abonnement Unibet Coolblue
pi_183632022
Het Sinterklaasfeest is in Amsterdam blijvend verziekt en aangetast, de letters "I Amsterdam" moesten met grote voorrang worden weggehaald, want "te individualistisch"...

In het gemekker rondom de hetze tegen Zwarte Piet - vaak ten onrechte "discussie" genoemd - heb ik werkelijk tig keer gewaarschuwd: kijk uit voor de precedentwerking. Wat wordt het volgende feest of traditie die aan de beurt is?

Vuurwerk met Oud en Nieuw? Paasvuren? Scholen die net als in de VS geen kerst meer vieren? Of toch wat anders? Welnu: we hebben antwoord: het is de Gay Pride geworden. ^O^

quote:
Is er straks geen Canal Parade meer?
Via een online enquête peilt de gemeente het draagvlak voor de botenparade van de Pride. Er is angst dat het een opmaat is voor beperking van het evenement.

In zeven vragen wordt momenteel onderzocht hoe geënquêteerden aankijken tegen de jaarlijkse botenparade van de Gay Pride. Wethouder Rutger Groot Wassink (Democratisering) laat dat doen, omdat hij rond de laatste editie heeft gemerkt dat er minder draagvlak zou zijn voor de botenparade.

Bij de VVD, bij coalitiepartij D66, maar ook bij de organisator Stichting Pride Amsterdam maakt men zich zorgen over die opvatting en de manier waarop dat draagvlak nu wordt onderzocht. Volgens D66-raadslid Jan-Bert Vroege is de online enquête een 'bij elkaar gefröbeld stagewerkje', dat bovendien via sociale media wordt verspreid. Online zijn veel criticasters van evenementen in de binnenstad actief. Daardoor vreest Vroege dat vooral deze luidruchtige groep de uitkomsten van de enquête zal bepalen.

Not in my backyard
Die vrees is niet geheel onterecht. Wijkcentrum d'Oude Stadt, een vereniging van binnenstadbewoners die zich zorgen maken om de overlast, heeft de achterban al opgeroepen de ­enquête zo snel mogelijk in te vullen. 'Het zou goed zijn als de gemeente door deze enquête anders gaat denken over de Pride en evenementen in het algemeen,' aldus het bestuur van d'Oude Stadt op de website.

(...) In reactie op D66 en VVD haastte Groot Wassink (GroenLinks) zich woensdag te zeggen dat hij de uitkomst van de enquête niet als een representatief onderzoek zal behandelen. Wel liet hij zich ontvallen dat de 'waardering voor Pride aan inflatie onderhevig is'.

(...) Oppositiepartij VVD is bang dat verschillende actiegroepen een gewillig oor zullen vinden bij GroenLinks, de grootste partij in het stadsbestuur. "Ik vrees dat hier, net als met de I amsterdamletters, symboolpolitiek bedreven gaat worden om de GroenLinks-versie van Pride op te leggen aan de stad," zegt duoraadslid Claire Martens (VVD).
Ingekort. Volledig artikel hier: https://s.parool.nl/s-a4611571/

Dit is dus wat voor land je krijgt als je steeds de kop laat hangen naar kleine groepen klagers. Zie de hetze tegen Zwarte Piet, zie nu dit. Ook partijen die voorop liepen in het slopen van Zwarte Piet, zoals D66, zijn nu ineens onaangenaam verrast.

Hate to say I told you so.

Dit land is doodziek.
  zondag 9 december 2018 @ 22:29:33 #2
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_183632193
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2018 22:21 schreef Elfletterig het volgende:

Hate to say I told you so.

Nou nou, hate... Volgens mij krijg je een stijve terwijl je het vertelt.

Hoe dan ook, Amsterdam kan wat mij betreft in de grond zakken. Die willen niet bij Nederland horen, dan moeten ze het zelf maar weten.

Daarbij zie ik hier het probleem niet zo. Niemand is aan het onderzoeken of ze de gay pride af moeten schaffen, ze houden enkel een enquete over hoe men er tegenover staat.

Als het overgrote merendeel die rare optocht, waar homo's in gekke pakjes paraderen en politiek correct Nederland voorop staat om ze op die boten om beurten in de mond te nemen om maar te tonen hoe oke ze zijn, liever ziet verdwijnen omdat het voor de gemiddelde amsterdammer meer ellende dan plezier oplevert mag dat best gezegd worden lijkt me.
Laffe huichelaar
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 9 december 2018 @ 22:29:52 #3
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_183632200
Ik heb niets met de Canal Parade, ik vind het te nichterig/sletterig en niet echt iets met homo's te maken hebben. Maar ach, als heel veel mensen er plezier aan beleven. Lekker door laten gaan :) :) :)
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zondag 9 december 2018 @ 22:31:10 #4
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_183632220
Het enge hieraan is dat zulke discussies er helemaal aan voorbij gaan dat mensen gewoon de vrijheid hebben dingen te mogen doen en organiseren. Ook als anderen dat niet zint.
Zo'n enquête is ook weer zo'n smerig kunstje. Mensen willen niet per se van de pride af, maar als ze gevraagd wordt wat ze ervan vinden zullen velen zeggen dat ze er geen belang bij hebben. Dat wordt dan misbruikt, maar dat gaat helemaal voorbij aan het feit dat ze daar helemaal geen zeggenschap over horen te hebben.

Zelfs als je ergens last van hebt is dat geen reden maar te pleiten voor verboden en dergelijke. Tolerantie heet dat, dat je soms wat slikt van een ander. Het gaat niet alleen om jou en niet alles hoeft 100% aangepast te worden aan jou.
  Moderator zondag 9 december 2018 @ 22:31:19 #5
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_183632225
Ik dacht altijd dat die boten vol zaten met groenlinks stemvee?
Waarom zouden ze die zo aanvallen dan
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
  zondag 9 december 2018 @ 22:31:25 #6
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_183632226
quote:
6s.gif Op zondag 9 december 2018 22:29 schreef Nikonlover het volgende:
Ik heb niets met de Canal Parade, ik vind het te nichterig en niet echt iets met homo's te maken hebben. Maar ach, als heel veel mensen er plezier aan beleven. Lekker door laten gaan :) :) :)
Eens. Maar als nog meer mensen er hinder van ondervinden willen ze het niet lekker door laten gaan. Dus helemaal niet gek dat ze daar eens naar kijken
Laffe huichelaar
pi_183632230
En Groenlinks wil ook alle Joden uit Amsterdam jagen.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 9 december 2018 @ 22:33:25 #8
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_183632263
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2018 22:31 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Eens. Maar als nog meer mensen er hinder van ondervinden willen ze het niet lekker door laten gaan. Dus helemaal niet gek dat ze daar eens naar kijken
De enige mensen die er hinder van ondervinden zijn de mensen die in het centrum wonen. Die zijn al jaaaarenlang alle overlast die met evenementen, uitgaansavonden en toerisme gepaard gaat zat. Maarja, dan moet je maar niet in centrum gaan wonen denk ik dan.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 zondag 9 december 2018 @ 22:35:27 #9
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_183632293
Ik kan me best voorstellen dat er homo's of lesbiennes zijn die het eigenlijk superkut vinden dat ze zo worden neergezet. Het is toch een vrij groot iets wat de beeldvorming niet echt ten goede komt.. Vind ik dan.

Aan de andere kant denk ik ook, als ze daar lekker gay willen doen voor die ene dag, dan moet dat toch gewoon kunnen? Het probleem zit hem meer in de generalisatie dat alle homo's of lesbiennes queers zijn die halfnaakt op een bootje aan het dansen zijn.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_183632314
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2018 22:29 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Nou nou, hate... Volgens mij krijg je een stijve terwijl je het vertelt.

Hoe dan ook, Amsterdam kan wat mij betreft in de grond zakken. Die willen niet bij Nederland horen, dan moeten ze het zelf maar weten.

Daarbij zie ik hier het probleem niet zo. Niemand is aan het onderzoeken of ze de gay pride af moeten schaffen, ze houden enkel een enquete over hoe men er tegenover staat.

