abonnement bol.com Unibet Coolblue
  vrijdag 7 december 2018 @ 09:24:04 #61
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_183579648
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 december 2018 09:16 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Nee, zeker niet. Ik meende het niet helemaal. ;-)

Wat ik meer dacht, was dat ik in zo’n situatie minder bang hoef te zijn van wat haar vrienden van me vinden. Ik hoef niet te concurreren met haar vrienden voor aandacht.

Maar nogmaals, ik zei maar wat.
Dit klinkt nog steeds heel raar hoor. Serieus? Concurreren met haar vrienden/ vriendinnen?

Klinkt eerder alsof je je vriendin als “bezit” wilt en ziet ofzo. Klinkt niet echt gezond.
  vrijdag 7 december 2018 @ 09:30:07 #62
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_183579734
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 23:45 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

Dat bedoel ik ook aap. :')
Dus ik herhaal mijn vraag nog een keer......Moet je perse vrienden hebben om een (bij wijs van spreken) leven te hebben????
Ja.

Tenzij je een eckte kluizenaar bent in de bosjes maar dat is maar 1 procent van de bevolking.

Maar de mens is een sociaal dier en heeft echt wel een aantal (en niet 1 ) maar een -aantal- mensen nodig in zijn leven. Waarom meerderen?
Omdat je dan niet afhankelijk bent van 1 persoon.
pi_183579747
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 december 2018 09:14 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Naar mijn ervaring (dus anekdotisch dit) zijn die mensen ongewild veel alleen en zoeken ze wanhopig een relatie. Maar de OP beschrijft best wel een kluizenaar.
Ja maar dat staat dus los van de netto hoeveelheid vrienden en hangt alleen samen met met minder vrienden/sociaal contact hebben dan waar je behoefte aan hebt. Als iemand verder wel ondernemend is en enigszins sociale vaardigheden heeft, is dat ook iets van tijdelijke aard.

Dus mi is wat jij beschrijft (verstikkende stelletjes doordat ze niemand anders hebben) eerder het gevolg van een soort passiviteit. Terugkomend op de OP: die passiviteit zie ik wel als knelpunt als je daarin beiden op een hele andere golflengte zit.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 07-12-2018 09:31:08 ]
  vrijdag 7 december 2018 @ 09:36:04 #64
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_183579823
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2018 09:30 schreef Chia het volgende:

[..]

Ja maar dat staat dus los van de netto hoeveelheid vrienden en hangt alleen samen met met minder vrienden/sociaal contact hebben dan waar je behoefte aan hebt. Als iemand verder wel ondernemend is en enigszins sociale vaardigheden heeft, is dat ook iets van tijdelijke aard.

Dus mi is wat jij beschrijft (verstikkende stelletjes doordat ze niemand anders hebben) eerder het gevolg van een soort passiviteit. Terugkomend op de OP: die passiviteit zie ik wel als knelpunt als je daarin beiden op een hele andere golflengte zit.
Ik heb netto ook niet veel vrienden, ik ben dus een bewijs van je stelling. :Y Maar als ik er geen had en alleen contact zou hebben met familie (zoals de OP), zou ik niet gezond een relatie in kunnen stappen. Dat ondernemende klopt wel, maar als je een kluizenaarsleven gewend bent, ben je doorgaans al niet zo ondernemend.
  vrijdag 7 december 2018 @ 09:39:32 #65
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_183579865
Ik weet niet of je van een kluizenaarsleven moet spreken als het hypothetische meisje wel werkt. Als ze daar dagelijks met collega’s omgaat, wel eens persoonlijke dingen bespreekt bij de koffie, kun je toch nauwelijks van een kluizenaarsbestaan spreken.
The love you take is equal to the love you make.
pi_183579941
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 december 2018 09:39 schreef Lienekien het volgende:
Ik weet niet of je van een kluizenaarsleven moet spreken als het hypothetische meisje wel werkt. Als ze daar dagelijks met collega’s omgaat, wel eens persoonlijke dingen bespreekt bij de koffie, kun je toch nauwelijks van een kluizenaarsbestaan spreken.
En wanneer ze toevallig bij een callcenter werkt heeft ze ook al heel veel oppervlakkig sociaal contact.
  vrijdag 7 december 2018 @ 09:48:51 #67
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_183579989
quote:
9s.gif Op vrijdag 7 december 2018 09:45 schreef Chia het volgende:

[..]

En wanneer ze toevallig bij een callcenter werkt heeft ze ook al heel veel oppervlakkig sociaal contact.
Misschien is ze wel hulpverlener. Dan kom je om in sociaal voelende collega’s die je de ruimte geven om je ei kwijt te raken.
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 7 december 2018 @ 09:56:28 #68
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_183580107
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 december 2018 09:39 schreef Lienekien het volgende:
Ik weet niet of je van een kluizenaarsleven moet spreken als het hypothetische meisje wel werkt. Als ze daar dagelijks met collega’s omgaat, wel eens persoonlijke dingen bespreekt bij de koffie, kun je toch nauwelijks van een kluizenaarsbestaan spreken.
Ik denk dat een van de belangrijkste functies van (echte) vriendschap is dat je bij elkaar terecht kan zodra je het moeilijk heb.

En dat gaat in de meeste gevallen niet met je oppervlakkige collega’s. Misschien een klein beetje. Maar er zitten echt wel grenzen. Als die grenzen er niet zijn is het simpelweg een vriendschap..
  vrijdag 7 december 2018 @ 09:59:10 #69
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_183580138
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 december 2018 09:56 schreef -Phineas- het volgende:

[..]

Ik denk dat een van de belangrijkste functies van (echte) vriendschap is dat je bij elkaar terecht kan zodra je het moeilijk heb.

En dat gaat in de meeste gevallen niet met je oppervlakkige collega’s. Misschien een klein beetje. Maar er zitten echt wel grenzen. Als die grenzen er niet zijn is het simpelweg een vriendschap..
Het is toch een hypothetisch geval, dus laten we er van maken dat ze een paar collega’s heeft waar ze haar hart kan luchten als ze daar behoefte aan heeft.

Oh, en mijn punt was dat je het geen kluizenaarsbestaan zou kunnen noemen. Dat staat nog steeds, uiteraard.
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 7 december 2018 @ 10:03:07 #70
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_183580188
(ik ben op mijn werk en zit op mijn mobiel en dat werkt kut)

@pheneus (of hoe spel je dat ook weer) luister. Ik ben niet van mening dat iedereen perse 1 of meerdere vrienden nodig heeft. Sommige mensen hoeven dat helemaal niet. Maar dat maakt je nog geen kansloos persoon. Kom op nou zeg!
Maar niet heus.....Daaaag.
  vrijdag 7 december 2018 @ 10:04:06 #71
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_183580194
(ik ben op mijn werk en zit op mijn mobiel en dat werkt kut)

@pheneus (of hoe spel je dat ook weer) luister. Ik ben niet van mening dat iedereen perse 1 of meerdere vrienden nodig heeft. Sommige mensen hoeven dat helemaal niet. Maar dat maakt je nog geen kansloos persoon. Kom op nou zeg!
[/quote]
Maar niet heus.....Daaaag.
  vrijdag 7 december 2018 @ 10:05:13 #72
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_183580211
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2018 10:03 schreef Samuel24 het volgende:
(ik ben op mijn werk en zit op mijn mobiel en dat werkt kut)

@pheneus (of hoe spel je dat ook weer) luister. Ik ben niet van mening dat iedereen perse 1 of meerdere vrienden nodig heeft. Sommige mensen hoeven dat helemaal niet. Maar dat maakt je nog geen kansloos persoon. Kom op nou zeg!
Misschien wel kansloos als kandidaat voor een mogelijke relatie voor Kluun. Niet omdat Kluun niet wil, maar omdat iemand die geen behoefte heeft aan vrienden waarschijnlijk ook geen behoefte heeft aan een relatie (met Kluun).
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 7 december 2018 @ 10:08:30 #73
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_183580248
Persoonlijk vind ik het wel belangrijk dat iemand ook een (sociaal) leven heeft naast mij, maar ik zou een leuke dame daarvoor niet laten schieten. Wel zou ik haar in een relatie stimuleren om eens wat vaker kansen aan te grijpen om sociaal te zijn. Ook kan ik haar zo nu en dan ook meenemen naar mijn vrienden.

Sociaal contact kan sterk fluctueren en wat niet is kan nog komen. Bovendien kan wat is ook verdwijnen. Als je vriendin vanwege omstandigheden haar sociale cirkel ziet krimpen tijdens de relatie lijkt dat me ook geen reden om haar te dumpen.

Natuurlijk kan het ook dat ze helemaal geen behoefte heeft om haar kring uit te breiden. Als zij zich prima alleen kan vermaken en niet volledig op mij gaat leunen, dan vind ik dat ook prima. Alleen noem je het 'eenzaam' wat impliceert dat het niet haar eigen wens is.

quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 23:06 schreef Keep_Walking het volgende:
Wat is eigenlijk mis met weinig vrienden hebben? Vooral bij een vrouw? Ik snap dat een vrouw het onaantrekkelijk kan vinden als een (knappe) man weinig vrienden heeft.

Maar waarom is het onaantrekkelijk als een (knappe) vrouw weinig vrienden heeft? Voor mij maakt dat haar bijna nog aantrekkelijker.
Dit klinkt echt ongelooflijk creepy. _O-

[ Bericht 34% gewijzigd door PiyeReloaded op 07-12-2018 10:14:03 ]
  vrijdag 7 december 2018 @ 10:13:49 #74
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_183580303
Ik zou het juist een pluspunt vinden.

Ik heb wat gehad met iemand die iedere dag met mensen wilde optrekken. 2000 vrienden op al die sociale netwerken en met ze allemaal moest ze een band onderhouden. Iedere dag zijn daarvan dus ongeveer 5 a 6 jarig, en daar gaat ze dan ook mee praten en door die gesprekken gaat ze dus weer afspreken. Had meer dan een fulltime baan aan sociale contacten.

Ik zelf heb ook zo mijn vrienden en contacten en had best nog wat ruimte om meer met haar mee te gaan. Maar op een gegeven moment zag ik mijn eigen vrienden steeds minder en ook mijn familie.

Tot dat moment vond ik het allemaal prima, maar ze vond dat ik ook alles moest weten van pakweg 100 van die 2000 mensen. Waar die woont, wat die doet, met wie die getrouwd is. Vaak had ik ze nog niet eens ontmoet. En ik vind niet alle mensen even interessant. Zij wel.

Mensen loslaten was geen optie. Vriendschappen die verwateren, wat heel normaal is, is een zonde.

Dat was dus wel een extreem tegengestelde van die van TS, maar ik zou dat als een luxe gaan zien, want met haar heb je veel meer ruimte voor quality time.
pi_183580356
Ze heeft toch sociale contacten? Namelijk haar familie.
Mijn moeder heeft ook geen vrienden naast mij en mijn vader, ze is geen blok aan het been van mijn vader (of mij), en ook niet heel eenzaam of contact gestoord.
Sommige mensen hebben gewoon niet veel behoefte aan sociale contacten.
  vrijdag 7 december 2018 @ 10:20:39 #76
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_183580402
@lienekien. Ja dat snap ik. Maar ik vind het alleen wel lulig om iemand die geen vrienden heeft meteen weg te schrijven als kansloos.
Maar niet heus.....Daaaag.
pi_183580416
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 20:16 schreef madam-april het volgende:
TS beschrijft zichzelf maar dan als vrouw :')
Nee hoor, TS heeft geen werk.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_183580420
Familie is inderdaad ook gewoon sociaal contact. Vader, moeder en zusje zijn de enige met wie ik wekelijks contact zoek, maar ik heb aan contacten bij werk en hobby's en dergelijke genoeg om me niet eenzaam te voelen.
pi_183580981
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2018 19:57 schreef Kluun1985 het volgende:

[..]

Dat je kan beargumenteren dat ze geen leven heeft? Dus jij zou dan haar enige contactpersoon worden. Als je dan wat met je vrienden gaat doen zit zij altijd alleen thuis.
Goed toch? Heerlijk die eenzame vrouwtjes die verder niks of niemand hebben.
pi_183581284
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 december 2018 11:03 schreef BlackMolly77 het volgende:

[..]

Goed toch? Heerlijk die eenzame vrouwtjes die verder niks of niemand hebben.
Dit soort mannen vinden het heerlijk als hun "vrouwtje" zichzelf niet kan redden en afhankelijk is van ze is; zo kunnen ze veel bepalen voor haar, voelen ze zich machtig en zullen het gebruiken om er misbruik van te maken.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 07-12-2018 11:22:28 ]
pi_183581720
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 december 2018 11:20 schreef zarGon het volgende:

[..]

Dit soort mannen vinden het heerlijk als hun "vrouwtje" zichzelf niet kan redden en afhankelijk is van ze is; zo kunnen ze veel bepalen voor haar, voelen ze zich machtig en zullen het gebruiken om er misbruik van te maken.
Of om goed voor haar te zorgen.
pi_183582224
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 december 2018 11:20 schreef zarGon het volgende:

[..]

Dit soort mannen vinden het heerlijk als hun "vrouwtje" zichzelf niet kan redden en afhankelijk is van ze is; zo kunnen ze veel bepalen voor haar, voelen ze zich machtig en zullen het gebruiken om er misbruik van te maken.
Dat hoeft helemaal niet. Er zijn ook mannen die ze willen repareren (dat zie je vaker bij vrouwen, maar er zijn ook mannen die dat hebben), of dat ze het gewoon fijn vinden om zo nodig te zijn om zichzelf fijn te voelen.

Dat leidt allemaal niet tot de fijnste relaties uiteraard.
  vrijdag 7 december 2018 @ 13:43:17 #83
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_183583821
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 december 2018 09:24 schreef -Phineas- het volgende:

[..]

Dit klinkt nog steeds heel raar hoor. Serieus? Concurreren met haar vrienden/ vriendinnen?

Klinkt eerder alsof je je vriendin als “bezit” wilt en ziet ofzo. Klinkt niet echt gezond.
Zo bedoel ik het echt niet.

Kijk, in mijn geval heb ik een soort reddersyndroom. Ik krijg een heel goed gevoel als ik weet dat vanwege mijn bijdrage iemand gelukkig is en beter in het leven staat. Dit is niet altijd handig of gezond. Maar als ik van toegevoegde waarde ben voor een lief meisje, bijvoorbeeld dat ze door mij gelukkiger voelt en zelfverzekerder wordt, voel ik zelf heel goed en trots. En dan hoef er niet eens sprake te zijn van seks of een relatie. Maar als een lief leuk meisje die verder een beetje eenzaam/ongelukkig is, en dat ze dan vanwege mij gelukkiger is, dat zou mij heel blij maken.

Hoewel ik ook toegeef dat in praktijk dingen vaak anders kunnen lopen. En een white knight willen zijn niet altijd slim is.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  vrijdag 7 december 2018 @ 13:54:06 #84
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_183584030
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2018 00:16 schreef MisterLastName het volgende:
Ligt er aan, als ze echt alleen maar thuis zit en nooit ergens heen gaat zelfs niet naar familie dan zou ik dat niet willen, want dan word ze afhankelijk van jou en word het op een gegeven moment een blok aan je been denk ik.

Maar als ze nog wel wát familie heeft die ze af en toe ziet dan zie ik er geen problemen mee.
Deze logica snap ik niet. Ze leefde al zo dus waarom zou ze dan in ene een blok aan je been zijn en een last? jij kan dan toch ook je eigen ding doen en zij ook zoals ze voorheen ook deed :?

Antwoord op de OP: Ja, geen probleem.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
  zaterdag 8 december 2018 @ 12:10:35 #85
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_183603358
Ik zou er geen afknapper van maken maar een pre is het ook niet
  maandag 10 december 2018 @ 07:19:14 #86
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_183635216
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 23:06 schreef Keep_Walking het volgende:
Wat is eigenlijk mis met weinig vrienden hebben? Vooral bij een vrouw? Ik snap dat een vrouw het onaantrekkelijk kan vinden als een (knappe) man weinig vrienden heeft.

Maar waarom is het onaantrekkelijk als een (knappe) vrouw weinig vrienden heeft? Voor mij maakt dat haar bijna nog aantrekkelijker.
Waarom is het wat jou betreft voor een man wel belangrijker om vrienden te hebben dan dat vrouwen dat hebben?
  maandag 10 december 2018 @ 07:22:50 #87
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_183635226
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2018 12:10 schreef Hexagon het volgende:
Ik zou er geen afknapper van maken maar een pre is het ook niet
Persoonlijk vind ik het wel aantrekkelijker als ze leuk met andere mensen is en nog dingen buiten werk om beleeft, dus iemand zoals in de OP beschreven zou ik aan me voorbij laten gaan.
  maandag 10 december 2018 @ 07:44:29 #88
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_183635321
quote:
1s.gif Op maandag 10 december 2018 07:19 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Waarom is het wat jou betreft voor een man wel belangrijker om vrienden te hebben dan dat vrouwen dat hebben?
Nou voor beide is het belangrijk natuurlijk. Maar persoonlijk vind ik dat een onderdeel van een man’s aantrekkelijkheid is toch wel dat hij goed ligt in een groep/community. Terwijl een vrouw die niet zo goed ligt in een groep, wordt in mijn ogen niet minder aantrekkelijk.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_183635534
In de situatie waar Kluun in zit zou ik iedere meid die maar lijkt interesse te hebben willen hebben.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  maandag 10 december 2018 @ 11:34:53 #90
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_183637928
quote:
1s.gif Op maandag 10 december 2018 07:44 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Nou voor beide is het belangrijk natuurlijk. Maar persoonlijk vind ik dat een onderdeel van een man’s aantrekkelijkheid is toch wel dat hij goed ligt in een groep/community. Terwijl een vrouw die niet zo goed ligt in een groep, wordt in mijn ogen niet minder aantrekkelijk.
Opmerkelijk, gezien sociale vaardigheden, communicatievermogen en waarde hechten aan het groepsbelang doorgaans juist meer met vrouwen dan met mannen worden geassocieerd.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')