abonnement Unibet Coolblue
  maandag 3 december 2018 @ 18:43:29 #1
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_183518589
En weer moeten we vrijheden en rechten inleveren tbv slechte wetgeving:

quote:
OM wil af van briefgeheim op postpakketten

Het Openbaar Ministerie (OM) wil verdachte postpakketten direct kunnen openen. Het gaat om pakketten waar ze drugs of andere illegale goederen in verwachten. Het briefgeheim maakt het openen en de opsporing van de daders lastig en tijdrovend.

Het briefgeheim dat nu op de pakketten van PostNL rust, moet daarom worden opgeheven. Die oproep doet het OM vanavond in Nieuwsuur.

xtc, mdma en cocaïne

Jaarlijks worden 420 miljoen pakketten verzonden vanuit en naar ons land. Sinds twee jaar heeft de politie een speciaal team om drugscriminelen, die handig gebruik maken van de postpakkettenservice, de pas af te snijden.

Tijdens de controles van dit team zijn meer dan 200.000 xtc-tabletten in beslag genomen, enkele tientallen kilo's mdma en amfetamine en enkele kilo's cocaïne en heroïne.

De controles zijn in principe wekelijks en steekproefsgewijs. Die steekproef is niet willekeurig, maar wordt gehouden op basis van signalen die de politie krijgt. Veel pakketten worden helemaal niet gecontroleerd.

.
Weken vertraging

De crime fighters vinden dat de opsporing veel sneller en effectiever zou kunnen als zij niet beperkt zouden worden door het briefgeheim. Nu is allereerst schriftelijke toestemming van de rechter-commissaris nodig om het briefgeheim op te heffen. De pakketten mogen daarna alleen onder toeziend oog van een officier van justitie worden geopend.

Deze gang van zaken neemt soms weken in beslag. Dat bemoeilijkt de opsporing, want tegen die tijd zijn de beelden waarop verdachten hun pakketje bij PostNL inleveren vaak al gewist.

. Postpakketten verstuurd via PostNL vallen onder het briefgeheim. Dit geldt niet voor pakketten verstuurd via andere aanbieders. De reden hiervoor is dat PostNL van oudsher een postbedrijf is en daardoor onder de Postwet valt. De andere aanbieders vervoeren slechts pakketten en geen brieven, en vallen daardoor niet onder de Postwet.

Het briefgeheim staat in de grondwet. Het OM wil dat alleen het briefgeheim op pakketten wordt opgeheven. Hierin zit vaak minder privacygevoelige informatie dan in een brief, zegt officier van justitie Barbara van Unnik.

Zij vindt dat het belang van de opsporing zwaarder telt dan de privacy. "De hele keten van drugs is heel gevaarlijk. Dat begint al bij de productie van xtc, dat met ontploffingen en branden gevaarlijk is voor de omgeving. En de drugs zelf zijn slecht voor de gezondheid."

Daarnaast versturen criminelen het pakket soms naar adressen van mensen die van niks weten. Deze ontvangers zitten vervolgens in angst voor degene die het pakket met drugs weer komt ophalen.

Dat alles maakt, volgens Van Unnik dat de "opsporing van personen die zich bezighouden met verdovende middelen een heel hoge prioriteit moet krijgen".

Politieke reacties

Chris van Dam(CDA): "Ik vind dat er een wezenlijk verschil zit tussen een brief met briefgeheim en een pakje met pakjesgeheim. Dat laatste moet minder beschermd zijn. Ik denk dat we ons enorm moeten verzetten tegen de verspreiding en verkoop van drugs. Ik vind het de moeite waard om te kijken of we hiermee het werk van de politie en OM makkelijker kunnen maken."

Kathalijne Buitenweg(GroenLinks): "Het opsporen van drugs en bijvoorbeeld vuurwerk via pakketjes is heel belangrijk want het kan gevaarlijk zijn, ook voor medewerkers. Maar ik vind het wat te snel om te pleiten voor het aan de wilgen hangen van het briefgeheim. Het is goed om te kijken wat er nu misgaat en wat er misschien nodig is om de opsporing te intensiveren.

Maarten Groothuizen (D66): "Een rechter toetst nu of een gesloten pakket opengemaakt mag worden of niet en dat moeten we zo houden. D66 vindt het belangrijk dat post niet zomaar kan worden geopend, maar dat een rechter dat controleert. Als er andere, slimme manieren zijn om de opsporing te versnellen waardoor het OM tijd bespaart, is het goed daarnaar te kijken."
Je kan drugs veel beter legaliseren.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_183518602
Ik kijk soms naar Border Security Australia. Die Australiërs hebben er geen moeite mee om een pakket open te maken als ze denken dat er drugs in zit.
pi_183518608
Ik wil ook wel de grondwet negeren, maar dat mag ook niet.
  maandag 3 december 2018 @ 18:46:21 #4
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_183518618
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 18:44 schreef westwoodblvd het volgende:
Ik kijk soms naar Border Security Australia. Die Australiërs hebben er geen moeite mee om een pakket open te maken als ze denken dat er drugs in zit.
Douane in Nederland heeft die bevoegdheid ook dacht ik. Het gaat hier over OM en politie.
And so is the past
  maandag 3 december 2018 @ 18:47:09 #5
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_183518635
quote:
. Postpakketten verstuurd via PostNL vallen onder het briefgeheim. Dit geldt niet voor pakketten verstuurd via andere aanbieders. De reden hiervoor is dat PostNL van oudsher een postbedrijf is en daardoor onder de Postwet valt. De andere aanbieders vervoeren slechts pakketten en geen brieven, en vallen daardoor niet onder de Postwet.
Het is op zich natuurlijk wel raar dat de wet voor de ene pakketboer anders is dan voor de andere. Wat je er verder ook van vindt, dit lijkt nergens op.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 3 december 2018 @ 18:50:40 #6
408813 crew  trein2000
pi_183518702
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 18:45 schreef MadJackthePirate het volgende:
Ik wil ook wel de grondwet negeren, maar dat mag ook niet.
120 grondwet
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  maandag 3 december 2018 @ 18:51:00 #7
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_183518705
Hellend vlak.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_183518808
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 18:47 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Het is op zich natuurlijk wel raar dat de wet voor de ene pakketboer anders is dan voor de andere. Wat je er verder ook van vindt, dit lijkt nergens op.
Dat lijkt me ook het grootste bezwaar in deze kwestie inderdaad. Het is vooral een juridisch trucje waardoor pakketjes die via Postnl worden verzonden wel onder de Postwet vallen in tegenstelling tot pakketjes verzonden via andere bedrijven.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_183518813
Het is niet per se zo dat het briefgeheim voor pakketjes geldt. Het briefgeheim geldt van oudsher voor post nl (zie post Janneke) en niet voor andere pakketjesboeren. Dus het is niet zo dat er hiermee een recht verloren zou gaan of zo.
  maandag 3 december 2018 @ 18:58:26 #10
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_183518858
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 18:56 schreef bamibij het volgende:
Het is niet per se zo dat het briefgeheim voor pakketjes geldt. Het briefgeheim geldt van oudsher voor post nl (zie post Janneke) en niet voor andere pakketjesboeren. Dus het is niet zo dat er hiermee een recht verloren zou gaan of zo.
Maar het is toch raar dat justitie een met DHL verstuurd pakketje wél zonder tussenkomst van de rechter mag openen, en als je hetzelfde pakketje verstuurt met PostNL níet?

Stel, je bent een drugsboer. En je wil een bestelling versturen. Wie kies je?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_183518867
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 18:47 schreef Janneke141 het volgende:

Het is op zich natuurlijk wel raar dat de wet voor de ene pakketboer anders is dan voor de andere. Wat je er verder ook van vindt, dit lijkt nergens op.
Ik wist dit niet eens. Wat een onzin ja.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 3 december 2018 @ 19:00:02 #12
408813 crew  trein2000
pi_183518900
Ik vind het in die zin prima dat ik er voor zou zijn om de bevoegdheid bij de OvJ te leggen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Redactie Frontpage maandag 3 december 2018 @ 19:01:18 #13
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_183518935
Apart dat alleen PostNL dat geheim heeft, lijkt me veel belangrijker om dat door te trekken naar de andere pakketdiensten. Misschien als compromis dat pakketten door zo'n vliegtuigscanner mogen worden gehaald voor een eerste screening.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_183518938
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 18:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Het briefgeheim staat in de grondwet. Het OM wil dat alleen het briefgeheim op pakketten wordt opgeheven. Hierin zit vaak minder privacygevoelige informatie dan in een brief, zegt officier van justitie Barbara van Unnik.
En vanaf welke dikte, gewicht of afmetingen wordt een brief een pakket?
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_183518987
Vreemd, volgens deze uitspraak geldt het briefgeheim niet voor pakketten?
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_183519012
Huh, als je eens wist hoeveel pakketjes er van Ali al door de douane zijn losgesneden van mij, en dan geld het briefgeheim niet?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_183519022
quote:
1s.gif Op maandag 3 december 2018 19:04 schreef halfway het volgende:
Huh, als je eens wist hoeveel pakketjes er van Ali al door de douane zijn losgesneden van mij, en dan geld het briefgeheim niet?
Blijkbaar niet. Hadden ze maar post.nl moeten gebruiken :7
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 3 december 2018 @ 19:05:30 #18
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_183519025
quote:
1s.gif Op maandag 3 december 2018 19:04 schreef halfway het volgende:
Huh, als je eens wist hoeveel pakketjes er van Ali al door de douane zijn losgesneden van mij, en dan geld het briefgeheim niet?
Dat doet de douane. daar gelden andere regels voor.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_183519037
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 19:01 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

En vanaf welke dikte, gewicht of afmetingen wordt een brief een pakket?
PostNL kent brieven en brievenbuspakketjes waarbij volgens mij weinig verschil zit tussen maximale afmetingen en gewicht. Het verschil zit hem in de inhoud.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_183519057
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 19:01 schreef LTVDK het volgende:
part dat alleen PostNL dat geheim heeft, lijkt me veel belangrijker om dat door te trekken naar de andere pakketdiensten.
andere pakketdiensten, of wat dacht je van emails?
  maandag 3 december 2018 @ 19:09:02 #21
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_183519095
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 19:07 schreef EipNiC het volgende:

[..]

andere pakketdiensten, of wat dacht je van emails?
Dat zou nog eens handig zijn. Dat je je nieuwe schoenen gewoon per e-mail krijgt opgestuurd. Hoef je tenminste niet thuis te zijn.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_183519096
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 18:58 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Maar het is toch raar dat justitie een met DHL verstuurd pakketje wél zonder tussenkomst van de rechter mag openen, en als je hetzelfde pakketje verstuurt met PostNL níet?

Stel, je bent een drugsboer. En je wil een bestelling versturen. Wie kies je?
Ja, dat bedoeld e ik ook. Alle pakketdiensten of nul.
pi_183519117
quote:
8s.gif Op maandag 3 december 2018 19:09 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dat zou nog eens handig zijn. Dat je je nieuwe schoenen gewoon per e-mail krijgt opgestuurd. Hoef je tenminste niet thuis te zijn.
Die 3dprint hype is ook zomaar verdwenen hè
pi_183519133
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 19:06 schreef Monolith het volgende:

[..]

PostNL kent brieven en brievenbuspakketjes waarbij volgens mij weinig verschil zit tussen maximale afmetingen en gewicht. Het verschil zit hem in de inhoud.
Ze gaan door de scanner? Dan nog is het volgens mij niet altijd mogelijk om het verschil te zien tussen een stapel papier of iets anders met diezelfde vorm.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  maandag 3 december 2018 @ 19:13:05 #25
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_183519166
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 19:06 schreef Monolith het volgende:

[..]

PostNL kent brieven en brievenbuspakketjes waarbij volgens mij weinig verschil zit tussen maximale afmetingen en gewicht. Het verschil zit hem in de inhoud.
Maar PostNL doet ook gewoon 'echte' pakketpost voor zover ik weet.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_183519273
quote:
11s.gif Op maandag 3 december 2018 19:13 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Maar PostNL doet ook gewoon 'echte' pakketpost voor zover ik weet.
Dat doen ze ook. Feitelijk hebben ze nog steeds twee takken, een brieventak en een pakkettentak. De "echte" pakketten worden bezorgd door de tweede, die brievenbuspakjes gaan mee met de postbezorging.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 3 december 2018 @ 19:30:26 #27
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_183519543
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 19:01 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

En vanaf welke dikte, gewicht of afmetingen wordt een brief een pakket?
Boven de 2 pillen denk ik.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 3 december 2018 @ 19:42:06 #28
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_183519828
quote:
1s.gif Op maandag 3 december 2018 19:18 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat doen ze ook. Feitelijk hebben ze nog steeds twee takken, een brieventak en een pakkettentak. De "echte" pakketten worden bezorgd door de tweede, die brievenbuspakjes gaan mee met de postbezorging.
Waarom geldt dat briefgeheim dan alsnog voor die pakketten?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_183519934
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 18:44 schreef westwoodblvd het volgende:
Ik kijk soms naar Border Security Australia. Die Australiërs hebben er geen moeite mee om een pakket open te maken als ze denken dat er drugs in zit.
En terecht.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_183520118
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 18:47 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Het is op zich natuurlijk wel raar dat de wet voor de ene pakketboer anders is dan voor de andere. Wat je er verder ook van vindt, dit lijkt nergens op.
oplossing: briefgeheim uitbreiden dus
pi_183520224
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 19:01 schreef LTVDK het volgende:
Apart dat alleen PostNL dat geheim heeft, lijkt me veel belangrijker om dat door te trekken naar de andere pakketdiensten. Misschien als compromis dat pakketten door zo'n vliegtuigscanner mogen worden gehaald voor een eerste screening.
Bij luchtpakketpost wordt dat al gedaan. Op lithium batterijen en explosieven. Puur op veiligheid en geen overheid.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_183520268
quote:
1s.gif Op maandag 3 december 2018 19:53 schreef LorneMalvo het volgende:

[..]

oplossing: briefgeheim uitbreiden dus
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_183522753
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 18:47 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Het is op zich natuurlijk wel raar dat de wet voor de ene pakketboer anders is dan voor de andere. Wat je er verder ook van vindt, dit lijkt nergens op.
Klein beetje achtergrond om het uit te leggen hoe dat komt. Pakketje is pakketje, maar het gaat om de rechten van de vervoersmodaliteit.

Pakketjes van Dhl worden met luchtvracht verstuurd, dus valt het onder de grote vergaarbak van wetten van de Montreal Conferrentie. Wordt het onder een integrators air way bill vervoerd of een airliners', maakt niet uit. Lokale wetten kunnen worden toegepast en bekrachtigd door lokale douaneautoriteiten, welke het recht hebben in NL een fysieke controle uit te voeren.

Post is wat anders. Is ook wat ouder. Dit valt onder de Reims Conferrentie. Deze wetten zijn van oudsher ver geïntegreerd in de lokale wetboeken omdat lokale posterijen van landen genationaliseerd waren, maar wat er in Reims was afgesproken, moest wel aangehouden worden. Wilde je internationaal wat versturen, ging het simpel weg gewoon met elkaars systeem. En post werd verzorgd door de lokale posterij wat officieel geen goederenstroom was/is. Briefgeheim wel van toepassing en een douaneautoriteit relatief meer buitenspel.

Nu is dat verwoven. Commerciele integrators concurreren met de overblijfselen van de posterijen. Zo kan het dus zijn dat het ene telefoonhoesje niet ingezien mag worden, maar de andere wel.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_183523469
quote:
1s.gif Op maandag 3 december 2018 21:40 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Klein beetje achtergrond om het uit te leggen hoe dat komt. Pakketje is pakketje, maar het gaat om de rechten van de vervoersmodaliteit.

Pakketjes van Dhl worden met luchtvracht verstuurd, dus valt het onder de grote vergaarbak van wetten van de Montreal Conferrentie. Wordt het onder een integrators air way bill vervoerd of een airliners', maakt niet uit. Lokale wetten kunnen worden toegepast en bekrachtigd door lokale douaneautoriteiten, welke het recht hebben in NL een fysieke controle uit te voeren.

Post is wat anders. Is ook wat ouder. Dit valt onder de Reims Conferrentie. Deze wetten zijn van oudsher ver geïntegreerd in de lokale wetboeken omdat lokale posterijen van landen genationaliseerd waren, maar wat er in Reims was afgesproken, moest wel aangehouden worden. Wilde je internationaal wat versturen, ging het simpel weg gewoon met elkaars systeem. En post werd verzorgd door de lokale posterij wat officieel geen goederenstroom was/is. Briefgeheim wel van toepassing en een douaneautoriteit relatief meer buitenspel.

Nu is dat verwoven. Commerciele integrators concurreren met de overblijfselen van de posterijen. Zo kan het dus zijn dat het ene telefoonhoesje niet ingezien mag worden, maar de andere wel.
Kijk iemand eens verstand hebben van de post. Lekkere post hoor.
"Pools are perfect for holding water"
  maandag 3 december 2018 @ 22:26:46 #35
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_183523935
quote:
1s.gif Op maandag 3 december 2018 18:55 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat lijkt me ook het grootste bezwaar in deze kwestie inderdaad. Het is vooral een juridisch trucje waardoor pakketjes die via Postnl worden verzonden wel onder de Postwet vallen in tegenstelling tot pakketjes verzonden via andere bedrijven.
Post NL mag het zelf dan weer wel...:

quote:
Mag PostNL mijn pakket openen om het te controleren?

PostNL mag een pakket openmaken om te controleren of het pakket verboden goederen of stoffen bevat.
pi_183523951
nog meer inperkingen op onze privacy

lang leven de politiestaat
pi_183524241
quote:
1s.gif Op maandag 3 december 2018 18:55 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat lijkt me ook het grootste bezwaar in deze kwestie inderdaad. Het is vooral een juridisch trucje waardoor pakketjes die via Postnl worden verzonden wel onder de Postwet vallen in tegenstelling tot pakketjes verzonden via andere bedrijven.
Ik zou zeggen dat de overheid hier gebruik maakt van een trucje ipv de postbedrijven en pakketverzenders.
pi_183524369
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 18:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:
En weer moeten we vrijheden en rechten inleveren tbv slechte wetgeving:

[..]

Je kan drugs veel beter legaliseren.
En maar blijven roepen dat het hellend vlak een slecht argument is. Iedere maand slingeren ze in Den Haag of Brussel het volgende onuitvoerbare plan de wereld in en als het dan wonderbaarlijk niet goed uitgevoerd kan worden en meer problemen creëert dat het oplost mogen we onze rechten of centen weer inleveren. Nooit eens een stapje terug. Het drugsverbod maakt zowel de steden als het platteland onveiliger, slokt de capaciteit van de politie op, geeft kansarme jongeren een uitweg van school om tijdelijk heel veel geld te verdienen ten koste van hun leven, is onveilig voor de gebruikers, straft op meerdere manieren de verslaafde, is slecht voor het milieu en heeft tot nu toe nog geen enkel effect gehad op de beschikbaarheid. Ik heb nog nooit een XTC pilletje geslikt, maar ik zou die sneller thuisbezorgd kunnen krijgen dan iets bij bol of coolblue. Bizar.
pi_183525525
Als de briefgeheim verdwijnt op postpakketten, let op mijn woorden, dan verdwijnen er ook heel veel dure artikelen uit de postpakketten. Hoe zo discreet verzenden, gewoon even verdenken en de buit is binnen ( kwijtgeraakt )
  dinsdag 4 december 2018 @ 09:40:06 #40
445752 broodjepindakaashagelslag
Ik blaf niet maar ik bijt
pi_183528289
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 18:58 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Maar het is toch raar dat justitie een met DHL verstuurd pakketje wél zonder tussenkomst van de rechter mag openen, en als je hetzelfde pakketje verstuurt met PostNL níet?

Stel, je bent een drugsboer. En je wil een bestelling versturen. Wie kies je?
Dat is dus precies het probleem.
Maar als je de boel legaliseert ben je ook van dit probleem af.

Legalize *O* *O*
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
  dinsdag 4 december 2018 @ 16:03:43 #41
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183533023
quote:
Postpakketten verstuurd via PostNL vallen onder het briefgeheim. Dit geldt niet voor pakketten verstuurd via andere aanbieders. De reden hiervoor is dat PostNL van oudsher een postbedrijf is en daardoor onder de Postwet valt. De andere aanbieders vervoeren slechts pakketten en geen brieven, en vallen daardoor niet onder de Postwet.
???

Dus als een medewerker van Post.nl een pakje openmaakt is hij strafbaar en een medewerker van DHL niet?

Heel vreemd.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')