abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_183467014
registreer om deze reclame te verbergen
Originele OP van Magnet:

quote:
’Accijns benzine en diesel omhoog voor subsidie stekkerauto’

DEN HAAG - De accijns op benzine en diesel moet nog hoger worden om megasubsidies voor de aanschaf van elektrische auto’s uit te kunnen delen. Ook moeten mensen om die reden meer wegenbelasting gaan betalen.

Deze plannen liggen op tafel bij de onderhandelingen over een klimaatakkoord, melden verschillende media. De aanschafsubsidie zou op het hoogtepunt zesduizend euro moeten bedragen.

Benzine en diesel duurder
Om miljarden aan subsidies rond te kunnen pompen willen de onderhandelaars rijden op benzine en diesel duurder maken door een accijns verhoging van een eurocent in 2020 en nog eens een cent drie jaar later.

RAI Vereniging, ANWB en Bovag, die samen met de milieubeweging onderhandelen over de toekomst van de automobilist, willen de plannen nog niet inhoudelijk verdedigen. Volgens de autoclubs „zijn de gesprekken nog in volle gang.” Eind december staat de presentatie van het klimaatakkoord gepland. Het kabinet moet daarna beslissen welke voorstellen worden overgenomen.

Afgelopen weekend kwam naar buiten dat ook rekeningrijden weer op tafel ligt. Minister Van Nieuwenhuizen (Infrastructuur) heeft al laten weten dat een voorstel voor het heffen per kilometer de prullenbak in kan.

Niet alleen in Nederland dreigt de automobilist meer te moeten gaan betalen voor klimaatplannen. In Frankrijk zijn momenteel grote protesten tegen de accijnsverhogingen door de regering-Macron.

bron: https://www.telegraaf.nl/nieuws/2859161/accijns-benzine-en-diesel-omhoog-voor-subsidie-stekkerauto
aanvullende bron: https://tweakers.net/nieuws/146361/kabinet-wil-aanschaf-elektrische-auto-subsidieren-met-6000-euro-in-2021.html

Het lijkt er op dat het voorgenomen beleid om in 2030 alleen nog verkoop van elektrische auto's toe te staan een extra duwtje in de rug krijgt.

De extra subsidie gaat vermoedelijk betaald worden door hogere accijnzen op brandstof en een hogere wegenbelasting voor iedereen die nog een verbrandingsmotor in het vooronder heeft liggen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 20:14 schreef MaGNeT het volgende:
De subsidie voor dit topic is bijna op.
Heb nog ergens een potje kunnen aanboren voor een nieuw deel. Game on! :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_183467325
Leuk voor het milieu al die lithium accu's. :')
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_183467464
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 21:58 schreef oranjevogel1 het volgende:
Leuk voor het milieu al die lithium accu's. :')
Leuk voor je longen al die benzine en diesel auto's :')
pi_183467468
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 21:58 schreef oranjevogel1 het volgende:
Leuk voor het milieu al die lithium accu's. :')
Het is gewoon een ander "kwaad". De mens wil op dezelfde voet doorgaan. Men wil geen vele stapjes terug. Wat m.i. wel noodzakelijk is. We doen net of er nooit een einde komt aan de resources van moeder Aarde om maar in onze niet aflatende energiebehoefte en zwaar ongezonde vervoersbehoefte te voorzien.

Ik vind het echt een mentaliteit van: na ons de zondvloed. Meer meer meer.

Of het nou op brandstof werkt of op elektriciteit: we willen gewoon zo door en moeten er niets van merken. Dat is echt fucking kortzichtig.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_183467562
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 22:03 schreef wawowiewa het volgende:

[..]

Leuk voor je longen al die benzine en diesel auto's :')
Ik zie geen probleem, behalve in grote steden waar de concentratie te hoog is. Enige oplossing: grote steden autovrij maken.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_183467602
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 22:03 schreef wawowiewa het volgende:

[..]

Leuk voor je longen al die benzine en diesel auto's :')
Je kunt geen 96 miljoen (!) vaten olie per dag (!) blijven oppompen maar je kunt ook niet alle berijders van automobielen elektrisch laten rijden. De middelen raken uitgeput en schieten tekort. We moeten vele stappen terug maar dat hoor je nooit. We gaan lekker blind door.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_183467739
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 22:09 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Je kunt geen 96 miljoen (!) vaten olie per dag (!) blijven oppompen maar je kunt ook niet alle berijders van automobielen elektrisch laten rijden. De middelen raken uitgeput en schieten tekort. We moeten vele stappen terug maar dat hoor je nooit. We gaan lekker blind door.
Zie het probleem met elektrisch rijden niet, de stroom kan zelfs uit duurzame bronnen komen.
De productie van accu's is schoner dan productie van benzine/diesel, zeker wanneer je de boel ook nog eens gaat recyclen.

Volgende stap: verbod verdere verkoop van verbrandingsmotoren, en steden verbrandingsmotor vrij
pi_183467762
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 22:07 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Ik zie geen probleem, behalve in grote steden waar de concentratie te hoog is. Enige oplossing: grote steden autovrij maken.
Denk toch dat je je daarin vergist, er zijn meerdere internationale wetenschappelijke onderzoeken naar de effecten van fijnstof gedaan. Langs een drukke weg wonen heeft zeker effect op je gezondheid echt niet alleen maar de grote steden....
pi_183467861
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 22:14 schreef wawowiewa het volgende:

[..]

Langs een drukke weg wonen heeft zeker effect op je gezondheid echt niet alleen maar de grote steden....
Als alle grote steden autovrij zijn, blijven er weinig echt drukke wegen over.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_183467924
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 22:18 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Als alle grote steden autovrij zijn, blijven er weinig echt drukke wegen over.
Hoe ga je dat oplossen logistiek gezien ? Veel vrachtverkeer nodig om de steden te bevoorraden, moet dat met de tram ?
pi_183468051
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 22:20 schreef wawowiewa het volgende:

[..]

Hoe ga je dat oplossen logistiek gezien ? Veel vrachtverkeer nodig om de steden te bevoorraden, moet dat met de tram ?
Trolleybussen cq. Trolleyvrachtwagens lijken mij veel geschikter.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_183468102
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 22:13 schreef wawowiewa het volgende:
Zie het probleem met elektrisch rijden niet, de stroom kan zelfs uit duurzame bronnen komen.
Nee, dat is het probleem inderdaad dat men dat niet ziet. Die transitie is onmogelijk. Gebaseerd op wensdenken. Die duurzame bronnen die we daar voor nodig hebben zijn er niet en komen er ook niet. We rekenen liever niet uit wat er voor nodig is want dat is schrikken.

We moeten vele stapjes terug. Maar dat willen we niet.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_183468126
De extra subsidie gaat vermoedelijk betaald worden door hogere accijnzen op brandstof en een hogere wegenbelasting voor iedereen die nog een verbrandingsmotor in het vooronder heeft liggen.

Al weer.
Hadden ze laatste ook gedaan met de co tax op de wagen.
Dat was iets van 5jaar terug

Ging mij suzuki vitara villager 6 cilinder van 55euro naar 70eur per maand wegen belasting.

Nee laat de mensen die niet zomaar een anderen auto kopen maar weer betalen.
Die arme sloeber die verplicht is om in de file te staan .
Omdat zijn werk geen flex tijden voor zijn functie is.

Ik spuug er zo wat op.
We betalen hogere brandstof prijzen.
Dikke wegen belasting
De achterlijke bpm op de wagens.
De co tax op wagens die te veel verbruiken .

Nee ze weten wel welke bevolking groepen ze moeten uitmelken .
bassie is gek
pi_183468335
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 21:58 schreef oranjevogel1 het volgende:
Leuk voor het milieu al die lithium accu's. :')
Zeker, maar goed dat al die accu's niet verbrand worden tijdens het rijden!
't gaat om hoe je ermee omgaat
pi_183468435
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 22:27 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Nee, dat is het probleem inderdaad dat men dat niet ziet. Die transitie is onmogelijk. Gebaseerd op wensdenken. Die duurzame bronnen die we daar voor nodig hebben zijn er niet en komen er ook niet. We rekenen liever niet uit wat er voor nodig is want dat is schrikken.

We moeten vele stapjes terug. Maar dat willen we niet.
1% van de sahara volbouwen met panelen en je bent er
https://www.forbes.com/si(...)sahara/#6641dbaad440

we moeten niet terug, we moeten vooruit!
pi_183468458
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 22:28 schreef suijkerbuijk het volgende:
De extra subsidie gaat vermoedelijk betaald worden door hogere accijnzen op brandstof en een hogere wegenbelasting voor iedereen die nog een verbrandingsmotor in het vooronder heeft liggen.

Al weer.
Hadden ze laatste ook gedaan met de co tax op de wagen.
Dat was iets van 5jaar terug

Ging mij suzuki vitara villager 6 cilinder van 55euro naar 70eur per maand wegen belasting.

Nee laat de mensen die niet zomaar een anderen auto kopen maar weer betalen.
Die arme sloeber die verplicht is om in de file te staan .
Omdat zijn werk geen flex tijden voor zijn functie is.

Ik spuug er zo wat op.
We betalen hogere brandstof prijzen.
Dikke wegen belasting
De achterlijke bpm op de wagens.
De co tax op wagens die te veel verbruiken .

Nee ze weten wel welke bevolking groepen ze moeten uitmelken .
Je kunt ook dichter bij je werk gaan wonen en de fiets pakken
pi_183468647
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 22:43 schreef wawowiewa het volgende:

[..]

Je kunt ook dichter bij je werk gaan wonen en de fiets pakken
De ellende met verhuizen voor je werk is wel een beetje dat tijden veranderd zijn.
Vroeger zat je je hele leven bij 1 werkgever, nu heb je als je pech hebt ieder jaar een andere, dan kan je wel blijven verhuizen.

Het is makkelijker om werk te zoeken in de regio waar je woont.
  vrijdag 30 november 2018 @ 22:55:16 #18
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_183468682
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 22:43 schreef wawowiewa het volgende:

[..]

Je kunt ook dichter bij je werk gaan wonen en de fiets pakken
Heb jij ook al een subsidie-Tesla? Altijd zo makkelijk praten "dan verhuis je toch even" terwijl de zekerheid van een vaste baan vrijwel niet meer bestaat. Dan kan je wel blijven verhuizen en moet je dat ook nog eens kunnen betalen elke keer.
pi_183468817
Link die accijnzen en subsidie die er uit voort moet komen dan maar aan inkomen/vermogen.
pi_183468939
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 23:01 schreef havanagila het volgende:
Link die accijnzen en subsidie die er uit voort moet komen dan maar aan inkomen/vermogen.
Handig bij het tanken "mag ik even uw laatste loonstrookje en een overzicht van uw rekeningen?" :D
pi_183470745
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 22:43 schreef wawowiewa het volgende:

[..]

Je kunt ook dichter bij je werk gaan wonen en de fiets pakken
Oke ik zal je een antwoord geven .
Daarna verwacht ik van je een tegen antwoord waar je over na gedacht heb.

Jaren ben.ik met de metro en fiets na me werk gegaan .
Om precies te zijn 21jaar lang

Nu is mijn rug versleten en kan ik niet tegen de trilling van de metro door de rails.
Fietsen kan ik dus ook niet meer wegens de zelfde reden .
Ik koop dus een hoge auto zodat ik makkelijk kan instappen .
En weer na me werk kan .
Mijn huis verkopen is geen optie simpel .
De huis is bijna afbetaald .
En krijg geen normalen hypotheek meer wegens mijn ziekte .

Dus nu je gelezen heeft over mij.
Hoeveel mensen zullen net als ik op eens een auto nodig hebben?

Verhuizen is namelijk niet altijd een optie .
Net zo min als thuis werken ,wegens sommige beroepen je niet thuis kan uitvoeren .

Hoop dat je de volgende keer met antwoorden zoals.
Ga verhuizen en neem een fiets.
Dat je weer eens over mijn verhaal te binnen schiet in je gedachten.
bassie is gek
  zaterdag 1 december 2018 @ 01:25:00 #22
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_183470798
Ik snap ook wel dat de elektrische auto de toekomst is,
nu wordt de energie daarvoor nog vooral niet heel schoon opgewekt, maar in de toekomst kan dat wel.
Benzine-auto's zullen altijd vervuilend zijn.
Het is alleen even de vraag hoe de overheid dat moet stimuleren, en of de overheid dat sowieso zou moeten stimuleren.
Zoals de plannen nu zijn, is het in mijn ogen niet heel eerlijk.
Als je echt van de olie af wil, geef dan iedereen de mogelijkheid over te stappen op een elektrische auto.
  zaterdag 1 december 2018 @ 01:29:10 #23
381065 vigen98
Cryptokoning 2018
pi_183470840
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 22:09 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Je kunt geen 96 miljoen (!) vaten olie per dag (!) blijven oppompen maar je kunt ook niet alle berijders van automobielen elektrisch laten rijden. De middelen raken uitgeput en schieten tekort. We moeten vele stappen terug maar dat hoor je nooit. We gaan lekker blind door.
:')

Dit is de grootste mythe die maar herhaalt wordt. We vinden juist meer oliereserves.
Elke pen is machtiger dan een zwaard of een blaffer.
  zaterdag 1 december 2018 @ 01:48:03 #24
401520 SebbeSwensje
Sebbe+Swensje=SebbeSwensje
pi_183471044
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2018 01:17 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]

Oke ik zal je een antwoord geven .
Daarna verwacht ik van je een tegen antwoord waar je over na gedacht heb.

Jaren ben.ik met de metro en fiets na me werk gegaan .
Om precies te zijn 21jaar lang

Nu is mijn rug versleten en kan ik niet tegen de trilling van de metro door de rails.
Fietsen kan ik dus ook niet meer wegens de zelfde reden .
Ik koop dus een hoge auto zodat ik makkelijk kan instappen .
En weer na me werk kan .
Mijn huis verkopen is geen optie simpel .
De huis is bijna afbetaald .
En krijg geen normalen hypotheek meer wegens mijn ziekte .

Dus nu je gelezen heeft over mij.
Hoeveel mensen zullen net als ik op eens een auto nodig hebben?

Verhuizen is namelijk niet altijd een optie .
Net zo min als thuis werken ,wegens sommige beroepen je niet thuis kan uitvoeren .

Hoop dat je de volgende keer met antwoorden zoals.
Ga verhuizen en neem een fiets.
Dat je weer eens over mijn verhaal te binnen schiet in je gedachten.
Particuliere huur a 1200 euro per maand?
Dit snap ik ook niet.
pi_183473112
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2018 01:48 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]

Particuliere huur a 1200 euro per maand?
Deze onzin antwoord ga ik nog niet eens beantwoorden.
bassie is gek
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')