abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 8 december 2018 @ 18:03:47 #1
121741 _Dizzy_
space, the final frontier
pi_183608580
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 2% gewijzigd door _Dizzy_ op 10-12-2018 13:24:00 ]
  zaterdag 8 december 2018 @ 18:19:22 #2
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_183608888
Ik denk dat je pech hebt. Er staat duidelijk dat ze niet verplicht zijn de niet gebruikte lessen en/of examens terug te betalen.

Wel jammer dat ze bij dit soort gevallen zoals ziekte geen uitzondering maken.
Je zou ze publiekelijk negatieve reviews kunnen geven. Geen enkel bedrijf wil slechte reclame.
Misschien dat er dan nog iets valt te regelen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_183608918
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2018 18:19 schreef Harvest89 het volgende:
Ik denk dat je pech hebt. Er staat duidelijk dat ze niet verplicht zijn de niet gebruikte lessen en/of examens terug te betalen.

Wel jammer dat ze bij dit soort gevallen zoals ziekte geen uitzondering maken.
Je zou ze publiekelijk negatieve reviews kunnen geven. Geen enkel bedrijf wil slechte reclame.
Misschien dat er dan nog iets valt te regelen.
Ze kunnen zoveel erin zetten dat wil nog niet zeggen dat het wettelijk geldig is.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  zaterdag 8 december 2018 @ 18:23:18 #4
54408 Parzival
Where it happens
pi_183608945
lekker even bij het kassa forum vragen.. die hebben daar vast wel antwoord op
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
pi_183608974
Denk dat je pech hebt, omdat ze wel die tijd daadwerkelijk hebben gereserveerd en dus andere klanten mogelijk hebben moeten laten schieten, of later moeten inplannen.
  zaterdag 8 december 2018 @ 18:31:27 #6
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_183609071
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 december 2018 18:21 schreef halfway het volgende:

[..]

Ze kunnen zoveel erin zetten dat wil nog niet zeggen dat het wettelijk geldig is.
Daar heb je een punt ja. Ik neem meestal aan van wel.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 8 december 2018 @ 18:31:38 #7
408813 crew  trein2000
pi_183609073
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2018 18:25 schreef Carlos93 het volgende:
Denk dat je pech hebt, omdat ze wel die tijd daadwerkelijk hebben gereserveerd en dus andere klanten mogelijk hebben moeten laten schieten, of later moeten inplannen.
Ik denk dat het en gevalletje art. 6:237 sub i is...
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_183609341
quote:
Op zaterdag 8 december 2018 18:31 schreef trein2000 het volgende:
Ik denk dat het een gevalletje art. 6:237 sub i is...
quote:
Bij een overeenkomst tussen een gebruiker en een wederpartij, natuurlijk persoon, die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf, wordt vermoed onredelijk bezwarend te zijn een in de algemene voorwaarden voorkomend beding
(...)
dat voor het geval de overeenkomst wordt beëindigd anders dan op grond van het feit dat de wederpartij in de nakoming van haar verbintenis is tekort geschoten, de wederpartij verplicht een geldsom te betalen, behoudens voor zover het betreft een redelijke vergoeding voor door de gebruiker geleden verlies of gederfde winst;
pi_183610071
Kunnen de lessen worden overgedragen? Dus dat je voor 2000 euro aan lessen verkoopt aan iemand voor bijvoorbeeld 1500?
pi_183610172
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2018 19:25 schreef Bucketlist het volgende:
Kunnen de lessen worden overgedragen? Dus dat je voor 2000 euro aan lessen verkoopt aan iemand voor bijvoorbeeld 1500?
de lessen waren maar 1800...
pi_183610204
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2018 18:03 schreef _Dizzy_ het volgende:
Artikel 6 Beëindiging rijopleiding
a) De rijopleiding kan door de leerling schriftelijk worden beëindigd. Betaalde bedragen worden nimmer geretourneerd. In geval van medische oorzaken van de leerling kan de rijopleiding onder overlegging van een doktersverklaring voor een maximum van 6 maanden worden opgeschort. De rijschool kan nooit verantwoordelijk worden gesteld voor het niet ontvangen van een email, alleen e-mails met lees bevestiging worden ontvankelijk verklaard.
b) De rijschool is gerechtigd de rijopleiding te beëindigen bij bedrijfsbeëindiging of als blijkt dat de verstandhouding tussen beiden de kwaliteit en voortzetting negatief beïnvloedt. De rijschool is in deze gevallen verplicht de niet gebruikte rijlessen en of toetsen en praktijk(her) examens aan te leerling terug te betalen.
c) De rijschool is gerechtigd de rijopleiding te beëindigen als blijkt dat de leerling langer dan 6 maanden zonder overleg stopt met de rijopleiding, en de rijschool is dan niet verplicht de niet gebruikte lessen en/of examens terug te betalen.
Je man kan toch gewoon de rijopleiding opschorten tot hij weer beter is? (lid a)
Dan houdt hij het recht om die lessen later alsnog te volgen.
Hoe ziek is hij precies?

Lid c kun je pareren door met de rijopleiding overleg te hebben, dwz contact opnemen aangeven dat je echt te ziek bent.
Staat er ergens iets in over een verplichting om minimaal x lessen in y tijd te te volgen?

Als de rijschool dat niet wil dan kunnen vragen of TS de overeenkomst wil ontbinden, waarbij TS dan de voorwaarde stelt dat de niet gekregen lessen terugbetaald worden.
Of zich beroepen op lid b, en dan moeten ze de niet gekregen lessen wel terugbetalen.

[ Bericht 1% gewijzigd door jeroen25 op 08-12-2018 19:39:44 ]
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_183612675
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 december 2018 18:31 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik denk dat het en gevalletje art. 6:237 sub i is...
Nope.

Bij een overeenkomst tussen een gebruiker en een wederpartij, natuurlijk persoon, die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 8 december 2018 @ 21:12:34 #13
408813 crew  trein2000
pi_183612712
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2018 21:11 schreef Delenlill het volgende:

[..]

Nope.

Bij een overeenkomst tussen een gebruiker en een wederpartij, natuurlijk persoon, die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf

Dat doet TS toch niet.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_183612810
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2018 21:11 schreef Delenlill het volgende:

[..]

Nope.

Bij een overeenkomst tussen een gebruiker en een wederpartij, natuurlijk persoon, die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf

De rijschool is de gebruiker.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_183613126
Aaah, weer wat geleerd.

De wet spreekt van de ‘de gebruiker’ en ‘de wederpartij’. De gebruiker is degene die algemene voorwaarden in een overeenkomst gebruikt (art.6:231 sub b BW). Dat is meestal de verkoper. De wederpartij is degene die door ondertekening van een geschrift of op andere wijze de gelding van algemene voorwaarden heeft aanvaard (art.6:231 sub c BW).
pi_183614069
Ik zie het ook niet als onwettig. De man heeft iets gekocht, maar kan of wil het niet afnemen. In de basis telt gekocht is gekocht en mag de koop alleen worden ongedaan gemaakt, als de verkoper tekort schiet.

Het is geen abonnement, geen koop of afstand of tijdens de bedenktijd.
.
  zaterdag 8 december 2018 @ 22:35:31 #17
121741 _Dizzy_
space, the final frontier
pi_183614934
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2018 19:33 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Je man kan toch gewoon de rijopleiding opschorten tot hij weer beter is? (lid a)
Dan houdt hij het recht om die lessen later alsnog te volgen.
Hoe ziek is hij precies?

Lid c kun je pareren door met de rijopleiding overleg te hebben, dwz contact opnemen aangeven dat je echt te ziek bent.
Staat er ergens iets in over een verplichting om minimaal x lessen in y tijd te te volgen?

Als de rijschool dat niet wil dan kunnen vragen of TS de overeenkomst wil ontbinden, waarbij TS dan de voorwaarde stelt dat de niet gekregen lessen terugbetaald worden.
Of zich beroepen op lid b, en dan moeten ze de niet gekregen lessen wel terugbetalen.
Bedankt voor je reactie!
Hij gaat de komende tijd niet beter worden, vermoeden ongeveer 1 a 2 jaar vanaf nu, dus dat is nog wel even. We gaan ook verhuizen, 150 km terug naar beneden, zodat we dichter bij familie wonen, dan is er meer hulp voor zorg dan alleen ik.
pi_183615145
Wat staat er verder in die overeenkomst?

Ik zou die rijschool duidelijk maken dat als zij de overeenkomst niet willen ontbinden jij hen ook aan hun kant gaat houden en dat je dus elke x maanden zal komen lessen.
En als er dan rond of tijdens die lessen gemopperd wordt dan wijs je ze er op dat je toch wel hun klant bent en als zodanig behandeld wil worden.
Dan komen ze misschien vanzelf wel tot de conclusie dat de sfeer verziekt is.

Dit er van uit gaande dat je man te ziek is om effectief die rijopleiding te volgen maar niet te ziek is om de deur uit te gaan.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_183615342
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2018 22:44 schreef jeroen25 het volgende:
Wat staat er verder in die overeenkomst?

Ik zou die rijschool duidelijk maken dat als zij de overeenkomst niet willen ontbinden jij hen ook aan hun kant gaat houden en dat je dus elke x maanden zal komen lessen.
En als er dan rond of tijdens die lessen gemopperd wordt dan wijs je ze er op dat je toch wel hun klant bent en als zodanig behandeld wil worden.
Dan komen ze misschien vanzelf wel tot de conclusie dat de sfeer verziekt is.

Dit er van uit gaande dat je man te ziek is om effectief die rijopleiding te volgen maar niet te ziek is om de deur uit te gaan.
Dit. Laat die rijschool dan ook maar elke keer komen opdagen.
Ik kan best begrijpen dat ze niet het volledige bedrag minus 15 lessen terug willen geven, maar bv het examen zal nog niet ingepland zijn. Die kosten zouden ze in ieder geval terug kunnen geven.

Die voorwaarden vind ik overigens wel erg asociaal. Zou daar zelf nooit hebben getekend...
  zaterdag 8 december 2018 @ 22:55:09 #20
121741 _Dizzy_
space, the final frontier
pi_183615367
Dit zijn overigens de gehele voorwaarden:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 8 december 2018 @ 22:56:11 #21
121741 _Dizzy_
space, the final frontier
pi_183615399
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 december 2018 22:54 schreef jroz het volgende:

[..]

Dit. Laat die rijschool dan ook maar elke keer komen opdagen.
Ik kan best begrijpen dat ze niet het volledige bedrag minus 15 lessen terug willen geven, maar bv het examen zal nog niet ingepland zijn. Die kosten zouden ze in ieder geval terug kunnen geven.

Die voorwaarden vind ik overigens wel erg asociaal. Zou daar zelf nooit hebben getekend...
Hadden we ook niet moeten doen, maar tijdens tekenen was er nog geen vuiltje aan de lucht, en hadden we de volledige intentie binnen het jaar zijn rijbewijs te halen. Helaas liep alles anders ;(

Kunnen de tijd niet terug draaien, als we echt niets anders kunnen nemen we het voor lief, wel zeer jammer.
pi_183615912
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 december 2018 22:54 schreef jroz het volgende:
Die voorwaarden vind ik overigens wel erg asociaal. Zou daar zelf nooit hebben getekend...
Nu staat er in artikel 2 tm 4 ook wel genoeg om de rijschool aan te houden.
Bijvoorbeeld 2b) Voor een tijdsduur van minimaal 60 minuten per rijles tenzij duidelijk anders is afgesproken.
Dus neem een stopwatch mee.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_183810618
Wat klantonvriendelijk. Bij mijn rijschool kreeg je als je stopt altijd je resterende lesgeld terug.

Ik zou gewoon met ze in gesprek gaan en dan samen naar een oplossing proberen te zoeken, wie weet willen ze uit coulance het terugbetalen?
pi_183810634
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2018 22:56 schreef _Dizzy_ het volgende:

[..]

Hadden we ook niet moeten doen, maar tijdens tekenen was er nog geen vuiltje aan de lucht, en hadden we de volledige intentie binnen het jaar zijn rijbewijs te halen. Helaas liep alles anders ;(

Kunnen de tijd niet terug draaien, als we echt niets anders kunnen nemen we het voor lief, wel zeer jammer.
In de toekomst dus per les betalen wanneer je geen lesgeld terug kan krijgen. :) Of naar een rijschool gaan waar je wel je geld terug kunt krijgen.
pi_183811656
Rijlessen lijken mij ook een soort maatwerk, dan krijg je geen geld terug meestal.

Wel vind ik het erg zuur in dit soort gevallen.
Technisch gezien verliest zo'n rijschool niet echt inkomen, ze verdienen per les in mijn mening.
pi_183815504
Afgezien van dat het wettelijk mag is het natuurlijk zeer klantonvriendelijk.

Staat er in de algemene voorwaarden ook iets over hoe dicht je bij de rijschool vandaan moet wonen om er te mogen lessen? Anders zou ik ze gewoon eens een belletje geven dat je weer wil beginnen met lessen als je eenmaal 150km verderop woont. Wie weet zijn ze dan wel ineens bereid om je tegemoet te komen als ze voor elke les 150km moeten afleggen.
pi_183816684
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 20:19 schreef Mousemat030 het volgende:
Afgezien van dat het wettelijk mag is het natuurlijk zeer klantonvriendelijk.

Staat er in de algemene voorwaarden ook iets over hoe dicht je bij de rijschool vandaan moet wonen om er te mogen lessen? Anders zou ik ze gewoon eens een belletje geven dat je weer wil beginnen met lessen als je eenmaal 150km verderop woont. Wie weet zijn ze dan wel ineens bereid om je tegemoet te komen als ze voor elke les 150km moeten afleggen.
Beste oplossing van dit hele topic. Als het niet in de voorwaarden staat halen ze je maar gewoon 150km verderop op voor de les.
pi_183816819
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gewoon ff ordinair ruziemaken dus :D

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 18-12-2018 21:13:25 ]
pi_183816821
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 21:04 schreef Jaydendino het volgende:

[..]

Beste oplossing van dit hele topic. Als het niet in de voorwaarden staat halen ze je maar gewoon 150km verderop op voor de les.
En er zal ook nergens in de voorwaarden staan dat ze je komen ophalen. Dan zeggen ze toch gewoon, kom maar hier en hier, en anders niet. Eigen verlies. Zo'n rijschool maakt zich daar echt niet druk om.
pi_183825911
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 17:30 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Rijlessen lijken mij ook een soort maatwerk, dan krijg je geen geld terug meestal.

Wel vind ik het erg zuur in dit soort gevallen.
Technisch gezien verliest zo'n rijschool niet echt inkomen, ze verdienen per les in mijn mening.
Ik vind rijlessen geen maatwerk. Die auto wordt door meerdere leerlingen gebruikt, met altijd dezelfde lesstof (oefeningen etc).

[ Bericht 0% gewijzigd door Black-Death op 19-12-2018 12:26:16 ]
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_183827635
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 12:07 schreef Black-Death het volgende:

[..]

Ik vind rijlessen geen maatwerk. Die auto wordt door meerdere leerlingen gebruikt, met altijd dezelfde lesstof (oefeningen etc).
Het gaat om hoe instructies word gegeven, hoe iemand leert autorijden.
Dat verschilt per persoon.
pi_183827784
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 13:51 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Het gaat om hoe instructies word gegeven, hoe iemand leert autorijden.
Dat verschilt per persoon.
De instructies zijn voor iedereen hetzelfde, toch? Pedalen werken voor iedereen hetzelfde, pookjes, knopjes, meters en links/rechts, harder/zachter enz. is ook voor iedereen gelijk.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_183827860
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 13:57 schreef baskick het volgende:

[..]

De instructies zijn voor iedereen hetzelfde, toch? Pedalen werken voor iedereen hetzelfde, pookjes, knopjes, meters en links/rechts, harder/zachter enz. is ook voor iedereen gelijk.
Nou nee, niet iedereen pikt de stof op op dezelfde wijze en dezelfde snelheid.
Net zoals iedere instructeur er ook vaak zijn of haar eigen wijze er op nahoudt qua uitleg en in structureren.
pi_183829321
Volgens mij kun je fluiten naar het geld.

Ik hoop overigens dat het met je man snel weer beter gaat, wat hij ook mag hebben.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_183849419
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 14:01 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Nou nee, niet iedereen pikt de stof op op dezelfde wijze en dezelfde snelheid.
Net zoals iedere instructeur er ook vaak zijn of haar eigen wijze er op nahoudt qua uitleg en in structureren.
Maar is dat de definitie van maatwerk in dit geval?

Ik zou het pas maatwerk vinden als TS een rode Volkswagen Diesel rijdt, en een andere leerling een blauwe Toyota benzine. (bij wijze van spreken)
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
  donderdag 20 december 2018 @ 09:09:27 #36
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_183849549
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2018 08:57 schreef Black-Death het volgende:

[..]

Maar is dat de definitie van maatwerk in dit geval?

Ik zou het pas maatwerk vinden als TS een rode Volkswagen Diesel rijdt, en een andere leerling een blauwe Toyota benzine. (bij wijze van spreken)
Een pakket kopen wat op jou toegespitst is, is maatwerk..
Anders had je losse lessen moeten/kunnen nemen..
  donderdag 20 december 2018 @ 09:33:03 #37
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_183849918
quote:
14s.gif Op donderdag 20 december 2018 09:09 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Een pakket kopen wat op jou toegespitst is, is maatwerk..
Anders had je losse lessen moeten/kunnen nemen..
Mua, dat kan ik begrijpen als het pakket voor jouw wordt aangemaakt. Als je het pakket verkoopt aan meerdere personen kan je stellen dat het geen maatwerk meer is.

Als je in de winkel 200 gram en 500 gram groentezakken heb en je pakt de 200 gram is het niet direct maatwerk.
  donderdag 20 december 2018 @ 09:36:31 #38
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_183849981
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2018 09:33 schreef xzaz het volgende:

[..]

Mua, dat kan ik begrijpen als het pakket voor jouw wordt aangemaakt. Als je het pakket verkoopt aan meerdere personen kan je stellen dat het geen maatwerk meer is.

Als je in de winkel 200 gram en 500 gram groentezakken heb en je pakt de 200 gram is het niet direct maatwerk.
Maar als je zegt dat je voor vijf en een halve persoon wilt eten en je vraagt hoeveel er nodig is, is het wel maatwerk.. ongeacht of het voorverpakt is
  donderdag 20 december 2018 @ 09:41:08 #39
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_183850059
quote:
14s.gif Op donderdag 20 december 2018 09:36 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Maar als je zegt dat je voor vijf en een halve persoon wilt eten en je vraagt hoeveel er nodig is, is het wel maatwerk.. ongeacht of het voorverpakt is
quote:
maatwerk o

op maat gemaakt, toegespitst op de specifieke wensen van de klant.
Een definitie. In die zin is het product niet op maat gemaakt voor de klant maar heeft hij keuzes uit een paar geproduceerde producten.
  donderdag 20 december 2018 @ 09:44:01 #40
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_183850103
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2018 09:41 schreef xzaz het volgende:

[..]

[..]

Een definitie. In die zin is het product niet op maat gemaakt voor de klant maar heeft hij keuzes uit een paar geproduceerde producten.
Ja kun je allemaal lang en kort over lullen.. een rijlespakket koop je in zn geheel..
Wil je dan een deel niet dan had je voor losse lessen moeten kiezen.. de rijschoolhouder is immers niet degene waar het uitblijven van lessen aan ligt...

Gevalletje helaas pindakaas..

Want waarom zou de rijschoolhouder de dupe moeten worden van de sores van zn klant?
  donderdag 20 december 2018 @ 09:47:07 #41
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_183850139
quote:
14s.gif Op donderdag 20 december 2018 09:44 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Ja kun je allemaal lang en kort over lullen.. een rijlespakket koop je in zn geheel..
Wil je dan een deel niet dan had je voor losse lessen moeten kiezen.. de rijschoolhouder is immers niet degene waar het uitblijven van lessen aan ligt...

Gevalletje helaas pindakaas..

Want waarom zou de rijschoolhouder de dupe moeten worden van de sores van zn klant?
Ben ik het met je eens; maar daarmee is het nog geen maatwerk daar ging de discussie over :) Als je 300 gram groente koopt en je gebruikt er maar 150 gram kan je ook niet terug om de helft van je geld terug te vragen.
pi_183850170
quote:
14s.gif Op donderdag 20 december 2018 09:36 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Maar als je zegt dat je voor vijf en een halve persoon wilt eten en je vraagt hoeveel er nodig is, is het wel maatwerk.. ongeacht of het voorverpakt is
Ja, alleen zal zo'n pakket bestaan uit 15/20/25/30 uren/lessen i.c.m. een examen, maar vast niet uit 31,6 uur en 3 examens omdat dat de wens is van de klant (al dan niet op advies van de rijschool op basis van een intake/proefles).

Keuze uit door de aanbieder bepaalde en aangeboden opties is bij koop op afstand geen maatwerk - ik zie wel een parallel.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_183850635
quote:
14s.gif Op donderdag 20 december 2018 09:44 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Ja kun je allemaal lang en kort over lullen.. een rijlespakket koop je in zn geheel..
Wil je dan een deel niet dan had je voor losse lessen moeten kiezen.. de rijschoolhouder is immers niet degene waar het uitblijven van lessen aan ligt...

Gevalletje helaas pindakaas..

Want waarom zou de rijschoolhouder de dupe moeten worden van de sores van zn klant?
Daar geef ik je volledig gelijk in.

Maar dan is het alsnog geen maatwerk ;)
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_184354397
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2018 10:26 schreef Black-Death het volgende:

[..]

Daar geef ik je volledig gelijk in.

Maar dan is het alsnog geen maatwerk ;)
De uitzondering op maatwerk is uiteraard omdat een op maat gemaakt product niet aan iemand anders valt te slijten.

Daar is bij zo'n rijles natuurlijk geen sprake van, wie er in zo'n uur in de auto zit maakt voor een instructeur niet uit.
pi_184357701
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 december 2018 22:54 schreef jroz het volgende:

[..]

Die voorwaarden vind ik overigens wel erg asociaal. Zou daar zelf nooit hebben getekend...
Wil wel met je wedden dat 99.9% alle fokkers hier gewoon hebben getekend.
Dit lijken mij gewoon standaard voorwaardens bij een rijlespakket. Als je geld terug krijgt is het vaak uit coulance.


Als je een bij een willekeurige provider een abbonement neemt van 24 maanden, onbeperkt 4G internet en onbeperkt bellen voor ¤99 per maand en je ligt na 2 weken in coma op de intensive care. Zouden ze dan je geld moeten teruggeven?

Kan natuurlijk wel uit coulance, maar je hebt een pakket afgenomen waarvoor je het in delen kan betalen. Dan maakt het niets uit dat ze geen verlies maken omdat de belminuten/data toch naar een andere user kan gaan.

Of een abonnement op de sportschool. Daar valt ook niemand over dat als je niet meer gaat je geld niet terug kan krijgen.

Dus waarom bij een rijlespakket dan wel?

[ Bericht 31% gewijzigd door YebCar op 12-01-2019 12:50:43 ]
pi_184359500
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 09:07 schreef MaGNeT het volgende:

Daar is bij zo'n rijles natuurlijk geen sprake van, wie er in zo'n uur in de auto zit maakt voor een instructeur niet uit.
Geloof me, dat maakt wel degelijk uit. Ik had een paar leerlingen die ik toch liever niet in de auto had.

En ik doe niet mee aan de discussie over geld wel/niet terug, ik reageer alleen op dit ene zinnetje.
pi_184359945
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 14:40 schreef vannelle het volgende:

[..]

Geloof me, dat maakt wel degelijk uit. Ik had een paar leerlingen die ik toch liever niet in de auto had.

En ik doe niet mee aan de discussie over geld wel/niet terug, ik reageer alleen op dit ene zinnetje.
Dat je de één wel en de ander wel wilt, maakt het m.i. nog steeds geen maatwerk. Als je dat er wel mee bedoelde.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_184360077
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 15:13 schreef baskick het volgende:

[..]

Dat je de één wel en de ander wel wilt, maakt het m.i. nog steeds geen maatwerk. Als je dat er wel mee bedoelde.
Nee, dat bedoelde ik er niet mee.
Om het even hard te zeggen: Ik had leerlingen die ik graag in de auto had maar er zaten er ook tussen dat ik er gewoon bijna tegenop zag om ze op te moeten halen zodat ze weer op hun eigenwijze manier mijn auto gingen vernachelen.
En nee, dat is geen maatwerk maar alleen maar om te zeggen dat het een instructeur wel dégelijk uitmaakt wie er in de auto rijdt.
En dat laatste is dus waar ik op reageerde. ;)
pi_184360186
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 15:21 schreef vannelle het volgende:

[..]

Nee, dat bedoelde ik er niet mee.
Om het even hard te zeggen: Ik had leerlingen die ik graag in de auto had maar er zaten er ook tussen dat ik er gewoon bijna tegenop zag om ze op te moeten halen zodat ze weer op hun eigenwijze manier mijn auto gingen vernachelen.
En nee, dat is geen maatwerk maar alleen maar om te zeggen dat het een instructeur wel dégelijk uitmaakt wie er in de auto rijdt.
En dat laatste is dus waar ik op reageerde. ;)
Helemaal duidelijk!
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_184372359
Lijkt me heel fatsoenlijk, de meeste rijscholen werken met ZZP'ers, die moeten ook gewoon geboekt worden.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')