abonnement Unibet Coolblue
pi_504178
Begint nu !
Het komt goed.... En anders maar niet.
pi_504211
De stem in de DBK klonk in mijn oren, anders dan Hieke ons gisteren via de streams en nu in de uitzending deed geloven.

Natuurlijk hebben we niet alles gehoord, maar ik kan mij niet voorstellen dat de rest zo veel anders geweest is.

Het is dus waarschijnlijk meer een goed gemeende waarschuwing geweest dan een gemene aanval.

pi_504232
Nou Tanjalies, ik vond de stem aan het einde van wat wij hebben gezien wel 'discussiërender'. Wat we niet zagen: precies de opmerkingen waar Hieke later over viel. 'Hoe oud ben je eigenlijk', de confrontatie met de stemming op internet en de suggestie dat ze Ferdi gebruikt om een tegenstem minder te hebben. Alledrie dingen die heel confronterend kunnen overkomen. Hieke was in het deel wat we hebben gezien al aan het tegenstribbelen en de stem ging daar al behoorlijk tegenin, dus ik denk dat het meest saillante deel fijn buiten de uitzending is gehouden. En tot nu toe heb ik ook nog weinig gezien van Hieke's woede over de behandeling in de DBK. Het lijkt er sterk op dat ze dat eruit censureren. Als dat fris was geweest, had het open en bloot op tv gemogen.
Maar goed, de uitzending is nog niet afgelopen.

EDIT: Nu afgelopen dus. De hele affaire is eruit gemonteerd. Niets. Ook niet dat Hieke werd aangesproken op 'verstoppertjes'-gedrag. We weten niets meer. Ze hebben alleen de discussies over al dan niet weggaan laten zien.
Nogmaals als hun behandeling fris was geweest, had dat gewoon in de uitzending gezeten.

[Dit bericht is gewijzigd door ART op 29-11-2000 19:25]

Het is het Gesprek waar het om draait
pi_504248
Ik vond het een verschrikkelijk saaie uitzending, boooooooooooring!
  woensdag 29 november 2000 @ 20:07:26 #5
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_504373
Enige wat volgens mij nu duidelijk naar voren komt is dat Ferdi werkelijk afstand gaat nemen.

Gesprekje op bed wilde hij nog niet van een vertrek horen.

Gesprekje in de dbk met Ferdi.

Gesprekje aan de keukentafel "als je dat wil moet je het maar doen je weet hoe ik erover denk".

Duidelijk een verschil.

Ik ben dus nu benieuwd wat ze toch tegen hem gezegd hebben in de dbk.

Wat wel duidelijk is is dat hier twee mensen op een verschrikkelijke manier door een emotionele molen worden gehaald die niet echt fris is.

pi_504419
Ik ben het helemaal met ART eens. BB heeft de uitzending heel handig in elkaar geknutseld, om zelf buiten schot te blijven. Niets van waar Hieke zo pissed over was hebben ze in de uitzending laten zien (overigens was hier wel het een en ander over op de officiële BB site te vinden).

Bovendien laten ze normaal gesproken niet degene van BB horen die aan de andere kant zit van de DBK, maar nu lieten ze wel een aantal vragen horen. Lijkt mij dat ze dus hier hebben meegelezen en zo willen laten zien dat BB geen kwade bedoelingen had.

Nu lijkt het net of Hieke van slag is doordat ze niet meer zo close met Ferdi mag zijn, wat nog minder in haar voordeel werkt.

Nou, ik vind dat BB behoorlijk manipulerend bezig is (open deur....?)

dus...
pi_504427
Gatverdamme, Ze hebben niet laten zien dat Hieke kwaad op BB was. Nu leek het dat Hieke weg wilde omdat Ferdi afstand wil nemen.Dus dat ze daar de pest over had.
Dit is voor mij de eerste keer dat ze door in een uitzending dingen weg te laten, een heel ander beeld hebben gecreerd dan de werkelijkheid.
Belachelijk dit, eerst dacht ik dat ze Hieke positief lieten zien, in begin in dagboekkamer,maar al snel dacht ik. g.v.d wat zijn ze nu aan het doen verdorie. door de boosheid van Hieke op BB weg te laten suggereren ze iets heel anders.
pi_504431
Hahaha,MIsse we schreven het zelfde tegelijk.
Duidelijk met elkaar eens.
pi_504444

Na het lezen van de stream verslagen van gisteren en de uitzending van vandaag is wel duidelijk BB op een onfrisse manier met de mensen in het huis bezig is.

