abonnement Unibet Coolblue
pi_183598231
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2018 19:47 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Ik vind het maar een oude mannen partij.
En een paar posts verder neig je naar 50Plus?
pi_183598311
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2018 00:25 schreef plompbakker het volgende:

[..]

En een paar posts verder neig je naar 50Plus?
Het zijn allebei oude mannen partijen eigenlijks :P
50PLUS geniet wel mijn voorkeur. Realistisch als het gaat om migratie,
Grotere overheid maar minder sturend als SP wil.
Iets conservatiever als het gaat om milieu en landbouw dan wat de linkse partijen willen
pi_183598763
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2018 00:12 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Ik ben zelf een poos lid geweest van SP (niet jouw smaak denk ik ;) )
Nu neig ik meer naar centrum-links (50PLUS)
50Plus? Dan zit jij niet bij een jongerenpartij en ben je niet in de 20 :P
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
  zaterdag 8 december 2018 @ 06:31:52 #64
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_183600537
Vorige keer PvdD gestemd, volgende keer FvD. FvD is hard nodig.
  zaterdag 8 december 2018 @ 08:10:45 #65
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_183600732
Afgelopen keer VVD, dit keer weer.
Zie economisch geen alternatief.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_183601163
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2018 00:56 schreef StarmanFR het volgende:

[..]

50Plus? Dan zit jij niet bij een jongerenpartij en ben je niet in de 20 :P
Ik ben ook geen twintiger.
Ik ben 19 _O-
Nee maar goed ik vind het een goede partij en ben voor verlaging AOW naar 65
  zaterdag 8 december 2018 @ 10:40:39 #67
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_183601992
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2018 06:31 schreef Richestorags het volgende:
Vorige keer PvdD gestemd, volgende keer FvD. FvD is hard nodig.
Nodig voor wat?
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  zaterdag 8 december 2018 @ 10:42:54 #68
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_183602029
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2018 10:40 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Nodig voor wat?
Een andere visie op politiek. Hiddema had helemaal gelijk toen hij bij Jensen zei dat partijdoctrine individuele meningen verbiedt en dat dit verlammend werkt bij stemmingen.

Daarnaast is het hard nodig dat er luizen in de pels zoals Baudet en Hiddema zijn omtrent belachelijke ideeën zoals het Marrakesh-pact. Je hoeft het niet met beide heren eens te zijn, maar ze lijken meer begaan te zijn met Nederland dan de traditionele partijen.

Ik heb nu twee keer achter elkaar PvdD gestemd. Ook een hele nuttige partij omdat dierenrechten en klimaat op de agenda moeten komen en dan vooral op een eerlijke manier, geen monetaire manier. Ik weiger op wannabe Obama Klaver te stemmen. Nu ga ik bij de 1e kamer op FvD stemmen zoals gezegd.
pi_183609477
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2018 10:42 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Een andere visie op politiek. Hiddema had helemaal gelijk toen hij bij Jensen zei dat partijdoctrine individuele meningen verbiedt en dat dit verlammend werkt bij stemmingen.

Daarnaast is het hard nodig dat er luizen in de pels zoals Baudet en Hiddema zijn omtrent belachelijke ideeën zoals het Marrakesh-pact. Je hoeft het niet met beide heren eens te zijn, maar ze lijken meer begaan te zijn met Nederland dan de traditionele partijen.
Schijn bedriegt. Dat is wat ze willen doen voorkomen ja. Heel hard roepen dat het allemaal anders moet en het systeem overhoop moet. Ondertussen wordt er vooral gegniffeld om Baudet en diens clowneske optredens en laat-ie zien maar weinig van samenwerking te snappen. Dan is de ambitie om zaken echt goed aan te pakken danwel te hervormen ook totaal niet serieus te nemen. Die man zit er voor het geld, de aandacht en ter meerdere glorie van zijn ego.
pi_183617417
Heb VVD gestemd, maar daar ben ik voorlopig klaar mee. Ik heb het vooralsnog persoonlijk niet slecht, maar vind tegelijkertijd dat het kabinet weinig goeds doet voor het land.

Dat het nog behoorlijk goed gaat is meer ondanks het kabinet.

Valt me ook op hoe extreem links D’66 geworden is, wat een treurig partijtje met die minkukel aan het roer.

