Klopt, maar ik bepaal liever zelf de afstand die ik bewaar tot mijn voorganger.quote:Op woensdag 5 december 2018 11:46 schreef Sounddragon het volgende:
Je kunt ook de volgafstand instellen op 20 meter...
2x een dag ermee gereden en mis het gelijk eigenlijk. Als je vind, dat hij te vaak remt, moet je de snelheid wat lager instellen. De max snelheid instellen, dus 100 ipv 106-108 op de teller helpt daarin.quote:Op woensdag 5 december 2018 13:06 schreef gooddaddy het volgende:
[..]
Klopt, maar ik bepaal liever zelf de afstand die ik bewaar tot mijn voorganger.
Echter misschien is het ook gewoon een kwestie van wennen. Ik heb één keer een proefrit gemaakt in een auto met Adaptove Cruise Control (ACC?) en toen ik die aanzette vond ik het absoluut niet prettig dat de auto zelf begon te remmen en gas te geven.
Dat zijn zakkevullersquote:Op woensdag 5 december 2018 20:02 schreef dick_laurent het volgende:
Vanmiddag, een lesauto voor mij op een provinciale weg...
Ja voordat iedereen mn kop eraf bijt en roept "je hebt het zelf ook ooit moeten leren etc etc" ... Ik begrijp dat lesauto's voorzichtig en onwennig rijden vaak.
Wat ik niet begrijp is waarom een instructeur die toch moet zien dat lesser fucking 50 blijft rijden op een 80 weg, dan niet even ingrijpt van joh, je mag hier 80... je houdt de boel nu nogal op.
Maar neen de hele weg lang bleven ze 50 tuffelen hoor. Zucht.
Eens, doorstroming bevorderen is net zo goed een belangrijk onderdeel van het autorijden.quote:Op woensdag 5 december 2018 20:02 schreef dick_laurent het volgende:
Vanmiddag, een lesauto voor mij op een provinciale weg...
Ja voordat iedereen mn kop eraf bijt en roept "je hebt het zelf ook ooit moeten leren etc etc" ... Ik begrijp dat lesauto's voorzichtig en onwennig rijden vaak.
Wat ik niet begrijp is waarom een instructeur die toch moet zien dat lesser fucking 50 blijft rijden op een 80 weg, dan niet even ingrijpt van joh, je mag hier 80... je houdt de boel nu nogal op.
Maar neen de hele weg lang bleven ze 50 tuffelen hoor. Zucht.
Als de leerling bang is kan de instructeur ook weinig doen. Voor zover ik weet heeft ‘ie alleen een extra bediening voor koppeling en rem.quote:Op woensdag 5 december 2018 20:02 schreef dick_laurent het volgende:
Vanmiddag, een lesauto voor mij op een provinciale weg...
Ja voordat iedereen mn kop eraf bijt en roept "je hebt het zelf ook ooit moeten leren etc etc" ... Ik begrijp dat lesauto's voorzichtig en onwennig rijden vaak.
Wat ik niet begrijp is waarom een instructeur die toch moet zien dat lesser fucking 50 blijft rijden op een 80 weg, dan niet even ingrijpt van joh, je mag hier 80... je houdt de boel nu nogal op.
Maar neen de hele weg lang bleven ze 50 tuffelen hoor. Zucht.
Dat kreeg ik, inmiddels acht jaar geleden ook gewoon te horen: gas!quote:Op woensdag 5 december 2018 21:39 schreef itchycoo het volgende:
[..]
Eens, doorstroming bevorderen is net zo goed een belangrijk onderdeel van het autorijden.
Nee hoor, genoeg lesauto's die ook gas hebben. Maar niet allemaal waarschijnlijk.quote:Op woensdag 5 december 2018 21:57 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Voor zover ik weet heeft ‘ie alleen een extra bediening voor koppeling en rem.
Ah ok, dacht dat dat in NL niet gebruikelijk was. Mijne had het niet en van hem mocht ik ook lekker doorrijden. Was nog net voor het nieuwe rijden.quote:Op donderdag 6 december 2018 09:37 schreef Piles het volgende:
[..]
Nee hoor, genoeg lesauto's die ook gas hebben. Maar niet allemaal waarschijnlijk.
Mijn lesauto had ook een 'extra' gaspedaal weet ik nog. En mijn instructeur heeft die ook vooral met invoegen op snelweg (omdat ik dat als een pannenkoek deed in het begin met veel te weinig vaart) een aantal keer flink gebruikt. Gingen we opeens als een malle versnellen terwijl ik zat van HUH??quote:Op donderdag 6 december 2018 09:54 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Ah ok, dacht dat dat in NL niet gebruikelijk was. Mijne had het niet en van hem mocht ik ook lekker doorrijden. Was nog net voor het nieuwe rijden.
van die eikels die menen dat de stoep of het fietspad niet voor je gelden als je als een debiel gekleed gaat in lycra.quote:
Haha ja herkenbaarquote:Op donderdag 6 december 2018 12:10 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Mijn lesauto had ook een 'extra' gaspedaal weet ik nog. En mijn instructeur heeft die ook vooral met invoegen op snelweg (omdat ik dat als een pannenkoek deed in het begin met veel te weinig vaart) een aantal keer flink gebruikt. Gingen we opeens als een malle versnellen terwijl ik zat van HUH??
Lijkt mij ook raar ja 😂quote:Op donderdag 6 december 2018 12:10 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Mijn lesauto had ook een 'extra' gaspedaal weet ik nog. En mijn instructeur heeft die ook vooral met invoegen op snelweg (omdat ik dat als een pannenkoek deed in het begin met veel te weinig vaart) een aantal keer flink gebruikt. Gingen we opeens als een malle versnellen terwijl ik zat van HUH??
Volgens mij is er een ander topic voor.quote:Op donderdag 6 december 2018 13:04 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Lijkt mij ook raar ja 😂
Mag ik een dashcam vid plaatswj (niet van mij) waar iemand krijgt wat ‘ie verdient?
https://www.dumpert.nl/me(...)mtest_bij_truck.html
Ja eerst had ik les in een Astra 1.7 TD. Die had wel 2 gaspedalen nodig om vooruit te komen. De Polo SDi erna niet meer.quote:Op donderdag 6 december 2018 12:10 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Mijn lesauto had ook een 'extra' gaspedaal weet ik nog. En mijn instructeur heeft die ook vooral met invoegen op snelweg (omdat ik dat als een pannenkoek deed in het begin met veel te weinig vaart) een aantal keer flink gebruikt. Gingen we opeens als een malle versnellen terwijl ik zat van HUH??
Wordt heel goed uitgelegd in de reacties daaronder. Die vrachtwagen weegt 20/30/40.000 kilo, als dat begint te zwiepen omdat er iemand op het allerlaatste moment voor knalt kan dat gigantische gevolgen hebben. Gewoon even iets meer die 2e baan gebruiken en mensen ontmoedigen een laatste moment-actie te voeren.quote:Op donderdag 6 december 2018 20:24 schreef Fer het volgende:
[..]
Volgens mij is er een ander topic voor.
Maar ondanks dat er in dat busje duidelijk een mongool zat, heeft de trucker het ook wel een beetje uitgelokt door naar links te sturen. Je kan verwachten dat iemand wellicht daarop (gestoord) reageert.
Tja, dan snijdt de bus er net links voor, komt op de linker weghelft terecht of klapt tegen de zijkant van de truck, so be it. Dan heeft die bus het echt helemaal zelf gedaan.quote:Op donderdag 6 december 2018 20:39 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Wordt heel goed uitgelegd in de reacties daaronder. Die vrachtwagen weegt 20/30/40.000 kilo, als dat begint te zwiepen omdat er iemand op het allerlaatste moment voor knalt kan dat gigantische gevolgen hebben. Gewoon even iets meer die 2e baan gebruiken en mensen ontmoedigen een laatste moment-actie te voeren.
ik heb dat soort idioten in diezelfde sithatie dagelijks met de kraan. Ik snap het, zelfs vrachtwagens doen de binnenkant van turbo-rotondes om me voorbij te komen, maar toch zijn er grenzen aan wat kan.. Ik heb er ooit eentje de middendruppel/berm op gebonjourd op de N207.. Naja, hij deed het zelf want er was geen ruimte; dat verdrijvingsvlak houdt ook een keer op, en ik ga geen centimeter naar rechts om je te redden; it's your party, and your funeralquote:Op donderdag 6 december 2018 13:04 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Lijkt mij ook raar ja 😂
Mag ik een dashcam vid plaatswj (niet van mij) waar iemand krijgt wat ‘ie verdient?
https://www.dumpert.nl/me(...)mtest_bij_truck.html
Oh ja je hebt gelijk! Excuus. Maar dit topic is nog mooi actiefquote:Op donderdag 6 december 2018 20:24 schreef Fer het volgende:
[..]
Volgens mij is er een ander topic voor.
Maar ondanks dat er in dat busje duidelijk een mongool zat, heeft de trucker het ook wel een beetje uitgelokt door naar links te sturen. Je kan verwachten dat iemand wellicht daarop (gestoord) reageert.
Mijn ouders kochten in 1995 een nieuwe auto: een Astra 1.7D Station. Die was pas traagquote:Op donderdag 6 december 2018 20:25 schreef Fer het volgende:
[..]
Ja eerst had ik les in een Astra 1.7 TD. Die had wel 2 gaspedalen nodig om vooruit te komen. De Polo SDi erna niet meer.
Oef, dat lijkt me wel lastig ja. Maar toch al netjes dat ze ze er langs laat. Ik zou me ook wel opgelaten voelen.quote:Op donderdag 6 december 2018 21:16 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
ik heb dat soort idioten in diezelfde sithatie dagelijks met de kraan. Ik snap het, zelfs vrachtwagens doen de binnenkant van turbo-rotondes om me voorbij te komen, maar toch zijn er grenzen aan wat kan.. Ik heb er ooit eentje de middendruppel/berm op gebonjourd op de N207.. Naja, hij deed het zelf want er was geen ruimte; dat verdrijvingsvlak houdt ook een keer op, en ik ga geen centimeter naar rechts om je te redden; it's your party, and your funeral
Als ik naar rechts duik en ik rijd hem naast het asfalt en ik sta daar verzakt, zit hij breed grijnzend op de bank thuis terwijl ik met een scheppie sta te zweten of de halve provincie staat gefileerd omdat er even een 200 tonner op de weg moet staan om mij weer op het asfalt te krijgen.. Jammer dan, pech voor je, jouw gok, jouw schade, en ik ga mezelf niet in de ellende storten omdat jij de tokkie uit moet hangen.
Laatst reed ik ergens in Brabant binnendoor over een B-weg die zó smal was dat er buiten mij nog maar anderhalve mefer asfalt over was, dus alle tegenliggers moesten de berm in.. Na een minuutje of 10 zaten er denk ik 30 - 40 auto's a hter me, en elke 250 meter zat er een drempel in de weg waar ik écht niet harder dan stapvoets overheen kan, dus ik reed gemiddeld 30 ofzo, dan moest ik alweer in de ankers
Op een gegeven moment heb ik heb ik hem dwars voor een zijweg van rechts neergezet om al die knarsende mensen achter me er even voorbij te laten, want je voelt je dan echt kut, maar ik kan er ook niks aan doen; ik hoop dan maar dat de imbeciel die verzint dat je in zulke ontsluitingswegen om de 250 meter zo'n subsidiebult neer moet pleuren er ook tussen zit. Je zal er wonen en je hut vliegt in brand
Als ik 75 rij op en 80 weg zit er toch echt iemand naast mij te schreeuwen hoor...quote:Op woensdag 5 december 2018 21:57 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Als de leerling bang is kan de instructeur ook weinig doen. Voor zover ik weet heeft ‘ie alleen een extra bediening voor koppeling en rem.
Maar irritant is het wel ja, had het van de week ook nog. Hele tijd 30 in een 50 zone 🥺
Maar kan diegene ook gas geven? Want van alleen schreeuwen ga je niet per se harder rijdenquote:Op donderdag 6 december 2018 23:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als ik 75 rij op en 80 weg zit er toch echt iemand naast mij te schreeuwen hoor...
Nee de instructeur heeft geen gaspedaal. Maar daar ga je echt wel harder van rijden hoorquote:Op donderdag 6 december 2018 23:55 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Maar kan diegene ook gas geven? Want van alleen schreeuwen ga je niet per se harder rijden
Verder laat ik me niet door anderen beïnvloeden, dan moeten ze zelf maar rijden (en nee, ik rijd wel gewoon door hoor ).
Haha ja dat zal best dan! Zelf geen last van gehad, reed meestal Vmax +5 (op aanraden van de instructeur). En dat is inmiddels alweer ruim 14 jaar terug.quote:Op donderdag 6 december 2018 23:59 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee de instructeur heeft geen gaspedaal. Maar daar ga je echt wel harder van rijden hoor
het is altijd schipperen tussen galant zijn en eigen belang. Ik vind het bijzonder aardig van hem om de bende automobilisten er langs te latenquote:Op donderdag 6 december 2018 23:45 schreef itchycoo het volgende:
Tering dat lijkt me wel echt frustrerend (voor jou). Volgens mij doe je het ook nooit goed als bestuurder van zo’n groot voertuig.
Moah, dat frustrerende valt op zich wel mee, das erger als je er achter rijdt denk ik. Ik probeer altijd zo veel mogelijk te blijven rollen, dus ik pak wat sneller een gaatje op een rotonde bijvoorbeeld als ik dan niet hoef te stoppen. Vanuit stilstand een rotonde oprijden in de spits is domweg onmogelijk zonder hinder te veroorzaken; stel dat ik stilsta en begin te rijden, en van rechts rijdt er iemand de rotonde op die retour zijn kant op wil, dus hem 180 graden nemen, dan moet hij onherroepelijk gaan remmen voor me.. Als ik half op de rotonde sta zit ik als in zijn 8 (van 12), ik doe 2,3km naar de 82km/u (= max.), en afremmen op de motorrem (remmen gaan in de fik bij 3 of meer keer op rij in de ankers) van 82 naar 20 ofzo is ongeveer 6-700 meter.quote:Op donderdag 6 december 2018 23:45 schreef itchycoo het volgende:
Tering dat lijkt me wel echt frustrerend (voor jou). Volgens mij doe je het ook nooit goed als bestuurder van zo’n groot voertuig.
En dan midden op straat gaan lopen. Snap het echt niet.quote:Op donderdag 6 december 2018 12:25 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
van die eikels die menen dat de stoep of het fietspad niet voor je gelden als je als een debiel gekleed gaat in lycra.
Vorige week sta ik in de rij voor de vuilstort (geen dramatisch lange rij, ik was auto #5), en auto #3 besluit ineens dat hij uit de rij moet, knalt dat ding de stoep links van hem op, er overheen, komt aan de andere kant en moet daar nog verder draaien en doet dat door hem gewoon over de rand rechts te zetten, die aan de andere kant veel lager was, je hoorde de bodem van de auto vastknallen.quote:Op vrijdag 7 december 2018 08:22 schreef DrDarwin het volgende:
Ik sta hier om rechtsaf te slaan, voor mij staat nog een auto en daarvoor een golfje dat rechtsaf wil slaan.
Maps
Dat golfje blijft maar staan, ook als het linksaf slaande verkeer op de rijksweg dezelfde straat in rijd.
Na een keer of wat heb je er dan wel genoeg van, dus rij ik even via het tankstation de rijksweg op.
Op de hoek bij het eerstvolgende verkeerslicht hou ik dat golfje (dat er nogal gammel uitzag) nog in de gaten en zie dat het helemaal onder het stuur weggepropte Indisch uitziende bejaarde mevrouwtje eindelijk durft af te slaan want de hele rijksweg is compleet leeg.
Die mensen moeten toch tegen zichzelf in bescherming worden genomen en van de weg af worden gehaald, of ben ik nou gek?
Het is altijd wel grappig dat bestuurders van wat lomper spul geacht worden om rekening te houden met andere weggebruikers, terwijl die je op hun beurt bij elke kans die ze hebben in je bek spugen en op je kop schijten, want je rijdt in hún vaarwater en zij hebben haastquote:Op vrijdag 7 december 2018 07:33 schreef lipje het volgende:
[..]
het is altijd schipperen tussen galant zijn en eigen belang. Ik vind het bijzonder aardig van hem om de bende automobilisten er langs te laten
Ook zoiets:quote:Op vrijdag 7 december 2018 09:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Vorige week sta ik in de rij voor de vuilstort (geen dramatisch lange rij, ik was auto #5), en auto #3 besluit ineens dat hij uit de rij moet, knalt dat ding de stoep links van hem op, er overheen, komt aan de andere kant en moet daar nog verder draaien en doet dat door hem gewoon over de rand rechts te zetten, die aan de andere kant veel lager was, je hoorde de bodem van de auto vastknallen.
Met grof geweld weer los (moet een automaat zijn geweest), maar was dus ook zo'n 80-plusser met een totaal gebrek aan inzicht.
En als de schade dan opgemerkt wordt hebben ze geen flauw idee hoe het komt.
Dat doe ik niet meer. Laatste keer dat ik iemand wilde waarschuwen, kreeg ik een brake test voor mijn kiezen. En bedankt....quote:Op vrijdag 7 december 2018 10:29 schreef alpeko het volgende:
Wat een ontwerpfout is dat toch. Wel brandende voorlampen, achter niks. Iemand in een Nissan Joke gisteravond. Ook geen enkele reactie op lichtsignalen. Zoek het dan maar uit.
Stank voor dank jaquote:Op vrijdag 7 december 2018 12:39 schreef goed_volk het volgende:
[..]
Dat doe ik niet meer. Laatste keer dat ik iemand wilde waarschuwen, kreeg ik een brake test voor mijn kiezen. En bedankt....
Geweldigquote:Op vrijdag 7 december 2018 10:04 schreef DrDarwin het volgende:
Bejaard stel uit NL met een spiksplinternieuwe Toyota Yaris bij een tankstation in DLD.
Man stapt met moeite uit, pakt het vulpistool en zoekt dan het tankklepje.
Tsja, dat zit niet rechts maar links, en daar kan hij op die plek niet bij.
Hij hangt het vulpistool na even nadenken weer terug, kruipt met pijn en moeite weer achter het stuur en zet met gedraaide wielen de auto in de achteruit en geeft een dot gas.
klabats met de achterwielen op het pompeiland en tegen de pomp, de bumper kapot, de pomp kapot en een wieldop naar de galemiezen.
Mensen komen kijken en vertellen hem dat hij vooruit moet, en dat doet hij dan ook en hij komt met de auto dwars voor het ernaast gelegen pompeiland terecht.
Daar stopt hij, draait het stuur helemaal onderuit en geeft weer veel teveel gas in de achteruit versnelling, de onderkant van de auto schraapt over het pompeiland, hij kleppert er met het linker voorwiel ook overheen en die wieldop knalt er ook af, meteen daarna komt de voorbumper op het cement terecht en ook die springt los en hangt nog maar half aan de auto.
Ik kon het niet meer aanzien.
Hij was de weg kwijt zal ik maar zeggen.quote:
Daylight running lights.quote:Op vrijdag 7 december 2018 10:29 schreef alpeko het volgende:
Wat een ontwerpfout is dat toch. Wel brandende voorlampen, achter niks. Iemand in een Nissan Joke gisteravond. Ook geen enkele reactie op lichtsignalen. Zoek het dan maar uit.
DRL hoeft het probleem niet te zijn. Meer onachtzaamheid van de gebruiker die vaak als zombies in de auto zitten en niet meer letten op verlichting omdat de verlichting op het dashboard toch wel brandt.quote:Op vrijdag 7 december 2018 14:33 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Daylight running lights.
Zitten er bij mijn auto ook op, maar dan doen de achterlichten het ook.
Wetgeving is gelukkig aangepast, bij nieuwe auto's moet bij de dagrijverlichting nu ook de achterverlichting aan.quote:Op vrijdag 7 december 2018 14:33 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Daylight running lights.
Zitten er bij mijn auto ook op, maar dan doen de achterlichten het ook.
Dat dacht ik ook altijd maar is niet zo. Ik rij sinds een aantal maanden in een nieuwe auto die ook net op de markt is maar daar brandt achter echt niets hoor bij DRL.quote:Op vrijdag 7 december 2018 14:38 schreef Piles het volgende:
[..]
Wetgeving is gelukkig aangepast, bij nieuwe auto's moet bij de dagrijverlichting nu ook de achterverlichting aan.
Is er een nieuwe typegoedkeuring op dat ding, of is het een faceliftvariant met de oude typegoedkeuring?quote:Op vrijdag 7 december 2018 14:39 schreef Gunner het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook altijd maar is niet zo. Ik rij sinds een aantal maanden in een nieuwe auto die ook net op de markt is maar daar brandt achter echt niets hoor bij DRL.
Compleet nieuw model, geen facelift dus.quote:Op vrijdag 7 december 2018 14:41 schreef Piles het volgende:
[..]
Is er een nieuwe typegoedkeuring op dat ding, of is het een faceliftvariant met de oude typegoedkeuring?
Das wel aardig dat het wel magquote:Op vrijdag 7 december 2018 14:42 schreef Piles het volgende:
Oh lees net dat het helemaal niet verplicht is, maar het is toegestaan
Nah is niet zo spannend hoorquote:Op vrijdag 7 december 2018 14:46 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Nu zijn we natuurlijk wel benieuwd naar merk en type.
Mee eens. In principe kan jij aangifte doen toch? Zijn kenteken erbij zetten en hopen dat de politie 'er naar gaat kijken' voordat er gewonden rakenquote:Op vrijdag 7 december 2018 14:29 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Hij was de weg kwijt zal ik maar zeggen.
Maar zo iemand moet toch z'n rijbewijs inleveren, dat is levensgevaarlijk.
Die mensen hebben geen haast en doen liever voorzichtig. Beter dat dan zo’n 80 jarige, die denk dat hij nog 18 is en scheurt alsof hij te laat op het werk gaat komen.quote:Op vrijdag 7 december 2018 08:22 schreef DrDarwin het volgende:
Ik sta hier om rechtsaf te slaan, voor mij staat nog een auto en daarvoor een golfje dat rechtsaf wil slaan.
Maps
Dat golfje blijft maar staan, ook als het linksaf slaande verkeer op de rijksweg dezelfde straat in rijd.
Na een keer of wat heb je er dan wel genoeg van, dus rij ik even via het tankstation de rijksweg op.
Op de hoek bij het eerstvolgende verkeerslicht hou ik dat golfje (dat er nogal gammel uitzag) nog in de gaten en zie dat het helemaal onder het stuur weggepropte Indisch uitziende bejaarde mevrouwtje eindelijk durft af te slaan want de hele rijksweg is compleet leeg.
Die mensen moeten toch tegen zichzelf in bescherming worden genomen en van de weg af worden gehaald, of ben ik nou gek?
Waarschijnlijk na vele jaren eindelijk eens hooggeveerde kut-Renault of Peugeot ingeruild op een degelijke auto. Dan is hij gewend dat de dop rechts zat.quote:Op vrijdag 7 december 2018 10:04 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Ook zoiets:
Bejaard stel uit NL met een spiksplinternieuwe Toyota Yaris bij een tankstation in DLD.
Man stapt met moeite uit, pakt het vulpistool en zoekt dan het tankklepje.
Tsja, dat zit niet rechts maar links, en daar kan hij op die plek niet bij.
Hij hangt het vulpistool na even nadenken weer terug, kruipt met pijn en moeite weer achter het stuur en zet met gedraaide wielen de auto in de achteruit en geeft een dot gas.
klabats met de achterwielen op het pompeiland en tegen de pomp, de bumper kapot, de pomp kapot en een wieldop naar de galemiezen.
Mensen komen kijken en vertellen hem dat hij vooruit moet, en dat doet hij dan ook en hij komt met de auto dwars voor het ernaast gelegen pompeiland terecht.
Daar stopt hij, draait het stuur helemaal onderuit en geeft weer veel teveel gas in de achteruit versnelling, de onderkant van de auto schraapt over het pompeiland, hij kleppert er met het linker voorwiel ook overheen en die wieldop knalt er ook af, meteen daarna komt de voorbumper op het cement terecht en ook die springt los en hangt nog maar half aan de auto.
Ik kon het niet meer aanzien.
Rijd jij een TI-84 plus of een FX-82MS?quote:Op vrijdag 7 december 2018 18:03 schreef bokkepoot het volgende:
Ik parkeer mijn zakjapanner ook wel regelmatig aan de verkeerde kant, maar dan gaat de slang gewoon over de kofferklep hoor. Totaal geen zin in een andere pomp pakken.
Voor je gaat rijden eerst het stuur instellen op graden of radialen.quote:Op vrijdag 7 december 2018 18:56 schreef itchycoo het volgende:
[..]
Rijd jij een TI-84 plus of een FX-82MS?
quote:Op vrijdag 7 december 2018 19:09 schreef JDude het volgende:
[..]
Voor je gaat rijden eerst het stuur instellen op graden of radialen.
Dat lukt met een middenklasser in NL ook prima. Iig bij de Shell waar ik vroeger tankte. In Frankrijk bij de supermarkt was dat geen succes.quote:Op vrijdag 7 december 2018 18:03 schreef bokkepoot het volgende:
Ik parkeer mijn zakjapanner ook wel regelmatig aan de verkeerde kant, maar dan gaat de slang gewoon over de kofferklep hoor. Totaal geen zin in een andere pomp pakken.
Doe ik ook, maar lukt niet altijd. Er zijn van die tankstations waar de slang niet lang genoeg is. Moet je alsnog omdraaien.quote:Op maandag 10 december 2018 08:19 schreef gooddaddy het volgende:
Kom op zeg, dat lukt zelfs nog met mijn Citroen C4 Catus, en ook alle grotere auto's die ik daarvoor gereden heb (Citroen C4 Grand Picasso, Opel Zafira's). Maar dan moet je je auto wel even tactisch neerzetten t.o.v. de pomp, zodat je met de slang achterlangs kan
huh?quote:Op maandag 10 december 2018 08:43 schreef tcr het volgende:
Prima mij inhalen als ik netjes helemaal rechts rij, maar rij dan ook DOOR en niet dat ik je gewoon weer links langzaam aan het inhalen ben zodat ik alsnog je rechts voorbij moet op de 3e baan, dat is natuurlijk zinloos... Zeker als ik daarna gewoon weer op de rechterbaan tuf...
Even wat links en rechts door elkaar gehaald, was een middenklever, die op de 2e baan bleef, terwijl de 1e baan vrij was.quote:
Nouja, wel goed dat iemand de linker rijstrook (1) vrij laat.quote:Op maandag 10 december 2018 09:10 schreef tcr het volgende:
[..]
Even wat links en rechts door elkaar gehaald, was een middenklever, die op de 2e baan bleef, terwijl de 1e baan vrij was.
Het is dan ook de bedoeling dat jij je snelheid aan past aan het verkeer. Soms is optrekken naar vmax niet altijd aangepast aan de rest.quote:Op maandag 10 december 2018 09:42 schreef itchycoo het volgende:
Haha, ik wilde invoegen op een erg rustige snelweg. Komt er een Clio op de rechterbaan aangereden die heel attent naar links gaat zodat ik in kan voegen. Kennelijk had hij niet verwacht dat ik al op snelheid was ofzo, want hij gooide z’n auto zo snel alweer naar rechts dat ik er helemaal niks aan had en m’n gas los moest laten om fatsoenlijk achter hem in te kunnen voegen Doe het dan gewoon niet
True, maar goed als je iemand ruimte ziet maken op een verder praktisch leeg stuk snelweg dan zou je normaliter gewoon de max snelheid kunnen gaan rijden.quote:Op maandag 10 december 2018 11:40 schreef Fer het volgende:
[..]
Het is dan ook de bedoeling dat jij je snelheid aan past aan het verkeer. Soms is optrekken naar vmax niet altijd aangepast aan de rest.
Maar ja soms voeg in ook in en zie in mijn spiegel nog zo’n slak ruimte maken terwijl ik allang 20k sneller ga.
In feite haal je diegene dan wel rechts in en zelfs via de dode hoek.quote:Op maandag 10 december 2018 17:27 schreef itchycoo het volgende:
[..]
True, maar goed als je iemand ruimte ziet maken op een verder praktisch leeg stuk snelweg dan zou je normaliter gewoon de max snelheid kunnen gaan rijden.
Mensen? Bedoel je 1 persoon die je bent tegen gekomen? Misschien was het wel een verstappenquote:Op maandag 10 december 2018 18:28 schreef alpeko het volgende:
Waarom kunnen mensen geen bocht naar links nemen? Blijkbaar moet je dan als een ware Verstappen de binnenbocht pakken.
gaat niet altijd.. Vrachtverkeer voor je, of SD in een trage kutkraan . Soms is het fijn als ze ruimte maken, maar meestal is het bullshit.quote:Op maandag 10 december 2018 11:40 schreef Fer het volgende:
[..]
Het is dan ook de bedoeling dat jij je snelheid aan past aan het verkeer . Soms is optrekken naar vmax niet altijd aangepast aan de rest.
Maar ja soms voeg in ook in en zie in mijn spiegel nog zo’n slak ruimte maken terwijl ik allang 20k sneller ga.
Als ik op een praktische lege snelweg een invoeger heb, dan ga ik echt niet opschuiven. De ander gaat maar even iets sneller of langzamer rijden dan ik, plek genoeg om ertussen te komen. Opschuiven doe ik nooit als er voor en achter een zee van ruimte is. Dat neemt niet iedereen je in dank af, zat volk dat er gewoon moordneigingen van krijgt. Nou, hoe weinig verkeersinzicht heb je dan? Als het nodig is cq betere verkeerssituatie oplevert dan maak ik heus wel plaats. Vrachtverkeer, bussen, zelfs busjes met aanhanger maak ik ruimte voor. Maar voor de standaard personenwagen die makkelijk even gas los kan later en achter mij invoegen of wat gas bijgeven en net zo soepel ervóór kan ga ik niks doen.quote:Op maandag 10 december 2018 17:27 schreef itchycoo het volgende:
[..]
True, maar goed als je iemand ruimte ziet maken op een verder praktisch leeg stuk snelweg dan zou je normaliter gewoon de max snelheid kunnen gaan rijden.
Dat bedoel ik toch ook? Dat hij juist te hard heeft ingrvoegd. In dit geval was het misschien verstandiger om met gelijke snelheid achter de auto in te voegen en gewoon links in te halen.quote:Op maandag 10 december 2018 18:55 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
gaat niet altijd.. Vrachtverkeer voor je, of SD in een trage kutkraan . Soms is het fijn als ze ruimte maken, maar meestal is het bullshit.
Mensen als in: zowat iedereen die ik tegenkomen. Ga ik zelf naar rechts en mag je in de rem omdat er iemand enthousiast in tegenstelde richting linksaf de bocht om komt. Blijf op je eigen weghelft.quote:Op maandag 10 december 2018 18:38 schreef LorneMalvo het volgende:
[..]
Mensen? Bedoel je 1 persoon die je bent tegen gekomen? Misschien was het wel een verstappen
ik maak alleen ruimte als het écht nódig is.. Je dient zelf te zorgen dat je kunt invoegen. Gaat dat niet en ik kan zonder tandengeknars te veroorzaken ruimte maken doe ik dat. Kan dat niet; sterkte.quote:Op maandag 10 december 2018 19:19 schreef eRKa het volgende:
[..]
Als ik op een praktische lege snelweg een invoeger heb, dan ga ik echt niet opschuiven. De ander gaat maar even iets sneller of langzamer rijden dan ik, plek genoeg om ertussen te komen. Opschuiven doe ik nooit als er voor en achter een zee van ruimte is. Dat neemt niet iedereen je in dank af, zat volk dat er gewoon moordneigingen van krijgt. Nou, hoe weinig verkeersinzicht heb je dan? Als het nodig is cq betere verkeerssituatie oplevert dan maak ik heus wel plaats. Vrachtverkeer, bussen, zelfs busjes met aanhanger maak ik ruimte voor. Maar voor de standaard personenwagen die makkelijk even gas los kan later en achter mij invoegen of wat gas bijgeven en net zo soepel ervóór kan ga ik niks doen.
Hele hordes "automobilisten" die dat echt niet begrijpen.
Ik kan dat ook niet (naar rechts ook niet) Als er asfalt ligt, kun je er rijdenquote:Op maandag 10 december 2018 18:28 schreef alpeko het volgende:
Waarom kunnen mensen geen bocht naar links nemen? Blijkbaar moet je dan als een ware Verstappen de binnenbocht pakken.
Ah check, dat is niet handig/veilig idd, doe dat alleen als de bocht overzichtelijk is en er dus niemand rijdt.quote:Op maandag 10 december 2018 19:40 schreef alpeko het volgende:
[..]
Mensen als in: zowat iedereen die ik tegenkomen. Ga ik zelf naar rechts en mag je in de rem omdat er iemand enthousiast in tegenstelde richting linksaf de bocht om komt. Blijf op je eigen weghelft.
Duitsers kunnen het ook. Met 65 op de invoegstrook, knipper aan en ertussenquote:Op maandag 10 december 2018 19:30 schreef dick_laurent het volgende:
In Frankrijk en België gaan ze gewoon is me al meermaals opgevallen. No matter what, ze gaan gewoon...
Meestal zonder knipperlicht ook.
Aantal keer al gehad dat ik, ondanks dat er plek was om achter/voor mij in te voegen gewoon half van mn rijbaan gedrukt werd en wel moest remmen/uitwijken omdat een botsing anders onvermijdelijk zou zijn.
+1quote:Op maandag 10 december 2018 19:30 schreef dick_laurent het volgende:
In Frankrijk en België gaan ze gewoon is me al meermaals opgevallen. No matter what, ze gaan gewoon...
Meestal zonder knipperlicht ook.
Aantal keer al gehad dat ik, ondanks dat er plek was om achter/voor mij in te voegen gewoon half van mn rijbaan gedrukt werd en wel moest remmen/uitwijken omdat een botsing anders onvermijdelijk zou zijn.
Hell no.quote:Op dinsdag 11 december 2018 12:08 schreef eRKa het volgende:
Het rijdt een stuk relaxter als je met die instelling de Peripherique opgaat.
Totdat er een bejaarde per ongeluk zijn knipperlicht nog aan heeft staan en je een botsing krijgt.....quote:Op woensdag 19 december 2018 19:05 schreef Sounddragon het volgende:
Kutjosti's die bij een rotonde blijven staan tot er geen verkeer meer aan komt.
ALS DE EERSTE 14 AUTO'S RICHTING NAAR RECHTS AANGEVEN EN NAAR JOUW KANT AFSLAAN, DOEN DE VOLGENDE 300 DAT WELLICHT OOK! RIJDEN MET JE CHICKENSHIT KUTKAR, OF BLIJF GEWOON LEKKER THUIS AUB
sja, tiswat. Maar gewoon wachten tot de spits voorbij is lijkt me ook niet de bedoeling wel?quote:Op woensdag 19 december 2018 19:21 schreef wollah het volgende:
[..]
Totdat er een bejaarde per ongeluk zijn knipperlicht nog aan heeft staan en je een botsing krijgt.....
Ik kijk eigenlijk niet eens meer naar het knipperlicht. Volg gewoon die bocht die ze maken en of ze versnellen of afremmen.quote:Op woensdag 19 december 2018 19:21 schreef wollah het volgende:
[..]
Totdat er een bejaarde per ongeluk zijn knipperlicht nog aan heeft staan en je een botsing krijgt.....
ik schat het idd ook meestal in. Als er ruimte is rijd ik op, of liever nog; meteen door zonder te remmen. Komt echt maar heel zelden voor dat er iemand extra voor me moet remmen. Kwestie van niet twijfelen en niet trutten; als je moet stoppen wordt het al wat lastiger, zeker als je in een slowmo kar rijdt.quote:Op woensdag 19 december 2018 20:37 schreef Fer het volgende:
[..]
Ik kijk eigenlijk niet eens meer naar het knipperlicht. Volg gewoon die bocht die ze maken en of ze versnellen of afremmen.
Jammer dat sommige zulke rare bochten maken, dat ik het verkeerd inschat.
I know, ik zit liever ook niet achter een kraan of erin op de weg for that matter . Zand in de verkeersmachine, maar ik kan er ook niks aan doen.quote:Op donderdag 20 december 2018 04:22 schreef br00djekaas54321 het volgende:
Als je dan besluit een kraan de mogelijkheid tot het betreden van de rotonde te geven zullen degenen achter je wel hier komen klagen. Enerzijds terecht, maar goed. Geven en nemen.
Ik ben het wegnummer even kwijt maar is dat de provinciale weg tussen Dinteloord en Halsteren via Steenbergen?quote:Op woensdag 19 december 2018 20:12 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
sja, tiswat. Maar gewoon wachten tot de spits voorbij is lijkt me ook niet de bedoeling wel?
Is een provinciale weg die achterlijk druk is; 90% van het verkeer gaat rechtdoor, en als je dus op die rechtdoor route rijdt kun je bijna als een volleerd lemming blind doorrijden. Weggebruikers die niet rechtdoor gaan weten dat ook, en geven eigenlijk per definitie richting aan als ze 1/4 of 3/4 rond gaan. Als je moet gaan staan wachten of mensen niet per ongeluk een foutje maken staat er een file tot in fucking Roosendaal.
Sowieso; rijd gewoon op als er ruimte is, niemand die hem er moedwillig in boort hoor, dat doen alleen internet heldjes op internet, met hun toetsenbordje, niet in het echt, daar rijden ze ws in een Dacia.
Misschien had hij meer haast?quote:Op donderdag 20 december 2018 19:09 schreef Cat-astrophe het volgende:
Toegegeven, mijn ego zorgde hier ook niet voor het aardigste verkeersgedrag, maar toch...
Ik rijd 120 op een 100 km weg (haast ) Hierdoor uiteraard links, ben wat auto’s aan het inhalen die nét niet ver genoeg van elkaar rijden om telkens lekker tussen te voegen en niet het gevoel te krijgen een harmonica te zijn met bont knipperlicht festijn.
Achter me nadert een auto zonder licht (in deze donkere dagen vind ik ook overdag licht voeren geen overbodige luxe, maar dat terzijde). Ik zag hem duidelijk naderen want al op 100 meter afstand wordt er met de koplampen geflitst, of ik even plaats wil maken.
Dan moet je mij hebben. . Als iemand met hogere snelheid op veilige afstand het gas loslaat en achter me blijft hangen maak ik plek zodra het kan. Maar niet als je me als een stofje opzij wil wuiven. Ik rijd al Vmax+20 en de ander is nog niet eens in de buurt.
Dus ik houd mijn snelheid en rijbaan vast. Ook omdat terugvoegen niet onmogelijk is, maar net niet lekker gaat.
Koplampen achter mij worden nog eens getest en dan denkt meneer een gaatje rechts te zien en wil me daar rechts gaan inhalen. Ik speel het treiterspelletje mee en rijd dat gaatje dicht. Hij boos toeterend klem achter een vrachtwagen.
Om 100 meter verderop de snelweg te gaan verlaten Geen idee hoe hij die afslag had willen halen als hij mij+vrachtwagen nog had ingehaald. Road rage much?
En ja, ook niet mijn finest hour maar het voelde goed.
Gelukkig dat je niet zo'n type bent die dan express even de rem aantikt. Vreselijk gevaarlijke en kinderachtige reactiequote:Op donderdag 20 december 2018 19:09 schreef Cat-astrophe het volgende:
Als iemand met hogere snelheid op veilige afstand het gas loslaat en achter me blijft hangen maak ik plek zodra het kan. Maar niet als je me als een stofje opzij wil wuiven. Ik rijd al Vmax+20 en de ander is nog niet eens in de buurt.
Dus ik houd mijn snelheid en rijbaan vast.
Waarom noodstop had hij voorrang dan?quote:Op zaterdag 22 december 2018 17:45 schreef Gezicht het volgende:
Zojuist een noodstop moeten maken vanwege een tegenligger die geen verlichting aanhad en dus ook echt totaal niet te zien was. En dat om een uur of 5 in hartje december, wanneer het echt al praktisch donker is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |