abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_183542613
https://www.at5.nl/artike(...)met-taxi-rozengracht

De ene taxichauffeur is net vrijgesproken van een dodelijke aanrijding en de volgende ongeval heeft alweer plaatsgevonden. Misschien eens tijd voor strengere regels voor taxi’s in Amsterdam, ipv verstoppertje spelen met letters.

Ik heb vernomen, dat het slachtoffer een persoon van 82 was.






[ Bericht 12% gewijzigd door Fer op 05-12-2018 00:11:50 ]
.
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 5 december 2018 @ 00:52:33 #2
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_183543177
Volgens de TT was de voetganger dus al dood? :')

Bijzondere plek trouwens, wat doet een taxi op de tram/busbaan?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  woensdag 5 december 2018 @ 01:00:48 #3
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_183543250
quote:
6s.gif Op woensdag 5 december 2018 00:52 schreef Nikonlover het volgende:
Volgens de TT was de voetganger dus al dood? :')

Bijzondere plek trouwens, wat doet een taxi op de tram/busbaan?
Daar mogen ze rijden. Er is zoiets als een trambaanontheffing. Tsja.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_183543321
Die rijden vaak nou eenmaal wel behoorlijk snel, zijn veelal wel goede chauffeurs.
pi_183543637
Amsterdam is het nieuwe Marrakech
Haha kech.
U MAD?
pi_183544002
quote:
2s.gif Op woensdag 5 december 2018 01:00 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Daar mogen ze rijden. Er is zoiets als een trambaanontheffing. Tsja.
Maar dit is een 3e handse Toyota Prius. Meestal is dat een Uber, die hebben geen ontheffing. Hij is normaal ook duidelijk zichtbaar onder de voorruit.
.
pi_183544042
quote:
1s.gif Op woensdag 5 december 2018 06:56 schreef Fer het volgende:

[..]

Maar dit is een 3e handse Toyota Prius. Meestal is dat een Uber, die hebben geen ontheffing. Hij is normaal ook duidelijk zichtbaar onder de voorruit.
De blauwe plaat vergeten we maar ff?
pi_183544188
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 07:05 schreef rival het volgende:

[..]

De blauwe plaat vergeten we maar ff?
Het voertuig heeft een vergunning voor personenvervoer, maar dan geeft je niet automatisch een trambaan ontheffing. Daarvoor moet jee aangesloten zijn bij een TTO of een eigen ontheffing aanvragen.
.
pi_183544248
nvm
  woensdag 5 december 2018 @ 07:47:36 #10
206164 Gibson88
Beste debater aldus tong80
pi_183544255
Treurig :N
Aan het typen...
pi_183544281
Harde klap zo te zien.
  woensdag 5 december 2018 @ 08:00:54 #12
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_183544348
quote:
1s.gif Op woensdag 5 december 2018 00:05 schreef Fer het volgende:
https://www.at5.nl/artike(...)met-taxi-rozengracht

Misschien eens tijd voor strengere regels voor taxi’s in Amsterdam, ipv verstoppertje spelen met letters.

Waarom? Het lijkt er op dat de voetganger niet op een zebrapad is overgestoken, maar gewoon over de weg is gelopen. Dat is niet zo verstandig als je 82 bent denk ik.
pi_183544466
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 08:00 schreef SugeLucky het volgende:

[..]

Waarom? Het lijkt er op dat de voetganger niet op een zebrapad is overgestoken, maar gewoon over de weg is gelopen. Dat is niet zo verstandig als je 82 bent denk ik.
Dan hoef je diegene nog niet dood te rijden. Het is een redelijk overzichtelijke straat en je ziet iemand van tientallen meters oversteken, als je tenminste oplet. Tevens een 30km zone.

Hij zal wel klanten beoordelen zijn op de Uber app.
.
  woensdag 5 december 2018 @ 08:30:35 #14
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_183544529
quote:
1s.gif Op woensdag 5 december 2018 08:23 schreef Fer het volgende:

[..]

Dan hoef je diegene nog niet dood te rijden. Het is een redelijk overzichtelijke straat en je ziet iemand van tientallen meters oversteken, als je tenminste oplet. Tevens een 30km zone.

Hij zal wel klanten beoordelen zijn op de Uber app.
Misschien kwam ie net vanachter een tram gelopen?

Je bent duidelijk nog nooit op de rozengracht geweest, het is een behoorlijk chaotische gebeurtenis en verre van overzichtelijk.

Betekent verder niet dat de voetganger schuldig is, maar jij begint gelijk over maatregelen tegen Taxi's in Amsterdam terwijl je niet eens de toedracht weet.
pi_183545100
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 08:30 schreef SugeLucky het volgende:

[..]

Misschien kwam ie net vanachter een tram gelopen?

Je bent duidelijk nog nooit op de rozengracht geweest, het is een behoorlijk chaotische gebeurtenis en verre van overzichtelijk.

Betekent verder niet dat de voetganger schuldig is, maar jij begint gelijk over maatregelen tegen Taxi's in Amsterdam terwijl je niet eens de toedracht weet.
Hangt ervan af of er veel verkeer is en om 10 uur 's ochtends valt dat wel mee, en dan is het een brede, overzichtelijke straat.
pi_183545128
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 09:29 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Hangt ervan af of er veel verkeer is en om 10 uur 's ochtends valt dat wel mee, en dan is het een brede straat met veel overzicht.
Ook om 10 uur 's ochtends kan het zicht geblokkeerd worden door een op de straat geparkeerd bestelbusje oid.
pi_183545149
Als het om een 82 jarige gaat neig ik meer naar dat zij zelf fouten heeft gemaakt.
  woensdag 5 december 2018 @ 09:38:22 #18
131800 Tarado
capô de fusca
pi_183545253
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 09:32 schreef Starmanelon het volgende:
Als het om een 82 jarige gaat neig ik meer naar dat zij zelf fouten heeft gemaakt.
zou best kunnen maar wat Fer al stelt de meeste Ubers hebben geen trambaan ontheffing en je mag er maar 30
pi_183545379
De leeftijd van de taxichauffeur is ook nog niet bekend.

Eh, ok.. :{
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_183547526
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 08:30 schreef SugeLucky het volgende:

[..]

Misschien kwam ie net vanachter een tram gelopen?

Je bent duidelijk nog nooit op de rozengracht geweest, het is een behoorlijk chaotische gebeurtenis en verre van overzichtelijk.

Betekent verder niet dat de voetganger schuldig is, maar jij begint gelijk over maatregelen tegen Taxi's in Amsterdam terwijl je niet eens de toedracht weet.
Eh ik was er toen het ongeluk net gebeurt was. De Rozengracht vrij van haltes en borden of hekjes middenop.

Misschien dat er een busje stond te lossen, maar daar moet je als ervaren chauffeur op bedacht zijn. Een 82 jarige rent doorgaans niet en springt ook niet achter een busje vandaan.
.
pi_184454486
Zware ongelukken met in enkele gevallen zelfs een dodelijke afloop, waarbij veelal jonge taxichauffeurs betrokken zijn. De PvdA wil de veiligheid rond het taxivervoer aanpakken door een minimumleeftijd voor taxichauffeurs in te stellen.

De partij pleit voor de maatregel tijdens een commissievergadering op de Stopera. Mensen die taxichauffeur willen worden zouden volgens raadslid Dennis Boutkan minimaal 23 jaar oud moeten zijn en minimaal twee jaar hun rijbewijs moeten hebben. De PvdA ziet vooral problemen bij de jonge chauffeurs die rijden voor taxi-app Uber. Die chauffeurs moeten volgens de partij veel uren maken omdat ze slecht betaald krijgen.

https://www.at5.nl/artike(...)-voor-taxichauffeurs

Maar eerst moesten er nog meer doden vallen:

Een fietsster is vannacht overleden bij een aanrijding met een taxi op de Heemstedestraat. De 24-jarige Amsterdamse werd ter plaatse gereanimeerd, maar overleed aan haar verwondingen.

Het ongeval gebeurde rond 04.00 uur. Volgens getuigen werd de vrouw geschept toen zij de weg overstak richting de Poeldijkstraat.

De 21-jarige bestuurder is aangehouden en wordt op het politiebureau verhoord. De politie vraagt getuigen om zich te melden.

Zesde ongeval met taxi
Het betreft al zeker het zesde ongeval met een taxi in ruim een maand tijd. Begin december overleed een voetganger na een aanrijding op de Rozengracht. Enkele dagen later raakten drie mensen gewond bij een aanrijding in Duivendrecht. Een week daarna raakten twee scooterrijders gewond in West en eind december raakte een maaltijdbezorger gewond in Zuid. Vorige week raakte een fietser zwaargewond op de Haarlemmerweg.

Opvallend is dat geen van de betrokken taxi's een daklicht op hun auto hadden.
https://www.at5.nl/artike(...)taxi-heemstedestraat

En vers van de pers:

Bij het ongeval begin januari op de A9 waarbij twee mensen om het leven kwamen, was een chauffeur van Uber betrokken.
Bij het ongeluk op 3 januari kwamen twee mensen uit Amsterdam om het leven. De man en zijn dochter hadden net familie op Schiphol afgezet en waren op weg naar huis toen hun auto het begaf. Dat gebeurde op de plek waar de A9 en de A4 elkaar kruisen. De inzittenden stapten uit en werden kort daarna geschept door de taxi.

Bij het dodelijk ongeluk speelde drugsgebruik een rol, zo werd eerder bekend. De taxichauffeur had cannabis gebruikt. Hij is aangehouden als verdachte en naar het ziekenhuis gebracht.
https://www.parool.nl/ams(...)ongeval-a9~a4621465/

[ Bericht 14% gewijzigd door Loekie1 op 17-01-2019 14:54:08 ]
pi_184454734
Ik snap niks van de TT
pi_184455327
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 14:59 schreef julius123 het volgende:
Ik snap niks van de TT
Dat was toen het nieuwste geval van een aanrijding in Amsterdam waarbij een uber chauffeur betrokken was.
  donderdag 17 januari 2019 @ 15:43:02 #24
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_184455375
https://www.telegraaf.nl/(...)estuurder-meldt-zich

Wel heel toevallig vandaag weer een vergelijkbaar ongeval veroorzaakt door z'n Uber prius....
pi_184455466
Als blijkt dat er met name buitensporig veel ongelukken gebeuren door Uberchauffeurs omdat de werkdruk er te hoog is of de normen te laag, lijkt het mij zinvoller om dan specifiek daar wat aan te doen in plaats van arbitraire regeltjes omtrent iemands leeftijd te verzinnen.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')