abonnement Unibet Coolblue
pi_183505260
quote:
1s.gif Op zondag 2 december 2018 22:07 schreef capricia het volgende:

[..]

Ja.
Samenscholingsverbod. Bepaalde tijden en plaatsen.
Ah heb je daar een bron van?
  zondag 2 december 2018 @ 22:21:54 #257
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_183505323
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2018 22:19 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

In principe is de noodtoestand al van kracht hier sinds de terroristische aanvallen in Parijs. Overal geldt verhoogde waakzaamheid, protocollen voor beveiliging, niet alle deuren van scholen, universiteiten etc. zijn nog open. Dus ik weet niet wat precies de volgende stap is.
als dit aanhoud zou er een avondklok moeten komen met samenscholingsverbod, mocht dit ook niet helpen dan zal je het leger moeten inbrengen en op elke straat barricades moeten opstellen met ID plicht.
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_183505357
quote:
14s.gif Op zondag 2 december 2018 22:21 schreef cherrycoke het volgende:

[..]

als dit aanhoud zou er een avondklok moeten komen met samenscholingsverbod, mocht dit ook niet helpen dan zal je het leger moeten inbrengen en op elke straat barricades moeten opstellen met ID plicht.
Gezellig.

Ik kom met nieuwjaar familie bezoeken in Nederland, misschien goed moment om er een tijdje te blijven.
pi_183505582
Op facebook en andere platforms wordt al opgeroepen tot nieuwe acties op zaterdag 8 december.

De politievakbond vraagt om een verbod op nieuwe manifestaties. De politie begint na 3 opeenvolgende weken vermoeid te raken. Ze hebben ook nog nooit zulke gewelddadige acties als afgelopen zaterdag meegemaakt.

Volgens de Figaro wordt er geen staat van beleg uitgeroepen maar wordt er eerst naar andere oplossingen gezocht.

http://www.lefigaro.fr/ac(...)-du-gouvernement.php
pi_183505605
Ik denk dat we een Arabische lente gaan krijgen in Frankrijk
Net zoals in Tunesië en Syrië

Als het Franse leger op de bevolking gaat schieten, is dat het begin van de burgeroolog en ik schat dat deze oorlog begint in 2019 - 2020
Schat ook in dat het rond oud en nieuw weer compleet uit de hand loopt.
Met duizenden auto's in brand in Parijs, Marseille, Lyon etc
pi_183505645
Daarom zou 'veel harder optreden!!' tegen de burgers ook enorm dom zijn. Wat ook de grootste reden zal zijn dat het niet al gebeurd is. Dat weten ze in de politiek ook wel. Nu zijn er wellicht tienduizenden op de been in heel Frankrijk, maar als er willekeurig protesterende mensen worden doodgeschoten worden er dat zo honderdduizenden...
pi_183505649
Mocht het tot een oorlog komen dan begint vlak hierna (mei 2019 ) ook onrust ontstaan in de regio Brussel, vanuit wijken als Molenbeek en Anderlecht, hierna gaan ook alle Syriërs in Duitsland en Zweden de straat op, en dan zal Europa een plan inzetten om de onschuldige bevolking te evacueren naar Canada
pi_183505673
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2018 22:32 schreef ZwolseVlag11 het volgende:
Ik denk dat we een Arabische lente gaan krijgen in Frankrijk
Net zoals in Tunesië en Syrië

Als het Franse leger op de bevolking gaat schieten, is dat het begin van de burgeroolog en ik schat dat deze oorlog begint in 2019 - 2020
Schat ook in dat het rond oud en nieuw weer compleet uit de hand loopt.
Met duizenden auto's in brand in Parijs, Marseille, Lyon etc
Nou, dat wordt popcorn inslaan dan.
pi_183505714
Ik denk dat in 2019 de economische crisis ook in kan gaan slaan. 2008 was maar een voorproefje, de economie is nog steeds een stinkende wond vol pus en rottend vlees die op een gegeven moment verplicht geamputeerd zal moeten worden.

Voeg daar de handelsoorlog aan toe die nu gaande is, en naar alle verwachtingen in een hete oorlog zal overslaan.

Er zijn overal terroristische cellen aanwezig en actief in Europa.

Als dat gepaard gaat met bevolkingsopstanden, kan dit alleen maar een grote chaos worden.

Maar genoeg mensen die dat al jarenlang hebben aangekondigd. We zijn gewaarschuwd.
pi_183505716
Ze kunnen altijd nog het vreemdelingen legioen inzetten, die hebben grotendeels toch niet echt een band met de Franse bevolking
pi_183505761
quote:
Zitten die snipers er niet gewoon om eventuele terroristen te spotten tussen de relschoppers? Het zou de ultieme kans voor een terrorist zijn namelijk.
pi_183505844
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2018 22:39 schreef Infection het volgende:

[..]

Zitten die snipers er niet gewoon om eventuele terroristen te spotten tussen de relschoppers? Het zou de ultieme kans voor een terrorist zijn namelijk.
Dat denk ik niet. Hoogstens, als je wil geloven in de beste intenties van de Franse overheid, om bijzonder agressieve actievoerders die geweld plegen onder vuur te nemen. Ik heb namelijk nog nooit beelden gezien van scherpschutters die gebouwen van burgers als positie nemen tijdens voetbalwedstrijden of feestdagen.
pi_183505880
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2018 22:44 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Dat denk ik niet. Hoogstens, als je wil geloven in de beste intenties van de Franse overheid, om bijzonder agressieve actievoerders die geweld plegen onder vuur te nemen. Ik heb namelijk nog nooit beelden gezien van scherpschutters die gebouwen van burgers als positie nemen tijdens voetbalwedstrijden of feestdagen.
Ik vraag me wel af of er daadwerkelijk mensen neergeschoten zijn dan. Zoiets zou toch wel gauw bekend moeten worden lijkt mij. En zodra zoiets bekend wordt zal de pleuris nog veel verder uitbreken.
pi_183505897
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2018 22:45 schreef Infection het volgende:

[..]

Ik vraag me wel af of er daadwerkelijk mensen neergeschoten zijn dan. Zoiets zou toch wel gauw bekend moeten worden lijkt mij. En zodra zoiets bekend wordt zal de pleuris nog veel erger uitbreken.
Dat zeg ik ooit niet nee. Lijkt mij ook onwaarschijnlijk om de redenen die jij noemt. Maar ik ben vrij zeker van dat ze er niet zitten om de veiligheid van de 'gele hesjes' te waarborgen.
pi_183505953
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2018 22:46 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Dat zeg ik ooit niet nee. Lijkt mij ook onwaarschijnlijk om de redenen die jij noemt. Maar ik ben vrij zeker van dat ze er niet zitten om de veiligheid van de 'gele hesjes' te waarborgen.
Tijdens demonstraties heeft het Syrische leger op demonstranten staan schieten, na dat moment is er een burger oorlog uitgebroken, met meerdere groeperingen waaronder veel jihadisten die uit hun zolderkamer kwamen.
Lijkt mij een bijzonder slecht idee die scherpschuters in Parijs. Alleen al het idee dat ze daar staan is een vreemd gezicht.
pi_183505986
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2018 22:45 schreef Infection het volgende:

[..]

Ik vraag me wel af of er daadwerkelijk mensen neergeschoten zijn dan. Zoiets zou toch wel gauw bekend moeten worden lijkt mij. En zodra zoiets bekend wordt zal de pleuris nog veel verder uitbreken.
Als een lopend vuurtje nu op social media.
pi_183506217
Ein Reich
pi_183507235
quote:
Au total, 412 personnes ont été interpellées, "un niveau jamais atteint dans les dernières décennies", a détaillé Michel Delpuech lors d'une conférence de presse, en déplorant une "violence extrême et inédite" contre les forces de l'ordre avec "des jets de marteaux", de "billes en acier" ou de "gros boulons".

Au total "249 feux" ont été recensés par les pompiers, visant "112 véhicules, 130 mobiliers urbains" et "six bâtiments", a-t-il énuméré, précisant que "le recensement complet des dégâts est en cours".

33 mineurs en garde à vue

Le préfet de police de Paris a également indiqué que parmi elles se trouvaient "des groupuscules d'extrémistes d'ultra-droite et d'ultra-gauche". Mais il y avait aussi "un très grand nombre de manifestants portant un gilet jaune" et qui n'ont pas hésité par "désinhibition" ou un effet d'"entrainement", "à se livrer eux aussi à des violences injustifiables", a-t-il dit.

Le procureur de Paris Rémy Heitz a précisé que "378 personnes" avaient été placées en garde à vue, "dont 33 mineurs". Le parquet "n'a jamais eu à gérer un nombre aussi important de gardés à vue", a-t-il ajouté.
249 branden, waarvan 112 voertuigen, 130 "straatmeubilair"(?), 6 gebouwen.
378 personen in voorlopige hechtenis (hoogste aantal ooit), waaronder 33 minderjarigen.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_183508171

Bus van Jan de Wit reizen komt opeens aanrijden op 7:23 tussen de relschoppers.

Valt mij op dat de ME met te weinig man daar waren of te weinig machtsmiddelen hebben om de protesten van zaterdag te kop in te drukken. Maakt niet uit waar ze staan. Ze zijn bijna altijd omringd door gasten met gele hesjes.

[ Bericht 14% gewijzigd door StephanL op 03-12-2018 06:23:23 ]
pi_183508194
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 06:09 schreef StephanL het volgende:

Bus van Jan de Wit reizen komt opeens aanrijden op 7:23 tussen de relschoppers.
Dat zijn vast ramptoeristen.
pi_183508197
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 00:29 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

violence extrême et inédite" contre les forces de l'ordre avec "des jets de marteaux", de "billes en acier" ou de "gros boulons".
Extreem geweld naar de politie toe, waarbij met hamers, stalen balletjes en dikke bouten is gegooid.

[ Bericht 9% gewijzigd door Ali_Kannibali op 03-12-2018 06:31:07 ]
pi_183508200
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 06:21 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Dat zijn vast ramptoeristen.
Van die mensen die op elk 112 melding afgaan in hun dorp.
pi_183508273
quote:
1s.gif Op maandag 3 december 2018 06:09 schreef StephanL het volgende:

Valt mij op dat de ME met te weinig man daar waren of te weinig machtsmiddelen hebben om de protesten van zaterdag te kop in te drukken. Maakt niet uit waar ze staan. Ze zijn bijna altijd omringd door gasten met gele hesjes.
quote:
Nous étions 26 compagnies de CRS et 23 escadrons de gendarmes mobiles, ce qui est très important. Mais beaucoup de nos effectifs étaient bloqués à la surveillance des bâtiments officiels: l'Élysée, Matignon, l'Assemblée nationale... Nous sommes des forces «mobiles». Et comme ce terme l'indique, nous n'avons pas vocation à monter la garde devant des bâtiments.

Si tous les effectifs avaient été mobilisés sur le rétablissement de l'ordre public, les débordements auraient cessé plus rapidement. Il faut que les bâtiments soient protégés autrement (pourquoi pas par des militaires), pour nous laisser faire notre boulot face aux casseurs.
http://www.lefigaro.fr/ac(...)-temoigne-un-crs.php

Oftewel, een groot deel van de troepen bewaakte de belangrijkste regeringsgebouwen. Op de Champs Elysees werd dus ook geprotesteerd, maar vreedzaam, er waren geen incidenten (controle van rugtassen en identiteitsbewijs).
pi_183508388
Didier Tauzin, generaal van de landmacht over een potentiële burgeroorlog.

quote:
J’ai connu quatre guerres civiles sur le terrain : en Yougoslavie, en Somalie, au Liban et au Rwanda. Tout peut basculer en une nuit, je l’ai vu et vécu. En quelques heures un voisin, un ami, un membre de sa famille même peut devenir un dangereux ennemi. Nous-mêmes avons connu cela par le passé… N’en arrivons pas là ! Ne croyez surtout pas qu’une guerre civile se contrôle par ceux qui en sont les victimes, cela va très vite et surtout cela peut être provoqué par d’autres que les « gilets jaunes » !

Ne vous laissez pas manipuler, veillez aux infiltrations de toute sorte, soyez calmes et prudents, ne répondez pas aux provocations et ne vous y laissez pas entraîner. Ne vous laissez pas submerger non plus par la situation, car le désespoir peut mener à des violences qui ne résoudraient rien et ne feraient que donner des prétextes à vos opposants. Et je demande la même chose à nos forces de l’ordre : agissez avec honneur !
"Ik heb zelf vier burgeroorlogen meegemaakt: in Joegoslavië, in Somalië, in Liban en in Rwanda. In een nacht kan alles omslaan, ik heb het gezien en meegemaakt. In een paar uur kan een buurman, een vriend, familielid een gevaarlijke vijand worden. Dat hebben we zelf in het verleden meegemaakt ... Laten we het niet zover laten komen! Geloof vooral niet dat een burgeroorlog wordt gecontroleerd door hen die er slachtoffer van zijn, zoiets gaat erg snel en kan vooral worden uitgelokt door andere mensen dan de "gele hesjes"!

Laat u niet manipuleren, wees behoedzaam op infiltraties van allerlei aard, wees kalm en voorzichtig, geef geen gehoor aan provocaties en laat u niet beïnvloeden. Laat u ook niet overrompelen door de situatie, want wanhoop kan tot geweld leiden dat niets oplost en alleen maar meer reden voor ingrijpen geeft aan uw tegenstanders. Ik vraag hetzelfde aan onze ordediensten: handel met eer!"

http://www.wikistrike.com(...)vile-avant-noel.html

[ Bericht 3% gewijzigd door Ali_Kannibali op 03-12-2018 07:33:45 ]
pi_183508850
BFMTV sprak over 280.000 manifestanten in het hele land.

Dit kan niet kloppen ten opzichte van het aantal lokaties.

Een nauwkeuriger cijfer is waarschijnlijk rond de 2 miljoen.
  maandag 3 december 2018 @ 09:35:58 #281
444624 Walterwhite64
alle hoeren zijn vrouwen.
pi_183509335
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2018 22:32 schreef ZwolseVlag11 het volgende:
Ik denk dat we een Arabische lente gaan krijgen in Frankrijk
Net zoals in Tunesië en Syrië

Als het Franse leger op de bevolking gaat schieten, is dat het begin van de burgeroolog en ik schat dat deze oorlog begint in 2019 - 2020
Schat ook in dat het rond oud en nieuw weer compleet uit de hand loopt.
Met duizenden auto's in brand in Parijs, Marseille, Lyon etc
Precies zoals breivik het al schreef is zijn manifest in 2011. Hij zit er verdomd dicht bij. Als hij over meer dingen gelijk gaat krijgen komt er nog een zware tijd aan.
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet.
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 3 december 2018 @ 09:45:02 #282
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_183509435
quote:
1s.gif Op maandag 3 december 2018 09:35 schreef Walterwhite64 het volgende:

[..]

Precies zoals breivik het al schreef is zijn manifest in 2011. Hij zit er verdomd dicht bij. Als hij over meer dingen gelijk gaat krijgen komt er nog een zware tijd aan.
Wat schreef hij dan?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 3 december 2018 @ 09:47:55 #283
444624 Walterwhite64
alle hoeren zijn vrouwen.
pi_183509461
quote:
6s.gif Op maandag 3 december 2018 09:45 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Wat schreef hij dan?
Dat de eerste burger opstanden zouden starten omstreeks 2019, eerst in Frankrijk, dan Duitsland en zo verder Europa in. Later zou er een flinke revolutionaire groep klaarstaan om de EU omver te werpen en de Reconquista in te zetten. Je zou t moeten lezen.
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet.
pi_183509529
quote:
1s.gif Op maandag 3 december 2018 09:47 schreef Walterwhite64 het volgende:

[..]

Dat de eerste burger opstanden zouden starten omstreeks 2019, eerst in Frankrijk, dan Duitsland en zo verder Europa in. Later zou er een flinke revolutionaire groep klaarstaan om de EU omver te werpen en de Reconquista in te zetten. Je zou t moeten lezen.
Een opstand/burgeroorlog is ook onvermijdelijk. De werkende middenklasse wordt genegeerd, moeten voor de onderkant betalen, en worden leeggeplukt door de bovenkant en worden ondertussen verketterd als ze niet in de maat lopen of een "verkeerde" mening hebben. Het is klap na klap na klap na klap wat de middenklasse krijgt te verduren, op een gegeven moment zijn mensen moe gebeukt en gaan ze zich verzetten. Gezien de politiek overal hun reet aan afveegt en doet waar ze lekker zelf zin in hebben is dit resultaat nu in Frankrijk volledig te begrijpen, het gaat nog veel erger worden ben ik bang.
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 3 december 2018 @ 10:14:10 #285
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_183509721
quote:
1s.gif Op maandag 3 december 2018 09:47 schreef Walterwhite64 het volgende:

[..]

Dat de eerste burger opstanden zouden starten omstreeks 2019, eerst in Frankrijk, dan Duitsland en zo verder Europa in. Later zou er een flinke revolutionaire groep klaarstaan om de EU omver te werpen en de Reconquista in te zetten. Je zou t moeten lezen.
Wow!!! Heavy shit!
Die gast zit nu te genieten in zn cel neem ik aan.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_183510080
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 09:54 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Een opstand/burgeroorlog is ook onvermijdelijk. De werkende middenklasse wordt genegeerd, moeten voor de onderkant betalen, en worden leeggeplukt door de bovenkant en worden ondertussen verketterd als ze niet in de maat lopen of een "verkeerde" mening hebben. Het is klap na klap na klap na klap wat de middenklasse krijgt te verduren, op een gegeven moment zijn mensen moe gebeukt en gaan ze zich verzetten. Gezien de politiek overal hun reet aan afveegt en doet waar ze lekker zelf zin in hebben is dit resultaat nu in Frankrijk volledig te begrijpen, het gaat nog veel erger worden ben ik bang.
In Mei '68 was het erger. Rellen, brandstichtingen, confrontaties met de politie, honderden arrestaties... De Franse arbeiders gingen in staking, eerst 200.000, de dag erop 2 miljoen, na één week 11 miljoen. De Gaulle vluchtte met een helikopter naar een Franse militaire basis in Duitsland.

Op 30 Mei trokken een half miljoen betogers door Parijs, "Adieu, de Gaulle!" scanderend.

Die middag overtuigde Pompidou de Gaulle ervan om nieuwe verkiezingen uit te schrijven. De Gaulle sprak om 16:30 op de radio, hij weigerde af te treden, kondigde verkiezingen aan en beval de arbeiders weer aan het werk te gaan. Hij dreigde met een staat van beleg indien dit niet gebeurde. De media meldden dat het leger paraat stond buiten Parijs. Meteen na de toespraak marcheerden 800.000 supporters door de Champs-Elysees. Op 23 juni behaalde de partij van de Gaulle de grootste verkiezingsoverwinning in de Franse geschiedenis, ze wonnen 353 van de 486 zetels...
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  maandag 3 december 2018 @ 11:29:17 #287
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_183510690
quote:
1s.gif Op maandag 3 december 2018 09:35 schreef Walterwhite64 het volgende:

[..]

Precies zoals breivik het al schreef is zijn manifest in 2011. Hij zit er verdomd dicht bij. Als hij over meer dingen gelijk gaat krijgen komt er nog een zware tijd aan.
Het zijn gewoon algemene ‘voorspellingen’ die je dagelijks hoort. Ook hier op Fok. Ik kan ook voorspellen dat het slechter zal gaan komende jaren als de economie weer slechter gaat. Dat gebeurd zo rond de 10 jaar en de laatste keer was 2008. Is natuurlijk nogal vaag allemaal.

Ik zou niet zo afgaan op wat men allemaal loopt te voorspellen. Tijdens Occupy werd hier geroepen dat mensen het nu echt zat waten en alles zou veranderen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_183510710
quote:
1s.gif Op maandag 3 december 2018 09:47 schreef Walterwhite64 het volgende:

[..]

Je zou t moeten lezen.
Doodzonde van je tijd. :')
pi_183510724
quote:
1s.gif Op maandag 3 december 2018 11:29 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Het zijn gewoon algemene ‘voorspellingen’ die je dagelijks hoort. Ook hier op Fok. Ik kan ook voorspellen dat het slechter zal gaan komende jaren als de economie weer slechter gaat. Dat gebeurd zo rond de 10 jaar en de laatste keer was 2008. Is natuurlijk nogal vaag allemaal.

Ik zou niet zo afgaan op wat men allemaal loopt te voorspellen. Tijdens Occupy werd hier geroepen dat mensen het nu echt zat waten en alles zou veranderen.
Occupy was nog redelijk geweldloos. Die hesjes zijn niets meer dan een rovers en plunderaars bende.
  Moderator maandag 3 december 2018 @ 11:43:34 #290
236264 crew  capricia
pi_183510957
Arnold Karskens voorspelde de opstand van het volk in mei 2016. De Europese lente. De revolutie.
Maar ook die datum ging voorbij. _O-
Definitely not CIA
  maandag 3 december 2018 @ 12:23:06 #291
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_183511796
quote:
1s.gif Op maandag 3 december 2018 11:43 schreef capricia het volgende:
Arnold Karskens voorspelde de opstand van het volk in mei 2016. De Europese lente. De revolutie.
Maar ook die datum ging voorbij. _O-
Als dat wel was gebeurd zouden we sowieso overleden zijn aan Ebola, zoals zoveel FOK!ers riepen. "in 3 maanden tijd is half europa besmet"
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  maandag 3 december 2018 @ 12:27:35 #292
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_183511877
Tegelijkertijd is het wel een beetje een self fulfilling prophecy zo. Door de protesten (rellen) tegen hoge prijzen en armoede schrikken investeerders en gaan de koersen omlaag:

https://www.nu.nl/onderne(...)erismesector-af.html
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_183511881
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 10:45 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

In Mei '68 was het erger. Rellen, brandstichtingen, confrontaties met de politie, honderden arrestaties... De Franse arbeiders gingen in staking, eerst 200.000, de dag erop 2 miljoen, na één week 11 miljoen. De Gaulle vluchtte met een helikopter naar een Franse militaire basis in Duitsland.

Op 30 Mei trokken een half miljoen betogers door Parijs, "Adieu, de Gaulle!" scanderend.

Die middag overtuigde Pompidou de Gaulle ervan om nieuwe verkiezingen uit te schrijven. De Gaulle sprak om 16:30 op de radio, hij weigerde af te treden, kondigde verkiezingen aan en beval de arbeiders weer aan het werk te gaan. Hij dreigde met een staat van beleg indien dit niet gebeurde. De media meldden dat het leger paraat stond buiten Parijs. Meteen na de toespraak marcheerden 800.000 supporters door de Champs-Elysees. Op 23 juni behaalde de partij van de Gaulle de grootste verkiezingsoverwinning in de Franse geschiedenis, ze wonnen 353 van de 486 zetels...
Dit is ook pas het begin. Genoeg groepen die hierop proberen aan te sturen. Mensen worden dronken van het geweld en de chaos. Willen nu doorzetten. 'Het is nu of nooit'.
  Moderator maandag 3 december 2018 @ 13:02:40 #294
236264 crew  capricia
pi_183512564
quote:
2s.gif Op maandag 3 december 2018 12:23 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Als dat wel was gebeurd zouden we sowieso overleden zijn aan Ebola, zoals zoveel FOK!ers riepen. "in 3 maanden tijd is half europa besmet"
Idd. De eindtijdroepers op Fok.

Kom maar op met een voorspelling.. :D
Definitely not CIA
  maandag 3 december 2018 @ 13:08:45 #295
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_183512714
Ik moet zeggen dat ik deze reacties wel wat verhelderd vond trouwens.

https://www.reddit.com/r/(...)movement_and_france/

De onvrede is inderdaad al een tijd aan het groeien. Toch denk ik niet dit het punt is waarop alles omslaat. Maar dat Macron de belastingen voor rijken verlaagt en tegelijk oude auto's en brandstof meer belast is wel een beetje een vreemde beslissing.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  maandag 3 december 2018 @ 13:38:49 #296
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_183513260
quote:
2s.gif Op maandag 3 december 2018 13:08 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ik moet zeggen dat ik deze reacties wel wat verhelderd vond trouwens.

https://www.reddit.com/r/(...)movement_and_france/

De onvrede is inderdaad al een tijd aan het groeien. Toch denk ik niet dit het punt is waarop alles omslaat. Maar dat Macron de belastingen voor rijken verlaagt en tegelijk oude auto's en brandstof meer belast is wel een beetje een vreemde beslissing.
Macron dient gewoon het grootkapitaal, net zoals alle West-Europese leiders.
pi_183516601
Frankrijk heeft veel te veel problemen
In Marseille zag ik in augustus uitgebrande stadsbussen op een trailer, die weggesleept werden over de snelweg...

Overal militairen op straat, enorme flatwijken met noord en midden afrikanen, meestal zonder toekomst perspectief, en voor de mensen die wel werken is er een enorme belastingdruk...

Het is gewoon geen prettige maatschappij daar.
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 3 december 2018 @ 20:47:06 #298
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_183521440
De Franse hesjes gaan naar Brussel :') Waarschijnlijk omdat er in Parijs weinig meer te slopen valt? _O-

quote:
Politie nu al zenuwachtig: ook Franse gele hesjes roepen op om zaterdag te betogen in Brussel



Wordt Brussel zaterdag opnieuw het toneel van een veldslag door de zogenaamde gele hesjes? Op sociale media roepen de Franse hesjes op om naar Brussel af te zakken om te betogen tegen onder meer de hoge brandstofprijzen. Niet toevallig op dezelfde dag waarop ook de Belgische gele hesjes opnieuw willen verzamelen in Brussel.

Bij het stadsbestuur en de politie van Brussel heerst zenuwachtigheid. “We hebben die oproep ook gezien. Voorlopig is er nog geen officiële aanvraag voor een betoging ingediend, al beseffen we dat er ook geprotesteerd kan worden zonder die aanvraag. We proberen volop contact te leggen met de initiatiefnemer van de oproep, maar dat is nog niet gelukt. De politie is waakzaam, maar we communiceren niet over maatregelen die we al dan niet zullen nemen.”

Dat ze er in Brussel niet gerust in zijn, is begrijpelijk. Afgelopen vrijdag draaide een protestactie van ruim 500 Belgische gele hesjes er al uit op een ware veldslag. Agenten werden bekogeld, verkeersborden sneuvelden en een winkel werd geplunderd. Twee politievoertuigen brandden volledig uit. 74 relschoppers werden gearresteerd. De schrik dat zo’n scenario zich zaterdag zal herhalen als de Franse gele hesjes zich bij de Belgische delegatie zal aansluiten, zit er in Brussel stevig in.

Zeker nadat de betoging van de Franse gele hesjes in Parijs zaterdag gepaard met buitensporig geweld en vernielingen. Toen raakten 133 mensen gewond, onder wie ook 23 politieagenten. Tal van auto’s werden in brand gestoken en ook de Arc de Triomphe werd zwaar beschadigd. Als diezelfde heethoofden zaterdag naar Brussel komen, is de politie toch maar beter goed voorbereid.

https://www.hln.be/nieuws(...)in-brussel~a087dbce/
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_183521637
Ik herhaal het nog maar een keer, het einde van de EU zoals wij die kennen is inzicht.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  Moderator maandag 3 december 2018 @ 20:55:40 #300
236264 crew  capricia
pi_183521676
quote:
1s.gif Op maandag 3 december 2018 20:54 schreef halfway het volgende:
Ik herhaal het nog maar een keer, het einde van de EU zoals wij die kennen is inzicht.
En wanneer kunnen we de rokende EU-ruïnes aanschouwen volgens jou?
Definitely not CIA
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 3 december 2018 @ 20:55:48 #301
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_183521678
quote:
1s.gif Op maandag 3 december 2018 20:54 schreef halfway het volgende:
Ik herhaal het nog maar een keer, het einde van de EU zoals wij die kennen is inzicht.
Die hesjes mogen blij zijn dat er nog geen EU leger of politie is
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')