abonnement Unibet Coolblue
pi_183546057
Toevallig net bezig met een nieuwe leverancier uitzoeken, neem elk jaar een ander, dat was ooit het advies, want goedkoopst.

Loont dat nu dan nog? Of maar gewoon 3 jaar vast klappen?
  woensdag 5 december 2018 @ 10:31:27 #102
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_183546062
quote:
1s.gif Op woensdag 5 december 2018 10:29 schreef Cherni het volgende:

[..]

Je hebt met een wereldeconomie te maken en zult altijd afhankelijk blijven van andere landen. Is het niet het gas of olie zijn het wel alle metalen die je nodig hebt om iets te kunnen produceren.
Als ik geen benzine voor mijn auto kan kopen kan ik fietsen, als de gaskraan wordt dichtgedraaid door een dictator die boos is dat Nederlanders op Twitter lelijk over hem doen heb je mensen die doodgaan van de kou.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_183546097
Doen de Duitsers ook lelijk dan tegen deze, of zou die dictator Duitsland een handelsverbod kunnen opleggen met Nederland?
pi_183546102
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 10:30 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Klopt, voor mij loopt het ook los, maar voor veel mensen niet. Ik begrijp het oproer derhalve dus wel.
En voor hetzelfde geld krijg je qua gezondheid iets en dan ben je ook het haasje.
Het is dat ik samen ben gaan wonen dit jaar, mocht ik nog op mijzelf wonen zou ik door verlaging inkomsten en alle verhogingen afgelopen jaar waarschijnlijk al niet helemaal meer gered hebben maar in 2019 zou ik het echt niet meer gered hebben.
pi_183546121
quote:
1s.gif Op woensdag 5 december 2018 10:26 schreef Leandra het volgende:

[..]

De in Groningen instortende huizen hebben niets met een zogenaamde "klimaatmanie" te maken.

We hebben die reserves gewoon uitgeput.
Dat we dat onder andere gedaan hebben door het Groningse gas voor een appel en een ei aan het buitenland te verkopen doet daar niets aan af.

Maar goed, ik snap dat sommigen buitenlands gas tegen een hogere prijs (en de afhankelijkheid die daarbij hoort) geen probleem vinden, maar waarom afhankelijk worden van het buitenland als het niet nodig is.
Gas genoeg op de wereld. Ik ben voor een goed klimaat maar zie geen reden om massaal van het gas af te gaan. De verbranding is relatief schoon en het rendement van een cv-ketel gewoon goed.

Daarnaast worden de winters toch warmer. Een huishouden verbruikt al sinds de jaren '80 50% minder gas.
pi_183546123
quote:
1s.gif Op woensdag 5 december 2018 10:31 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als ik geen benzine voor mijn auto kan kopen kan ik fietsen, als de gaskraan wordt dichtgedraaid door een dictator die boos is dat Nederlanders op Twitter lelijk over hem doen heb je mensen die doodgaan van de kou.
Twitter is toch diepgaand geïnfiltreerd al door Poetin?
I´m back.
pi_183546126
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 10:30 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Klopt, voor mij loopt het ook los, maar voor veel mensen niet. Ik begrijp het oproer derhalve dus wel.
En voor hetzelfde geld krijg je qua gezondheid iets en dan ben je ook het haasje.
Voor mij loopt het ook wel los. De kinderen zijn inmiddels allemaal het huis uit en mijn partner werkt ook nog. En als je beide met diensten werkt kom je zowat op 3 maal modaal uit. Dan is het natuurlijk allemaal makkelijk lullen. Maar voor velen is het dat niet. Daarom stem ik wel geen VVD. Want ergens klopt het niet met de verdeling.
pi_183546129
quote:
2s.gif Op woensdag 5 december 2018 10:35 schreef skrn het volgende:

[..]

Een huishouden verbruikt al sinds de jaren '80 50% minder gas.
Niks van gemerkt dat onze rekening 50% afnam.
pi_183546144
quote:
1s.gif Op woensdag 5 december 2018 10:36 schreef Cherni het volgende:

[..]

Daarom stem ik wel geen VVD. Want ergens klopt het niet met de verdeling.
Nooit gedaan ook? Of kwam je erachter dat de VVD je klanten het beleg van hun boterham nam?
pi_183546154
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 10:34 schreef -0- het volgende:

[..]

Het is dat ik samen ben gaan wonen dit jaar, mocht ik nog op mijzelf wonen zou ik door verlaging inkomsten en alle verhogingen afgelopen jaar waarschijnlijk al niet helemaal meer gered hebben maar in 2019 zou ik het echt niet meer gered hebben.
Bij mij eigenlijk net andersom. Omdat ik nu niet meer samenwoon, zijn mijn kosten drastisch verlaagd. Energie na twee jaar behoorlijk grote teruggaves zit ik nu onder de 100 euro p/mnd. Maar ik schaal dat volgende maand wrs weer op, naar 110 euro oid.
I´m back.
pi_183546156
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 10:36 schreef john2406 het volgende:

[..]

Niks van gemerkt dat onze rekening 50% afnam.
Zonde he?
pi_183546180
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 10:37 schreef john2406 het volgende:

[..]

Nooit gedaan ook? Of kwam je erachter dat de VVD je klanten het beleg van hun boterham nam?
Never nooit. En alles heeft ermee te maken dat het ook mij wel eens slecht kan gaan. Daarom altijd links gestemd. Bovendien heb ik ondanks dat toch niet al teveel luxe. Veel gaat nu naar mijn ouders toe.
pi_183546196
quote:
1s.gif Op woensdag 5 december 2018 10:40 schreef Cherni het volgende:

[..]

Never nooit. En alles heeft ermee te maken dat het ook mij wel eens slecht kan gaan. Daarom altijd links gestemd. Bovendien heb ik ondanks dat toch niet al teveel luxe. Veel gaat nu naar mijn ouders toe.
Links gedoogde wel onder het beleid van de VVD zijn die niet net zo dan?

Een paar gedoogden niet, is dat de oplossing die een stem te gunnen?
pi_183546204
quote:
1s.gif Op woensdag 5 december 2018 10:36 schreef Cherni het volgende:

[..]

Voor mij loopt het ook wel los. De kinderen zijn inmiddels allemaal het huis uit en mijn partner werkt ook nog. En als je beide met diensten werkt kom je zowat op 3 maal modaal uit. Dan is het natuurlijk allemaal makkelijk lullen. Maar voor velen is het dat niet. Daarom stem ik wel geen VVD. Want ergens klopt het niet met de verdeling.
Ja, bij mij gaat het ook crescendo eigenlijk en volgend jaar moet het nog beter gaan. Vaste lasten ongeveer 25% van netto-inkomen nu. Maar ik lees gewoon heel veel verhalen van mensen die echt totaal in het nauw gedreven worden. En ja, dat zie je dus ook in de landen om ons heen.
I´m back.
pi_183546253
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 10:42 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, bij mij gaat het ook crescendo eigenlijk en volgend jaar moet het nog beter gaan. Vaste lasten ongeveer 25% van netto-inkomen nu. Maar ik lees gewoon heel veel verhalen van mensen die echt totaal in het nauw gedreven worden. En ja, dat zie je dus ook in de landen om ons heen.
Mijn grootste loonsverhoging kreeg ik verleden jaar toen ook de jongste dochter het huis verliet. :)

Maar voor een alleenstaande met een modaal inkomen is het gewoon bizar.
Accijns op roken, drank, energie, Zorgkosten etc gaan behoorlijk in de beurs grijpen.
pi_183546289
Ik betaal voor de stadsverwarming 79¤ per maand waarvan 55¤ is voor het aangesloten zijn :')
pi_183546290
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 10:42 schreef john2406 het volgende:

[..]

Links gedoogde wel onder het beleid van de VVD zijn die niet net zo dan?

Een paar gedoogden niet, is dat de oplossing die een stem te gunnen?
Nou ja, de PvdA is daardoor wel gedecimeerd.
pi_183546291
quote:
1s.gif Op woensdag 5 december 2018 10:46 schreef Cherni het volgende:

[..]

Mijn grootste loonsverhoging kreeg ik verleden jaar toen ook de jongste dochter het huis verliet. :)

Maar voor een alleenstaande met een modaal inkomen is het gewoon bizar.
Accijns op roken, drank, energie, Zorgkosten etc gaan behoorlijk in de beurs grijpen.
Ja, klopt met een modaal-inkomen kon je altijd alles doen, nu ben je een armoedzaaier of je moet wel een relatie hebben en met zijn tweeën werken.
I´m back.
pi_183546306
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 10:48 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, klopt met een modaal-inkomen kon je altijd alles doen, nu ben je een armoedzaaier of je moet wel een relatie hebben en met zijn tweeën werken.
Precies. Nu heeft mijn jongste dochter en haar vriend samen beide het minimumloon. En dan lukt het ook nog wel. Maar die zijn nog jong en gaan nog groeien.
  woensdag 5 december 2018 @ 10:50:18 #120
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_183546317
quote:
2s.gif Op woensdag 5 december 2018 10:35 schreef skrn het volgende:

[..]

Gas genoeg op de wereld. Ik ben voor een goed klimaat maar zie geen reden om massaal van het gas af te gaan. De verbranding is relatief schoon en het rendement van een cv-ketel gewoon goed.

Daarnaast worden de winters toch warmer. Een huishouden verbruikt al sinds de jaren '80 50% minder gas.
Dat we minder verbuiken komt vooral doordat we beter isoleren.
Als jij een jaren 70 woning hebt met nog gewoon enkel glas, geen vloer-, dak- en spouwisolatie, dan kun je nog zo'n hypermoderne HR-ketel hebben, maar dan stook je nog steeds, net als in 1975, voor de vogels.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_183546334
quote:
1s.gif Op woensdag 5 december 2018 10:49 schreef Cherni het volgende:

[..]

Precies. Nu heeft mijn jongste dochter en haar vriend samen beide het minimumloon. En dan lukt het ook nog wel. Maar die zijn nog jong en gaan nog groeien.
Ja, en dan trouwen, kindertjes krijgen, andere woning....
I´m back.
pi_183546394
Tijd voor gele hesjes. Oh nee wij slikken alles wat de overheid ons opdraagt.
pi_183546429
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 10:55 schreef Cattivo het volgende:
Tijd voor gele hesjes. Oh nee wij slikken alles wat de overheid ons opdraagt.
Ik ben vaak genoeg gaan demonstreren, maar die tijd is voorbij. Neem je een vrije dag op. En dan sta je in Amsterdam met een handje vol mensen tegen Tipp te demonstreren. Dat krijg ik niet meer opgebracht.
pi_183546452
Heeft het dan nog doel de nieuwe Nederlander verkwanseld toch al wat opgebouwd is, was toch?
  woensdag 5 december 2018 @ 11:00:30 #125
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_183546468
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 10:55 schreef Cattivo het volgende:
Tijd voor gele hesjes. Oh nee wij slikken alles wat de overheid ons opdraagt.
Heb je gezien wat voor achterlijke hoax theorie het belangrijkste punt van die gele hesjes is? Met hun "geboorte trustfonds"? :')

Dat zit in dezelfde categorie pro/anti Piet; als weldenkend mens wil je er niet mee geassocieerd worden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_183546469
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 10:59 schreef john2406 het volgende:
Heeft het dan nog doel de nieuwe Nederlander verkwanseld toch al wat opgebouwd is, was toch?
Ben je al met pensioen?
I´m back.
pi_183546509
quote:
1s.gif Op woensdag 5 december 2018 10:58 schreef Cherni het volgende:

[..]

Ik ben vaak genoeg gaan demonstreren, maar die tijd is voorbij. Neem je een vrije dag op. En dan sta je in Amsterdam met een handje vol mensen tegen Tipp te demonstreren. Dat krijg ik niet meer opgebracht.
Klopt ja. De reden waarom het in Frankrijk ook uitdraait op rellen. Ik heb nog nooit gehoord van een vredige demonstratie die iets oplevert.
pi_183546526
quote:
1s.gif Op woensdag 5 december 2018 11:00 schreef Leandra het volgende:

[..]

Heb je gezien wat voor achterlijke hoax theorie het belangrijkste punt van die gele hesjes is? Met hun "geboorte trustfonds"? :')

Dat zit in dezelfde categorie pro/anti Piet; als weldenkend mens wil je er niet mee geassocieerd worden.
Dus degenen die zich ermee associëren zijn geen weldenkende mensen? Ik ben een wel denkend mens, maar ik kan goed begrijpen waar dit oproer ineens vandaan komt. Of ben ik nu ineens geen weldenkend mens meer, omdat ik dat kan begrijpen???
I´m back.
pi_183546539
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 11:03 schreef Cattivo het volgende:

[..]

Klopt ja. De reden waarom het in Frankrijk ook uitdraait op rellen. Ik heb nog nooit gehoord van een vredige demonstratie die iets oplevert.
Een vredige demonstratie waar de opkomst zeer hoog is, zal zeker helpen. Of een landelijke staking kan ook helpen.
pi_183546575
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 10:21 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Mee eens. Ik heb een loonsverhoging van 4% gehad maar als ik zo eens naar de lasten kijk die schieten allemaal omhoog en houd ik niets meer over. De prijsstijgingen van tweede helft 2018 en eerste helft 2019 zijn niet normaal meer echt alles wordt fors duurder.
Ik wissel van baan, loonsverhoging van 30% :D
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_183546585
quote:
1s.gif Op woensdag 5 december 2018 11:04 schreef Cherni het volgende:

[..]

Een vredige demonstratie waar de opkomst zeer hoog is, zal zeker helpen. Of een landelijke staking kan ook helpen.
Punt is dat het begrip gele hesjes - NL geassocieerd wordt met extreemrechts, omdat allerlei lieden die zo worden aangeduid in NL vrij snel op de bandwagon kropen.
I´m back.
pi_183546615
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 11:08 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Punt is dat het begrip gele hesjes geassocieerd wordt met extreemrechts, omdat allerlei lieden die zo worden aangeduid in NL vrij snel op de bandwagon kropen.
Helaas is dat gekaapt door diverse groepen. Het gaat inderdaad allang niet meer om die brandstofaccijns alleen. Ook in Frankrijk niet.
pi_183546687
Er heerst een onderhuidse woede bij velen. En overheden binnen een EU zullen hier toch iets aan moeten gaan doen voor de bom echt barst. Je kunt die woede niet blijven wegstoppen.
pi_183546719
quote:
1s.gif Op woensdag 5 december 2018 11:10 schreef Cherni het volgende:

[..]

Helaas is dat gekaapt door diverse groepen. Het gaat inderdaad allang niet meer om die brandstofaccijns alleen. Ook in Frankrijk niet.
In NL heeft het een andere dynamiek dan in Frankrijk. Hier in NL liepen bepaalde mensen al een jaar of 2 à 3 geleden, ten tijde van Merkels wir schaffen das, te oreren dat er een burgeroorlog zou komen. Deze mensen grepen vrijwel meteen de Franse gilets jaunes aan om in feite dat punt weer te maken. In Frankrijk heeft het meer een sociaal-economisch aspect.
I´m back.
pi_183546740
quote:
1s.gif Op woensdag 5 december 2018 11:16 schreef Cherni het volgende:
Er heerst een onderhuidse woede bij velen. En overheden binnen een EU zullen hier toch iets aan moeten gaan doen voor de bom echt barst. Je kunt die woede niet blijven wegstoppen.
Ja, dat klopt, maar is die woede nu sociaal-economisch of is die cultureel? Of allebei? Of beïnvloedt het één het ander en andersom?
I´m back.
pi_183546767
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 11:20 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, dat klopt, maar is die woede nu sociaal-economisch of is die cultureel? Of allebei? Of beïnvloedt het één het ander en andersom?
Beiden zou ik zeggen en uiteraard versterkt het elkaar.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_183546813
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 11:19 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

In NL heeft het een andere dynamiek dan in Frankrijk. Hier in NL liepen bepaalde mensen al een jaar of 2 à 3 geleden, ten tijde van Merkels wir schaffen das, te oreren dat er een burgeroorlog zou komen. Deze mensen grepen vrijwel meteen de Franse gilets jaunes aan om in feite dat punt weer te maken. In Frankrijk heeft het meer een sociaal-economisch aspect.
Als de ECB geen geld bij gedrukt had, was die er volgens mij allang geweest?
pi_183546849
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 11:00 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ben je al met pensioen?
Yep maar werk nog voor de hobby, of zeg ik het niet juist?
Niet om een hobby te bekostigen maar voor de hobby!

Is nu nog leuker als dat het voorheen was.
pi_183546876
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 11:25 schreef john2406 het volgende:

[..]

Als de ECB geen geld bij gedrukt had, was die er volgens mij allang geweest?
ECB heeft er vooral slechte financiële producten mee over genomen imho en nog zit er bij tal van grote internationale banken rotzooi, daterend van voor 2008.
I´m back.
pi_183546879
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 11:20 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, dat klopt, maar is die woede nu sociaal-economisch of is die cultureel? Of allebei? Of beïnvloedt het één het ander en andersom?
Allebei. Als het sociaal-economisch niet al te best meer gaat is er altijd een zondebok.
pi_183546929
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 11:28 schreef john2406 het volgende:

[..]

Yep maar werk nog voor de hobby, of zeg ik het niet juist?
Niet om een hobby te bekostigen maar voor de hobby!

Is nu nog leuker als dat het voorheen was.
Nah, kijk de pensioenen in ons beste pensioenstelsel van de wereld worden op termijn ook een groot probleem. Omdat pensioenen niet geïndexeerd zijn op dit moment, en we weten niet hoe lang dit zo blijft voortduren, verwacht ik op termijn dat men veel 67+-banen moet gaan creëren. Veel 67+'ers zullen wrs wel 1 tot 3 dagen per week erbij willen werken, om een beetje gezellig te overleven.
Ik kom nu al veel 66+'ers tegen die dit doen, maar dat zal over 10 jaar als ik mijn pensioen kan innen wrs behoorlijk zijn toegenomen in ons beste pensioenstelsel van de wereld ahw.
I´m back.
pi_183546935


44% belasting over energie
37% belasting over loon
43% belasting over benzine
BTW tarief van mn boodschapjes van 6 naar 9%
Zorgpremie omhoog

Op hoeveel procent totale belasting zal ik inmiddels zitten? Natuurlijk lastig te zeggen gezien ook deel indirect, maar gok dat ik beetje boven de 40% zit.

Leuk dat de hypothreekrente aftrek de trend ook volgt /s
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_183546967
quote:
1s.gif Op woensdag 5 december 2018 11:29 schreef Cherni het volgende:

[..]

Allebei. Als het sociaal-economisch niet al te best meer gaat is er altijd een zondebok.
Dan zeg jij dus alleen sociaal-economisch en niet cultureel, want dat komt alleen door zondebokwerking?
I´m back.
pi_183546976
quote:
Stroom zitten we wel iets hoger gas veel minder heel veel minder!
Stroom trouwens zonder wat wij verkopen.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 05-12-2018 11:37:34 ]
pi_183547046
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 11:36 schreef john2406 het volgende:

[..]

Stroom zitten we wel iets hoger gas veel minder heel veel minder!
Stroom trouwens zonder wat wij verkopen.
Ik zit gelukkig op 500 m3 gas en 850 kWh stroom.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_183547064
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 11:40 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Ik zit gelukkig op 500 m3 gas en 850 kWh stroom.
Woonoppervlakte en alles warm gestookt?
pi_183547099
Hier 89 vierkante meter vier verdiepingen open trap van de onderste tot te bovenste verdieping.
pi_183547112
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 11:42 schreef john2406 het volgende:
Hier 89 vierkante meter vier verdiepingen open trap van de onderste tot te bovenste verdieping.
Je hebt een flat?
I´m back.
pi_183547119
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 11:41 schreef john2406 het volgende:

[..]

Woonoppervlakte en alles warm gestookt?
70m2 en nee stook alleen de woonkamer op avonden dat ik thuis ben. Dinsdag, donderdag en zaterdag stook ik bijna niks behalve koken. Woon in een flat maar heb alleen onder en 1 kant naast me woningen.

Gewoon slim metertje met een programmaatje helpt ook.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_183547178
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 11:43 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Je hebt een flat?
Nee ooit een karkas gekocht half af, Duitser had het gebouwd binnen muren van 18 cm.

Geen kozijnen niks zat er in behalve de trap.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-12-2018 11:49:31 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')