Vorig jaar waren ze nog voorzichtig, waarschijnlijk ook vanwege de kritieken vooraf. Nu dat goed bleek te zijn gegaan, gaan ze dit jaar een stuk gemakkelijker met de gevoelens van de bewoners om, ze manipuleren veel meer. Met als gevolg dat ik denk dat Hieke het nog zwaar gaat krijgen als ze eenmaal weer thuis is. En dat heeft ze in mijn ogen absoluut niet verdiend.

dus...
  woensdag 29 november 2000 @ 21:50:04 #10
2049 Dark
AKA Bestweldonker
pi_504637
.
Wat ik niet zo begrijp is dat Hieke steeds maar weer blijft zeggen, "het gaat om jou, het gaat om wat jij wilt.".

Hoezo kan ze hierin zelf geen beslissing maken, waarom wordt het telkens weer op het bordje van Ferdie gelegd?

Ferdie gaat hierdoor kompleet wartaal uitslaan, "nou neem je de makkelijke weg", als Hieke het heeft over weggaan, om vervolgens weer te zeggen, "als het voor jou makkelijker is, dan neem je toch de moeilijke weg
Ferdie weer, "je weet wat ik wil en wat de anderen willen, nou....? Geen, "wat wil jij Hieke"?
Die gast is bereidt alles te doen en te zeggen, als zijn Hieke maar blijft!
Hij gaf heel duidelijk toe dat hij heen en weer geslingerd wordt tussen, denken dat het misschien wel wat kan worden tussen hen en weten dat het waarschijnlijk nooit wat zal kunnen worden.

En dan die absurde uitspraak van beiden, dat ze elkaar zouden moeten negeren, waarom dat dan nou weer?
Gewoon een beetje afstand proberen en niet de godganse tijd aan elkaar zitten, volgens mij is Hieke toch wel verliefd op Ferdie.
Ze zegt wel dat dat niet zo is, maar dan zou ze er niet zoveel moeite mee hebben om een beetje afstand te houden, ze wil zelf veel te graag en uit veiligheid en omdat ze wel weet dat ze zo'n uitspraak nooit kan maken, zegt ze dan maar weer tegn Ferdie, "het gaat om jou, om wat jij wil

Ik vind het verwarrend, ook omdat ze in steno praten tegen elkaar.

.

Alleen dode vissen zwemmen met de stroom mee!
pi_504658
quote: Die gast is bereidt alles te doen en te zeggen, als zijn Hieke maar blijft!
Hij gaf heel duidelijk toe dat hij heen en weer geslingerd wordt tussen, denken dat het misschien wel wat kan worden tussen hen en weten dat het waarschijnlijk nooit wat zal kunnen worden einde quote.)
Ja he typisch een geval van??? ja ik weet het!! verliefdheid!

En over afstand nemen, ook dat heeft Ferdi duidelijk uitgelegd vind ik.
En dat klopt ook hoor. Als je in deze situatie afstand moet gaan nemen wordt dit al snel, negeren of een hekel aan diegene krijgen.
Omdat er toch emoties spelen is afstand van elkaar nemen niet zo gemakkelijk in dit huis.
Overal anders zou wat Hieke doet niet slim zijn, maar in deze situatie begrijp ik dit wel.
Het is zo makkelijk gezegd , afstand nemen, maar probeer het maar eens

  woensdag 29 november 2000 @ 22:01:58 #12
7107 MartenJan
Klaar voor de aktie
pi_504664
Grappig dat Bianca gelijk Hieke ging uithoren toen ze de dagboekkamer uitkwam.

Ze wil overal bovenop zitten !

Richt je nooit op wie of wat je bent, maar altijd op wie of wat je wilt worden...
  woensdag 29 november 2000 @ 22:58:32 #13
2049 Dark
AKA Bestweldonker
pi_504747
quote:
Op 29 november 2000 22:00 schreef itsme het volgende:
quote: Die gast is bereidt alles te doen en te zeggen, als zijn Hieke maar blijft!
Hij gaf heel duidelijk toe dat hij heen en weer geslingerd wordt tussen, denken dat het misschien wel wat kan worden tussen hen en weten dat het waarschijnlijk nooit wat zal kunnen worden einde quote.)
Ja he typisch een geval van??? ja ik weet het!! verliefdheid!

Wat een dooddoener, die jongen spreekt zichzelf steeds tegen, maar ja, hij is ook erg jong voor z'n leeftijd.

En over afstand nemen, ook dat heeft Ferdi duidelijk uitgelegd vind ik.
En dat klopt ook hoor. Als je in deze situatie afstand moet gaan nemen wordt dit al snel, negeren of een hekel aan diegene krijgen.
Omdat er toch emoties spelen is afstand van elkaar nemen niet zo gemakkelijk in dit huis.
Overal anders zou wat Hieke doet niet slim zijn, maar in deze situatie begrijp ik dit wel.
Het is zo makkelijk gezegd , afstand nemen, maar probeer het maar eens


Ik heb niet gezegd dat het makkelijk is, gewoon een BEETJE AFSTAND PROBEREN, als je wil, kan dat echt wel, ze zijn toch niet ineens braindead?
Alleen dode vissen zwemmen met de stroom mee!
pi_505273
Tanjalies, ik ben toch effe benieuwd hoe jij het interpreteert dat de saillante delen uit de Hieke-episode weg zijn gesneden.

[Dit bericht is gewijzigd door ART op 30-11-2000 09:09]

Het is het Gesprek waar het om draait
pi_505323
Art,

Het is in dit geval niet eenvoudig om een goed oordeel te vormen. Als ik af ga op wat we gewend zijn, dan valt het op dat er in het gesprek in de DBK , een aantal vragen van de productie te horen waren. Op dat moment was de houding en vooral de gezichtsuitdrukking van Hieke al niet erg vrolijk.

Zij had het dus al duidelijk moeilijk met het onderwerp(Ferdy) op zich. Waarom, zij had en heeft toch geen gevoelens voor hem. Wat valt er dan te verdedigen, zo vraag ik me dan af.

Meer naar jouw vraag toe nu. Afgaande op wat Hieke later vertelde, blijkt dat ze het wel min of meer eens is met de, laat ik zeggen waarschuwing op zich, maar het is vooral de toonzetting die haar niet bevallen is.

Als ik me nu probeer te verplaatsen in de situatie, dan kan ik me niet goed voorstellen dat het gesprek is aangevangen met een toonzetting zo als zij hem doet voorstellen. Dat rijmt niet geheel met een, door ons beluisterd, zeg middengedeelte.

Ik denk veel meer dat Hieke gelijk in het begin in de verdediging is gegaan, zelf ook niet al te prettig is geweest in haar antwoorden, en dan krijg je vanzelf een gesprek waar bij je niet erg lekker zal voelen. Het is zo wie zo nooit leuk om gewezen te worden op iets waarvan je weet dat het niet helemaal in de haak is.

Ik denk dat we ons moeten afvragen wat ze met de situatie aan moest. Ze was na het gesprek genoodzaakt om haar houding naar Ferdy toe te wijzigen, en moest natuurlijk ook aan de anderen duidelijk maken waarom.

Er waren denk ik twee manieren, ten eerste kon ze openlijk toegeven dat ze erg fout was en is in haar houding naar Ferdy, maar dat geeft haar een positie in de groep die vol met risico is als het gaat om b.v. het nomineren. Ten tweede, en voor de hand liggend, ze geeft de productie de schuld van alles, door de productie te beschuldigen. Gevolg, iedereen op haar hand.

Met andere woorden, ook als het gesprek in goede harmonie en op een leuke mannier gevoerd zou zijn, dan nog denk ik dat zij een vergelijkbare reactie zou hebben gehad.

Wat over blijft is de vraag, waarom heeft het gesprek plaats gevonden. Daar zijn een aantal dingen voor te bedenken. Er is hier al geopperd dat, het thuisfront de productie heeft gebeld, kan ik me goed voorstellen. Wat tegen de regels is, was het steeds vaker voorkomen van het vinger schrijven, ook daar zal ze wel op aangesproken zijn.

Dan is er natuurlijk de gedachte dat zij Ferdy zou gebruiken om niet door hem genomineerd te worden. Er zijn er op dit Forum vele die, die gedachte ook hebben gehad, dus zo vreemd is die vraag van de productie niet geweest. In beide gevallen, zou ik als ik Hieke was me daar ook vreselijk op aangesproken voelen, maar ze heeft zelf voeling aan die gedachte gegeven. Er om lachen is vaak een bewijs van niet waar zijn, boos worden is vaak de erkenning van de waarheid.

Tot slot, uit de stream verslagen van afgelopen nacht blijkt dat zij nu niet direct die afstand genomen heeft die wenselijk is. Als ze geen gevoelens heeft voor Ferdy, zoals ze beweert, dan had ze meer afstand genomen. Voorlopige conclusie; zij is wel verliefd op Ferdy en kan het niet goed onderdrukken.

En zou een goede verklaring zijn voor alle boosheid, en handelen.

Ik vergeet nog, dat de productie op dit moment, met nog maar kort te gaan, nu niet direct zit te wachten op een vrijwillig vertrek van een bewoner. Hieke of Ferdy er uit manipuleren geeft meer ellende dan voordelen.

Ik houd het voorlopig op een reactie van het thuisfront, die ten grondslag ligt aan het gesprek in de DBK. En dat zal Hieke ook wel door hebben gehad.

[Dit bericht is gewijzigd door tanjalies op 30-11-2000 09:58]

pi_505349
quote:
Op 29 november 2000 22:01 schreef MartenJan het volgende:
Grappig dat Bianca gelijk Hieke ging uithoren toen ze de dagboekkamer uitkwam.

Ze wil overal bovenop zitten !


Sterker : dat doet Bianca steeds !!!
Ze hoort iedereen uit, ze snapt alles, weet alles, bemoeit zich overal tegenaan, is overal waar iemand in een dip zit want ze weet dat de camera's dat uitgebreid oppikken, maar........ laat zelf niks weten van haar gesprekken in de DBK !!! Lees de streamverslagen er maar op na.
Niet alles is wat het lijkt !!!
pi_505396
Wat is het toch een vreselijk langdradig gezeik tussen Fewdie en Hieke. Neem eens een beslissing, hak een knoop door, maar ga niet de komende weken vullen met dit zielige gedoe.
Beide personen hebben het vreselijk met zichzelf tedoen. Ferdie vindt zichzelf zo ontzettend zielig (ik ben verliefd op een onbereikbare vrouw). Hieke vindt het zogenaamd zo zielig voor Ferdie.
Nee dus, als er eentje verliefd is dan is het Hieke, zij zit met zichzelf in de knoop en weet geen raad met haar gevoelens. Als dit niet zo is en was ze ongetwijfeld duidelijker geweest naar Ferdie toe. "Ferdie je bent een toffe vent maar je brengt mij in de problemen en dat is het niet waard, dus tot hier en niet verder." Maar dit doet Hieke niet en die wil ze gewoon niet.
Ik ben vergeten pindakaas te kopen.
pi_505549
Tanjalies,

Ik heb duidelijk minder vertrouwen in de oprechtheid en tact van de redactie dan jij. Ik vond Hieke redelijk relaxed overkomen in het begin. Toen het wat kribbiger werd (naar mijn idee dus ook van de kant van de redactrice) werd de scene afgekapt.

