abonnement Unibet Coolblue
pi_183597639
De wapenspreuk van ons Koninkrijk.

Prins Willem van Oranje verklaarde in een brief uit januari 1565 het volgende over onze wapenspreuk:

quote:
'Je maintiendrai la vertu et noblesse.
Je maintiendrai de mon nom la haultesse.
Je maintiendrai l'honneur, la foy, la loy
de Dieu, du Roy, de mes amys et moy.'
Even snel vier en een halve eeuw vooruit naar 2018. En wat zien we? De eer, het geloof en de wet van God, van de Koning worden niet meer gehandhaaft. In plaats daarvan zijn dealers alomtegenwoordig. Dealers die handelen in drugs, mensen en vergif. De tekst Je maintendrai, zoals te vinden op het paspoort van een Nederlands staatsburger, is verworden tot niets meer dan een facade die zijn stille dood wacht, die wacht totdat hij vervangen wordt door het Europese ideaal van een ogenschijnende vrijheid, een vrijheid waar de eer, het geloof, de wet van God en de Koning, plaats hebben gemaakt voor een leegte waar goed nog nauwelijks van slecht is te onderscheiden en waar de nieuwe Europese machthebbers intolerantie gelijk hebben gesteld aan slecht. De nieuwe ogenschijnende vrijheid zal getolereerd worden, opdat de eer, het geloof, de wet van God en de Koning snel vergeten worden samen met al die andere vrijheden waar onze voorvaderen voor hebben gevochten.

klacht: gebrek aan historisch besef
pi_183597746
Plompbakker? :{
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_183597791
Preventief slotje, mocht ik duidelijkheid krijgen over wie achter dit account schuilt zal ik mijn beslissing misschien herzien :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')