abonnement Unibet Coolblue
pi_183577505
Waarom wordt dat gebied niet gewoon verbonden met de gebieden in Duitsland? :?
(Ja kost geld, ik snap het, maar het zou een veel mooiere oplossing zijn...)

(Oh en ik ben tegen bijvoeren, dat dat even duidelijk is. Dat werkt echt enkel averechts)
pi_183577629
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2018 00:20 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

Nee ik flikker niet op met mijn gezeik. :')

[..]

Pardon? Wat heb jij gebruik als ik vragen mag? :')
Door vleeseters als jij bestaat de vleesindustrie en de zavel industrie.

Bovendien haal ik mijn zuivel producten biologisch.

[..]

Wat een onzin allemaal. :')
Het is jouw fucking schuld dat koeien geslacht worden. Jij eet toch vlees. Ik eet geen vlees dus voor mij hoeft er geen enkel dier geslacht te worden achterlijke m(.....)l die je bent.
Ik denk dat Julius geen vlees eet ;)

Maar hij heeft wel gelijk in de zin dat zuivel consumeren eigenlijk net zo schadelijk is als het consumeren van vlees. En als je vegetariër bent uit liefde voor de dieren, dan is het misschien wel minder wreed om vlees te eten van een limousin koe die extensief gehouden wordt in Frankrijk en die in de wei het grootste gedeelte van de tijd met haar kudde en kalf rond kan lopen, dan dan melk te drinken van een Friesian Holsteiner die voortdurend (!!) drachtig moet zijn, maandenlang pure topsport moet leveren en direct na de geboorte gescheiden wordt van haar kalf. (En over die iglo-kalveren en slachtstiertjes hebben we het dan nog niet gehad.)
(Ik heb het niet over intensief gehouden vleeskoeien hè, en zeker niet die doorgefokte dikbillen die bij de geboorte (via een keizersnede) niet eens normaal kunnen drinken :{w die zijn er natuurlijk ook. )

Dat gezegd hebbende; ik eet/drink het allemaal niet. ;) Maar laten we de discussie dan wel een beetje eerlijk houden; niet alleen vleeseters en 'vlees'boeren zijn hier de 'boosdoenders'. De zuivelindustrie en dus ook degenen die zuivel nuttigen (en dat zijn ook vaak vegetariërs) dragen ook zeker hun steentje bij. En dat is wat veel mensen niet lijken te beseffen.
(Natuurlijk, elke stap is er één, en je kunt niet altijd even consequent zijn. Maar wees je er in elk geval een beetje bewust van. Das alles.)
pi_183577693
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2018 17:16 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]

Wildbeheer is ook niet een kwestie van gewoon bejagen, maar de populatie afstemmen op het gebied waarin deze populatie leeft. Zorgen dat er genoeg voedsel aanwezig is voor de overblijvende dieren. Of liever gezegd, het aantal dieren aanpassen op de voedselvoorraad, zodat gezond nageslacht de ruimte krijgt om op te groeien.
Ik ben gewoon groot voorstander van veel natuur, grote gebieden zonder mensen.

Gewoon bizar dat er nog geen postzegel “natuur” meer is, wat zelfs die postzegel Oostvaardersplassen moeten we “inrichten”

Probleem nu is een overschot aan groot wild, gecreëerd door de mens. Idem op de Veluwe met de zwijnen.

Grote vraag is, zijn er teveel zwijnen/herten of teveel mensen?

Ze kunnen niets anders dan de beesten afschieten, korte pijnlijke dood omdat ze er niet goed overna gedacht hebben. Trieste zaak.
  vrijdag 7 december 2018 @ 06:42:40 #179
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_183578466
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 december 2018 00:48 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Zodra je je er mee gaat bemoeien inderdaad.
Dat doen we dus al vanaf het begin. Zoals wederom benoemd in het stukje dat je weglaat.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  vrijdag 7 december 2018 @ 06:45:01 #180
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183578472
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 december 2018 01:28 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ik ben gewoon groot voorstander van veel natuur, grote gebieden zonder mensen., zonder koeien

Gewoon bizar dat er nog geen postzegel “natuur” meer is, wat zelfs die postzegel Oostvaardersplassen moeten we “inrichten”

Probleem nu is een overschot aan groot wild, gecreëerd door de mens. Idem op de Veluwe met de zwijnen.

Grote vraag is, zijn er teveel zwijnen/herten of teveel mensen?

Ze kunnen niets anders dan de beesten afschieten, korte pijnlijke dood omdat ze er niet goed overna gedacht hebben. Trieste zaak.
Moet je een atoombom gooien , krijg je hele grote gebieden zonden mensen


quote:
14s.gif Op donderdag 6 december 2018 23:21 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Dus daar ligt volgens jou de grens, bij het afschieten is het geen wildernis meer.

Het kopen van dieren die in het wild niet bestaan, en ze op transport zetten naar een gebied dat door de mens is drooggelegd, en ze daar opsluiten binnen hekken, dat is nog wildernis. Maar als je er eentje neerschiet niet meer. Bijna geen enkel bos in Europa mag je dus wildernis noemen, maar de OVP nog wel.

Ok.
ze moeten mee ophouden met die beesten daar houden , zet ze dan in een weiland, dat is ook makkelijk om ze te bekijken
Dan kun je ook de kalfjes geboren zien worden

[ Bericht 18% gewijzigd door michaelmoore op 07-12-2018 06:53:50 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  vrijdag 7 december 2018 @ 07:21:42 #181
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_183578592
quote:
'Twee boswachters Oostvaardersplassen willen geen gezonde dieren doden'
https://www.nu.nl/binnenl(...)de-dieren-doden.html

quote:
Twee boswachters van de Oostvaardersplassen hebben om overplaatsing gevraagd, omdat ze niet bereid zijn om gezonde dieren dood te schieten.
Dat bevestigt Staatsbosbeheer in de Volkskrant.
De boswachters willen anoniem blijven en willen verder ook geen uitleg geven. De krant meldt dat het verhaal van een van de twee boswachters aan het einde van het jaar wordt uitgezonden bij de omroep Human.
Ook daar spelen gevoelens een rol........ ;)
  vrijdag 7 december 2018 @ 08:07:10 #182
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_183578888
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2018 01:17 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ik denk dat Julius geen vlees eet ;)

Maar hij heeft wel gelijk in de zin dat zuivel consumeren eigenlijk net zo schadelijk is als het consumeren van vlees. En als je vegetariër bent uit liefde voor de dieren, dan is het misschien wel minder wreed om vlees te eten van een limousin koe die extensief gehouden wordt in Frankrijk en die in de wei het grootste gedeelte van de tijd met haar kudde en kalf rond kan lopen, dan dan melk te drinken van een Friesian Holsteiner die voortdurend (!!) drachtig moet zijn, maandenlang pure topsport moet leveren en direct na de geboorte gescheiden wordt van haar kalf. (En over die iglo-kalveren en slachtstiertjes hebben we het dan nog niet gehad.)
(Ik heb het niet over intensief gehouden vleeskoeien hè, en zeker niet die doorgefokte dikbillen die bij de geboorte (via een keizersnede) niet eens normaal kunnen drinken :{w die zijn er natuurlijk ook. )

Dat gezegd hebbende; ik eet/drink het allemaal niet. ;) Maar laten we de discussie dan wel een beetje eerlijk houden; niet alleen vleeseters en 'vlees'boeren zijn hier de 'boosdoenders'. De zuivelindustrie en dus ook degenen die zuivel nuttigen (en dat zijn ook vaak vegetariërs) dragen ook zeker hun steentje bij. En dat is wat veel mensen niet lijken te beseffen.
(Natuurlijk, elke stap is er één, en je kunt niet altijd even consequent zijn. Maar wees je er in elk geval een beetje bewust van. Das alles.)
Maar de zuivel producten die ik haal zijn biologisch. Maakt dat ook nog verschil of....?
Maar niet heus.....Daaaag.
  vrijdag 7 december 2018 @ 08:33:43 #183
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_183579100
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 december 2018 01:28 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ik ben gewoon groot voorstander van veel natuur, grote gebieden zonder mensen.

Gewoon bizar dat er nog geen postzegel “natuur” meer is, wat zelfs die postzegel Oostvaardersplassen moeten we “inrichten”

Probleem nu is een overschot aan groot wild, gecreëerd door de mens. Idem op de Veluwe met de zwijnen.

Grote vraag is, zijn er teveel zwijnen/herten of teveel mensen?

Ze kunnen niets anders dan de beesten afschieten, korte pijnlijke dood omdat ze er niet goed overna gedacht hebben. Trieste zaak.
Wat je schetst is helaas de trieste realiteit.
Nederland is op zichzelf al een postzegel, te klein om echt vrije natuurgebieden te hebben waar we niet hoeven te beheren. Zie het voorbeeld van de zwijnen op de Veluwe. Jacht aan banden gelegd en de varkens wroeten de tuinen om. Om over de herten van Zandvoort maar te zwijgen.

Wildbeheer is in Nederland gewoon nodig.
Als de wolken aan staan blijf je gaan
  vrijdag 7 december 2018 @ 09:45:28 #184
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_183579949
OK, waarom dit over en weer gezeik en niet in oplossingen denken? Ik zie het probleem als volgt; we hebben een soort van kunstmatig natuurgebied geschapen waar de dieren geen natuurlijke vijand hebben en dan zich sneller voortplanten dan houdbaar is voor het gebied. Omdat de grotere dieren niet door wolven of andere vleeseters worden opgegeten of sterven door ziektes etc, komen er te veel van in dat gebied waardoor op gegeven moment veel dieren zullen verhongeren en dood neervallen.

Een emotionele maar vrij kortzichtige kortetermijnoplossing zou zijn de dieren simpelweg bij te voeren. Dat zal ervoor zorgen dat er geen rem zit op de voortplanting en er te veel dieren op een klein stukje natuurgebied zullen zijn. Een klein kind snapt dat dat nooit lang goed zal gaan en nieuwe problemen zal scheppen. Een natuurgebied moet geen kinderboerderij zijn.

Een rationele oplossing is het afschieten van de overtollige dieren en deze als hoogwaardig scharrelvlees verkopen. Ik snap dat dierenliefhebbers (waar ik mezelf ook onder schaar) daar geen prettig gevoel bij hebben, maar veel mensen snappen blijkbaar niet dat de natuur prachtig lijkt op TV, maar IRL helemaal geen pretje is voor dieren; of je bent een planteneter en wordt op een gegeven moment te langzaam en te zwak voor vleeseters en 1 van hen zal je een keer te pakken krijgen. Of je bent een vleeseter die andere dieren moet opvreten om in leven te blijven en op een gegeven moment word je oud en niet meer snel genoeg om je prooi te vangen, waardoor je langzaam doodhongert of door een grotere vleeseter te grazen wordt genomen. Als je als mens een kunstmatig natuurgebied schept, zullen er kunstmatige manieren moeten worden gevonden om de populaties op peil te houden. Bij ontbreken van natuurlijke vleeseters, zal de mens die rol moeten overnemen.

Iemand nog een andere optie? Massaal dieren steriliseren lijkt me technisch vrij moeilijk en onbetaalbaar.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  vrijdag 7 december 2018 @ 09:58:54 #185
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_183580135
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2018 09:45 schreef EdvandeBerg het volgende:
OK, waarom dit over en weer gezeik en niet in oplossingen denken? Ik zie het probleem als volgt; we hebben een soort van kunstmatig natuurgebied geschapen waar de dieren geen natuurlijke vijand hebben en dan zich sneller voortplanten dan houdbaar is voor het gebied. Omdat de grotere dieren niet door wolven of andere vleeseters worden opgegeten of sterven door ziektes etc, komen er te veel van in dat gebied waardoor op gegeven moment veel dieren zullen verhongeren en dood neervallen.

Een emotionele maar vrij kortzichtige kortetermijnoplossing zou zijn de dieren simpelweg bij te voeren. Dat zal ervoor zorgen dat er geen rem zit op de voortplanting en er te veel dieren op een klein stukje natuurgebied zullen zijn. Een klein kind snapt dat dat nooit lang goed zal gaan en nieuwe problemen zal scheppen. Een natuurgebied moet geen kinderboerderij zijn.

Een rationele oplossing is het afschieten van de overtollige dieren en deze als hoogwaardig scharrelvlees verkopen. Ik snap dat dierenliefhebbers (waar ik mezelf ook onder schaar) daar geen prettig gevoel bij hebben, maar veel mensen snappen blijkbaar niet dat de natuur prachtig lijkt op TV, maar IRL helemaal geen pretje is voor dieren; of je bent een planteneter en wordt op een gegeven moment te langzaam en te zwak voor vleeseters en 1 van hen zal je een keer te pakken krijgen. Of je bent een vleeseter die andere dieren moet opvreten om in leven te blijven en op een gegeven moment word je oud en niet meer snel genoeg om je prooi te vangen, waardoor je langzaam doodhongert of door een grotere vleeseter te grazen wordt genomen. Als je als mens een kunstmatig natuurgebied schept, zullen er kunstmatige manieren moeten worden gevonden om de populaties op peil te houden. Bij ontbreken van natuurlijke vleeseters, zal de mens die rol moeten overnemen.

Iemand nog een andere optie? Massaal dieren steriliseren lijkt me technisch vrij moeilijk en onbetaalbaar.
Wij leven in een idiocracy, waar emotionele korte termijnoplossingen aan de orde van de dag zijn. Het beste is het wanneer deze maatschappij ten onder gaat en de natuur Nederland weer in bezit neemt.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  vrijdag 7 december 2018 @ 10:08:49 #186
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_183580254
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 december 2018 06:42 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Dat doen we dus al vanaf het begin.
Totdat je de handen er weer vanaf houdt. Je doet onnodig moeilijk.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 7 december 2018 @ 10:17:57 #187
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183580363
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2018 09:45 schreef EdvandeBerg het volgende:
OK, waarom dit over en weer gezeik en niet in oplossingen denken? Ik zie het probleem als volgt; we hebben een soort van kunstmatig natuurgebied geschapen waar de dieren geen natuurlijke vijand hebben en dan zich sneller voortplanten dan houdbaar is voor het gebied. Omdat de grotere dieren niet door wolven of andere vleeseters worden opgegeten of sterven door ziektes etc, komen er te veel van in dat gebied waardoor op gegeven moment veel dieren zullen verhongeren en dood neervallen.

Een emotionele maar vrij kortzichtige kortetermijnoplossing zou zijn de dieren simpelweg bij te voeren. Dat zal ervoor zorgen dat er geen rem zit op de voortplanting en er te veel dieren op een klein stukje natuurgebied zullen zijn. Een klein kind snapt dat dat nooit lang goed zal gaan en nieuwe problemen zal scheppen. Een natuurgebied moet geen kinderboerderij zijn.

Een rationele oplossing is het afschieten van de overtollige dieren en deze als hoogwaardig scharrelvlees verkopen. Ik snap dat dierenliefhebbers (waar ik mezelf ook onder schaar) daar geen prettig gevoel bij hebben, maar veel mensen snappen blijkbaar niet dat de natuur prachtig lijkt op TV, maar IRL helemaal geen pretje is voor dieren; of je bent een planteneter en wordt op een gegeven moment te langzaam en te zwak voor vleeseters en 1 van hen zal je een keer te pakken krijgen. Of je bent een vleeseter die andere dieren moet opvreten om in leven te blijven en op een gegeven moment word je oud en niet meer snel genoeg om je prooi te vangen, waardoor je langzaam doodhongert of door een grotere vleeseter te grazen wordt genomen. Als je als mens een kunstmatig natuurgebied schept, zullen er kunstmatige manieren moeten worden gevonden om de populaties op peil te houden. Bij ontbreken van natuurlijke vleeseters, zal de mens die rol moeten overnemen.

Iemand nog een andere optie? Massaal dieren steriliseren lijkt me technisch vrij moeilijk en onbetaalbaar.
Ik pleit ervoor om pitbulls te trainen om het aantal Reeën en hertjes te decimeren
100 van die honden dat zal de job wel doen, maar wat doe je als die niets meer te eten hebben??
Natuurtje spelen is niet eenvoudig he
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  vrijdag 7 december 2018 @ 10:18:33 #188
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_183580372
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 22:58 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

Ik ben hier gewoon op tegen klaar punt uit. Die dieren kunnen toch ook gewoon bijgevoerd worden voor de rest van de winter. En in de zomer is er dan gewoon weer genoeg voedsel.

BTW...Natuur in Nederland bestaat al niet eens meer. Noem het maar gewoon parken.
Dat in de zomer is er weer genoeg valt dus ook erg tegen. En hoe groter de kuddes worden hoe harder dat tegenvalt.

Niet alleen eten meer dieren meer, maar omdat ze de boel kaalvreten geeft het gebied steeds minder voedsel. Het beschadigd en herstelt steeds slechter.

Stel, je zou jouw manier van bijvoeren en laat maar fokken uitvoeren. Dan zal je zien dat het gebied uiteindelijk een zandvlakte wordt (modderpoel dan in dit geval) waar amper een grassprietje groeit nog.

Dat is waar dat idee op uit gaat lopen uiteindelijk. Maar al veel eerder zal je het jaar rond moeten voeren en zal alsnog de boel gewoon stuk gaan.

Eigenlijk is het al stuk. Door de overbegrazing hebben niet eetbare planten de overhand gekregen.
De leek kijkt ernaar en denkt, kijk eens wat een overvloed. Hele velden vol met gele bloemen. Die weet niet dat dat sint jacobskruid is en dodelijk is voor die dieren om te eten.
Maar zelfs die planten zullen het niet volhouden als de kuddes maar blijven groeien.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  vrijdag 7 december 2018 @ 10:27:06 #189
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_183580468
(ik zit op mijn mobiel nu)
@cause_mayhem. Ach wat een onzin. Waar zaten die beesten ook alweer.... Veluwe ofzo? Daar is toch genoeg plaats. Dat gebied is net zo groot als de hele profincie noord holand. En jij wilt mij wijs maken dat ze daar alles kaalvreten?!
Just saying.
Maar niet heus.....Daaaag.
  vrijdag 7 december 2018 @ 10:29:41 #190
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_183580496
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2018 09:45 schreef EdvandeBerg het volgende:
OK, waarom dit over en weer gezeik en niet in oplossingen denken? Ik zie het probleem als volgt; we hebben een soort van kunstmatig natuurgebied geschapen waar de dieren geen natuurlijke vijand hebben en dan zich sneller voortplanten dan houdbaar is voor het gebied. Omdat de grotere dieren niet door wolven of andere vleeseters worden opgegeten of sterven door ziektes etc, komen er te veel van in dat gebied waardoor op gegeven moment veel dieren zullen verhongeren en dood neervallen.

Een emotionele maar vrij kortzichtige kortetermijnoplossing zou zijn de dieren simpelweg bij te voeren. Dat zal ervoor zorgen dat er geen rem zit op de voortplanting en er te veel dieren op een klein stukje natuurgebied zullen zijn. Een klein kind snapt dat dat nooit lang goed zal gaan en nieuwe problemen zal scheppen. Een natuurgebied moet geen kinderboerderij zijn.

Een rationele oplossing is het afschieten van de overtollige dieren en deze als hoogwaardig scharrelvlees verkopen. Ik snap dat dierenliefhebbers (waar ik mezelf ook onder schaar) daar geen prettig gevoel bij hebben, maar veel mensen snappen blijkbaar niet dat de natuur prachtig lijkt op TV, maar IRL helemaal geen pretje is voor dieren; of je bent een planteneter en wordt op een gegeven moment te langzaam en te zwak voor vleeseters en 1 van hen zal je een keer te pakken krijgen. Of je bent een vleeseter die andere dieren moet opvreten om in leven te blijven en op een gegeven moment word je oud en niet meer snel genoeg om je prooi te vangen, waardoor je langzaam doodhongert of door een grotere vleeseter te grazen wordt genomen. Als je als mens een kunstmatig natuurgebied schept, zullen er kunstmatige manieren moeten worden gevonden om de populaties op peil te houden. Bij ontbreken van natuurlijke vleeseters, zal de mens die rol moeten overnemen.

Iemand nog een andere optie? Massaal dieren steriliseren lijkt me technisch vrij moeilijk en onbetaalbaar.
Amen.
Als de wolken aan staan blijf je gaan
pi_183580535
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 december 2018 10:27 schreef Samuel24 het volgende:
(ik zit op mijn mobiel nu)
@cause_mayhem. Ach wat een onzin. Waar zaten die beesten ook alweer.... Veluwe ofzo? Daar is toch genoeg plaats. Dat gebied is net zo groot als de hele profincie noord holand. En jij wilt mij wijs maken dat ze daar alles kaalvreten?!
Just saying.
'Genoeg plaats' op de Veluwe?

Nee, dat is helaas niet het geval. Op de Veluwe worden jaarlijks duizenden wilde zwijnen, reeën en edelherten geschoten om de doodeenvoudige reden dat er teveel van deze beesten rondlopen in het gebied. Hoe meer wild, hoe groter de kans op ongelukken. Want de Veluwe is misschien een aaneengesloten natuurgebied, er lopen ook talloze wegen kriskras door de bossen (en een of ander genie heeft een aantal jaar geleden bedacht dat dieren de mogelijkheid moeten krijgen te emigreren, dus wildrasters ontbreken op veel plekken).

Daar komt bij dat de boeren op de Veluwe allerminst gelukkig zijn met edelherten. Vooral als de winters streng zijn, bewegen de beesten zich richting de rand van de bossen en doen zich vervolgens tegoed aan al het eetbaars op de agrarische vlakten.

Dus nee, liever geen extra wild op de Veluwe.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 7 december 2018 @ 10:34:36 #192
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_183580569
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 december 2018 10:27 schreef Samuel24 het volgende:
(ik zit op mijn mobiel nu)
@cause_mayhem. Ach wat een onzin. Waar zaten die beesten ook alweer.... Veluwe ofzo? Daar is toch genoeg plaats. Dat gebied is net zo groot als de hele profincie noord holand. En jij wilt mij wijs maken dat ze daar alles kaalvreten?!
Just saying.
De veluwe doet aan wildbeheer (afschot) en is open, staat geen hek omheen.

Nu is het afschot beleid veranderd (niet gestopt) waardoor er bv meer wilde zwijnen overblijven. En wat zie je? Ze blijven niet meer op de veluwe.
Zou je ze daar wel houden met een hek dan loopt het sneller dan je lief is uit de klauw en vreten ze alles kaal. Zelfs met nog wat afschot.

Alleen zeikt niemand erover bij de veluwe, want dat beleid voeren ze daar al sinds jaar en dag. En het is wat minder goed te zien omdat het bos is. Mensen vinden dit soort dingen helemaal niet zo erg. Als ze het maar niet hoeven te zien.

En nee, de oostvaardersplassen liggen niet op de veluwe.....
Je weet dus niet eens waar je het over hebt...
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  vrijdag 7 december 2018 @ 10:38:34 #193
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183580608
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 december 2018 10:34 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

De veluwe doet aan wildbeheer (afschot) en is open, staat geen hek omheen.

Nu is het afschot beleid veranderd (niet gestopt) waardoor er bv meer wilde zwijnen overblijven. En wat zie je? Ze blijven niet meer op de veluwe.
Zou je ze daar wel houden met een hek dan loopt het sneller dan je lief is uit de klauw en vreten ze alles kaal. Zelfs met nog wat afschot.

Alleen zeikt niemand erover bij de veluwe, want dat beleid voeren ze daar al sinds jaar en dag. En het is wat minder goed te zien omdat het bos is. Mensen vinden dit soort dingen helemaal niet zo erg. Als ze het maar niet hoeven te zien.

En nee, de oostvaardersplassen liggen niet op de veluwe.....
Je weet dus niet eens waar je het over hebt...
ze moeten die beesten dar allemaal weghalen , het blijft een zielige dierentuin
laat die plaats maar aan de vogels en vissen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  vrijdag 7 december 2018 @ 10:40:17 #194
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_183580630
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 december 2018 10:34 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

De veluwe doet aan wildbeheer (afschot) en is open, staat geen hek omheen.

Nu is het afschot beleid veranderd (niet gestopt) waardoor er bv meer wilde zwijnen overblijven. En wat zie je? Ze blijven niet meer op de veluwe.
Zou je ze daar wel houden met een hek dan loopt het sneller dan je lief is uit de klauw en vreten ze alles kaal. Zelfs met nog wat afschot.

Alleen zeikt niemand erover bij de veluwe, want dat beleid voeren ze daar al sinds jaar en dag. En het is wat minder goed te zien omdat het bos is. Mensen vinden dit soort dingen helemaal niet zo erg. Als ze het maar niet hoeven te zien.

En nee, de oostvaardersplassen liggen niet op de veluwe.....
Je weet dus niet eens waar je het over hebt...
De Veluwe ligt niet vlak langs Amsterdam waar GL-wappies het voor het zeggen hebben
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_183580641
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 december 2018 10:34 schreef Cause_Mayhem het volgende:

Alleen zeikt niemand erover bij de veluwe, want dat beleid voeren ze daar al sinds jaar en dag.
Dat is trouwens niet helemaal waar. Ook op de Veluwe klinkt kritiek op het afschotbeleid van de provincie.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 7 december 2018 @ 10:43:34 #196
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_183580673
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 december 2018 10:08 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Totdat je de handen er weer vanaf houdt. Je doet onnodig moeilijk.
Jij maakt het moeilijk door een belachelijke definitie van het begrip wildernis te hanteren. Volgens jouw definitie valt een koe in een weiland eronder, totdat je die gaat voeren. En de uitgestrekte bossen van Scandinavië en Oost-Europa zijn geen natuur want er loopt weleens een jager rond. Slaat nergens op.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  vrijdag 7 december 2018 @ 10:44:30 #197
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_183580685
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2018 10:41 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat is trouwens niet helemaal waar. Ook op de Veluwe klinkt kritiek op het afschotbeleid van de provincie.
door import uit de randstad zeker
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 7 december 2018 @ 10:46:03 #198
78918 SeLang
Black swans matter
pi_183580700
Ik begrijp werkelijk niet wat het probleem is. Aangezien er geen wolven e.d. meer zijn en we die ook niet geen her-introduceren is de mens de enige overgebleven apex-predator dus wij moeten het doen.

Voor elke paar herten die je afschiet hoef je bovendien ook weer een koe minder te doden (met alle milieu effecten van dien). Die wilde herten bieden duurzaam vlees. Hoe kun je daar nu tegen zijn?
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  vrijdag 7 december 2018 @ 10:47:52 #199
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_183580728
We kunnen ook gewoon stoppen de gekkies bij te voeren met uitkeringen, die populatie loopt ook duidelijk uit de hand.
pi_183580735
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 december 2018 10:44 schreef LXIV het volgende:

[..]

door import uit de randstad zeker
Nope. Rasechte Veluwenaren. Die zijn van mening dat je wildaanrijdingen dient te voorkomen door de maximum snelheid te verlagen op provinciale wegen en dat bewoners van bosgebieden niet moeten zeiken als hun tuintje om wordt geploegd door een wild zwijn.

Import is vaak juist groot voorstander van afschot, omdat ze baalt van wild dat hun tuintje sloopt.

Mij is het eerlijk gezegd om het even. Ze schieten maar een eind weg.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')