Ja dus?quote:Op zondag 2 december 2018 13:38 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Stroomverbruik van een huishouden in NL is zo een 3500 KWh per jaar
Jajaja, daar heb je het al heel lang over. Doe het dan gewoon.quote:Op zondag 2 december 2018 13:35 schreef john2406 het volgende:
Propaan ombouw verkrijg ik drie maal de calorische waarde van aardgas.
Misschien is hij ook intelligent.quote:Op zondag 2 december 2018 13:38 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Oh, sorry hoor. Ik zag een overeenkomst in toon en inhoud van de berichten, vandaar.
Heb je net wat voorgerekend, leg maar uit wat daar niet aan klopt i.p.v. gewoon wat te roepenquote:Op zondag 2 december 2018 13:39 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ja dus?
Het jaarverbruik aan elektrisch in Nederland is momenteel 120gWh per jaar.
Als iedereen elektrisch gaat rijden komt daar 20gWh per jaar bij.
Ofwel, zo'n 17,33%.
Misschien.quote:Op zondag 2 december 2018 13:40 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Misschien is hij ook wel intelligent.
Ik roep niet gewoon wat.quote:Op zondag 2 december 2018 13:41 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Heb je net wat voorgerekend, leg maar uit wat daar niet aan klopt i.p.v. gewoon wat te roepen
Je beweert wat zonder het te onderbouwen, ik vertel wat mijn aannames en inschattingen zijnquote:Op zondag 2 december 2018 13:43 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik roep niet gewoon wat.
Het is bekend wat de jaarlijkse stroomconsumptie is van Nederland: 120gWh
Het is bekend wat 8 miljoen auto's die 5km op 1kWh rijden jaarlijks aan elektriciteit nodig hebben: 20,8gWh.
Dan kan je met allemaal ingewikkelde verhalen komen, het is een stijging van 17,33%.
Je gooide er een schatting bij voor vrachtwagens en bussen. Daar ben ik niet zo van onder de indruk.
Je zal dan het aantal vrachtwagens en bussen moeten weten, weten wat ze gemiddeld per jaar rijden, wat het verbruik is aan kWh per kilometer. Dan pas kan je daar wat zinnigs over zeggen. Ik wil daar best een keer aan gaan rekenen, ik ga niet akkoord met natte vingerwerk.
Ik onderbouw het wel degelijk, ik ga het alleen niet per huishouden uitrekenen omdat dat niet interessant is.quote:Op zondag 2 december 2018 13:48 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je beweert wat zonder het te onderbouwen, ik vertel wat mijn aannames en inschattingen zijn
Een gemiddelde electrische auto, een Nissan Leaf, verbruikt bij 15000 km per jaar ongeveer evenveel als een huishouden
https://zerauto.nl/hoevee(...)en-elektrische-auto/
Ik heb een keurig rekenvoorbeeld neergezet met aannames en waar ik het op baseer, zeg maar waar het niet klopt.quote:Op zondag 2 december 2018 13:51 schreef MaGNeT het volgende:
Wat betreft de vrachtwagens, deze leggen volgens het CBS in Nederland net geen 6.000 miljoen km per jaar af.
Verbruik van een Tesla Semi is volgens opgaaf <2kWh / km. Laten we uitgaan van 2kWh per km.
Zou je (educated guess) op zo'n 12gWh stroom per jaar zitten, zit je met auto's samen op 32,8gWh.
Dat is nog lang geen 64gWh zoals je stelt.
Uit je bron: Vrachtauto’s en trekkers voor oplegger legden in 2013 samen, zowel in Nederland als in het buitenland, ruim 9 miljard kilometer af.quote:Op zondag 2 december 2018 13:58 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik heb een keurig rekenvoorbeeld neergezet met aannames en waar ik het op baseer, zeg maar waar het niet klopt.
Verder rijden Nederlandse vrachtwagens 26,5 miljard kilometer per jaar, cijfers 2013
https://www.ttm.nl/nieuws(...)derland-daalt/72435/
Daar komt de economische groei en de buitenlandse vervoerders nog bij.
Plus bussen, busjes....
Komt aardig in de richting. Het wordt nog veel interessanter wanneer we echt gaan elektrificeren.... waar je niet onderuit komt. Het gros (nofi) woont op een ongunstige plaats.quote:Op zondag 2 december 2018 13:43 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik roep niet gewoon wat.
Het is bekend wat de jaarlijkse stroomconsumptie is van Nederland: 120gWh
Het is bekend wat 8 miljoen auto's die 5km op 1kWh rijden jaarlijks aan elektriciteit nodig hebben: 20,8gWh.
Dan kan je met allemaal ingewikkelde verhalen komen, het is een stijging van 17,33%.
Je gooide er een schatting bij voor vrachtwagens en bussen. Daar ben ik niet zo van onder de indruk.
Je zal dan het aantal vrachtwagens en bussen moeten weten, weten wat ze gemiddeld per jaar rijden, wat het verbruik is aan kWh per kilometer. Dan pas kan je daar wat zinnigs over zeggen. Ik wil daar best een keer aan gaan rekenen, ik ga niet akkoord met natte vingerwerk.
De politiek weet dat trouwens heel goed en het is altijd handig om je die "precaire" discussies van de domme te houden (een bekend voorzitterstrucje: verdeel & heers).quote:Op zondag 2 december 2018 11:30 schreef sjorsie1982 het volgende:[..]dat het elektra net en de voorzieningen daarvoor elektrische auto's en warmtepompen niet aankunnen weet toch al iedereen, behalve de politiek?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat allemaal gezegd il niet zeggen dat ik tegen bent. Wel kan ik wat boos worden hoe dingen door de strot worden geduwd met mooie voorbeelden die wijzen naar mensen (nofi) die het wel (al, relatief makkelijk) voor elkaar hebben. Die mensen dan ¤6000 ter stimulering geven is ronduit onzinnig.
Wanneer je een Tesla e.d. kan & wilt betalen is die ¤6K meer of minder subsidie, imho geen werkelijke reden om over te stappen. Een goed product verkoopt zich ook zonder die korting.
De stimulans moet wmb komen uit het maken van een eerlijke keuze op basis van levensduur etc. en werkelijk toegevoegde waarde.
Klimaat argumentatie is een marginaal, wel sterk dwangmatig marketing, verhaal."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
Maar goed. Dat lijkt erg erg gevoelig te liggen en daar mag je dus niets van zeggen want dan ben je een "stoorzender" en wat al niet (arrogant, eigenwijs en krankzinnig) . Ik denk dat ze zich stiekem een beetje schamen voor de subsidie. Het reageert i.i.g. altijd als door een adder gebeten. Wat ik dan weer leuk vind. Verder zijn die subsidies voor het "zakelijk" besturen van een Tesla gewoon bekend en openbaar en reken maar dat ze er gebruik van maken.quote:Op zondag 2 december 2018 13:22 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
True. Is het voordeel voor de zakelijke leaserijder. Ben jij dat niet en heb je hem prive gekocht? Dan heb je geen BPM betaald. Hoe dan ook, lease of koop, je krijgt een enorm financieel voordeel. Dus daar heeft Bart2002 grotendeels gelijk. En jij hebt dus ook geen auto van een ton gekocht.
quote:Op zondag 2 december 2018 15:58 schreef Vallon het volgende:
[..]
Komt aardig in de richting. Het wordt nog veel interessanter wanneer we echt gaan elektrificeren.... waar je niet onderuit komt. Het gros (nofi) woont op een ongunstige plaats.
De autoś zijn goed voor die 17% vermeerdering... wanneer je daarbij de verwaming gaat optellen kan je dat (vinger in de lucht) nog 's ver(drie)dubbelen.
(Auto, wekelijks opladen = 2500kWh/jaar, verwarming 1100m³=10.000kWh)
Doe je de rest, industrie etc. erbij, kon je op minimaal een totale verdubbeling van wat er nu aan elektra/capaciteit beschikbaar is en wordt gebruikt.
In andere draadjes en ook hier goed verwoord:
[..]
De politiek weet dat trouwens heel goed en het is altijd handig om je die "precaire" discussies van de domme te houden (een bekend voorzitterstrucje: verdeel & heers).
//--//
Onze huidige elektra-infrastructuur is ongeschikt is voor de benodigde (retour)transitie. Natuurlijk hoeft het niet in één keer. Die (extra) ombouw gaan we dus ook nog betalen.
Het is niet alleen die auto, die warmtepomp, dat ene zonnepaneel maar ook alles wat daar mee samenhangt. Daarbij zullen olie & energiemaatschappijen er alles aan doen om hun winstcontrole (patenten en rechten) te behouden.
Denk aan wat Nuon doet, je FF ca. ¤10K rekenen voor heraansluiten SV (twee leidinkjes), je moet wel heel erg zeker van je (eigen) verwarmingsvoorziening zijn wil je je - tijdelijk - laten afsluiten.
Reken maar dat er een modus wordt gevonden zodat "self supporters" worden meegenomen in het (mee)dokken. Dat er een paar aan het eind van de klokgrafiek free-riden of ontzaglijk genaaid worden is nu eenmaal inherent aan onze onder(in)drukwekkende "democratie"10.000kWh aan warmte kost met een warmtepomp zo'n 2000 tot 3000kWh aan stroom.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat allemaal gezegd il niet zeggen dat ik tegen bent. Wel kan ik wat boos worden hoe dingen door de strot worden geduwd met mooie voorbeelden die wijzen naar mensen (nofi) die het wel (al, relatief makkelijk) voor elkaar hebben. Die mensen dan ¤6000 ter stimulering geven is ronduit onzinnig.
Wanneer je een Tesla e.d. kan & wilt betalen is die ¤6K meer of minder subsidie, imho geen werkelijke reden om over te stappen. Een goed product verkoopt zich ook zonder die korting.
De stimulans moet wmb komen uit het maken van een eerlijke keuze op basis van levensduur etc. en werkelijk toegevoegde waarde.
Klimaat argumentatie is een marginaal, wel sterk dwangmatig marketing, verhaal.
Dus ik denk dat je iets te hoog zit
Mijn woning is vrijstaand, 150m2 en uit 2003. Met zo'n 3500kWh per jaar zou ik genoeg moeten hebben voor verwarming en warm water uit m'n warmtepomp.
[ Bericht 1% gewijzigd door TheFreshPrince op 02-12-2018 16:16:44 ]
Dus je moet zeg elke 15 jaar een warmtepomp aankopen.... van zeg ¤7K (15KW versie, excl infra) die je wel moet ophoesten..... van (normaliter) krappe inkomensbudgetten en ook ruimte voor moet hebben. Een normale CV ketel (met erg heet tapwater) is zeg ¤2K en heeft voldoende aan een ruim & stil keukenkastje.quote:Op zondag 2 december 2018 16:05 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Een gemiddelde woning zal inderdaad zo'n 10.000kWh aan warmte nodig hebben.
Met een warmtepomp kost je dat zo'n 2000 tot 3000kWh aan stroom.
Dus ik denk dat je iets te hoog zit
Bij een COP van 2.7 wordt elektrisch stoken goedkoper dan aardgas, dus 3x lijkt me dan wel een goede schatting van je.quote:Op zondag 2 december 2018 16:27 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dus je moet zeg elke 15 jaar een warmtepomp aankopen.... van zeg ¤7K (15KW versie, excl infra) die je wel moet ophoesten..... van (normaliter) krappe inkomensbudgetten en ook ruimte voor moet hebben. Een normale CV ketel (met erg heet tapwater) is zeg ¤2K en heeft voldoende aan een ruim & stil keukenkastje.
Ik snap je betoog..... en keer mij vooral tegen het, "geen punt moet je ff dokken verhaal" wat wordt uitgespreid. Daarbij is gas, qua energie-inhoud/afgifte versus consumentenprijs, minimaal 3x goedkoper dan electra. Het financiële voordeel van een WP is daarmee voor de armlastige consument - zeker op de middellange termijn - sws te verwaarlozen.
Het beleid van de energie transitie is vooral gericht op de 10-15% mensen die het geld toch al hebben, zodat die (positief gesteld) als overtuigend voorbeeld kan dienen voor 60% middeninkomens en de rest van de verliezers nog verder wegdrukt in de ver(w)arming.
Dat heb ik nooit ontkend. Ik heb een tesla gekocht omdat deze zakelijk erg aantrekkelijk is.quote:Op zondag 2 december 2018 13:22 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Hoe dan ook, lease of koop, je krijgt een enorm financieel voordeel. Dus daar heeft Bart2002 grotendeels gelijk.
Links? Huh? Welke linkse kabinetten hebben we gehad, de laatste 15 jaar?quote:Op zondag 2 december 2018 16:44 schreef Adrenaline0182 het volgende:
Leuk man, linkse hobby's. Jarenlang was hun onbeperkte immigratie van zogenaamde vluchtelingen hun stokpaardje, maar nu mensen daar niet meer intrappen maken ze ons bang met groene gekte. Wat een wereld.
Het verhaal is, voor mij, dat het onwenselijk is dat er subsidies worden verstrekt die meestentijds toch terecht komen bij mensen die het niet (echt) nodig hebben en toch al van plan waren te investeren.quote:Op zondag 2 december 2018 16:34 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Bij een COP van 2.7 wordt elektrisch stoken goedkoper dan aardgas, dus 3x lijkt me dan wel een goede schatting van je.
En niet iedereen plaatst een warmtepomp van 14kW, de meeste woningen kunnen toe met een 5 tot 8kW model als ze voldoende zijn geïsoleerd. In een niet geïsoleerde woning zou ik sowieso niet beginnen aan een warmtepomp, dan haal je die COP 2.7 nooit en te nimmer.
Mijn warmtepomp is eigenlijk wat overbemeten, voordeel is wel dat hij daardoor in deellast kan draaien en lekker stil is.
Maar ik begrijp je, het is lang niet door iedereen op te hoesten.
Ja, dat hou je toch in Nederland... en zodra een subsidie succesvol wordt noemt men het weer "misbruik maken van een regeling" en wordt het afgeschaft.quote:Op zondag 2 december 2018 16:59 schreef Vallon het volgende:
[..]
Het verhaal is, voor mij, dat het onwenselijk is dat er subsidies worden verstrekt die meestentijds toch terecht komen bij mensen die het niet (echt) nodig hebben en toch al van plan waren te investeren.
"Ze" en dat begrijp ik psychologisch prima zochten alleen nog een argumentje die in hun straatje passend & overtuigend klinkt. Natuurlijk begrijp ik ook dat je (ook ik) geen nee ga zeggen tegen een voordeel wat kan worden benut.
Dat is (helaas) hoe onze maatschappij werkt: liever 10% korting op kosten van de ander dan 0% op wat ik toch al wilde (kopen).
Mja, terug naar de ¤6K subsidie die (in)direct zal worden betaald door mensen die (voorlopig) geen reële keuze hebben, daarmee de markt manipulerend voor mensen die toch al van plan waren te innoveren.
Volgens mij ben jij hier degene die te dom is om te poepen.quote:Op zondag 2 december 2018 16:39 schreef GewoonKees het volgende:
En Bart vergeet begrijpend te lezen of is te dom om te poepen dus daar ga ik niet meer op in.
Juist en goed genuanceerd.quote:Op zondag 2 december 2018 17:14 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ja, dat hou je toch in Nederland... en zodra een subsidie succesvol wordt noemt men het weer "misbruik maken van een regeling" en wordt het afgeschaft.
Iedereen heeft wel eens voor- of nadeel van een regeling, zoals het belastingvrij rijden in m'n oldtimer. Jarenlang hoge LPG wegenbelasting betaald tot hij belastingvrij werd, dat duurde zo'n 8 maanden en het werd afgeschaft. Maarja, het is niet anders.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
Proleet bedoel je waarschijnlijk of profiteur. Of beide. Profeet lijkt me sterk Kees.quote:Op zondag 2 december 2018 16:38 schreef GewoonKees het volgende:
En voor de volledigheid; ik ben een enorme profeet.
quote:Op zondag 2 december 2018 17:33 schreef Vallon het volgende:
[..]
Juist en goed genuanceerd.
Het is voor mij ook geen schuld van subsidiegebruikers maar vooral dat het mogelijk is en/of (deels) wordt goedgepraat.
Het is ergens ook onredelijk dat op het moment dat een "subsidie" in het (te grotere) bereik komt van hen die het goed (m.i. beter) kunnen gebruiken, het veelal is/wordt weggekaapt (denk aan lege isolatiepotjes) door handige(r) harry's.Naja, je schrijft je ook direct weer uit he bij de KvK heSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben juist ZZP'er. Voor mij is het terugvragen van de BTW van m'n zonnepanelen een sigaar uit eigen doos.
Ik zou dan jaarlijks een forfait betalen en na 9 jaar netto meer forfait betalen dan dat ik aan BTW terugkrijg.
Als ik een partner had gehad, had ik de BTW teruggaaf op haar naam kunnen doen, dan was er niets aan de hand geweest.
Het leven is duur voor mensen die single zijn
Dit is wel zo’n beetje jouw stijl. Maakt jou tot de grootste proleetquote:Op zondag 2 december 2018 17:36 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Proleet bedoel je waarschijnlijk of profiteur. Of beide. Profeet lijkt me sterk Kees.
Ik ben het er overigens mee eens dat het allemaal wel wat aardiger kan. Maar dan moeten alle partijen open staan voor kritiek op een nette manier.
Er komt een kilometerheffing voor in de plaats.quote:Op zondag 2 december 2018 17:46 schreef Atak het volgende:
Nu zijn de belastingen en verzekeringen lekker laag voor de elektrische auto’s. Als straks deze groep van elektrische rijders groter worden dan gaan de belastingen hoger. Dan kan je nu al weten natuurlijk. Dat elektrisch rijden goedkoper is is natuurlijk een fabeltje.
Ik denk dat ipv nieuwer, mensen dan vooral groter gaan rijden, maatje pchooft-tractor.quote:Op zondag 2 december 2018 17:43 schreef MaGNeT het volgende:
Ik heb overigens nooit moeite gehad met een korting op de BPM voor schonere / elektrische auto's.
Ik heb alleen moeite met de BPM an sich. Deze belasting zorgt ervoor dat we in Nederland een ouder wagenpark hebben dan nodig is gezien onze welvaart. Wil je echt schonere auto's dan bestraf je niet de mensen met een auto met hogere accijnzen maar zorg je dat nieuwe, schoneren, zuinigere auto's sowieso meer binnen handbereik komen.
Dan is een subsidie van ¤6000 op elektrische auto's ook beter uit te leggen.
Groter rijden is zwaarder rijden, hogere wegenbelasting, hogere brandstofkosten, een andere rekening bij de dealer.quote:Op zondag 2 december 2018 17:52 schreef tfors het volgende:
[..]
Ik denk dat ipv nieuwer, mensen dan vooral groter gaan rijden, maatje pchooft-tractor.
Eén woord; PHEV.quote:Op zondag 2 december 2018 17:52 schreef tfors het volgende:
[..]
Ik denk dat ipv nieuwer, mensen dan vooral groter gaan rijden, maatje pchooft-tractor.
Ben je alleen tegen deze korting of tegen alle vormen van subsidie en aftrekposten, belastingvermindering etc?quote:Op zondag 2 december 2018 18:08 schreef PzKpfw het volgende:
Iedereen mag meebetalen aan de Tesla's van de mensen die het sowieso al wat breder hebben
Als het om het milieu zou gaan zou lpg goedkoop moeten zijn in de wegenbelastingquote:Op zondag 2 december 2018 17:43 schreef MaGNeT het volgende:
Ik heb overigens nooit moeite gehad met een korting op de BPM voor schonere / elektrische auto's.
Ik heb alleen moeite met de BPM an sich. Deze belasting zorgt ervoor dat we in Nederland een ouder wagenpark hebben dan nodig is gezien onze welvaart. Wil je echt schonere auto's dan bestraf je niet de mensen met een auto met hogere accijnzen maar zorg je dat nieuwe, schoneren, zuinigere auto's sowieso meer binnen handbereik komen.
Dan is een subsidie van ¤6000 op elektrische auto's ook beter uit te leggen.
Hij heeft wel gelijk. Want hij zegt dit:quote:Op zondag 2 december 2018 18:14 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ben je alleen tegen deze korting of tegen alle vormen van subsidie en aftrekposten, belastingvermindering etc?
Dat klopt natuurlijk als een bus. De belanghebbenden ontkennen dit met alle kracht in zich maar het is wel gewoon waar.quote:Iedereen mag meebetalen aan de Tesla's van de mensen die het sowieso al wat breder hebben
hoe kom je bij deze onzin?quote:Op zondag 2 december 2018 17:33 schreef Vallon het volgende:
denk aan het inschrijven KvK om je zonnepaneel voordeel te halen.
hieruit blijkt dat de wegenbelasting niet gaat om het milieu of uitstoot. Het is onhoudbaar om dat staande te houden als lpg het allerzwaarste wordt belast.quote:Op zondag 2 december 2018 18:15 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als het om het milieu zou gaan zou lpg goedkoop moeten zijn in de wegenbelasting
Rustig aan met (je zo) diskwalificeren !!!!!quote:
hiervoor moet je je (destijds, tijdelijk) inschrijven etc.etc. je hoeft trouwens niet daadwerklijk Watts terug te storten in het net.quote:De Belastingdienst ziet particulieren die stroom opwekken als ondernemer. Daarom kunt u als eigenaar van zonnepanelen BTW terugvragen: 21 procent BTW over de aanschaf en installatie van de zonnepanelen. Formeel bent u ondernemer vanaf het moment dat u zelf stroom bent gaan opwekken met uw zonnepanelen.
LPG auto's stoten maar 11% minder CO2 uit, zo groot is het verschil niet. Het blijft een fossiele brandstof.quote:Op zondag 2 december 2018 18:15 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als het om het milieu zou gaan zou lpg goedkoop moeten zijn in de wegenbelasting
Milieu is meer dan CO2, kijk naar het dieselschandaalquote:Op zondag 2 december 2018 18:57 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
LPG auto's stoten maar 11% minder CO2 uit, zo groot is het verschil niet. Het blijft een fossiele brandstof.
De CO2 besparing bij een hybride (zonder stekker) is al hoger, met stekker en volledig EV wordt dat nog een tandje beter.
Ook jij beantwoord de vraag nietquote:Op zondag 2 december 2018 18:20 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Hij heeft wel gelijk. Want hij zegt dit:
[..]
Dat klopt natuurlijk als een bus. De belanghebbenden ontkennen dit met alle kracht in zich maar het is wel gewoon waar.
Zonder die verwennerij koopt men geen Tesla S. De vraag is ook wel of zo'n Tank van 2000+ kilo wel het geschikte "alternatief" is om het energiezuinige rijden te promoten. Dat is w.s. ook niet de bedoeling want zuinig en "goed" voor het milieu wordt het natuurlijk nooit zo'n superzwaar gevaarte. De Tesla S: gewoon een hele dikke bus.
Nee, dat zal wel weer niet. "De vragen" die jij stelt en die je die dan "De Vraag" vindt zijn doorgaans niet zo relevant en meestal bedoeld om het onderwerp te obfuscaten oftewel: te verneuken. Dat doe je altijd als het een voor jou ongewenste richting opgaat.quote:Op zondag 2 december 2018 19:14 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ook jij beantwoord de vraag niet
Ja, diesel is vies. Naast CO2 als bonus fijnstof / roet, dat lijkt me geen geheim.quote:Op zondag 2 december 2018 19:12 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Milieu is meer dan CO2, kijk naar het dieselschandaal
En weer op de man en schelden. Lastig toch voor je een inhoudelijke discussie te voeren.quote:Op zondag 2 december 2018 19:18 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Nee, dat zal wel weer niet. "De vragen" die jij stelt en die je die dan "De Vraag" vindt zijn doorgaans niet zo relevant en meestal bedoeld om het onderwerp te obfuscaten oftewel: te verneuken. Dat doe je altijd als het een voor jou ongewenste richting opgaat.
Wel veel schonerquote:Op zondag 2 december 2018 19:19 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ja, diesel is vies. Naast CO2 als bonus fijnstof / roet, dat lijkt me geen geheim.
Maar dat maakt LPG nog niet een schone brandstof.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |