abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7665533
Dit vraag ik me al een tijd af, vinden jongeren muziek uit de jaren 50 en de 60 wel leuk. Ik heb een behoorlijke wijde muzieksmaak en dat varieert enorm.

Ik vind het eerlijk gezegd leuker om naar muziek uit de jaren 80 en vroeger te luisteren dan tegen de top40 stuff wat er nu steeds uitkomt.

Iemand?

pi_7665584
quote:
Ik vind het eerlijk gezegd leuker om naar muziek uit de jaren 80 en vroeger te luisteren dan tegen de top40 stuff wat er nu steeds uitkomt.
Hier ook. Ik vind die troep van Spears en bla zo'n enorme troep. Dan liever Beatles ofzo.
Maar mijn interesse qua muziek is ook zeer groot.
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_7665610
quote:
Op donderdag 2 januari 2003 14:39 schreef Zero_Cool het volgende:

Ik ben het hier helemaal mee eens. Top40 komt helaas allemaal op hetzelfde neer. Of het is een cover van een nummer uit jaren 80 dat is al helemaal erg.
  donderdag 2 januari 2003 @ 14:43:37 #4
8152 Gabberhead
Komm in mein Boot
pi_7665615
Ik heb vorige week met veel pijn en moeite 2 van mijn oude originele Tour of Duty bandjes op cd gebrand om iets leuks te kunnen luisteren in de auto...

Zegt dat genoeg ?

Oracle en Java ontwikkelaars hier melden! http://www.oracletoppers.nl of http://www.javatoppers.nl
Nu ook op http://www.flitspaal.nl
  donderdag 2 januari 2003 @ 14:43:56 #5
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_7665619
* Jojogirl vindt een heleboel dingen leuk en ook de sixties vallen daaronder.
pi_7665636
Ik wel, maar ik ben geen jong typje meer.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_7665641
JA!

Graag, zelfs. Heb een mega Doors verzameling (+/- 100 CD's), luister heel graag naar (vroege) Pink Floyd, etc, etc. Heerlijke muziek.

donderdag 2 januari 2003 @ 14:46:08 #8
30961 Knaller
knalt er op los
pi_7665660
De Beatles hebben goede muziek gemaakt in de 60's, dus ja leuke muziek...
Zowat alles draaide in die tijd om die 4 gasten... hoewel er ook nog een andere band was?

Oja iets met rollende stenen was het...

"A single rose can be my garden, a single friend my world."
pi_7665665
Meldt*

ik ben zelf 16, en ik heb volgens mij ook een redelijk brede muzieksmaak. Wat waarschijnlijk vooral komt doordat mn vader veel Lp's heeft en die vroeger heel veel draaide Beatles, Stones enzo
Ik vind de muziek van tegenwoordig ook niet echt geweldig, maar soms vind ik zon liedje dan wel weer leuk.

En de Cheeky Girls roeleren

not

donderdag 2 januari 2003 @ 14:47:17 #10
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_7665680
quote:
Op donderdag 2 januari 2003 14:45 schreef Lucille het volgende:
Ik wel, maar ik ben geen jong typje meer.
Ik ook niet, maar de jaren 50/60 zijn toch ook van voor mijn tijd hoor.

Ja, leuke muziek!

Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  donderdag 2 januari 2003 @ 14:47:44 #11
39741 dJ-Zcore
Groenvoorziening.
pi_7665687
veel muziek van tegenwoordig vind ik bagger.
en als je afentoe nog muziek van vroeger hoort vind ik dat veel meer hebben als wat je tegenwoordig hoort.
maja veel verstand heb ik allemaal niet van de bands enzo van vroeger.
Wie zijn eigen tuintje wiedt, ziet 't onkruid van een ander niet.
  donderdag 2 januari 2003 @ 14:47:56 #12
1687 poep
praat geen poep
pi_7665690
houdt van spannend...
pi_7665699
De Beatles vind ik daarentegen behoorlijk overrated. Sorry Jane. De Stones vind ik wel weer erg lekker!!
  donderdag 2 januari 2003 @ 14:50:20 #14
30961 Knaller
knalt er op los
pi_7665736
quote:
Op donderdag 2 januari 2003 14:48 schreef Luigi het volgende:
De Beatles vind ik daarentegen behoorlijk overrated. Sorry Jane. De Stones vind ik wel weer erg lekker!!
En anderen vinde de Stones weer behoorlijk overrated... verschil van smaak moet er wezen!!
  donderdag 2 januari 2003 @ 14:50:35 #15
1986 Jane
pi_7665742
quote:
Op donderdag 2 januari 2003 14:46 schreef Knaller het volgende:
De Beatles hebben goede muziek gemaakt in de 60's, dus ja leuke muziek...
Zowat alles draaide in die tijd om die 4 gasten... hoewel er ook nog een andere band was?

Oja iets met rollende stenen was het...

Er is veel meer goeie muziek gemaakt in de sixties hoor, niet alleen Beatles (zeg ík dat??! ).

The Kinks
The Doors
The Hollies
Jimi Hendrix

Nou ja, echt te veel om op te noemen...

pi_7665765
quote:
Op donderdag 2 januari 2003 14:50 schreef Knaller het volgende:

verschil van smaak moet er wezen!!

Idd, geeft verder ook niks.
pi_7665775
Op het forum durft iedereen er wel voor uit te komen, maar ik ben zeer teleurgesteld in de hele maatschaapij. Waarom? Vraag iemand van 16 tot 20 maar eens; wat voor muziek vind je leuk

altijd 4 antwoorden:

- Trance
- Hip-Hop
- R&B
- Het naar de rockleunende kant

blablabla, dit vind ik dus zo zwaar irritant, net alsof niemand meer voor zijn eigen mening uitkomt, waardoor het bijna lijkt alsf je word gedwongen om ook voor die muziekstijl te gaan kiezen.

pi_7665778
quote:
Op donderdag 2 januari 2003 14:50 schreef Jane het volgende:

[..]

Er is veel meer goeie muziek gemaakt in de sixties hoor, niet alleen Beatles (zeg ík dat??! ).

The Kinks
The Doors
The Hollies
Jimi Hendrix

The Beach Boys mogen ook wel in dat rijtje
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  donderdag 2 januari 2003 @ 14:52:22 #19
1986 Jane
pi_7665789
quote:
Op donderdag 2 januari 2003 14:50 schreef Knaller het volgende:

[..]

En anderen vinde de Stones weer behoorlijk overrated... verschil van smaak moet er wezen!!

Precies! En niemand hoeft aan mij excuses aan te bieden hoor.

ik weet toch wel hoe het echt zit

pi_7665793
Ik wel hoor (al vraag ik me af of ik me als 25-jarige eigenlijk nog wel tot de jongeren hoor. ). Niet alleen de standaard sixties-rockbands maar ook een hoop jazz. Jaren 50 heb ik wat minder mee, al vind ik af en toe een nummertje van Elvis oid ook hardstikke leuk.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  donderdag 2 januari 2003 @ 14:54:09 #21
30961 Knaller
knalt er op los
pi_7665834
quote:
Op donderdag 2 januari 2003 14:50 schreef Jane het volgende:

[..]

The Kinks
The Doors
The Hollies
Jimi Hendrix

Haha ja I know... alleen de Fab Four zijn altijd de eerste waar ik aan denk bij de 60's!!
pi_7665860
Deze jongere van 22 houdt van oude Elvis nummers (toen hij nog rock n roll speelde) en oude blues/r&b (nee, geen Nelly & Kelly ) van zegmaar jaren 50, verder onwijs veel uit de jaren 60 zoals Beatles, Stones, Doors, Velvet Underground, Stooges, Kinks, Jefferson Airplane, Iron Butterfly, Byrds, Who, MC5, idd. The BeachBoys en ga zo maar door
Heb gewoon een onwijs brede muzieksmaak, en dan vnl. alles met een gitaar erin

[Dit bericht is gewijzigd door hyperfuzz op 02-01-2003 14:56]

yankee charlie dinges
pi_7665870
quote:
Op donderdag 2 januari 2003 14:51 schreef Zero_Cool het volgende:
blablabla, dit vind ik dus zo zwaar irritant, net alsof niemand meer voor zijn eigen mening uitkomt, waardoor het bijna lijkt alsf je word gedwongen om ook voor die muziekstijl te gaan kiezen.
Gewoon je eigen ding doen, mijn jongste broertje is 17 maar die luistert ook veel 'oude' muziek uit de sixties & seventies en komt vaak mijn platen 'lenen'...
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  donderdag 2 januari 2003 @ 14:56:31 #24
1986 Jane
pi_7665873
quote:
Op donderdag 2 januari 2003 14:52 schreef MuadDib het volgende:

[..]

The Beach Boys mogen ook wel in dat rijtje

Oh stom! Vergeet ik nog één van de beste!

Maar er zijn er nog veel meer hoor. Ik wilde alleen maar aangeven dat The Beatles en The Stones dan wel een groot stempel op de muziek van de 60er jaren hebben gedrukt, maar dat er nog veel meer goede muziek werd gemaakt.
In de 60er jaren kwam de popmuziek tot volle bloei en in die periode leken er ook enorm veel creatieve geesten te zijn opgestaan. In geen andere periode heeft de popmuziek ook zo'n ontwikkeling doorgemaakt als toen.

donderdag 2 januari 2003 @ 14:57:08 #25
30961 Knaller
knalt er op los
pi_7665883
quote:
Op donderdag 2 januari 2003 14:51 schreef Zero_Cool het volgende:
Op het forum durft iedereen er wel voor uit te komen, maar ik ben zeer teleurgesteld in de hele maatschaapij. Waarom? Vraag iemand van 16 tot 20 maar eens; wat voor muziek vind je leuk

altijd 4 antwoorden:

- Trance
- Hip-Hop
- R&B
- Het naar de rockleunende kant

Ik ben het eigenlijk helemaal met je eens, ik vind dat ook wel jammer eigenlijk!!
Mja in mijn vriendenkring weten ze wel dat ik de muziek van vroeger iets meer waardeer..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')