Ik kan me juist heel goed voorstellen dat Hieke pislink werd van de manier waarop ze werd aangesproken. Ik denk dat we niet moeten vergeten dat we hier allemaal geen flauw idee hebben hoe het is om continu onder de surveillance van camera's te zitten. De redactie is wel de groep die de surveillanten zijn. Dat maakt je als bewoner automatisch kwetsbaarder. Als je dan met een surveillant praat en die gaat op een (voor zover we nu uit de streams weten) badinerende manier allerlei kritische op- en aanmerkingen maken, dan is dat zeer confronterend.
Ik blijf uit gaan van menselijke waardigheid, alhoewel een aantal posters er hier anders over denken, en dat betekent dat de redactie extra zorgvuldig moet zijn in de manier waarop ze met de bewoners omgaat. Afgaande op de momenten in de DBK die ik zelf tijdens BB1 en BB2 heb gezien (waarin wel degelijk sprake was van jennnen en kleineren) heb ik nogmaals niet het vertrouwen in de redactie dat jij wel hebt in je aannames over het verloop van het gesprek.

Er is ook op Fok! al regelmatig gezegd dat de bewoners niet alle bullshit van de redactie (het jennen en kleineren) moeten pikken. Hieke doet dat niet en meteen is ze hier ineens verdacht, overdreven zielig aan het doen of bezig haar eigen fouten te maskeren.

Ik denk zelf dat ik die redactieleden niet langer dan een dag zou kunnen aanhoren.

[Dit bericht is gewijzigd door ART op 30-11-2000 11:55]

Het is het Gesprek waar het om draait
pi_505794
Art,

Ik ben bang dat we er inderdaad een wat andere mening op na houden. Het is niet dat ik de productie wil verdedigen, in tegendeel, ik geloof dat ik hier op Fok menig maal juist de productie aangevallen heb.

In dit geval heb ik geen reden om dat te doen. De grondslag is alleen de mannier waarop Hieke er over heeft verteld en, dat is mij te mager. Alleen zij heeft over de gang van zaken geklaagd. Ferdy heeft over zijn bezoeken aan de DBK die over het zelfde onderwerp gingen niet iets gezegd wat ook maar in de zelfde richting gaat.

Bovendien, zo als ik al schreef, denk ik dat Hieke ook al zou de toonzetting vriendelijk zijn geweest, een vergelijkbaar gedrag hebben vertoont.

Ik vond het in principe terecht dat ze werd aangesproken op haar fluister en luchtschrijf gedrag, ze wist dat in de regels staat dat die mannier van communiceren niet is toegestaan.

Wat het wel of niet hebben van een relatie met Ferdy betreft, is haar reactie boosheid over de mannier waarop zij daar over wordt aangesproken, in plaats van geschrokken te zijn over de mannier waarop dat kennelijk over komt bij anderen. Daar hebben we haar totaal niet over horen praten. Dat is een onnatuurlijke, niet logies reactie en dat is vooral de bodem voor mijn gedachte.

  donderdag 30 november 2000 @ 13:36:28 #20
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_505826
Dat de redactie een dubieuze rol heeft gespeeld in dit geval, dat mag duidelijk zijn.

Maar de reaktie van Hieke is nog steeds dubbel. Ik heb het idee dat de redaktie wel degelijk een goed beeld van Hieke heeft. Hieke zend dubbele signalen uit. Dat de redaktie haar daar op aanspreekt vind ik logisch. Misschien hadden ze op een bekentenis gehoopt. Verder vind ik de sugestie als zou de redaktie Ferdi in bescherming nemen nogal vreemd. Ze hebben hem eerst opgejut en nu zou het tijd zijn voor bescherming van zijn gevoelens. Ik heb juist het idee dat Ferdi redelijk goed met zijn gevoelns uit de weg kan en dat een emotionele uitbarsting in de dbk meer dan genoeg voor hem is om er doorheen te komen.

Het blijft natuurlijk wel een TV programma dus zal de redaktie af en toe wel weer een knuppel in het hok gooien om het rumoer op te rakelen. En op dit moment is het enige werkelijke interessante iets in het huis de relatie tussen deze twee mensen. Dus pakken ze dat met beide handen aan.

Dat er twee mensen zijn die hierdoor emotioneel op een vreselijke manier door de mangel worden gehaald deert ze dan echt niet.

pi_508021
Op gevaar af dat dit al niet meer 'actueel' is, toch nog even :

sorry, overgeplaatst naar relavanter topic :

http://www.fokforum.nl/showtopic/18423/4

[Dit bericht is gewijzigd door Moor op 01-12-2000 12:16]

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')