Als het overgrote merendeel die rare optocht, waar homo's in gekke pakjes paraderen en politiek correct Nederland voorop staat om ze op die boten om beurten in de mond te nemen om maar te tonen hoe oke ze zijn, liever ziet verdwijnen omdat het voor de gemiddelde amsterdammer meer ellende dan plezier oplevert mag dat best gezegd worden lijkt me.
Ik zie mijn gelijk - helaas - bevestigd. Niet dat je hogere wiskunde moet hebben gestudeerd om in "discussies" over Zwarte Piet verder te kijken dan je neus lang is, natuurlijk. Iedereen met gezond verstand en enig analytisch vermogen kan dat.

Ik deel je analyse dat Amsterdam zich van Nederland vervreemdt en een raar soort Vrijstaat aan het worden is. De recente opmerkingen van burgemeester Halsema over het niet-handhaven van het boerkaverbod zijn daar illustratief voor.

Het geval wil dat de Canal Pride (als prominent onderdeel van Gay Pride) nu eenmaal een landelijk evenement is, dat toevalligerwijs in Amsterdam plaatsvindt. Dat sommige mensen het liever zien verdwijnen, wil natuurlijk niet zeggen dat er gehoor moet worden gegeven aan die mensen. Uiteindelijk gaat zo elk feest of elke traditie naar de knoppen.

Ook nu weer dreigt de discussie te gaan over de wenselijkheid van een druk evenement in de Amsterdamse grachten en de "overlast" die dat veroorzaakt voor mensen die uit eigen vrije wil in het centrum van de hoofdstad wonen. Wat erachter schuilgaat is veel meer dan dat: weg met ons! Weg met alles dat Nederlands is, weg met Nederlandse feesten en tradities. Ruim baan voor alles dat wordt geïmporteerd; van Halloween en Black Friday tot boerka's in het straatbeeld.

Doodeng is het.
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 9 december 2018 @ 22:38:15 #11
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_183632346
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2018 22:35 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik kan me best voorstellen dat er homo's of lesbiennes zijn die het eigenlijk superkut vinden dat ze zo worden neergezet. Het is toch een vrij groot iets wat de beeldvorming niet echt ten goede komt.. Vind ik dan.

Aan de andere kant denk ik ook, als ze daar lekker gay willen doen voor die ene dag, dan moet dat toch gewoon kunnen? Het probleem zit hem meer in de generalisatie dat alle homo's of lesbiennes queers zijn die halfnaakt op een bootje aan het dansen zijn.
Dit dus. Ik heb genoeg homo's en lesbiennes in mijn vriendenkring maar die zijn gewoon zichzelf. Gewoon zoals jij en ik, alleen vallen ze op hetzelfde geslacht. Dat extreme gedoe, daar doen ze niet aan mee.

Maarja, blijkbaar zijn er homo's en lesbiennes die zich wel prettig voelen bij dit.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_183632352
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2018 22:31 schreef BasEnAad het volgende:
Het enge hieraan is dat zulke discussies er helemaal aan voorbij gaan dat mensen gewoon de vrijheid hebben dingen te mogen doen en organiseren. Ook als anderen dat niet zint.
Zo'n enquête is ook weer zo'n smerig kunstje. Mensen willen niet per se van de pride af, maar als ze gevraagd wordt wat ze ervan vinden zullen velen zeggen dat ze er geen belang bij hebben. Dat wordt dan misbruikt, maar dat gaat helemaal voorbij aan het feit dat ze daar helemaal geen zeggenschap over horen te hebben.

Zelfs als je ergens last van hebt is dat geen reden maar te pleiten voor verboden en dergelijke. Tolerantie heet dat, dat je soms wat slikt van een ander. Het gaat niet alleen om jou en niet alles hoeft 100% aangepast te worden aan jou.
Over Amsterdam zelf kun je nog zeggen: het volk krijgt de leiders die het verdient. Amsterdam wil graag een soort communistische dictatuur; prima, dan krijg je dat. Maar de Amsterdamse moraal wordt nogal aan de rest van Nederland opgedrongen: zie de hetze tegen Zwarte Piet. En het geval wil dat de Canal Pride een landelijk evenement is.

(NB: De titel Gay Pride is eerder al veranderd in Amsterdam Pride, want de oude was niet "inclusief" genoeg...)
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 zondag 9 december 2018 @ 22:40:24 #13
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_183632384
quote:
6s.gif Op zondag 9 december 2018 22:38 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Dit dus. Ik heb genoeg homo's en lesbiennes in mijn vriendenkring maar die zijn gewoon zichzelf. Gewoon zoals jij en ik, alleen vallen ze op hetzelfde geslacht. Dat extreme gedoe, daar doen ze niet aan mee.

Maarja, blijkbaar zijn er homo's en lesbiennes die zich wel prettig voelen bij dit.
En dat mogen ze wmb dan ook gewoon doen, maar wees dan ook bereid om kritiek of weerstand te ondervinden. Zoals zij de vrijheid hebben om daar te dansen en te doen, zo hebben anderen de vrijheid daar wat van te vinden. Tolereren is wat anders dan accepteren en dat laatste kun je niet opleggen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 9 december 2018 @ 22:42:55 #14
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_183632423
quote:
1s.gif Op zondag 9 december 2018 22:40 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

En dat mogen ze wmb dan ook gewoon doen, maar wees dan ook bereid om kritiek of weerstand te ondervinden. Zoals zij de vrijheid hebben om daar te dansen en te doen, zo hebben anderen de vrijheid daar wat van te vinden. Tolereren is wat anders dan accepteren en dat laatste kun je niet opleggen.
Dat is juist het lastige. Het is of het ene extreme of het andere extreme. Als je kritiek hebt zetten ze je bijvoorbeeld in dit geval gelijk weg als homo-hater.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 zondag 9 december 2018 @ 22:43:40 #15
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_183632435
quote:
6s.gif Op zondag 9 december 2018 22:42 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Dat is juist het lastige. Het is of het ene extreme of het andere extreme. Als je kritiek hebt zetten ze je bijvoorbeeld in dit geval gelijk weg als homo-hater.
Mwah, dat doen een aantal gekkies, maar die hoef je dan ook niet serieus te nemen. Net als dit onderzoek.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_183632443
Inderdaad, oprotten met hoe andere mensen zich willen uiten! Dat er homo's zijn is nog tot daaraan toe, maar dat ze zich op verschillende manieren uiten is echt stuitend. Beter sluiten ze die tent snel!
  zondag 9 december 2018 @ 22:59:45 #17
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_183632692
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2018 22:38 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Over Amsterdam zelf kun je nog zeggen: het volk krijgt de leiders die het verdient. Amsterdam wil graag een soort communistische dictatuur; prima, dan krijg je dat. Maar de Amsterdamse moraal wordt nogal aan de rest van Nederland opgedrongen: zie de hetze tegen Zwarte Piet. En het geval wil dat de Canal Pride een landelijk evenement is.

(NB: De titel Gay Pride is eerder al veranderd in Amsterdam Pride, want de oude was niet "inclusief" genoeg...)
Is het niet wat raar om te zeggen dat Amsterdam een communistische dictatuur is terwijl het zo'n beetje de meest kapitalistische stad van west europa is? Ik bedoel, je moet tegenwoordig behoorlijk goed verdienen wil je in Amsterdam wonen. Groenlinks is helemaal niet zo links meer. Het is rijk links. Heeft niks met communisme te maken. Echt helemaal niets.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_183632774
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2018 22:44 schreef MadJackthePirate het volgende:
Inderdaad, oprotten met hoe andere mensen zich willen uiten! Dat er homo's zijn is nog tot daaraan toe, maar dat ze zich op verschillende manieren uiten is echt stuitend. Beter sluiten ze die tent snel!
Welke tent?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_183632789
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2018 23:04 schreef Hathor het volgende:

[..]

Welke tent?
Amsterdam
pi_183632868
quote:
2s.gif Op zondag 9 december 2018 22:59 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Is het niet wat raar om te zeggen dat Amsterdam een communistische dictatuur is terwijl het zo'n beetje de meest kapitalistische stad van west europa is? Ik bedoel, je moet tegenwoordig behoorlijk goed verdienen wil je in Amsterdam wonen. Groenlinks is helemaal niet zo links meer. Het is rijk links. Heeft niks met communisme te maken. Echt helemaal niets.
Daar heb je gelijk in. GroenLinks is tegenwoordig van de mensensmokkel en de klimaatzwendel.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_183632887
Oh, GroenLinks gaat ineens enquêtes houden onder de bevolking om te kijken of er draagvlak is voor bepaalde tradities. Wat leuk. Wanneer keren de zwarte pieten weer terug bij de Amsterdamse intocht?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zondag 9 december 2018 @ 23:15:32 #22
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_183632966
Eigenlijk is het krankzinnig dat het voor sommige types nooit goed is. Als je gewoon maar doet wat je wil, zoals met zwarte piet, is het niet goed.

Als je aan de mensen vraagt wat ze willen is het niet goed.

Beetje als die debiele gele hesjes. Slaan alles kort en klein wegens een lastenverzwaring, gaat die lastenverzwaring niet door wegens die bezwaren is het alsnog niet goed
Laffe huichelaar
  zondag 9 december 2018 @ 23:20:59 #23
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_183633048
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2018 23:09 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in. GroenLinks is tegenwoordig van de mensensmokkel en de klimaatzwendel.
Welke klimaatzwendel doel je dan op? Dat het klimaat niet veranderd door toedoen van de mens? Of meer subsidies op elektrische auto's enzo en het weren van diesel/oude auto's uit de binnenstad?
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_183633068
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2018 23:15 schreef timmmmm het volgende:
Eigenlijk is het krankzinnig dat het voor sommige types nooit goed is. Als je gewoon maar doet wat je wil, zoals met zwarte piet, is het niet goed.

Als je aan de mensen vraagt wat ze willen is het niet goed.

Beetje als die debiele gele hesjes. Slaan alles kort en klein wegens een lastenverzwaring, gaat die lastenverzwaring niet door wegens die bezwaren is het alsnog niet goed
Over wie heb je het nu?
En ik denk dat er niet veel users zullen zijn die achter vernielende idioten in gele hesjes zullen staan. De groep die vreedzaam protesterende gele hesjes ondersteund die zal heel wat groter zijn.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zondag 9 december 2018 @ 23:39:33 #25
168739 Red_85
'echt wel'
pi_183633312
Enquete houden 'wie vindt dat gl zichzelf moet opheffen' in 7 vragen heeft meer effect. Denk ik.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 9 december 2018 @ 23:44:49 #26
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_183633368
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2018 22:44 schreef MadJackthePirate het volgende:
Inderdaad, oprotten met hoe andere mensen zich willen uiten! Dat er homo's zijn is nog tot daaraan toe, maar dat ze zich op verschillende manieren uiten is echt stuitend. Beter sluiten ze die tent snel!
:D
pi_183633512
In de binnenstad van Amsterdam gaan wonen en dan gaan klagen dat het er zo druk is en dat er zoveel evenementen zijn :')
  zondag 9 december 2018 @ 23:57:40 #28
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_183633514
Deze situatie lijkt echt op geen enkele manier op die van zwarte piet, maar als je verblind bent door woede en paranoïa dan is blijkbaar alles onderdeel van hetzelfde complot. Ik vraag me soms af wat jouw rusthartslag is, gezien je blijkbaar altijd in vecht-/vluchtmodus verkeert.

quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2018 22:36 schreef Elfletterig het volgende:
Ook nu weer dreigt de discussie te gaan over de wenselijkheid van een druk evenement in de Amsterdamse grachten en de "overlast" die dat veroorzaakt voor mensen die uit eigen vrije wil in het centrum van de hoofdstad wonen. Wat erachter schuilgaat is veel meer dan dat: weg met ons! Weg met alles dat Nederlands is, weg met Nederlandse feesten en tradities. Ruim baan voor alles dat wordt geïmporteerd; van Halloween en Black Friday tot boerka's in het straatbeeld.
De gay pride parade ís een geïmporteerd evenement slimmerik. :')
pi_183633546
Wil je rust, verhuis naar Friesland. Wil je in de binnenstad van de hoofdstad wonen, ook prima. Maar dan niet gaan zeiken.
pi_183634009
quote:
2s.gif Op zondag 9 december 2018 22:59 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Is het niet wat raar om te zeggen dat Amsterdam een communistische dictatuur is terwijl het zo'n beetje de meest kapitalistische stad van west europa is? Ik bedoel, je moet tegenwoordig behoorlijk goed verdienen wil je in Amsterdam wonen. Groenlinks is helemaal niet zo links meer. Het is rijk links. Heeft niks met communisme te maken. Echt helemaal niets.
In Rusland gaan rijkdom en communisme ook prima samen. Want die nepdemocratie die ze daar hebben, is feitelijk gewoon communisme: één partij heeft alle macht, controleert de media en de verkiezingen.

GroenLinks komt op mij behoorlijk extreem-links over.
pi_183634139
quote:
1s.gif Op zondag 9 december 2018 23:57 schreef PiyeReloaded het volgende:
Deze situatie lijkt echt op geen enkele manier op die van zwarte piet, maar als je verblind bent door woede en paranoïa dan is blijkbaar alles onderdeel van hetzelfde complot. Ik vraag me soms af wat jouw rusthartslag is, gezien je blijkbaar altijd in vecht-/vluchtmodus verkeert.

[..]

De gay pride parade ís een geïmporteerd evenement slimmerik. :')
Ik open weinig topics op FOK! Alleen als ik iets nieuwswaardigs zie waarover nog geen topic is, dan neem ik soms de moeite.

De situatie lijkt in alles op Zwarte Piet: niet iedereen is er even blij mee, dus moet het aan banden worden gelegd. De Zwarte Piet-kwestie heeft perfect laten zien dat we in Nederland - Amsterdam en gelieerde media voorop - onze oren laten hangen naar kleine groepjes klagers.

Mijn woede valt mee. Ik vier geen Sinterklaas en geen Gay Pride. Ik kan me hooguit nog opwinden over wat voor een ziek land Nederland aan het worden is. En Amsterdam spant wel de kroon: de totaal onschuldige figuur Zwarte Piet (die aantoonbaar niks met racisme of het koloniale verleden heeft te maken) moest en zou weg. Nu is het de beurt aan de Canal Pride. Maar de burgemeester van dezelfde partij vindt boerka's in het straatbeeld dan wél weer prima.

Overigens is dit een nieuws-discussieforum. Het idee van dit hoekje van FOK! is dat we discussiëren over nieuws en relevante achtergronden. Dat doe ik, dus is het nogal bizar om me dat voor de voeten te werpen.

De Canal Pride als zodanig, onderdeel van de Gay Pride, is een uniek evenement en typerend voor het liberale, progressieve Nederland. Een land dat rond de eeuwwisseling te boek stond als zeer homovriendelijk en als eerste land ter wereld het huwelijk openstelde voor partners van hetzelfde geslacht.

Inmiddels is het klimaat voor homo's zeker in bepaalde delen van Amsterdam stukken onveiliger, kiezen homoseksuele toeristen liever voor andere steden en gaat er nu ook nog worden gemorreld aan de Gay Pride.

NB, gerelateerd leesvoer: MediaOverzicht. Hoe de hardste Derksen HOMOFOOB schreeuwers hun muil hielden

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-12-2018 00:44:58 ]
pi_183634178
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2018 23:10 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Oh, GroenLinks gaat ineens enquêtes houden onder de bevolking om te kijken of er draagvlak is voor bepaalde tradities. Wat leuk. Wanneer keren de zwarte pieten weer terug bij de Amsterdamse intocht?
Eh, waarschijnlijk om de vormgeving nog eens te bekijken.

Grappig hoe zelfhatend Nederland meteen weer in een stuip schiet bij een simpele enquête.
  maandag 10 december 2018 @ 01:02:23 #33
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_183634300
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 00:34 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

In Rusland gaan rijkdom en communisme ook prima samen. Want die nepdemocratie die ze daar hebben, is feitelijk gewoon communisme: één partij heeft alle macht, controleert de media en de verkiezingen.

GroenLinks komt op mij behoorlijk extreem-links over.
Op welk vlak? Vooralsnog is het enige wat ze voor elkaar gekregen hebben de iAmsterdam letters weghalen. De huizenprijzen stijgen, bomen worden gekapt op veel plekken. Steeds minder sociale woningbouw. Wat is volgens jou dan zo extreem aan groen links? Wel punt?
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_183634331
quote:
7s.gif Op maandag 10 december 2018 00:49 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Eh, waarschijnlijk om de vormgeving nog eens te bekijken.

Grappig hoe zelfhatend Nederland meteen weer in een stuip schiet bij een simpele enquête.
Ik voel me niet aangesproken door de term "zelfhatend Nederland" en ik wijs je erop dat zelfs de D66-woordvoerder reageert als door een wesp gestoken:

quote:
Volgens D66-raadslid Jan-Bert Vroege is de online enquête een 'bij elkaar gefröbeld stagewerkje', dat bovendien via sociale media wordt verspreid.
quote:
Ook D66 wil een vinger aan de pols houden. "Door verschillende deelbelangen van tegenstanders zou de parade in gevaar kunnen komen," zegt Vroege.
Het is overigens dezelfde Vroege die zichzelf historisch belachelijk maakte met deze tweet:
jan_bert twitterde op zaterdag 25-11-2017 om 11:21:32 definitieve lijst kent maar 3 witte heteromannen in top 15. en da's ook genoeg 😎 https://t.co/CqKv2jZHap reageer retweet
En ook dezelfde man die geweld van een extreem-linkse Antifa-activist richting een PowNed-verslaggever in de zweem van uitlokking trok:


Maar dat is het soort politici waar jij op stemt, toch? Of wou je beweren dat je iets anders dan D66 of PvdA stemt?
pi_183634549
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 01:06 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik voel me niet aangesproken door de term "zelfhatend Nederland"
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 00:44 schreef Elfletterig het volgende:
wat voor een ziek land Nederland aan het worden is
quote:
Een land dat rond de eeuwwisseling te boek stond als zeer homovriendelijk en als eerste land ter wereld het huwelijk openstelde voor partners van hetzelfde geslacht.

Inmiddels is het...
Als dat geen zelfhaat is weet ik het ook niet meer.

En niemand heeft het over verdwijnen. Alleen jij leest dat er in teneinde de grote, verongelijke Calimero uit te kunnen hangen.

Overigens slaat de vergelijking met Zwarte Piet - opnieuw - nergens op.
pi_183634642
quote:
7s.gif Op maandag 10 december 2018 01:33 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

[..]

[..]

Als dat geen zelfhaat is weet ik het ook niet meer.

En niemand heeft het over verdwijnen. Alleen jij leest dat er in teneinde de grote, verongelijke Calimero uit te kunnen hangen.

Overigens slaat de vergelijking met Zwarte Piet - opnieuw - nergens op.
Ah, daar is de selectieve quote weer.

Zelfhatend zijn de mensen die Nederland om zeep helpen met hun "weg met ons"-cultuur. Ik uit slechts mijn zorgen over de kant die het op gaat.

De vergelijking met Zwarte Piet is zeer terecht. Zoals ik in die "discussie" al herhaaldelijk heb gezegd, gaat er een gevaarlijke precedentwerking uit van het aanpassen of verbieden van tradities zonder draagvlak. Ook toen heb ik diverse voorbeelden genoemd - zie OP van dit topic. En we zien het nu dus gewoon gebeuren. Het is zogenaamd een onschuldige enquête, maar onder links bewind kunnen we al wel uitstippelen welke kant het op zal gaan.
pi_183634690
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 01:51 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ah, daar is de selectieve quote weer.

Zelfhatend zijn de mensen die Nederland om zeep helpen met hun "weg met ons"-cultuur. Ik uit slechts mijn zorgen over de kant die het op gaat.

De vergelijking met Zwarte Piet is zeer terecht. Zoals ik in die "discussie" al herhaaldelijk heb gezegd, gaat er een gevaarlijke precedentwerking uit van het aanpassen of verbieden van tradities zonder draagvlak. Ook toen heb ik diverse voorbeelden genoemd - zie OP van dit topic. En we zien het nu dus gewoon gebeuren. Het is zogenaamd een onschuldige enquête, maar onder links bewind kunnen we al wel uitstippelen welke kant het op zal gaan.
Hier wordt het draagvlak gemeten en een enquête gehouden onder de bewoners. Dat is al meteen waar je vergelijking met Zwarte Piet mank gaat. En verder heeft niemand het over het verdwijnen van dit evenement. Dat verzin je er zelf weer ter plekke bij.
pi_183634870
Misschien de bewoners eraan herinneren dat er geen recht op parade, maar wel een recht op betogen bestaat, dat niet beperkt is tot één dag per jaar...
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  maandag 10 december 2018 @ 07:26:24 #39
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_183635239
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2018 22:44 schreef MadJackthePirate het volgende:
Inderdaad, oprotten met hoe andere mensen zich willen uiten! Dat er homo's zijn is nog tot daaraan toe, maar dat ze zich op verschillende manieren uiten is echt stuitend. Beter sluiten ze die tent snel!
Een beetje op boten gaan staan dansen. Vuige relnichten. Met je pik.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  maandag 10 december 2018 @ 07:33:03 #40
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_183635263
quote:
10s.gif Op maandag 10 december 2018 07:26 schreef Copycat het volgende:

[..]

Een beetje op boten gaan staan dansen. Vuige relnichten. Met je pik.
Nou sluit je alle potten weer uit, met hun tetten. Ik verwacht toch meer inclusiviteit van je Cc.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  maandag 10 december 2018 @ 07:35:50 #41
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_183635274
quote:
1s.gif Op maandag 10 december 2018 07:33 schreef nixxx het volgende:

Nou sluit je alle potten weer uit, met hun tetten. Ik verwacht toch meer inclusiviteit van je Cc.
Potten moeten gewoon eens goed genomen worden, dan piepen ze wel anders.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  maandag 10 december 2018 @ 07:46:03 #42
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_183635328
quote:
14s.gif Op maandag 10 december 2018 07:35 schreef Copycat het volgende:

[..]

Potten moeten gewoon eens goed genomen worden, dan piepen ze wel anders.
*me mompelt dingen over voorbeeldfuncties en voorbind dildos
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_183635439
GroenLinks importeert maar wat graag homohatende volksstammen uit Afrika en het Midden Oosten; kan me wel voorstellen dat ze dan van dit evenement afwillen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  maandag 10 december 2018 @ 08:45:11 #44
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183635689
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2018 22:31 schreef BasEnAad het volgende:
Het enge hieraan is dat zulke discussies er helemaal aan voorbij gaan dat mensen gewoon de vrijheid hebben dingen te mogen doen en organiseren. Ook als anderen dat niet zint.
Nee, hoor. Dit soort zaken zijn echt aan toestemming onderhevig. En als blijkt dat 90% van de stad het niet wil, dan kan dat in de vergunning meegenomen worden.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  maandag 10 december 2018 @ 08:46:54 #45
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183635695
quote:
7s.gif Op maandag 10 december 2018 03:43 schreef crystal_meth het volgende:
Misschien de bewoners eraan herinneren dat er geen recht op parade, maar wel een recht op betogen bestaat, dat niet beperkt is tot één dag per jaar...
En ook voor betogen moet je een vergunning hebben....
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  maandag 10 december 2018 @ 08:47:52 #46
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183635701
quote:
14s.gif Op maandag 10 december 2018 07:35 schreef Copycat het volgende:

[..]

Potten moeten gewoon eens goed genomen worden, dan piepen ze wel anders.
Door jou? :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_183635734
Mn jaarlijkse uitje naar Amsterdam met de koelbox vol boterhammen & pakjes sap en klapstoeltjes langs de gracht, wat doen ze :'(
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_183635770
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 01:51 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ah, daar is de selectieve quote weer.

Zelfhatend zijn de mensen die Nederland om zeep helpen met hun "weg met ons"-cultuur. Ik uit slechts mijn zorgen over de kant die het op gaat.

De vergelijking met Zwarte Piet is zeer terecht. Zoals ik in die "discussie" al herhaaldelijk heb gezegd, gaat er een gevaarlijke precedentwerking uit van het aanpassen of verbieden van tradities zonder draagvlak. Ook toen heb ik diverse voorbeelden genoemd - zie OP van dit topic. En we zien het nu dus gewoon gebeuren. Het is zogenaamd een onschuldige enquête, maar onder links bewind kunnen we al wel uitstippelen welke kant het op zal gaan.
Nu nog alle linksen in de partij vervangen door moslims, net als bij de PvdA en de islamisering is goed op weg dankzij het voorbereidende werk van GL, goed bezig *O*
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_183635918
Amsterdam :')
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
pi_183635968
In het belang van onze kinderen is het beter dat dit verdwijnt denk ik.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')