abonnement Unibet Coolblue
pi_183513109
Er komt nu een rustige periode aan bij mijn werk. Afgelopen week hadden we al een keer langer pauze gekregen, deze tijd krijgen we alleen niet uitbetaald. Mag dit eigenlijk wel?
Bij mijn vorige werknemer kregen we extra pauze uitbetaald, ook met een 0 uren contract. Wij als werknemers kunnen er immers niks aan doen dat er geen opdrachten zijn.
Als je een contract met een vast aantal uren hebt valt dit onder het risico voor de werkgever en moet die gewoon betalen, maar ik heb een 0-uren contract.

Dat dit een keertje gebeurt vind ik niet erg. Ik verwacht dat dit de komende tijd wel vaker voor gaat komen, dan kan het in totaal toch wel een paar uur per maand zijn. Als het dan niet uitbetaald hoeft te worden ga ik liever een half uur eerder naar huis dan na de lunch nog een half uur extra in de kantine rond te hangen.
It's not too late to change your hikikomori ways!
  maandag 3 december 2018 @ 16:44:15 #2
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_183516587
even de cao er bij pakken.
pi_183516857
Cadeautje niet accepteren. Dus gewoon op de werkvloer zijn en vragen wat je kan doen. Als je tenmiste betaald wilt krijgen.
Somebody that I used to know
  Redactie Frontpage maandag 3 december 2018 @ 17:46:15 #4
38148 crew  Innisdemon
pi_183517633
Precies, hij is opgeroepen, dus gewoon betalen, of naar huis sturen.

[ Bericht 79% gewijzigd door Nizno op 03-12-2018 20:43:46 ]
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_183518522
Omdat dit tot het ondernemersrisico hoort wat niet in de schoenen van TS geschoven kan worden.

[ Bericht 71% gewijzigd door Nizno op 03-12-2018 20:43:55 ]
  maandag 3 december 2018 @ 18:43:15 #6
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_183518588
Volgens mij gelden er gewoon regels als je opgeroepen wordt, nul uren of niet.

[ Bericht 74% gewijzigd door Nizno op 03-12-2018 20:44:03 ]
And so is the past
pi_183519643
Krijg je wel per werkperiode 3 uur uitbetaald?
https://www.rijksoverheid(...)of-2-uur-heb-gewerkt
dag
  maandag 3 december 2018 @ 20:34:10 #8
286575 Roces18
Chef de party
pi_183521073
dit mag niet, standaard horeca truukje: oh het is rustig ga maar even pauze houden 'maar wel aanwezig zijn' om 2 uur later weer eens klanten te bedienen... ja zo kan ik ook plannen _O-
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_183521550
Dit klinkt inderdaad alsof TS in de horeca werkt.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_183523292
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 20:51 schreef Stoney3K het volgende:
Dit klinkt inderdaad alsof TS in de horeca werkt.
Yep
pi_183524279
Komende periode zal het niet rustig zijn in de horeca toch?
.
pi_183525514
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 13:31 schreef LookAtMe het volgende:
Er komt nu een rustige periode aan bij mijn werk. Afgelopen week hadden we al een keer langer pauze gekregen, deze tijd krijgen we alleen niet uitbetaald. Mag dit eigenlijk wel?
Bij mijn vorige werknemer kregen we extra pauze uitbetaald, ook met een 0 uren contract. Wij als werknemers kunnen er immers niks aan doen dat er geen opdrachten zijn.
Als je een contract met een vast aantal uren hebt valt dit onder het risico voor de werkgever en moet die gewoon betalen, maar ik heb een 0-uren contract.

Dat dit een keertje gebeurt vind ik niet erg. Ik verwacht dat dit de komende tijd wel vaker voor gaat komen, dan kan het in totaal toch wel een paar uur per maand zijn. Als het dan niet uitbetaald hoeft te worden ga ik liever een half uur eerder naar huis dan na de lunch nog een half uur extra in de kantine rond te hangen.
Hoe lang werk je er al? Als het langer dan 6 maanden is heb je namelijk rechten opgebouwd.

quote:
Volgens de wet mag in de eerste 6 maanden van een arbeidscontract van het principe ‘geen werk is geen loon’ worden uitgegaan. Na deze 6 maanden kan de werknemer een vast aantal uren claimen, waarover de werkgever een doorbetalingsverplichting heeft. Het urenaantal komt overeen met het gemiddeld aantal gewerkte uren van de voorafgaande 3 maanden. Ook als de werknemer niet wordt opgeroepen of ziek is moet de werkgever doorbetalen.
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
pi_183529527
Geen horeca, ik werk in het magazijn van een warenhuis dus als er weinig klanten zijn heb ik ook weinig te doen.

Bedankt allemaal :)
It's not too late to change your hikikomori ways!
pi_183531331
Ingepland staan = uren uitbetaald krijgen. Ook met een 0-uren contract. Dat je ondertussen 2 uur lang in de kantine kan zitten kaarten met je collega's omdat er geen zak te doen is, verandert niets aan het aantal uren wat je werkgever moet uitbetalen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')