abonnement Unibet Coolblue
pi_183493089
quote:
1s.gif Op zondag 2 december 2018 13:38 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Stroomverbruik van een huishouden in NL is zo een 3500 KWh per jaar
Ja dus?

Het jaarverbruik aan elektrisch in Nederland is momenteel 120gWh per jaar.
Als iedereen elektrisch gaat rijden komt daar 20,8gWh per jaar bij.
Ofwel, zo'n 17,33%.
pi_183493101
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2018 13:35 schreef john2406 het volgende:
Propaan ombouw verkrijg ik drie maal de calorische waarde van aardgas.
Jajaja, daar heb je het al heel lang over. Doe het dan gewoon.
pi_183493103
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2018 13:38 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Oh, sorry hoor. Ik zag een overeenkomst in toon en inhoud van de berichten, vandaar.
Misschien is hij ook intelligent.
  zondag 2 december 2018 @ 13:41:46 #254
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183493132
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2018 13:39 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ja dus?

Het jaarverbruik aan elektrisch in Nederland is momenteel 120gWh per jaar.
Als iedereen elektrisch gaat rijden komt daar 20gWh per jaar bij.
Ofwel, zo'n 17,33%.
Heb je net wat voorgerekend, leg maar uit wat daar niet aan klopt i.p.v. gewoon wat te roepen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 2 december 2018 @ 13:43:30 #255
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183493169
quote:
12s.gif Op zondag 2 december 2018 13:40 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Misschien is hij ook wel intelligent.
Misschien. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_183493171
quote:
1s.gif Op zondag 2 december 2018 13:41 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Heb je net wat voorgerekend, leg maar uit wat daar niet aan klopt i.p.v. gewoon wat te roepen
Ik roep niet gewoon wat.

Het is bekend wat de jaarlijkse stroomconsumptie is van Nederland: 120gWh
Het is bekend wat 8 miljoen auto's die 5km op 1kWh rijden jaarlijks aan elektriciteit nodig hebben: 20,8gWh.

Dan kan je met allemaal ingewikkelde verhalen komen, het is een stijging van 17,33%.

Je gooide er een schatting bij voor vrachtwagens en bussen. Daar ben ik niet zo van onder de indruk.
Je zal dan het aantal vrachtwagens en bussen moeten weten, weten wat ze gemiddeld per jaar rijden, wat het verbruik is aan kWh per kilometer. Dan pas kan je daar wat zinnigs over zeggen. Ik wil daar best een keer aan gaan rekenen, ik ga niet akkoord met natte vingerwerk.
  zondag 2 december 2018 @ 13:48:07 #257
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183493249
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2018 13:43 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ik roep niet gewoon wat.

Het is bekend wat de jaarlijkse stroomconsumptie is van Nederland: 120gWh
Het is bekend wat 8 miljoen auto's die 5km op 1kWh rijden jaarlijks aan elektriciteit nodig hebben: 20,8gWh.

Dan kan je met allemaal ingewikkelde verhalen komen, het is een stijging van 17,33%.

Je gooide er een schatting bij voor vrachtwagens en bussen. Daar ben ik niet zo van onder de indruk.
Je zal dan het aantal vrachtwagens en bussen moeten weten, weten wat ze gemiddeld per jaar rijden, wat het verbruik is aan kWh per kilometer. Dan pas kan je daar wat zinnigs over zeggen. Ik wil daar best een keer aan gaan rekenen, ik ga niet akkoord met natte vingerwerk.
Je beweert wat zonder het te onderbouwen, ik vertel wat mijn aannames en inschattingen zijn
Een gemiddelde electrische auto, een Nissan Leaf, verbruikt bij 15000 km per jaar ongeveer evenveel als een huishouden
https://zerauto.nl/hoevee(...)en-elektrische-auto/
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_183493320
Wat betreft de vrachtwagens, deze leggen volgens het CBS in Nederland net geen 6.000 miljoen km per jaar af.
Verbruik van een Tesla Semi is volgens opgaaf <2kWh / km. Laten we uitgaan van 2kWh per km.

Zou je (educated guess) op zo'n 12gWh stroom per jaar zitten, zit je met auto's samen op 32,8gWh.
Dat is nog lang geen 64gWh zoals je stelt.
pi_183493397
quote:
1s.gif Op zondag 2 december 2018 13:48 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je beweert wat zonder het te onderbouwen, ik vertel wat mijn aannames en inschattingen zijn
Een gemiddelde electrische auto, een Nissan Leaf, verbruikt bij 15000 km per jaar ongeveer evenveel als een huishouden
https://zerauto.nl/hoevee(...)en-elektrische-auto/
Ik onderbouw het wel degelijk, ik ga het alleen niet per huishouden uitrekenen omdat dat niet interessant is.

Maar goed, om je een plezier te doen: auto's leggen in Nederland gemiddeld overigens 13.000km per jaar af, elektrische auto gebruikt gemiddeld 1kWh op 4,5km. Kom je op 2888,89kWh per huishouden, ofwel ¤606,66 per jaar aan kosten voor het vervoer.

Maar dan weet je nog steeds niet hoeveel invloed het heeft op het jaarlijkse stroomverbruik van Nederland als geheel, dus incl. industrie, vervoer, land- en tuinbouw, etc.

Daarnaast laadt ook niet iedereen 100% thuis, er wordt ook onderweg geladen dus zal niet iedereen dat op z'n eigen meterstand terugzien.
  zondag 2 december 2018 @ 13:58:34 #260
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183493455
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2018 13:51 schreef MaGNeT het volgende:
Wat betreft de vrachtwagens, deze leggen volgens het CBS in Nederland net geen 6.000 miljoen km per jaar af.
Verbruik van een Tesla Semi is volgens opgaaf <2kWh / km. Laten we uitgaan van 2kWh per km.

Zou je (educated guess) op zo'n 12gWh stroom per jaar zitten, zit je met auto's samen op 32,8gWh.
Dat is nog lang geen 64gWh zoals je stelt.
Ik heb een keurig rekenvoorbeeld neergezet met aannames en waar ik het op baseer, zeg maar waar het niet klopt.
Verder rijden Nederlandse vrachtwagens 26,5 miljard kilometer per jaar, cijfers 2013
https://www.ttm.nl/nieuws(...)derland-daalt/72435/
Daar komt de economische groei en de buitenlandse vervoerders nog bij.
Plus bussen, busjes....
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_183493513
quote:
1s.gif Op zondag 2 december 2018 13:58 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik heb een keurig rekenvoorbeeld neergezet met aannames en waar ik het op baseer, zeg maar waar het niet klopt.
Verder rijden Nederlandse vrachtwagens 26,5 miljard kilometer per jaar, cijfers 2013
https://www.ttm.nl/nieuws(...)derland-daalt/72435/
Daar komt de economische groei en de buitenlandse vervoerders nog bij.
Plus bussen, busjes....
Uit je bron: Vrachtauto’s en trekkers voor oplegger legden in 2013 samen, zowel in Nederland als in het buitenland, ruim 9 miljard kilometer af.

Dus ook in het buitenland, niet interessant voor stroomverbruik in Nederland aangezien ze voor de terugreis sowieso in het buitenland zullen laden.

Ik ga dus uit van die 6 miljard kilometer van het CBS.

Bestelbusjes zitten al bij de personenwagens, die ga ik niet dubbel rekenen. Daarnaast verbruiken die veel minder dan een vrachtwagen.

Bussen wil ik best uitwerken als ik daar exacte cijfers voor kan vinden.

[ Bericht 1% gewijzigd door TheFreshPrince op 02-12-2018 14:07:46 ]
  zondag 2 december 2018 @ 15:58:43 #262
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_183495997
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2018 13:43 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ik roep niet gewoon wat.

Het is bekend wat de jaarlijkse stroomconsumptie is van Nederland: 120gWh
Het is bekend wat 8 miljoen auto's die 5km op 1kWh rijden jaarlijks aan elektriciteit nodig hebben: 20,8gWh.

Dan kan je met allemaal ingewikkelde verhalen komen, het is een stijging van 17,33%.

Je gooide er een schatting bij voor vrachtwagens en bussen. Daar ben ik niet zo van onder de indruk.
Je zal dan het aantal vrachtwagens en bussen moeten weten, weten wat ze gemiddeld per jaar rijden, wat het verbruik is aan kWh per kilometer. Dan pas kan je daar wat zinnigs over zeggen. Ik wil daar best een keer aan gaan rekenen, ik ga niet akkoord met natte vingerwerk.
Komt aardig in de richting. Het wordt nog veel interessanter wanneer we echt gaan elektrificeren.... waar je niet onderuit komt. Het gros (nofi) woont op een ongunstige plaats.
De autoś zijn goed voor die 17% vermeerdering... wanneer je daarbij de verwaming gaat optellen kan je dat (vinger in de lucht) nog 's ver(drie)dubbelen.
(Auto, wekelijks opladen = 2500kWh/jaar, verwarming 1100m³=10.000kWh)
Doe je de rest, industrie etc. erbij, kon je op minimaal een totale verdubbeling van wat er nu aan elektra/capaciteit beschikbaar is en wordt gebruikt.

In andere draadjes en ook hier goed verwoord:
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2018 11:30 schreef sjorsie1982 het volgende:[..]dat het elektra net en de voorzieningen daarvoor elektrische auto's en warmtepompen niet aankunnen weet toch al iedereen, behalve de politiek?
De politiek weet dat trouwens heel goed en het is altijd handig om je die "precaire" discussies van de domme te houden (een bekend voorzitterstrucje: verdeel & heers).
//--//

Onze huidige elektra-infrastructuur is ongeschikt is voor de benodigde (retour)transitie. Natuurlijk hoeft het niet in één keer. Die (extra) ombouw gaan we dus ook nog betalen.
Het is niet alleen die auto, die warmtepomp, dat ene zonnepaneel maar ook alles wat daar mee samenhangt. Daarbij zullen olie & energiemaatschappijen er alles aan doen om hun winstcontrole (patenten en rechten) te behouden.
Denk aan wat Nuon doet, je FF ca. ¤10K rekenen voor heraansluiten SV (twee leidinkjes), je moet wel heel erg zeker van je (eigen) verwarmingsvoorziening zijn wil je je - tijdelijk - laten afsluiten.

Reken maar dat er een modus wordt gevonden zodat "self supporters" worden meegenomen in het (mee)dokken. Dat er een paar aan het eind van de klokgrafiek free-riden of ontzaglijk genaaid worden is nu eenmaal inherent aan onze onder(in)drukwekkende "democratie"
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat allemaal gezegd il niet zeggen dat ik tegen bent. Wel kan ik wat boos worden hoe dingen door de strot worden geduwd met mooie voorbeelden die wijzen naar mensen (nofi) die het wel (al, relatief makkelijk) voor elkaar hebben. Die mensen dan ¤6000 ter stimulering geven is ronduit onzinnig.

Wanneer je een Tesla e.d. kan & wilt betalen is die ¤6K meer of minder subsidie, imho geen werkelijke reden om over te stappen. Een goed product verkoopt zich ook zonder die korting.
De stimulans moet wmb komen uit het maken van een eerlijke keuze op basis van levensduur etc. en werkelijk toegevoegde waarde.
Klimaat argumentatie is een marginaal, wel sterk dwangmatig marketing, verhaal.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_183496158
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2018 13:22 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

True. Is het voordeel voor de zakelijke leaserijder. Ben jij dat niet en heb je hem prive gekocht? Dan heb je geen BPM betaald. Hoe dan ook, lease of koop, je krijgt een enorm financieel voordeel. Dus daar heeft Bart2002 grotendeels gelijk. En jij hebt dus ook geen auto van een ton gekocht. :)
Maar goed. :) Dat lijkt erg erg gevoelig te liggen en daar mag je dus niets van zeggen want dan ben je een "stoorzender" en wat al niet (arrogant, eigenwijs en krankzinnig) :D . Ik denk dat ze zich stiekem een beetje schamen voor de subsidie. Het reageert i.i.g. altijd als door een adder gebeten. :P Wat ik dan weer leuk vind. Verder zijn die subsidies voor het "zakelijk" besturen van een Tesla gewoon bekend en openbaar en reken maar dat ze er gebruik van maken.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_183496215
quote:
14s.gif Op zondag 2 december 2018 15:58 schreef Vallon het volgende:

[..]

Komt aardig in de richting. Het wordt nog veel interessanter wanneer we echt gaan elektrificeren.... waar je niet onderuit komt. Het gros (nofi) woont op een ongunstige plaats.
De autoś zijn goed voor die 17% vermeerdering... wanneer je daarbij de verwaming gaat optellen kan je dat (vinger in de lucht) nog 's ver(drie)dubbelen.
(Auto, wekelijks opladen = 2500kWh/jaar, verwarming 1100m³=10.000kWh)
Doe je de rest, industrie etc. erbij, kon je op minimaal een totale verdubbeling van wat er nu aan elektra/capaciteit beschikbaar is en wordt gebruikt.

In andere draadjes en ook hier goed verwoord:

[..]

De politiek weet dat trouwens heel goed en het is altijd handig om je die "precaire" discussies van de domme te houden (een bekend voorzitterstrucje: verdeel & heers).
//--//

Onze huidige elektra-infrastructuur is ongeschikt is voor de benodigde (retour)transitie. Natuurlijk hoeft het niet in één keer. Die (extra) ombouw gaan we dus ook nog betalen.
Het is niet alleen die auto, die warmtepomp, dat ene zonnepaneel maar ook alles wat daar mee samenhangt. Daarbij zullen olie & energiemaatschappijen er alles aan doen om hun winstcontrole (patenten en rechten) te behouden.
Denk aan wat Nuon doet, je FF ca. ¤10K rekenen voor heraansluiten SV (twee leidinkjes), je moet wel heel erg zeker van je (eigen) verwarmingsvoorziening zijn wil je je - tijdelijk - laten afsluiten.

Reken maar dat er een modus wordt gevonden zodat "self supporters" worden meegenomen in het (mee)dokken. Dat er een paar aan het eind van de klokgrafiek free-riden of ontzaglijk genaaid worden is nu eenmaal inherent aan onze onder(in)drukwekkende "democratie"
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat allemaal gezegd il niet zeggen dat ik tegen bent. Wel kan ik wat boos worden hoe dingen door de strot worden geduwd met mooie voorbeelden die wijzen naar mensen (nofi) die het wel (al, relatief makkelijk) voor elkaar hebben. Die mensen dan ¤6000 ter stimulering geven is ronduit onzinnig.

Wanneer je een Tesla e.d. kan & wilt betalen is die ¤6K meer of minder subsidie, imho geen werkelijke reden om over te stappen. Een goed product verkoopt zich ook zonder die korting.
De stimulans moet wmb komen uit het maken van een eerlijke keuze op basis van levensduur etc. en werkelijk toegevoegde waarde.
Klimaat argumentatie is een marginaal, wel sterk dwangmatig marketing, verhaal.
10.000kWh aan warmte kost met een warmtepomp zo'n 2000 tot 3000kWh aan stroom.

Dus ik denk dat je iets te hoog zit ;)

Mijn woning is vrijstaand, 150m2 en uit 2003. Met zo'n 3500kWh per jaar zou ik genoeg moeten hebben voor verwarming en warm water uit m'n warmtepomp.

[ Bericht 1% gewijzigd door TheFreshPrince op 02-12-2018 16:16:44 ]
pi_183496857
Op Tweakers (waar ik ook veel rondhang) wordt overigens een Excel sheet bijgehouden met het kWh verbruik van warmtepompen van diverse leden:

http://ateliervanwolde.nl/downloaden-w

10.000kWh aan warmte en 2500kWh aan verbruik per jaar is niet uit de lucht gegrepen, met een gemiddelde COP van zo'n 4.0 is dat realistisch.
  zondag 2 december 2018 @ 16:27:39 #266
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_183496873
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2018 16:05 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Een gemiddelde woning zal inderdaad zo'n 10.000kWh aan warmte nodig hebben.
Met een warmtepomp kost je dat zo'n 2000 tot 3000kWh aan stroom.

Dus ik denk dat je iets te hoog zit ;)
Dus je moet zeg elke 15 jaar een warmtepomp aankopen.... van zeg ¤7K (15KW versie, excl infra) die je wel moet ophoesten..... van (normaliter) krappe inkomensbudgetten en ook ruimte voor moet hebben. Een normale CV ketel (met erg heet tapwater) is zeg ¤2K en heeft voldoende aan een ruim & stil keukenkastje.

Ik snap je betoog..... en keer mij vooral tegen het, "geen punt moet je ff dokken verhaal" wat wordt uitgespreid. Daarbij is gas, qua energie-inhoud/afgifte versus consumentenprijs, minimaal 3x goedkoper dan electra. Het financiële voordeel van een WP is daarmee voor de armlastige consument - zeker op de middellange termijn - sws te verwaarlozen.

Het beleid van de energie transitie is vooral gericht op de 10-15% mensen die het geld toch al hebben, zodat die (positief gesteld) als overtuigend voorbeeld kan dienen voor 60% middeninkomens en de rest van de verliezers nog verder wegdrukt in de ver(w)arming.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_183497012
quote:
12s.gif Op zondag 2 december 2018 16:27 schreef Vallon het volgende:

[..]

Dus je moet zeg elke 15 jaar een warmtepomp aankopen.... van zeg ¤7K (15KW versie, excl infra) die je wel moet ophoesten..... van (normaliter) krappe inkomensbudgetten en ook ruimte voor moet hebben. Een normale CV ketel (met erg heet tapwater) is zeg ¤2K en heeft voldoende aan een ruim & stil keukenkastje.

Ik snap je betoog..... en keer mij vooral tegen het, "geen punt moet je ff dokken verhaal" wat wordt uitgespreid. Daarbij is gas, qua energie-inhoud/afgifte versus consumentenprijs, minimaal 3x goedkoper dan electra. Het financiële voordeel van een WP is daarmee voor de armlastige consument - zeker op de middellange termijn - sws te verwaarlozen.

Het beleid van de energie transitie is vooral gericht op de 10-15% mensen die het geld toch al hebben, zodat die (positief gesteld) als overtuigend voorbeeld kan dienen voor 60% middeninkomens en de rest van de verliezers nog verder wegdrukt in de ver(w)arming.
Bij een COP van 2.7 wordt elektrisch stoken goedkoper dan aardgas, dus 3x lijkt me dan wel een goede schatting van je.

En niet iedereen plaatst een warmtepomp van 14kW, de meeste woningen kunnen toe met een 5 tot 8kW model als ze voldoende zijn geïsoleerd. In een niet geïsoleerde woning zou ik sowieso niet beginnen aan een warmtepomp, dan haal je die COP 2.7 nooit en te nimmer.
Mijn warmtepomp is eigenlijk wat overbemeten, voordeel is wel dat hij daardoor in deellast kan draaien en lekker stil is.

Maar ik begrijp je, het is lang niet door iedereen op te hoesten.
pi_183497056
Goede nieuws van gisteren is dat ik de ISDE subsidie toegewezen heb gekregen, dat is alvast ¤2800 die op m'n spaarrekening gaat voor de nieuwe warmtepomp over 15 jaar :+
pi_183497097
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2018 13:22 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Hoe dan ook, lease of koop, je krijgt een enorm financieel voordeel. Dus daar heeft Bart2002 grotendeels gelijk. :)
Dat heb ik nooit ontkend. Ik heb een tesla gekocht omdat deze zakelijk erg aantrekkelijk is.

Niet zo aantrekkelijk als een Aygo, maar wel een goede deal.

En voor de volledigheid; ik ben een enorme profeet.

[ Bericht 0% gewijzigd door GewoonKees op 02-12-2018 16:44:16 ]
pi_183497108
En Bart vergeet begrijpend te lezen of is te dom om te poepen dus daar ga ik niet meer op in.

[ Bericht 61% gewijzigd door GewoonKees op 02-12-2018 16:47:15 ]
  zondag 2 december 2018 @ 16:44:00 #271
223838 Adrenaline0182
The best is yet to come!
pi_183497220
Leuk man, linkse hobby's. Jarenlang was hun onbeperkte immigratie van zogenaamde vluchtelingen hun stokpaardje, maar nu mensen daar niet meer intrappen maken ze ons bang met groene gekte. Wat een wereld.
pi_183497443
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2018 16:44 schreef Adrenaline0182 het volgende:
Leuk man, linkse hobby's. Jarenlang was hun onbeperkte immigratie van zogenaamde vluchtelingen hun stokpaardje, maar nu mensen daar niet meer intrappen maken ze ons bang met groene gekte. Wat een wereld.
Links? Huh? :D Welke linkse kabinetten hebben we gehad, de laatste 15 jaar?
Of leg je het beleid van de afgelopen 15 jaar bij partijen die niet hebben mee-geregeerd?

Eric Wiebes is toch echt van de VVD...
  zondag 2 december 2018 @ 16:59:48 #273
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_183497466
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2018 16:34 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Bij een COP van 2.7 wordt elektrisch stoken goedkoper dan aardgas, dus 3x lijkt me dan wel een goede schatting van je.

En niet iedereen plaatst een warmtepomp van 14kW, de meeste woningen kunnen toe met een 5 tot 8kW model als ze voldoende zijn geïsoleerd. In een niet geïsoleerde woning zou ik sowieso niet beginnen aan een warmtepomp, dan haal je die COP 2.7 nooit en te nimmer.
Mijn warmtepomp is eigenlijk wat overbemeten, voordeel is wel dat hij daardoor in deellast kan draaien en lekker stil is.

Maar ik begrijp je, het is lang niet door iedereen op te hoesten.
Het verhaal is, voor mij, dat het onwenselijk is dat er subsidies worden verstrekt die meestentijds toch terecht komen bij mensen die het niet (echt) nodig hebben en toch al van plan waren te investeren.

"Ze" en dat begrijp ik psychologisch prima zochten alleen nog een argumentje die in hun straatje passend & overtuigend klinkt. Natuurlijk begrijp ik ook dat je (ook ik) geen nee ga zeggen tegen een voordeel wat kan worden benut.
Dat is (helaas) hoe onze maatschappij werkt: liever 10% korting op kosten van de ander dan 0% op wat ik toch al wilde (kopen).

Mja, terug naar de ¤6K subsidie die (in)direct zal worden betaald door mensen die (voorlopig) geen reële keuze hebben, daarmee de markt manipulerend voor mensen die toch al van plan waren te innoveren.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_183497711
quote:
18s.gif Op zondag 2 december 2018 16:59 schreef Vallon het volgende:

[..]

Het verhaal is, voor mij, dat het onwenselijk is dat er subsidies worden verstrekt die meestentijds toch terecht komen bij mensen die het niet (echt) nodig hebben en toch al van plan waren te investeren.

"Ze" en dat begrijp ik psychologisch prima zochten alleen nog een argumentje die in hun straatje passend & overtuigend klinkt. Natuurlijk begrijp ik ook dat je (ook ik) geen nee ga zeggen tegen een voordeel wat kan worden benut.
Dat is (helaas) hoe onze maatschappij werkt: liever 10% korting op kosten van de ander dan 0% op wat ik toch al wilde (kopen).

Mja, terug naar de ¤6K subsidie die (in)direct zal worden betaald door mensen die (voorlopig) geen reële keuze hebben, daarmee de markt manipulerend voor mensen die toch al van plan waren te innoveren.
Ja, dat hou je toch in Nederland... en zodra een subsidie succesvol wordt noemt men het weer "misbruik maken van een regeling" en wordt het afgeschaft.

Iedereen heeft wel eens voor- of nadeel van een regeling, zoals het belastingvrij rijden in m'n oldtimer. Jarenlang hoge LPG wegenbelasting betaald tot hij belastingvrij werd, dat duurde zo'n 8 maanden en het werd afgeschaft. Maarja, het is niet anders. Veel kilometers maakte ik niet, woon- werkverkeer deed ik in de bedrijfsauto (gereedschap, direct naar klant kunnen, etc).
pi_183497773
quote:
1s.gif Op zondag 2 december 2018 16:39 schreef GewoonKees het volgende:
En Bart vergeet begrijpend te lezen of is te dom om te poepen dus daar ga ik niet meer op in.
Volgens mij ben jij hier degene die te dom is om te poepen.

Met je 800 kilo aan accu's.

[ Bericht 0% gewijzigd door BoneThugss op 02-12-2018 17:24:24 ]
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')