Alleen model Fred Flintstone is een ècht schone auto en supergezond.quote:Op vrijdag 30 november 2018 22:03 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Het is gewoon een ander "kwaad". De mens wil op dezelfde voet doorgaan. Men wil geen vele stapjes terug. Wat m.i. wel noodzakelijk is. We doen net of er nooit een einde komt aan de resources van moeder Aarde om maar in onze niet aflatende energiebehoefte en zwaar ongezonde vervoersbehoefte te voorzien.
Ik vind het echt een mentaliteit van: na ons de zondvloed. Meer meer meer.
Of het nou op brandstof werkt of op elektriciteit: we willen gewoon zo door en moeten er niets van merken. Dat is echt fucking kortzichtig.
Tegen welke prijs? Met dat afgraven van teerzanden enzo .. En 1 ding weet je zeker: aan 96 MILJOEN vaten per DAG en stijgende komt er ergens een eind aan. Zoveel is zeker. Peakoil hoor je inderdaad weinig meer over maar als alle Chinezen straks ook een autootje willen gaat het hard.quote:Op zaterdag 1 december 2018 01:29 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Dit is de grootste mythe die maar herhaalt wordt. We vinden juist meer oliereserves.
Ik dacht eigenlijk dat jij daar meer verstand van had... waterstof is volkomen kansloos. Bovendien een "secundaire energiedrager". Het klinkt aanlokkelijk maar kan nooit op de schaal waarop wij energie verbranden toegepast worden. Wel als we een heleboel stapjes terug doen maar dat willen we niet.quote:Op zaterdag 1 december 2018 11:33 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Er moet ingezet worden op waterstof als brandstof. Oneindige voorraad (het is het meest voorkomende element in het universum) en de uitstoot is puur water. In Californie wordt het al gebruikt.
https://www.azocleantech.com/video-details.aspx?VidID=84
Dus je vindt het niet erg, zo'n windmolen in je achtertuin. Want dat is ervoor nodig, een gigantische toename in die lelijke palen die uitzicht bederven en trekvogels verstoren.quote:Op vrijdag 30 november 2018 22:13 schreef wawowiewa het volgende:
[..]
Zie het probleem met elektrisch rijden niet, de stroom kan zelfs uit duurzame bronnen komen.
De productie van accu's is schoner dan productie van benzine/diesel, zeker wanneer je de boel ook nog eens gaat recyclen.
Volgende stap: verbod verdere verkoop van verbrandingsmotoren, en steden verbrandingsmotor vrij
en je straat open voor nieuwe draden, want de huidige zijn niet dik genoeg, waarbij die kosten op jouw verhaald worden, want wie moet het anders betalen.....quote:Op zaterdag 1 december 2018 16:37 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Dus je vindt het niet erg, zo'n windmolen in je achtertuin. Want dat is ervoor nodig, een gigantische toename in die lelijke palen die uitzicht bederven en trekvogels verstoren.
Eensquote:Op zaterdag 1 december 2018 16:36 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ik dacht eigenlijk dat jij daar meer verstand van had... waterstof is volkomen kansloos. Bovendien een "secundaire energiedrager". Het klinkt aanlokkelijk maar kan nooit op de schaal waarop wij energie verbranden toegepast worden. Wel als we een heleboel stapjes terug doen maar dat willen we niet.
verwisselbare accu's is de oplossing.quote:Op zaterdag 1 december 2018 16:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Eens
Waterstof is geen energiebron. Het kost heel veel energie om het te maken, op te slaan en te transporteren.
Verbeteren van accu en condensator technologie is veel beter
Ik hoop het wel.quote:Op zaterdag 1 december 2018 11:19 schreef jakosi het volgende:
Ze gaan nog wel eens een keer invoeren dat een Range Rover diesel of BMW M550d niet meer te betalen wordt (300k in plaats van 180k), jammer van het straatbeeld... wat denken jullie, gaat dit gebeuren?
Dit betekend ook dat de hoeveelheid accu’s die er gemaakt moeten worden enorm omhoog gaan, en dat heeft materiaal en geld nodig. Veel materiaal, veel geldquote:Op zaterdag 1 december 2018 16:41 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
verwisselbare accu's is de oplossing.
Je rijdt met je elektrabak op een platform. Deze gaat open aan de onderkant. Er komt een arm uit die de huidige accu verwijderd en de nieuwe volle erin zet.
Dan rijd je weg en je oude accu wordt langzaam opgeladen.
Slechte accus haal je uit de roulering.
Auto's koop je zonder accu, waardoor ze ook nog 2dehands verkocht kunnen worden.
De miljarden industrie naar onderzoek om accu's sneller op te laten laden vervalt... oh wacht, daarom wordt dit niet ingevoerd.....
Ging de kwaliteit van het Nederlands maar omhoog.quote:Op zaterdag 1 december 2018 16:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dit betekend ook dat de hoeveelheid accu’s die er gemaakt moeten worden enorm omhoog gaan, en dat heeft materiaal en geld nodig. Veel materiaal, veel geld
Stel je niet aan. In de jaren '60 kon een heel gezin in een VW Kever dus nu ook.quote:Op zaterdag 1 december 2018 16:38 schreef sjorsie1982 het volgende:
6000 euro is te weinig voor mij om een nieuwe auto aan te schaffen.
Prijzen onder de 10k die groot genoeg zijn voor mijn gezin, een mpv dus, zou voor mij een overstap zijn naar elektrisch. Eigenlijk dus gewoon de 2de hands auto prijzen, omdat ik altijd een 2de handsje koop, zoals eigenlijk iedereen om mij heen ], van rijk tot arm.
Maar ja, 2dehands elektrisch is nog een dingetje, want elektrische autos gaan minder lang mee vanwege de levensduur van de accu.
quote:Op zaterdag 1 december 2018 16:51 schreef LorneMalvo het volgende:
[..]
Ging de kwaliteit van het Nederlands maar omhoog.
Versnijspul, één woordquote:Op zaterdag 1 december 2018 16:40 schreef LorneMalvo het volgende:
[..]
Dit vraag ik mij af. Zou eerst wel eens willen weten wat al dat versnij spul voor rol speelt in die bijwerkingen. Door het te legaliseren heb je ultieme controle op zowel de gebruiker als de kwaliteit van het spul. Dit betaal je door het heffen van accijns erop.
regels zijn nu anders. Kinderen mag je niet meer in de achterklep vervoeren zonder gordel en zitje.quote:Op zaterdag 1 december 2018 16:51 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Stel je niet aan. In de jaren '60 kon een heel gezin in een VW Kever dus nu ook.
Ik ga er wel vanuit dat er revampt autos komen, tweedehands met nieuwe accus en zo.
klopt, maar beter dan het huidige systeem.quote:Op zaterdag 1 december 2018 16:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dit betekend ook dat de hoeveelheid accu’s die er gemaakt moeten worden enorm omhoog gaan, en dat heeft materiaal en geld nodig. Veel materiaal, veel geld
Verder, zo een accustation wordt dan wel erg groot als daar duizenden sets accu’s moeten liggen.
Dat zal sowieso moeten als we van het gas af gaan.quote:Op zaterdag 1 december 2018 17:04 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
klopt, maar beter dan het huidige systeem.
Vervang maar eens alle elektradraden in de grond in elke wijk van NL.
stadsverwarming en houtkachels vragen minder stroom dan een WP.quote:Op zaterdag 1 december 2018 17:05 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat zal sowieso moeten als we van het gas af gaan.
Stadverwarming moet de straat nog veel meer voor open en houtkachels zullen denk ik nog eerder worden verboden dan dat nederland van het gas af is.quote:Op zaterdag 1 december 2018 17:06 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
stadsverwarming en houtkachels vragen minder stroom dan een WP.
En dan nog. Overigens is het niet aan te bevelen een kind in de achterklep van een originele Kever te willen vervoeren.quote:Op zaterdag 1 december 2018 17:03 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
regels zijn nu anders. Kinderen mag je niet meer in de achterklep vervoeren zonder gordel en zitje.
Ze mogen ook niet meer bij elkaar op schoot zitten.
quote:Op zaterdag 1 december 2018 16:51 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Stel je niet aan. In de jaren '60 kon een heel gezin in een VW Kever dus nu ook.
Windmolens zijn ondingen, slaat helemaal nergens op. Water en Zon, daar heeft niemand last vanquote:Op zaterdag 1 december 2018 16:37 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Dus je vindt het niet erg, zo'n windmolen in je achtertuin. Want dat is ervoor nodig, een gigantische toename in die lelijke palen die uitzicht bederven en trekvogels verstoren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |