abonnement Unibet Coolblue
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 zondag 9 december 2018 @ 22:17:38 #176
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_183631949
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2018 20:14 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Er is een aantal dingen tegelijk gebeurd die wel met elkaar te maken hebben, maar niet noodzakelijk elkaars gevolg zijn. Een van die dingen is het creëren van een cultuur in Nederland dat 'doe'werk minderwaardig is. Muurtjes stucen, stopcontacten plaatsen, heftrucks besturen en orders picken moet je helemaal niet willen, en werkzaamheden waar je niet vies van wordt werden tot zaligmakend verklaard. Ondertussen werd ook het curriculum van de technische/praktische opleidingen aangepast en nam het aantal administratieve, maar tamelijk doelloze, opleidingen nogal toe. Dat creëerde een generatie die, gelukkig met de nodige uitzonderingen, niet bereid is om fysiek werk te gaan doen. En in wat ze wel willen doen is helemaal geen werk, is er nooit geweest en gaat er ook niet komen, dus die zitten lekker thuis. Want zich omscholen gaan ze kennelijk ook niet doen.
Tegelijkertijd werd de EU uitgebreid met een hoop Oost-Europese landen waar de levensstandaard en het prijspeil veel lager is dan in West-Europa, dus dat leverde een hoop arbeidsmigranten op en het Nederlandse bedrijfsleven heeft daar op een voor de hand liggende manier op ingespeeld.
En daar kwam ook nog bij dat de politiek, met alle goede bedoelingen, een aantal arbeidswetten hebben ingevoerd die totaal contraproductief hebben gewerkt ten opzichte van wat de bedoeling was. Met Asscher voorop, maar ook zijn voorgangers hebben een aardige staat van dienst op dat vlak.

Hoe dan ook, als je geen opleiding óf werkervaring hebt in een beroepsveld wat ertoe doet, dan moet je ook niet zeuren dat je betaald wordt als iemand die compleet uitwisselbaar is, want dat ben je dan ook. Doe er wat aan, school je om of pak wat aan en groei via interne routes door.
Goede post, maar hoe gaan "we" hier wat aan doen? Het is geen gezonde situatie m.i en ook niet bepaald gemakkelijk omkeerbaar. Jij zit in het onderwijs, toch? Is het daadwerkelijk zo dat het algemene niveau gedaald is ten behoeve van het "iedereen hoger opgeleid" idee? Oprechte vraag. :)
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  zondag 9 december 2018 @ 22:25:43 #177
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_183632115
quote:
1s.gif Op zondag 9 december 2018 22:00 schreef Cherni het volgende:

[..]

Dat is iets wat we ons zelf aandoen. Helaas vraagt men steeds naar je ambities maar nooit hoe je in je huidige functie met plezier goed kunt functioneren. Schijnbaar word plezier in je werk gezien als luiheid.
Dat is de 'up or out' mentaliteit. Het leven is tegenwoordig een wedstrijd.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  zondag 9 december 2018 @ 22:29:21 #178
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_183632188
quote:
1s.gif Op zondag 9 december 2018 22:17 schreef Straatcommando. het volgende:
Is het daadwerkelijk zo dat het algemene niveau gedaald is ten behoeve van het "iedereen hoger opgeleid" idee? Oprechte vraag.
Moeilijk te zeggen. Ik zit nog niet mijn hele leven in het onderwijs, en het niveau waarop ik zelf les had is anders dan waar ik nu les geef.

Mijn gevoel zegt wel dat het zo is, maar ik kan het niet hardmaken. Deels is het ook een kwestie van perceptie, omdat we anders onderwijzen dan vroeger. Twee voorbeelden: in mijn tijd was er nog geen grafische rekenmachine. Als je even negeert dat je die dingen kan programmeren met spiekbriefjes, zou je kunnen zeggen dat het niveau van de algebraïsche vaardigheden is gedaald omdat de GR dat gedeeltelijk overneemt. Aan de andere kant kun je ook zeggen dat het gestegen is omdat je nu ingewikkeldere wiskundige problemen op kan lossen.
Twee: We veranderen wat we onderwijzen, om aan te blijven sluiten bij wat er in het beroepsveld wordt gevraagd óf bij wat we als maatschappij belangrijk vinden. Dat heeft onder meer tot gevolg gehad dat de aloude LTS werd vervangen door vmbo-sector techniek waar meer theorievakken inzitten dan vroeger. Want: we vinden het belangrijk dat ook die leerlingen een basis van Nederlands, Engels, wiskunde/rekenen en maatschappij leren. En in het HBO zijn er allerlei competentiegerichte verslagen in de toetsing verschenen die tentamens hebben vervangen. Die laatste heeft het voor mij als wiskundige echt niet makkelijker gemaakt.

Ik denk trouwens ook niet dat het nu veel gemakkelijker is om pakweg wiskunde, medicijnen of Nederlandse letterkunde te studeren dan 40 jaar geleden. Maar ik denk wél dat het veel makkelijker is om een WO- of HBO-diploma te halen dan 40 jaar geleden omdat er een hele rits opleidingen is gecreëerd waarvan het academische niveau discutabel is.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_183632495
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2018 22:29 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Moeilijk te zeggen. Ik zit nog niet mijn hele leven in het onderwijs, en het niveau waarop ik zelf les had is anders dan waar ik nu les geef.

Mijn gevoel zegt wel dat het zo is, maar ik kan het niet hardmaken. Deels is het ook een kwestie van perceptie, omdat we anders onderwijzen dan vroeger. Twee voorbeelden: in mijn tijd was er nog geen grafische rekenmachine. Als je even negeert dat je die dingen kan programmeren met spiekbriefjes, zou je kunnen zeggen dat het niveau van de algebraïsche vaardigheden is gedaald omdat de GR dat gedeeltelijk overneemt. Aan de andere kant kun je ook zeggen dat het gestegen is omdat je nu ingewikkeldere wiskundige problemen op kan lossen.
Twee: We veranderen wat we onderwijzen, om aan te blijven sluiten bij wat er in het beroepsveld wordt gevraagd óf bij wat we als maatschappij belangrijk vinden. Dat heeft onder meer tot gevolg gehad dat de aloude LTS werd vervangen door vmbo-sector techniek waar meer theorievakken inzitten dan vroeger. Want: we vinden het belangrijk dat ook die leerlingen een basis van Nederlands, Engels, wiskunde/rekenen en maatschappij leren. En in het HBO zijn er allerlei competentiegerichte verslagen in de toetsing verschenen die tentamens hebben vervangen. Die laatste heeft het voor mij als wiskundige echt niet makkelijker gemaakt.

Ik denk trouwens ook niet dat het nu veel gemakkelijker is om pakweg wiskunde, medicijnen of Nederlandse letterkunde te studeren dan 40 jaar geleden. Maar ik denk wél dat het veel makkelijker is om een WO- of HBO-diploma te halen dan 40 jaar geleden omdat er een hele rits opleidingen is gecreëerd waarvan het academische niveau discutabel is.
Ik heb dan in de jaren 70 de LTS wel fantastisch gevonden. Dankzij het lagere niveau mbt de talen en algemene kennis zoals bijvoorbeeld Biologie etc(werden niet onderwezen), heb ik wel kunnen stapelen. En al zeker omdat juist de technische vakken mijn interesse hadden. Het grootste nadeel is alleen een achterstand mbt de talen en algemene ontwikkeling. Alleen ging men ervan uit dat een technicus zelfs op hbo niveau de talen niet in perfectie hoefde te kennen. Dit omdat iedere afdeling wel een project admistratie had die alle correspondentie afhandelde. Maar wiskunde en natuurkunde waren op lts c niveau vergelijkbaar met mavo.

Dankzij de LTS de basis dus, heeft mij in iedergeval op weg geholpen om door te gaan naar mts,hts

En achteraf gezien heb ik de meeste kennis op mts niveau in de praktijk gebruikt. Dit omdat het een uitstekende mix was van praktisch/theoretisch onderwijs op een behoorlijk niveau.
De hts was alleen theoretisch en op een dusdanig niveau dat ik niets van deze stof ooit in de praktijk heb gebruikt. Maar dat ligt ook puur aan het feit waar je gaat werken.
pi_183632696
Overigens had je op de mts en hts niet met landelijke examens te maken en was het niet nodig een voldoende voor wiskunde te halen op de hts. Was dat het geval geweest had bijna niemand een diploma gehaald begin jaren 80. Een 4 gemiddeld voor wiskunde op de hts was vrij normaal. Zelfs voor personen die van het Atheneum gelijk instroomde hadden daar veel moeite mee.
pi_183633187
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2018 20:14 schreef Janneke141 het volgende:
Hoe dan ook, als je geen opleiding óf werkervaring hebt in een beroepsveld wat ertoe doet, dan moet je ook niet zeuren dat je betaald wordt als iemand die compleet uitwisselbaar is, want dat ben je dan ook.
Dit is nou het denken van het echte extreem-rechts.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-12-2018 23:34:42 ]
  maandag 10 december 2018 @ 05:52:06 #182
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_183635003
quote:
7s.gif Op zondag 9 december 2018 23:30 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Dit is nou het denken van het echte extreem-rechts.
Wat mij weer opvalt zijn de kreten "moet je niet zeuren als je kompleet uitwisselbaar bent".
Dat zij hele groepen mensen waaronder gehandicapten en zieken.

Kijk eerst maar eens wat de kosten zijn om normaal te kunnen leven en een gezin te beginnen: die zijn extreem hoog geworden!.
Huizenmarkt en levenskosten zijn vele malen gestegen maar de salarissen?? Vergeet het maar.
Mensen moeten nu met z'n tweeen werken om rond te kunnen komen met alle gevolgen vandien.
En dan is er nog het beruchte uitzendcontract wat de vaste contracten heeft vervangen.
Niets is zeker meer voor de toekomst.
Maw. een hele slechte basis om stabiliteit en trouw te verwachten van de inwoners.
Aan de andere kant: ongebreidelde instroom van "vluchtelingen" die aangetrokken worden door de sociale zekerheden die in hun eigen landen niet aanwezig zijn.
En dan krijg je een totaal ontwricht plaatje in je samenleving.
Iedereen snapt het, niemand durft het te zeggen, niemand die wat durft te doen.
pi_183635025
quote:
7s.gif Op zondag 9 december 2018 23:30 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Dit is nou het denken van het echte extreem-rechts.
Bijna - het echte extreem rechts geeft de schuld van het eigen falen in het leven aan een ander. Liefst een andere, duidelijk aanwijsbare groep.
  maandag 10 december 2018 @ 07:36:11 #184
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183635275
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 05:52 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Wat mij weer opvalt zijn de kreten "moet je niet zeuren als je kompleet uitwisselbaar bent".
Dat zij hele groepen mensen waaronder gehandicapten en zieken.

Kijk eerst maar eens wat de kosten zijn om normaal te kunnen leven en een gezin te beginnen: die zijn extreem hoog geworden!.
Huizenmarkt en levenskosten zijn vele malen gestegen maar de salarissen?? Vergeet het maar.
Mensen moeten nu met z'n tweeen werken om rond te kunnen komen met alle gevolgen vandien.
En dan is er nog het beruchte uitzendcontract wat de vaste contracten heeft vervangen.
Niets is zeker meer voor de toekomst.
Maw. een hele slechte basis om stabiliteit en trouw te verwachten van de inwoners.
Aan de andere kant: ongebreidelde instroom van "vluchtelingen" die aangetrokken worden door de sociale zekerheden die in hun eigen landen niet aanwezig zijn.
En dan krijg je een totaal ontwricht plaatje in je samenleving.
Iedereen snapt het, niemand durft het te zeggen, niemand die wat durft te doen.
klopt helemaal, de midden inkomens worden vermoord door de VVD
Wat je nog vergeet , is dat er een groep babyboomers is die 70 en ouder gaat worden, dat gaat de jongeren geld kosten en veel ook
de gemiddelde sterf leeftijd is nu al + 80 jaar, over 5 jaar is dat 85 jaar

quote:
Levensverwachting voor mannen 80,1 en voor vrouwen 83,3
De levensverwachting bij geboorte was in 2017 voor mannen 80,1 jaar en voor vrouwen 83,3 jaar. Vrouwen leven dus gemiddeld ruim 3 jaar langer dan mannen. De levensverwachting bij geboorte is in de periode 1950-2017 voor mannen toegenomen van 70,3 tot 80,1 jaar en voor vrouwen van 72,6 naar 83,3 jaar
.

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 10-12-2018 07:46:21 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  maandag 10 december 2018 @ 07:48:10 #185
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183635333
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 december 2018 17:41 schreef Scarface88 het volgende:

Ja zo kun je alles kapot relativeren.
Ik wist wel dat de vergelijking je niet ging bevallen. Je moet tenslotte iets te klagen hebben, anders gaat je verhaal niet op.

quote:
Het gaat gewoon goed fout in Europa
O ja? Wat gaat er precies 'fout' dan? Wat is er nu anders dan 100 jaar geleden?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  maandag 10 december 2018 @ 07:48:18 #186
80382 manny
30 is best veel
pi_183635336
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 05:52 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Wat mij weer opvalt zijn de kreten "moet je niet zeuren als je kompleet uitwisselbaar bent".
Dat zij hele groepen mensen waaronder gehandicapten en zieken.

Kijk eerst maar eens wat de kosten zijn om normaal te kunnen leven en een gezin te beginnen: die zijn extreem hoog geworden!.
Huizenmarkt en levenskosten zijn vele malen gestegen maar de salarissen?? Vergeet het maar.
Mensen moeten nu met z'n tweeen werken om rond te kunnen komen met alle gevolgen vandien.
En dan is er nog het beruchte uitzendcontract wat de vaste contracten heeft vervangen.
Niets is zeker meer voor de toekomst.
Maw. een hele slechte basis om stabiliteit en trouw te verwachten van de inwoners.
Aan de andere kant: ongebreidelde instroom van "vluchtelingen" die aangetrokken worden door de sociale zekerheden die in hun eigen landen niet aanwezig zijn.
En dan krijg je een totaal ontwricht plaatje in je samenleving.
Iedereen snapt het, niemand durft het te zeggen, niemand die wat durft te doen.
misschien helpt het om je verhaal wat te nuanceren. De huizenprijzen stijgen niet overal en zijn jarenlang gedaald (toen iedereen tevree ?), levenskosten stijgen, salarissen niet, is dat echt zo ? flexibiliteit arbeidsmarkt heeft ook voordelen. niets is meer zeker voor de toekomst ? come on... Er is geen ongebreidelde stroom vluchtelingen (zitten allemaal quota en weet ik veel wat op). de samenleving is niet ontwricht, er zijn wel wat mensen die dat steeds roepen. gemiddeld worden we allemaal ouder en stijgt de welvaart.

je kan ook inzoomen op de verhalen waarin het allemaal misgaat en de schrijnende voorbeelden van mensen die echt genaaid zijn door “het systeem”, maar dat neemt niet weg dat er een heleboel heel erg goed gaat.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  maandag 10 december 2018 @ 07:52:30 #187
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183635364
quote:
1s.gif Op maandag 10 december 2018 07:48 schreef manny het volgende:

maar dat neemt niet weg dat er een heleboel heel erg goed gaat.
Nu nog wel, het effect van al de VVD maatregelen wordt pas echt duidelijk als de economie iets terugzakt en dan komt de bal aan het rollen

Dan gaan de ZZP ers failliet, de flex contracten op straat en men is inderdaad afhankelijk geworden van twee inkomens

En er is een migratie-pact getekend he, overigens is de instroom binnen de EU vrij
En zorg en energie zal fors duurder worden

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 10-12-2018 08:05:32 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  maandag 10 december 2018 @ 08:26:41 #188
80382 manny
30 is best veel
pi_183635573
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 07:52 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Nu nog wel, het effect van al de VVD maatregelen wordt pas echt duidelijk als de economie iets terugzakt en dan komt de bal aan het rollen

Dan gaan de ZZP ers failliet, de flex contracten op straat en men is inderdaad afhankelijk geworden van twee inkomens

En er is een migratie-pact getekend he, overigens is de instroom binnen de EU vrij
En zorg en energie zal fors duurder worden
ik ben het met je eens dat de VVD een hele serie sociaal onwenselijke maatregelen heeft genomen. Is ook de partij die de afgelopen tig jaar het meest aan de macht is geweest.

Dat neemt niet weg dat de gele hesjes doen alsof de boel in de fik staat en het kommer en kwel is, terwijl de werkelijkheid is dat we het hier in Nederland ontzettend goed hebben en ik durf de stelling wel aan dat meer dan 99% van de demonstranten gewoon een dak boven zijn hoofd heeft, in een veilige omgeving woont en gewoon elke dag te eten heeft (al dan niet betaald door de staat). Wil je meer: doe daar lekker zelf wat beter je best voor in plaats van te janken. En ja: er zijn ook mensen gehandicapt, te dom, of geestelijk in de war. En ook die krijgen in Nederland zorg / hulp.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  maandag 10 december 2018 @ 08:30:02 #189
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_183635588
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2018 20:55 schreef Janneke141 het volgende:
Die post gaat over het onderwijs. Want daar werk ik, namelijk. De administratieve problemen in zorg en onderwijs zijn wel enigszins vergelijkbaar.
Ah, dus je vertelt over ervaringen in het onderwijs, niet in de zorg. Lekker dat je dat er even niet bij zegt.

quote:
En verder moet je maar even kijken in de OP van deze topicreeks
Ik moet helemaal niks.
Maar goed, wow, je naam staat er. Bak een taart en vier het. Wat moet ik met die kennis?

quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2018 21:08 schreef Hathor het volgende:
Is toch prima mogelijk? Of verander jij nooit van werkgever?
Jawel.
Maar je kunt niet opeens zonder een flinke opleiding van supermarktmanager de zorg in, en dan ook niet zomaar weer het onderwijs. Misschien is het je ontgaan, maar er is nog wel enige achtergrond en opleiding nodig.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  maandag 10 december 2018 @ 08:33:53 #190
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183635609
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 08:26 schreef manny het volgende:

[..]

ik ben het met je eens dat de VVD een hele serie sociaal onwenselijke maatregelen heeft genomen. Is ook de partij die de afgelopen tig jaar het meest aan de macht is geweest.

Dat neemt niet weg dat de gele hesjes doen alsof de boel in de fik staat en het kommer en kwel is, terwijl de werkelijkheid is dat we het hier in Nederland ontzettend goed hebben en ik durf de stelling wel aan dat meer dan 99% van de demonstranten gewoon een dak boven zijn hoofd heeft, in een veilige omgeving woont en gewoon elke dag te eten heeft (al dan niet betaald door de staat). Wil je meer: doe daar lekker zelf wat beter je best voor in plaats van te janken. En ja: er zijn ook mensen gehandicapt, te dom, of geestelijk in de war. En ook die krijgen in Nederland zorg / hulp.
Het is makkelijk te zeggen dat het goed gaat zolang het goed gaat
Ik geef aan dat er voorwaarden geschapen zijn, dat het zeer snel heel erg mis kan gaan
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 10 december 2018 @ 08:53:45 #191
78918 SeLang
Black swans matter
pi_183635731
quote:
Rekenkamer: harde brexit kost Nederlandse overheid 2,3 miljard euro

Als het Verenigd Koninkrijk uit de EU stapt zonder brexit-akkoord, dan kost dat de Nederlandse overheid de komende jaren 2,3 miljard euro, schrijft de Algemene Rekenkamer. Er gaat vooral meer geld naar diensten als de douane en de controles door de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit, en Nederland gaat net als andere lidstaten meer betalen aan de Europese Unie.

Mocht het recent gesloten akkoord door de Britten aanvaard worden dan zal de brexit voor Nederland volgend jaar en in 2020 niet veel veranderen.

De Rekenkamer constateert dat de overheid rekening houdt met een harde brexit, waarbij het Verenigd Koninkrijk zonder afspraken uit de EU vertrekt. Bedrijfsleven en rijksoverheid worden daar intensief op voorbereid, omdat lang niet alle problemen voorkomen kunnen worden of tijdig opgelost.

Nog niet alle kosten
Een harde brexit kost Nederland in 2019 en 2020 direct 1,6 miljard euro aan extra afdrachten voor de EU doordat het VK wegvalt. Die lopen nadien verder op naar 2,5 tot 3 miljard euro per jaar vanaf 2026. Met een akkoord valt het bedrag een stuk lager uit, zo'n 500 miljoen euro.

Bovenop de extra kosten voor de EU kost een no-deal-brexit nog eens 700 miljoen euro aan douane- en controlekosten, onder meer voor extra personeel, huisvesting, IT-aanpassingen en de aanschaf van middelen zoals scan-apparatuur. De douane en de NVWA moeten versterkt worden.

De Rekenkamer constateert dat het kabinet nog niet alle mogelijke kosten in beeld heeft, zoals de gevolgen voor de import- en exportstromen en de invoerrechten. Ook niet duidelijk is wat de gevolgen zijn voor de belastingopbrengsten.

https://nos.nl/artikel/22(...)-3-miljard-euro.html
Beste gele hesjes,
We hebben slecht nieuws voor jullie....
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  maandag 10 december 2018 @ 09:03:09 #192
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_183635809
quote:
10s.gif Op maandag 10 december 2018 08:53 schreef SeLang het volgende:
Beste gele hesjes,
We hebben slecht nieuws voor jullie....
Met dank alvast aan het salonpopulisme van Boris Johnson en Nigel Farage.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  maandag 10 december 2018 @ 09:15:07 #193
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_183635920
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2018 20:15 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Als er gewoon fatsoenlijk betaald wordt en er fatsoenlijke arbeidsvoorwaarden gelden zouden die posities zo worden ingevuld.

Die Polen en anderen, voor hun is het een vermogen wat ze hier verdienen. Punt is: die nemen dat mee terug naar een land waar hun verdiensten een veelvoud waard zijn. Een laagopgeleide in Nederland heeft met een geheel ander kostenpatroon te maken, en houdt na ploeteren in het aspergeveld geen drol over.

Ofwel, typisch rechtse labbekakken-gedreutel a la Hans de Boer.
Ze kunnen ook rondkomen van een uitkering dus kunnen ze dat ook van het minimumloon.
Je argument is eerder een pleidooi om de uitkeringen te verlagen of af te schaffen.

Al ben ik het met je eens dat de lasten hier dermate buitensporig aan het raken zijn dat ik het me ook nog wel voor kan stellen maar dat geldt dan wel voor alle werknemers in dit land. van minimumloon tot aan modaal kom je netto amper vooruit door het hele toeslagen circus.

We hebben in dit land met lagere belastingen en een gemiddeld hoger bruto inkomen dan de Fransen minder te besteden en het einde is nog niet in zicht met de komende klimaat waanzin belastingen die we volgend jaar al flink gaan merken.

Het verbaast me echt dat we in dit land nog niet massaal zijn gaan protesteren maar de eerste gunstige tekenen zijn er, al zijn het nog maar een paar gele hesjes , hopen dat het doorzet!

quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 06:14 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Bijna - het echte extreem rechts geeft de schuld van het eigen falen in het leven aan een ander. Liefst een andere, duidelijk aanwijsbare groep.
Rechts is inderdaad voor eigen verantwoordelijkheid dus als je faalt in je leven heb je dat waarschijnlijk aan jezelf te danken en zo niet dan is het in elk geval aan jezelf om er weer wat van te maken.

Links gaat er standaard vanuit dat het aan een ander ligt (discriminatie!, racisme! het ligt echt niet aan jou het is het boze bedrijfsleven! doe vooral wat je leuk vindt en het geld komt vanzelf! )

Zoek maar eens op interne locus of control vs externe locus of control en ook bij welke groepen mensen welke variant het meeste voorkomt.

quote:
7s.gif Op zondag 9 december 2018 23:30 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Dit is nou het denken van het echte extreem-rechts.
Dat heeft niets met extreem rechts te maken maar domweg met hoe de economie werkt.

quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 07:48 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

Wat is er nu anders dan 100 jaar geleden?
Zo ongeveer alles?
Immigratie, de EU, sociale staat, hoge belastingen, overbevolking, globalisme

quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2018 07:42 schreef Loekie1 het volgende:
De bovenkant heeft geen interesse meer voor de onderkant die op zijn beurt helemaal niets wil horen of aannemen van de wereld van boven. Behalve de individualisering, de erfenis van de sixties, heeft ook de minachting voor de lagere klassen een grote rol gespeeld bij het uiteenvallen van de samenleving. Gewone mensen worden weggezet als zure, racistische losers. Op de Franse tv is het belachelijk maken van ploucs (tokkies) een heel genre. Dat heeft grote gevolgen.”
De open samenleving is de grootste vergissing van de laatste decennia, schrijft u.

“Ja, want de bovenkant leest de onderklasse de les over openheid en diversiteit, maar preekt vanuit steden die zo duur zijn dat de onderklasse er geen toegang meer toe heeft. Ze prijzen de multiculturele samenleving aan, terwijl ze de nadelen ervan ontlopen en een school voor hun kinderen uitzoeken waar ze er geen last van hebben. Dat is toch hypocriet? Iedereen begrijpt dat de nieuwkomers niet in de open samenleving terechtkomen maar in de wijken die al problemen genoeg hebben, problemen die gek genoeg zelden in verband worden gebracht met eerdere immigratiestromen.

“Het toneelstukje van No Pasarán en ‘nationalisme is oorlog’ zal straks voor de Europese verkiezingen opnieuw worden opgevoerd, maar het werkt niet meer. Dat is naar voor de leden van de nieuwe bourgeoisie. Want opeens zien ze er niet meer zo cool uit. Onder het vernis zit het ware gezicht van de heersende klasse, en dat is sociaal behoorlijk hard.”
Komt alles goed als we maar naar het volk luisteren dat altijd gelijk heeft?

“Ik wil niet beweren dat het volk moreel op een hoger plan staat en dat de elite door en door slecht is. Het verschil is alleen dat de gewone mensen lijden onder het model en in de meerderheid zijn. Vanuit democratisch oogpunt is het een groot probleem om ze te negeren of te demoniseren. Scepsis over de EU wordt geduid als een gebrek aan beschaving, de roep om een immigratiestop zou een aanwijzing zijn dat de donkerste dagen uit onze geschiedenis herleven. Terwijl deze kiezers alleen maar vaststellen dat zij er op achteruit zijn gegaan met open grenzen, en dat zij geen minderheid willen worden in hun eigen omgeving. Met xenofobie heeft dat niets te maken.
https://www.trouw.nl/same(...)-populisme~a3cdf895/

Hij heeft een mooie helikopterview.
Goed stuk!


quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2018 10:17 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Dat zeggen ze zelf niet. Ze roepen alleen maar "weg met Rutte" en "gratis bier" en zetten dan de megafoon nog even op loeien.
Wel omarmd door PVV, Baudetjes, pegida en voorpost natuurlijk. Want helaas wat makkelijk beinvloedbaar.

Een beweging die jij omschrijft zou eerder uit de studenten moeten komen. Maar die zijn te druk met ontgroenen.
Studenten in dit land komen net uit de overheidsindoctrinatiefabriekjes en stemmen massaal op groenlinks. Die gaan pas protesteren als ze een paar jaar aan het werk zijn en beseffen hoeveel belasting ze moeten betalen.

[ Bericht 27% gewijzigd door Metro2005 op 10-12-2018 09:33:23 ]
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  maandag 10 december 2018 @ 10:46:14 #194
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183637105
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 08:26 schreef manny het volgende:

[..]
Dat neemt niet weg dat de gele hesjes doen alsof de boel in de fik staat en het kommer en kwel is, terwijl de werkelijkheid is dat we het hier in Nederland ontzettend goed hebben en ik durf de stelling wel aan dat meer dan 99% van de demonstranten gewoon een dak boven zijn hoofd heeft, in een veilige omgeving woont en gewoon elke dag te eten heeft (al dan niet betaald door de staat). Wil je meer: doe daar lekker zelf wat beter je best voor in plaats van te janken. En ja: er zijn ook mensen gehandicapt, te dom, of geestelijk in de war. En ook die krijgen in Nederland zorg / hulp.
https://www.telegraaf.nl/(...)t-betalingsproblemen
quote:
Een op vijf huishoudens heeft betalingsproblemen
Door REDACTIE DFT

Updated 28 min geleden
33 min geleden in GELD


AMSTERDAM - Maar liefst 21% van de huishoudens heeft problemen om alle rekeningen op tijd te betalen. Deat zijn 1,5 miljoen Nederlandse huishoudens. Van hen heeft de helft ernstige problemen, wat betekent dat zij rekeningen te laat betalen, aanmaningen ontvangen of afbetalingsregelingen moeten treffen
.
en nu gaat het nog goed, wat als de economie minder gaat en ZZP ers minder werk hebben en voor 60% en voor minimumloon gaan werken ??
Dat kan over twee maanden al het geval zijn
Wat als die sneeuwbal gaat rollen??? ??????????????????

https://www.cbs.nl/nl-nl/dossier/dossier-zzp
quote:
Dossier ZZP
Nederland telt inmiddels ruim 1 miljoen zelfstandigen zonder personeel (zzp'ers) en dat aantal blijft stijgen.
Het gaat hierbij om personen waarvoor het de hoofdbaan is.
Als ook mensen worden meegeteld waarvoor zzp-schap een bijverdienste is, dan ligt dit aantal nog hoger.
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 10:43 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Wow, het wordt tijd dat directeurtje zijn werknemers eens wat meer betaald!
Wij zijn een flexwerkers land geworden met mini baantjes waar je er 10 van moet hebben om ronde te komen!
En wat als het Ietsje minder gaat ????

[ Bericht 10% gewijzigd door michaelmoore op 10-12-2018 10:56:22 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_183637511
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 09:15 schreef Metro2005 het volgende:
Rechts is inderdaad voor eigen verantwoordelijkheid dus als je faalt in je leven heb je dat waarschijnlijk aan jezelf te danken en zo niet dan is het in elk geval aan jezelf om er weer wat van te maken.

Links gaat er standaard vanuit dat het aan een ander ligt (discriminatie!, racisme! het ligt echt niet aan jou het is het boze bedrijfsleven! doe vooral wat je leuk vindt en het geld komt vanzelf! )

Zoek maar eens op interne locus of control vs externe locus of control en ook bij welke groepen mensen welke variant het meeste voorkomt.
Te makkelijk. Ik heb om mij heen veel mensen gezien die versleten zijn door fysiek werk rond hun 50ste thuis komen te zitten en het dan maar moeten zien te rooien. De een kan nog op een sociale werkplaats wat klussen, de ander kan helemaal niks meer.

Dan kun je zeggen dat je geen fysiek werk moet gaan doen, maar voor een deel van die mensen is hoger gewoon niet weggelegd. Dat zijn mensen die altijd geleerd is dat als je hard werkt voor de samenleving de samenleving jou ook opvangt als het minder gaat. Vaak rond 14/15 jaar al begonnen met stratenmaken, metselen of weet ik veel wat meer. Geld in de pot gestopt, voor Nederland essentieel werk gedaan(waar ben je zonder straten/huizen/etc.). Maar nu aan de kant gezet en steeds meer moeite om de eindjes aan elkaar te knopen.

Ik ben zelf in de gelukkige omstandigheid geweest dat ik goed kon leren, maar ben rond m'n 19e ziek geraakt. Heb gewerkt zolang het kon en alles aangepakt dat ik nog vol kon houden. Het heeft me gesloopt en huisgebonden gemaakt en zelfs bij periodes bedlegerig. Daar kan ik niet wat aan doen, daar kunnen allochtonen en weet ik veel wie ook niks aan doen. Maar het vangnet is inmiddels wel weg. Moet m'n eigen medicijnen betalen waar m'n hele uitkering + belastingteruggave aan opgaat. En dan nog moet m'n omgeving bij springen. Ik krijg helemaal niks uitgekeerd door de zorgverzekering en daar is ook geen uitzicht op voorlopig, maar er gaat wel elke maand een steeds groter bedrag af.

Nu ben ik in de gelukkige omstandigheid dat m'n vader een goede baan heeft gehad+ditto pensioen en m'n ouders mantelzorg kunnen verlenen. Gaan m'n ouders dood, dan ga ik ook binnen afzienbare tijd. Zo zijn er een flink aantal mensen met ziektes die geen hulpverlening krijgen al dood gegaan. In Engeland zijn er 120.000 mensen door VVD-achtig beleid al doodgegaan. In Nederland is die berekening jammer genoeg nooit gedaan, want het zou een en ander wel in een ander daglicht plaatsen.

Maar eigen verantwoordelijkheid klinkt erg leuk totdat je wat overkomt waar je daadwerkelijk geen ene flikker aan kunt doen.

[ Bericht 52% gewijzigd door Solstice1 op 10-12-2018 11:20:40 ]
  maandag 10 december 2018 @ 11:13:17 #196
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_183637547
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 11:11 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Vandaar dat links altijd zo loopt te janken op moslims.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_183638144
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 09:15 schreef Metro2005 het volgende:

Studenten in dit land komen net uit de overheidsindoctrinatiefabriekjes en stemmen massaal op groenlinks.

Dus die rechtse regeringen van de laatste 50 jaar hebben overheidsindoctrinatiefabriekjes opgezet?
En het doel was dat de studenten groenlinks gaan stemmen?
pi_183638354
quote:
10s.gif Op maandag 10 december 2018 08:53 schreef SeLang het volgende:

[..]

Beste gele hesjes,
We hebben slecht nieuws voor jullie....
Dat is bijna hetzelfde bedrag als de kosten van het kadootje dat Rutte aan zijn vorige werkgever en de belastingontwijkende Groningse huizenvernieler wilde geven, dus dat valt nog wel mee.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 10 december 2018 @ 13:10:23 #199
80382 manny
30 is best veel
pi_183639558
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 11:44 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dus die rechtse regeringen van de laatste 50 jaar hebben overheidsindoctrinatiefabriekjes opgezet?
En het doel was dat de studenten groenlinks gaan stemmen?
Dit is flauw. Nu kom je met feiten en realisme. Daar is het internet niet voor gemaakt. Het is een complot. Allemaal !
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_183654723
Het is de groeiende ongelijkheid, en de afnemende rechtvaardiging daarvan die de onvrede schiep. In La Tercera komt naar voren hoer de inkomensongelijkheid groeide in de VS, in het Verenigd Koninkrijk, in Francië of zelfs in Allemannië. Dat de elites zich versneld verrijken en de grote massa's niet of minder is vooral een gevolg van de globalisering.

Een indiase of chinese fabrieksarbeider of computerdeskuindige of softwarespecialist is veel goedkoper dan een westeuropese of noordamerikaanse. En dus verdwijnt er werkgelegenheid en dus dalen in Westeuropa en noordamerika de lonen in de lagere en middenklassen. De elites daarentegen werken internationaal gericht, sluizen gelden naar belastingparadijzen of krijgen topbanen. Hun inkomens stijgen.

Het tweede effect van de globalisering zijn de migratiestromen. Europese arbeider te duur, dan halen we die uit Afrika.

Het derde effect: Het nationalisme verdwijnt, verliest aan inhoud. In sommige gevallen wordt het bewust ontmoedigd: nationalisme is achterhaald, denkt men, en dus wordt vaderlandsliefde niet meer bijgebracht op scholen of middels de media aangemoedigd, althans niet in Nederland, Duitsland en kennelijk ook niet in meerdere andere westeuropese landen. Het ideaal is van de kinderen multiculturele wereldburgers te maken. Het onbedoelde neveneffect is verminderde verbondenheid met de medelanders, en daardoor ook verminderde solidariteit met dezelfden, met name bij degenen die ook echt internationaal gaan werken.

Het netwerk van de midden- en lagere klassen daarentegen zal vrijwel altijd nationaal of plaatselijk blijven.

De meer internationaal gerichte elites voelen zich nauwelijks nog verbonden met het land van hun staatsburgerschap. Bijdragen aan de nationale economie? Misschien, als de geboden voorwaarden gunstig zijn. Zich verbonden voelen met de eigen medelanders? Nee, dat is ouderwets, achterhaald, of zelfs: verderfelijk nationalisme. Vele leden van de nederlandse elite kunnen zich beter begrijpen met elites uit Duitsland, FVS, Verenigd Koninkrijk dan met een nederlandse werknemer. Dus belasting betalen voor nederlandse dijken, wegen, havens, onderwijs en welzijn? Sociale lasten afdragen voor nederlandse werknemers? Steeds meer leden van de elites laat het koud. Men kijkt inderdaad vooral naar: waar en hoe men het meeste kan verdienen.

Het vierde effect: de nationale regeringen hebben steeds minder zelfbeschikkingsrecht,

Ik begrijp de onvrede goed: de Brexit en Trumpstemmers hebben hele goede redenen om tegen globalisering te zijn.

De politieke scheidslijnen zijn na de val van de muur vervaagd, of beter, veranderd.

Het gaat steeds vaker om de tegenstelling internationaal gericht ("wereldburger") versus lokaal behoud van sociale zekerheid, werkgelegenheid en identiteit ("nationalist").

De "wereldburger" verdient meestal beter en spint garen bij de globalisering; de "nationalist" ziet de koopkracht en sociale zekerheid afbrokkelen (het land moet concurreren met China, India, Turkije) en in eigen land, streek, buurt en straat de maatschappelijke samenhang verdwijnen door cultuurverschillen, individualisering en immigratie.

De "wereldburger" woont in goede wijken, of als Ex-Pat in een villa in elk willekeurig land op de wereld is toonaangevend in politiek, cultuur en economisch leven, kijkt neer op de "nationalist" als bekrompen of dom.

De geschetste tegenselling ontstaat in landen welke iets rijker zijn dan de rest of de buurlanden het gaat dus niet slechts om Europa , Canadá, Australië of de VS.

De nieuwe politieke tweedeling is niet meer die van rechts versus links, maar die van globalistisch versus nationalistisch.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')