abonnement Unibet Coolblue
pi_183548569
Welkom bij een nieuw deel van "Vraag wat je wil".

Soms vraag je je wel eens af hoe bepaalde zaken in elkaar steken, hoe zou het zijn om een specifiek beroep te hebben. Wat beweegt mensen met een bijzondere hobby. Daarom hebben wij deze reeks op FOK! in het leven geroepen. Hier bieden wij mensen extra anonieme mogelijkheid om vragen te beantwoorden. De personen die zich kunnen opgeven in dit topic: GC / [Vraag wat je wil]: een inventarisatie. (andere feedback mag ook in dat topic). krijgen toegang tot het VraagWatJeWil account en kunnen via dit account een paar dagen vragen van jullie beantwoorden. Dit account blijft van de persoon totdat het volgende deel in de reeks geopend wordt.

Dit deel kunnen we vragen stellen aan de founder van een tech-startup. Hij kan alles vertellen over hoe je een start-up begin, van het idee tot scale-up.
Alles wat komt kijken bij de begin fases van seed investement tot pitchen.
Partipatie en je eerste werknemers. Proof of concept en de eerste omzet/klanten.

[ Bericht 5% gewijzigd door Bosbeetle op 05-12-2018 13:05:22 ]
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  Moderator woensdag 5 december 2018 @ 13:05:28 #2
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_183548575
Vanaf hier zal het vraag wat je wil account bestuurd worden door de founder van een tech startup
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_183548650
Hoe lang na het starten van je start-up heb je je 'originele' baan opgezegd?
pi_183548943
Hallo iedereen,

Ik ben de founder van een tech-startup. Ik heb economie en bedrijfskunde gestudeerd na mijn studie heb ik een tijd gewerkt als project manager en operations in de publieke en privé-sector. Als freelance consultant heb in de horecasector – waar ik bedrijven begeleidde in hun procesoptimalisatie, automatisatie en rendementsverbetering – merkte ik de nood en behoefte aan een technologie welke ik nu op de markt breng.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_183548973
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 13:09 schreef NicolasJoy het volgende:
Hoe lang na het starten van je start-up heb je je 'originele' baan opgezegd?
Ik was al werkzaam als freelance consultant, maar die werkzaamheden zijn met de jaren minder geworden. 3 jaar geleden begonnen met idee van het bedrijf, maar om je vraag te beantwoorden: ik denk dat ik nu iets meer dan een jaar geleden, 100% van mijn tijd in het bedrijf investeer.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  Moderator woensdag 5 december 2018 @ 13:43:47 #6
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_183549091
Wat is je het meest tegen gevallen of laat ik het anders stellen wat heb je het meest onderschat aan het hebben van een eigen bedrijf?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_183549244
quote:
2s.gif Op woensdag 5 december 2018 13:43 schreef Bosbeetle het volgende:
Wat is je het meest tegen gevallen of laat ik het anders stellen wat heb je het meest onderschat aan het hebben van een eigen bedrijf?
Het groeiproces. In het begin heb je natuurlijk niet de middelen of het personeel om enorm te groeien.

De verschillende aspecten:

Hoe meer klanten je begint te krijgen, je hebt account managers nodig, support en customer retainment. Ga je dit proberen nog persoonlijk te houden? Self service omgeving?

Hoe meer gebruikers je op het systeem hebt, de nood aan een first line en second line of support.

Marketing en sales: Je krijgt meer leads binnen, meer afspraken. Hoe ga je om met de enorme lijst met leads, hoe optimaliseer je tijd door je afspraken en demo's per regio in te plannen, demo's geven via teamviewer etc.

Ook het systeem en product moesten elke keer weer geoptimaliseerd worden en de kosten welke deze met zich meebrachten

Je kan er natuurlijk voor kiezen om een investeerder aan boord te nemen om met het kapitaal je groei te financieren en medewerkers aan te nemen, of kies je ervoor om het allemaal te bootstrappen en traditioneel op een KMO manier te groeien? Ik vond dit proces heel uitdagend en heb onderschat wat er allemaal bij komt kijken
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  Moderator woensdag 5 december 2018 @ 14:06:54 #8
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_183549411
Heb je inmiddels dan ook al personeel moeten aannemen, en welke types functies heb je personeel voor aangenomen?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_183549692
quote:
2s.gif Op woensdag 5 december 2018 14:06 schreef Bosbeetle het volgende:
Heb je inmiddels dan ook al personeel moeten aannemen, en welke types functies heb je personeel voor aangenomen?
Ik heb nog geen personeel vast aangenomen. Ik heb 2 developers met een minderheids aandeel en 2 freelance sales. Dit zal in de nabije toekomst zeker moeten veranderen, ik wil (momenteel) voor de nederlandse markt 1 profiel op sales/marketing en 1 back-end developer full-time gaan aannemen.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_183549836
quote:
2s.gif Op woensdag 5 december 2018 13:05 schreef Bosbeetle het volgende:
Vanaf hier zal het vraag wat je wil account bestuurd worden door de founder van een tech startup
Netjes geopened met het juiste account _O_
  Moderator woensdag 5 december 2018 @ 14:47:48 #11
245701 crew  naatje_1
Naatzipiraat
pi_183550075
Wat is de rechtsvorm die je hebt gekozen? En waarom?
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
  woensdag 5 december 2018 @ 14:52:21 #12
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_183550161
Hoe begin je een tech startup zonder een opleiding in developing?
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_183550170
Hoe kreeg je de financiering geregeld?
pi_183550483
quote:
14s.gif Op woensdag 5 december 2018 14:47 schreef naatje_1 het volgende:
Wat is de rechtsvorm die je hebt gekozen? En waarom?
Dit is momenteel ook een heel interessant.

Ik ben een 4 tal jaar geleden begonnen met een VOF en heb deze vorig jaar omgezet naar een BVBA, voornamelijk omdat een VOF makkelijk administratief was en geen minimum aan inbrengkapitaal. Naar de BVBA gegaan omdat de overdracht van de aandelen aan strikte regels gebonden is.

Nu we internationaal zijn het aan het uitbreiden ben ik aan het uitzoeken om een nederlandse BV en engelse LTD op te richten. Om deze dan alle onder te brengen in een holding.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_183550614
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 14:52 schreef Quotidien het volgende:
Hoe begin je een tech startup zonder een opleiding in developing?
Elke startup begint met een idee, er zijn 4 fases van een start-up.

Idea, build, go to market, scale-up.

Je zal je idee goed moeten uitwerken in een businessplan, zo word ook voor jezelf duidelijk wat realistisch is en wat je nodig zal hebben.

Er zijn veel start-ups waar de founders devs zijn of een deel van het team uitmaakt.
Ik heb in de begin fases het idee kunnen verkopen en ontwikkeling kunnen uitbesteden. Later zijn er devs ook aandeelhouders geworden waardoor dit niet meer hoeft.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_183550725
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 14:53 schreef sneakydesert het volgende:
Hoe kreeg je de financiering geregeld?
Ik heb de seed-investement zelf gedaan, ik heb de omzetten gebruikt van mijn werkzaamheden als consultant.

De latere investering kwam met de verkoop van aandelen naar de devs in vorm van ontwikkelingen.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  woensdag 5 december 2018 @ 15:45:25 #17
80382 manny
30 is best veel
pi_183550978
kun je omschrijven wat je aan het maken bent / waarmee je bezig bent ?
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_183551349
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 15:45 schreef manny het volgende:
kun je omschrijven wat je aan het maken bent / waarmee je bezig bent ?
We hebben een SaaS platform ontwikkeld voor HR, met name om flexibel en vast personeel in te plannen, te verlonen en de administratie af te handelen.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  Moderator woensdag 5 december 2018 @ 16:28:53 #19
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_183551693
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 16:10 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

We hebben een SaaS platform ontwikkeld voor HR, met name om flexibel en vast personeel in te plannen, te verlonen en de administratie af te handelen.
Heb je dan niet ontzettend veel concurrentie?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_183551816
quote:
2s.gif Op woensdag 5 december 2018 16:28 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Heb je dan niet ontzettend veel concurrentie?
Je hebt inderdaad wel enkele grote spelers, ben van mening dat wij toch verschillende USP's hebben en de markt is enorm groot natuurlijk.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  Moderator woensdag 5 december 2018 @ 16:45:31 #21
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_183551960
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 16:35 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Je hebt inderdaad wel enkele grote spelers, ben van mening dat wij toch verschillende USP's hebben en de markt is enorm groot natuurlijk.
Speaking of markt hoe heb je je cliënten gevonden had je die al op het oog voordat je begon of heb je die na de tijd opgezocht. En hoe belangrijk is het marktonderzoek?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 5 december 2018 @ 17:56:34 #22
80382 manny
30 is best veel
pi_183553263
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 16:10 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

We hebben een SaaS platform ontwikkeld voor HR, met name om flexibel en vast personeel in te plannen, te verlonen en de administratie af te handelen.
thanks man. kan ik je dm’en / jij mij ? ik ben hier (noorwegen) een IT start-up uit de grond aan het stampen. wellicht goed wat contact te onderhouden. wij zitten in de IOT hoek, dus geen competitie.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_183557710
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 15:28 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Ik heb de seed-investement zelf gedaan, ik heb de omzetten gebruikt van mijn werkzaamheden als consultant.

De latere investering kwam met de verkoop van aandelen naar de devs in vorm van ontwikkelingen.
Hoe lang duurde het of zal het duren voordat alle investeringen terugverdiend zijn en er daadwerkelijk winst gemaakt gaat worden? Natuurlijk is geld niet altijd het belangrijkste, en zijn dingen zoals de vrijheid, verantwoordelijkheid en het zelfverdiende succes ook belangrijk, maar je moet uiteindelijk ook je eten er van kunnen betalen.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_183559726
Wat is je uiteindelijke doel voor je bedrijf en je eigen rol daarin?
(ga je uitstappen als alles lekker loopt en je er van met pensioen kan?)
dag
pi_183560745
quote:
2s.gif Op woensdag 5 december 2018 16:45 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Speaking of markt hoe heb je je cliënten gevonden had je die al op het oog voordat je begon of heb je die na de tijd opgezocht. En hoe belangrijk is het marktonderzoek?
Ik heb tijdens de ontwikkeling enkele bedrijven uitgenodigd om de beta versie te testen. Hier zaten enkele bedrijven tussen welke ik al persoonlijk kende uit mijn netwerk. Mijn eerste 10 klanten waren ook direct uit mijn zakelijke omgeving.
Marktonderzoek heel belangrijk, in het begin vooral om je bedrijf en je product te kunnen plaatsen in de markt; wie je zijn je potentiele klanten? Hoe groot is de markt is? Wie zijn je directe concurrenten? Wat is hun pricing? Waar baseer jij je pricing op of welke pricing strategy wil je toepassen?
Tijdens maar ook na het introduceren van je product in de markt is marktonderzoek, de markt is heel dynamisch en het is heel belangrijk om te proberen om van alles op de hoogte te zijn.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_183560861
Wat is de naam van het bedrijf? Even op de website kijken want het is me 100% onduidelijk wat tech start-up nu doet :)

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 06-12-2018 01:39:03 ]
pi_183560932
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 21:25 schreef knoopie het volgende:

[..]

Hoe lang duurde het of zal het duren voordat alle investeringen terugverdiend zijn en er daadwerkelijk winst gemaakt gaat worden? Natuurlijk is geld niet altijd het belangrijkste, en zijn dingen zoals de vrijheid, verantwoordelijkheid en het zelfverdiende succes ook belangrijk, maar je moet uiteindelijk ook je eten er van kunnen betalen.
Dit is heel moeilijk te zeggen, dit jaar zal boekhoudkundig bijna break-even zijn maar iedereen zijn tijd word ook goed betaald. Volgend jaar zijn de verwachtingen hoog, we groeien enorm met klanten en omzet maar ik weet dat die groei ook de nodige kosten met zich mee zal brengen.

Ik heb mijn hele investering op de korte termijn niet nodig, deze gelden staan ook op de rekening-courant geboekt. Zo is het altijd mogelijk op korte termijn deze prive terug te boeken, maar zolang ik de het niet nodig heb en wacht ik liever tot onze cash flow wat stabieler is.

Ik verwacht bedrijfwinsten te maken binnen nu en 2 jaar, tegen die tijd zullen we moeten beslissen hoe we die aanwenden.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_183561013
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 23:25 schreef Peter het volgende:
Wat is je uiteindelijke doel voor je bedrijf en je eigen rol daarin?
(ga je uitstappen als alles lekker loopt en je er van met pensioen kan?)
Ik zie het bedrijf graag scale in eerste fase op europees niveau en dan internationaal. Dat lijkt me een geweldig avontuur om mee te maken, de ambitie is in ieder geval groot.

Ik weet niet of ik dan op lange termijn de CEO ben die het bedrijf nodig heeft, ik denk dat als er een punt komt dat je learning curve te hoog is en je het beter over kunt laten aan mensen die wel die ervaring hebben.

Op een gegeven moment zal de prijs en timing van verkoop ook goed zijn, ik wil dan wel ook genoeg kunnen investeren in andere ideeën die ik heb.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_183561080
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 01:37 schreef ZetaOS het volgende:
Wat is de naam van het bedrijf? Even op de website kijken want het is me 100% onduidelijk wat tech start-up nu doet :)
Een tech startup is in het algemeen nieuw gemaakt bedrijf dat nieuwe of betere technologische producten of diensten wil aanbieden op de markt, de meeste bevinden zich in een fase van ontwikkeling.
De essentie van startups is innovativiteit, schaalbaarheid en groei.

Ook worden veel startups begeleid in incubators, accelerators, etc

Ik nodig je uit om eens op de website te kijken van onze accelerator

http://startit.be/
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_183561981
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 02:14 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Een tech startup is in het algemeen nieuw gemaakt bedrijf dat nieuwe of betere technologische producten of diensten wil aanbieden op de markt, de meeste bevinden zich in een fase van ontwikkeling.
De essentie van startups is innovativiteit, schaalbaarheid en groei.

Ook worden veel startups begeleid in incubators, accelerators, etc

Ik nodig je uit om eens op de website te kijken van onze accelerator

http://startit.be/
Zucht,...ik vraag naar de website van jou bedrijf omdat het niet duidelijk is wat je nu exact doet.
Wat ik van je krijg is de uitleg over wat een start-up is, en dus niet over jouw werk.

En dan het ergste, je geeft de website van een totaal andere onderneming :(
Dat is het zelfde dat een hot date die om je telefoon nummer vraagt en dan haar het nummer van de Bijenkorf geef omdat daar mijn sweater vandaan kwam.

Kortom grote berg onzin in dit topic!

:r

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-12-2018 09:02:15 ]
  Moderator donderdag 6 december 2018 @ 09:09:17 #31
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_183562128
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 08:47 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Zucht,...ik vraag naar de website van jou bedrijf omdat het niet duidelijk is wat je nu exact doet.
Wat ik van je krijg is de uitleg over wat een start-up is, en dus niet over jouw werk.

En dan het ergste, je geeft de website van een totaal andere onderneming :(
Dat is het zelfde dat een hot date die om je telefoon nummer vraagt en dan haar het nummer van de Bijenkorf geef omdat daar mijn sweater vandaan kwam.

Kortom grote berg onzin in dit topic!

:r
De persoon in kwestie heeft de vrijheid om vragen niet te beantwoorden, jij weet ook dat deze constructie zo gemaakt zodat de vragen in anonimiteit beantwoord kunnen worden. Vragen die deze anonimiteit opheffen worden logischerwijs niet beantwoord.

Om nou deze persoon af te vallen als hij dan wel een algemeen antwoord geeft is nogal lullig en wordt in deze reeks niet gewaardeerd. trouwens geeft de persoon een website die wel gerelateerd is aan zijn bedrijf namelijk zijn accelerator.

Tevens is bij de organisatoren van deze reeks inmiddels bekend dat jij het concept niets aan vind en volledige onzin. Dat staat genoteerd hoef en dat hoef je niet elk deel kenbaar te maken. Kritiek kan in het topic aangegeven in OP van deze en andere delen van deze reeks.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_183562187
Hossel je hier veel chicks mee
pi_183562395
quote:
2s.gif Op donderdag 6 december 2018 09:09 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

De persoon in kwestie heeft de vrijheid om vragen niet te beantwoorden, jij weet ook dat deze constructie zo gemaakt zodat de vragen in anonimiteit beantwoord kunnen worden. Vragen die deze anonimiteit opheffen worden logischerwijs niet beantwoord.

Om nou deze persoon af te vallen als hij dan wel een algemeen antwoord geeft is nogal lullig en wordt in deze reeks niet gewaardeerd.

Tevens is bij de organisatoren van deze reeks inmiddels bekend dat jij het concept niets aan vind en volledige onzin. Dat staat genoteerd hoef en dat hoef je niet elk deel kenbaar te maken. Kritiek kan in het topic aangegeven in OP van deze en andere delen van deze reeks.
Heb je de projecten op die website eens bekeken?
Niks Hightech, allemaal kansloos bijna.

Een bedrijf zoals recovr die als 1 van hun startups staat heeft geen eens een website? GEEN WEBSITE VOOR EEN IT BEDRIJF!?

Logisch want de sukkels van recovr hebben een naam gekozen die al gebruikt word door een ander bedrijf.

En dan nona drinks, ook hier is de naam al gebruikt door een thee bedrijf.
https://nonadrinks.be/
quote:
Starting with the idea that if you do not want to drink, you should have a great sophisticated alternative.
Al ik niet wil drinken drink ik niet, maar goed.
quote:
create one of the first non-alcoholic spirits in the world.
Er zijn hele ladingen van bedrijven geweest die zich hierop hebben gestort, allemaal mislukt.
voorbeeld: http://blog.thewhiskyexch(...)the-whisky-exchange/
En what`s up met de vrouw en een mannen gezicht op de pagina? Of is het een man met een bloesje aan?

En dan dit project: https://everybodychef.com/
quote:
We are preparing a community based food database that will uniquely assist you with cooking and dietary planning. You can create (digital) hand-tailored menu’s and will be guided trough the cooking process by a Digital Chef who helps you with colorful timelines and, interactive visual and voice commands.
Ja want een recept opzoeken is zo lastig. En YouTube bestaan niet in Belgie.
Mooie interactieve website ook, echt meteen het gevoel van colorful timelines and, interactive visual and voice commands. De website is een lachertje!

Dan het project Leuven Dynamics
De website doet het niet: https://www.leuvendynamics.com/
Kortom al doodgebloed voor ze begonnen waren

Nog 1tje, Lapcoach, dit is het meest shitty van shity
Geen website vermelding, altijd handig voor een bedrijf die in IT zit.
quote:
Lapcoach enables athletes and coaches to improve their performance through IoT sensor devices connected to an AI enabled cloud
Cloud en AI zijn inmiddels sleetse woorden die elke IT startup wel gebruikt. Of de makers dachten, we zetten cloud en IT in 1 zin en dan komt het vanzelf goed!

En zo is het project voor project op de site van de startup accelerator een scam, faal, onveilige website (volgens Bitdevender) of al met de noorderzon vertrokken.

Nog 1tje dan...
Startup SayIt Labs!

quote:
Speech Recognition specifically created to support rehabilitation of disabled speakers.
Dit project heeft inderdaad een accelerator nodig.
Kijk de website die ze doorlinken : http://startit.be/www.sayitlabs.com



O boy, met deze foto op de website, zijn deze lui direct een gevaar voor SpaceX, man man man wat zullen ze een geld binnenharken bij dat project.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-12-2018 12:49:30 ]
  Moderator donderdag 6 december 2018 @ 09:46:18 #34
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_183562479
Je zou dat natuurlijk kunnen ombuigen naar een vraag voor de vragenbeantwoorder. Door jouw analyse van de accelrator heb ik er wel een paar.

• Waarom denk je dat jouw bedrijf het wel gaat redden, je had het net al over de grote concurrentie, waarin zijn jullie beter en denk je dat je dat goed bij de klanten kenbaar maakt.

• Zo'n accelerator heb je dat nou echt nodig of denk je dat je het ook zonder kon, of is het slechts voor bedrijfruimte? Heb je bedrijfruimte en hoe heb je dat aangepakt.

• Zie je bij andere startups dingen die ze echt volledig fout doen? En wat heb je hier van geleerd?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_183562663
Findout

FindOut is een online evenementenplatform, deze software geeft voor jong en oud een overzicht van alle evenementen in een bepaalde regio. Denk hierbij aan cultuur, nightlife, marktjes, kinderevenementen en véél meer
https://www.findout.be/

Geen verdien plan.

Delayered Computing

Ook hier is op de accelerator website geen url vermelding te vinden
Handig voor een onderneming die " redefined for cloud computing" doet.

De accelerator probeerd dus echt de onderneming af te remmen, zoals de naam Delayred al laat doorschijnen.
Via google is er geen website te vinden..

