quote:Er zit bijna geen verschil in de deore en deore lx behalve dan dat bij lx op gewicht is bespaart. een groter voordeel is bij shimano Deore lx 2003 een octalink trapas heeft waardoor de trapas veel stijver(stabieler) is geworden.
Op zondag 30 maart 2003 23:12 schreef -Shibby- het volgende:
Waarom deore kantje boord is en lx goed, nou omdat:
zoals ik al zei als je een keer per week flink gaat scheuren trap je alles lager in de schimano serie dan deore al vrij vlot stuk, deore houd het wel vol, maar voor dat beetje extra geld neem dan lx. Dat gaat langer mee en schakelt en fietst beter. ik heb zelf alleen ervaring met lx, maar je kan jezelf wel voorstellen dat als je op een ik noem maar aldi fiets gaat scheuren dat het niet lang mee gaat. om die redenen zeg ik dat deore kantje boord is en lx net ff stapje beter.
Voor de fanatieke fietser is lx het instap model.
Deore lx gaat echt niet veel langer mee....... meer aluminium is een lager gewicht maar meer slijtage zoals de de tandwielen op het crankstel en de cassette.
quote:Deore (2003) heeft ook octalink/hollowtech.
Op maandag 31 maart 2003 21:07 schreef fratzz het volgende:[..]
Er zit bijna geen verschil in de deore en deore lx behalve dan dat bij lx op gewicht is bespaart. een groter voordeel is bij shimano Deore lx 2003 een octalink trapas heeft waardoor de trapas veel stijver(stabieler) is geworden.
Deore lx gaat echt niet veel langer mee....... meer aluminium is een lager gewicht maar meer slijtage zoals de de tandwielen op het crankstel en de cassette.
Die bandjes zijn eigenlijk heel ouderwets, en absoluut gevaarlijk. Dus daar moet je echt niet aan beginnen.
Ik heb ook nog een tijdje gebiked zonder SPD schoenen/pedaaltjes en ik gleed altijd van de pedalen af.
Het biked echt 2X beter met SPD schoenen/pedaaltjes. Je moet er misschien wel eventjes aanwennen.
[Dit bericht is gewijzigd door OphiOn op 02-04-2003 19:59]
Ik koop trouwens deze niet, maar dezelfde met voorvering van een kameraad... Kan je met deze op de weg en in het bos goed fietsen of is 1 van de 2 wel minder?
quote:De heuvels in Nederland zijn niet zo hoog om een full-suspension voor aan te schaffen. En een full-suspension rijdt ook nog eens klote ook (ik vind het klote rijden), geef mij maar gewoon een hardtail. Voor extreme down-hill kan het wel prettig zijn. En natuurlijk zijn alle fietsen niet goed voor het bos. Ik zie mensen wel is rijden, gewoon op de weg met een full-suspension wat een onzin zeg.
Op zondag 13 april 2003 13:57 schreef hellmondunited het volgende:
hmm die fiets ziet er trouwens meer uit alsof hij dr mee naar de kroeg fietst...bijna alle fietsen zijn wel goed voor t bos en de weg, als je t ruigere land opzoekt kun je misschien toch beter een fullsuspension kopen kijk maar ff op de b1 site en zoek die rufo maar dies zwaar relax
[Dit bericht is gewijzigd door OphiOn op 22-04-2003 15:34]
quote:Daarvoor is het zeker onzin ja. vind het op de weg niet veel verschil maken. Als ik sprint sta ik toch en echt ver zak je niet door zonder schokken. Als die teminste goed is afgemonteerd Maar voorvorkvering is in ieder geval wel erg belangrijk. Je merkt echt het verschil me je polsen, die vering vangt de klappe heel goed op.
Op dinsdag 22 april 2003 15:32 schreef OphiOn het volgende:[..]
De heuvels in Nederland zijn niet zo hoog om een full-suspension voor aan te schaffen. En een full-suspension rijdt ook nog eens klote ook (ik vind het klote rijden), geef mij maar gewoon een hardtail. Voor extreme down-hill kan het wel prettig zijn. En natuurlijk zijn alle fietsen niet goed voor het bos. Ik zie mensen wel is rijden, gewoon op de weg met een full-suspension wat een onzin zeg.
quote:tis een zeer degelijke fiets. Heb um bij ons in de winkel staan en heb dr wel is op gefietst. 't is een middeklasse fiets van giant dus niet een mega goeie maar ook geen goedkope rommel t zelfde geld voor de afmontage. Dr zit LX op dus das goed spul
Op zaterdag 3 mei 2003 20:08 schreef leonard_jaag het volgende:
Wie heeft er of is er bekend met de Giant xtc se4?
Hoe rijdt het, hoe is de afmontage en ja, ik heb al op giant.com gekeken
quote:Die bandjes zijn echt gevaarlijk. Daar zou ik niet aan beginnen. Vooral dat geklooi om je voet er fatsoenlijk in te krijgen. Je hebt ook SPD/platform pedalen waarbij je aan een kant een SPD binding hebt en aan de andere kant een conventioneel pedaal. Dan kan je afhankelijk van het type rit kiezen welke kant van het pedaal je kiest.
Op woensdag 2 april 2003 17:37 schreef Hakkert het volgende:
Een andere optie is een soort bandje om de pedalen heen, zodat je er niet afglijd ( weet nie of die los te koop zijn voor mountainbikes..jullie misschien een idee? )
Of zouden jullie zonder iets doen en gewoon los op de trappers staan?
hoe heb je je stuur nu staan? ik heb hem iets hoger als mijn stuur staan. sommige mensen doen hem ook even hoog als het stuur. Lager hoort in iedergeval niet. Ik weet het niet of het met die breuken te maken heeft gehad. Ligt eraan hoe je je stuur hebt staan.
quote:Had je eerst geen last van je pols? als je dat toen niet had zou ik 'm toch weer een stukkie hoger zetten als ik jou was.
Op dinsdag 20 mei 2003 19:25 schreef thefreezeman het volgende:
Eerst had ik het stuur zelfs iets hoger dan het zadel, maar dan zit je er zo "op zijn Jan boeren fluitjes" op vind ik.
Dus nu zit het stuur op precies de zelfde hoogte als het zadel.
quote:
Op woensdag 21 mei 2003 13:34 schreef hellmondunited het volgende:... Heb je trouwens een verende voorvork?
ps. Is dit nu een slowchat?
Lijkt er wel op al wordt er de laatste dagen iets meer gereageerd
eerst was het 1x in de 3 weken duss haha.
Mja wat voor mountainbike heb jij eigenlijk? ik een b1 bombus, best wel relax dingetje maar wil graag over stappen op de b1 rufo, nog iets relaxer maar ook nog iets prijziger :p
quote:Hmm is het misschien een b1? staat dat er per ongeluk toch op en dacht je dat het niks betekende? want b1 is het mountainbike gedeelte van batavus en is zwaar relax!!! ik zelf rij ook op een b1 en mijn aanstaande mountainbike is ook weer een b1, natuurlijk wel met schijfremmetjes maruh t kan ook zon ding zijn die die zelf heeft gemaakt alleen niet alle lak zit er op(logo etc weg gelaten) mja volgens mij moet het wel een kwaliteitsfiets zijn hoor, als ik dit zo lees
Op donderdag 22 mei 2003 17:22 schreef thefreezeman het volgende:
Ik geloof niet dat het een merk fiets is, ik kan tenminste geen merk namen ontdekken.
Deze fiets is van een kennis geweest en die is werkelijk helemaal idioot van fietsen.
Hij werkt als vertegenwoordiger bij Batavus, dus misschien is het wel een bedrijfs tik
Zodra er weer iets nieuws op de markt is heeft hij het ook en gaat het meteen uitproberen
Ieder jaar zet hij zelf weer een nieuwe fiets in elkaar en dan doet hij de "oude" voor een vriendenprijsje weg.
Volgens zijn eigen zeggen, en waarom zou hij er over liegen, heeft dat ding hem bijna 2000 pleurotjes gekost.
En ik mocht hem voor 500 meenemen.
Als enige voorwaarde moest ik hem beloven om zo nu en dan met hem te gaan fietsen.
Dat had ik beter niet kunnen doen, want terwijl ik nog bezig ben om mijn schoenen aan de trappers vast te "schroeven" is hij al aan het einde van de horizon en moet ik maar zien dat ik hem inhaal
<edit>
ff een plaatje gegoogled.
Zo ziet hij eruit, wel ferrari rood maar zonder de letters.
[Dit bericht is gewijzigd door thefreezeman op 22-05-2003 20:53]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |