abonnement Unibet Coolblue
pi_183704117
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 14:23 schreef NyteMyre het volgende:
Opgave 8, zou het belangrijk zijn dat
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee, maar scherp opgemerkt :P
pi_183704646
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 14:31 schreef GeleNeushoorn het volgende:

[..]

Gerard Unger was volgens Wikipedia letterontwerper. Weet niet precies wat je bedoelt met "leuk".
Maar als je ze niet kunt vinden gebruik je waarschijnlijk de verkeerde sleutel inderdaad. Heb je wel 5 groepen?
moeilijk voorbeeld te noemen zonder te spoileren maar denk aan ipv blauw dat het ook azuurblauw kan zijn. hopelijk is dit enigzins begrijpelijk tov de groepen die ik in gedachte heb (als die kloppen)
Science is like sex: sometimes something useful comes out, but that is not the reason we are doing it. —Richard Feynman
pi_183704710
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 15:09 schreef svk1985 het volgende:

[..]

moeilijk voorbeeld te noemen zonder te spoileren maar denk aan ipv blauw dat het ook azuurblauw kan zijn. hopelijk is dit enigzins begrijpelijk tov de groepen die ik in gedachte heb (als die kloppen)
Of die politici. Ik denk dat dat geen spoiler is en dat iedereen die er wel uit haalt. Maar dat kunnen ook parlementariërs zijn, om maar een voorbeeld te noemen? (ik heb deze nog niet gemaakt, dus geen idee wat het uiteindelijke antwoord is, dus ik spoiler niets)
Somebody that I used to know
pi_183704953
Ok, ik heb opgave 8 opgelost, maar wel beetje vals gespeeld omdat ik op wikipedia een variant tegenkwam waar in stond hoe je deze moest oplossen.
pi_183705078
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 15:25 schreef NyteMyre het volgende:
Ok, ik heb opgave 8 opgelost, maar wel beetje vals gespeeld omdat ik op wikipedia een variant tegenkwam waar in stond hoe je deze moest oplossen.
Niks valsspelen aan hoor...denk dat weinig mensen al de puzzels oplossen puur op eigen parate kennis.
Kunst is juist om de relevante gegevens te verzamelen.
pi_183705160
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2018 15:34 schreef PnavE_81 het volgende:

[..]

Niks valsspelen aan hoor...denk dat weinig mensen al de puzzels oplossen puur op eigen parate kennis.
Kunst is juist om de relevante gegevens te verzamelen.
Iedere puzzelaar hoort toch wel de top 2000 uit zijn hoofd te leren...
pi_183705343
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2018 15:34 schreef PnavE_81 het volgende:

[..]

Niks valsspelen aan hoor...denk dat weinig mensen al de puzzels oplossen puur op eigen parate kennis.
Kunst is juist om de relevante gegevens te verzamelen.
Zou 8 echt zo makkelijk zijn voor 4 punten...?
pi_183705375
quote:
5s.gif Op donderdag 13 december 2018 15:50 schreef IshaD het volgende:

[..]

Zou 8 echt zo makkelijk zijn voor 4 punten...?
Het moeilijke aan 8 is om de datums correct af te lezen ;)
pi_183705408
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 15:52 schreef De_Escalatievogel het volgende:

[..]

Het moeilijke aan 8 is om de datums correct af te lezen ;)
Ja maar toch...
pi_183706462
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 15:52 schreef De_Escalatievogel het volgende:

[..]

Het moeilijke aan 8 is om de datums correct af te lezen ;)
Lang leve de smartphone met touchscreen.
Somebody that I used to know
pi_183706474
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2018 16:51 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Lang leve de smartphone met touchscreen.
Lang leve mijn grote tv-scherm!
pi_183707169
Nou pfff dat was me een zware bevalling zeg; opgave 1 kan ik afstrepen :D
  Moderator / Redactie Sport donderdag 13 december 2018 @ 17:29:42 #43
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_183707182
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 17:29 schreef De_Escalatievogel het volgende:
Nou pfff dat was me een zware bevalling zeg; opgave 1 kan ik afstrepen :D
:D
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_183707266
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 17:29 schreef De_Escalatievogel het volgende:
Nou pfff dat was me een zware bevalling zeg; opgave 1 kan ik afstrepen :D
SPOILER: 1
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_183707905
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 17:29 schreef De_Escalatievogel het volgende:
Nou pfff dat was me een zware bevalling zeg; opgave 1 kan ik afstrepen :D
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_183708087
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 18:06 schreef kikkertjuhh het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_183708161
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 18:06 schreef kikkertjuhh het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: vraag 1
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_183708275
@MMunkun omdat ik dacht dat ik op de goede weg zat, maar mega vast zit vraag ik een klein hulpje. Niets mis mee toch?

@CarloV ze staan inderdaad op afzonderlijke stukjes ja :p Maar thnx voor de bevestiging.
pi_183708300
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 18:30 schreef kikkertjuhh het volgende:
@MMunkun omdat ik dacht dat ik op de goede weg zat, maar mega vast zit vraag ik een klein hulpje. Niets mis mee toch?

Verder met een andere vraag en morgen weer opnieuw kijken ;)
pi_183708358
Ik heb inmiddels de vijf categorieën van opgave 13. Nu me eens inlezen in vercijfering, handcijfers (nog nooit van gehoord O-) ) en sleutels en hoe dat werkt :Y)
Somebody that I used to know
pi_183708381
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 18:31 schreef Jurian95 het volgende:

[..]

Verder met een andere vraag en morgen weer opnieuw kijken ;)
Die tactiek zat ook vast.. ;)
pi_183708833
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 18:30 schreef kikkertjuhh het volgende:
@MMunkun omdat ik dacht dat ik op de goede weg zat, maar mega vast zit vraag ik een klein hulpje. Niets mis mee toch?

@CarloV ze staan inderdaad op afzonderlijke stukjes ja :p Maar thnx voor de bevestiging.
Je hebt nog een maand! :)
Ik kan wel als tip meegeven om het in powerpoint te doen. Iemand anders gaf dat al als tip, en dat heeft mij in ieder geval heel erg geholpen
pi_183709355
@thabit, heb ik het gemist of wordt de dierenpuzzel die je postte nog bekend gemaakt? Of zal ik de oplossing via pb vragen ? (ik had geen oplossing)
pi_183710548
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 19:16 schreef nomina het volgende:
@thabit, heb ik het gemist of wordt de dierenpuzzel die je postte nog bekend gemaakt? Of zal ik de oplossing via pb vragen ? (ik had geen oplossing)
Nee, heb ik nog niet gepost.
SPOILER: dierenpuzzel
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_183710902
Oké, een vraagje over 13. Het lukt me nog niet eens om het voorbeeld uit te werken :') en ik denk dat het komt doordat ik de instructies niet zo goed snap. Wat betekent 'de i vervangt de j bij vercijfering'? Ik weet niet hoe ik dat precies moet interpreteren :@

Is dat dat de j wordt weggelaten in het sleutelwoord? Of dat je jonnieboer bijvoorbeeld moet verwerken als ionnieboer? Ik kan het met het voorbeeld niet testen .

Of is dat precies de crux van de puzzel en vraag ik hiermee de oplossing? In dat geval hoeven jullie geen antwoord te geven hoor
Somebody that I used to know
pi_183711158
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2018 20:16 schreef Postbus100 het volgende:
Oké, een vraagje over 13. Het lukt me nog niet eens om het voorbeeld uit te werken :') en ik denk dat het komt doordat ik de instructies niet zo goed snap. Wat betekent 'de i vervangt de j bij vercijfering'? Ik weet niet hoe ik dat precies moet interpreteren :@

Is dat dat de j wordt weggelaten in het sleutelwoord? Of dat je jonnieboer bijvoorbeeld moet verwerken als ionnieboer? Ik kan het met het voorbeeld niet testen .

Of is dat precies de crux van de puzzel en vraag ik hiermee de oplossing? In dat geval hoeven jullie geen antwoord te geven hoor
Lukt het je wel om Gerard Unger correct te versleutelen met het BIFID-cijfer?
pi_183711332
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2018 20:16 schreef Postbus100 het volgende:
Oké, een vraagje over 13. Het lukt me nog niet eens om het voorbeeld uit te werken :') en ik denk dat het komt doordat ik de instructies niet zo goed snap. Wat betekent 'de i vervangt de j bij vercijfering'? Ik weet niet hoe ik dat precies moet interpreteren :@

Is dat dat de j wordt weggelaten in het sleutelwoord? Of dat je jonnieboer bijvoorbeeld moet verwerken als ionnieboer? Ik kan het met het voorbeeld niet testen .

Of is dat precies de crux van de puzzel en vraag ik hiermee de oplossing? In dat geval hoeven jullie geen antwoord te geven hoor
De Engelse wikipedia-pagina maakt het denk ik wel een stukje duidelijker: je kunt de vercijfering daar stap voor stap volgen: https://en.wikipedia.org/wiki/Bifid_cipher :)
pi_183711353
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 20:25 schreef De_Escalatievogel het volgende:

[..]

Lukt het je wel om Gerard Unger correct te versleutelen met het BIFID-cijfer?
Dat lukte dus niet, maar ik heb inmiddels hulp gehad van iemand via dm.

(al snap ik nog steeds niet wat ik nu aan het doen ben, het lukt in ieder geval wel)
Somebody that I used to know
pi_183711727
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2018 20:31 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

(al snap ik nog steeds niet wat ik nu aan het doen ben, het lukt in ieder geval wel)
Ah, en net handmatig uitgewerkt en dan klopt ie ook :) mooi, weet ik tenminste wat ik aan het doen ben.
Somebody that I used to know
pi_183711796
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 20:30 schreef MMunkun het volgende:

[..]

De Engelse wikipedia-pagina maakt het denk ik wel een stukje duidelijker: je kunt de vercijfering daar stap voor stap volgen: https://en.wikipedia.org/wiki/Bifid_cipher :)
Ja, die hadden we, maar het kwam niet uit. Mede denk ik doordat we niet wisten hoe we met die j moesten omgaan. En meerdere uitwerkingen leidden allemaal niet naar de gewenste uitkomst, dus ik snapte het even niet meer.
Somebody that I used to know
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')