abonnement Unibet Coolblue
pi_183561655
quote:
Wonderlijk genoeg hebben de jonge leerlingen de boodschap - mondeling, niet per brief of mail - om niet verkleed te komen, dinsdag vrijwel allemaal keurig thuis overgebracht. Lemmers: ,,Er was niet een hele groep kinderen die we weer naar huis hebben gestuurd. Slechts één jongetje was verkleed als piet.”

Zijn moeder zei tegen De Gelderlander dat zij ijlings naar huis moest om andere kleren te halen. Lemmers: ,,Ik heb begrepen dat hij zich kon omkleden met kleren die op school lagen. Deze moeder heeft ervoor gekozen om naar huis te gaan voor nieuwe kleren.”

Moah is toch bijna precies zoals in de TS staat?
.
  donderdag 6 december 2018 @ 08:29:41 #52
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183561878
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 06:42 schreef Da hopman het volgende:
https://www.gelderlander.(...)gn=socialsharing_web

Bleek toch allemaal iets genuanceerder te liggen. Zo is de leerling niet naar huis gestuurd en bleek het geen school of stichtingsbeleid te zijn.

Telegraaf heeft fout geciteerd, maar ondertussen zijn de toetsenbordterroristen helemaal los gegaan.
Wat zijn toetsenbordterroristen?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_183561899
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2018 08:29 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wat zijn toetsenbordterroristen?
Die plaatsen springladingen onder de F5 toets :'(
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_183561906
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 06:42 schreef Da hopman het volgende:
https://www.gelderlander.(...)gn=socialsharing_web

Bleek toch allemaal iets genuanceerder te liggen. Zo is de leerling niet naar huis gestuurd en bleek het geen school of stichtingsbeleid te zijn.

Telegraaf heeft fout geciteerd, maar ondertussen zijn de toetsenbordterroristen helemaal los gegaan.
Komt toch nog steeds over als dat de juf e/o de leerkrachten dat zelf even, naar eigen inzichten en zonder overleg, bepaald hebben.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_183561924
quote:
1s.gif Op woensdag 5 december 2018 19:48 schreef Pietverdriet het volgende:
En dat is juf geworden, ff een paar kinderen van 5 a 6 jaar onderschoffelen?
Waanzin
Die zijn blank, die kunnen het hebben.
pi_183561925
luizenmoeder all over again _O-
  donderdag 6 december 2018 @ 08:50:41 #57
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183562000
quote:
De mededeling omtrent het besluit werd dinsdag aan de kinderen gedaan. Zij werden verzocht dit niet thuis te melden.
Hoe haal je het godverdomme in je hoofd om de kinderen te vragen te liegen tegen hun ouders. Wat zijn dat voor zwakbegaafden daar?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 6 december 2018 @ 08:58:14 #58
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_183562051
Lekkere ouders hoor, je kinderen als zwarte piet verkleed naar school laten gaan om te bewijzen dat je zelf een goede vaderlander bent. :')
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  donderdag 6 december 2018 @ 09:06:11 #59
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_183562104
quote:
13s.gif Op donderdag 6 december 2018 08:58 schreef Ringo het volgende:
Lekkere ouders hoor, je kinderen als zwarte piet verkleed naar school laten gaan om te bewijzen dat je zelf een goede vaderlander bent. :')
Ja, of je baard laten staan en iedere dag een jurk aantrekken om te laten zien dat je een brave verwijfde moslim bent.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_183562124
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2018 09:06 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Ja, of je baard laten staan en iedere dag een jurk aantrekken om te laten zien dat je een brave verwijfde moslim bent.
pi_183562155
Basisschoolleraren zijn ook veelal links pleurisvolk.
  donderdag 6 december 2018 @ 09:25:54 #62
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_183562263
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 09:09 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ow, sorry... :@
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_183562399
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2018 09:25 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Ow, sorry... :@
Kan gebeuren.
pi_183562711
quote:
1s.gif Op woensdag 5 december 2018 17:54 schreef Leandra het volgende:
En ondertussen is de directeur al bedreigd en voert haar man het woord richting de media...

https://www.omroepgelderl(...)-op-sinterklaasfeest

Ik weet niet wat triester is.
Maar wat een achterlijkheid, zowel het verbieden van het verkleden als Sint/Piet als het bedreigen van de directeur.
Niemand wil het verbieden om te kleden als piet. Wel heeft zwarte piet een 21 eeuwse update nodig.
pi_183562720
Kind op een andere school zetten, altijd dat 'linkse' aanpassen moet maar afgelopen zijn.
pi_183562725
quote:
13s.gif Op donderdag 6 december 2018 08:58 schreef Ringo het volgende:
Lekkere ouders hoor, je kinderen als zwarte piet verkleed naar school laten gaan om te bewijzen dat je zelf een goede vaderlander bent. :')
Erg dom , inderdaad. Maar de actie van deze school is ook niet erg tactisch.
pi_183562958
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 10:05 schreef JannekeC5 het volgende:
Kind op een andere school zetten, altijd dat 'linkse' aanpassen moet maar afgelopen zijn.
Ook niet bevorderlijk hoor voor je kind.
Beter om gewoon een goed voorgesprek te hebben.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 6 december 2018 @ 10:42:30 #68
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_183563231
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 10:05 schreef JannekeC5 het volgende:
Kind op een andere school zetten, altijd dat 'linkse' aanpassen moet maar afgelopen zijn.
Ja joh, ga jij je kind lekker kilometers verderop in het volgende dorp naar school brengen terwijl er een school op loopafstand is waar alle buurkinderen ook op zitten.

Konden die ouders nu sowieso al doen hè, je bent niet verplicht je kind naar het dorpsschooltje te sturen als je het dorpsschooltje niet ziet zitten.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 6 december 2018 @ 10:44:56 #69
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_183563261
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 10:04 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Niemand wil het verbieden om te kleden als piet. Wel heeft zwarte piet een 21 eeuwse update nodig.
Zo te lezen hebben de kleuterjuffen het beleid van school (geen traditionele = zwarte Piet) niet goed begrepen en zijn ze ook nog eens zo dom geweest het alleen maar tegen de kinderen te zeggen.
Eerlijk gezegd valt het me nog mee dat er maar 1 kind was dat de mededeling van de juffen thuis niet correct had overgebracht.

Echt bizar om zulke dingen op de schouders van 4- en 5-jarigen te leggen.

Aan de andere kant voelde ik me gisteren weer een behoorlijke faalmoeder toen we bij school aankwamen en mijn kind weer eens geen pietenpak aan had, terwijl een hoop kinderen dat wel hadden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_183563333
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 10:44 schreef Leandra het volgende:

[..]

Zo te lezen hebben de kleuterjuffen het beleid van school (geen traditionele = zwarte Piet) niet goed begrepen en zijn ze ook nog eens zo dom geweest het alleen maar tegen de kinderen te zeggen.
Eerlijk gezegd valt het me nog mee dat er maar 1 kind was dat de mededeling van de juffen thuis niet correct had overgebracht.

Echt bizar om zulke dingen op de schouders van 4- en 5-jarigen te leggen.

Aan de andere kant voelde ik me gisteren weer een behoorlijke faalmoeder toen we bij school aankwamen en mijn kind weer eens geen pietenpak aan had, terwijl een hoop kinderen dat wel hadden.
Ze hadden beter de ouders kunnen aanspreken, inderdaad.
pi_183572937
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 10:44 schreef Leandra het volgende:

[..]

Zo te lezen hebben de kleuterjuffen het beleid van school (geen traditionele = zwarte Piet) niet goed begrepen en zijn ze ook nog eens zo dom geweest het alleen maar tegen de kinderen te zeggen.
Eerlijk gezegd valt het me nog mee dat er maar 1 kind was dat de mededeling van de juffen thuis niet correct had overgebracht.

Echt bizar om zulke dingen op de schouders van 4- en 5-jarigen te leggen.

Aan de andere kant voelde ik me gisteren weer een behoorlijke faalmoeder toen we bij school aankwamen en mijn kind weer eens geen pietenpak aan had, terwijl een hoop kinderen dat wel hadden.
Zal me niks verbazen als management weer eens een beleid heeft neergelegd (ik zeg bewust niet neergezet) wat ook op meerdere manieren te interpreteren valt. En zodra het mis gaat, trekken ze gauw hun handen er vanaf.
.
  donderdag 6 december 2018 @ 20:44:23 #72
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_183573090
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2018 20:38 schreef Fer het volgende:

[..]

Zal me niks verbazen als management weer eens een beleid heeft neergelegd (ik zeg bewust niet neergezet) wat ook op meerdere manieren te interpreteren valt. En zodra het mis gaat, trekken ze gauw hun handen er vanaf.
Het is hoe dan ook bizar om kinderen van 4 en 5 jaar in de klas te vertellen dat ze niet verkleed naar school mogen komen en dat niet met de ouders te communiceren.
Mogelijkheden zat: mail van de school, klasse-app via de klasse-ouders, Social schools app, de (twee-) wekelijkse schoolkrant.
Maar gewoon niets aan de ouders melden en een als Piet verkleed kind wel verplichten zich om te kleden is te zot voor woorden.

Sowieso, als Splinter op 19 mei als Piet verkleed naar school komt, wordt hij dan ook verplicht zich om te kleden?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 7 december 2018 @ 07:27:14 #73
4416 Da hopman
lamahangen = dierenmoord
pi_183578625
quote:
1s.gif Op woensdag 5 december 2018 17:54 schreef Leandra het volgende:
En ondertussen is de directeur al bedreigd en voert haar man het woord richting de media...

https://www.omroepgelderl(...)-op-sinterklaasfeest

Ik weet niet wat triester is.
Maar wat een achterlijkheid, zowel het verbieden van het verkleden als Sint/Piet als het bedreigen van de directeur.
Dit zijn toetsenbordterroristen
De mensen zijn gek geworden
pi_183578822
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 10:05 schreef JannekeC5 het volgende:
Kind op een andere school zetten, altijd dat 'linkse' aanpassen moet maar afgelopen zijn.
Ja tuurlijk boycot boycot we halu de . Kinderen vaan debasis schol af . ! !
pi_183578828
Verder zeer kansloze actie van de school. Wat is dit voor luizenmoederbeleid? :') Zolang het geen blackface is, is het prima. Re triest voor woorden zeg.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')