abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_183562214
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2018 05:52 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Zit niet in ons DNA denk ik. Nederlanders zijn een volk dat zeikt op alles maar ondertussen braaf ja en amen zegt.
Nederlanders zijn niet emotioneel genoeg. Latijnse volkeren hebben een veel opvliegender en emotioneler temperament. Noordelijke volken benaderen alles veel meer met het hoofd en laten zich niet snel meeslepen. Ik denk DNA + cultuur. De Franse revolutie is de basis geweest van het moderne Frankrijk en die staakcultuur, zoals die na de oorlog ook in andere Europese landen aanwezig was, is nooit de kop ingedrukt zoals Thatcher bijv. heeft gedaan. Een poldermodel kennen ze niet. De taal heeft er volgens mij ook duidelijk mee te maken. Als je een latijnse taal spreekt kan je daar een heel theaterstukje van maken. In Germaanse talen staat niet de prosodie en de muziek centraal zoals in Latijnse talen (men past de woorden aan zodat zinnen beter klinken), maar is alleen de inhoud bepalend voor hoe we dingen uitspreken. Taal heeft een grote invloed op de manier waarop je je omgeving waarneemt en interpreteert en vervolgens dus ook handelt. Ik merk zelf dat als ik Frans spreek ik een heel andere benadering heb van dingen dan wanneer ik Nederlands spreek (minder rationeel en meer emotioneel). Of dat nu komt omdat ik het van anderen kopieer of niet weet ik niet, maar het is best bizar om bij mezelf waar te nemen. Anyway.

[ Bericht 5% gewijzigd door Ali_Kannibali op 06-12-2018 09:27:02 ]
pi_183562301
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 07:45 schreef Houtenbeen het volgende:
stefandevries twitterde op donderdag 06-12-2018 om 07:43:14 Yellow Vests Movement: French government fears outbreak of extreme violence this Saturday; some protesters plan on storming the @Elysee Palace https://t.co/D2o3Ama6sv https://t.co/QDRIl5IAsF reageer retweet
:Y) :Y)
Denk dat ze het leger gaan tegenkomen.
  donderdag 6 december 2018 @ 14:18:02 #103
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_183566650
https://www.nu.nl/256556/(...)arijs-en-nantes.html

Scholieren doen ook lekker mee nu. Hoewel het erop lijkt dat het weer eens een bepaalde groep die vooral relt om het rellen. En niet naar school te gaan waarschijnlijk :') En dan later klagen dat ze geen goed betaalde baan hebben en weer de straat op gaan :D
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_183567734
quote:
De vakbond Vigi sluit zich aan bij de gele hesjes en roept op tot een staking van onbeperkte duur vanaf zaterdag, op de dag van acte 4 van de manifestatie. "Het is tijd dat we ons legaal organiseren en solidair met ze worden, ten gunste van iedereen", schrijven de verantwoordelijken van de vakbondorganisatie in een bericht waarin ze uitleggen dat ze zich bij het sociale protest aansluiten.

Om te voorkomen dat het geweld van afgelopen zaterdag in Parijs zich herhaalt aan de randen van de vredevolle protesten van de gele hesjes, waarin volgens een officiële telling 23 leden van de ordediensten gewond zijn geraakt, moeten de veiligheidsmaatregelen op zaterdag worden versterkt met het oog op acte 4. "Onze hiërarchie stuurt ons weer de straat op om in de plaats van de overheid de klappen op te vangen", betreurt de vakbond.

"We weten dat er weer politiepersoneel gewond zal raken en we zijn bang dat er doden onder ons zullen vallen", zeggen de woordvoerders, waarbij ze kritiek leveren op de uitzonderlijke "premie" die Emmanuel Macron heeft beloofd aan de gemobiliseerde ordediensten, "van een lager bedrag dan de kosten van de overuren op 1 december". Een klacht die wordt gedeeld met andere vakbondvertegenwoordigers.

De melding van de staking heeft geen betrekking op al het politiepersoneel, maar alleen administratief, technisch, wetenschappelijk en staatsarbeiderspersoneel van het ministerie van Binnenlandse Zaken. "Zonder technische assistenten en keukenpersoneel kunnen de CRS-eenheden eventueel niet worden ingezet. Zonder administratief personeel kunnen sommige diensten worden gesloten. Zonder de staatsarbeiders kan het onderhoud van de gebouwen en voertuigen niet meer worden uitgevoerd", waarschuwt Vigi.
https://www.bfmtv.com/pol(...)-samedi-1582326.html

[ Bericht 1% gewijzigd door Ali_Kannibali op 06-12-2018 15:40:15 ]
pi_183569128
Ik hoor net van een Franse kennis die in Parijs woont dat er politieagenten met gele hesjes dingen slopen om de echte gele hesjes-beweging in discrediet te brengen. Is hier al meer over bericht?
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_183569478
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 16:43 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Ik hoor net van een Franse kennis die in Parijs woont dat er politieagenten met gele hesjes dingen slopen om de echte gele hesjes-beweging in discrediet te brengen. Is hier al meer over bericht?
Tuurlijk daar hebben ze echt agenten voor nodig, er niet genoeg malloten zijn die dat liefst doen. Er zullen zeker gele hesjes zijn die vreemdzaam protesteren maar ook heel veel die komen voor een relletje of zelfs om te plunderen.
pi_183569650
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 17:06 schreef JJ76 het volgende:

[..]

Tuurlijk daar hebben ze echt agenten voor nodig, er niet genoeg malloten zijn die dat liefst doen. Er zullen zeker gele hesjes zijn die vreemdzaam protesteren maar ook heel veel die komen voor een relletje of zelfs om te plunderen.
De propaganda werkt dus bij jou :P . Nee ik weet uiteraard niet of het waar is... maar als een local dat zegt dan neem ik dat wel serieus t.o.v. wat bijv. buitenstaanders zeggen. Ik hoop dat het niet waar is want dat soort dingen vind ik echt derde wereld land-praktijken. West-Europa onwaardig.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_183569667
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 16:43 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Ik hoor net van een Franse kennis die in Parijs woont dat er politieagenten met gele hesjes dingen slopen om de echte gele hesjes-beweging in discrediet te brengen. Is hier al meer over bericht?
Ja die zijn er inderdaad. De politie zelf zegt dat ze er alleen zijn om arrestaties uit te voeren. Anderen dat ze bewust de boel laten escaleren zodat de politie kan ingrijpen en het protest in een kwaad daglicht kan worden gezet zodat mensen ontmoedigd worden om ermee door te gaan. Ik denk wel degelijk dat de tweede optie van toepassing is, het zijn geen engeltjes. Veel mensen beweren zelf politie in civiele kleding mee hebben zien doen aan vernielingen, zelfs auto's omkeren enzo.
  donderdag 6 december 2018 @ 17:17:01 #109
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_183569678
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 16:43 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Ik hoor net van een Franse kennis die in Parijs woont dat er politieagenten met gele hesjes dingen slopen om de echte gele hesjes-beweging in discrediet te brengen. Is hier al meer over bericht?
Het zou me niks verbazen.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_183569963
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 08:10 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Logisch. Er is ook bijzonder weinig om over te klagen.
Mooi dat jij het goed hebt. Dat geldt helaas niet voor iedereen.
Land of the free. Home of the brave.
pi_183570612
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 17:15 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

De propaganda werkt dus bij jou :P . Nee ik weet uiteraard niet of het waar is... maar als een local dat zegt dan neem ik dat wel serieus t.o.v. wat bijv. buitenstaanders zeggen. Ik hoop dat het niet waar is want dat soort dingen vind ik echt derde wereld land-praktijken. West-Europa onwaardig.
Een paar video's. Bij de eerste wordt op 2 min 25 een agent opgepakt door de oproerpolitie. Hij zegt 'nee nee nee jongens, ik hoor bij jullie!'. Ze blijven hem meenemen totdat een chef ze vertelt dat het inderdaad ook een agent is.


Nog een paar agenten in burgerkleding. 'Flic en civil' = agent in burgerkleding. 'Casse' en 'casseur' is slopen en slopers.

pi_183571549
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 18:20 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Een paar video's. Bij de eerste wordt op 2 min 25 een agent opgepakt door de oproerpolitie. Hij zegt 'nee nee nee jongens, ik hoor bij jullie!'. Ze blijven hem meenemen totdat een chef ze vertelt dat het inderdaad ook een agent is.


Nog een paar agenten in burgerkleding. 'Flic en civil' = agent in burgerkleding. 'Casse' en 'casseur' is slopen en slopers.

Wow, goed werk Ali. Vooral die eerste video is echt klip en klaar.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_183572026
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 17:15 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

De propaganda werkt dus bij jou :P . Nee ik weet uiteraard niet of het waar is... maar als een local dat zegt dan neem ik dat wel serieus t.o.v. wat bijv. buitenstaanders zeggen. Ik hoop dat het niet waar is want dat soort dingen vind ik echt derde wereld land-praktijken. West-Europa onwaardig.
Dit verbaast mij ook niets. Tot nader order beschouw ik dit als waar.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_183572168
quote:
14s.gif Op donderdag 6 december 2018 19:28 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Wow, goed werk Ali. Vooral die eerste video is echt klip en klaar.
Hier wordt een groepje collectief uitgejoeld en weggestuurd, beschuldigd van slopen.


Het barst van dit soort video's.
pi_183572635
Mensen worden intussen door sommige (vooraanstaande) gele hesjes gewaarschuwd dat ze zich beter kunnen voorbereiden door voedsel in te slaan en dergelijke. Via servers en anderen die alle blokkages organiseren en volgen.

Zelf heb ik extra diesel gehaald om in ieder geval mee naar Nederland te kunnen rijden, wat voedsel dat niet bederft, en een bug-out backpack klaargezet waarmee ik volledig mobiel ben en overal kan overleven. Ook een redelijke som cash opgenomen.

Je weet maar nooit!

[ Bericht 26% gewijzigd door Ali_Kannibali op 06-12-2018 20:27:05 ]
pi_183572772
LesEchos twitterde op donderdag 06-12-2018 om 20:24:34 🔴 EN DIRECT #GiletsJaunes : @EPhilippePM "Plus de 89.000 membres des forces de l'ordre seront mobilisés samedi en France, dont 8.000 à Paris ." >> https://t.co/A1fO45y85t https://t.co/RBl89wMVZF reageer retweet
89.000 agenten zijn opgetrommeld voor zaterdag
pi_183573007
BreakingNLive twitterde op donderdag 06-12-2018 om 16:56:37 BREAKING NEWS: French army seen headed towards Paris as major yellow vest protests have been planned for Saturday. Tens of thousands of people are expected to participate. President Macron expressed his concern, saying he fears serious violence on Saturday.#GiletsJaunes https://t.co/3RAMYXiOcu reageer retweet
BreakingNLive twitterde op donderdag 06-12-2018 om 20:35:03 BREAKING NEWS: French PM announces 89,000 members of the security forces, including military will be deployed across France on Saturday, due to expected violent protests and riots. reageer retweet
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_183573024
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 20:41 schreef Ali_boo het volgende:
BreakingNLive twitterde op donderdag 06-12-2018 om 16:56:37 BREAKING NEWS: French army seen headed towards Paris as major yellow vest protests have been planned for Saturday. Tens of thousands of people are expected to participate. President Macron expressed his concern, saying he fears serious violence on Saturday.#GiletsJaunes https://t.co/3RAMYXiOcu reageer retweet
BreakingNLive twitterde op donderdag 06-12-2018 om 20:35:03 BREAKING NEWS: French PM announces 89,000 members of the security forces, including military will be deployed across France on Saturday, due to expected violent protests and riots. reageer retweet
[ afbeelding ]
Terug naar 1940...
pi_183573141
Ja ik denk dat het zaterdag dus echt volledig maar dan ook volledig uit de hand KAN lopen. Er zijn al snipers gesignaleerd afgelopen zaterdag.

Het lijkt er bijna op alsof het georchestreerd is. Ik ben wel van de complottheoriën (omdat ze meestal waar blijken te zijn). Een goeie crisis in Frankrijk die naar de rest van Europa overwaait zou de benodigde chaos kunnen veroorzaken om nog meer Europe eenwording door te drukken.
pi_183573233
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 16:43 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Ik hoor net van een Franse kennis die in Parijs woont dat er politieagenten met gele hesjes dingen slopen om de echte gele hesjes-beweging in discrediet te brengen. Is hier al meer over bericht?
De politie gebruikt ongetwijfeld infiltranten, de vraag is hoe ver die gaan. Ik kan vier types bedenken:
- infiltranten die afzijdig blijven (die zijn er altijd)
- infiltranten die meedoen
- provocateurs die politieoptreden uitlokken
- provocateurs die geweld/vernielingen plegen of uitlokken om de beweging in discrediet te brengen

Doelbewust van die laatste categorie gebruik maken lijkt me bij deze protesten twijfelachtig. Wegens het risico (uitlekken, groot schandaal, ontslagen etc..), omdat het niet nodig is (de protesten lokken reeds genoeg figuren aan die geen aanmoediging nodig hebben), en het is inmiddels duidelijk dat het geweld weinig effect op de publieke opinie heeft.

De tweede categorie is bij dit soort protesten zeker aanwezig. Als infiltrant wil je niet opvallen, wanneer je met een stelletje relschoppers optrekt maar steeds toekijkt bij vernielingen zullen die wantrouwig worden. Roepen, mee barricades opwerpen, even meeduwen wanneer een wagen omgekeerd wordt, dat hoort erbij. Molotov cocktails werpen of het initiatief nemen bij de vernielingen zou te ver gaan, dat zijn provocateurs.
Waar ligt de grens? Kan me voorstellen dat een infiltrant, wanneer hij weet dat de groep waarin hij zich bevindt van plan is een barricade op te werpen, eventueel op een "gunstige" locatie het initiatief neemt (gunstig = een locatie waar de schade beperkt blijft, waar vuur niet kan overslaan op gebouwen, waar een barricade weinig strategisch voordeel biedt, maw waar het optreden van de ordetroepen het minst bemoeilijkt wordt, bvb waar het onmogelijk is om heel de straat af te sluiten).

Blijft de derde groep over: provocateurs die politieoptreden uitlokken (maw die "op het juiste moment" zelf de eerste steen gooien of anderen aanzetten tot geweld). Geen idee of daar gebruik van gemaakt wordt. Het kan de ordediensten een duidelijk voordeel bieden: stel bvb dat een infiltrant meeloopt met een militante groep, gewapend met molotovcocktails etc.. Je weet dat ze een gevaar vormen, dat ze zeker tot geweld zullen overgaan, dan wil je hen liefst zo snel mogelijk uitschakelen zonder dat er gewonden of doden vallen. Zij zullen wachten op een voor hen gunstige situatie (een bankkantoor, een BMW die de verkeerde straat inrijdt, een ingesloten politieman of -auto, etc...), een provocateur kan het geweld starten op een voor de politie gunstig moment (ingesloten, genoeg ordetroepen aanwezig om hen allemaal op te pakken).
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  donderdag 6 december 2018 @ 20:51:46 #121
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_183573234
Nou, zaterdag maar weer streampje van Ruptly/RT kijken maar. Beetje licht ontvlambare situatie dit ondanks toezeggingen (geen hogere accijnzen) vanuit de regering.
pi_183573244
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 20:46 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ja ik denk dat het zaterdag dus echt volledig maar dan ook volledig uit de hand KAN lopen. Er zijn al snipers gesignaleerd afgelopen zaterdag.

Het lijkt er bijna op alsof het georchestreerd is. Ik ben wel van de complottheoriën (omdat ze meestal waar blijken te zijn). Een goeie crisis in Frankrijk die naar de rest van Europa overwaait zou de benodigde chaos kunnen veroorzaken om nog meer Europe eenwording door te drukken.
Ik snap waar je op doelt ja. Ik acht de kans niet zo groot omdat grootschalige complotten nu eenmaal moeilijk zijn, maar het zou wel ideaal zijn voor een bepaalde groep mensen. Laat mensen in dienst van de staat het uit de hand lopen en zorg dat er met ijzeren vuist ingegrepen wordt uiteindelijk. Dan kan 'de gewone man' zeggen "ja maar het was wel uitgelokt, zelfs met toegevingen van de regering gingen ze nog rellen". Euromaidan enzulks...
pi_183573455
BFMTV twitterde op donderdag 06-12-2018 om 21:01:59 ALERTE INFO - Plus de 700 lycéens interpellés jeudi en Francehttps://t.co/h6upZobv7S https://t.co/vMkfMRpVbY reageer retweet
Meer dan 700 scholieren/studenten gearresteerd vandaag
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 6 december 2018 @ 21:20:26 #124
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_183573752
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 21:04 schreef Houtenbeen het volgende:
BFMTV twitterde op donderdag 06-12-2018 om 21:01:59 ALERTE INFO - Plus de 700 lycéens interpellés jeudi en Francehttps://t.co/h6upZobv7S https://t.co/vMkfMRpVbY reageer retweet
Meer dan 700 scholieren/studenten gearresteerd vandaag
Waarom dat? :o :o :o :o
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_183573762
quote:
6s.gif Op donderdag 6 december 2018 21:20 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Waarom dat? :o :o :o :o
Protesten/rellen/demonstraties
pi_183573767
quote:
6s.gif Op donderdag 6 december 2018 21:20 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Waarom dat? :o :o :o :o
Ze staken tegen hervormingen van het onderwijs, lagere huursubsidie, etc.
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 6 december 2018 @ 21:21:47 #127
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_183573770
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 21:21 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Protesten/rellen/demonstraties
Ooh ik dacht zomaar uit het niets. Wist niet dat er weer rellen waren vandaag.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_183573792
Is iedereen er zich ook van bewust dat de beurzen aardig aan het tanken zijn?
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 6 december 2018 @ 21:25:33 #129
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_183573828
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 21:23 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Is iedereen er zich ook van bewust dat de beurzen aardig aan het tanken zijn?
Wow ja! Alles een paar procent in de min!

https://www.ing.nl/particulier/beleggen/koersen/index.html
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_183573980
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 20:53 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Voor iedereen die écht wil begrijpen wat er gaande is raad ik aan om deze video te bekijken vanaf het tijdstip waarop ik hem heb gezet (50 min 10 sec). In 45 minuten word je uitgelegd hoe de economische maatregelen, Marrakesh, en een heleboel andere vraagstukken deel uitmaken van 1 en dezelfde agenda. Deze video is in 2005 opgenomen. Nu, 13 jaar later, zien we precies gebeuren wat de presentator zegt. Een ware eye-opener.

Een Zuid Afrikaanse Zevendedagsadventist, creationist, die beweert dat Saddam Hoesein in 1999 stierf, dat enkel hooggeplaatste vrijmetselaars en mormonen de ruimte ingaan en de maanlanding een project van de Jezuïeten was.
In deze video beweert hij (40:40) dat United Airlines Flight 93, het vliegtuig dat op 9/11 in Pennsylvania neerkwam, "in een gat in de grond verdween", dat er geen brokstukken of black boxes werden teruggevonden...

Hij beweert ook dat het Vaticaan de Islam creëerde om de overblijvende niet-katholieke christenen in het Midden Oosten uit te roeien.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_183574140
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 21:33 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Een Zuid Afrikaanse Zevendedagsadventist, creationist, die beweert dat Saddam Hoesein in 1999 stierf, dat enkel hooggeplaatste vrijmetselaars en mormonen de ruimte ingaan en de maanlanding een project van de Jezuïeten was.
In deze video beweert hij (40:40) dat United Airlines Flight 93, het vliegtuig dat op 9/11 in Pennsylvania neerkwam, "in een gat in de grond verdween", dat er geen brokstukken of black boxes werden teruggevonden...

Hij beweert ook dat het Vaticaan de Islam creëerde om de overblijvende niet-katholieke christenen in het Midden Oosten uit te roeien.
Dat is allemaal niet boeiend. Je moet het stuk kijken wat ik heb aangegeven. Daarin beschrijft hij letterlijk het Marrakesh verdrag: de genzen openen en mensenrechten voor alle immigranten en vluchtelingen, om de rijkdommen te herverdelen. Het verdwijnen van de middenklasse. Het is hoogst opmerkelijk hoe nauwkeurig die beschrijving is van wat er op dit moment gaande is.
pi_183574223
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 21:42 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Dat is allemaal niet boeiend. Je moet het stuk kijken wat ik heb aangegeven. Daarin beschrijft hij letterlijk het Marrakesh verdrag: de genzen openen en mensenrechten voor alle immigranten en vluchtelingen, om de rijkdommen te herverdelen. Het verdwijnen van de middenklasse. Het is hoogst opmerkelijk hoe nauwkeurig die beschrijving is van wat er op dit moment gaande is.
Dat valt allemaal wel te voorspellen inderdaad. Punt is alleen dat als 95% aan de spreekwoordelijke bedelstaf raakt er sowieso koppen gaan rollen. Dus horigheid van het grote deel van de bevolking zal er nooit meer komen (tenzij de elite iets ontwikkelt wat de dood betekent voor ongehoorzamen). Als het straks nog erger wordt worden er gewoon een aantal opgeknoopt en de rest vlucht. Dan wordt er weer een nieuwe overheid ingesteld die het eerst half verkloot, maar uiteindelijk door stemmingen e.d. gaat het weer terug naar dragelijk. Zo gaat het toch altijd bij een opstand.
pi_183574683
quote:
13s.gif Op donderdag 6 december 2018 20:41 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Terug naar 1940...
Toen er duizenden moslims de boel aan het slopen waren deden ze niks en nu er duizenden blanke mensen uit onvrede protesteren sturen ze zelfs het leger.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 6 december 2018 @ 22:36:46 #134
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_183575130
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  donderdag 6 december 2018 @ 22:49:35 #135
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_183575449
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 21:33 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Een Zuid Afrikaanse Zevendedagsadventist, creationist, die beweert dat Saddam Hoesein in 1999 stierf, dat enkel hooggeplaatste vrijmetselaars en mormonen de ruimte ingaan en de maanlanding een project van de Jezuïeten was.
In deze video beweert hij (40:40) dat United Airlines Flight 93, het vliegtuig dat op 9/11 in Pennsylvania neerkwam, "in een gat in de grond verdween", dat er geen brokstukken of black boxes werden teruggevonden...

Hij beweert ook dat het Vaticaan de Islam creëerde om de overblijvende niet-katholieke christenen in het Midden Oosten uit te roeien.
Belangrijkste is vooral dat de popcorn betaalbaar blijft als ik dit allemaal zo lees.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 6 december 2018 @ 22:53:12 #136
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_183575534
Ik vind het best eng worden als ik deze plaatjes zie :'( :'( :'(

Die op het eerste plaatje dat lijken wel insurgent pickups van gta. Daarmee rij ik altijd door de stad om mensen af te knallen. Zal het leger ook gaan schieten? :'(



Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_183575627
De lijsttrekker van de extreem linkse partij 'France Insoumise' Jean Luc Mélenchon heeft een paar uur geleden aangekondigd dat we met de deelname van de middelbare scholieren nu officieel in een 'burgerrevolutie' zitten.

Volgens mij is hij nou een persoon die zo'n analyse kan stellen. Socialisten, Marxisten, Trotskyisten en Communisten zijn immers de experts op het gebied van revoluties.

Voor degenen die Frans kennen:


Inderdaad zoals al boven is gemeld zijn militaire voertuigen gespot.

Snipers waren al aanwezig afgelopen zaterdag.

Sommige gele hesjes waarschuwen dat ze dit keer gewapend naar Parijs zullen komen.

Het aandeel in popcorn is 300% gestegen.

Dat laatste was fake news.
pi_183575681
Frankrijk _O_
Land of the free. Home of the brave.
pi_183575692
MAINTIEN DE L'ORDRE - En prévision de la manifestation des Gilets jaunes, samedi à Paris, la préfecture de police va recourir à une douzaine de véhicules blindés de la gendarmerie, déjà mobilisés sur la ZAD de Notre-Dame-des-Landes mais jamais dans la capitale. Edouard Philippe l'a confirmé ce jeudi soir sur TF1. Le 1er décembre, de tels véhicules avaient été prépositionnés dans des casernes mais pas utilisés.

https://www.lci.fr/police(...)a-paris-2106674.html

ORDEBEWAKING - Ter voorbereiding op de manifestatie van de Gele Hesjes die zaterdag in Parijs plaatsvindt, zet de préfecture van de politie een twaalftal gepantserde voertuigen van de gendarmerie in, die al eerder op het te verdedigen terrein van Notre Dame des Landes zijn gebruikt, maar nooit in de hoofdstad. Edouard Philippe (de premier) heeft dat donderdagavond op TF1 bevestigd. Op 1 december stonden zulke voertuigen klaar in kazernes, maar zijn toen niet gebruikt.

Gendarmerie = militaire eenheid, maar lijkt op politie van het platteland.



[ Bericht 7% gewijzigd door Ali_Kannibali op 06-12-2018 23:18:52 ]
pi_183575937
EuropeElects twitterde op donderdag 06-12-2018 om 09:54:37 France, YouGov poll:President Macron Approval RatingApprove: 18% (-3)Disapprove: 76% (+7)Field work: 28/11/18 – 29/11/18Sample size: 1,006 reageer retweet
EuropeElects twitterde op donderdag 06-12-2018 om 12:21:18 France, Kantar poll:President Macron Approval RatingApprove: 21% (-5)Disapprove: 77% (+6)Field work: 29/11/18 – 3/12/18Sample size: 1,000 reageer retweet
EuropeElects twitterde op donderdag 06-12-2018 om 15:11:02 France, Elabe poll:President Macron Approval RatingApprove: 23% (-4)Disapprove: 74% (+5)Field work: 4/12/18 – 5/12/18Sample size: 1,002 reageer retweet
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 6 december 2018 @ 23:17:30 #142
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_183575986
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 23:03 schreef Ali_Kannibali het volgende:
MAINTIEN DE L'ORDRE - En prévision de la manifestation des Gilets jaunes, samedi à Paris, la préfecture de police va recourir à une douzaine de véhicules blindés de la gendarmerie, déjà mobilisés sur la ZAD de Notre-Dame-des-Landes mais jamais dans la capitale. Edouard Philippe l'a confirmé ce jeudi soir sur TF1. Le 1er décembre, de tels véhicules avaient été prépositionnés dans des casernes mais pas utilisés.

https://www.lci.fr/police(...)a-paris-2106674.html

ORDEBEWAKING - Ter voorbereiding op de manifestatie van de Gele Hesjes die zaterdag in Parijs plaatsvindt, zet de préfecture van de politie een twaalftal gepantserde voertuigen van de gendarmerie in, die al eerder op het commerciële terrein van Notre Dame des Landes zijn gebruikt, maar nooit in de hoofdstad. Edouard Philippe (de premier) heeft dat donderdagavond op TF1 bevestigd. Op 1 december stonden zulke voertuigen klaar in casernes, maar zijn toen niet gebruikt.

Gendarmerie = militaire eenheid, maar lijkt op politie van het platteland.

[ afbeelding ]
Zag op Twitter een plaatje voorbijkomen dat er EU vlaggen op die dingen zitten. EU-leger?

Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_183576031
quote:
6s.gif Op donderdag 6 december 2018 23:17 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Zag op Twitter een plaatje voorbijkomen dat er EU vlaggen op die dingen zitten. EU-leger?
Nee dit is van de 'gendarmes'. Die maken deel uit van het Franse nationale leger, maar dienen hoofdzakelijk als politie-eenheid buiten de steden. Dus voor snelheidscontroles en normaal politiewerk en dergelijke.

Edit ik zie dat je de foto erbij hebt gezet. Ga ik even checken.
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 6 december 2018 @ 23:21:08 #144
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_183576049
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 23:20 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Nee dit is van de 'gendarmes'. Die maken deel uit van het Franse nationale leger, maar dienen hoofdzakelijk als politie-eenheid buiten de steden. Dus voor snelheidscontroles en normaal politiewerk en dergelijke.

Edit ik zie dat je de foto erbij hebt gezet. Ga ik even checken.
Dank! Ben benieuwd :) Kan natuurlijk ook een photoshop zijn.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_183576142
Dit is een foto uit 2008 van een soortgelijk voertuig dat in Georgië werd ingezet:



Dit is een meer recente foto, zonder vlag:



Dus ik trek de volgende conclusie: die vlag kan er wel of niet op staan, maar het feit dat hij erop staat wil niet per sé zeggen dat het om een Europees leger gaat, maar dat het voertuig is ingezet in het kader van een Europese operatie aangezien Frankrijk vaak als ordebewaker wordt gebruikt. Dus waarschijnlijk heeft dat voertuig al in het buitenland gediend.

Er komt vast wel een Europees leger, maar we zijn er nog niet helemaal.
pi_183576168
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 23:27 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Dit is een foto uit 2008 van een soortgelijk voertuig dat in Georgië werd ingezet:

[ afbeelding ]

Dit is een meer recente foto, zonder vlag:

[ afbeelding ]

Dus ik trek de volgende conclusie: die vlag kan er wel of niet op staan, maar het feit dat hij erop staat wil niet per sé zeggen dat het om een Europees leger gaat, maar dat het voertuig is ingezet in het kader van een Europese operatie aangezien Frankrijk vaak als ordebewaker wordt gebruikt. Dus waarschijnlijk heeft dat voertuig al in het buitenland gediend.

Er komt vast wel een Europees leger, maar we zijn er nog niet helemaal.
Scherpe post en verder ook andere scherpe reacties in dit topic. Waarvoor hulde!
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 6 december 2018 @ 23:33:31 #147
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_183576239
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 23:27 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Dit is een foto uit 2008 van een soortgelijk voertuig dat in Georgië werd ingezet:

[ afbeelding ]

Dit is een meer recente foto, zonder vlag:

[ afbeelding ]

Dus ik trek de volgende conclusie: die vlag kan er wel of niet op staan, maar het feit dat hij erop staat wil niet per sé zeggen dat het om een Europees leger gaat, maar dat het voertuig is ingezet in het kader van een Europese operatie aangezien Frankrijk vaak als ordebewaker wordt gebruikt. Dus waarschijnlijk heeft dat voertuig al in het buitenland gediend.

Er komt vast wel een Europees leger, maar we zijn er nog niet helemaal.
Dank voor het uitzoeken! Scheelt weer wat complottheorien :) Mooi werk! ^O^ ^O^
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  donderdag 6 december 2018 @ 23:44:10 #148
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_183576421
Europa gaat branden :Y
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 6 december 2018 @ 23:45:08 #149
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_183576434
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 23:44 schreef the-eye het volgende:
Europa gaat branden :Y
Nee! Ik vind het niet leuk meer :'(
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_183576571
Er bestaat geen EU leger. Hoe veel fake news je ook tot je neemt.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')