abonnement Unibet Coolblue
  zondag 2 december 2018 @ 00:45:22 #151
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_183486864
quote:
11s.gif Op zondag 2 december 2018 00:29 schreef Greys het volgende:
Arghhh ik vergat Beth Hart - Leave the Light on. Dat kan écht niet. Je kunt zeker niet editten? ;(
Dat is idd een mooi nummer. O+

Mijn favo van haar is toch nog steeds Jacky's Song:
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
pi_183486902
Ik zal wel de enige zijn die niks heeft met die top 2000, wel leuk hoor jullie lijstjes, alleen dat :{ . Ik luister gewoon den ganzen tag naar The Christmas station, Sky radio O+ *O* *hides* :@

Ato, welkom terug *O*

Bedankt voor het openen van de Awardstopic Greys. Ik ga er van de week voor zitten.

Sterkte Cee :D Moet zeggen dat ik door jullie enthousiasme (de jouwe en van Aoibhin) Strictly af en toe eens kijk. Jammer dat dat programma niet meer op de NLse tv is, zou volgens mij nog steeds scoren. Beter dan wat er momenteel op SBS te zien is :')

Redefine, hoe gaat het eigenlijk met je vader? Als je er niets over kwijt wil, voel je dan iig niet verplicht!
~The present is all there is~
  zondag 2 december 2018 @ 00:49:18 #153
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_183486927
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2018 00:45 schreef Redefine het volgende:
Ik zat even te neuzen in het top 2000 topic en daar zag ik de terechte klacht over dat nummer van Claudia de Breij voorbijkomen. Ik vind dat nummer echt helemaal niks, maar mijn ouders zijn er lyrisch over :{
Welke, Mag ik dan bij jou?
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  zondag 2 december 2018 @ 00:51:25 #154
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_183486958
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2018 00:47 schreef grazz het volgende:
Ik zal wel de enige zijn die niks heeft met die top 2000, wel leuk hoor jullie lijstjes, alleen dat :{ . Ik luister gewoon den ganzen tag naar The Christmas station, Sky radio O+ *O* *hides* :@
Nee hoor, ik heb er ook weinig mee.
Ik vind het wel leuk om elk jaar te horen wie er op 1 staat, maar dat is het ook wel.

Volgens mij is het van radio2 en dat luister ik nooit, mijn standaard zender is Sublime FM.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  zondag 2 december 2018 @ 00:54:45 #155
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_183487008
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2018 00:47 schreef grazz het volgende:
Ik zal wel de enige zijn die niks heeft met die top 2000, wel leuk hoor jullie lijstjes, alleen dat :{ . Ik luister gewoon den ganzen tag naar The Christmas station, Sky radio O+ *O* *hides* :@

Ato, welkom terug *O*

Bedankt voor het openen van de Awardstopic Greys. Ik ga er van de week voor zitten.

Sterkte Cee :D Moet zeggen dat ik door jullie enthousiasme (de jouwe en van Aoibhin) Strictly af en toe eens kijk. Jammer dat dat programma niet meer op de NLse tv is, zou volgens mij nog steeds scoren. Beter dan wat er momenteel op SBS te zien is :')

Redefine, hoe gaat het eigenlijk met je vader? Als je er niets over kwijt wil, voel je dan iig niet verplicht!
Vragen is geen probleem hoor :) Hij heeft geen longontsteking of longembolie bovenop de longfibrose. Het is puur de longfibrose die verergerd is. Maar hij heeft de afgelopen drie dagen een prednison kuur gekregen en dat is wel goed aangeslagen. Het gaat een stuk beter met (al is het relatief). Meer energie dan eerder van de week.

Waarschijnlijk kan hij maandag naar huis en hij denkt nu zelf dat hij het nog wel een paar maanden red. Het grootste verschil is in ieder geval dat hij van 'het niet meer zien zitten, want nauwelijks/niet op adem kunnen komen' naar weer wat energie hebben. Dus dat is heel positief.

Maar zelf lijkt hij mij iets te positief nu. Dat is heel mooi, maar het lijkt een beetje overcompensatie, waardoor ik het nog maar moet zien als die straks weer thuis is. Plus dat je van de ene emotie (eigenlijk afscheid aan het nemen) naar de andere (voorlopig is ie er nog) gaat.

Ik heb zelf een paar dagen terug nog een brief voor hem geschreven, omdat je toch altijd wel dingen vergeet te zeggen. Die heb ik gelukkig gisteren aan hem kunnen geven. En hij is er erg blij en dankbaar om :)
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  zondag 2 december 2018 @ 00:54:57 #156
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_183487011
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2018 00:49 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Welke, Mag ik dan bij jou?
Ja.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  zondag 2 december 2018 @ 01:05:33 #157
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_183487150
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2018 00:54 schreef Redefine het volgende:

[..]

Ja.
Ik denk dat het wel heel erg een lied is waar je wel of niet een link bij kan leggen. Ik heb het net nav jouw post weer zitten luisteren en ik zit weer met de tranen in mijn ogen, vooral vanwege de herinneringen die het bij mij losmaakt.

Ik denk dat dit de kracht (en de zwakte) van dit lied is.
Als je dingen hebt meegemaakt die jouw (primaire, onbewuste (ik weet even geen betere omschrijving)) hersenen kunnen linken aan die tekst dan komen de emoties vanzelf los en vind je het geweldig.

Andersom vind je er niks aan.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  zondag 2 december 2018 @ 01:08:16 #158
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_183487179
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2018 01:05 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Ik denk dat het wel heel erg een lied is waar je wel of niet een link bij kan leggen. Ik heb het net nav jouw post weer zitten luisteren en ik zit weer met de tranen in mijn ogen, vooral vanwege de herinneringen die het bij mij losmaakt.

Ik denk dat dit de kracht (en de zwakte) van dit lied is.
Als je dingen hebt meegemaakt die jouw (primaire, onbewuste (ik weet even geen betere omschrijving)) hersenen kunnen linken aan die tekst dan komen de emoties vanzelf los en vind je het geweldig.

Andersom vind je er niks aan.
Ik snap wel wat je bedoeld ja. Maar ik denk dat iedereen in principe wel iets kan vinden in de tekst (ook ik kan er zeker wat uithalen). Maar desondanks doet het mij helemaal niets. Al helpt het dan ook weer niet dat het nogal een hype is (geweest).
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  zondag 2 december 2018 @ 01:12:25 #159
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_183487207
Al blijft het wel apart hoe muziek (en in dit geval vooral ook tekst) je op verschillende manieren kan raken. Zo gaat dat nummer van Michael Schulte over de dood van zijn vader. Maar emotioneel gezien doet het bij mij helemaal niks. Dat terwijl ik het bij onderstaand nummer (ook over de vader van de zanger die overleden is) niet droog kan houden:

Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  zondag 2 december 2018 @ 01:16:44 #160
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_183487250
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2018 01:08 schreef Redefine het volgende:

[..]

Ik snap wel wat je bedoeld ja. Maar ik denk dat iedereen in principe wel iets kan vinden in de tekst (ook ik kan er zeker wat uithalen). Maar desondanks doet het mij helemaal niets. Al helpt het dan ook weer niet dat het nogal een hype is (geweest).
Juist daarom noemde ik het "primaire, onbewuste" deel van de hersenen.
Natuurlijk kan iedereen die er even over nadenkt iets in deze tekst vinden waar ze iets mee zouden kunnen hebben.

Ik doel juist op het proces wat plaatsvind voordat je erover na kunt denken.
Dat deel van je hersenen wat bijvoorbeeld je schrikreactie regelt, 'geen tijd om na te denken, wat moet ik doen', dat proces bepaalt volgens mij ook voor een groot deel je emotionele reactie op dingen als muziek.

Dat proces is echter ook sterk afhankelijk van wat jij persoonlijk hebt meegemaakt en is dus voor iedereen anders.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  zondag 2 december 2018 @ 01:21:05 #161
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_183487301
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2018 01:12 schreef Redefine het volgende:
Al blijft het wel apart hoe muziek (en in dit geval vooral ook tekst) je op verschillende manieren kan raken. Zo gaat dat nummer van Michael Schulte over de dood van zijn vader. Maar emotioneel gezien doet het bij mij helemaal niks. Dat terwijl ik het bij onderstaand nummer (ook over de vader van de zanger die overleden is) niet droog kan houden:

Dat is idd een goed voorbeeld.

Ik heb het zelf ook niet met dat lied van Michael Schulte.

Ik had het dan weer veel sterker met het lied van AWS, waarvan ik voor ik de vertaling las niet eens wist dat het, in principe, over hetzelfde onderwerp ging. Het gevoelige lied van Michael Schulte vind ik een mooi lied, klaar. Het harde nummer van AWS kan me dan weer tot tranen brengen.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  zondag 2 december 2018 @ 01:21:18 #162
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_183487304
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2018 01:16 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Juist daarom noemde ik het "primaire, onbewuste" deel van de hersenen.
Natuurlijk kan iedereen die er even over nadenkt iets in deze tekst vinden waar ze iets mee zouden kunnen hebben.

Ik doel juist op het proces wat plaatsvind voordat je erover na kunt denken.
Dat deel van je hersenen wat bijvoorbeeld je schrikreactie regelt, 'geen tijd om na te denken, wat moet ik doen', dat proces bepaalt volgens mij ook voor een groot deel je emotionele reactie op dingen als muziek.

Dat proces is echter ook sterk afhankelijk van wat jij persoonlijk hebt meegemaakt en is dus voor iedereen anders.
Ik snap je punt wel en klopt ook wel. Ook dat laatste klopt wel, maar is ook als iemand die iets niet persoonlijk meegemaakt heeft mogelijk dat diegene zich dat heel goed kan inbeelden. En daardoor iets met een liedje heeft. En juist ook andersom. Iemand die juist persoonlijk wel iets heeft meegemaakt waarbij dat liedje van toepassing is, maar er niets mee heeft (noch bewust, noch onbewust).
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  zondag 2 december 2018 @ 01:22:52 #163
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_183487326
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2018 01:21 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Dat is idd een goed voorbeeld.

Ik heb het zelf ook niet met dat lied van Michael Schulte.

Ik had het dan weer veel sterker met het lied van AWS, waarvan ik voor ik de vertaling las niet eens wist dat het, in principe, over hetzelfde onderwerp ging. Het gevoelige lied van Michael Schulte vind ik een mooi lied, klaar. Het harde nummer van AWS kan me dan weer tot tranen brengen.
Bij Viszlat Nyar heb ik dat ook wel al meer ja. Komt denk ik omdat daar de rauwe emotie er van afspat, terwijl ik dat bij mijn naamgenoot eigenlijk niet heb. Komt denk ik omdat het heel erg een prettig radioliedje vind, maar ook niet meer dan dat.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  zondag 2 december 2018 @ 01:24:52 #164
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_183487337
Nog even tussendoor over de ESF awards. Dacht van tevoren dat ik de meeste wel makkelijk kon invullen. Maar zit nu bij bijna elke categorie zo van: 'ehhhh geen idee wie ik moet invullen.' Zal misschien komende dagen nog wel komen.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_183487382
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2018 00:54 schreef Redefine het volgende:

[..]

Vragen is geen probleem hoor :) Hij heeft geen longontsteking of longembolie bovenop de longfibrose. Het is puur de longfibrose die verergerd is. Maar hij heeft de afgelopen drie dagen een prednison kuur gekregen en dat is wel goed aangeslagen. Het gaat een stuk beter met (al is het relatief). Meer energie dan eerder van de week.

Waarschijnlijk kan hij maandag naar huis en hij denkt nu zelf dat hij het nog wel een paar maanden red. Het grootste verschil is in ieder geval dat hij van 'het niet meer zien zitten, want nauwelijks/niet op adem kunnen komen' naar weer wat energie hebben. Dus dat is heel positief.

Maar zelf lijkt hij mij iets te positief nu. Dat is heel mooi, maar het lijkt een beetje overcompensatie, waardoor ik het nog maar moet zien als die straks weer thuis is. Plus dat je van de ene emotie (eigenlijk afscheid aan het nemen) naar de andere (voorlopig is ie er nog) gaat.

Ik heb zelf een paar dagen terug nog een brief voor hem geschreven, omdat je toch altijd wel dingen vergeet te zeggen. Die heb ik gelukkig gisteren aan hem kunnen geven. En hij is er erg blij en dankbaar om :)
Fijn dat de medicatie is aangeslagen, al blijft zijn gezondheid wel zorgwekkend lijkt me. Ik hoop oprecht dat het de komende tijd in ieder geval stabiel mag blijven. Helaas is dat wel iets waar je geen grip op kunt krijgen. Net als dat geschommel tussen verschillende emoties, heftig hoor. Blijf sterk kerel. Enige dat je kunt doen is er zoveel mogelijk voor hem zijn. Zo'n brief is heel waardevol. ^O^
~The present is all there is~
  zondag 2 december 2018 @ 01:33:05 #166
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_183487392
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2018 01:21 schreef Redefine het volgende:

[..]

Ik snap je punt wel en klopt ook wel. Ook dat laatste klopt wel, maar is ook als iemand die iets niet persoonlijk meegemaakt heeft mogelijk dat diegene zich dat heel goed kan inbeelden. En daardoor iets met een liedje heeft. En juist ook andersom. Iemand die juist persoonlijk wel iets heeft meegemaakt waarbij dat liedje van toepassing is, maar er niets mee heeft (noch bewust, noch onbewust).
Ja, dan ga je idd in de sfeer van de empathie zitten. Dat maakt alles nog een stukje ingewikkelder dan ik net al deed.

Wat ik net beschreef was een redelijk basale reactie. 'Ik heb dit meegemaakt en daarom reageren mijn hersenen op deze manier'. Natuurlijk wordt dit ook beïnvloed door bijvoorbeeld vrienden die dit hebben meegemaakt icm een bepaalde mate van ontwikkeld empathisch vermogen, of zelfs niemand in de directe omgeving die iets heeft meegemaakt icm een zeer sterk empathisch vermogen, etc.

Mijn punt blijft in zekere zin hetzelfde. Hoe jouw primaire hersenfunctie reageert op een lied bepaald hoe jij denkt over dat lied.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
pi_183487397
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2018 01:24 schreef Redefine het volgende:
Nog even tussendoor over de ESF awards. Dacht van tevoren dat ik de meeste wel makkelijk kon invullen. Maar zit nu bij bijna elke categorie zo van: 'ehhhh geen idee wie ik moet invullen.' Zal misschien komende dagen nog wel komen.
Als je nou echt niemand weet en het is een heel mooie award, dan mag je altijd ff aan mij denken O-) :+
~The present is all there is~
  zondag 2 december 2018 @ 01:33:53 #168
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_183487403
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2018 01:31 schreef grazz het volgende:

[..]

Fijn dat de medicatie is aangeslagen, al blijft zijn gezondheid wel zorgwekkend lijkt me. Ik hoop oprecht dat het de komende tijd in ieder geval stabiel mag blijven. Helaas is dat wel iets waar je geen grip op kunt krijgen. Net als dat geschommel tussen verschillende emoties, heftig hoor. Blijf sterk kerel. Enige dat je kunt doen is er zoveel mogelijk voor hem zijn. Zo'n brief is heel waardevol. ^O^
Dank je voor de mooie reactie :)
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  zondag 2 december 2018 @ 01:35:04 #169
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_183487416
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2018 01:33 schreef grazz het volgende:

[..]

Als je nou echt niemand weet en het is een heel mooie award, dan mag je altijd ff aan mij denken O-) :+
De Pierre Kartner award staat vast voor je klaar :+
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 2 december 2018 @ 01:36:36 #170
163650 Greys
pi_183487434
Ja de Awards lopen niet echt storm. Maar iedereen gaat er binnenkort vast wel even voor zitten want we hebben ze niet voor niets bedacht :') _O-

(En ik heb die hele OP daar niet voor niets op m'n mobiel zitten kutviolen)

Heb mijn lijstje al klaar. Op papier ging het best makkelijk. ^O^ En het lijstje van ijs_beer met ESF-users dat hij in dat topic heeft gepost erbij hielp ook goed.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 2 december 2018 @ 01:37:21 #171
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_183487448
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2018 01:22 schreef Redefine het volgende:

[..]

Bij Viszlat Nyar heb ik dat ook wel al meer ja. Komt denk ik omdat daar de rauwe emotie er van afspat, terwijl ik dat bij mijn naamgenoot eigenlijk niet heb. Komt denk ik omdat het heel erg een prettig radioliedje vind, maar ook niet meer dan dat.
Die rauwe emotie doet het hem voor mij, idd.

Mijn vader is een paar jaar geleden overleden dmv euthanasie. Ik kan je zeggen dat ik later daar in de buurt op het strand stond (om alles even weg te laten waaien) en ik zou willen dat ik me zo had kunnen laten gaan zoals hij dat op dat podium deed. Dat is nl precies hoe je je dan voelt.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  zondag 2 december 2018 @ 01:37:50 #172
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_183487456
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2018 01:33 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Ja, dan ga je idd in de sfeer van de empathie zitten. Dat maakt alles nog een stukje ingewikkelder dan ik net al deed.

Wat ik net beschreef was een redelijk basale reactie. 'Ik heb dit meegemaakt en daarom reageren mijn hersenen op deze manier'. Natuurlijk wordt dit ook beïnvloed door bijvoorbeeld vrienden die dit hebben meegemaakt icm een bepaalde mate van ontwikkeld empathisch vermogen, of zelfs niemand in de directe omgeving die iets heeft meegemaakt icm een zeer sterk empathisch vermogen, etc.

Mijn punt blijft in zekere zin hetzelfde. Hoe jouw primaire hersenfunctie reageert op een lied bepaald hoe jij denkt over dat lied.
Klopt, maar volgens die lijn zou je dan ook een reactie moet hebben op 'elk' nummer wat op die situatie van toepassing is. Maar meerdere nummers met vergelijkbare strekking kunnen hele verschillende reacties oproepen.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  zondag 2 december 2018 @ 01:39:18 #173
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_183487470
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2018 01:37 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Die rauwe emotie doet het hem voor mij, idd.

Mijn vader is een paar jaar geleden overleden dmv euthanasie. Ik kan je zeggen dat ik later daar in de buurt op het strand stond (om alles even weg te laten waaien) en ik zou willen dat ik me zo had kunnen laten gaan zoals hij dat op dat podium deed. Dat is nl precies hoe je je dan voelt.
Ja dat snap. Dat moet een zware tijd geweest zijn. Is er wel nog een moment geweest dat je het alsnog op die manier hebt kunt laten gaan? Of in ieder geval wel hebt kunnen laten gaan, maar wat meer gefaseerd?
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  zondag 2 december 2018 @ 01:39:43 #174
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_183487476
quote:
10s.gif Op zondag 2 december 2018 01:36 schreef Greys het volgende:
Ja de Awards lopen niet echt storm. Maar iedereen gaat er binnenkort vast wel even voor zitten want we hebben ze niet voor niets bedacht :') _O-

(En ik heb die hele OP daar niet voor niets op m'n mobiel zitten kutviolen)

Heb mijn lijstje al klaar. Op papier ging het best makkelijk. ^O^ En het lijstje van ijs_beer met ESF-users dat hij in dat topic heeft gepost erbij hielp ook goed.
Iedereen volgt natuurlijk jouw voorbeeld en wacht totdat de rest iets gepost heeft. :7
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
pi_183487479
quote:
10s.gif Op zondag 2 december 2018 01:35 schreef Redefine het volgende:

[..]

De Pierre Kartner award staat vast voor je klaar :+
lullo :( :P
~The present is all there is~
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')