abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 4 december 2018 @ 19:49:10 #1
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_183536967
Beste leden,

Als dagelijks consument blijft voor een aantal van u de sigaret uiteraard een belangrijk onderdeel van het geheel. Wij correcte Haarlemmers in de betere kringen, meestal vertoevend in de beste sferen *) :Y), weten prima over dit item mee te praten. Daarbij moet ons van het hart dat wij waardering kunnen opbrengen voor het gegeven dat de overheid steeds meer aandacht heeft voor uw goede gezondheid.

Tķch zit hier een publieke 'eerlijkheidsfactor' bij ingesloten en spelen economische overwegingen hierin een rol mee in 'n wat breder spectrum. *) En dat is ook niet zonder economische reden *), dat geldt dus zowel voor u als afnemer als voor een goed geordende economische gang van zaken. :s) :s) :s) Hoewel er thans genoeg ernstige en betreurenswaardige gevallen zijn die dure medische kosten met zich meebrengen, valt er ook een steeds ongezondere levensstijl te betreuren die bijgaand de algemene zorgkosten onnodig beīnvloeden, mij dunkt. ;)

Dat betekent dat mensen met een ongezonde levensstijl, door toedoen van geheel eigen ongezonde manier van leven naast de vergrijzing en alle andere noden, een negatieve effect sorteren op de broodnodige :Y) inhoud van de portemonnee van burgers met een gezondere levensstijl. :Y) :) Mede door een ongezonde levensstijl worden de premies ziektekostenverzekering voor minder kapitaalkrachtige en vaak hardwerkende mensen jaarlijks steeds hoger. :+ Als graag geziene personage in het Haerlemsche, maar ook als niet geheel onbekend Nederlander in mijn vakgebied, beschouw ik het als niet fair wanneer men anderen ongebreideld en ongegeneerd op kosten jaagt.

Enfin, het laatste wil men dus aan banden leggen, en wel middels een flinke accijns op deze genotsmiddelen. B:)B Op kantoor te Haarlem *) en op de wervelende Zuidas te Amsterdam kennen wij verschillende rokers die een verschillende mening over de hoge accijnzen hebben :s) :s) :s), ongeacht het feit dat men hier absoluut niet tot de armsten in de samenleving behoort. :N :Y) De verschillen in functie op deze alsmaar groeiende zakenlocatie binnen de EU lopen uiteen van gediplomeerd, uiterst bekwaam maar bovenal gekwalificeerd medewerkers op diverse posten, accountants, topadvocaten *), tot en met ambtenaren en goedgeluimde bankdirecteuren aan toe.

Een aanzienlijk percentage van deze waardige dames en heren rookt ook, hoewel 'n aantal van hen intussen al gestopt is of het minder doet kunnen de meesten van best begrip voor de maatregel opbrengen. Nu is het voor ons in die wereld financieel gezien slechts 'n druppel op een gloeiende plaat ten opzichte 'gewone' burgers, die niet zelden van een gewoon salaris moeten leven. Echter, vanuit onze branche hebben wij reeds vaker onderhoud gevoerd met politiek Den Haag over het omstreden accijns op rookwaar en alcoholische versnaperingen. :9~

Over dit voor onze medemens nogal spraakmakende onderwerp, hetgeen ons niet geheel koud laat ondanks ons riante budget als belangrijke schakel voor de economie, hebben wij naar aanleiding van deze financiële 'aderlating' voor consumerend NL vervolgens geen nul op het rekest gekregen. *) Dat betekent dat het kabinet onder auspiciën van Mark Rutte (VVD) - in ruil voor het 'innen' van liefst 170 mln euro aan accijnzen, in het kader van terugdringing en ontmoediging van genotsmiddelen met alle ziektekosten van dien - volgend jaar een tegenprestatie voor u in petto heeft. :s)

We weten nog niet precies wat, maar wij wachten het ook geduldig af.

Fijne avond!

Scjvb

--------

Hogere sigarettenaccijns brengt 170 miljoen euro op voor lastenverlichting

quote:
04 december 2018 09:31 Laatste update: 6 uur geleden

De hogere accijns op sigaretten om Nederland gezonder te maken, levert vanaf 2021 jaarlijks naar verwachting 170 miljoen euro op. In 2020 zal het 100 miljoen euro zijn.

De maatregel uit het zogenoemde preventieakkoord vult de staatskas niet extra, want burgers worden gecompenseerd met een verlichting van andere lasten.

Met maatregelen uit het preventieakkoord wil de regering roken, overgewicht en problematisch alcoholgebruik aanpakken. Welke lastenverlichting er volgt, zal naar verwachting volgend jaar augustus duidelijk worden bij het opstellen van de begroting voor 2020.

Het akkoord, dat in november met tientallen partijen uit de samenleving werd gesloten, moet onder meer de gezondheidsverschillen tussen mensen verkleinen. Er komen onder meer wettelijke maatregelen en campagnes.



Š https://www.nu.nl/economi(...)stenverlichting.html
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
  dinsdag 4 december 2018 @ 19:54:52 #2
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_183537133
Accijnzen op sigaretten zijn prima. Gemakkelijk te vermijden belastingen. Net als verkeersboetes.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_183537642
¤25,- per pakje graag
pi_183537835
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2018 20:12 schreef -mosrednA het volgende:
¤25,- per pakje graag
Prima, dan verdwijnt de hele tabakshandel in de illegaliteit en verdiend Nederland er helemaal geen cent meer aan.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  dinsdag 4 december 2018 @ 20:20:40 #5
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_183537850
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2018 20:12 schreef -mosrednA het volgende:
¤25,- per pakje graag
100¤!
pi_183537887
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2018 20:12 schreef -mosrednA het volgende:
¤25,- per pakje graag
Dan ga ik meteen een slof of 20 in Polen o.i.d halen en hier flink cashen _O_
pi_183537907
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 20:21 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Dan ga ik meteen een slof of 20 in Polen o.i.d halen en hier flink cashen _O_
En ik ga met je mee.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  dinsdag 4 december 2018 @ 20:32:45 #8
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183538150
En daarmee behoren rokers m.i. tot een van de sociaalste bevolkingsgroepen. Chapeau! :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_183538324
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 20:32 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
En daarmee behoren rokers m.i. tot een van de sociaalste bevolkingsgroepen. Chapeau! :)
Rokers, drinkers en mensen die vuurwerk stoken houden wel van een beetje gezelligheid
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_183538351
Lastenverlichting, yeah right :')
pi_183538437
Welke lastenverlichting?
  Moderator dinsdag 4 december 2018 @ 20:59:41 #12
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_183538806
Heerlijk altijd, die OP's van deze TS. :D

Ik vind het prima dat die dingen steeds duurder worden.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_183539415
Wordt het ook geen tijd voor een hoge accijns op nicotine kauwgum en antirookbehandelingen? :W

Drugsverslaafden en alcoholisten krijgen wel fatsoenlijke hulp terwijl die meer maatschappelijke schade dan rokers veroorzaken. Voor nicotineverslaafden is er geen enkele verslavingszorg geregeld. Terwijl tabak sterker verslavend werkt. Ik vind het gemeen dat er behalve een sterke accijnsverhoging geen fatsoenlijke hulpprogrammas zijn voor sigaretten-rokers. Weg met huidige verslavingszorg en belachelijke voorlichtingscampagnes, die geen enkel effect sorteren. Trouwens als een drugsverslaafde ipv de drugs sigaretten gaat roken is de overlast juist minder.
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
pi_183540275
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2018 20:45 schreef Infection het volgende:
Welke lastenverlichting?
wel opmerkelijk dat dat niet verteld wordt.
pi_183540360
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 21:26 schreef paulgo het volgende:
Wordt het ook geen tijd voor een hoge accijns op nicotine kauwgum en antirookbehandelingen? :W

Drugsverslaafden en alcoholisten krijgen wel fatsoenlijke hulp terwijl die meer maatschappelijke schade dan rokers veroorzaken. Voor nicotineverslaafden is er geen enkele verslavingszorg geregeld. Terwijl tabak sterker verslavend werkt. Ik vind het gemeen dat er behalve een sterke accijnsverhoging geen fatsoenlijke hulpprogrammas zijn voor sigaretten-rokers. Weg met huidige verslavingszorg en belachelijke voorlichtingscampagnes, die geen enkel effect sorteren. Trouwens als een drugsverslaafde ipv de drugs sigaretten gaat roken is de overlast juist minder.
Het gaat dan ook niet om overlast maar om geld. Leer de overheid kennen zeg.
  dinsdag 4 december 2018 @ 22:40:20 #16
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_183540860
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 20:20 schreef Hathor het volgende:

[..]

Prima, dan verdwijnt de hele tabakshandel in de illegaliteit en verdiend Nederland er helemaal geen cent meer aan.
Het biedt inderdaad wel kansen met alsmaar hogere accijnzen.
  dinsdag 4 december 2018 @ 22:52:28 #17
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_183541171
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 21:26 schreef paulgo het volgende:
Wordt het ook geen tijd voor een hoge accijns op nicotine kauwgum en antirookbehandelingen? :W

Drugsverslaafden en alcoholisten krijgen wel fatsoenlijke hulp terwijl die meer maatschappelijke schade dan rokers veroorzaken. Voor nicotineverslaafden is er geen enkele verslavingszorg geregeld. Terwijl tabak sterker verslavend werkt. Ik vind het gemeen dat er behalve een sterke accijnsverhoging geen fatsoenlijke hulpprogrammas zijn voor sigaretten-rokers. Weg met huidige verslavingszorg en belachelijke voorlichtingscampagnes, die geen enkel effect sorteren. Trouwens als een drugsverslaafde ipv de drugs sigaretten gaat roken is de overlast juist minder.
Je kunt gewoon naar je huisarts om van je rookverslaving af te komen en hij kan gewoon Champix oid voorschrijven.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_183542359
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2018 20:45 schreef Infection het volgende:
Welke lastenverlichting?
Je zakken worden lichter gemaakt, zodat je die last niet meer hoeft te dragen.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_183542741
Jaja totdat blijkt dat mensen daadwerkelijk minder gaan roken (of uit buitenland gaan halen) en ipv een overschot er een tekort komt, dan worden die accijnzen weer snel verlaagt. Gezondheid is leuk maar het moet niet aan de inkomsten gaan tornen. Zie de alcoholaccijnzen een jaar of 10-15 geleden, die verhoging werd ook snel teruggedraaid toen het minder bleek op te leveren :')
pi_183543863
Niet gelezen.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_183543866
Wat voor akkoord is er over alcohol dan?
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
  woensdag 5 december 2018 @ 08:14:51 #22
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_183544424
Gut gut, de illegale sigarettenhandel zal wel behoorlijk opkomen in Nederland.

Wat een kut smileys allemaal in de OP zeg. Heb alleen het nieuwsbericht gelezen daarom.
pi_183545156
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 22:52 schreef LXIV het volgende:

[..]

Je kunt gewoon naar je huisarts om van je rookverslaving af te komen en hij kan gewoon Champix oid voorschrijven.
Ik vind dat niet-rokers niet hoeven mee te betalen aan nicotine kauwgum, champix en andere onzinnige antirookbehandelingen. Dus deze nietwerkende onzin moet uit het basispakket blijven.
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
pi_183545559
Brengt op, men gaat er dus van uit dat iedereen die nu nog paffen doet blijft paffen?

Had men niet beter kan opbrengen genomen?
pi_183545572
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 09:33 schreef paulgo het volgende:

[..]

Ik vind dat niet-rokers niet hoeven mee te betalen aan nicotine kauwgum, champix en andere onzinnige antirookbehandelingen. Dus deze nietwerkende onzin moet uit het basispakket blijven.
En ik vind dat iemand die niet op wintersport, of vakantie gaat niet hoeft te betalen voor iemand die wel gaat en zich iets op lopen kan daar.
  woensdag 5 december 2018 @ 09:58:23 #26
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_183545594
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 09:56 schreef john2406 het volgende:

[..]

En ik vind dat iemand die niet op wintersport, of vakantie gaat niet hoeft te betalen voor iemand die wel gaat en zich iets op lopen kan daar.
Tja.
Zo ik betalen willen niet jou uitkering voor. Er doe wat maar je aan.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_183558391
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 05:52 schreef maryen65 het volgende:
Wat voor akkoord is er over alcohol dan?
De alcohol is heilig in dit zuipersland. De alcoholaccijnzen gaan niet omhoog maar het stunten met alcohol in de supermarkten wordt een klein beetje van banden gelegd. Dat hele verslavingsbeleid is waanzin. Van mijn part verdwijnt de leeftijd grens voor alcohol weer. Jongeren bezatten zich toch massaal. Of het nou het antirook beleid of het alcohol beleid is. De overheid komt steeds weer met klantonvriendelijke ondoordachte oplossingen.
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
pi_183558456
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 09:58 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Tja.
Zo ik betalen willen niet jou uitkering voor. Er doe wat maar je aan.
Goed genederlandst
  woensdag 5 december 2018 @ 22:10:19 #29
172669 Papierversnipperaar
Cafeīne is ook maar een drug.
pi_183558567
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 19:49 schreef Scjvb het volgende:

Dat betekent dat mensen met een ongezonde levensstijl, door toedoen van geheel eigen ongezonde manier van leven naast de vergrijzing en alle andere noden, een negatieve effect sorteren op de broodnodige :Y) inhoud van de portemonnee van burgers met een gezondere levensstijl.
Dat is niet waar. De meeste zorgkosten gaan naar menen van 70 jaar en ouder. Mensen met een ongezonde levensstijl worden meestal minder oud dan gemiddeld, dus dat bespaard heel veel geld. Juist gezonde mensen zijn duur.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_183558966
Accijns per definitie een slecht idee. Zeker op tabak en alcohol.
Conscience do cost.
pi_183559442
Wat een onzin, hogere accijnzen leid ook tot meer stoppers.
Het gaat het rijk niet om de gezondheid maar tussen de balans tussen stug doorroken en belastingen binnenharken.
Het een kan niet zonder de ander, dus als er teveel mensen stoppen gaan er andere belastingen omhoog, de eerste serie is al gevonden in de energiebelasting, daar kan niemand zonder.
pi_183559482
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 23:06 schreef klipper het volgende:
Wat een onzin, hogere accijnzen leid ook tot meer stoppers.
Het gaat het rijk niet om de gezondheid maar tussen de balans tussen stug doorroken en belastingen binnenharken.
Het een kan niet zonder de ander, dus als er teveel mensen stoppen gaan er andere belastingen omhoog, de eerste serie is al gevonden in de energiebelasting, daar kan niemand zonder.
En een deel van de rokers gaat ze gewoon illegaal kopen.
pi_183559540
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 23:09 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

En een deel van de rokers gaat ze gewoon illegaal kopen.
Wat bedoel jij vrije handel van personen en goederen?
pi_183559565
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 23:14 schreef john2406 het volgende:

[..]

Wat bedoel jij vrije handel van personen en goederen?
In Polen is een pakje nog geen 4 euro. Als ze hier meer dan 10 euro worden ga ik ze daar halen en verkoop ze hier voor 7-8 euro. Makkelijk verdienen.
pi_183559574
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 23:15 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

In Polen is een pakje nog geen 4 euro. Als ze hier meer dan 10 euro worden ga ik ze daar halen en verkoop ze hier voor 7-8 euro. Makkelijk verdienen.
Hoeveel sloffen mag men invoeren per persoon?

Vrije handel een wassen neus dus!

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 05-12-2018 23:16:38 ]
pi_183559595
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 23:15 schreef john2406 het volgende:

[..]

Hoeveel sloffen mag men invoeren per persoon?
Invoeren :') Hoe vaak is jouw kofferbak gecontroleerd als je over de grens reed?
pi_183559614
Nooit tot nog toe, echter ook nog geen lampje stuk gehad tijdens het reizen.
pi_183559673
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 23:18 schreef john2406 het volgende:
Nooit tot nog toe, echter ook nog geen lampje stuk gehad tijdens het reizen.
Het is natuurlijk niet netjes, maar...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_183559690
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 23:21 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Het is natuurlijk niet netjes, maar...
Alsof wat die heren (en dames) in den Haag doen allemaal netjes is?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 05-12-2018 23:23:11 ]
pi_183559703
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 23:22 schreef john2406 het volgende:

[..]

Alsof wat die heren (en dames) in den Haag doen allemaal netjes is?
Daarom heb ik er ook geen medelijden mee.
pi_183560114
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 23:15 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

In Polen is een pakje nog geen 4 euro. Als ze hier meer dan 10 euro worden ga ik ze daar halen en verkoop ze hier voor 7-8 euro. Makkelijk verdienen.
Je hebt aan mij een klant ^O^
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_183560119
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 22:00 schreef paulgo het volgende:

[..]

De alcohol is heilig in dit zuipersland. De alcoholaccijnzen gaan niet omhoog maar het stunten met alcohol in de supermarkten wordt een klein beetje van banden gelegd. Dat hele verslavingsbeleid is waanzin. Van mijn part verdwijnt de leeftijd grens voor alcohol weer. Jongeren bezatten zich toch massaal. Of het nou het antirook beleid of het alcohol beleid is. De overheid komt steeds weer met klantonvriendelijke ondoordachte oplossingen.
^O^
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_183560351
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 23:23 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Vooroorlogse taferelen?
  donderdag 6 december 2018 @ 01:11:58 #44
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_183560691
quote:
7s.gif Op woensdag 5 december 2018 22:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat is niet waar. De meeste zorgkosten gaan naar menen van 70 jaar en ouder.
Deze groep behoort absoluut tot de grote afnemers van peperdure zorg, dat zal ik nooit durven ontkennen.

quote:
Mensen met een ongezonde levensstijl worden meestal minder oud dan gemiddeld, dus dat bespaard heel veel geld.
Door de bank genomen klopt dat wel, maar men zal ze de kost moeten geven die (helaas) nog zeer lang door blijven leven met hun kwalen. Onderschat de torenhoge kosten hiervoor dus ook niet.

quote:
Juist gezonde mensen zijn duur.
Afgelopen avond in de Jopenkerk kwam dit onderwerp ook nog even aan de orde.

De adequate zorg die zij genieten is inderdaad van een geheel andere orde dan de zorg die mensen met een significant ongezonde levensstijl op den duur nodig hebben. Het hoeft niet, maar als u hierover cijfers kunt overleggen om uw veronderstelling te staven dan zou ik dat op prijs stellen.

Scjvb
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
pi_183563085
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 01:11 schreef Scjvb het volgende:
Het hoeft niet, maar als u hierover cijfers kunt overleggen om uw veronderstelling te staven dan zou ik dat op prijs stellen.
Overleg die cijfers maar van die 170 miljoen dan zoek ik evt voor je, als je er kan aan had toegevoegd keek ik evt nu al, echter wat kan ik verwachten van een VVD er?

Een prijs je rijk show?

Hoeveel zou de nieuwe oldtimer regeling gaan opbrengen?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 06-12-2018 10:32:06 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')