abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 4 december 2018 @ 21:17:45 #101
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_183539241
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2018 21:15 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]

Omdat de westerse maatstaf van welvaart de hoeveelheid materie die een individu bezit als leidend beschouwt. Dat is de basis misvatting.
Kennelijk beschouwt niet alleen de Westerse wereld dat als maatstaf, anders zouden hier geen economische migranten komen niet?
pi_183539251
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2018 21:17 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]

Dat is mijn hele punt juist. Dit systeem is niet van mij of jou. Wij hebben geluk en Ahmed pech en dat gegeven is zo krom als wat.
Kan best maar het is voor ons het beste systeem. Wij hoeven de schaarse welvaart niet ook nog eens te delen met Ahmed. Ik ben er dus blij mee en een ieder die niet zijn volledige vermogen doneert aan arme sloebers als Ahmed en klaagt over het systeem is hypocriet.
pi_183539257
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2018 21:17 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Wij? Ik heb niks gedaan.
Jij voelt je blijkbaar schuldig voor iets wat jij ook niet hebt gedaan, maar ga de ander niet betichten van het zijn van een gevoelloos wezen. .

Concluderend als jij immigratie wil bevorderen of hen lokaal wil helpen staat het je vrij om dat persoonlijk te doen. Maar dat doe je dan van je eigen geld en niet die van mensen die hier tegen zijn.
Ik voel mij niet schuldig hoor, ik zie uberhaubt weinig redenen om emotie te voelen bij een feitelijke constatering.

Lokaal helpen zet geen zoden aan de dijk en dat zul jij ook snappen.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_183539266
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2018 21:17 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Wij? Ik heb niks gedaan.
Jij voelt je blijkbaar schuldig voor iets wat jij ook niet hebt gedaan, maar ga de ander niet betichten van het zijn van een gevoelloos wezen. .

Concluderend als jij immigratie wil bevorderen of hen lokaal wil helpen staat het je vrij om dat persoonlijk te doen. Maar dat doe je dan van je eigen geld en niet die van mensen die hier tegen zijn.
Triest zijn dat soort mensen hè? Kijk dat iemand nou loopt te gillen dat hij of zij meegeholpen heeft aan de slavernij, be my guest. Maar kom niet praten over mij zonder bewijs wat je toch niet gaat vinden. En dan nog de brutaliteit hebben om eisen te stellen van mij.
pi_183539277
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 21:17 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Kennelijk beschouwt niet alleen de Westerse wereld dat als maatstaf, anders zouden hier geen economische migranten komen niet?
Wederom ken je feiten. Je kunt geen kapitalisme brengen, een land leegroven en vervolgens de materialisme verslaafden weigeren hun shotje te geven. Dat is veel te naief gedacht.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_183539279
TheLocalDenmark twitterde op dinsdag 04-12-2018 om 13:00:05 Denmark’s immigration minister to skip international meeting on UN’s migration pact https://t.co/BcvVdkT3qU https://t.co/iai8Z5uR4b reageer retweet
  dinsdag 4 december 2018 @ 21:20:02 #107
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_183539281
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2018 21:17 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Wij? Ik heb niks gedaan.
Jij voelt je blijkbaar schuldig voor iets wat jij ook niet hebt gedaan, maar ga de ander niet betichten van het zijn van een gevoelloos wezen. .

Concluderend als jij immigratie wil bevorderen of hen lokaal wil helpen staat het je vrij om dat persoonlijk te doen. Maar dat doe je dan van je eigen geld en niet die van mensen die hier tegen zijn.
Die white guilt is zo tenenkrommend. Laatst nog met zo'n white guilt Amerikaanse chick gesproken die niet verder met mij in discussie wilde voordat ik een bepaald boek over racisme had gelezen. Ehm oké :')
pi_183539295
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 21:18 schreef Confetti het volgende:

[..]

Kan best maar het is voor ons het beste systeem. Wij hoeven de schaarse welvaart niet ook nog eens te delen met Ahmed. Ik ben er dus blij mee en een ieder die niet zijn volledige vermogen doneert aan arme sloebers als Ahmed en klaagt over het systeem is hypocriet.
Niks hypocriets aan. Hypocriet is claimen dat het systeem prima is en vervolgens doneren om je schuldgevoel af te kopen.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_183539310
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 21:20 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Die white guilt is zo tenenkrommend. Laatst nog met zo'n white guilt Amerikaanse chick gesproken die niet verder met mij in discussie wilde voordat ik een bepaald boek over racisme had gelezen. Ehm oké :')
Erger dan white guild is revisionisme.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_183539323
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2018 21:21 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]

Erger dan white guild is revisionisme.
Als je je zo schuldig voelt ga je daar toch helpen? Maar val anderen die daar niks mee te maken hebben niet mee lastig.
  dinsdag 4 december 2018 @ 21:22:49 #111
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_183539340
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2018 21:19 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]

Wederom ken je feiten. Je kunt geen kapitalisme brengen, een land leegroven en vervolgens de materialisme verslaafden weigeren hun shotje te geven. Dat is veel te naief gedacht.
Ken je feiten, Afrika is niet leeggeroofd. Afrika heeft nog genoeg potentie, ware het niet dat er incompetente leiders zijn die hun land aan China verkopen voor wat snelwegen, de Chinese variant van de kralen en kettingen.
pi_183539346
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 21:22 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Als je je zo schuldig voelt ga je daar toch helpen? Maar val anderen die daar niks mee te maken hebben niet mee lastig.
Spijtig maar helaas. Onze welvaart hebben wij te danken aan onze acties in bijv. Afrika. Derhalve heb jij er ook mee te maken.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_183539350
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2018 21:20 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]

Niks hypocriets aan. Hypocriet is claimen dat het systeem prima is en vervolgens doneren om je schuldgevoel af te kopen.
Zelf profiteren van het systeem en klagen dat het systeem oneerlijk en krom is is wel degelijk hypocriet. Het alternatief dat je even arm als een random Afrikaan gaat worden accepteer jij natuurlijk ook niet.

Ik ga me er in ieder geval niet voor schamen dat ik onze welvaart hier niet wil delen met de rest van de hele wereld.
  dinsdag 4 december 2018 @ 21:23:36 #114
286575 Roces18
Chef de party
pi_183539355
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2018 21:18 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]

Ik voel mij niet schuldig hoor, ik zie uberhaubt weinig redenen om emotie te voelen bij een feitelijke constatering.

Lokaal helpen zet geen zoden aan de dijk en dat zul jij ook snappen.
Denk je dat hier helpen zin heeft of lokaal helpen? Helpen heeft geen zin. Dat doet men al vijftig jaar. dus ik snap altijd niet zo die mentaliteit van dat wij rijke westerlingen die overigens niet eens als land in de top 10 staan zich hier mee bemoeien.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_183539361
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 21:22 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ken je feiten, Afrika is niet leeggeroofd. Afrika heeft nog genoeg potentie, ware het niet dat er incompetente leiders zijn die hun land aan China verkopen voor wat snelwegen, de Chinese variant van de kralen en kettingen.
Goh, en hoe komen die incompetente leiders daar toch? En waarom is er toch zoveel corruptie?
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_183539366
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2018 21:23 schreef Mike-The-Situation het volgende:
Onze welvaart hebben wij te danken aan onze acties in bijv. Afrika
_O- Geschiedenisles van Sylvana gehad?
pi_183539370
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2018 21:23 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]

Spijtig maar helaas. Onze welvaart hebben wij te danken aan onze acties in bijv. Afrika. Derhalve heb jij er ook mee te maken.
Bewijs het maar dat ik daar direct profijt van heb gehad. Anders riekt dit naar laster...
pi_183539373
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 21:23 schreef Confetti het volgende:

[..]

Zelf profiteren van het systeem en klagen dat het systeem oneerlijk en krom is is wel degelijk hypocriet. Het alternatief dat je even arm als een random Afrikaan gaat worden accepteer jij natuurlijk ook niet.

Ik ga me er in ieder geval niet voor schamen dat ik onze welvaart hier niet wil delen met de rest van de hele wereld.
Alsof dat het enige alternatief is.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
  dinsdag 4 december 2018 @ 21:24:45 #119
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_183539378
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2018 21:23 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]

Spijtig maar helaas. Onze welvaart hebben wij te danken aan onze acties in bijv. Afrika. Derhalve heb jij er ook mee te maken.
Ehm nee. Ten eerste heeft Nederland nadat Engeland ze eruit heeft gekicked geen acties meer in Afrika gehad. Ten tweede hebben veel West-Europese landen hun welvaart te danken aan de Marshall hulp en überhaupt het pact met Amerika.

Een Zweden, Finland, Denemarken en Noorwegen hebben überhaupt geen acties gehad in Afrika. Economisch gezien lag heel Europa in puin na de Tweede Wereldoorlog. Geen Afrikaanse cent die aan dat herstel heeft bijgedragen. Noch aan de armoede die er heerste voor de Tweede Wereldoorlog.
pi_183539380
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2018 21:23 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]

Goh, en hoe komen die incompetente leiders daar toch? En waarom is er toch zoveel corruptie?
Dankzij de multinationals die op dit moment migratie naar Europa aanjagen?
pi_183539387
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2018 21:23 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Denk je dat hier helpen zin heeft of lokaal helpen? Helpen heeft geen zin. Dat doet men al vijftig jaar. dus ik snap altijd niet zo die mentaliteit van dat wij rijke westerlingen die overigens niet eens als land in de top 10 staan zich hier mee bemoeien.
Dat zeg ik toch juist.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
  dinsdag 4 december 2018 @ 21:26:17 #122
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_183539414
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2018 21:23 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]

Goh, en hoe komen die incompetente leiders daar toch? En waarom is er toch zoveel corruptie?
Die incompetente leiders komen daar omdat het volk hun aanwezigheid kennelijk accepteert. Daarnaast dienen zij natuurlijk bepaalde belangen.
pi_183539416
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 21:24 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ehm nee. Ten eerste heeft Nederland nadat Engeland ze eruit heeft gekicked geen acties meer in Afrika gehad. Ten tweede hebben veel West-Europese landen hun welvaart te danken aan de Marshall hulp en überhaupt het pact met Amerika.
We hebben het hier over Europa niet specifiek over Nederland. Kijk naar Nigeria, Congo, Ivoorkust, Sierra Leone, Liberia, zelfs Zuid Afrika trilt nog na van alles wat wij daar teweeg hebben gebracht.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_183539422
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 21:24 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ehm nee. Ten eerste heeft Nederland nadat Engeland ze eruit heeft gekicked geen acties meer in Afrika gehad. Ten tweede hebben veel West-Europese landen hun welvaart te danken aan de Marshall hulp en überhaupt het pact met Amerika.
Arbeidscultuur (gros werkt(e) 40u/pw), consequent investeren in onderwijs, cultuur an sich (innovatie, handelsgeest, polderen, etc), en dergelijke aspecten zijn allemaal nog veel belangrijker. De hele dag op je reet zitten (met daar onder wel of niet door de 'witte' gestolen grondstoffen) resulteert in een andere vorm van welvaart (geen).

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 04-12-2018 21:27:49 ]
pi_183539434
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2018 21:04 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]

Heel gaaf, even buiten beschouwing laten dat wij bepaalde gebieden eventjes net wat verneukter hebben achter gelaten en dat de spelregels daar dus net iets anders zijn.
Het doet aan de vaststelling niets af. Ik ben het er wel mee eens hoor, hoewel Nederland nou juist door zijn nogal praktische manier van koloniseren niet zoveel verneukt heeft achtergelaten als de andere koloniale machten. Maar het is meer dan een valse start, de verhoudingen zijn exploitatief gebleven.

Maar massa-immigratie echt geen ander doel, het is niet zo dat er een revolutie is geweest die de verhoudingen in de wereld heeft veranderd en de welvaart nu eerlijker over alle aardbewoners verdeeld gaat worden. We hebben massa-immigratie omdat Europa beter geexploiteerd moet worden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_183539438
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 21:26 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Die incompetente leiders komen daar omdat het volk hun aanwezigheid kennelijk accepteert. Daarnaast dienen zij natuurlijk bepaalde belangen.
Lol, ga ff hotel Rwanda kijken, de geschiedenis van Liberia doorlezen etc. Leiders die ons wel leuk leken kregen de macht.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
  dinsdag 4 december 2018 @ 21:27:56 #127
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183539459
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2018 21:12 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]

Precies zoals Zimbabwe. Al zul jij de geschiedenis beginnen bij de witte boeren. Ik kijk iets verder.
Eigenlijk is het niet zo relevant waar je de geschiedenis begint. Sinds 1980 is het een grote teringbende, want de moderne bevolking van Afrika maakt zich aan alles schuldig, wat jij de blanke kolonialen zou verwijten. Dat is de realiteit.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 4 december 2018 @ 21:28:01 #128
286575 Roces18
Chef de party
pi_183539460
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 21:23 schreef Confetti het volgende:

[..]

Zelf profiteren van het systeem en klagen dat het systeem oneerlijk en krom is is wel degelijk hypocriet. Het alternatief dat je even arm als een random Afrikaan gaat worden accepteer jij natuurlijk ook niet.

Ik ga me er in ieder geval niet voor schamen dat ik onze welvaart hier niet wil delen met de rest van de hele wereld.
Precies, maar die politici en linksmensen demoniseren dit gegeven graag terwijl wanneer ze zelf geconfronteerd worden met dit feit hulp vragen aan de rechtsmensen.... Alsof we in deze democratie getrouwd zijn met een borderliner... Man man man
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  dinsdag 4 december 2018 @ 21:28:11 #129
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183539463
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2018 21:13 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]

As if. Het zal verspreid over Europa voltrekken en dat is prima.
Keep on dreaming.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_183539480
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2018 21:10 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]

Lekker makkelijk nadat wij een compleet continent hebben veroverd, leeggeplunderd en laten vervallen tot derde wereld landen.
Dit continent is inmiddels twee keer verwoest geweest door een oorlog, en ja wij hebben het continent niet opnieuw opgebouwd dat hebben onze voorouders gedaan. Waar waren ze op dat moment in Afrika en het MO mee bezig? Zelfs nu, in een periode waar de grootste miljardairs rondlopen in het MO door de olie is er bijna geen vooruitgang. Dankzij een bepaalde ideologie is er alleen maar achteruitgang. Afrika is dan een ander verhaal, miljarden zijn er al in die bodemloze put gegooid en wat hebben ze bereikt? Nee blanke boeren worden verjaagd en vermoord, één van de weinigen die er nog iets van proberen te maken.

Als dit continent nu weer vervalt wat zouden wij doen? Zouden wij mannen vluchten en onze vrouwen achterlaten of de schouders eronder zetten en het continent proberen her op te bouwen voor toekomstige generaties? Afrika heeft hulp genoeg gehad, het is grotendeels ook de mentaliteit van die mensen. Dat is zelfs te zien bij het merendeel wat hierheen trekt, kansen zijn er genoeg voor de mensen die hierheen komen maar het merendeel vind die uitkering of de inkomsten van criminaliteit een stuk interessanter dan zelf de schouders eronder te zetten. En nee dat zijn ze niet allemaal maar genoeg onderzoeken hebben uitgewezen dat het merendeel geen bijdrage levert en alleen maar profiteert. Ze moeten hun eigen continent opbouwen en dan ben ik bereid om daar hulp voor te verlenen, maar we kunnen niet heel Afrika naar Europa halen, vooral als je nadenkt dat daar de bevolkingsgroei explodeert de komende jaren. We zijn ons eigen graf aan het graven en ik vraag mij dan af tegen die tijd of de "voorstanders" nu dan durven te zeggen dat ze ongelijk hadden en het voortouw nemen om de puinhopen op te ruimen. Gezien de geschiedenis betwijfel ik het, tegen die tijd hebben ze wel weer een andere reden gevonden om af te geven op de Europeanen.
  dinsdag 4 december 2018 @ 21:29:31 #131
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_183539488
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2018 21:27 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]

Lol, ga ff hotel Rwanda kijken, de geschiedenis van Liberia doorlezen etc. Leiders die ons wel leuk leken kregen de macht.
Je veronderstelt dat ik niet op de hoogte van de geschiedenis ben. Een onjuiste veronderstelling. En stop eens met je wij en ons, wij hebben er geen flikker mee te maken.
pi_183539491
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 21:27 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Eigenlijk is het niet zo relevant waar je de geschiedenis begint. Sinds 1980 is het een grote teringbende, want de moderne bevolking van Afrika maakt zich aan alles schuldig, wat jij de blanke kolonialen zou verwijten. Dat is de realiteit.
Tuurlijk is dat de realiteit en in die zin is de geschiedenis verder van geen toegevoegde waarde ware het niet dat het alsnog een oneerlijke situatie is gecreerd door (het oude) europa.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_183539504
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 21:24 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ehm nee. Ten eerste heeft Nederland nadat Engeland ze eruit heeft gekicked geen acties meer in Afrika gehad. Ten tweede hebben veel West-Europese landen hun welvaart te danken aan de Marshall hulp en überhaupt het pact met Amerika.

Een Zweden, Finland, Denemarken en Noorwegen hebben überhaupt geen acties gehad in Afrika. Economisch gezien lag heel Europa in puin na de Tweede Wereldoorlog. Geen Afrikaanse cent die aan dat herstel heeft bijgedragen. Noch aan de armoede die er heerste voor de Tweede Wereldoorlog.
quote:
Absenteeism also plummeted. In May 1948 workers had stayed away from their jobs for an average of 9.5 hours per week, partly because the money they worked for was not worth much and partly because they were out foraging or bartering for money. By October average absenteeism was down to 4.2 hours per week. In June 1948 the bizonal index of industrial production was at only 51 percent of its 1936 level; by December the index had risen to 78 percent. In other words, industrial production had increased by more than 50 percent.

Output continued to grow by leaps and bounds after 1948. By 1958 industrial production was more than four times its annual rate for the six months in 1948 preceding currency reform. Industrial production per capita was more than three times as high. East Germany’s communist economy, by contrast, stagnated.
quote:
This account has not mentioned the Marshall Plan. Can’t West Germany’s revival be attributed mainly to that? The answer is no. The reason is simple: Marshall Plan aid to West Germany was not that large. Cumulative aid from the Marshall Plan and other aid programs totaled only $2 billion through October 1954. Even in 1948 and 1949, when aid was at its peak, Marshall Plan aid was less than 5 percent of German national income. Other countries that received substantial Marshall Plan aid exhibited lower growth than Germany.
https://www.econlib.org/library/Enc/GermanEconomicMiracle.html
  dinsdag 4 december 2018 @ 21:30:23 #134
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183539509
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2018 21:14 schreef Mike-The-Situation het volgende:

Hoe kom je in hemelsnaam bij deze conclusie?
Omdat dat de enige logische conslusie is. Als je 1.2 miljard Afrikanen toevoegt een 748 duizend Europeanen, wat denk je dat er dan gebeurt met de Europese economien?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 4 december 2018 @ 21:31:20 #135
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183539541
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2018 21:15 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]

Omdat de westerse maatstaf van welvaart de hoeveelheid materie die een individu bezit als leidend beschouwt. Dat is de basis misvatting.
Blijkbaar vinden degenen die naar Europa komen, dat ook wel een fijne maatstaf om mee te werken.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_183539542
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2018 21:29 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]

Tuurlijk is dat de realiteit en in die zin is de geschiedenis verder van geen toegevoegde waarde ware het niet dat het alsnog een oneerlijke situatie is gecreerd door (het oude) europa.
Waarom begin je bij het handelen van het oude Europa en niet het oude Afrika? In welk opzicht was wat Europeanen in Afrika deden wezenlijk anders dat wat Afrikanen in Afrika deden?
  dinsdag 4 december 2018 @ 21:31:35 #137
286575 Roces18
Chef de party
pi_183539546
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 21:30 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Omdat dat de enige logische conslusie is. Als je 1.2 miljard Afrikanen toevoegt een 748 duizend Europeanen, wat denk je dat er dan gebeurt met de Europese economien?
Die bloeit op!!! Als een lente na winter!!!!!!
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  dinsdag 4 december 2018 @ 21:32:11 #138
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_183539562
quote:
Nog beter, dan was het eigen inbreng en dus geen geplunderde Afrikaanse cent.
  dinsdag 4 december 2018 @ 21:32:38 #139
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_183539573
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 december 2018 21:31 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Waarom begin je bij het handelen van het oude Europa en niet het oude Afrika? In welk opzicht was wat Europeanen in Afrika deden wezenlijk anders dat wat Afrikanen in Afrika deden?
Of wat Europeanen in Europa deden?
pi_183539582
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2018 21:29 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Dit continent is inmiddels twee keer verwoest geweest door een oorlog, en ja wij hebben het continent niet opnieuw opgebouwd dat hebben onze voorouders gedaan. Waar waren ze op dat moment in Afrika en het MO mee bezig? Zelfs nu, in een periode waar de grootste miljardairs rondlopen in het MO door de olie is er bijna geen vooruitgang. Dankzij een bepaalde ideologie is er alleen maar achteruitgang. Afrika is dan een ander verhaal, miljarden zijn er al in die bodemloze put gegooid en wat hebben ze bereikt? Nee blanke boeren worden verjaagd en vermoord, één van de weinigen die er nog iets van proberen te maken. Als dit continent nu weer vervalt wat zouden wij doen? Zouden wij mannen vluchten en onze vrouwen achterlaten of de schouders eronder zetten en het continent proberen her op te bouwen voor toekomstige generaties? Afrika heeft hulp genoeg gehad, het is grotendeels ook de mentaliteit van die mensen. Dat is zelfs te zien bij het merendeel wat hierheen trekt, kansen zijn er genoeg voor de mensen die hierheen komen maar het merendeel vind die uitkering of de inkomsten van criminaliteit een stuk interessanter dan zelf de schouders eronder te zetten. En nee dat zijn ze niet allemaal maar genoeg onderzoeken hebben uitgewezen dat het merendeel geen bijdrage levert en alleen maar profiteert. Ze moeten hun eigen continent opbouwen en dan ben ik bereid om daar hulp voor te verlenen, maar we kunnen niet heel Afrika naar Europa halen, vooral als je nadenkt dat daar de bevolkingsgroei explodeert de komende jaren. We zijn ons eigen graf aan het graven en ik vraag mij dan af tegen die tijd of de "voorstanders" nu dan durven te zeggen dat ze ongelijk hadden en het voortouw nemen om de puinhopen op te ruimen. Gezien de geschiedenis betwijfel ik het, tegen die tijd hebben ze wel weer een andere reden gevonden om af te geven op de Europeanen.
Ik sprak bewust niet over het midden oosten of Noord Afrika omdat ik dat een andere situatie vind. West Afrika is gewoon kapot gemaakt, leeggeplunderd en vervolgens is de bevolking tot slaaf gemaakt en ten slotte aan haar lot overgelaten met de meest verschrikkelijke, corrupte leiders aan het roer. Van zo'n bevolking in zo'n speelveld kun je niet verwachten dat zij er 'iets' van maken. De randvoorwaarden zijn simpelweg te verneukt.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_183539588
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 21:32 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Of wat Europeanen in Europa deden?
Ja of mensen in de mensenwereld...
  dinsdag 4 december 2018 @ 21:33:52 #142
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183539600
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2018 21:18 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]

Ik voel mij niet schuldig hoor, ik zie uberhaubt weinig redenen om emotie te voelen bij een feitelijke constatering.

Wat jij zei over Denemarken leek toch wel een beetje aan emotie te grenzen. Het waren in ieder geval geen objectieve feiten.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_183539605
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 21:31 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Blijkbaar vinden degenen die naar Europa komen, dat ook wel een fijne maatstaf om mee te werken.
Nadat wij de oude cultuur vernietigden en er een injectie kapitalisme inspoten wel ja.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_183539606
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2018 21:33 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]

Ik sprak bewust niet over het midden oosten of Noord Afrika omdat ik dat een andere situatie vind. West Afrika is gewoon kapot gemaakt, leeggeplunderd en vervolgens is de bevolking tot slaaf gemaakt en ten slotte aan haar lot overgelaten met de meest verschrikkelijke, corrupte leiders aan het roer. Van zo'n bevolking in zo'n speelveld kun je niet verwachten dat zij er 'iets' van maken. De randvoorwaarden zijn simpelweg te verneukt.
Newsflash, iedereen die daar maar iets mee te maken had is dood. Je eigen falen afschuiven op anderen is pas triest.
  dinsdag 4 december 2018 @ 21:34:24 #145
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_183539607
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2018 21:33 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]

Ik sprak bewust niet over het midden oosten of Noord Afrika omdat ik dat een andere situatie vind. West Afrika is gewoon kapot gemaakt, leeggeplunderd en vervolgens is de bevolking tot slaaf gemaakt en ten slotte aan haar lot overgelaten met de meest verschrikkelijke, corrupte leiders aan het roer. Van zo'n bevolking in zo'n speelveld kun je niet verwachten dat zij er 'iets' van maken. De randvoorwaarden zijn simpelweg te verneukt.
De bevolking is tot slaaf gemaakt door haar eigen koningen. Kan je even specificeren in hoeverre West-Afrika is leeggeplunderd?
pi_183539608
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 21:33 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Wat jij zei over Denemarken leek toch wel een beetje aan emotie te grenzen. Het waren in ieder geval geen objectieve feiten.
Mijn eerste post?
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
  dinsdag 4 december 2018 @ 21:35:11 #147
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_183539620
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2018 21:34 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]

Nadat wij de oude cultuur vernietigden en er een injectie kapitalisme inspoten wel ja.
Wie is wij? Ik ben nog nooit van mijn leven in Afrika geweest.
  dinsdag 4 december 2018 @ 21:35:19 #148
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183539622
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2018 21:19 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]

Wederom ken je feiten. Je kunt geen kapitalisme brengen, een land leegroven en vervolgens de materialisme verslaafden weigeren hun shotje te geven. Dat is veel te naief gedacht.
In de meeste gevallen wilden 'ze' toch echt zelf dat 'wij' weggingen. Bleek het achteraf toch een stuk lastiger te zijn dan ze dachten, om welvaart op een beetje leuk niveau te krijgen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_183539630
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 21:34 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Newsflash, iedereen die daar maar iets mee te maken had is dood. Je eigen falen afschuiven op anderen is pas triest.
Veel te makkelijk gedacht. Kijk naar de Aboriginals of de Natives in Amerika. Ook culturen met enorm veel alcoholverslaving en werkloosheid. Weliswaar zijn alle schuldigen dood maar dat wil niet zeggen dat hun ziel verdwenen is.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
  dinsdag 4 december 2018 @ 21:36:30 #150
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183539641
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2018 21:23 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]

Spijtig maar helaas. Onze welvaart hebben wij te danken aan onze acties in bijv. Afrika. Derhalve heb jij er ook mee te maken.
Ah, ok, dus wij hebben daar wel mee te maken, maar jij hebt niets te maken met het welvaartniveau dat wij verkregen hebben? Tenminste, dat heb je eerder zelf gezegd.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_183539647
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 21:34 schreef Richestorags het volgende:

[..]

De bevolking is tot slaaf gemaakt door haar eigen koningen. Kan je even specificeren in hoeverre West-Afrika is leeggeplunderd?
Hoe nader wil je het gespecificeerd hebben? Tot op de cent of afgerond naar euro's?
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_183539653
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2018 21:35 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]

Veel te makkelijk gedacht. Kijk naar de Aboriginals of de Natives in Amerika. Ook culturen met enorm veel alcoholverslaving en werkloosheid. Weliswaar zijn alle schuldigen dood maar dat wil niet zeggen dat hun ziel verdwenen is.
Ja succes met je gelijk halen daarmee. Misschien moeten we de kinderen van misdadigers ook maar preventief opsluiten volgens jouw redenatie.
  dinsdag 4 december 2018 @ 21:37:01 #153
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183539654
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2018 21:23 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]

Goh, en hoe komen die incompetente leiders daar toch? En waarom is er toch zoveel corruptie?
Oooooh, dat hebben wij ze aangeleerd? Get fucking real. _O-
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_183539666
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 21:35 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

In de meeste gevallen wilden 'ze' toch echt zelf dat 'wij' weggingen. Bleek het achteraf toch een stuk lastiger te zijn dan ze dachten, om welvaart op een beetje leuk niveau te krijgen.
Kom op man, tuurlijk wilden ze de bezetter weghebben. Hoe is dat vreemd?
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_183539677
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 21:36 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Ja succes met je gelijk halen daarmee. Misschien moeten we de kinderen van misdadigers ook maar preventief opsluiten volgens jouw redenatie.
Euh, ok dan.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
  dinsdag 4 december 2018 @ 21:38:05 #156
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_183539682
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2018 21:35 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]

Veel te makkelijk gedacht. Kijk naar de Aboriginals of de Natives in Amerika. Ook culturen met enorm veel alcoholverslaving en werkloosheid. Weliswaar zijn alle schuldigen dood maar dat wil niet zeggen dat hun ziel verdwenen is.
Ah, je hebt het over de erfzonde. Juist.

Ik vind het trouwens verschrikkelijk wat de Aboriginals en de Indianen is overkomen, maar een deel van hun falen tegenwoordig hangt ook samen met hun onvermogen zich aan te passen aan de veranderde omstandigheden.
pi_183539688
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 21:37 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Oooooh, dat hebben wij ze aangeleerd? Get fucking real. _O-
Wat hebben wij ze aangeleerd?
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_183539697
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 21:38 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ah, je hebt het over de erfzonde. Juist.

Ik vind het trouwens verschrikkelijk wat de Aboriginals en de Indianen is overkomen, maar een deel van hun falen tegenwoordig hangt ook samen met hun onvermogen zich aan te passen aan de veranderde omstandigheden.
En waar komt dat falen vandaan?
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
  dinsdag 4 december 2018 @ 21:39:30 #159
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_183539711
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2018 21:36 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]

Hoe nader wil je het gespecificeerd hebben? Tot op de cent of afgerond naar euro's?
Nou dat zal je niet lukken, West-Afrika is namelijk niet leeggeplunderd, er zijn nog genoeg bodemschatten.
  Moderator dinsdag 4 december 2018 @ 21:39:35 #160
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183539712
het is linksom of rechtsom sowieso niet handig om iedereen nu maar hierheen te halen, of we nu schuld hebben aan de situatie of niet
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_183539713
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2018 21:37 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]

Euh, ok dan.
Ja jij zegt blijkbaar dat de gedragingen van de voorouders best verrekend mogen worden op de nakomelingen. Dan moet je daar ook wel consequent in zijn, anders geef je eigenlijk gewoon toe dat je willekeurige onzin aan het spuien bent.
  dinsdag 4 december 2018 @ 21:40:08 #162
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_183539725
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 21:39 schreef sp3c het volgende:
het is linksom of rechtsom sowieso niet handig om iedereen nu maar hierheen te halen, of we nu schuld hebben aan de situatie of niet
Dat lijkt me nog de meest zinnige opmerking hier.
pi_183539751
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 21:39 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Nou dat zal je niet lukken, West-Afrika is namelijk niet leeggeplunderd, er zijn nog genoeg bodemschatten.
Lol
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
  dinsdag 4 december 2018 @ 21:41:20 #164
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_183539757
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2018 21:38 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]

En waar komt dat falen vandaan?
Hun onvermogen om zich aan te passen aan de veranderde omstandigheden. Degenen die dat vermogen hebben getoond, zijn namelijk niet gefaald. Uiteraard sta je achter als je op zo'n reservaat wordt geboren, dat ontken ik niet.
pi_183539766
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 21:39 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Ja jij zegt blijkbaar dat de gedragingen van de voorouders best verrekend mogen worden op de nakomelingen. Dan moet je daar ook wel consequent in zijn, anders geef je eigenlijk gewoon toe dat je willekeurige onzin aan het spuien bent.
Ok dan. Laten we even sociaal economische factoren achterwege ok? Of het vangnet dat wij in Nederland hebben.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
  dinsdag 4 december 2018 @ 21:41:59 #166
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_183539771
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2018 21:41 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]

Lol
Shell en BP zitten in Nigeria omdat er geen olie is bijvoorbeeld?
pi_183539781
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 21:41 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Hun onvermogen om zich aan te passen aan de veranderde omstandigheden. Degenen die dat vermogen hebben getoond, zijn namelijk niet gefaald. Uiteraard sta je achter als je op zo'n reservaat wordt geboren, dat ontken ik niet.
En waar komt dat onvermogen vandaan?
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_183539789
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2018 21:41 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]

Ok dan. Laten we even sociaal economische factoren achterwege ok? Of het vangnet dat wij in Nederland hebben.
Insinueer je nou dat wij deze mensen moeten opvangen omdat wij een goed sociaal vangnet hebben?
pi_183539799
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 21:41 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Shell en BP zitten in Nigeria omdat er geen olie is bijvoorbeeld?
Wil je het over Shell en BP gaan hebben in een discussie die wij voeren over het plunderen in Afrika waarin jij het standpunt inneemt dat dit nooit gebeurd is? :D
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_183539806
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 21:42 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Insinueer je nou dat wij deze mensen moeten opvangen omdat wij een goed sociaal vangnet hebben?
Ik insinueer niks. Dat is wat er in nederland gebeurd.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
  dinsdag 4 december 2018 @ 21:45:01 #171
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_183539826
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2018 21:42 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]

En waar komt dat onvermogen vandaan?
Een combinatie van identiteitscrisis, alcoholisme, algehele melancholie, de wil om er wat van te maken.
pi_183539828
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 21:39 schreef sp3c het volgende:
het is linksom of rechtsom sowieso niet handig om iedereen nu maar hierheen te halen, of we nu schuld hebben aan de situatie of niet
Liever het schip ten onder aan eerlijkheid dan varen op een leugen.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_183539836
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 21:45 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Een combinatie van identiteitscrisis, alcoholisme, algehele melancholie, de wil om er wat van te maken.
En waar komt dat vandaan?
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
  dinsdag 4 december 2018 @ 21:46:16 #174
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_183539847
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2018 21:43 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]

Wil je het over Shell en BP gaan hebben in een discussie die wij voeren over het plunderen in Afrika waarin jij het standpunt inneemt dat dit nooit gebeurd is? :D
Ik laat achterwege of deze bedrijven ethisch handelen. Ze opereren wel met het mandaat van de regering, een regering die er niet onder Westerse druk is gekomen.
  dinsdag 4 december 2018 @ 21:46:32 #175
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183539851
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2018 21:38 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]

Wat hebben wij ze aangeleerd?
Lees zelf maar even terug, krullebol.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_183539858
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2018 21:44 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]

Ik insinueer niks. Dat is wat er in nederland gebeurd.
Dat wordt dus betaald door werkende mensen, voor als je dat niet doorhad. Die hebben niks te maken gehad met de slavernij of dat soort onzin, maar proberen enkel een goed bestaan hier op te bouwen. Dat er dan geld wordt afgenomen voor Afrikaanse uitzuigers is zeker beklagenswaardig, helemaal wanneer het blijkt dat ze hier niet eens welkom zijn en uitgewezen worden.
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2018 21:45 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]

Liever het schip ten onder aan eerlijkheid dan varen op een leugen.
Spreek voor jezelf aub
pi_183539866
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 21:46 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ik laat achterwege of deze bedrijven ethisch handelen. Ze opereren wel met het mandaat van de regering, een regering die er niet onder Westerse druk is gekomen.
Een regering die afhankelijk is van de geldstroom vanuit deze bedrijven. Een regering die schijt heeft aan de bevolking die hun land zien verpieteren en ziek worden etc. Nevermind, andere discussie.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
  Moderator dinsdag 4 december 2018 @ 21:47:22 #178
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183539867
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2018 21:45 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]

Liever het schip ten onder aan eerlijkheid dan varen op een leugen.
als je zoveel drenkelingen opneemt dat het schip zinkt dan ben je gewoon dom bezig

dom tegenover de opvarenden en dom tegenover de drenkelingen die je wel had kunnen redden
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_183539872
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2018 21:38 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]

En waar komt dat falen vandaan?
De romeinen?
Conscience do cost.
  dinsdag 4 december 2018 @ 21:47:45 #180
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_183539877
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2018 21:45 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]

En waar komt dat vandaan?
Hun veranderde omstandigheden: het verliezen van land, trots, taal niet mogen spreken, slecht onderwijs et cetera. Eén ding is echter wel zeker: door te zwelgen in zelfmedelijden en te blijven hangen in het verleden ga je er niet uitkomen.
  dinsdag 4 december 2018 @ 21:48:28 #181
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183539887
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2018 21:45 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]

Liever het schip ten onder aan eerlijkheid dan varen op een leugen.
Staat op een tegeltje boven je slaapbank? Er zit nog een wereld aan grijs tussen die twee uitersten.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_183539894
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2018 21:33 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]

Ik sprak bewust niet over het midden oosten of Noord Afrika omdat ik dat een andere situatie vind. West Afrika is gewoon kapot gemaakt, leeggeplunderd en vervolgens is de bevolking tot slaaf gemaakt en ten slotte aan haar lot overgelaten met de meest verschrikkelijke, corrupte leiders aan het roer. Van zo'n bevolking in zo'n speelveld kun je niet verwachten dat zij er 'iets' van maken. De randvoorwaarden zijn simpelweg te verneukt.
En waarom zijn wij (deze generatie) er verantwoordelijk voor? Het valt mij op dat alleen wij (de "blanke" Europeaan) moeten bloeden voor zaken uit het verleden. Waarom moeten wij burgers bloeden en de gevolgen hiervan dragen? Want zodra de rollen omgedraaid zijn krijgen we alleen maar te horen dat we de anderen niet verantwoordelijk moeten houden voor de daden van een minderheid?

Wij moeten Afrika natuurlijk niet aan haar lot overlaten, dit is een probleem van de gehele wereld maar alleen Europa (vooral de west Europese landen) voelt zich geroepen om wat te doen. Daarbij is de keuze om er zoveel mogelijk hierheen te halen niet de juiste. Roei de corruptie uit daar, geef ze scholing en laat ze het continent zelf opbouwen met onze hulp dat zorgt ervoor dat toekomstige generaties op dat continent ook een toekomst hebben anders blijft het dweilen met de kraan open.

Wat was het gezegde, geef een man een vis en hij eet voor een dag, leer hem vissen en hij eet de rest van zijn leven. Het huidige beleid is korte termijn denken, de kinderen die over 30 jaar daar worden geboren zitten in dezelfde ellende als de kinderen van nu die maar één uitweg zien en dat is naar Europa trekken. De generatie van nu bouwt daar niks op dus de toekomst zal hetzelfde zijn en dat werkt niet. Het is nobel dat mensen bereid zijn om ze allemaal te helpen daar maar deze maunier is gewoon de zelfmoord van europa.
pi_183539901
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 21:47 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Hun veranderde omstandigheden: het verliezen van land, trots, taal niet mogen spreken, slecht onderwijs et cetera. Eén ding is echter wel zeker: door te zwelgen in zelfmedelijden en te blijven hangen in het verleden ga je er niet uitkomen.
En wat was de oorzaak van de veranderende omstandigheden?
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_183539915
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 21:47 schreef sp3c het volgende:

[..]

als je zoveel drenkelingen opneemt dat het schip zinkt dan ben je gewoon dom bezig

dom tegenover de opvarenden en dom tegenover de drenkelingen die je wel had kunnen redden
Eens, al vind ik het nog een stukje dommer om te doen om niemand mee te nemen.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_183539918
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 18:13 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
De TT klopt niet, het zijn criminele en uitgeprocedeerde asielzoekers. Da's best een relevante nuance.

Het geeft me wel een idee, trouwens: wij 'hebben' toch ook nog ergens een paar eilanden? En daar is het niet eens koud.
De waddeneilanden gaan we niet overspoelen met criminelen en gelukszoekers hoor :{w
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  dinsdag 4 december 2018 @ 21:50:01 #186
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_183539922
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2018 21:45 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]

Liever het schip ten onder aan eerlijkheid dan varen op een leugen.
Oh ja, want daar schiet je namelijk wat mee op. Liever Europa als Afrika 2.0 en Afrika alsnog kut dan de huidige kromme situatie in stand houden.
pi_183539923
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 21:48 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Staat op een tegeltje boven je slaapbank? Er zit nog een wereld aan grijs tussen die twee uitersten.
Welnee, ik chargeerde. Kreeg wel kippenvel toen ik hem teruglas btw.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
  Moderator dinsdag 4 december 2018 @ 21:51:10 #188
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183539948
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2018 21:49 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]

Eens, al vind ik het nog een stukje dommer om te doen om niemand mee te nemen.
dat doen we dan ook niet
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 4 december 2018 @ 21:51:15 #189
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_183539952
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2018 21:49 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]

En wat was de oorzaak van de veranderende omstandigheden?
Er kwamen wat mensen hun land afpakken.
pi_183539955
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2018 21:48 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

En waarom zijn wij (deze generatie) er verantwoordelijk voor? Het valt mij op dat alleen wij (de "blanke" Europeaan) moeten bloeden voor zaken uit het verleden. Waarom moeten wij burgers bloeden en de gevolgen hiervan dragen? Want zodra de rollen omgedraaid zijn krijgen we alleen maar te horen dat we de anderen niet verantwoordelijk moeten houden voor de daden van een minderheid?

Wij moeten Afrika natuurlijk niet aan haar lot overlaten, dit is een probleem van de gehele wereld maar alleen Europa (vooral de west Europese landen) voelt zich geroepen om wat te doen. Daarbij is de keuze om er zoveel mogelijk hierheen te halen niet de juiste. Roei de corruptie uit daar, geef ze scholing en laat ze het continent zelf opbouwen met onze hulp dat zorgt ervoor dat toekomstige generaties op dat continent ook een toekomst hebben anders blijft het dweilen met de kraan open.

Wat was het gezegde, geef een man een vis en hij eet voor een dag, leer hem vissen en hij eet de rest van zijn leven. Het huidige beleid is korte termijn denken, de kinderen die over 30 jaar daar worden geboren zitten in dezelfde ellende als de kinderen van nu die maar één uitweg zien en dat is naar Europa trekken. De generatie van nu bouwt daar niks op dus de toekomst zal hetzelfde zijn en dat werkt niet. Het is nobel dat mensen bereid zijn om ze allemaal te helpen daar maar deze maunier is gewoon de zelfmoord van europa.
Eens hoor, maar dat is ook de schuld van onze leiders die zakken met geld aan corrupte leiders geven om maar hun schuldgevoel af te kopen. Ontwikkelingsgeld give me a break.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_183539967
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 21:51 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Er kwamen wat mensen hun land afpakken.
Precies.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
  dinsdag 4 december 2018 @ 21:52:50 #192
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183539992
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 21:49 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

De waddeneilanden gaan we niet overspoelen met criminelen en gelukszoekers hoor :{w
Nee, die zijn daar veel te mooi voor. Ergens anders, toch?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 4 december 2018 @ 21:53:02 #193
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_183539997
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2018 21:51 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]

Precies.
En wat is nou precies je punt? Dat gegeven is er nou eenmaal en gaat ook niet meer veranderen. Als die mensen vooruit willen komen zal het echt vanuit henzelf moeten komen, niemand gaat ze erbij helpen. Dat is de harde en trieste waarheid.
  dinsdag 4 december 2018 @ 21:53:31 #194
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183540006
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2018 21:50 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]

Welnee, ik chargeerde. Kreeg wel kippenvel toen ik hem teruglas btw.
Weet je zeker dat dat geen ontwenningsverschijnselen zijn?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_183540011
Ik heb nu 55 quotemeldingen en elke keer als ik ze wegdruk komen ze terug. Ik trek mij terug uit de discussie en vond het plezierig discussieren met iedereen. Respectvol en inhoudelijk!
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_183540013
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2018 21:42 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]

En waar komt dat onvermogen vandaan?
Waarom heeft sub-saharisch Afrika nooit maar dan ook echt nooit wat opgebouwd in de 40000 jaar voordat er ook maar een blanke verscheen?
  Moderator dinsdag 4 december 2018 @ 21:54:32 #197
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183540022
nou dat zakken geld schuiven is ook wel een beetje klaar hoor maar met investeren in die regio is niet zoveel mis, houden we er zelf ook nog wat aan over :P

kunnen we uitgeprocedeerde vluchtelingen mooi in de vluchtelingenkampen afzetten, daar zijn ze nu eenmaal voor ... is nog warm ook meestal
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 4 december 2018 @ 21:55:08 #198
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_183540027
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2018 21:53 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Waarom heeft sub-saharisch Afrika nooit maar dan ook echt nooit wat opgebouwd in de 40000 jaar voordat er ook maar een blanke verscheen?
Dat is ook niet helemaal waar, er zijn best wat beschavingen in Afrika geweest. Ook in sub-Sahara Afrika.
pi_183540048
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 21:52 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Nee, die zijn daar veel te mooi voor. Ergens anders, toch?
De grote steden, dat is toch al eea aids en puinzooi. ^O^
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_183540050
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 21:53 schreef Mike-The-Situation het volgende:
Ik heb nu 55 quotemeldingen en elke keer als ik ze wegdruk komen ze terug. Ik trek mij terug uit de discussie en vond het plezierig discussieren met iedereen. Respectvol en inhoudelijk!
Dit respectvolle is wel netjes inderdaad, ik ben het hier op FOK! ook anders gewend en reageerde op sommige punten wellicht te resoluut (hoewel ik bij m'n standpunt blijf). Daarom ook, insgelijks en fijne avond!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')