quote:550 pleuro?
Op zondag 6 juli 2003 01:47 schreef M2theC het volgende:[..]
Zit wel wat in. Je hebt voor schijfremmen speciale velgen nodig. De spaken moeten sterker en anders gespaakt zijn.
Toch remt het anders. Je zult minder brokken bij noodstoppen hebben.
Met regen, modder en andere troep blijven ze goed werken.
Heb zelf Magura Marta op m,n fietsje zitten. Ze werken perfect en zien er gewoon mooi uit. Zelf vind ik het makkelijk dat de remkracht altijd hetzelfde blijft (ook al slijten de blokken), je weinig kracht op de remhendel moet zetten, ze heel goed werken met nat weer en plassen en je het wiel er snel uit kan halen.
Toch betaal je veel extra...... zoveel beter is het ook weer niet....
Ze kosten ongeveer 550 pleuro. Dan heb je nog velgen nodig, later een ontluchtingssetje en als er een druppel olie op je blokjes komt..... nieuwe kopen
quote:Volgens mij zitten daar mechanische Hayes op, am i right?
Op zondag 6 juli 2003 22:30 schreef hellmondunited het volgende:[..]
550 pleuro?
waar haal jij die vandaan?
Ik heb een B1 bombus met schijfremmen en die was 100 euro duurder dan die zonder schijfremmen. En nee tis geen goedkope rommel dat er op zit, integendeel. Owja de velgen zijn ook afgestemt op de schijfies
Enne, mechanische en hydraulische schijfremmen verschillen nogal in prijs en prestatie.
quote:
Op maandag 7 juli 2003 04:23 schreef flippie_flink het volgende:
kan je beter hydraulisch hebben
uiteraard spreken we hier niet over mechanische..
Btw V-brakes remmen wel oke maar op langertermijn sloop je de de zijkanten van de velg en das weer jammer... overigens is het nog best lastig afstellen hoor die schijfremmen.. ik heb de oude magura louise model 2001.. en nog regelmatig heb ik afstel klachten..(lees: veel werk en soms een beetje herrie met remmen)
maar het remt absoluut bruut.. mijn broer heeft vorige week zijn Worldtraveller-R binnen gekregen met een nieuwe variant magura louise en dat remt nog net ff iets directer.. prachtig spul..
owja aan jullie het oordeel.. valt een Worldtraveller ook onder off-road/mountain bike of vinden jullie um meer onder hybride vallen??
ik mountain bike er nog niet zo veel mee maar dat wil ik wel meer gaan doen
quote:Magura Marta.... Zijn heel erg licht, net zoiets als v brakes. Verder vergt t geen onderhoud i.v.m. speciale olie i.p.v. dot. 5 jaar garantie en vette looks verder. Voor dat geld heb je twee losse he..... idd duur maar ze zijn wel vet. www.magura.com
Op zondag 6 juli 2003 22:30 schreef hellmondunited het volgende:[..]
550 pleuro?
waar haal jij die vandaan?
Ik heb een B1 bombus met schijfremmen en die was 100 euro duurder dan die zonder schijfremmen. En nee tis geen goedkope rommel dat er op zit, integendeel. Owja de velgen zijn ook afgestemt op de schijfies
quote:Speciale olie? Magura (royal) blood is gewoon minerale remvloeistof, weinig bijzonder Voordeel is idd dat het geen vocht opneemt itt DOT remvloeistof, maar dat moet ook maar 1 keer in de 2 jaar.
Op dinsdag 8 juli 2003 02:13 schreef M2theC het volgende:[..]
Magura Marta.... Zijn heel erg licht, net zoiets als v brakes. Verder vergt t geen onderhoud i.v.m. speciale olie i.p.v. dot. 5 jaar garantie en vette looks verder. Voor dat geld heb je twee losse he..... idd duur maar ze zijn wel vet. www.magura.com
Voor XC is het wel ok, voor DH zou ik dot5.1 nemen
quote:het maakt niet uit wat je erin gooit voor dh, of het nou dot 3 of dot 5 is, het gaat er om dat het soepel door je kabels loopt, je kan er ook water ingooien volgens mij, alleen dat verdampt en gaat rotten na een poosje
Op dinsdag 8 juli 2003 10:53 schreef PazZzcaL het volgende:[..]
Speciale olie? Magura (royal) blood is gewoon minerale remvloeistof, weinig bijzonder Voordeel is idd dat het geen vocht opneemt itt DOT remvloeistof, maar dat moet ook maar 1 keer in de 2 jaar.
Het beste aan mineraal is dan nog dat het je lak niet aantast.Voor XC is het wel ok, voor DH zou ik dot5.1 nemen
quote:Not! DOT3 heeft veel sneller last van hitteontwikkeling dan DOT5.1. Als die vloeistof warm word gaat je rem "faden" en dan heb je alleen nog een soppig remhendeltje over waarbij je steeds moet gaan pompen, dat wil je bij DH echt niet!
Op dinsdag 8 juli 2003 14:48 schreef flippie_flink het volgende:[..]
het maakt niet uit wat je erin gooit voor dh, of het nou dot 3 of dot 5 is, het gaat er om dat het soepel door je kabels loopt, je kan er ook water ingooien volgens mij, alleen dat verdampt en gaat rotten na een poosje
Daarom worden die grote remschijven bij DH niet alleen gebruikt voor meer remkracht maar ook omdat ze door het grotere oppervlak koeler blijven.
[Dit bericht is gewijzigd door PazZzcaL op 08-07-2003 18:50]
Niet zo betweterig gaan doen dat het allemaal crap is, het hoeft geen helium gevulde zwevende space bike van 10.000 euro te zijn zoals van sommige pro's hier, ik heb em alleen maar nodig voor 2 keer per week een beetje te crossen in de bush-bush.
Ik weet dus ook wel dat ze niet top zijn maar ze moeten gewoon voldoen aan redelijke kwaliteitseisen. Check eens even de Dobermann en Viper bij Full-suspension en de Agressor en Pioneer bij Mountainbikes (rechtsonder) als je wil en geef eens je oordeel. Ik vind ze qua looks al , beter dan menig bike van duizenden euro's. But what about the quality voor 200 euro's en datgene wat ze te bieden hebben (dubbelwandige alu velgen, shimano gripshift, v-brakes, achter en voorvering)?
Het enige wat mij niet bevalt is het merk : Gaytany.
quote:Hoezo, geen kwaliteit denk je?
Op dinsdag 8 juli 2003 21:19 schreef _asterix_ het volgende:
Voor 200 euro vooral geen extra pakken. Geen geveerde vork geen schijfremmen etc etc....gewoon zo standaard mogelijk houden.
Is het niet zo dat juist in het bumpy-bos dit een voordeel is voor jezelf maar ook voor de bike. Ik vind zelf de Dobermann (die is full suspension) wel cool maar de Aggressor zonder vering kan er ook mee door. Denk je dat het een kat in de zak is?
Anders kijk je eens op marktplaats.
Beetje goed zoeken en je vind wel wat leuks voor ¤ 800.-
Dit jaar had ik een Scott fiets op vakantie:
Topfiets met hydraulische remmen en voorvering.
quote:Ja dat hoor ik wel vaker maar is dat nu ook wel echt zo? Ik bedoel, mensen die wedstrijden rijden of al jaren crossen in de Ardennen of Eifel kennen denk ik wel de voordelen van zo'n dure fiets en hebben het wellicht ook nodig dat alles superlicht is en soepel gaat. Maar ik hoef geen snelheidsrecords te breken, Himalya's te beklimmen of wat dan ook, ik wil eigenlijk alleen een fietske dat niet uitelkaar rammelt na een jaar als ik af en toe in een bos hier in de buurt ga crossen. En dus vraag ik me af of het mogelijk is dat je dat voor die prijs kan hebben. Ik bedoel, je hebt Ferrari's en je hebt Kia's, die Kia kost een stuk minder maar is nog steeds een degelijke auto. En voor velen goed genoeg. Als dit hier ook zo is, waarom zou ik duur doen als het goedkoop kan?
Op woensdag 9 juli 2003 13:39 schreef WorstKaas het volgende:
Ik zou een zo basic mogelijke fiets kopen voor dat geld.
Geen vering, geen schijfremmen en allerlei gadgets.
Beetje MTB met vering en schijfremmen kost ¤ 2000.-
quote:Ja maar dat is eigenlijk al veel teveel, en dat is ook nog 2e hands, terwijl dit nieuwprijzen zijn van 200 tot 240 pleuro.
Anders kijk je eens op marktplaats.
Beetje goed zoeken en je vind wel wat leuks voor ¤ 800.-
quote:Ik reageerde eigenlijk op de topicopener.
Op woensdag 9 juli 2003 14:59 schreef michelos het volgende:[..]
Ja dat hoor ik wel vaker maar is dat nu ook wel echt zo? Ik bedoel, mensen die wedstrijden rijden of al jaren crossen in de Ardennen of Eifel kennen denk ik wel de voordelen van zo'n dure fiets en hebben het wellicht ook nodig dat alles superlicht is en soepel gaat. Maar ik hoef geen snelheidsrecords te breken, Himalya's te beklimmen of wat dan ook, ik wil eigenlijk alleen een fietske dat niet uitelkaar rammelt na een jaar als ik af en toe in een bos hier in de buurt ga crossen. En dus vraag ik me af of het mogelijk is dat je dat voor die prijs kan hebben. Ik bedoel, je hebt Ferrari's en je hebt Kia's, die Kia kost een stuk minder maar is nog steeds een degelijke auto. En voor velen goed genoeg. Als dit hier ook zo is, waarom zou ik duur doen als het goedkoop kan?
[..]Ja maar dat is eigenlijk al veel teveel, en dat is ook nog 2e hands, terwijl dit nieuwprijzen zijn van 200 tot 240 pleuro.
Maar het is een leuk beginnetje en misschien smaakt het wel naar meer zodat je eens een echte fiets kunt kopen.
En als je wilt gaan crossen bespaar je jezelf veel ellende als je net iets duurders neemt, ongeveer 500 euro.
Als je zoals je zegt 2 maal per week gaat fietsen, en dan ook hard, en niet toeren doe je jezelf een plezier door niet zo een fiets te nemen. Dit heb je ook vast zo vaak gehoord, en geloof het maar, en tja je kan het altijd proberen en over een maand toch maar zo een iets prijzigere gaan kopen.
Als je op maxwell nivo een fiets gaat kopen kan je voor die 200 euro um alleen in je huiskamer zetten om naar te kijken (oei, wat waren ze lelijk ) Doe je dat niet dan kan je na elke 6 maanden weer een nieuwe gaan halen.. en de ouwe ligt dan in onderdelen los op het laatste parcour wat je dan hebt gereden...
mijn lieve broertje is fietsen-maker en die moeten regelmatig dit soort shit opvegen/doorslijpen...
bosfiets vanaf 800 eurie
800 euro voor een stuk ijzer/aluminium met rubber? Ben geen dief van me eigen portomonnee zeg.
Helaas zie ik nog geen (technische) info over wat deze bikes en hun onderdelen dan zo slecht maakt. Ik ga dus waarschijnlijk toch jullie negatieve advies in de wind slaan en zelf proefondervinderlijk experimenteren hoe snel ie uitelkaar trilt en dubbelvouwt na een aankoop.
Stiekem denk ik dat je jaloers bent omdat je veel meer heb betaald voor een veel lelijkere fiets. "Mijnuh issuh toch veelzz mooijor."
quote:Als jij het verschil niet merkt tussen een fiat Panda en een wat fatsoenlijker auto, dan moet je gewoon die fiets van ¤200.- kopen en lekker mee gaan fietsen.
Op donderdag 10 juli 2003 10:16 schreef michelos het volgende:
Ik heb jaren met een Fiat Panda van 150 gulden gereden die zgn. niet meer de keuring zou komen.800 euro voor een stuk ijzer/aluminium met rubber? Ben geen dief van me eigen portomonnee zeg.
Helaas zie ik nog geen (technische) info over wat deze bikes en hun onderdelen dan zo slecht maakt. Ik ga dus waarschijnlijk toch jullie negatieve advies in de wind slaan en zelf proefondervinderlijk experimenteren hoe snel ie uitelkaar trilt en dubbelvouwt na een aankoop.
Stiekem denk ik dat je jaloers bent omdat je veel meer heb betaald voor een veel lelijkere fiets. "Mijnuh issuh toch veelzz mooijor."
Mijn zegen heb je!
quote:Ik merk het wel degelijk. My point is : die Panda hield het ook jaren vol. Dat ie het niet helemaal haalde in de performance/comfort-vergelijking met een A8 is een andere zaak.
Op donderdag 10 juli 2003 10:18 schreef WorstKaas het volgende:Als jij het verschil niet merkt tussen een fiat Panda en een wat fatsoenlijker auto, dan moet je gewoon die fiets van ¤200.- kopen en lekker mee gaan fietsen.
quote:Ik zie je wel in het bos als ik je voorbij race.
Mijn zegen heb je!
[Dit bericht is gewijzigd door michelos op 10-07-2003 10:26]
quote:Weinig kans
Op donderdag 10 juli 2003 10:23 schreef michelos het volgende:[..]
Ik zie je wel in het bos als ik je voorbij race.
quote:Ik zal een sticker op mijn rug plakken met "Eat my cheap dust."
Op donderdag 10 juli 2003 10:25 schreef WorstKaas het volgende:
Weinig kans
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |