abonnement Unibet Coolblue
pi_183460629
Ex minster Bram Bot vindt dat de Nederlandse regering zich destijds schandelijk gedragen heeft in de zaak van de Argentijnse piloot Julio Poch. Die werd gezocht door de Argentijnse autghoriteiten op verdenking van het uitvoeren van dodenvluchten tijdens de militaire dictatuur

Omdat ons land geen uitleveringsverdrag heeft met Argentinie, hebben de Nederlandse autoriteiten een vaak gebruikte truc uitgehaald: Toen Julio Poch zijn laatste vlucht voor zijn pensionering uitvoerde naar Spanje werd Argentinie getipt. Omdat Argentinie wel een uitleveringsverdrag met Spanje heeft werd hij op de luchthaven in Madrid aanhouden.,Vervolgens is hij toch uitgeleverd aan zijn geboorteland Argentinie en zat daar acht jaar vast, voordat hij werd vrijgesproken.Julio Poch heeft een schadeclaim van 5 miljoen euro ingediend bij de Nederlandse staat.

Deze verkapte uitlevering wordt helaas veel vaker toegepast. Vaak bij Nederlandse drugshandelaren, die een land buiten de EU wil berechten. Bijvoorbeeld bij de Zwarte Cobra, die over de grens werd gelokt en vanuit Belgie werd uitgeleverd naar Amerika.
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
  vrijdag 30 november 2018 @ 17:23:19 #2
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_183460679
Het gaat hier om een Nederlands staatsburger die zonder enige vorm van bewijs aan de willekeur van een bananenrepubliek wordt overgedragen. Schandelijk is nog voorzichtig uitgedrukt.
  PR/Manusje van alles vrijdag 30 november 2018 @ 17:23:42 #3
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_183460685
En als hij nou wel schuldig was bevonden? Was het dan ook schandelijk?
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_183460762
Trouwens waarom dient hij ook geen klacht + schadevergoeding in tegen de Argentijnse regering? Of tegen zijn ex-collega's van Transavia die kennelijk onbetrouwbare getuigenissen hebben afgelegd.
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
pi_183460772
quote:
10s.gif Op vrijdag 30 november 2018 17:23 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
En als hij nou wel schuldig was bevonden? Was het dan ook schandelijk?
Wat een vraag :')
  vrijdag 30 november 2018 @ 17:31:13 #6
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_183460835
quote:
10s.gif Op vrijdag 30 november 2018 17:23 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
En als hij nou wel schuldig was bevonden? Was het dan ook schandelijk?
Dan was het nog veel schandelijker geweest. Gelukkig voor Julio blijkt men in Argentinië bewijs wat belangrijker te vinden dan hier.
pi_183461363
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 november 2018 17:31 schreef Nobu het volgende:

[..]

Dan was het nog veel schandelijker geweest. Gelukkig voor Julio blijkt men in Argentinië bewijs wat belangrijker te vinden dan hier.
De Argentijnse rechtstaat werkt dus beter dan die hier...
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
  vrijdag 30 november 2018 @ 19:02:58 #8
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_183462413
/care
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')