abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 6 december 2018 @ 14:13:13 #101
120423 Melting
on Radio 49!
pi_183566582
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 13:35 schreef Lucky2Bastard het volgende:

[..]

:{ Kom op zeg! De Vout Voorlopers Vereniging natuurlijk! :P
_O-
Ain't it funny how it is
You never miss it 'til it's gone away!
pi_183566673
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 13:59 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Voor de goede orde:
Een slimme meter meet qua verbruik niets beter of fouter dan een niet-slimme meter.
Een slimme meter meldt de meterstand alleen automatisch door aan de leverancier...

Moet ik nu dus nog steeds zelf doen en dat werkt prima...
Ja zeker wel, de oude draaischijf is normaal gesproken minder betrouwbaar, want analoog. De slimme meter meet in bepaalde gevallen in het nadeel van de verbruiker. En er is nog het één en ander aan de hand geweest met schroefdraad wat te kort schijnt te zijn.

Vanaf het moment dat de 1e slimme meter hier geïnstalleerd was, ging het verbruik bizar omhoog. Daarvoor was mijn ijkpunt de vergelijking met het gas en elektroverbruik van andere mensen.
L2B's Mixcloud
  donderdag 6 december 2018 @ 14:26:49 #103
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_183566776
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 14:19 schreef Lucky2Bastard het volgende:

[..]

Ja zeker wel, de oude draaischijf is normaal gesproken minder betrouwbaar, want analoog. De slimme meter meet in bepaalde gevallen in het nadeel van de verbruiker. En er is nog het één en ander aan de hand geweest met schroefdraad wat te kort schijnt te zijn.

Vanaf het moment dat de 1e slimme meter hier geïnstalleerd was, ging het verbruik bizar omhoog. Daarvoor was mijn ijkpunt de vergelijking met het gas en elektroverbruik van andere mensen.
Maar had dat bij een niet slimme, ouderwetse meter ook niet gebeurd?
Ik zie nog steeds een tellertje in mijn meter, niks digitaal aan.

Heb al een paar jaar zo'n ding en het kreng heeft nog nooit goed gecommuniceerd.
Lees ik toch gewoon de stand handmatig uit en meld ik die stand online?
Is de laatste 2 jaren niet anders dan daarvoor, bij de oude meter.

Prima!
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 6 december 2018 @ 14:36:56 #104
74056 crew  ToT
pi_183566927
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 13:35 schreef Lucky2Bastard het volgende:
Eej, brother. :W

De zonnepanelen werken! Totale inkomen
¤0,03. _O_ :D :'( :D
Slapend rijk worden, mang! _O_
Huurwoning overigens? Anders ben je je winst zo weer kwijt aan de verhoging van de WOZ-waarde van je huis! :P
pi_183567228
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 14:26 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Maar had dat bij een niet slimme, ouderwetse meter ook niet gebeurd?
Ik zie nog steeds een tellertje in mijn meter, niks digitaal aan.

Heb al een paar jaar zo'n ding en het kreng heeft nog nooit goed gecommuniceerd.
Lees ik toch gewoon de stand handmatig uit en meld ik die stand online?
Is de laatste 2 jaren niet anders dan daarvoor, bij de oude meter.

Prima!
Bij de oude meters heb ik nooit problemen gehad. Maar zoals jij het zegt is het net zo makkelijk. Moet voor het doorgeven van verbruikt water toch ook nog.

Oh ja, bij het installeren van de nieuwe meter, bleek de watermeter niet meer goed af te lezen, want dat ligt bijna op de vloer, onderin een 'bak'. Aangezien de slimme meter een stuk groter is in vergelijking met het oude kreng, krijg je de deksel niet meer goed open.

Nu moet je het schot eerst met een hamer weg zien te hengsten om goed bij de meter te kunnen komen. _O-
L2B's Mixcloud
pi_183567250
quote:
2s.gif Op donderdag 6 december 2018 14:36 schreef ToT het volgende:

[..]

Slapend rijk worden, mang! _O_
Huurwoning overigens? Anders ben je je winst zo weer kwijt aan de verhoging van de WOZ-waarde van je huis! :P
_O- Inmiddels staat het op ruim het dubbele hè. :7

Is koop, maar betalen moet je evengoed, ook als het helemaal afgelost is.
L2B's Mixcloud
pi_183567266
Door het installeren van de panelen stijgt de woning van energielabel c naar b. Ergo, meerwaarde, dus betalùh!
L2B's Mixcloud
  † In Memoriam † donderdag 6 december 2018 @ 15:00:06 #108
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_183567285
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 14:59 schreef Lucky2Bastard het volgende:
Door het installeren van de panelen stijgt de woning van energielabel c naar b. Ergo, meerwaarde, dus betalùh!
dan maar hopen dat je veel gaat verdienen met je zonnepanelen :s)
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
pi_183567356
quote:
7s.gif Op donderdag 6 december 2018 15:00 schreef just me het volgende:

[..]

dan maar hopen dat je veel gaat verdienen met je zonnepanelen :s)
Kom qua verbruik aardig uit met die 16 panelen. Nu nog vloerverwarming en verder piekeren wat ik met die gasverwarming aan moet. Nu wek ik ongeveer op wat ik ook aan gas en elektra verbruik, maar dan moet ik wel van het gas af, want dat maken ze steeds duurder.

Aan de andere kant maakt het me ook weer geen zak uit allemaal. :D
L2B's Mixcloud
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 6 december 2018 @ 15:09:31 #110
74056 crew  ToT
pi_183567433
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 14:58 schreef Lucky2Bastard het volgende:

[..]

_O- Inmiddels staat het op ruim het dubbele hè. :7

Is koop, maar betalen moet je evengoed, ook als het helemaal afgelost is.
Klopt, maar de belasting die je over de WOZ-waarde betaalt, stijgt met iets van ¤6 per jaar door die zonnepanelen! ;)
Zijn die panelen zelf trouwens huur of koop?
Bij huur moet je ook weer grof betalen als je er van af wil.
  donderdag 6 december 2018 @ 15:11:05 #111
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_183567457
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 15:04 schreef Lucky2Bastard het volgende:

Aan de andere kant maakt het me ook weer geen zak uit allemaal. :D
Dat dus. Of ik nou gas of elektra of zonnepanelen moet betalen, het gaat om het resultaat (stroom/warm water/verwarming).

Dus geen zonnepanelen hier, wel of geen slimme meter boeit me niet en ik spoel het toilet door met leidingwater i.p.v. regenwater.
En ik veeg mijn reet af met iedereen die het daar niet mee eens is... :+
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 6 december 2018 @ 15:16:47 #112
74056 crew  ToT
pi_183567546
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 15:11 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Dat dus. Of ik nou gas of elektra of zonnepanelen moet betalen, het gaat om het resultaat (stroom/warm water/verwarming).

Dus geen zonnepanelen hier, wel of geen slimme meter boeit me niet en ik spoel het toilet door met leidingwater i.p.v. regenwater.
En ik veeg mijn reet af met iedereen die het daar niet mee eens is... :+
Precies! ^O^

Mja op de lange duur zullen de meesten wel over moeten stappen op zo'n combiketel met warmtepomp enzo, maar blijkbaar is dat bij iets oudere huizen al totaal niet rendabel. De elektriciteitskosten zijn dan hoger dan wat het oplevert. Je kunt ook voor kapitalen aan je huis laten verbouwen om het wat rendabeler te maken, maar die investering krijg je er nooit meer uit.

Maar de stijgende gaskosten gaan idd nog wel een dingetje worden voor veel mensen. Met name mensen die het al niet breed hebben en dus in een oud huis met slechte energielabel wonen en geen geld hebben voor allerlei investeringen.
pi_183567616
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 15:11 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Dat dus. Of ik nou gas of elektra of zonnepanelen moet betalen, het gaat om het resultaat (stroom/warm water/verwarming).

Dus geen zonnepanelen hier, wel of geen slimme meter boeit me niet en ik spoel het toilet door met leidingwater i.p.v. regenwater.
En ik veeg mijn reet af met iedereen die het daar niet mee eens is... :+
_O- Het komt uiteindelijk allemaal op hetzelfde neer. Rijden we straks massaal elektrisch, dan belasten ze dát weer. :D
L2B's Mixcloud
pi_183567684
quote:
2s.gif Op donderdag 6 december 2018 15:16 schreef ToT het volgende:

[..]

Precies! ^O^

Mja op de lange duur zullen de meesten wel over moeten stappen op zo'n combiketel met warmtepomp enzo, maar blijkbaar is dat bij iets oudere huizen al totaal niet rendabel. De elektriciteitskosten zijn dan hoger dan wat het oplevert. Je kunt ook voor kapitalen aan je huis laten verbouwen om het wat rendabeler te maken, maar die investering krijg je er nooit meer uit.

Maar de stijgende gaskosten gaan idd nog wel een dingetje worden voor veel mensen. Met name mensen die het al niet breed hebben en dus in een oud huis met slechte energielabel wonen en geen geld hebben voor allerlei investeringen.
Denk dat je met vloerverwarming, infrarood panelen en een boiler in combinatie met zonnepanelen een stuk goedkoper uit bent in vergelijking met een warmtepomp. Dat laatste heeft ook nogal wat voeten in aarde, want bij heel veel mensen is alleen lucht/lucht mogelijk. Dat is dan wel de minst dure uitvoering, maar erg rendabel is het niet.
L2B's Mixcloud
pi_183567705
Mijn broer zit in een samenwerkingsverband met een heel stel buren. Zij hebben gezamenlijk zonnepanelen op het grote platte dak van een bedrijf in de buurt laten zetten. Uiteraard moet zo'n bedrijf ook daaraan meewerken: het dak moet geschikt gemaakt worden en er moeten goede afspraken worden gemaakt over opbrengst, onderhoud en eventueel schade. Maar dat bedrijf wilde graag meewerken. Goeie zaak ^O^
Sowieso kunnen er veel meer zonnepanelen op bedrijfspanden, maar ja, dan moeten alle partijen wel een beetje meewerken.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_183567768
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 15:24 schreef spijkerbroek het volgende:
Mijn broer zit in een samenwerkingsverband met een heel stel buren. Zij hebben gezamenlijk zonnepanelen op het grote platte dak van een bedrijf in de buurt laten zetten. Uiteraard moet zo'n bedrijf ook daaraan meewerken: het dak moet geschikt gemaakt worden en er moeten goede afspraken worden gemaakt over opbrengst, onderhoud en eventueel schade. Maar dat bedrijf wilde graag meewerken. Goeie zaak ^O^
Sowieso kunnen er veel meer zonnepanelen op bedrijfspanden, maar ja, dan moeten alle partijen wel een beetje meewerken.
Dat is mooi ja. Die manier begint aardig populair te worden als alternatief voor mensen die geen ruimte en/of geld hebben om het te laten aanleggen.

Even de verwarming een paar graden hoger zetten, want geen zin om trui te pakken. :7
L2B's Mixcloud
pi_183568057
Hier lagen er al zes panelen op het dak en met volgend jaar nog 6 iets betere panelen erbij dekken die ons electraverbruik prima. De gemeente hier wil er juist voor zorgen dat de WOZ niet omhoog gaat als je panelen hebt liggen. We hebben hier ook een hippe klimaatneutrale wijk en veel wijken zijn op de stadsverwarming aangesloten. Tzt gaat deze wijk ook nog wel op de stadverwarming aangesloten worden, denk ik, ze zijn nu bezig om een andere oudere wijk, met vnl huurwoningen, erop aan te sluiten, leuk prestigeprojectje. Mijn tijd zal het wel duren, ik ga hier niet nog 20 jaar blijven wonen. Zodra we vanwege het werk van Symph niet meer aan deze regio gebonden zijn dan kijken we wel waar we naartoe gaan, bij voorkeur naar een iets goedkopere regio, al is dat goedkopere waarschijnlijk een utopie, tenzij je naar Oost-Groningen vertrekt.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 6 december 2018 @ 15:45:32 #118
74056 crew  ToT
pi_183568073
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 15:20 schreef Lucky2Bastard het volgende:

[..]

_O- Het komt uiteindelijk allemaal op hetzelfde neer. Rijden we straks massaal elektrisch, dan belasten ze dát weer. :D
Elektrisch rijden wordt al als negatief gezien, want dat gaat veel meer files opleveren omdat het veel goedkoper is, en ons elektriciteitsnetwerk kan het ook allemaal niet aan! :P
pi_183568094
Oh en de terugverdientijd van de nieuwe panelen komt tussen de 6 en 7 jaar te liggen, vind ik prima
pi_183568785
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2018 15:44 schreef Doedezemaar het volgende:
Hier lagen er al zes panelen op het dak en met volgend jaar nog 6 iets betere panelen erbij dekken die ons electraverbruik prima. De gemeente hier wil er juist voor zorgen dat de WOZ niet omhoog gaat als je panelen hebt liggen. We hebben hier ook een hippe klimaatneutrale wijk en veel wijken zijn op de stadsverwarming aangesloten. Tzt gaat deze wijk ook nog wel op de stadverwarming aangesloten worden, denk ik, ze zijn nu bezig om een andere oudere wijk, met vnl huurwoningen, erop aan te sluiten, leuk prestigeprojectje. Mijn tijd zal het wel duren, ik ga hier niet nog 20 jaar blijven wonen. Zodra we vanwege het werk van Symph niet meer aan deze regio gebonden zijn dan kijken we wel waar we naartoe gaan, bij voorkeur naar een iets goedkopere regio, al is dat goedkopere waarschijnlijk een utopie, tenzij je naar Oost-Groningen vertrekt.
Netjes van de gemeente! Die panelen investering halen jullie er weer uit bij eventuele verkoop. En inderdaad, tegenwoordig 6 a 7 jaar terugverdientijd.
L2B's Mixcloud
pi_183568809
quote:
2s.gif Op donderdag 6 december 2018 15:45 schreef ToT het volgende:
en ons elektriciteitsnetwerk kan het ook allemaal niet aan! :P
Ja, dat is ook zo iets. Leuke plannen allemaal van de overheid, maar in de praktijk niet haalbaar op korte termijn.
L2B's Mixcloud
  donderdag 6 december 2018 @ 16:54:08 #122
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_183569285
Goedemiddag! :W

Op weg naar Enschede! *O*
  † In Memoriam † donderdag 6 december 2018 @ 16:57:34 #123
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_183569351
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2018 16:54 schreef Diaan73 het volgende:
Goedemiddag! :W

Op weg naar Enschede! *O*
:W goede terugreis zonder vertraging
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
  donderdag 6 december 2018 @ 17:11:48 #124
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_183569554
quote:
7s.gif Op donderdag 6 december 2018 16:57 schreef just me het volgende:

[..]

:W goede terugreis zonder vertraging
tot nu toe gaat het goed! Het scheelt dat het een rechtstreekse trein is.
pi_183569733
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2018 16:54 schreef Diaan73 het volgende:
Goedemiddag! :W

Op weg naar Enschede! *O*
peaceman heeft geen drol meer in te brengen als je thuis bent. _O_
L2B's Mixcloud
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')