abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_183571551
registreer om deze reclame te verbergen
Goedendag allen,

Ik ben zelf in het bezit van een klein oud koekblikje die -inmiddels zijn halve abraham kan genieten- waar ik mijzelf dagelijks vrolijk in voortbeweeg. Het is een fantastische auto op veel punten zoals kosten, gemak, stress-vrij parkeren/rijden en de lekkere stoelen uitblinkt.

Alleen laatst was er al weer een eenzijdig ongeluk met dodelijke afloop in mijn buurt, en had ik vandaag al mijn eerste mini slippartijtje waar de achterwielen blokkeerde door een stevige rem in-greep. Beide incidenten zijn volgens mijn visie gebeurt doordat het weer nat op de weg was -na een lange periode van droogte-, en het ontbreken van ABS in mijn geval. (PS: is het een idee om 50 kilo gewicht in de achterbak te gooien waardoor ik meer grip krijg op de achterwielen en de wielen minder snel blokkeren?)

Maar ik begin steeds meer te twijfelen over het feit dat ik bespaar op mijn eigen veiligheid omdat ik de schraal ben om een fatsoenlijke auto te kopen en onderhouden. Terwijl ik wel de financiële middelen heb om een c-segmenten van tussen de 7.000 - 10.000E te kopen en onderhouden.

Waar gaat jullie voorkeur naar uit? Goedkoop en onveilig of duurder en veiliger? En wat is veilig? (let wel ik rijd >10.000 km pj en ook op snelwegen en 2 banige 60/70/80/100 wegen.)
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  Moderator donderdag 6 december 2018 @ 19:34:41 #2
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_183571649
Welke lange periode van droogte..? :?

Maar inderdaad, ik zou er ook voor kiezen om gewoon onveilig verder te gaan. Who cares about veiligheid toch, als het maar lekker goedkoop is.
Breitling - Instruments for Professionals
  donderdag 6 december 2018 @ 19:36:09 #3
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_183571670
Meer gewicht gaat er echt niet voor zorgen dat je een beter remeigenschappen krijgt hoor.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_183571702
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 19:34 schreef CoolGuy het volgende:
Welke lange periode van droogte..? :?

Maar inderdaad, ik zou er ook voor kiezen om gewoon onveilig verder te gaan. Who cares about veiligheid toch, als het maar lekker goedkoop is.
Nou afgelopen maanden is er toch een behoorlijk tekort aan water naar beneden gekomen dus hebben we al langere tijd op droog asfalt gereden. In mijn auto'tje maakt droog en nat asfalt wel behoorlijk uit in remweg hoor. Bij nat asfalt kan ik niet diep mn rem indrukken omdat mn achterwielen dan blokkeren.

Je hebt wel gelijk met who cares veiligheid, maar soms na een lange dag werk kunnen er door mij of andere in het verkeer fouten gemaakt worden. en ik wil niet dood of gewond raken bij een ongeluk....
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_183571719
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 19:36 schreef kanovinnie het volgende:
Meer gewicht gaat er echt niet voor zorgen dat je een beter remeigenschappen krijgt hoor.
Maar wel meer druk op de achterwielen waardoor deze minder snel blokkeren. Autotje zelf weegt ook <900kg met mij erin....
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  Moderator donderdag 6 december 2018 @ 19:39:41 #6
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_183571735
quote:
14s.gif Op donderdag 6 december 2018 19:38 schreef DieselTank het volgende:

[..]

Nou afgelopen maanden is er toch een behoorlijk tekort aan water naar beneden gekomen dus hebben we al langere tijd op droog asfalt gereden. In mijn auto'tje maakt droog en nat asfalt wel behoorlijk uit in remweg hoor. Bij nat asfalt kan ik niet diep mn rem indrukken omdat mn achterwielen dan blokkeren.
Dat het van de zomer erg droog was heb je na alle regen die daarna is gevallen echt geen last meer hoor. Je hebt het over 'laatst' en 'vandaag'. Dat is dus redelijk tot zeer recent. Dat komt echt niet meer omdat het van de zomer toevallig erg droog was.
Breitling - Instruments for Professionals
  donderdag 6 december 2018 @ 19:42:01 #7
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_183571777
registreer om deze reclame te verbergen
Achterwielen die blokkeren maar voor niet?

Verder eens met Coolguy; veiligheid < geld.
Benzin im Blut.
Adrenalin im Tank.
Stroh in der Birne.
  donderdag 6 december 2018 @ 19:43:04 #8
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_183571804
quote:
14s.gif Op donderdag 6 december 2018 19:38 schreef DieselTank het volgende:

[..]

Maar wel meer druk op de achterwielen waardoor deze minder snel blokkeren. Autotje zelf weegt ook <900kg met mij erin....
Maar wel meer gewicht waardoor het langer duurt voordat je stilstaat. Klinkt dat veiliger?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 6 december 2018 @ 19:43:18 #9
70357 Hyperdude
Happiness Is a Warm Gun
pi_183571808
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 19:36 schreef kanovinnie het volgende:
Meer gewicht gaat er echt niet voor zorgen dat je een beter remeigenschappen krijgt hoor.
Welles.
Daarom remt een 911 ook veel beter dan inferieurdere auto's. :P
#ivorytowerlivesmatter
  donderdag 6 december 2018 @ 19:43:48 #10
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_183571820
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2018 19:43 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Welles.
Daarom remt een 911 ook veel beter dan inferieurdere auto's. :P
Goed punt :'(
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_183571832
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 19:39 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dat het van de zomer erg droog was heb je na alle regen die daarna is gevallen echt geen last meer hoor. Je hebt het over 'laatst' en 'vandaag'. Dat is dus redelijk tot zeer recent. Dat komt echt niet meer omdat het van de zomer toevallig erg droog was.
De weg is idd wel gewoon schoon maar we hebben afgelopen maanden wel aanzienlijk minder natte dagen gehad vergeleken voor vorig jaar, en de winter komt weer om de hoek kijken :P

Dus het is weer even wennen voor mij.
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_183571868
quote:
5s.gif Op donderdag 6 december 2018 19:42 schreef daNpy het volgende:
Achterwielen die blokkeren maar voor niet?

Verder eens met Coolguy; veiligheid < geld.
Geen ABS i.c.m. trommelremmen achter en een laag eigen gewicht van de auto.... Voor heb ik wel schijfremmen maar daar komt veel druk op als je remt (je auto duikt voorover)
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  donderdag 6 december 2018 @ 19:47:28 #13
70357 Hyperdude
Happiness Is a Warm Gun
pi_183571897
quote:
14s.gif Op donderdag 6 december 2018 19:45 schreef DieselTank het volgende:

[..]

Geen ABS i.c.m. trommelremmen achter en een laag eigen gewicht van de auto.... Voor heb ik wel schijfremmen maar daar komt veel druk op als je remt (je auto duikt voorover)
Daarom is die 50KG zandzak, of chickie, in de achterbak wel een goed idee. Ouwe trommels remmen vaak wel lauwtjes.
#ivorytowerlivesmatter
pi_183571927
Investeer in fatsoenlijke banden
Opgelost
Waarom niet?
pi_183572048
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 19:48 schreef Maxco het volgende:
Investeer in fatsoenlijke banden
Opgelost
Orginele banden zijn schrikbarend 145mm breed..... Ze kunnen zo onder een kruiwagen....

Er zitten wel B-merk onder, had de apk boer gedaan. Voortaan A-merk want dit is echt janken zo slecht. ;( edit: kan ook c-merk zijn, had ik maar meer willen betalen ;(
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  donderdag 6 december 2018 @ 20:03:17 #16
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_183572256
Je eigen veiligheid op het spel zetten voor een paar euro... Nee dat gaat mij te ver.
pi_183572489
Zijn je schokdempers nog wel goed? Slechte demping zorgt voor teveel gewichtsverplaatsing naar voren en te weinig tractie achter, daarom blokkeren je wielen.

Veel auto’s van toen hebben een lastafhankelijke remkrachtbegrenzer, wellicht is deze stuk, waardoor je achter teveel remkracht krijgt.

Maar al met al, auto’s van de ‘00 hebben vaak wel features als 4 kanaals ABS en Brake Assist, die bouwen veel sneller remdruk op en remmen dan exact zo hard als mogelijk is.

Vertraging in de eerst meters is dan ook veel hoger en het scheelt echt. Kijk maar hoe vaak je een kop-staart ongeval ziet, waarbij het oudere bakje op een nieuwe is geklapt. Die nieuwe vertraagd beter.
.
  donderdag 6 december 2018 @ 20:27:00 #18
481112 J.Caesar
Veni, Vidi, Vici
pi_183572712
Dit is een Braddie topic?
Ik liep hier al een jaartje of 15 rond met een ander account.
pi_183572722
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2018 20:27 schreef J.Caesar het volgende:
Dit is een Braddie topic?
Nee haha, dit autotje is wel iets beter als het zooi waarin onze braadslee in rond rijdt. Wel een stuk ouder.
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_183572828
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2018 20:13 schreef Fer het volgende:
Zijn je schokdempers nog wel goed? Slechte demping zorgt voor teveel gewichtsverplaatsing naar voren en te weinig tractie achter, daarom blokkeren je wielen.

Veel auto’s van toen hebben een lastafhankelijke remkrachtbegrenzer, wellicht is deze stuk, waardoor je achter teveel remkracht krijgt.

Maar al met al, auto’s van de ‘00 hebben vaak wel features als 4 kanaals ABS en Brake Assist, die bouwen veel sneller remdruk op en remmen dan exact zo hard als mogelijk is.

Vertraging in de eerst meters is dan ook veel hoger en het scheelt echt. Kijk maar hoe vaak je een kop-staart ongeval ziet, waarbij het oudere bakje op een nieuwe is geklapt. Die nieuwe vertraagd beter.
De auto deint niet na een drempel, dus ik zou niet weten of de schokdempers af zijn.

Ik houd er ook rekening mee dat vooral op natte wegdek ik genoeg ruimte tussen me voorganger houdt. Ik geef deze tip ook altijd mee aan mensen aan wie ik mijn auto uitleen :')
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  donderdag 6 december 2018 @ 20:46:02 #21
481112 J.Caesar
Veni, Vidi, Vici
pi_183573129
Hoe zien je banden er uit?
Ik liep hier al een jaartje of 15 rond met een ander account.
  donderdag 6 december 2018 @ 20:50:15 #22
70357 Hyperdude
Happiness Is a Warm Gun
pi_183573210
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2018 20:27 schreef J.Caesar het volgende:
Dit is een Braddie topic?
Alle topics zijn Braddie topics. *O*
#ivorytowerlivesmatter
  donderdag 6 december 2018 @ 22:13:48 #23
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_183574728
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2018 20:13 schreef Fer het volgende:
Zijn je schokdempers nog wel goed? Slechte demping zorgt voor teveel gewichtsverplaatsing naar voren en te weinig tractie achter, daarom blokkeren je wielen.

Veel auto’s van toen hebben een lastafhankelijke remkrachtbegrenzer, wellicht is deze stuk, waardoor je achter teveel remkracht krijgt.

Dit lijkt me waarschijnlijker idd.
Benzin im Blut.
Adrenalin im Tank.
Stroh in der Birne.
pi_183575362
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2018 20:46 schreef J.Caesar het volgende:
Hoe zien je banden er uit?
Rond met een gat in het midden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_183575398
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 22:13 schreef daNpy het volgende:

[..]

Dit lijkt me waarschijnlijker idd.
Ik zal het meenemen met de APK. Maar waarom gebeurt het dan niet als het droog is op de weg? :? Ze hadden een paar jaar terug wel een stuk remleiding vervangen.
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')