Bazenbakquote:Op maandag 3 december 2018 22:37 schreef funnywell het volgende:
[..]
zekers, even een foto voor de liefhebbers
[ afbeelding ]
6 cilinder in rij 2.8 met 177pk, ABS, werkende airco en alles elektrisch inclusief bestuurdersstoel. En zie dat dashboard, overzichtelijk zonder LCD aids in je gezicht.
[ afbeelding ]
Toen begrepen ze nog wat auto's waren.
Valt mee, origineel had deze een katalysator. Maar die heb ik er onderuit gesloopt. Verbruikte teveel vermogen en was geen APK vereiste. Onze slappe overheid heeft t pas in 1997 verplicht haha. Tot 1995 kwamen er nog nieuwe auto's op de weg met carburateur in Nederland. Dus deze Mercedes was bijna 20 jaar zijn tijd vooruit.quote:Op maandag 3 december 2018 22:53 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
gore stinkbak, als ik achter je rij altijd meteen alle ramen dicht en airco op interne circulatie.
[..]
Waren of zijn? Heeft je pa ze verheukerd.quote:Op maandag 3 december 2018 22:58 schreef MadJackthePirate het volgende:
Mijn pa heeft een 350SL en een 280SE, dat waren pas echt mooie auto's.
Zijn, maar zo worden ze niet meer gemaakt, dus vandaar de verleden tijd. Zo goed als ze uit de fabriek kwamen rollen worden ze nooit meer.quote:Op maandag 3 december 2018 23:00 schreef john2406 het volgende:
[..]
Waren of zijn? Heeft je pa ze verheukerd.
Enigste nadeel laat je achterwege? Achterwiel aandrijving en automaat!quote:Op maandag 3 december 2018 22:59 schreef funnywell het volgende:
[..]
Valt mee, origineel had deze een katalysator. Maar die heb ik er onderuit gesloopt. Verbruikte teveel vermogen en was geen APK vereiste. Onze slappe overheid heeft t pas in 1997 verplicht haha. Tot 1995 kwamen er nog nieuwe auto's op de weg met carburateur in Nederland. Dus deze Mercedes was bijna 20 jaar zijn tijd vooruit.
Achterwielaandrijving is sowieso beter dan voorwielaandrijving.quote:Op maandag 3 december 2018 23:02 schreef john2406 het volgende:
[..]
Enigste nadeel laat je achterwege? Achterwiel aandrijving en automaat!
In de winter een auto uit die tijd, jij bent echt van gisteren geloof ik he?quote:Op maandag 3 december 2018 23:03 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Achterwielaandrijving is sowieso beter dan voorwielaandrijving.
Nadelen? Een wagen als dit hoor je niet handmatig te bedienen. Een BMW als een E39 hoort ook niet als hand bedient te worden. En achterwielaandrijving een nadeel. Kan ze niet noemen. Het gevoel van vooruit geduwd worden is zoveel malen prettiger dan vooruit getrokken te moeten worden.quote:Op maandag 3 december 2018 23:02 schreef john2406 het volgende:
[..]
Enigste nadeel laat je achterwege? Achterwiel aandrijving en automaat!
Ik voor mij houd het op quattro, ik ben een watje.quote:Op maandag 3 december 2018 23:05 schreef funnywell het volgende:
[..]
Nadelen? Een wagen als dit hoor je niet handmatig te bedienen. Een BMW als een E39 hoort ook niet als hand bedient te worden. En achterwielaandrijving een nadeel. Kan ze niet noemen. Het gevoel van vooruit geduwd worden is zoveel malen prettiger dan vooruit getrokken te moeten worden.
Heb jaren Volvo 740 / 940 gereden met achterwielaandrijving, gaat prima in de sneeuw. Als ze het in Zweden kunnenquote:Op maandag 3 december 2018 23:04 schreef john2406 het volgende:
[..]
In de winter een auto uit die tijd, jij bent echt van gisteren geloof ik he?
En daarbij automaat en 177 pk?
Wat is er mis met echt weg contact in de winter ipv al die elektronica. Je voelt de auto en je corrigeert het. Achterkant uitbreken doet me niks, corrigeer ik binnen een tel. Makkelijker dan wanneer de voorkant uitbreekt. En vrij ploegen is nog steeds makkelijker dan met voorwielaandrijving en te weinig gewicht op de wielen. Kom je nergens. Heb m al gebruikt in mn ouders hun aangekochte bos om bomen vrij te trekken die bleven hangen in een ander nadat ze waren omgezaagd.quote:Op maandag 3 december 2018 23:04 schreef john2406 het volgende:
[..]
In de winter een auto uit die tijd, jij bent echt van gisteren geloof ik he?
En daarbij automaat en 177 pk?
RWD slip is idd eenvoudig te corrigeren, onderstuurd glijden over de voorwielen is vervelender.quote:Op maandag 3 december 2018 23:11 schreef funnywell het volgende:
[..]
Wat is er mis met echt weg contact in de winter ipv al die elektronica. Je voelt de auto en je corrigeert het. Achterkant uitbreken doet me niks, corrigeer ik binnen een tel. Makkelijker dan wanneer de voorkant uitbreekt. En vrij ploegen is nog steeds makkelijker dan met voorwielaandrijving en te weinig gewicht op de wielen. Kom je nergens. Heb m al gebruikt in mn ouders hun aangekochte bos om bomen vrij te trekken die bleven hangen in een ander nadat ze waren omgezaagd.
En 177 pk is machtig, tik zo de 220km/h aan in Duitsland. Denk dat ze tegenwoordig het vermogen van de motor opgeven ipv het vermogen op de wielen wat aan de weg wordt overgedragen.
audi heeft 182 pk, en quattro, kan je leuke dingen mee in de winter hoor!quote:Op maandag 3 december 2018 23:11 schreef funnywell het volgende:
[..]
Wat is er mis met echt weg contact in de winter ipv al die elektronica. Je voelt de auto en je corrigeert het. Achterkant uitbreken doet me niks, corrigeer ik binnen een tel. Makkelijker dan wanneer de voorkant uitbreekt. En vrij ploegen is nog steeds makkelijker dan met voorwielaandrijving en te weinig gewicht op de wielen. Kom je nergens. Heb m al gebruikt in mn ouders hun aangekochte bos om bomen vrij te trekken die bleven hangen in een ander nadat ze waren omgezaagd.
En 177 pk is machtig, tik zo de 220km/h aan in Duitsland. Denk dat ze tegenwoordig het vermogen van de motor opgeven ipv het vermogen op de wielen wat aan de weg wordt overgedragen.
Handig, maar om daarvoor een Quattro te hebben Heb de laatste jaren niet zoveel vrachtwagens gezien die vast stonden in de sneeuw.quote:Op maandag 3 december 2018 23:14 schreef john2406 het volgende:
[..]
audi heeft 182 pk, en quattro, kan je leuke dingen mee in de winter hoor!
als het zijn moet trek ik een vrachtwagen uit de sneeuw ermee.
Vanwege dat ze met slicks rijden die extreem breed zijn.quote:Op maandag 3 december 2018 23:09 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Heb jaren Volvo 740 / 940 gereden met achterwielaandrijving, gaat prima in de sneeuw. Als ze het in Zweden kunnen
En de koningsklasse van de autosport is ook achterwielaandrijving...
Ik vermoed dat ik mijn audi scheef zou trekken met zo een gevaarte en een Tesla blijft recht?quote:
Traction control, ESP/ESC, ABS... allemaal handige hulpmiddelen om te zorgen dat je wielen onafhankelijk van elkaar niet doorslippen bij gasgeven, slippen of remmen.quote:Op maandag 3 december 2018 23:24 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik vermoed dat ik mijn audi scheef zou trekken met zo een gevaarte en een Tesla blijft recht?
Toen waren er ook nog geen miljoenen Nederlanders die per se een auto moeten/willen. En het liefst twee, en voor de deur.quote:Op maandag 3 december 2018 22:37 schreef funnywell het volgende:
[..]
zekers, even een foto voor de liefhebbers
[ afbeelding ]
6 cilinder in rij 2.8 met 177pk, ABS, werkende airco en alles elektrisch inclusief bestuurdersstoel. En zie dat dashboard, overzichtelijk zonder LCD aids in je gezicht.
[ afbeelding ]
Toen begrepen ze nog wat auto's waren.
Elektronica dus, wat kan uitvallen als geen degelijke kabels gebruikt worden, audi had er ook een handje aan hoor, de s ogen daar en tegen?quote:Op maandag 3 december 2018 23:27 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Traction control, ESP/ESC, ABS... allemaal handige hulpmiddelen om te zorgen dat je wielen onafhankelijk van elkaar niet doorslippen bij gasgeven, slippen of remmen.
Tegenwoordig vind ik, moet men al daar ze niet meer te vertrouwen zijn en dus altijd een backup moet/mag hebben!quote:Op maandag 3 december 2018 23:29 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Toen waren er ook nog geen miljoenen Nederlanders die per se een auto moeten/willen. En het liefst twee, en voor de deur.
Goede tijden.
AWD bestaat helemaal niet dan komt men moeilijk de bocht om!quote:Op maandag 3 december 2018 23:10 schreef MaGNeT het volgende:
Tesla Model 3 is overigens ook automaat en achterwielaandrijving, tenzij je de 2-motorige versie koopt, die is AWD.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |