abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 30 november 2018 @ 13:37:18 #101
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_183456331
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 13:06 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

En niet met vuurwapens die netjes in de winkel gekocht zijn :')
Illegale vuurwapens heb je overal.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  vrijdag 30 november 2018 @ 13:38:34 #102
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_183456354
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 november 2018 13:09 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Je nieuws halen van nieuwszender zou ik ten zeerste afraden.
Je moet dus zelf met een camera op ontdekkingstocht gaan?
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  vrijdag 30 november 2018 @ 13:40:39 #103
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_183456401
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 november 2018 13:17 schreef Nobu het volgende:

[..]

In dat geval is de enige juiste conclusie dat de Amerikaanse politie wel erg triggerhappy is als er een blanke voor de loop komt. Gezien de samenstelling van de gevangenispopulatie zou dat minstens vijf keer zo vaak moeten zijn,
Ook dat is wat te kort door de bocht. Er zijn nog wat andere zaken waar je dan rekening mee zou moeten houden. Ik ben verder niet super op de hoogte naar wat voor onderzoek hierover bestaat, maar er stond me bij dat onlangs een paper was geschreven over bias tegen zwarten door rechters bij het vaststellen van de borgtocht. Daarin worden ook wat verwijzingen gedaan naar andere zaken die mee wegen. Hiernaast zou je waarschijnlijk ook nog rekening moeten houden met het type misdaad bij de aanhouding enzo...


quote:
Racial disparities exist at every stage of the U.S. criminal justice system. Compared to observ- ably similar whites, blacks are more likely to be searched for contraband (Antonovics and Knight 2009), more likely to experience police force (Fryer 2016), more likely to be charged with a seri- ous offense (Rehavi and Starr 2014), more likely to be convicted (Anwar, Bayer, and Hjalmarrson 2012), and more likely to be incarcerated (Abrams, Bertrand, and Mullainathan 2012). Racial disparities are particularly prominent in the setting of bail: in our data, black defendants are 3.6 percentage points more likely to be assigned monetary bail than white defendants and, conditional on being assigned monetary bail, receive bail amounts that are $9,923 greater.

https://www.princeton.edu/~wdobbie/files/racialbias.pdf
pi_183456413
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 12:49 schreef habitue het volgende:

[..]

Dan moet je ook niet corrigeren voor de bevolkingssamenstelling dan. Dan worden er dus meer blanken dood geschoten.
Daar moet je wel voor corrigeren. Laten we even en extreem voorbeeld nemen dat de bevolking bestaat uit 999.990 individuen met eigenschap A en 10 individuen met eigenschap B. Als nu 10 mensen worden doodgeschoten, 6 met eigenschap A en 4 met eigenschap B, dan is, ceteris paribus, volkomen duidelijk dat mensen met eigenschap B een veel groter risico lopen om doodgeschoten te worden dan mensen met eigenschap A., ook al zijn er meer A'tjes dan B'tjes doodgeschoten. Daarom moet je corrigeren voor samenstelling van de populatie.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 30-11-2018 13:45:58 ]
  vrijdag 30 november 2018 @ 13:41:45 #105
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_183456421
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 13:38 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Je moet dus zelf met een camera op ontdekkingstocht gaan?
Nee, geschreven media zijn doorgaans veel beter. In de VS bv. NYTimes, Wall Street Journal, Washington Post.
  vrijdag 30 november 2018 @ 13:46:15 #106
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_183456514
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 november 2018 13:40 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]
Hiernaast zou je waarschijnlijk ook nog rekening moeten houden met het type misdaad bij de aanhouding enzo...

[..]

Dat klopt. In dat geval, gecorrigeerd voor alleen de gevallen van violent crime, zou het minstens acht keer zo vaak moeten zijn.

Dat onderzoek over borgtocht zegt verder vooral dat je maar beter tieten kunt hebben als je opgepakt wordt.
  Redactie Frontpage vrijdag 30 november 2018 @ 13:46:55 #107
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_183456523
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 november 2018 08:41 schreef Twiitch het volgende:
Liep hij met een wapen door het winkelcentrum? Tja, beetje dom.
En meerdere blanke Alabamezen renden er ook rond met wapens. Waarom werden die niet ter plekke doorzeefd met kogels?
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_183456556
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 12:37 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Dat kan in Alabama inderdaad. Sterker nog, daar kijkt men er niet raar van op.

Lees je eens in voordat je je onderbuik leegt.
Alabama is een beetje een grijs gebied, men mag daar openlijk een vuurwapen dragen mits het in een holster, shouderholster, op de enkel of in de broekband is, alleen staat het de diverse county sherrifs vrij om te interpreteren of de drager een potentiele bedreiging is voor de openbare veiligheid, wat in zo'n redneck state natuurlijk een gigantisch hellend vlak is. ik zou als African American in ieder geval wel twee keer nadenken voor ik me in de publieke ruimte begaf met een zichtbaar vuurwapen, er lopen mij daar iets teveel triggerhappy cowboys rond.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  vrijdag 30 november 2018 @ 13:49:19 #109
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_183456568
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 13:46 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

En meerdere blanke Alabamezen renden er ook rond met wapens. Waarom werden die niet ter plekke doorzeefd met kogels?
Omdat ze niet aan het signalement voldeden?
  vrijdag 30 november 2018 @ 13:50:59 #110
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_183456595
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 november 2018 13:46 schreef Nobu het volgende:

[..]

Dat klopt. In dat geval, gecorrigeerd voor alleen de gevallen van violent crime, zou het minstens tien keer zo vaak moeten zijn.

Dat onderzoek over borgtocht zegt verder vooral dat je maar beter tieten kunt hebben als je opgepakt wordt.
Nee hoor, die 10 keer gecorrigeerd voor alles trek je uit je reet. :) Er wordt nota bene een onderzoek aangehaald in mijn quote naar een onderzoek waarin gesteld wordt dat zwarten in gelijke omstandigheden in verhouding vaker geconfronteerd worden met politiegeweld.

Anyway ook qua geslacht bestaat onderscheid ja. Neem aan dat je je niet hoeft te schamen voor je geslacht om daar tegen te zijn?
pi_183456672
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 12:58 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Het werkt zelfs uitstekend.
Alleen in de grote steden gaat het vaak mis.
De aanpak van criminaliteit werkt uitstekend in de VS?

:D :D :D
"Pools are perfect for holding water"
  vrijdag 30 november 2018 @ 13:55:06 #112
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_183456675
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 november 2018 13:50 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Nee hoor, die 10 keer gecorrigeerd voor alles trek je uit je reet. :-) Er wordt nota bene een onderzoek aangehaald in mijn quote naar een onderzoek waarin gesteld wordt dat zwarten in gelijke omstandigheden in verhouding vaker geconfronteerd worden met politiegeweld.

Anyway ook qua geslacht bestaat onderscheid ja. Neem aan dat je je niet hoeft te schamen voor je geslacht om daar tegen te zijn?
Als het verschil tussen mannen en vrouwen veel groter is dan tussen blank en zwart kun je toch moeilijk van wijdverspreid institutioneel racisme spreken.

Dat sommetje, waar ik al 8 van had gemaakt, kun je zelf ook maken. In de VS is dat soort informatie gewoon openbaar.
pi_183456692
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 13:41 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Daar moet je wel voor corrigeren. Laten we even en extreem voorbeeld nemen dat de bevolking bestaat uit 999.990 individuen met eigenschap A en 10 individuen met eigenschap B. Als nu 10 mensen worden doodgeschoten, 6 met eigenschap A en 4 met eigenschap B, dan is, ceteris paribus, volkomen duidelijk dat mensen met eigenschap B een veel groter risico lopen om doodgeschoten te worden dan mensen met eigenschap A. Daarom moet je corrigeren voor samenstelling van de populatie.
De notie is dat ze worden doodgeschoten vanwege die eigenschap. (zwart zijn) Enkel corrigeren voor bevolkingssamenstelling zegt dan an sich nog niet zoveel.

Hetzelfde zie je gebeuren met de paygap discussie. Vrouwen verdienen X minder per uur! Ja maar je moet dat corrigeren voor opleidingsniveau, werkervaring, etc etc etc.

Maar nuance is niet echt welkom bij politieke activisten.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  Redactie Frontpage vrijdag 30 november 2018 @ 14:00:33 #114
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_183456799
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 november 2018 13:49 schreef Nobu het volgende:

[..]

Omdat ze niet aan het signalement voldeden?
En waarom schieten ze blanke daders van mass shootings niet dood on sight?
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_183456865
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 14:00 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

En waarom schieten ze blanke daders van mass shootings niet dood on sight?
Doen ze ook gewoon hoor.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  vrijdag 30 november 2018 @ 14:06:54 #116
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_183456961
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 14:00 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

En waarom schieten ze blanke daders van mass shootings niet dood on sight?
Mass shooting? Wat?
  vrijdag 30 november 2018 @ 14:08:24 #117
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_183456994
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 november 2018 13:55 schreef Nobu het volgende:

[..]

Als het verschil tussen mannen en vrouwen veel groter is dan tussen blank en zwart kun je toch moeilijk van wijdverspreid institutioneel racisme spreken.
Raar argument. Dit is niet het enige punt. Daarnaast maakt het ene het andere niet ok. Lijkt me superlullig om een zwarte man te zijn tov een blanke vrouw in dat strafstelsel.

quote:
Dat sommetje, waar ik al 8 van had gemaakt, kun je zelf ook maken. In de VS is dat soort informatie gewoon openbaar.
Dat klopt niet voor je argument. Sowieso, nogmaals, staat in mijn quote een verwijzing naar onderzoek wat gekeken heeft of zwarten tov blanken in gelijke omstandigheden vaker geconfronteerd worden met politiegeweld. Maar buiten dat, 40% van de gevangen zijn zwarten, 39% blanken ... als we jouw idee naief toepassen zou dat moeten betekenen dat zwarten en blanken in ongeveer gelijke aantallen omkomen door politiegeweld... wat zoals gezegd veel te kort door de bocht is.
  Redactie Frontpage vrijdag 30 november 2018 @ 14:09:05 #118
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_183457008
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 14:03 schreef Hathor het volgende:

[..]

Doen ze ook gewoon hoor.
Kijk dat stuk van Trevor Noah even, daar geeft hij wat voorbeelden.

Ik stel trouwens gewoon wat vragen, ben niet overtuigd van het een of ander (wel racial profiling of geen racial profiling etc).
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_183457018
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 14:00 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

En waarom schieten ze blanke daders van mass shootings niet dood on sight?
Plegen in de meeste gevallen zelfmoord.
pi_183457057
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 14:09 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Kijk dat stuk van Trevor Noah even, daar geeft hij wat voorbeelden.

Ik stel trouwens gewoon wat vragen, ben niet overtuigd van het een of ander (wel racial profiling of geen racial profiling etc).
Trevor Noah kijkt op zijn zachtst gezegd nogal door een gekleurde bril en kan ik niet serieus nemen.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  Redactie Frontpage vrijdag 30 november 2018 @ 14:13:49 #121
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_183457091
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 14:11 schreef Hathor het volgende:

[..]

Trevor Noah kijkt op zijn zachtst gezegd nogal door een gekleurde bril en kan ik niet serieus nemen.
OK, prima.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  vrijdag 30 november 2018 @ 14:14:54 #122
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_183457109
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 november 2018 14:08 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Raar argument. Dit is niet het enige punt. Daarnaast maakt het ene het andere niet ok. Lijkt me superlullig om een zwarte man te zijn tov een blanke vrouw in dat strafstelsel.
Lijkt me superlullig om een blanke man te zijn tov van een zwarte vrouw in dat strafstelsel.

Idem in Nederland trouwens, waar vrouwen ook consequent lichter gestraft worden voor dezelfde vergrijpen.
quote:
[..]

Dat klopt niet voor je argument. Sowieso, nogmaals, staat in mijn quote een verwijzing naar onderzoek wat onderzocht heeft of zwarten tov blanken in gelijke omstandigheden vaker geconfronteerd worden met politiegeweld. Maar buiten dat, 40% van de gevangen zijn zwarten, 39% blanken ... als we jouw idee naief toepassen zou dat moeten betekenen dat zwarten en blanken in ongeveer gelijke aantallen omkomen door politiegeweld... wat zoals gezegd veel te kort door de bocht is.
Als ruim de helft van de idioten die met een pistool zwaait zwart is vind jij het te kort door de bocht dat de helft van de mensen die neergeschoten worden door de politie zwart is? Lekker belangrijk dat ze in de projects opgroeiden met een single mom, dat is voer voor statistici en niet voor de agent die 's avonds ook weer levend naar vrouw en kind wil.
  vrijdag 30 november 2018 @ 14:23:00 #123
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_183457295
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 november 2018 14:14 schreef Nobu het volgende:

[..]

Lijkt me superlullig om een blanke man te zijn tov van een zwarte vrouw in dat strafstelsel.
Mogelijk ook, maar raar om dat op te merken, aangezien dat verschil klaarblijkelijk lager is. Waarom merk je dat op?

quote:
Idem in Nederland trouwens, waar vrouwen ook consequent lichter gestraft worden voor dezelfde vergrijpen.
Je bent hier wel tegen, toch? Denk je dat vrouwen die hier tegen zijn daar tegen zijn uit schaamte voor hun geslacht? Dat is namelijk een gare constatering wat net gedaan werd over blanken die tegen institutioneel racisme zijn.

quote:
Als ruim de helft van de idioten die met een pistool zwaait zwart is vind jij het te kort door de bocht dat de helft van de mensen die neergeschoten worden door de politie zwart is? Lekker belangrijk dat ze in de projects opgroeiden met een single mom, dat is voer voor statistici en niet voor de agent die 's avonds ook weer levend naar vrouw en kind wil.
In de gevangenis is niet hetzelfde als "idioten die met een pistool zwaai[en]". Zwarten zitten bv. disproportioneel vaker vast voor lichte vergrijpen als het bezitten van wiet en worden disproportioneel zwaarder gestraft, zoals blijkt uit eerder aangehaald onderzoek.
Waarom blijf je dat onderzoek negeren en waarom lijk je het geen probleem te vinden dat huidskleur klaarblijkelijk leidt tot een andere behandeling, waar je dat wel bij geslacht een issue lijkt te vinden?
  vrijdag 30 november 2018 @ 14:35:58 #124
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_183457638
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 14:23 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Mogelijk ook, maar raar om dat op te merken, aangezien dat verschil klaarblijkelijk lager is. Waarom merk je dat op?

[..]

Je bent hier wel tegen, toch? Denk je dat vrouwen die hier tegen zijn daar tegen zijn uit schaamte voor hun geslacht? Dat is namelijk een gare constatering wat net gedaan werd over blanken die tegen institutioneel racisme zijn.

[..]

In de gevangenis is niet hetzelfde als "idioten die met een pistool zwaai[en]". Zwarten zitten bv. disproportioneel vaker vast voor lichte vergrijpen als het bezitten van wiet en worden disproportioneel zwaarder gestraft, zoals blijkt uit eerder aangehaald onderzoek.
Waarom blijf je dat onderzoek negeren en waarom lijk je het geen probleem te vinden dat huidskleur klaarblijkelijk leidt tot een andere behandeling, waar je dat wel bij geslacht een issue lijkt te vinden?
De enige relevante vraag is waarom jij de raciale bias uit dat onderzoek zo relevant vindt terwijl de bias naar geslacht veel groter is? Ja, er zou geen verschil mogen zijn, maar het is gerommel in de marge. Als je huis in de fik staat maak je je toch ook niet meer druk om de lekkende kraan?

Dat er meer zwarten voor lichte vergrijpen vastzitten is ook volstrekt irrelevant in deze discussie. Wat telt is dat in meer van de helft van de gevallen van violent crime de dader zwart is.
  vrijdag 30 november 2018 @ 14:43:13 #125
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_183457804
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 november 2018 14:35 schreef Nobu het volgende:

[..]

De enige relevante vraag is waarom jij de raciale bias uit dat onderzoek zo relevant vindt terwijl de bias naar geslacht veel groter is? Ja, er zou geen verschil mogen zijn, maar het is gerommel in de marge. Als je huis in de fik staat maak je je toch ook niet meer druk om de lekkende kraan?

Dat er meer zwarten voor lichte vergrijpen vastzitten is ook volstrekt irrelevant in deze discussie. Wat telt is dat in meer van de helft van de gevallen van violent crime de dader zwart is.
Ah, gedraai, geen antwoorden. Prima. Dan stop ik er ook mee.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')