Breathe


quote:
Breathe developed the AI-based software for automated interpretation of pulmonary function tests and further accurate diagnostic suggestion
Daar hebben we hem weer IA, artificial intelligence...Dan moet het een start-up van de hoogste plank zijn.
Fijn geen website vermelding. Want dat is wat je niet wilt, je website vermelden op de site van je Accelerator.
Net als de Gastspreker hier, die verteld zijn website ook liever niet, want dan komen er bezoekers..
Brrrr, straks gaat de telefoon nog af. (of nog erger, emails)


Coasty

quote:
We connect owners and tenants for the perfect beachcabine experiance on the beach.
De website is niet te bezoeken omdat Bitdefender ziet dat de site onveilig is. Net als onveilige sex in een beachcabine na een avond zuipen.

Farmdesk
https://farmdesk.eu/
Moeten je helpen bij je boerderij, maar geven zelf toe geen verstand te hebben van jou bedrijf.
Dus krijg je een rekentool. Want dat heb je echt nodig.

Butterfly Moments
Butterfly Moments, Want datingsites zijn er nog niet genoeg.
De site is geheel in 1998 style en gebruiks gemak.

LogiChef
nooit meer labels schrijven in de keuken met LogiChef

Ja want dat is echt een probleem in de keuken, al die labels schrijven!
Dan maar op de site kijken wat ze hier uitspoken...
quote:
Alle administratie voor personeel en keuken op één plaats.
Fijn maar een bedrijf is meer dan alleen de keuken. Er zijn prima pakketen die het keukenpersoneel en de rest van het bedrijf bedienen.
Kortom een erg kleine markt die ze hier bedienen. Eerlijk toegeven ik heb niet veel kennis van het keuken bedrijf, dus dit is een twijfelaar.
pi_183563214
quote:
LogiChef
nooit meer labels schrijven in de keuken met LogiChef

Ja want dat is echt een probleem in de keuken, al die labels schrijven!
Dan maar op de site kijken wat ze hier uitspoken...

[..]

Fijn maar een bedrijf is meer dan alleen de keuken. Er zijn prima pakketen die het keukenpersoneel en de rest van het bedrijf bedienen.
Kortom een erg kleine markt die ze hier bedienen. Eerlijk toegeven ik heb niet veel kennis van het keuken bedrijf, dus dit is een twijfelaar.
Ik denk dat je je vergist in de onprofessionele aanpak waar veel horeca-uitbaters zich schuldig aan maken. Het is echt in een hoop horecazaken een teringzooi als het aankomt op precies de dingen waar dit bedrijf zich op richt. Hoop voor TS dat dit een beetje is wat hij doet, want de rest van de startups klinkt inderdaad niet bijzonder interessant.
pi_183563414
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 10:41 schreef Franknfurter het volgende:

[..]

Ik denk dat je je vergist in de onprofessionele aanpak waar veel horeca-uitbaters zich schuldig aan maken. Het is echt in een hoop horecazaken een teringzooi als het aankomt op precies de dingen waar dit bedrijf zich op richt. Hoop voor TS dat dit een beetje is wat hij doet, want de rest van de startups klinkt inderdaad niet bijzonder interessant.
Ik hoop het ook. Dit is een mogelijke kanshebber. Al denk ik als de horeca-uitbaters schijnbaar van nature er een teringzooi van maken dat een fancy software pakket en een label printer wellicht voor vele niet zal helpen.
pi_183563445
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 10:54 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Ik hoop het ook. Dit is een mogelijke kanshebber. Al denk ik als de horeca-uitbaters schijnbaar van nature er een teringzooi van maken dat een fancy software pakket en een label printer wellicht voor vele niet zal helpen.
Wel als je daarmee personeel kunt binnenhalen, wat momenteel een groot euvel is in de horecasector. Als je kunt aangeven dat je in ieder geval al het papierwerk makkelijker maakt zal een kok zich toch prettiger voelen bij jouw bedrijf dan bij het bedrijf waar hij nog 2-3 uur per week bezig is met de voorraadlijsten gehaast bijwerken omdat de bestelling nou eenmaal naar de sligro moet.
pi_183563612
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 10:56 schreef Franknfurter het volgende:

[..]

Wel als je daarmee personeel kunt binnenhalen, wat momenteel een groot euvel is in de horecasector. Als je kunt aangeven dat je in ieder geval al het papierwerk makkelijker maakt zal een kok zich toch prettiger voelen bij jouw bedrijf dan bij het bedrijf waar hij nog 2-3 uur per week bezig is met de voorraadlijsten gehaast bijwerken omdat de bestelling nou eenmaal naar de sligro moet.
Interessant, maar wat als de Sligro of Makro ineens dit zelfde gaat aanbieden in een pakket (wat niet ondenkbaar is). :W
pi_183563681
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 11:05 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Interessant, maar wat als de Sligro of Makro ineens dit zelfde gaat aanbieden in een pakket (wat niet ondenkbaar is). :W
Betwijfel dat ze dat specifiek voor één van de vele bedrijfssoorten die ze als klant hebben gaan doen. Is niet zo makkelijk overdraagbaar naar andere sectoren, dus dat zal wel meevallen schat ik. Maar zeg nooit nooit inderdaad.
  Moderator donderdag 6 december 2018 @ 11:12:44 #41
18653 crew  D.
pi_183563737
Heb je de devs betaald met de aandelen of hebben ze daadwerkelijk geld ingelegd?

Vind je het niet jammer dat je zo vroeg al geen 100% eigenaar meer bent?

Als de devs geen interesse hadden gehad in aandelen, waar had je dan geld vandaag gehaald? En dan een lening, of ook tegen aandelen?
pi_183564381
Heb je ook tips voor kinderen?
  Moderator donderdag 6 december 2018 @ 11:47:07 #43
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_183564431
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 11:44 schreef parelmoer1 het volgende:
Heb je ook tips voor kinderen?
In welke context bedoel je deze vraag?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_183564608
quote:
2s.gif Op donderdag 6 december 2018 11:47 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

In welke context bedoel je deze vraag?
Ik bedoel of hij weet hoe kinderen ook geld kunnen verdienen met een techt start-up. Ik wil namelijk een game voor de blackberry maken en misschien kan ik dat wel doorzetten naar een bedrijf.
pi_183564681
Nog 1tje

choQola

quote:
Het meest innovatieve chocoladeconcept van de laatste 20 jaar
Gaap. :O

Raar genoeg is de doorgelinkte website https://www.myfoodmykingdom.com/choqola/
Dan maar even de recenties lezen:

Stuk voor stuk mooi gemaakte recenties waar ik hardop afvraag of deze wel echt zijn.
Voorbeeld:
quote:
Mijn eerste kennismaking met de chocolade van Freya en Callan as lekker, verrassend en fris en ik had achteraf geen plakkerige mond!
Daarenboven is deze gemaakt van gezonde producten en lactose vrij. Super!
Dit is geen echte recensie :N :X
Dit is een marketeer die de recensie heeft geschreven.

quote:
ik ben in iedergeval zelf van van het product choQola! Klanten in mijn orthomoleculaire proactijk krijgen telkens een praline aangeboden nu
Apart, dat zal de prijs van de sessies flink doen oplopen, zeker omdat deze recentie door een kwakzalver geschreven is. Immers is een orthomoleculair behandelaar een kwakzalver.
Bron: https://www.kwakzalverij.(...)ir-dieet-is-dat-wat/
Even serieus, welke voedings deskundige voor mensen met ernstige hardklachten en dichtgeslibde aderen gaat zijn patiënten Chocola voeden!? Dit is schandalig!

Ook een aparte:
quote:
Smaak, kwaliteit en puurheid primeert, zo kan je eindelijk iets creëren dat ECHT goed is voor je lichaam. Iets dat ECHT voedend werkt. Iets waar je lichaam BETER van wordt!
Het is chocolade! Snoep dus! Ruim 18 gram suiker per 100 gram (bron website zelf)
Dat is dus meer dan Cola! (11 gram suiker per 100).
Niks gezonds aan dus.


Veder ontbreekt het spoorelementen, vezels, vitamine en ga zo maar door.
Kortom een echte scam!

Mooie startups o zo onbekende oprichter van een tech startup die zelfs zijn website niet wilt delen maar die van de accelerator neerzet.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 06-12-2018 13:45:33 ]
pi_183564735
hahahaha
pi_183565512
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 11:59 schreef ZetaOS het volgende:

Mooie startups o zo onbekende oprichter van een tech startup die zelfs zijn website niet wilt delen maar die van de accelerator neerzet.
Wat snap je niet aan het concept "anoniem" ?
Als hij niet meer terugkomt om antwoorden te geven snap ik dat ook nog. Echt onnodig doorzeiken is dit wat jij doet zeg :{w
pi_183567551
quote:
2s.gif Op donderdag 6 december 2018 09:46 schreef Bosbeetle het volgende:
Je zou dat natuurlijk kunnen ombuigen naar een vraag voor de vragenbeantwoorder. Door jouw analyse van de accelrator heb ik er wel een paar.

• Waarom denk je dat jouw bedrijf het wel gaat redden, je had het net al over de grote concurrentie, waarin zijn jullie beter en denk je dat je dat goed bij de klanten kenbaar maakt.

• Zo'n accelerator heb je dat nou echt nodig of denk je dat je het ook zonder kon, of is het slechts voor bedrijfruimte? Heb je bedrijfruimte en hoe heb je dat aangepakt.

• Zie je bij andere startups dingen die ze echt volledig fout doen? En wat heb je hier van geleerd?
Wij hebben al omzet en kunnen onze operationele kosten dragen waardoor we niet afhankelijk van investeerders of leningen.
Hiermee ben je al bijna uit de fameuze valley of death waar veel startups het niet halen. Echte zekerheid heb je natuurlijk nooit.
Onze USP,'s de flows en logica die wij toepassen voor complexe administratieve zaken, de UI/UX, onze applicatie voor de gebruikers. Wij zijn (nog) relatief klein, zelfstandig en daardoor heel flexibel en heel klant gericht.

Nee, zo een accelerator is niet echt nodig. Maar het geeft je wel toegang tot een enorm netwerk aan ondernemers en bedrijven. Er zijn veel aanbiedingen, programma's en gratis tools waar je gebruik van mag maken. Zo heb je pitch day, investors rounds, cursus cold calling etc.. De bedrijfsruimte is natuurlijk wel een leuke perk als je net begint en geen kosten wil maken maar wel op een tripple-A locatie wil zitten. Kortom soms heb je een idee en weet je niet hoe je iets moet aanpakken dan kan zo een accelerator of incubator enorme waarde bieden en dat extra duwtje in de rug.

De meeste startups overengineering hun product voordat ze de markt op gaan. Er is nog nooit een bedrijf geweest in de geschiedenis van bedrijven dat overleeft zonder sales. Iemand moet uiteindelijk voor het product betalen, hoe meer je tijd en geld je investeerd, hoe duurder de kostprijs of hoe langer het duurt voordat je de investering terug verdient. Je middelen zijn heel erg beperkt dus er zal snel omzet moeten gegenereerd worden. In mijn ogen is het product nooit af, maar ontwikkeling kan je sturen en zelf upsellen zolang je basis product al goed is en verkoopt.
Veel startups hebben geen sales ervaring, zijn alleen de uitvinders of devs met een goed idee, oplossing of nieuwe technologie maar geen ervaring hoe er een betaald product van te maken.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_183567642
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 10:41 schreef Franknfurter het volgende:

[..]

Ik denk dat je je vergist in de onprofessionele aanpak waar veel horeca-uitbaters zich schuldig aan maken. Het is echt in een hoop horecazaken een teringzooi als het aankomt op precies de dingen waar dit bedrijf zich op richt. Hoop voor TS dat dit een beetje is wat hij doet, want de rest van de startups klinkt inderdaad niet bijzonder interessant.
Dit. Er komt zoveel bij kijken bij het uitbaten van een horeca zaak. Niet alleen op HR. Veel ondernemingen groeien en implementeren vaak niet een goed systeem tijdens deze groei waardoor men enkele jaren verder gewoon werkt op oude werkwijze welke heel omslachtig, niet efficiënt en dus heel veel tijd en geld kosten. Zelf een systeem ontwikkelen is meestal een onmogelijk opgave aangezien de horeca-uitbaters geen software ontwikkelaars zijn en nul verstand er van hebben, de kostprijs van ontwikkeling.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_183567723
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 11:12 schreef D. het volgende:
Heb je de devs betaald met de aandelen of hebben ze daadwerkelijk geld ingelegd?

Vind je het niet jammer dat je zo vroeg al geen 100% eigenaar meer bent?

Als de devs geen interesse hadden gehad in aandelen, waar had je dan geld vandaag gehaald? En dan een lening, of ook tegen aandelen?
Ik heb de devs betaald met aandelen.

Ik vind het niet jammer, anders had ik het niet gedaan. Je moet er een goed gevoel bij hebben anders moet je het niet doen.

Ik had geen geld nodig, ik wilde de dev's aan mijn bedrijf binden op lange termijn en dit was vanaf het begin al het plan.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')