abonnement Unibet Coolblue
pi_183467014
Originele OP van Magnet:

quote:
’Accijns benzine en diesel omhoog voor subsidie stekkerauto’

DEN HAAG - De accijns op benzine en diesel moet nog hoger worden om megasubsidies voor de aanschaf van elektrische auto’s uit te kunnen delen. Ook moeten mensen om die reden meer wegenbelasting gaan betalen.

Deze plannen liggen op tafel bij de onderhandelingen over een klimaatakkoord, melden verschillende media. De aanschafsubsidie zou op het hoogtepunt zesduizend euro moeten bedragen.

Benzine en diesel duurder
Om miljarden aan subsidies rond te kunnen pompen willen de onderhandelaars rijden op benzine en diesel duurder maken door een accijns verhoging van een eurocent in 2020 en nog eens een cent drie jaar later.

RAI Vereniging, ANWB en Bovag, die samen met de milieubeweging onderhandelen over de toekomst van de automobilist, willen de plannen nog niet inhoudelijk verdedigen. Volgens de autoclubs „zijn de gesprekken nog in volle gang.” Eind december staat de presentatie van het klimaatakkoord gepland. Het kabinet moet daarna beslissen welke voorstellen worden overgenomen.

Afgelopen weekend kwam naar buiten dat ook rekeningrijden weer op tafel ligt. Minister Van Nieuwenhuizen (Infrastructuur) heeft al laten weten dat een voorstel voor het heffen per kilometer de prullenbak in kan.

Niet alleen in Nederland dreigt de automobilist meer te moeten gaan betalen voor klimaatplannen. In Frankrijk zijn momenteel grote protesten tegen de accijnsverhogingen door de regering-Macron.

bron: https://www.telegraaf.nl/nieuws/2859161/accijns-benzine-en-diesel-omhoog-voor-subsidie-stekkerauto
aanvullende bron: https://tweakers.net/nieuws/146361/kabinet-wil-aanschaf-elektrische-auto-subsidieren-met-6000-euro-in-2021.html

Het lijkt er op dat het voorgenomen beleid om in 2030 alleen nog verkoop van elektrische auto's toe te staan een extra duwtje in de rug krijgt.

De extra subsidie gaat vermoedelijk betaald worden door hogere accijnzen op brandstof en een hogere wegenbelasting voor iedereen die nog een verbrandingsmotor in het vooronder heeft liggen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 20:14 schreef MaGNeT het volgende:
De subsidie voor dit topic is bijna op.
Heb nog ergens een potje kunnen aanboren voor een nieuw deel. Game on! :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_183467325
Leuk voor het milieu al die lithium accu's. :')
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_183467464
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 21:58 schreef oranjevogel1 het volgende:
Leuk voor het milieu al die lithium accu's. :')
Leuk voor je longen al die benzine en diesel auto's :')
pi_183467468
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 21:58 schreef oranjevogel1 het volgende:
Leuk voor het milieu al die lithium accu's. :')
Het is gewoon een ander "kwaad". De mens wil op dezelfde voet doorgaan. Men wil geen vele stapjes terug. Wat m.i. wel noodzakelijk is. We doen net of er nooit een einde komt aan de resources van moeder Aarde om maar in onze niet aflatende energiebehoefte en zwaar ongezonde vervoersbehoefte te voorzien.

Ik vind het echt een mentaliteit van: na ons de zondvloed. Meer meer meer.

Of het nou op brandstof werkt of op elektriciteit: we willen gewoon zo door en moeten er niets van merken. Dat is echt fucking kortzichtig.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_183467562
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 22:03 schreef wawowiewa het volgende:

[..]

Leuk voor je longen al die benzine en diesel auto's :')
Ik zie geen probleem, behalve in grote steden waar de concentratie te hoog is. Enige oplossing: grote steden autovrij maken.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_183467602
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 22:03 schreef wawowiewa het volgende:

[..]

Leuk voor je longen al die benzine en diesel auto's :')
Je kunt geen 96 miljoen (!) vaten olie per dag (!) blijven oppompen maar je kunt ook niet alle berijders van automobielen elektrisch laten rijden. De middelen raken uitgeput en schieten tekort. We moeten vele stappen terug maar dat hoor je nooit. We gaan lekker blind door.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_183467739
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 22:09 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Je kunt geen 96 miljoen (!) vaten olie per dag (!) blijven oppompen maar je kunt ook niet alle berijders van automobielen elektrisch laten rijden. De middelen raken uitgeput en schieten tekort. We moeten vele stappen terug maar dat hoor je nooit. We gaan lekker blind door.
Zie het probleem met elektrisch rijden niet, de stroom kan zelfs uit duurzame bronnen komen.
De productie van accu's is schoner dan productie van benzine/diesel, zeker wanneer je de boel ook nog eens gaat recyclen.

Volgende stap: verbod verdere verkoop van verbrandingsmotoren, en steden verbrandingsmotor vrij
pi_183467762
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 22:07 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Ik zie geen probleem, behalve in grote steden waar de concentratie te hoog is. Enige oplossing: grote steden autovrij maken.
Denk toch dat je je daarin vergist, er zijn meerdere internationale wetenschappelijke onderzoeken naar de effecten van fijnstof gedaan. Langs een drukke weg wonen heeft zeker effect op je gezondheid echt niet alleen maar de grote steden....
pi_183467861
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 22:14 schreef wawowiewa het volgende:

[..]

Langs een drukke weg wonen heeft zeker effect op je gezondheid echt niet alleen maar de grote steden....
Als alle grote steden autovrij zijn, blijven er weinig echt drukke wegen over.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_183467924
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 22:18 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Als alle grote steden autovrij zijn, blijven er weinig echt drukke wegen over.
Hoe ga je dat oplossen logistiek gezien ? Veel vrachtverkeer nodig om de steden te bevoorraden, moet dat met de tram ?
pi_183468051
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 22:20 schreef wawowiewa het volgende:

[..]

Hoe ga je dat oplossen logistiek gezien ? Veel vrachtverkeer nodig om de steden te bevoorraden, moet dat met de tram ?
Trolleybussen cq. Trolleyvrachtwagens lijken mij veel geschikter.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_183468102
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 22:13 schreef wawowiewa het volgende:
Zie het probleem met elektrisch rijden niet, de stroom kan zelfs uit duurzame bronnen komen.
Nee, dat is het probleem inderdaad dat men dat niet ziet. Die transitie is onmogelijk. Gebaseerd op wensdenken. Die duurzame bronnen die we daar voor nodig hebben zijn er niet en komen er ook niet. We rekenen liever niet uit wat er voor nodig is want dat is schrikken.

We moeten vele stapjes terug. Maar dat willen we niet.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_183468126
De extra subsidie gaat vermoedelijk betaald worden door hogere accijnzen op brandstof en een hogere wegenbelasting voor iedereen die nog een verbrandingsmotor in het vooronder heeft liggen.

Al weer.
Hadden ze laatste ook gedaan met de co tax op de wagen.
Dat was iets van 5jaar terug

Ging mij suzuki vitara villager 6 cilinder van 55euro naar 70eur per maand wegen belasting.

Nee laat de mensen die niet zomaar een anderen auto kopen maar weer betalen.
Die arme sloeber die verplicht is om in de file te staan .
Omdat zijn werk geen flex tijden voor zijn functie is.

Ik spuug er zo wat op.
We betalen hogere brandstof prijzen.
Dikke wegen belasting
De achterlijke bpm op de wagens.
De co tax op wagens die te veel verbruiken .

Nee ze weten wel welke bevolking groepen ze moeten uitmelken .
pi_183468335
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 21:58 schreef oranjevogel1 het volgende:
Leuk voor het milieu al die lithium accu's. :')
Zeker, maar goed dat al die accu's niet verbrand worden tijdens het rijden!
't gaat om hoe je ermee omgaat
pi_183468435
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 22:27 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Nee, dat is het probleem inderdaad dat men dat niet ziet. Die transitie is onmogelijk. Gebaseerd op wensdenken. Die duurzame bronnen die we daar voor nodig hebben zijn er niet en komen er ook niet. We rekenen liever niet uit wat er voor nodig is want dat is schrikken.

We moeten vele stapjes terug. Maar dat willen we niet.
1% van de sahara volbouwen met panelen en je bent er
https://www.forbes.com/si(...)sahara/#6641dbaad440

we moeten niet terug, we moeten vooruit!
pi_183468458
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 22:28 schreef suijkerbuijk het volgende:
De extra subsidie gaat vermoedelijk betaald worden door hogere accijnzen op brandstof en een hogere wegenbelasting voor iedereen die nog een verbrandingsmotor in het vooronder heeft liggen.

Al weer.
Hadden ze laatste ook gedaan met de co tax op de wagen.
Dat was iets van 5jaar terug

Ging mij suzuki vitara villager 6 cilinder van 55euro naar 70eur per maand wegen belasting.

Nee laat de mensen die niet zomaar een anderen auto kopen maar weer betalen.
Die arme sloeber die verplicht is om in de file te staan .
Omdat zijn werk geen flex tijden voor zijn functie is.

Ik spuug er zo wat op.
We betalen hogere brandstof prijzen.
Dikke wegen belasting
De achterlijke bpm op de wagens.
De co tax op wagens die te veel verbruiken .

Nee ze weten wel welke bevolking groepen ze moeten uitmelken .
Je kunt ook dichter bij je werk gaan wonen en de fiets pakken
pi_183468647
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 22:43 schreef wawowiewa het volgende:

[..]

Je kunt ook dichter bij je werk gaan wonen en de fiets pakken
De ellende met verhuizen voor je werk is wel een beetje dat tijden veranderd zijn.
Vroeger zat je je hele leven bij 1 werkgever, nu heb je als je pech hebt ieder jaar een andere, dan kan je wel blijven verhuizen.

Het is makkelijker om werk te zoeken in de regio waar je woont.
  vrijdag 30 november 2018 @ 22:55:16 #18
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_183468682
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 22:43 schreef wawowiewa het volgende:

[..]

Je kunt ook dichter bij je werk gaan wonen en de fiets pakken
Heb jij ook al een subsidie-Tesla? Altijd zo makkelijk praten "dan verhuis je toch even" terwijl de zekerheid van een vaste baan vrijwel niet meer bestaat. Dan kan je wel blijven verhuizen en moet je dat ook nog eens kunnen betalen elke keer.
pi_183468817
Link die accijnzen en subsidie die er uit voort moet komen dan maar aan inkomen/vermogen.
pi_183468939
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 23:01 schreef havanagila het volgende:
Link die accijnzen en subsidie die er uit voort moet komen dan maar aan inkomen/vermogen.
Handig bij het tanken "mag ik even uw laatste loonstrookje en een overzicht van uw rekeningen?" :D
pi_183470745
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 22:43 schreef wawowiewa het volgende:

[..]

Je kunt ook dichter bij je werk gaan wonen en de fiets pakken
Oke ik zal je een antwoord geven .
Daarna verwacht ik van je een tegen antwoord waar je over na gedacht heb.

Jaren ben.ik met de metro en fiets na me werk gegaan .
Om precies te zijn 21jaar lang

Nu is mijn rug versleten en kan ik niet tegen de trilling van de metro door de rails.
Fietsen kan ik dus ook niet meer wegens de zelfde reden .
Ik koop dus een hoge auto zodat ik makkelijk kan instappen .
En weer na me werk kan .
Mijn huis verkopen is geen optie simpel .
De huis is bijna afbetaald .
En krijg geen normalen hypotheek meer wegens mijn ziekte .

Dus nu je gelezen heeft over mij.
Hoeveel mensen zullen net als ik op eens een auto nodig hebben?

Verhuizen is namelijk niet altijd een optie .
Net zo min als thuis werken ,wegens sommige beroepen je niet thuis kan uitvoeren .

Hoop dat je de volgende keer met antwoorden zoals.
Ga verhuizen en neem een fiets.
Dat je weer eens over mijn verhaal te binnen schiet in je gedachten.
  zaterdag 1 december 2018 @ 01:25:00 #22
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_183470798
Ik snap ook wel dat de elektrische auto de toekomst is,
nu wordt de energie daarvoor nog vooral niet heel schoon opgewekt, maar in de toekomst kan dat wel.
Benzine-auto's zullen altijd vervuilend zijn.
Het is alleen even de vraag hoe de overheid dat moet stimuleren, en of de overheid dat sowieso zou moeten stimuleren.
Zoals de plannen nu zijn, is het in mijn ogen niet heel eerlijk.
Als je echt van de olie af wil, geef dan iedereen de mogelijkheid over te stappen op een elektrische auto.
pi_183470840
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 22:09 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Je kunt geen 96 miljoen (!) vaten olie per dag (!) blijven oppompen maar je kunt ook niet alle berijders van automobielen elektrisch laten rijden. De middelen raken uitgeput en schieten tekort. We moeten vele stappen terug maar dat hoor je nooit. We gaan lekker blind door.
:')

Dit is de grootste mythe die maar herhaalt wordt. We vinden juist meer oliereserves.
pi_183471044
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2018 01:17 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]

Oke ik zal je een antwoord geven .
Daarna verwacht ik van je een tegen antwoord waar je over na gedacht heb.

Jaren ben.ik met de metro en fiets na me werk gegaan .
Om precies te zijn 21jaar lang

Nu is mijn rug versleten en kan ik niet tegen de trilling van de metro door de rails.
Fietsen kan ik dus ook niet meer wegens de zelfde reden .
Ik koop dus een hoge auto zodat ik makkelijk kan instappen .
En weer na me werk kan .
Mijn huis verkopen is geen optie simpel .
De huis is bijna afbetaald .
En krijg geen normalen hypotheek meer wegens mijn ziekte .

Dus nu je gelezen heeft over mij.
Hoeveel mensen zullen net als ik op eens een auto nodig hebben?

Verhuizen is namelijk niet altijd een optie .
Net zo min als thuis werken ,wegens sommige beroepen je niet thuis kan uitvoeren .

Hoop dat je de volgende keer met antwoorden zoals.
Ga verhuizen en neem een fiets.
Dat je weer eens over mijn verhaal te binnen schiet in je gedachten.
Particuliere huur a 1200 euro per maand?
pi_183473112
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2018 01:48 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]

Particuliere huur a 1200 euro per maand?
Deze onzin antwoord ga ik nog niet eens beantwoorden.
  zaterdag 1 december 2018 @ 10:19:06 #26
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183473286
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 22:03 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Het is gewoon een ander "kwaad". De mens wil op dezelfde voet doorgaan. Men wil geen vele stapjes terug. Wat m.i. wel noodzakelijk is. We doen net of er nooit een einde komt aan de resources van moeder Aarde om maar in onze niet aflatende energiebehoefte en zwaar ongezonde vervoersbehoefte te voorzien.

Ik vind het echt een mentaliteit van: na ons de zondvloed. Meer meer meer.

Of het nou op brandstof werkt of op elektriciteit: we willen gewoon zo door en moeten er niets van merken. Dat is echt fucking kortzichtig.
Alleen model Fred Flintstone is een ècht schone auto en supergezond.
pi_183474006
Ze gaan nog wel eens een keer invoeren dat een Range Rover diesel of BMW M550d niet meer te betalen wordt (300k in plaats van 180k), jammer van het straatbeeld... wat denken jullie, gaat dit gebeuren?
  zaterdag 1 december 2018 @ 11:33:36 #28
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_183474181
Er moet ingezet worden op waterstof als brandstof. Oneindige voorraad (het is het meest voorkomende element in het universum) en de uitstoot is puur water. In Californie wordt het al gebruikt.

https://www.azocleantech.com/video-details.aspx?VidID=84
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_183474471
Als het echt te doen was om het milieu, dan:
- waren alle scooters en brommers op het straatbeeld al elektrisch. Zo'n maatregel is makkelijker door te voeren en levert veel op! Deze krengen rijden vooral in binnensteden: plekken waar de vervuiling groter is en meer impact heeft, immers er leven meer mensen dicht op elkaar.

- was kilometerheffing/rekeningrijden al lang ingevoerd. Lubach had hier een mooi item over en ik ben het er volledig mee eens. Minder file = minder vervuiling (optrekken en afremmen). Waarom moeten mensen die eens per week rijden evenveel betalen als dagelijkse weggebruikers?

- waren er meer nieuwe, 'zuinige', kleine autootjes te vinden op ons wegdek. BPM zou twee kanten op moeten werken, grote veruilende autos duurder maken en er zou een korting moeten komen op kleine koekbakjes :7

Trouwens, laat ze voorlopig maar olie produceren: met de hoge water cut van huidige productieputten wordt er veel lithium houdend water opgepompt. Hierdoor hoef je minder afhankelijk te zijn van landen zoals Chili waar de evaporatie plaats vindt op de hoogvlaktes.

Ik zie de toekomst niet als volledig elektrisch, maar meer als een soort diversificatie op het gebied van gas, olie, waterstof, etc gecombineerd met elektriciteit. Nu zijn de verhoudingen nogal scheef, maar in de toekomst zal dit beter worden. Maar zolang vliegen (soms) goedkoper is dan het nemen van de trein zie ik het wel somber in _O-
pi_183478291
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 01:29 schreef vigen98 het volgende:

[..]

:')

Dit is de grootste mythe die maar herhaalt wordt. We vinden juist meer oliereserves.
Tegen welke prijs? Met dat afgraven van teerzanden enzo .. En 1 ding weet je zeker: aan 96 MILJOEN vaten per DAG en stijgende komt er ergens een eind aan. Zoveel is zeker. Peakoil hoor je inderdaad weinig meer over maar als alle Chinezen straks ook een autootje willen gaat het hard.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_183478342
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 11:33 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Er moet ingezet worden op waterstof als brandstof. Oneindige voorraad (het is het meest voorkomende element in het universum) en de uitstoot is puur water. In Californie wordt het al gebruikt.

https://www.azocleantech.com/video-details.aspx?VidID=84
Ik dacht eigenlijk dat jij daar meer verstand van had... waterstof is volkomen kansloos. Bovendien een "secundaire energiedrager". Het klinkt aanlokkelijk maar kan nooit op de schaal waarop wij energie verbranden toegepast worden. Wel als we een heleboel stapjes terug doen maar dat willen we niet.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_183478350
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 22:13 schreef wawowiewa het volgende:

[..]

Zie het probleem met elektrisch rijden niet, de stroom kan zelfs uit duurzame bronnen komen.
De productie van accu's is schoner dan productie van benzine/diesel, zeker wanneer je de boel ook nog eens gaat recyclen.

Volgende stap: verbod verdere verkoop van verbrandingsmotoren, en steden verbrandingsmotor vrij
Dus je vindt het niet erg, zo'n windmolen in je achtertuin. Want dat is ervoor nodig, een gigantische toename in die lelijke palen die uitzicht bederven en trekvogels verstoren.
pi_183478357
6000 euro is te weinig voor mij om een nieuwe auto aan te schaffen.
Prijzen onder de 10k die groot genoeg zijn voor mijn gezin, een mpv dus, zou voor mij een overstap zijn naar elektrisch. Eigenlijk dus gewoon de 2de hands auto prijzen, omdat ik altijd een 2de handsje koop, zoals eigenlijk iedereen om mij heen ], van rijk tot arm.

Maar ja, 2dehands elektrisch is nog een dingetje, want elektrische autos gaan minder lang mee vanwege de levensduur van de accu.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_183478369
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2018 16:37 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Dus je vindt het niet erg, zo'n windmolen in je achtertuin. Want dat is ervoor nodig, een gigantische toename in die lelijke palen die uitzicht bederven en trekvogels verstoren.
en je straat open voor nieuwe draden, want de huidige zijn niet dik genoeg, waarbij die kosten op jouw verhaald worden, want wie moet het anders betalen.....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zaterdag 1 december 2018 @ 16:39:41 #35
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183478381
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 16:36 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ik dacht eigenlijk dat jij daar meer verstand van had... waterstof is volkomen kansloos. Bovendien een "secundaire energiedrager". Het klinkt aanlokkelijk maar kan nooit op de schaal waarop wij energie verbranden toegepast worden. Wel als we een heleboel stapjes terug doen maar dat willen we niet.
Eens
Waterstof is geen energiebron. Het kost heel veel energie om het te maken, op te slaan en te transporteren.
Verbeteren van accu en condensator technologie is veel beter
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_183478399
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2018 16:39 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Eens
Waterstof is geen energiebron. Het kost heel veel energie om het te maken, op te slaan en te transporteren.
Verbeteren van accu en condensator technologie is veel beter
verwisselbare accu's is de oplossing.
Je rijdt met je elektrabak op een platform. Deze gaat open aan de onderkant. Er komt een arm uit die de huidige accu verwijderd en de nieuwe volle erin zet.
Dan rijd je weg en je oude accu wordt langzaam opgeladen.
Slechte accus haal je uit de roulering.
Auto's koop je zonder accu, waardoor ze ook nog 2dehands verkocht kunnen worden.

De miljarden industrie naar onderzoek om accu's sneller op te laten laden vervalt... oh wacht, daarom wordt dit niet ingevoerd..... -O-
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zaterdag 1 december 2018 @ 16:46:37 #37
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183478479
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 11:19 schreef jakosi het volgende:
Ze gaan nog wel eens een keer invoeren dat een Range Rover diesel of BMW M550d niet meer te betalen wordt (300k in plaats van 180k), jammer van het straatbeeld... wat denken jullie, gaat dit gebeuren?
Ik hoop het wel.
  zaterdag 1 december 2018 @ 16:46:41 #38
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183478480
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 16:41 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

verwisselbare accu's is de oplossing.
Je rijdt met je elektrabak op een platform. Deze gaat open aan de onderkant. Er komt een arm uit die de huidige accu verwijderd en de nieuwe volle erin zet.
Dan rijd je weg en je oude accu wordt langzaam opgeladen.
Slechte accus haal je uit de roulering.
Auto's koop je zonder accu, waardoor ze ook nog 2dehands verkocht kunnen worden.

De miljarden industrie naar onderzoek om accu's sneller op te laten laden vervalt... oh wacht, daarom wordt dit niet ingevoerd..... -O-
Dit betekend ook dat de hoeveelheid accu’s die er gemaakt moeten worden enorm omhoog gaan, en dat heeft materiaal en geld nodig. Veel materiaal, veel geld
Verder, zo een accustation wordt dan wel erg groot als daar duizenden sets accu’s moeten liggen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_183478540
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2018 16:46 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dit betekend ook dat de hoeveelheid accu’s die er gemaakt moeten worden enorm omhoog gaan, en dat heeft materiaal en geld nodig. Veel materiaal, veel geld
Ging de kwaliteit van het Nederlands maar omhoog.

OT: dit hele plan is onzalig. Deze operatie heeft er alles van weg om de industrie in leven te houden. We raken zo op milieugebied alleen maar verder van huis.
  zaterdag 1 december 2018 @ 16:51:31 #40
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183478546
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 16:38 schreef sjorsie1982 het volgende:
6000 euro is te weinig voor mij om een nieuwe auto aan te schaffen.
Prijzen onder de 10k die groot genoeg zijn voor mijn gezin, een mpv dus, zou voor mij een overstap zijn naar elektrisch. Eigenlijk dus gewoon de 2de hands auto prijzen, omdat ik altijd een 2de handsje koop, zoals eigenlijk iedereen om mij heen ], van rijk tot arm.

Maar ja, 2dehands elektrisch is nog een dingetje, want elektrische autos gaan minder lang mee vanwege de levensduur van de accu.
Stel je niet aan. In de jaren '60 kon een heel gezin in een VW Kever dus nu ook.

Ik ga er wel vanuit dat er revampt autos komen, tweedehands met nieuwe accus en zo.
  zaterdag 1 december 2018 @ 16:56:48 #41
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183478610
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2018 16:51 schreef LorneMalvo het volgende:

[..]

Ging de kwaliteit van het Nederlands maar omhoog.

:O
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2018 16:40 schreef LorneMalvo het volgende:

[..]

Dit vraag ik mij af. Zou eerst wel eens willen weten wat al dat versnij spul voor rol speelt in die bijwerkingen. Door het te legaliseren heb je ultieme controle op zowel de gebruiker als de kwaliteit van het spul. Dit betaal je door het heffen van accijns erop.
Versnijspul, één woord
Te legaliseren, moet legaliseren zijn
Controle heb je over de gebruiker en op de kwaliteit
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_183478701
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2018 16:51 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Stel je niet aan. In de jaren '60 kon een heel gezin in een VW Kever dus nu ook.

Ik ga er wel vanuit dat er revampt autos komen, tweedehands met nieuwe accus en zo.
regels zijn nu anders. Kinderen mag je niet meer in de achterklep vervoeren zonder gordel en zitje.
Ze mogen ook niet meer bij elkaar op schoot zitten.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_183478707
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2018 16:46 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dit betekend ook dat de hoeveelheid accu’s die er gemaakt moeten worden enorm omhoog gaan, en dat heeft materiaal en geld nodig. Veel materiaal, veel geld
Verder, zo een accustation wordt dan wel erg groot als daar duizenden sets accu’s moeten liggen.

klopt, maar beter dan het huidige systeem.
Vervang maar eens alle elektradraden in de grond in elke wijk van NL.
De grootte van het accustation is afhankelijk hoeveel van die stations je bouwt. Heb je er maar 1 per stad of 100 of 1000 per stad, dat maakt uit.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_183478731
Ik begrijp niet waarom ze die elektrische auto's zo lelijk maken. Daar wil je toch niet in gezien worden (ja ook Tesla).
  zaterdag 1 december 2018 @ 17:05:39 #45
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183478733
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 17:04 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

klopt, maar beter dan het huidige systeem.
Vervang maar eens alle elektradraden in de grond in elke wijk van NL.
Dat zal sowieso moeten als we van het gas af gaan.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_183478748
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2018 17:05 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat zal sowieso moeten als we van het gas af gaan.
stadsverwarming en houtkachels vragen minder stroom dan een WP.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zaterdag 1 december 2018 @ 17:17:43 #47
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183478921
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 17:06 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

stadsverwarming en houtkachels vragen minder stroom dan een WP.
Stadverwarming moet de straat nog veel meer voor open en houtkachels zullen denk ik nog eerder worden verboden dan dat nederland van het gas af is.
Verder is er nog een reden, namelijk als er steeds meer huizen zonnecellen krijgen, op een zomerdag moet die stroom het net in
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 1 december 2018 @ 17:22:28 #48
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183479001
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 17:03 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

regels zijn nu anders. Kinderen mag je niet meer in de achterklep vervoeren zonder gordel en zitje.
Ze mogen ook niet meer bij elkaar op schoot zitten.
En dan nog. Overigens is het niet aan te bevelen een kind in de achterklep van een originele Kever te willen vervoeren.

Je hebt ook geen 7 kinderen neem ik aan, wat toen normaal was.
En zelfs in het middensegment kun je met een Agila aardig uit de voegen.
  zaterdag 1 december 2018 @ 17:24:09 #49
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183479020
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2018 16:51 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Stel je niet aan. In de jaren '60 kon een heel gezin in een VW Kever dus nu ook.

:')
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_183479135
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2018 16:37 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Dus je vindt het niet erg, zo'n windmolen in je achtertuin. Want dat is ervoor nodig, een gigantische toename in die lelijke palen die uitzicht bederven en trekvogels verstoren.
Windmolens zijn ondingen, slaat helemaal nergens op. Water en Zon, daar heeft niemand last van
pi_183479152
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 16:41 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

verwisselbare accu's is de oplossing.
Je rijdt met je elektrabak op een platform. Deze gaat open aan de onderkant. Er komt een arm uit die de huidige accu verwijderd en de nieuwe volle erin zet.
Dan rijd je weg en je oude accu wordt langzaam opgeladen.
Slechte accus haal je uit de roulering.
Auto's koop je zonder accu, waardoor ze ook nog 2dehands verkocht kunnen worden.

De miljarden industrie naar onderzoek om accu's sneller op te laten laden vervalt... oh wacht, daarom wordt dit niet ingevoerd..... -O-
Onzin de range is ruim voldoende voor woon werk verkeer, als je een roadtrip wil maken moet je dat plannen. Wil je dat niet huur je even een benzine bak
pi_183479200
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2018 17:22 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

En dan nog. Overigens is het niet aan te bevelen een kind in de achterklep van een originele Kever te willen vervoeren.

Je hebt ook geen 7 kinderen neem ik aan, wat toen normaal was.
En zelfs in het middensegment kun je met een Agila aardig uit de voegen.
ik heb 5 kinderen momenteel, maar sommige zijn pleegkinderen en die komen en gaan.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_183479204
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2018 01:17 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]

Oke ik zal je een antwoord geven .
Daarna verwacht ik van je een tegen antwoord waar je over na gedacht heb.

Jaren ben.ik met de metro en fiets na me werk gegaan .
Om precies te zijn 21jaar lang

Nu is mijn rug versleten en kan ik niet tegen de trilling van de metro door de rails.
Fietsen kan ik dus ook niet meer wegens de zelfde reden .
Ik koop dus een hoge auto zodat ik makkelijk kan instappen .
En weer na me werk kan .
Mijn huis verkopen is geen optie simpel .
De huis is bijna afbetaald .
En krijg geen normalen hypotheek meer wegens mijn ziekte .

Dus nu je gelezen heeft over mij.
Hoeveel mensen zullen net als ik op eens een auto nodig hebben?

Verhuizen is namelijk niet altijd een optie .
Net zo min als thuis werken ,wegens sommige beroepen je niet thuis kan uitvoeren .

Hoop dat je de volgende keer met antwoorden zoals.
Ga verhuizen en neem een fiets.
Dat je weer eens over mijn verhaal te binnen schiet in je gedachten.
Bedankt voor je reactie.
Je hoeft me niet zo serieus te nemen hoor :P

Het is alleen zo dat voor de overheid de auto enorme melkkoe is. Daar kunnen we met zn alle over klagen of andere partijen stemmen maar of dat helpt weet ik niet zo.
Accepteren of zoeken naar alternatieven.

Electra bakken worden wel steeds goedkoper, tot iedereen ze heeft dan gaat daar de wegenbelasting enorm op omhoog omdat ze geen benzine accijns meer binnen halen.

Rekeningrijden is de oplossing om filles te voorkomen, maar de politiek wil hier maar niet aan. Terwijl het bewezen wel werkt in andere landen. Er zijn heel veel mensen op de weg die niet naar woon/werk moeten op die tijd, maar die wel de weg op gaan, als die een uurtje later gaan scheelt dat enorm.
pi_183479211
Zolang het aandeel van minder belastende elektriciteitsproductie zo klein is rijden elektrische auto's voorlopig gewoon op fossiele brandstof.

Dek eerst de huidige elektriciteitsproduktie met "schone" energie, dan gaat het misschien zin hebben om elektrisch te gaan rijden.
pi_183479223
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 17:30 schreef wawowiewa het volgende:

[..]

Windmolens zijn ondingen, slaat helemaal nergens op. Water en Zon, daar heeft niemand last van
zonnenpanelen van mijn buren weerkaatsen het zonlicht in mijn ogen en dat vind ik vervelend.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_183479224
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 11:33 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Er moet ingezet worden op waterstof als brandstof. Oneindige voorraad (het is het meest voorkomende element in het universum) en de uitstoot is puur water. In Californie wordt het al gebruikt.

https://www.azocleantech.com/video-details.aspx?VidID=84
  zaterdag 1 december 2018 @ 17:38:08 #57
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183479258
Het is trouwens wel opvallend dat, hier in Duitsland, waar de auto-industrie extreem belangrijk is voor de economie en deze nu eindelijk begint ernst te maken met het produceren van electrische auto’s het laad netwerk zo gruwelijk achter loopt. Je kan vrijwel nergens laden als je het met Nederland vergelijkt en in iedere stad heb je hier in de omgeving een ander laadpasje nodig.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_183479263
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 17:36 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

zonnenpanelen van mijn buren weerkaatsen het zonlicht in mijn ogen en dat vind ik vervelend.
Mooi is het allemaal niet, maar het is een redelijk goed alternatief tov een gascentrale.
pi_183479267
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 17:35 schreef Klepper272 het volgende:
Zolang het aandeel van minder belastende elektriciteitsproductie zo klein is rijden elektrische auto's voorlopig gewoon op fossiele brandstof.

Dek eerst de huidige elektriciteitsproduktie met "schone" energie, dan gaat het misschien zin hebben om elektrisch te gaan rijden.
tegelijk uitvoeren kan ook.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_183479275
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 17:35 schreef Klepper272 het volgende:
Zolang het aandeel van minder belastende elektriciteitsproductie zo klein is rijden elektrische auto's voorlopig gewoon op fossiele brandstof.

Dek eerst de huidige elektriciteitsproduktie met "schone" energie, dan gaat het misschien zin hebben om elektrisch te gaan rijden.
dat heb ik dan nog liever dan zon stinkende diesel op de weg. Ik woon niet naast die centrale waar het wordt opgewekt dus de kans dat ik door fijnstof kanker krijg door die centrale is nihil
pi_183479300
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 17:31 schreef wawowiewa het volgende:

[..]

Onzin de range is ruim voldoende voor woon werk verkeer, als je een roadtrip wil maken moet je dat plannen. Wil je dat niet huur je even een benzine bak
Hoezo onzin? Hoe moet ik mijn elektrabak opladen? Ik woon direct aan een openbare straat zonder vaste parkeerplaats? Hoe moeten mijn ouders hun auto opladen zonder parkeerplaats voor hun huis?
Moeten ze dan een uur wachten bij een openbare laadpaal terwijl nu het tanken in 2 minuten klaar is? Met mijn oplossing is het verwisselen van een accu ook zo klaar en kan je minder goede accu's zo uit de markt halen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_183479325
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 17:38 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

tegelijk uitvoeren kan ook.
Dat kan, maar of het zinvol is....
Het lijkt "groen" maar ik plaats mijn vraagtekens daarbij.
  zaterdag 1 december 2018 @ 17:41:24 #63
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183479328
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 17:31 schreef wawowiewa het volgende:

[..]

Onzin de range is ruim voldoende voor woon werk verkeer, als je een roadtrip wil maken moet je dat plannen. Wil je dat niet huur je even een benzine bak
Dat laatste kan dus niet als dat afgeschaft wordt. Ook zul je tankstations met fossiele brandstoffen dan veel minder tegenkomen.
Er zijn zat mensen die juist een auto hebben voor langere afstanden (met name vakantie en familiebezoek) en woon-werk verkeer op een andere manier regelen. Of gewoon al met pensioen zijn.

Een roadtrip plannen? Hoe zie je dat voor je? Je kunt in het gunstigste geval zo'n 400 km rijden, daarna (ook weer gunstigste geval) zo'n twee uur laden (langs de autobahn terwijl jij je vermaakt in het truckerscafé). Ben je 10 uur onderweg, heb je slechts 800 km gereden. Dat is 80 km/h, in het gunstigste geval. Vraag je dat als maximale snelheid van benzineauto's omwille van het milieu, lacht iedereen je uit.
  zaterdag 1 december 2018 @ 17:42:35 #64
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183479345
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 17:34 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

ik heb 5 kinderen momenteel, maar sommige zijn pleegkinderen en die komen en gaan.
5 kinderen is ook zonder auto exteeem belastend voor het milieu.
pi_183479357
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2018 17:41 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Dat laatste kan dus niet als dat afgeschaft wordt. Ook zul je tankstations met fossiele brandstoffen dan veel minder tegenkomen.
Er zijn zat mensen die juist een auto hebben voor langere afstanden (met name vakantie en familiebezoek) en woon-werk verkeer op een andere manier regelen. Of gewoon al met pensioen zijn.

Een roadtrip plannen? Hoe zie je dat voor je? Je kunt in het gunstigste geval zo'n 400 km rijden, daarna (ook weer gunstigste geval) zo'n twee uur laden (langs de autobahn terwijl jij je vermaakt in het truckerscafé). Ben je 10 uur onderweg, heb je slechts 800 km gereden. Dat is 80 km/h, in het gunstigste geval. Vraag je dat als maximale snelheid van benzineauto's omwille van het milieu, lacht iedereen je uit.
Ik gebruik mijn zware auto van 1800 kg voornamelijk voor woon-werk verkeer. ongeveer 1x per week of er 2 weken moeten mijn kinderen ook mee met de auto ergens anders heen.
Ik krijg het niet financieel rond om een kleine extra auto te kopen voor woon-werk verkeer of om die keer dat de kinderen mee moeten een auto te huren.
Die zware auto 20k kilometers (met 1 op 12) heen en weer te jakkeren met 1 persoon is goedkoper dan hier een aparte 2de kleine elektrische auto voor aan te schaffen.
IK heb het een keer uitgerekend en het komt niet uit.

[ Bericht 1% gewijzigd door sjorsie1982 op 01-12-2018 17:48:50 ]
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_183479360
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2018 17:42 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

5 kinderen is ook zonder auto exteeem belastend voor het milieu.
Pleegkinderen dan weer niet :)
pi_183479368
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2018 17:42 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

5 kinderen is ook zonder auto exteeem belastend voor het milieu.
dat interesseert mij echt geen reet.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_183479410
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2018 16:46 schreef Pietverdriet het volgende:
Dit betekend ook dat de hoeveelheid accu’s die er gemaakt moeten worden enorm omhoog gaan, en dat heeft materiaal en geld nodig. Veel materiaal, veel geld
Ik denk eigenlijk stiekem dat men zich daar geen voorstelling van kan maken wat daar voor nodig is. Zo een transitie vereist ook dat alles compatibel is. Eigenlijk dat iedereen gewoon dezelfde auto heeft. Dat willen we ook niet. Wel willen niet in dezelfde wagen als de buurman. Alleen wel als ie 80k+ kost. Dan weer wel. Fantastische uitdagingen zijn dit die veel eerder ingezet hadden moeten worden.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_183479432
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 17:45 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ik denk eigenlijk stiekem dat men zich daar geen voorstelling van kan maken wat daar voor nodig is. Zo een transitie vereist ook dat alles compatibel is. Eigenlijk dat iedereen gewoon dezelfde auto heeft. Dat willen we ook niet. Wel willen niet in dezelfde wagen als de buurman. Alleen wel als ie 80k+ kost. Dan weer wel. Fantastische uitdagingen zijn dit die veel eerder ingezet hadden moeten worden.
dat de accu's compatible zijn is geen enkel probleem. Dat is een afspraak.
schroeven hebben ook allemaal hetzelfde draad. Bouten hebben allemaal vaste maten. Mobiele telefoon stekkers zijn universeel. Het stroomnet is 50 hz in heel NL, de spanning is overal 230V ongeveer en aparaten kunnen daarmee overweg.
Het zijn gewoon afspraken die men moet maken.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zaterdag 1 december 2018 @ 17:48:46 #70
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183479458
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 17:40 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Hoezo onzin? Hoe moet ik mijn elektrabak opladen? Ik woon direct aan een openbare straat zonder vaste parkeerplaats? Hoe moeten mijn ouders hun auto opladen zonder parkeerplaats voor hun huis?
Moeten ze dan een uur wachten bij een openbare laadpaal terwijl nu het tanken in 2 minuten klaar is? Met mijn oplossing is het verwisselen van een accu ook zo klaar en kan je minder goede accu's zo uit de markt halen.
Ja, dat. Ik zou soms graag elektrisch willen rijden, maar zou niet weten waar ik dat ding kan opladen.
Heb wel een elektrische scooter. Daar haal de de accu eruit en hoef je niet de hele scooter naar je zolderkamer te brengen om op te laden.

En dan komen ze nu ook al met boetes als je met volle accu aan een laadpaal hangt :') :') :') alsof je midden in de nacht naar de dichtstbijzijnde laadpaal loopt om op zoek te gaan naar een alternatieve parkeerplek 8)7
pi_183479470
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2018 17:38 schreef Pietverdriet het volgende:
Het is trouwens wel opvallend dat, hier in Duitsland, waar de auto-industrie extreem belangrijk is voor de economie en deze nu eindelijk begint ernst te maken met het produceren van electrische auto’s het laad netwerk zo gruwelijk achter loopt. Je kan vrijwel nergens laden als je het met Nederland vergelijkt en in iedere stad heb je hier in de omgeving een ander laadpasje nodig.
Probeer een Duitser maar eens uit zijn voertuig te krijgen, dan heeft de politiek een probleem.
pi_183479472
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2018 17:41 schreef Lunatiek het volgende:
Een roadtrip plannen?
Dat is een onzinidee. Dat gaat allemaal niet meer kunnen. Het is een idee uit de tijd dat het allemaal niet op kon en geen drol kostte. Autorijden is voortaan enkel nog noodgedwongen en niet meer voor "fun". Dat zou een hoop schelen.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zaterdag 1 december 2018 @ 17:49:48 #73
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183479486
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 17:43 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

dat interesseert mij echt geen reet.
Nee, dat blijkt met je mpv.
pi_183479492
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2018 17:48 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ja, dat. Ik zou soms graag elektrisch willen rijden, maar zou niet weten waar ik dat ding kan opladen.
Heb wel een elektrische scooter. Daar haal de de accu eruit en hoef je niet de hele scooter naar je zolderkamer te brengen om op te laden.

En dan komen ze nu ook al met boetes als je met volle accu aan een laadpaal hangt :') :') :') alsof je midden in de nacht naar de dichtstbijzijnde laadpaal loopt om op zoek te gaan naar een alternatieve parkeerplek 8)7
de bedoeling is dat je bij je auto blijft tot die vol genoeg is. Dat is meestal rond een uur.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_183479514
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2018 17:49 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Nee, dat blijkt met je mpv.
Ik krijg het financieel niet rond om met dezelfde prijs een kleine elektrische auto aan te schaffen of te leasen. Het is in alle gevallen duurder dan met 1 zware mpv die 1 op 12 rijdt 30k te rijden waarvan 20k met 1 persoon.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_183479516
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2018 17:42 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

5 kinderen is ook zonder auto exteeem belastend voor het milieu.
Dat het kabinet zich daar maar zorgen om maken doet, ze wouden regeren dan lossen ze het maar fijn op, voor de rest ben ik het eens met de rest, het jeukt mij van geen kant, het is niet dat die iets goedkoper krijgen daardoor, dus betalen net zoveel, of meer als de rest!
  zaterdag 1 december 2018 @ 17:51:13 #77
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183479517
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 17:45 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ik denk eigenlijk stiekem dat men zich daar geen voorstelling van kan maken wat daar voor nodig is. Zo een transitie vereist ook dat alles compatibel is. Eigenlijk dat iedereen gewoon dezelfde auto heeft. Dat willen we ook niet. Wel willen niet in dezelfde wagen als de buurman. Alleen wel als ie 80k+ kost. Dan weer wel. Fantastische uitdagingen zijn dit die veel eerder ingezet hadden moeten worden.
De mond van de benzinepomp past ook in elke tank.
pi_183479527
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 17:50 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

de bedoeling is dat je bij je auto blijft tot die vol genoeg is. Dat is meestal rond een uur.
Jep, bij een snellader misschien. En dat is niet goedkoop!
Maar bij die normale palen duurt dat veel langer
pi_183479530
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2018 17:49 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Nee, dat blijkt met je mpv.
Dat is het probleem, men wil gewoon op dezelfde voet door. Pas als de benzineliter een tientje gaat kosten boeit het ze misschien wel. Of ze besparen op andere zaken om toch hun kilometers te blijven maken.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_183479540
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2018 17:51 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

De mond van de benzinepomp past ook in elke tank.
benzine past ook in elke benzine motor _O_
Zo zijn er nog triljoenen voorbeelden.. maar goed, onzin topic posters moet je niet altijd te serieus nemen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zaterdag 1 december 2018 @ 17:52:54 #81
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183479557
quote:
Goed verhaal, maar niet helemaal compleet, de extra energie die het kost de infrastructuur op te bouwen voor waterstof wordt niet in de energiebalans meegenomen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_183479561
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 17:51 schreef Klepper272 het volgende:

[..]

Jep, bij een snellader misschien. En dat is niet goedkoop!
Maar bij die normale palen duurt dat veel langer
buiten de prijs dat ik een nieuwe auto moet aanschaffen, wat ik gewoon vertik vanwege de extreme prijs, is dit ook een punt waarom ik geen elektrische auto heb.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_183479574
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 17:52 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

benzine past ook in elke benzine motor _O_
Zo zijn er nog triljoenen voorbeelden.. maar goed, onzin topic posters moet je niet altijd te serieus nemen.
tweetakt ook?
pi_183479579
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2018 17:52 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Goed verhaal, maar niet helemaal compleet, de extra energie die het kost de infrastructuur op te bouwen voor waterstof wordt niet in de energiebalans meegenomen.
het niet meenemen van alle elementen is ook gangbaar om iets aan te prijzen. Want als je alles meenemt dan wordt duidelijk dat het niet uit komt, en dat wil men niet.
Dit is gangbaar bij groene energie.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_183479590
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2018 17:51 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

De mond van de benzinepomp past ook in elke tank.
Op elektriek gebied zijn er vele implementaties die allemaal niet compatibel zijn. Voordat je dat voor elkaar hebt stroomt er weer 20 jaar water door de Rijn. Dit omdat er geen echt plan, visie en strategie is momenteel.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_183479597
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 17:53 schreef john2406 het volgende:

[..]

tweetakt ook?
gezien de context van dit topic: kan je mij een voorbeeld noemen van een auto met tweetakt motor?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zaterdag 1 december 2018 @ 17:55:56 #87
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183479631
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 17:49 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dat is een onzinidee. Dat gaat allemaal niet meer kunnen. Het is een idee uit de tijd dat het allemaal niet op kon en geen drol kostte. Autorijden is voortaan enkel nog noodgedwongen en niet meer voor "fun". Dat zou een hoop schelen.
Wat is noodgedwongen?
Net zoals dat gelul over "ik heb vijf kinderen ik moet een dure mpv". Dan ga je eens níet met alle kinderen tegelijk ergens heen.
Ja, je kunt kiezen niet op vakantie te gaan. Of niet met de auto, dus doei caravanindustrie en campings.

De enige echte oplossing is gewoon thuisblijven of je op spierkracht verplaatsen, maar dat is een taboe.
pi_183479634
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 17:54 schreef Bart2002 het volgende:
Dit omdat er geen echt plan
Plan zal er wel zijn maar hoe kan men eraan verdienen en verdienen blijven gelijk als met brandstof?
pi_183479643
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 17:54 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Op elektriek gebied zijn er vele implementaties die allemaal niet compatibel zijn. Voordat je dat voor elkaar hebt stroomt er weer 20 jaar water door de Rijn. Dit omdat er geen echt plan, visie en strategie is momenteel.
ik was er niet bij toen huizen elektriciteit kregen, maar ik kan mij niet voorstellen dat de eerste elektrisch huisapparaten allemaal op verschillende spanningen en frequenties werkten met allemaal verschillende stekker formaten.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_183479650
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 17:54 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

gezien de context van dit topic: kan je mij een voorbeeld noemen van een auto met tweetakt motor?
Volgens mij een trabant of een mazda RX 7
  zaterdag 1 december 2018 @ 17:57:01 #91
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183479658
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 17:54 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Op elektriek gebied zijn er vele implementaties die allemaal niet compatibel zijn. Voordat je dat voor elkaar hebt stroomt er weer 20 jaar water door de Rijn. Dit omdat er geen echt plan, visie en strategie is momenteel.
Zo begon de autoindustrie ook. Komt goed.
pi_183479664
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 17:56 schreef john2406 het volgende:

[..]

Volgens mij een trabant of een mazda RX 7
het lijkt mij dat die niet meer rondrijden of dat er toch gewone benzine in kan.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_183479771
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2018 17:57 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Zo begon de autoindustrie ook. Komt goed.
Nou ja, er is iets meer urgentie in deze. :) ;)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zaterdag 1 december 2018 @ 18:08:02 #94
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183479844
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 17:51 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dat is het probleem, men wil gewoon op dezelfde voet door. Pas als de benzineliter een tientje gaat kosten boeit het ze misschien wel. Of ze besparen op andere zaken om toch hun kilometers te blijven maken.
Niet helemaal waar. Als je eenmaal een tijdje electrisch gereden hebt en gewend bent aan de stilte en het koppel, het comfort ervan dan ben je snel over.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_183479874
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 12:00 schreef appeleibanaan het volgende:

- was kilometerheffing/rekeningrijden al lang ingevoerd. Lubach had hier een mooi item over en ik ben het er volledig mee eens. Minder file = minder vervuiling (optrekken en afremmen). Waarom moeten mensen die eens per week rijden evenveel betalen als dagelijkse weggebruikers?
Dat doen ze toch al? Of verbruiken die net zo weinig brandstof als de zondagsrijders? En dat gezwam over wegenbelasting is ook zwaar overdreven, mensen die eens per week naar de supermarkt gaan hebben over het algemeen een simpel benzinebakje wat ze hooguit 75 euro per kwartaal kost...

quote:
- waren er meer nieuwe, 'zuinige', kleine autootjes te vinden op ons wegdek. BPM zou twee kanten op moeten werken, grote veruilende autos duurder maken en er zou een korting moeten komen op kleine koekbakjes :7
Kleine zuinige koekblikjes zijn al goedkoper in wegenbelasting, verbruik en aanschaf...
  zaterdag 1 december 2018 @ 18:09:49 #96
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183479875
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 17:56 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

ik was er niet bij toen huizen elektriciteit kregen, maar ik kan mij niet voorstellen dat de eerste elektrisch huisapparaten allemaal op verschillende spanningen en frequenties werkten met allemaal verschillende stekker formaten.
Als kind op vakantie in de UK hadden we in één huis verschillende stroomsoorten.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 1 december 2018 @ 18:12:20 #97
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183479903
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2018 18:08 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Niet helemaal waar. Als je eenmaal een tijdje electrisch gereden hebt en gewend bent aan de stilte en het koppel, het comfort ervan dan ben je snel over.
Ik vind hybride een goede tussenoplossing. En als het probleem met laden is opgelost èn de actieradius groter is (minimaal 1200 m zonder laden, in het gunstigste geval) wil ik best elektrisch gaan rijden.
  zaterdag 1 december 2018 @ 18:12:47 #98
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183479910
Verder is opladen geen probleem, mijn volgende leasebak wil ik maar al te graag volledig electrisch als de echte range boven de 400 kilometer is in de winter.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 1 december 2018 @ 18:13:35 #99
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183479918
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2018 18:12 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ik vind hybride een goede tussenoplossing. En als het probleem met laden is opgelost èn de actieradius groter is (minimaal 1200 m zonder laden, in het gunstigste geval) wil ik best elektrisch gaan rijden.
Ik neem aan dat je 1200 Km bedoeld. Maar waarom moet het zoveel zijn?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_183479973
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2018 18:13 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je 1200 Km bedoeld. Maar waarom moet het zoveel zijn?
Idioot hoge eis stellen, heb je altijd wat te zeiken. ;)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')