Ik ben momenteel zwevend, misschien is fvd een optie, maar het is tot nu toe te veel een Baudet show en die kerel is mij iets te narcistisch.
٩๏̯͡๏)۶
pi_183617434
--

[ Bericht 100% gewijzigd door #ANONIEM op 09-12-2018 00:23:23 ]
  zondag 9 december 2018 @ 00:36:55 #72
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_183617670
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 december 2018 18:50 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Schijn bedriegt. Dat is wat ze willen doen voorkomen ja. Heel hard roepen dat het allemaal anders moet en het systeem overhoop moet. Ondertussen wordt er vooral gegniffeld om Baudet en diens clowneske optredens en laat-ie zien maar weinig van samenwerking te snappen. Dan is de ambitie om zaken echt goed aan te pakken danwel te hervormen ook totaal niet serieus te nemen. Die man zit er voor het geld, de aandacht en ter meerdere glorie van zijn ego.
Ik ga ook op meester Hiddema stemmen. Die kan je nooit van een clownesk optreden betichten en is veel eerlijker en transparanter dan de meeste politici, op politici van de SGP en PvdD na.
pi_183617745
#teamThieme en volgende keer weer.
  zondag 9 december 2018 @ 00:47:20 #74
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_183617813
_O-.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_183627118
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2018 22:11 schreef StarmanFR het volgende:

[..]

Een gezonde dosis conservatisme kan geen kwaad in deze roerige tijden.
Maar de jongerenpartij is wel iets progressiever en heeft daarnaast soms andere standpunten dan de moedertijd. CDJA is bv. voor legalisering van softdrugs itt het CDA.
En zoals gezegd trekt het CDJA zich terecht het lot van de student aan, en vind dat het CDA niet genoeg voor hen doet terwijl het wel een verkiezingsbelofte is/was.

CU vind ik weer te conservatief en ook teveel expliciet protestants (ik ben katholiek), en daarnaast te links als het gaat over immigratiebeleid.
CU en CDA hebben allebei de 'C', maar bij het CDA is het vaak meer een soort cultureel gebbetje, terwijl ik er bij CU meer van merk. Toen ik katholiek werd, ben ik juist meer de CU gaan waarderen. Als katholiek had je overigens 10 a 7 jaar geleden niets bij de CU te zoeken. Maar sinds 3 jaar is er wel een duidelijke kentering gekomen.
  maandag 10 december 2018 @ 11:36:18 #76
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183637956
Vrijzinnige Partij -> Vrijzinnige Partij
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_183641849
Toch nog aardig wat mensen die switchen naar FvD. Ben benieuwd naar het resultaat in Maart.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  maandag 10 december 2018 @ 15:13:06 #78
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_183642237
D66 gestemd en zou dat weer doen, maar wel op een andere kandidaat. Ik hoop dat Sigrid Kaag verkiesbaar wordt gesteld, want zij is het beste wat Nederland nu heeft. Anders zou ik het niet weten
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  maandag 10 december 2018 @ 16:01:50 #79
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_183643259
Ik zou zeker hetzelfde stemmen. Zolang FVD niet D66 achterna gaat en al haar idealen onder de bus gooit zie ik mij niet vertrekken bij de partij.

Anti-democratische totalitaire monsters als Ollongren en Kaag moeten keihard worden aangepakt.
  maandag 10 december 2018 @ 16:42:19 #80
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_183644041
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 16:01 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Ik zou zeker hetzelfde stemmen. Zolang FVD niet D66 achterna gaat en al haar idealen onder de bus gooit zie ik mij niet vertrekken bij de partij.

Anti-democratische totalitaire monsters als Ollongren en Kaag moeten keihard worden aangepakt.
Waarom zeg je dat in hemelsnaam nou weer over Kaag? Over Ollongren ook niet mee eens, maar kan me dat nog voorstellen ergens, dus soit. Maar kun je ook onderbouwen waarom je Sigrid Kaag een “anti-democratisch totalitait monster” vindt? Of praat je gewoon vrolijk de rest na?

Kaag verdient dat niet. Een vrouw als Kaag moeten wij als Nederland koesteren man. Die kom je niet vaak tegen, en tegelijkertijd komt de VVD weer aanzetten met zo’n ongelofelijk lompe boer als Thierry Aartsen.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  maandag 10 december 2018 @ 16:47:18 #81
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_183644136
quote:
1s.gif Op maandag 10 december 2018 16:42 schreef richolio het volgende:

[..]

Waarom zeg je dat in hemelsnaam nou weer over Kaag? Over Ollongren ook niet mee eens, maar kan me dat nog voorstellen ergens, dus soit. Maar kun je ook onderbouwen waarom je Sigrid Kaag een “anti-democratisch totalitait monster” vindt? Of praat je gewoon vrolijk de rest na?

Kaag verdient dat niet. Een vrouw als Kaag moeten wij als Nederland koesteren man. Die kom je niet vaak tegen, en tegelijkertijd komt de VVD weer aanzetten met zo’n ongelofelijk lompe boer als Thierry Aartsen.
Wat is er zo bijzonder aan Kaag?
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_183644195
quote:
1s.gif Op maandag 10 december 2018 16:42 schreef richolio het volgende:
Een vrouw als Kaag moeten wij als Nederland koesteren man.
In een glazen kast bewaren?

Zodat er niks kan gebeuren?
pi_183648950
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 11:36 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Vrijzinnige Partij -> Vrijzinnige Partij
Wat vind jij zo goed aan de partij ?
Met welke partij kan je het vergelijken die in de kamer zit ?
pi_183649226
PVV gestemd, zou niet nog een keer doen. Krijgt weinig/niks voor elkaar en heeft te goede banden met Israël.
  maandag 10 december 2018 @ 21:05:15 #85
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_183649614
GL gestemd. Zou het zo weer doen.
Huilen dan.
pi_183649677
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 20:49 schreef Sapstengel het volgende:
PVV gestemd, zou niet nog een keer doen. Krijgt weinig/niks voor elkaar en heeft te goede banden met Israël.
En dat wist je niet van te voren ?
Voor welke partij zou je nu gaan ?
pi_183650222
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 21:07 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

En dat wist je niet van te voren ?
Voor welke partij zou je nu gaan ?
Wist ik wel, maar boeide me nog niet zoveel toen en de andere partijen vond ik ook niks.

Nu, geen idee. Landelijk zit er niks tussen dus dan waarschijnlijk FVD bij gebrek aan beter. En omdat die zich nu als een van de weinigen het verdrag van Marrakech ter discussie willen stellen.
pi_183650269
quote:
1s.gif Op maandag 10 december 2018 21:28 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Wist ik wel, maar boeide me nog niet zoveel toen en de andere partijen vond ik ook niks.

Nu, geen idee. Landelijk zit er niks tussen dus dan waarschijnlijk FVD bij gebrek aan beter. En omdat die zich nu als een van de weinigen het verdrag van Marrakech ter discussie willen stellen.
Maar je bent dus tegen migratie en een persoon die zich op de centrum flank begeeft als het gaat over economie ?
Ik ben zelf ook wel kritisch als het gaat om immigratie en Klimaat. Ben jij ook kritisch op de klimaatplannen van de overige partijen ?
pi_183650465
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 21:30 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Maar je bent dus tegen migratie en een persoon die zich op de centrum flank begeeft als het gaat over economie ?
Ik ben zelf ook wel kritisch als het gaat om immigratie en Klimaat. Ben jij ook kritisch op de klimaatplannen van de overige partijen ?
Ben vooral kritisch omdat het bij de andere partijen lijkt alsof klimaat gewoon een nieuwe manier is om belasting te innen. Alles word duurder of mag niet meer vanwege het milieu. Terwijl ik me dan af ga vragen of alles wel echt helpt.

Natuur moet wel bewaard blijven en ben bijvoorbeeld ook tegen dierproeven. Maar ik wil ook dat halal en kosher slachten wordt verboden. En dat dierenmishandeling streng wordt aangepakt.

Economisch gezien ben ik wel redelijk centrum ja. En op ander gebied weer erg links, zoals sociale voorzieningen en zorg. Maar dan wel alleen voor de eigen mensen, niet voor alle migranten die hier komen om de hand op te houden.
  dinsdag 11 december 2018 @ 17:08:42 #90
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183664713
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 20:40 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Wat vind jij zo goed aan de partij ?
Met welke partij kan je het vergelijken die in de kamer zit ?
Pffft, ik denk met niemand, eigenlijk. Zij streven wel redelijk de 'pure' versie van het liberalisme na.
quote:
Het liberalisme heeft als uitgangspunt zo veel mogelijk vrijheid van het individu zolang hij de vrijheid van anderen niet beperkt.
Bij de meeste 'liberalen', is dat 2de deel een beetje weggevallen in de vertaling.

En (vind ik een belangrijk standpunt) zij vinden dat het basisinkomen daarbij hoort.

Dit is hoe ze het zelf omschrijven:
quote:
De Vrijzinnige Partij (VP) staat voor een nieuwe blik op de toekomst. Waar vrijheid om te kiezen en verantwoordelijkheid weer bij de mensen zelf komen te liggen. De VP neemt hiervoor de ontplooiing van mensen als uitgangspunt, van alle mensen. De VP staat voor een transparante politiek die zorgt voor toegankelijk en betaalbaar onderwijs, openbaar vervoer en echte, eerlijke zorg voor iedereen. Het speerpunt van de VP is een onvoorwaardelijk basisinkomen, zekerheid voor iedereen boven de 18 jaar. Vrijzinnige politiek betekent kiezen voor vrije mensen. In een samenleving waar iedereen meetelt.
Dus niet alleen vrijheid om te kiezen, maar ook de verantwoordelijkheid accepteren die daar bij hoort.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 11 december 2018 @ 17:15:12 #91
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183664851
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 16:01 schreef Vader_Aardbei het volgende:

Anti-democratische totalitaire monsters als Ollongren en Kaag moeten keihard worden aangepakt.
Wat is er anti-democratisch en totalitair aan deze twee personen? :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_183669226
quote:
1s.gif Op maandag 10 december 2018 21:37 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Ben vooral kritisch omdat het bij de andere partijen lijkt alsof klimaat gewoon een nieuwe manier is om belasting te innen. Alles word duurder of mag niet meer vanwege het milieu. Terwijl ik me dan af ga vragen of alles wel echt helpt.

Natuur moet wel bewaard blijven en ben bijvoorbeeld ook tegen dierproeven. Maar ik wil ook dat halal en kosher slachten wordt verboden. En dat dierenmishandeling streng wordt aangepakt.

Economisch gezien ben ik wel redelijk centrum ja. En op ander gebied weer erg links, zoals sociale voorzieningen en zorg. Maar dan wel alleen voor de eigen mensen, niet voor alle migranten die hier komen om de hand op te houden.
Prima toch. Ik heb het idee dat heel veel Nederlanders zo denken....
pi_183671391
Kon niet stemmen tijdens de vorige Tweede Kamerverkiezingen, want ik was toen nog geen 18. :')
Als ik wel kon stemmen, had ik op de VVD gestemd, en dat zou ik nu nog steeds doen.
pi_183671463
Ik zou ondertussen nog iets migratie-kritischer stemmen maar helaas is er nog geen partij die dat op de manier aanpakt die ik zou prefereren.

Het liefst een partij die wat betreft economie en migratie rechts is en qua milieu weer vrij links.
Conscience do cost.
pi_183671956
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2018 22:26 schreef ems. het volgende:
Ik zou ondertussen nog iets migratie-kritischer stemmen maar helaas is er nog geen partij die dat op de manier aanpakt die ik zou prefereren.

Het liefst een partij die wat betreft economie en migratie rechts is en qua milieu weer vrij links.
VVD is dan een prima partij voor je. Hoewel niet zo links op milieugebied zien ze wel duidelijk in dat er een probleem is en dat daar iets aan gedaan moet worden.
  Moderator dinsdag 11 december 2018 @ 22:50:33 #96
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_183672191
GL gestemd, zou nu wsl PvdD of SP stemmen. Het roer moet op bepaalde gebieden echt om, of het nu om het milieu gaat of het uithollen van de arbeiders- en middenklasse in financieel opzicht.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_183672218
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2018 22:42 schreef wielrennerdt het volgende:

[..]

VVD is dan een prima partij voor je. Hoewel niet zo links op milieugebied zien ze wel duidelijk in dat er een probleem is en dat daar iets aan gedaan moet worden.
Nuh. VVD is weak.
Conscience do cost.
pi_183672226
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2018 22:51 schreef ems. het volgende:

[..]

Nuh. VVD is weak.
Verklaar je nader.
pi_183674591
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 14:39 schreef Hallojo het volgende:
SP gestemd en zou nu weer SP stemmen.
hetzelfde, ook al is de SP zwak op immigratie beleid, mijn gevoel blijft om voor zwakkeren en arm op te komen en de rekening eerlijk verdelen. Bovendien was Nederlands trots altijd wel de verzorgingsstaat geweest. Een land waar iedereen het goed heeft is dan ook mijn ideaal.
pi_183675436
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 01:44 schreef MakkieR het volgende:

[..]

hetzelfde, ook al is de SP zwak op immigratie beleid, mijn gevoel blijft om voor zwakkeren en arm op te komen en de rekening eerlijk verdelen. Bovendien was Nederlands trots altijd wel de verzorgingsstaat geweest. Een land waar iedereen het goed heeft is dan ook mijn ideaal.
Nederland is nog steeds een verzorgingsstaat.
pi_183675471
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2018 07:44 schreef wielrennerdt het volgende:

[..]

Nederland is nog steeds een verzorgingsstaat.
Nog wel ja....

Daar past het nog verder afbreken van sociale voorzieningen niet bij, de natte droom van veel VVD-ers die zichzelf vaak schromelijk overschatten en denken dat hen nooit iets zal overkomen. :')
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_183676182
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2018 07:44 schreef wielrennerdt het volgende:

[..]

Nederland is nog steeds een verzorgingsstaat.
Ik dacht dat we inmiddels een participatiesamenleving waren.
pi_183676242
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2018 07:52 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Nog wel ja....

Daar past het nog verder afbreken van sociale voorzieningen niet bij, de natte droom van veel VVD-ers die zichzelf vaak schromelijk overschatten en denken dat hen nooit iets zal overkomen. :')
Ik zal het je nog sterker vertellen, elke VVDer wordt vanzelf oud en wat mij dan opvalt is dat deze heren en dames ineens een hele andere kijk hebben op de wereld als ze 80 jaar zijn geworden. Afhankelijk van zorg, pensioen, openbaar vervoer, euthanasie, zijn het ineens niet meer liberalen, maar zijn de meeste VVDers 50+/SPers geworden, want ja men wil wel zorg aan hun bed als dat pensioen toch tegenvalt.
pi_183684588
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2018 07:52 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Nog wel ja....

Daar past het nog verder afbreken van sociale voorzieningen niet bij, de natte droom van veel VVD-ers die zichzelf vaak schromelijk overschatten en denken dat hen nooit iets zal overkomen. :')
Dit is pas overschat.
pi_183685540
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 17:10 schreef wielrennerdt het volgende:

[..]

Dit is pas overschat.
Mark, of de VVD, vond toch dat ze nog niet klaar waren?
pi_183686099
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 17:57 schreef john2406 het volgende:

[..]

Mark, of de VVD, vond toch dat ze nog niet klaar waren?
Het zou dan ook een stukje minder mogen allemaal voor veel mensen.
pi_183687405
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 december 2018 22:50 schreef ijs_beer het volgende:
GL gestemd, zou nu wsl PvdD of SP stemmen. Het roer moet op bepaalde gebieden echt om, of het nu om het milieu gaat of het uithollen van de arbeiders- en middenklasse in financieel opzicht.
Dan zou ik voor de SP stemmen als ik jou was, die zijn geen one issue partij. Ben er geen fan van maar heb veel punten waarvan ik het eens ben met de SP.
  Beste debater 2022 woensdag 12 december 2018 @ 19:52:06 #108
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_183687905
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2018 18:34 schreef wielrennerdt het volgende:

[..]

Het zou dan ook een stukje minder mogen allemaal voor veel mensen.
Waaronder studenten.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_183688967
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 19:52 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Waaronder studenten.
:')

Het onderwijs is al genoeg gesaneerd door de overheid.

Te weinig subsidies naar universiteiten waardoor het onderwijs in dit land niet tot de wereldtop behoort, te veel studenten en te weinig academisch personeel waardoor de werkdruk voor het personeel enorm hoog is. Terwijl we in Nederland prima tot de wereldtop zouden kunnen horen wanneer er meer geld naar de universiteiten zou gaan of het collegegeld omhoog zou gaan voor studenten met ouders die het kunnen betalen (beetje zoals met belasting). Mensen met minder bemiddelde ouders kunnen dan alsnog tegen het huidige - of nog beter een lager - tarief studeren aan een universiteit terwijl er meer geld is voor onderzoek en onderwijs.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 12-12-2018 20:39:50 ]
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 12 december 2018 @ 20:40:35 #110
408813 crew  trein2000
pi_183688985
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 20:39 schreef wielrennerdt het volgende:

[..]

:')

Het onderwijs is al genoeg gesaneerd door de overheid.

Te weinig subsidies naar universiteiten waardoor het onderwijs in dit land niet tot de wereldtop behoort, te veel studenten en te weinig academisch personeel waardoor de werkdruk voor het personeel enorm hoog is. Terwijl we in Nederland prima tot de wereldtop zouden kunnen horen wanneer er meer geld naar de universiteiten zou gaan of het collegegeld omhoog zou gaan voor studenten met ouders die het kunnen betalen (beetje zoals met belasting). Mensen met minder bemiddelde ouders kunnen dan alsnog tegen het huidige - of nog beter een lager - tarief studeren aan een universiteit terwijl er meer geld is voor onderzoek en onderwijs.

Waarom moet succes belast/bestraft worden?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_183689108
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 20:40 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Waarom moet succes belast/bestraft worden?
Ik zou het niet zien als bestraffing, maar een investering.

Het onderwijs zou zo veel beter kunnen, zonde dat er niet uitgehaald wordt wat er in zit. En ja, dat kost geld en de overheid gaat dat helaas niet geven aan universiteiten.

Mensen die het geld kunnen missen, zouden dat met alle liefde betalen voor hun kinderen wanneer ze écht goed onderwijs krijgen of er kunnen betalingsregelingen voor komen. En mensen die het minder breed hebben, kunnen dan minder betalen zodat ook die bevolkingsgroep toegang heeft tot hoge kwaliteit onderwijs. Zo blijft wel alles eerlijk en is het niet zo dat alleen mensen met meer bemiddelde ouders naar een universiteit kunnen gaan om te studeren, maar ook kinderen uit armere gezinnen krijgen toegang tot goed onderwijs.
  Beste debater 2022 woensdag 12 december 2018 @ 20:46:39 #112
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_183689120
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 20:39 schreef wielrennerdt het volgende:

[..]

:')

Het onderwijs is al genoeg gesaneerd door de overheid.

Te weinig subsidies naar universiteiten waardoor het onderwijs in dit land niet tot de wereldtop behoort, te veel studenten en te weinig academisch personeel waardoor de werkdruk voor het personeel enorm hoog is. Terwijl we in Nederland prima tot de wereldtop zouden kunnen horen wanneer er meer geld naar de universiteiten zou gaan of het collegegeld omhoog zou gaan voor studenten met ouders die het kunnen betalen (beetje zoals met belasting). Mensen met minder bemiddelde ouders kunnen dan alsnog tegen het huidige - of nog beter een lager - tarief studeren aan een universiteit terwijl er meer geld is voor onderzoek en onderwijs.

Kortom, voor anderen mag het wat minder, niet voor jou...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 12 december 2018 @ 20:48:32 #113
408813 crew  trein2000
pi_183689165
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 20:46 schreef wielrennerdt het volgende:

[..]

Ik zou het niet zien als bestraffing, maar een investering.

Het onderwijs zou zo veel beter kunnen, zonde dat er niet uitgehaald wordt wat er in zit. En ja, dat kost geld en de overheid gaat dat helaas niet geven aan universiteiten.

Mensen die het geld kunnen missen, zouden dat met alle liefde betalen voor hun kinderen wanneer ze écht goed onderwijs krijgen of er kunnen betalingsregelingen voor komen. En mensen die het minder breed hebben, kunnen dan minder betalen zodat ook die bevolkingsgroep toegang heeft tot hoge kwaliteit onderwijs. Zo blijft wel alles eerlijk en is het niet zo dat alleen mensen met meer bemiddelde ouders naar een universiteit kunnen gaan om te studeren, maar ook kinderen uit armere gezinnen krijgen toegang tot goed onderwijs.
Waarom moet de meerderjarige(!) zoon van de advocaat meer investeren dan die van de bakker? Ik vind gratis onderwijs prima, maar dan wel voor iedereen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_183689546
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 20:46 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Kortom, voor anderen mag het wat minder, niet voor jou...
neuh. volgens mij is mijn basisbeurs al afgepakt, het academisch personeel staat onder druk, te weinig academisch personeel per x studenten, te weinig geld naar vastgoed van universiteiten. Het onderwijs is al genoeg gesaneerd. Daarbij gaat een universitair geschoolde vaak meer belasting betalen dan een niet-universitair geschoold iemand (ja over het algemeen dus niet altijd !11!! .

In tegenstelling tot de normale uitkeringtrekker of babyboomer die relatief veel minder gesaneerd wordt.
pi_183689567
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 20:48 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Waarom moet de meerderjarige(!) zoon van de advocaat meer investeren dan die van de bakker? Ik vind gratis onderwijs prima, maar dan wel voor iedereen.
Dat zou ik het liefst ook zien. Maar waarom moet die advocaat meer belasting betalen dan die bakker? prima om belasting te betalen, maar wel hetzelfde percentage voor iedereen.
  Beste debater 2022 woensdag 12 december 2018 @ 21:04:27 #116
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_183689580
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 21:03 schreef wielrennerdt het volgende:

[..]

neuh. volgens mij is mijn basisbeurs al afgepakt, het academisch personeel staat onder druk, te weinig academisch personeel per x studenten, te weinig geld naar vastgoed van universiteiten. Het onderwijs is al genoeg gesaneerd. Daarbij gaat een universitair geschoolde vaak meer belasting betalen dan een niet-universitair geschoold iemand (ja over het algemeen dus niet altijd !11!! .

In tegenstelling tot de normale uitkeringtrekker of babyboomer die relatief veel minder gesaneerd wordt.
Basisbeurs? Gewoon werken naast je studie. Deed ik ook.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 12 december 2018 @ 21:05:06 #117
408813 crew  trein2000
pi_183689590
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 21:03 schreef wielrennerdt het volgende:

[..]

Dat zou ik het liefst ook zien. Maar waarom moet die advocaat meer belasting betalen dan die bakker? prima om belasting te betalen, maar wel hetzelfde percentage voor iedereen.
Het progressieve belastingstelsel geldt voor jezelf, daar vindt ik wat van maar dat is nu niet relevant. dit gaat over kinderen van ...
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_183689604
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 21:04 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Basisbeurs? Gewoon werken naast je studie. Deed ik ook.
Heb er zelf geen last van. ouder betalen het. maar kan me voorstellen dat het voor veel mensen vervelend is dat de basisbeurs afgepakt is en misschien hebben die mensen geen tijd om te werken naast hun studie en sociale leven. Dus dan maar 9 barkie per maand lenen wil je zeggen? En dan ga je nog lopen beweren dat studenten niet gekort worden maar ouderen (uitkeringstrekker en pensionado's) wel?? :')
  Beste debater 2022 woensdag 12 december 2018 @ 21:07:10 #119
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_183689625
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 21:05 schreef wielrennerdt het volgende:

[..]

Heb er zelf geen last van. ouder betalen het. maar kan me voorstellen dat het voor veel mensen vervelend is dat de basisbeurs afgepakt is en misschien hebben die mensen geen tijd om te werken naast hun studie en sociale leven. Dus dan maar 9 barkie per maand lenen wil je zeggen? En dan ga je nog lopen beweren dat studenten niet gekort worden maar ouderen (uitkeringstrekker en pensionado's) wel?? :')
Nee ik wijs op je tunnelvisie. Vanuit de luie studentenstoel (en nog eens vanuit het ouderlijk huis gefinancierd ook), even bepalen dat een hoop mensen 'wel met wat minder' kunnen.

De ongelooflijke arrogantie. Wie ben jij, en wat heb jij tot op heden gepresteerd om zo'n uitspraak te wagen?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_183689629
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 21:05 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Het progressieve belastingstelsel geldt voor jezelf, daar vindt ik wat van maar dat is nu niet relevant. dit gaat over kinderen van ...
Dit is niet heel anders dan het belastingstelsel. Als we onderwijs willen dat tot de wereldtop behoort dan kost dat geld. En dan is het logisch dat de sterkste schouders de zwaarste lasten tillen. En ja ik ben een vvd'er dus ik zie het ook liever dat iedereen hetzelfde betaalt, maar als het niet anders kan, dan is het maar zo.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')