abonnement Unibet Coolblue
pi_183450530


Crowdfunding is hot!! het In 2017 is in Nederland 223 miljoen euro opgehaald middels crowdfunding. Dat betekent opnieuw flinke groei van het fenomeen ten opzichte van het voorgaande jaar, toen de teller nog bleef steken op 170 miljoen euro. Crowdfunding maakte vorig jaar de realisatie van meer dan 4800 projecten en ondernemingsplannen mogelijk. En dat in een jaar dat crowdfunding ook onder een vergrootglas is komen te liggen omdat de risico's onderschat werden.

Vormen van crowdfunding
Er zijn 4 vormen van crowdfunding:
• Lening crowdfunding
• Aandelen crowdfunding
• Schenking / Donatie crowdfunding
• Aanschaf (nog te ontwikkelen) product / reward crowdfunding

Dit topic gaat voornamelijk over crowdfunding op basis van een lening die wordt terugbetaald.

Met crowdfunding betalen meerdere (soms honderden mensen) mee aan de lening van een bedrijf of particulier. Omdat er bij crowdfunding geen tussenkomst is van een financiële instelling zijn de kosten vaak lager en de rendementen over de investering over het algemeen hoger. Het risico is dat bedrijven 'omvallen' en je het geld kwijt bent.

Crowdfundingplatformen leningen
Geldvoorelkaar (GVE), leningen voor MKB en particulieren.
Collin Crowdfund (CCF), leningen voor MKB met crowdfundcoach.
Funding Circle (FNC), leningen voor MKB.
Horeca Crowdfunding Nederland (HCN), leningen voor horeca.
Samen In Geld (SIG), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Investormatch (IVM), kosteloos investeren in MKB projecten.
Waarde voor je Geld (WvjG), leningen met een christelijk normen- en waardenkader voor het MKB.
Capital Circle (CC), leningen voor MKB.
Crowdestate (CET), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Lendahand (LDH), opkomende economieën met rentes van tussen 3 - 6%.
Kapitaal Op Maat (KOM), leningen voor MKB.
All4funding (A4F), inspirerend investeren
Knab crowdfunding (KNAB), investeren met een knab bankrekening
Duurzaam Investeren, combinatie van maatschappelijk en financieel rendement.
Crowd About Now (CAN), leningen voor food, horeca, retail.
Lenderspender, peer-to-peer lending
Crowdpartners, investeren in het mkb
Crowdbricks, investeren in onroerend goed
NPEX, handel in aandelen en obligaties van MKB-bedrijven.
Zonnepanelen Delen, investeren in ZonneDelen van collectieve zonne-energieprojecten.
One Planet Crowd, groene investeringen, vorm: leningen, donaties, rewards, etc.
Green Crowd, markt plaats voor de financiering van duurzame-energie-projecten.
Voordegroei, leningen voor MKB.
Bouwaandeel (BAD), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
New Funding, investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Lendico, kredieten MKB.
Aygo!Dutch (AGD), leningen voor MKB.

Resultaten crowdfundingplatformen
Via onderstaande links zijn de rapportages van de crowdfundingplatforms te raadplegen.
Geldvoorelkaar
Collin Crowdfund
Funding Circle
Kapitaal Op Maat
Lendahand
Investormatch
Horeca Crowdfunding Nederland
Waardevoorjegeld
Crowd About Now
Knab Crowdfunding
Capital Circle
Lenderspender
Oneplanetcrowd
The Dutch Deal
Voordegroei

Exitstrategieën platformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Scorings-matrix exit/continuïteitsstrategie van CF platformen per 11-12-2017:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
E-mail alerts
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Andere crowdfundingplatformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Buitenlandse platformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Risico
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zekerheden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Effectieve rente
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Belastingen en de belastingdienst
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kan ik wat aan het CF uitlenen overhouden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Projecten met problemen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Cijfers en statistieken
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Punt van orde:
We hebben gemerkt dat elk platform helaas wel eens een betaling een paar dagen te laat doet. Dit is vervelend, maar mag de discussies niet gaan overheersen. We hebben daarom besloten alleen achterstanden van meer dan 3 werkdagen hier op het forum te melden.

Disclaimer: de informatie in dit topic is hoogstens informatief. Informeer je altijd goed zelf voordat je investeert. Aan de informatie kunnen geen rechten worden ontleend.
Pecunia non olet
pi_183450574
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 12:53 schreef kopersneek het volgende:
(triest) Bericht omtrent Event World, CCF

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn vraag, kan dit nu zomaar wat CCF hier doet? Ik heb geïnvesteerd in een "tweemanszaak" en niet in een eenpitter. Risico veranderd wat mij betreft... Hebben jullie hier ervaringen mee?
Wat zou CCF anders moeten doen? Los van de trieste omstandigheden is het in ieders gemeenschappelijke belang dat de onderneming blijft voortbestaan. Het zou wat anders zijn als een vennoot zich vrijwillig terugtrekt uit het bedrijf. Dat hebben we ook wel eens meegemaakt (de lunchroom bij KOM). Maar goed die draait ook nog steeds.
Er valt arbeid weg maar de cashflow hoeft niet per se te dalen zelfs niet als er een extra personeelslid zou moeten worden aangetrokken.
Pecunia non olet
pi_183450613
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 00:44 schreef obligataire het volgende:

[..]

Wat zou CCF anders moeten doen? Los van de trieste omstandigheden is het in ieders gemeenschappelijke belang dat de onderneming blijft voortbestaan. Het zou wat anders zijn als een vennoot zich vrijwillig terugtrekt uit het bedrijf. Dat hebben we ook wel eens meegemaakt (de lunchroom bij KOM). Maar goed die draait ook nog steeds.
Er valt arbeid weg maar de cashflow hoeft niet per se te dalen zelfs niet als er een extra personeelslid zou moeten worden aangetrokken.
Helemaal mee eens, ik ben alleen wel benieuwd tot in hoeverre men bij CCF hiervan vooraf op de hoogte was.
pi_183451185
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 november 2018 00:50 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Helemaal mee eens, ik ben alleen wel benieuwd tot in hoeverre men bij CCF hiervan vooraf op de hoogte was.
Regelmatig wordt een overlijdensverzekering als zekerheid gesteld. Zegt wel wat dat dit hier niet zo was.
pi_183451672
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 november 2018 03:47 schreef djh77 het volgende:

[..]

Regelmatig wordt een overlijdensverzekering als zekerheid gesteld. Zegt wel wat dat dit hier niet zo was.
Zo te lezen was het al bekend, dan is een orv niet meer mogelijk. Ik denk alleen dat het wel in de pitch had moeten staan.
pi_183452181
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 22:06 schreef Jaco078 het volgende:
Wat gebeurt er doorgaans na 5 jaar bij de SIG-projecten? In de eerste schijf wordt veelal rente betaald, in de tweede afgelost. Na 5 jaar herfinanciering? Banken geven niet snel een hypotheek op een verhuurd pand.
Meest voor de hand liggend is herfinanciering (via SiG of elders). Noodscenario is verkoop.

Let wel op dat in de 2e, 3e en 4e schrijf maar een heel beperkt gedeelte wordt afgelost. Veruit het grootste gedeelte van de annuïteit bestaat uit rente. Na 60 maanden is meestal nog maar 5% afgelost.
pi_183452195
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 23:53 schreef obligataire het volgende:
Problemen bij Du*tz :'(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als dit maar niet weer een mode debacle wordt ;(
pi_183452492
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 08:53 schreef djh77 het volgende:

[..]

Als dit maar niet weer een mode debacle wordt ;(
Het project was sowieso erg ambitieus (overname winkelketen), maar omdat de zekerheden goed dichtgetimmerd leken, toch maar meegedaan. Denk wel dat het goed komt. Goed dat ze tijdig(?) aan de bel trekken en samen met de bank/crediteuren/ccf tot een regeling komen. Dat lijkt Collin op zich wel goed aan te pakken.

[ Bericht 0% gewijzigd door obligataire op 30-11-2018 09:26:51 ]
Pecunia non olet
pi_183452757
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 november 2018 07:38 schreef crowdiefunder het volgende:

[..]

Zo te lezen was het al bekend, dan is een orv niet meer mogelijk. Ik denk alleen dat het wel in de pitch had moeten staan.
Precies om je laatste zin ;-)
pi_183452838
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 november 2018 07:38 schreef crowdiefunder het volgende:
Zo te lezen was het al bekend, dan is een orv niet meer mogelijk. Ik denk alleen dat het wel in de pitch had moeten staan.
Niet mee eens. Natuurlijk wil je zoveel mogelijk informatie als investeerder, maar er is ook nog zoiets als recht op privacy voor de leningnemers. Je gezondheidsinformatie valt daar in mijn optiek onder.
pi_183453320
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 november 2018 09:44 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]

Niet mee eens. Natuurlijk wil je zoveel mogelijk informatie als investeerder, maar er is ook nog zoiets als recht op privacy voor de leningnemers. Je gezondheidsinformatie valt daar in mijn optiek onder.
Vind ik ook. Maar als medische data een bedreiging voor de bedrijfscontinuïteit zouden kunnen betekenen dan moeten ze de pitch eigenlijk helemaal schrappen. Misschien heeft het gegeven dat het een VOF is daar een rol in gespeeld omdat de bedrijfsopvolging beter geregeld is.

Maar ja dan waren ze vanzelf wel bij FNC of KOM terecht gekomen; die kijken niet zo nauw.
Pecunia non olet
pi_183453495
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 10:21 schreef obligataire het volgende:
Maar als medische data een bedreiging voor de bedrijfscontinuïteit zouden kunnen betekenen dan moeten ze de pitch eigenlijk helemaal schrappen.
Niet per sé schrappen maar een verplichte overlijdensverzekering ligt dan voor de hand. In dit geval was dat geen optie meer, maar gezien de overige zekerheden en een actieve compagnon was en is de inschatting kennelijk dat het wegvallen geen bedrijfsbeëindiging betekent. Ik zit in het project maar heb er geen moeite mee en zou het zelf denk ik niet anders gedaan hebben.
pi_183453617
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 november 2018 10:34 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]

Niet per sé schrappen maar een verplichte overlijdensverzekering ligt dan voor de hand. In dit geval was dat geen optie meer, maar gezien de overige zekerheden en een actieve compagnon was en is de inschatting kennelijk dat het wegvallen geen bedrijfsbeëindiging betekent. Ik zit in het project maar heb er geen moeite mee en zou het zelf denk ik niet anders gedaan hebben.
En als er maar één leningnemer is heb je dan nog steeds dezelfde mening? Een lening aangaan terwijl je weet dat je de lening niet kan terugbetalen zonder dit te vermelden is niet ethisch handelen.
pi_183453720
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 november 2018 10:43 schreef bubbels234 het volgende:

[..]

En als er maar één leningnemer is heb je dan nog steeds dezelfde mening? Een lening aangaan terwijl je weet dat je de lening niet kan terugbetalen zonder dit te vermelden is niet ethisch handelen. Ethisch handelen staat boven privacy.
pi_183453731
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 november 2018 10:43 schreef bubbels234 het volgende:
En als er maar één leningnemer is heb je dan nog steeds dezelfde mening? Een lening aangaan terwijl je weet dat je de lening niet kan terugbetalen zonder dit te vermelden is niet ethisch handelen.
Bij een eenpitter ligt het continuiteitsrisico uiteraard heel anders. En met je tweede zin suggereer je iets waar volgens mij geen sprake van is. Er is vooralsnog geen sprake van niet kunnen terugbetalen en het zou heel goed kunnen dat Collin volledig op de hoogte was.
pi_183453736
Dubbel
pi_183453754
Dit project al voorbij gekomen, dacht ik
Diamantboorder - FNC

Ziet er niet verkeerd uit. Geen website helaas.
Maar van 2016 naar 2017 schulden gereduceerd, activa iets opgebouwd. Nu een investering in vaste activa - auto - wat na 10 jaar ook wel logisch is.
pi_183453841
Dus het is volgens jou afhankelijk van de omstandigheden of dit vermeld moet worden. Is wel moeilijk regels hiervoor te maken dan. Ik vind het niet ethisch en ik heb totaal niets vermeld over aan wie van de twee partijen dit ligt. Ik weet immers de rol van CCF niet.
pi_183453950
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 10:55 schreef Gijsbertus het volgende:
Dit project al voorbij gekomen, dacht ik
Diamantboorder - FNC

Ziet er niet verkeerd uit. Geen website helaas.
Maar van 2016 naar 2017 schulden gereduceerd, activa iets opgebouwd. Nu een investering in vaste activa - auto - wat na 10 jaar ook wel logisch is.
Ja, was al voorbij gekomen. Heb hem ook meegenomen.
pi_183453979
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 november 2018 11:02 schreef bubbels234 het volgende:
Dus het is volgens jou afhankelijk van de omstandigheden of dit vermeld moet worden. Is wel moeilijk regels hiervoor te maken dan. Ik vind het niet ethisch en ik heb totaal niets vermeld over aan wie van de twee partijen dit ligt. Ik weet immers de rol van CCF niet.
We weten niet op Collin op de hoogte was, maar mocht dat wel zo zijn, het is een VOF met 2 vennoten en daarnaast een uitstekende zekerheid met materiële hypotheek. Ethiek is hier niet im frage denk ik, nu de risico's voor de investeerder - zelfs nu nog - erg gering zijn.
Pecunia non olet
pi_183454255
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 11:09 schreef obligataire het volgende:
daarnaast een uitstekende zekerheid met materiële hypotheek.
Is het pand al gebouwd? Ik zie op de website van het bedrijf hier niets van terug. Ook het contactadres is elders.
Wel een dienst voor flyboard pieten <O)
  vrijdag 30 november 2018 @ 13:25:28 #22
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_183456048
Wat vinden jullie van https://www.duurzaaminves(...)zon-voor-de-toekomst! - gaat maandag open. 3 jaar, 4,5%, gelieerd aan Greenchoice
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
pi_183456193
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 13:25 schreef darktower het volgende:
Wat vinden jullie van https://www.duurzaaminves(...)zon-voor-de-toekomst! - gaat maandag open. 3 jaar, 4,5%, gelieerd aan Greenchoice
Discriminatie :'(
quote:
De obligatielening heeft een looptijd van drie jaar en biedt een vaste rente van 5,0% voor Greenchoice klanten en 4,5% voor alle andere obligatiehouders.
  vrijdag 30 november 2018 @ 13:33:19 #24
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_183456215
Hehe.
Nou ja, ik ga wel weer meedoen denk, als ex-Greenchoice klant (Nu Vandebron)
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
pi_183456760
quote:
De obligatielening heeft een looptijd van drie jaar en biedt een vaste rente van 5,0% voor Greenchoice klanten en 4,5% voor alle andere obligatiehouders.
economisch delict, want koppelverkoop
:N
pi_183456885
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 13:59 schreef bleyenburg het volgende:

[..]

economisch delict, want koppelverkoop
:N
Ze verplichten je toch niet om mee te doen aan deze lening en volgens mij mag mag je ook mee doen aan vergelijkbare leningen bij andere dus ik zie het delict nog niet zo...

Ze bieden alleen een extra voordeel voor vaste klanten en dat doen toch zo veel bedrijven? Kijk bijvoorbeeld naar verzekeraars die extra kortingen geven als je (vrijwillig) meerdere verzekeringen bij ze afsluit.

Ik doe er overigens niet aan mee en hou het even bij mijn eigen zonnepanelen.
pi_183457046
De top 10 van week 48:
pi_183458741
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 13:17 schreef Tsundoku het volgende:
Een nieuwe op SIG...
https://investeren.sameningeld.nl/project/oudegracht-261-te-utrecht
Ben benieuwd of SIG genoeg investeerders heeft om 800.000 op te halen.
quote:
1s.gif Op donderdag 29 november 2018 14:02 schreef djh77 het volgende:

[..]

Lijkt me sterk, tenzij ze al een groep investeerders hebben die reeds een groot bedrag hebben toegezegd. Lijkt me meer een geschikt project voor CCF/KNAB
Wat vinden jullie trouwens van dit nieuwe SiG project wat morgen open gaat voor investeren?

Naar ik heb begrepen heeft SiG inderdaad een of meerdere grotere investeerders die wel willen investeren in dit project dus we gaan zien of dit gaat lukken.

Verder viel mij op tijdens mijn onderzoekje naar dit project dat de huurder van het bedrijfsgedeelte zijn bedrijf te koop heeft staan. http://www.hevesta.nl/Aanbod/Ouzeri-to-Steki
SiG geeft aan hiervan op de hoogte te zijn en dat er al een potentiële nieuwe huurder is. Dit zou dus geen probleem moeten zijn maar dit soort zaken kan je natuurlijk beter niet hebben denk ik.

Verder heb ik geen rare zaken kunnen waarnemen en als er hier verder geen bijzonderheden bovenwater komen ben ik wel voornemens om hem mee te nemen.
pi_183459206
Nieuwe GvE Flexlening met een 1e hypotheek

Naam: Aankoop beleggingspand Leeuwarden
Leendoel: Onroerend goed
Bedrag: 700.000 euro
Rente: 5,0%
Looptijd: 60 maanden
Classificatie: 1
Graydon rating:

https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=19188

Aanvulling:
Deze overweeg ik toch wel om mee te nemen. Wel is de risicovergoeding met 5% voor een bedrijfspand aan de lage kant maar met een 1e hypotheek, een gedeeltelijke aflossing, de combinatie met deze ondernemer en zijn andere panden zie ik hem wel zitten.

Ook een positieve ontwikkeling dat GvE de fee van de investeerders (2% over de hoofdsom) nu maandelijks gaat uitsmeren en niet meer gedeeltelijk vooraf en gedeeltelijk jaarlijks laat betalen.

[ Bericht 35% gewijzigd door Horsemen op 30-11-2018 16:59:09 (aanvulling) ]
pi_183459332
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 19:32 schreef wouterde het volgende:
Ik vraag mij nog steeds af waarom er zo weinig mensen investeren via Lenderspender?
Mijn investering is inmiddels gespreid over 790 leningen, risico wordt ook steeds lager aangezien er meer leningen komen.
Vanaf een bepaald aantal leningen neemt het risico niet meer verder af. Dit aantal wordt bepaald door de risicoverdeling van de individuele leningen. In dit geval ben je, gegeven het type leningen waar het om gaat, met 790 dat punt denk ik al ver voorbij.
pi_183460003
En nog een nieuwe GvE:

Naam: Coster Campers
Leendoel: Opstart onderneming
Bedrag: 85.000 euro
Rente: 6,0%
Looptijd: 60 maanden
Classificatie: 5s
Graydon rating: 0,02

https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=19136

Ik denk dat de rente wel met een 50% (van 6% naar 9%) omhoog mag wil deze vol komen. Echt een véél te lage risicovergoeding wat mij betreft.
pi_183460067
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=19136

Zoals ik het lees mogen we hun privé droom mede financieren. Zelf met de camper op vakantie en onder tussen een verhuurbedrijf lijkt me lastig. Laat deze lekker lopen.

Beide campers zijn al in bezit zo te zien en staan te koop. ??

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_183460220
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 16:50 schreef Frandderouw het volgende:
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=19136

Zoals ik het lees mogen we hun privé droom mede financieren. Zelf met de camper op vakantie en onder tussen een verhuurbedrijf lijkt me lastig. Laat deze lekker lopen.

Beide campers zijn al in bezit zo te zien en staan te koop. ??

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Allemaal bijzonder. Blijf er lekker vanaf zeker in combinatie met de absurd lage rente.
pi_183460760
En nog een nieuwe GvE:

Naam: GyroMag
Leendoel: Voorfinanciering voorraden
Bedrag: 110.000 euro
Rente: 8,5%
Looptijd: 48 maanden
Classificatie: 5
Graydon rating: 0,13

https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=18414
pi_183461154
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 november 2018 15:32 schreef Horsemen het volgende:

[..]

[..]

Verder viel mij op tijdens mijn onderzoekje naar dit project dat de huurder van het bedrijfsgedeelte zijn bedrijf te koop heeft staan. http://www.hevesta.nl/Aanbod/Ouzeri-to-Steki
SiG geeft aan hiervan op de hoogte te zijn en dat er al een potentiële nieuwe huurder is. Dit zou dus geen probleem moeten zijn maar dit soort zaken kan je natuurlijk beter niet hebben denk ik.

Ik schrik er wel een beetje van, het gaat om een zeer aanzienlijk deel van de huurinkomsten en dan slaap je toch wel wat lekkerder als er een triple A huurder in zit met een langdurig huurconctract. Hoe zeker is de nieuwe huurder?

Bij CrowdEstate krijg je ook 5% bijv. op Duitse projecten maar dan zit er vaak een paar dozijn particulieren in, da's toch een heel ander risicoprofiel dan één horeca ondernemer + aanvulling.

Edit: het is een Grieks restaurant, toevallig familie van mevrouw? :D
Pecunia non olet
pi_183461915
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 november 2018 15:32 schreef Horsemen het volgende:
Wat vinden jullie trouwens van dit nieuwe SiG project wat morgen open gaat voor investeren?
Ik twijfel, o.a. omdat het pand zeer recent (vorige maand) te koop heeft gestaan voor ca. het getaxeerde bedragen er blijkbaar geen liefhebbers waren die dat bedrag er voor over hadden. Dat de huurder van het bedrijfsdeel ook z'n bedrijf blijkbaar te koop heeft had ik nog niet gezien. Verder hebben de appartementen geen eigen ingang en zijn alleen door het restaurant te benaderen. Daarnaast werd een deel op de 1e verdieping verhuurd als bedrijfsruimte wat niet was toegestaan (gemeente heeft dit schriftelijk aangegeven), of die situatie er nog is weet ik niet. Al met al lijkt de zekerheid van de huurinkomsten dus mogelijk minder zeker dan dat het in eerste instantie lijkt, ik ga me eerst nog eens verder inlezen...
pi_183461990
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 18:31 schreef tnhb het volgende:

[..]
..... Verder hebben de appartementen geen eigen ingang en zijn alleen door het restaurant te benaderen. Daarnaast werd een deel op de 1e verdieping verhuurd als bedrijfsruimte wat niet was toegestaan (gemeente heeft dit schriftelijk aangegeven), of die situatie er nog is weet ik niet.
Het zou kunnen zijn dat de restauranthouder tevens huurder is van een appartement. Zou op zich niet onlogisch zijn. Dan komt dit appartement binnenkort ook weer in de verhuur.
Pecunia non olet
pi_183463380
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 18:35 schreef obligataire het volgende:

[..]

Het zou kunnen zijn dat de restauranthouder tevens huurder is van een appartement. Zou op zich niet onlogisch zijn. Dan komt dit appartement binnenkort ook weer in de verhuur.
Nee, de restauranthouder is niet de huurder van een van de appartementen.
pi_183464335
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 november 2018 22:17 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]

Ik kon mijn nieuwsgierigheid niet bedwingen en heb even het hypotheekregister van Rummeling 5 opgevraagd. Rabobank heeft in 1997 hypotheek gevestigd voor een bedrag van ¤ 1.134.450. Maar ik zie ook een executoriaal beslag van de gemeente uit 2013, geen idee wat ik daarvan moet denken. Heb CCF gevraagd om toelichting.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is hier inmiddels meer over bekend?
pi_183466295
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 20:17 schreef DeElfde het volgende:

[..]

Is hier inmiddels meer over bekend?
Nee, gisteren nog een reminder gestuurd maar geen reactie gehad. Project is ook nog niet opengezet dus ik denk dat ze dit eerst wel zullen willen oplossen.
pi_183466427
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 november 2018 21:25 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]

Nee, gisteren nog een reminder gestuurd maar geen reactie gehad. Project is ook nog niet opengezet dus ik denk dat ze dit eerst wel zullen willen oplossen.
Dank voor de snelle reactie!
pi_183467268
https://www.tubantia.nl/e(...)el-bekijks~aab3f3ee/

Is dit ook een van de toestellen die is gefinancieerd via GvE?
pi_183472972
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 21:57 schreef Mynheer007 het volgende:
https://www.tubantia.nl/e(...)el-bekijks~aab3f3ee/

Is dit ook een van de toestellen die is gefinancieerd via GvE?
Yep, ik zit in dit project van GvE

edit: ik weet niet of specifiek dit toestel door de financiering van GvE is aangeschaft

[ Bericht 6% gewijzigd door impact9 op 01-12-2018 10:01:43 ]
pi_183474952
Nieuw op KOM: en zoals altijd iets aparts :)
https://www.kapitaalopmaat.nl/Amog-BV-/-CFM-Pharma
Pecunia non olet
pi_183475713
SIG Utrecht staat open ; net al 6 investeerders voor totaal +40k. 5%, wel allen in schijf 1, Ook zelf maar schijf 1 meegepakt, of deze volloopt is vlgs mij nog maar de vraag. Ook het gedoe met de huurders nog ff checken, desondanks pak ik deze toch mee.
pi_183475737
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 12:35 schreef obligataire het volgende:
Nieuw op KOM: en zoals altijd iets aparts :)
https://www.kapitaalopmaat.nl/Amog-BV-/-CFM-Pharma
Hier gebeuren hele rare dingen, als ik de balansen bekijk van de holding ed...
In 2016 verdwijnt er simpelweg 21 mio van de balans.
Alle BV's hebben een (zwaar) negatief EV....

Onderpand op prive woning is dan wel weer zeer interessant!
pi_183475812
quote:
12s.gif Op zaterdag 1 december 2018 13:25 schreef peterc het volgende:
SIG Utrecht staat open ; net al 6 investeerders voor totaal +40k. 5%, wel allen in schijf 1, Ook zelf maar schijf 1 meegepakt, of deze volloopt is vlgs mij nog maar de vraag. Ook het gedoe met de huurders nog ff checken, desondanks pak ik deze toch mee.
Enorm slordig dat ze hier niet meelezen. De pitch klopt nog steeds niet. Ik sla deze over.
pi_183477177
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 13:27 schreef impact9 het volgende:

[..]

Hier gebeuren hele rare dingen, als ik de balansen bekijk van de holding ed...
In 2016 verdwijnt er simpelweg 21 mio van de balans.
Alle BV's hebben een (zwaar) negatief EV....

Onderpand op prive woning is dan wel weer zeer interessant!
Ik heb verder helemaal niets met pharma/medicijnontwikkeling, daarvoor is het te risicovol en dus niet mijn ding, maar denk niet dat dit project risico's voor onszelf meebrengt:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De balans van AMO* is trouwens zeer gezond zo te zien.


Ander adres?
https://www.trouw.nl/home(...)kierewiet-~a4b6c257/

[ Bericht 1% gewijzigd door obligataire op 01-12-2018 15:18:30 ]
Pecunia non olet
pi_183477603
Even een algemeen vraagje over verpanding.
Stel dat bedrijfsinventaris, huurinkomsten, etc verpand zijn aan een leningverstrekker. Wordt dat ook ergens openbaar vastgelegd?

Hoe wordt voorkomen dat bij een 2e lening dezelfde pandrechten weer verstrekt worden?
Is dat puur op basis van de blauwe ogen van de leningnemer dat er niet al eerder pandrechten verstrekt zijn of is dat ook ergens na te gaan?
pi_183477796
Volgens mij niet. Het kan wel notarieel vastgelegd worden (zie onder) , maar wordt het niet in een openbaar register vermeld zoals bij hypotheken.

Stil pandrecht

Stil pandrecht is een bezitloos pandrecht dat ook kan worden gevestigd op toekomstige vorderingen, mits deze voortkomen uit een reeds bestaande rechtsverhouding. Het dankt zijn naam aan het feit dat de verpanding wordt “stilgehouden” voor de debiteur van de verpande vordering. Er is dus altijd een derde, onwetende, partij bij betrokken. Stil pandrecht wordt gevestigd door middel van een notariële of geregistreerde onderhandse akte.

Openbaar pandrecht

Bij een openbaar pandrecht komt het pandrecht tot stand door een onderhandse akte of authentieke akte plus een mededeling aan de schuldenaar. Dit in tegenstelling tot het stil pandrecht, waar er geen mededeling wordt gedaan aan de schuldenaar.
Pecunia non olet
pi_183481094
Horsemen heb je mail contact gehad voor de details die je weet te vertellen voor het SIG project?
Snel scannend kom ik er namelijk niets van tegen
pi_183484140
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 19:27 schreef jsuijker het volgende:
Horsemen heb je mail contact gehad voor de details die je weet te vertellen voor het SIG project?
Snel scannend kom ik er namelijk niets van tegen
Jij bedoelt mbt de huurders?
pi_183488816
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 21:57 schreef Mynheer007 het volgende:
https://www.tubantia.nl/e(...)el-bekijks~aab3f3ee/

Is dit ook een van de toestellen die is gefinancieerd via GvE?
Vandaag, zondag 2 december om 10:00 zendt RTL 7 een item uit over het project van APOC Aviation. Wim Burger van Geldvoorelkaar.nl (zweef)vliegt een rondje mee met APOC-CEO Max Lutje Wooldrik. De uitzending wordt herhaald op zaterdag 8 december om 13:00.
pi_183489780
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 13:27 schreef impact9 het volgende:

[..]

Hier gebeuren hele rare dingen, als ik de balansen bekijk van de holding ed...
In 2016 verdwijnt er simpelweg 21 mio van de balans.
Alle BV's hebben een (zwaar) negatief EV....

Onderpand op prive woning is dan wel weer zeer interessant!
Ik weet dat velen het bloed van KOM wel kunnen drinken:) maar nuchter bekeken lijkt dit project een buitenkansje. De zekerheid is méér dan ruim en op zich zouden de maandelijkse betalingen ook geen probleem moeten zijn. Blijkbaar is op dit moment de kredietbehoefte erg urgent en spoedeisend.

Nu moet KOM het nog wel goed afhandelen :)

[ Bericht 7% gewijzigd door obligataire op 02-12-2018 10:40:40 ]
Pecunia non olet
pi_183489939
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 15:44 schreef dyna18 het volgende:
Even een algemeen vraagje over verpanding.
Stel dat bedrijfsinventaris, huurinkomsten, etc verpand zijn aan een leningverstrekker. Wordt dat ook ergens openbaar vastgelegd?

Hoe wordt voorkomen dat bij een 2e lening dezelfde pandrechten weer verstrekt worden?
Is dat puur op basis van de blauwe ogen van de leningnemer dat er niet al eerder pandrechten verstrekt zijn of is dat ook ergens na te gaan?
Pandakten zouden moeten worden geregistreerd bij de Belastingdienst, wat ook de volgorde bepaalt. Ik meen dat banken dat altijd doen. Een crowdfundingplatform zou aan de bank moeten vragen om een bevestiging dat zij geen pandrechten heeft of deze zal laten vallen.
pi_183490173
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2018 10:34 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ik weet dat velen het bloed van KOM wel kunnen drinken:) maar nuchter bekeken lijkt dit project een buitenkansje. De zekerheid is méér dan ruim en op zich zouden de maandelijkse betalingen ook geen probleem moeten zijn. Blijkbaar is op dit moment de kredietbehoefte erg urgent en spoedeisend.

Nu moet KOM het nog wel goed afhandelen :)
Het is allemaal wel erg bijzonder, een financieringsbehoefte van 9,7 mio en de eerste 2 ton doen ze even bij KoM.
Maar ik ben het met je eens, mocht KoM ditmaal wel de zekerheid vestigen (tweede hypotheekrecht) kan er uiteindelijk niet veel mis gaan.
pi_183491262
https://www.nu.nl/economi(...)er-direct-dicht.html

Zou me niks verbazen aps we binnenkort een soort gelijk bericht lezen over
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_183491432
En de tweede default @ Lender&Spender is een feit.
pi_183491515
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2018 22:13 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Jij bedoelt mbt de huurders?
Ja en vooral dat het bedrijfsgedeelte zijn huurder verliest.
In de pitch kwam ik alleen snel tegen dat het voor onbetaalde tijd verhuurd is

Dat is natuurlijk nogal wat anders dan een vertrekkend bedrijf en een potentiele vervanger (dus niets getekend?). Werd er iets gezegd hoe zeker de potentiele verhuurder was?

[ Bericht 7% gewijzigd door jsuijker op 02-12-2018 12:44:24 ]
pi_183492136
quote:
1s.gif Op zondag 2 december 2018 07:57 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Vandaag, zondag 2 december om 10:00 zendt RTL 7 een item uit over het project van APOC Aviation. Wim Burger van Geldvoorelkaar.nl (zweef)vliegt een rondje mee met APOC-CEO Max Lutje Wooldrik. De uitzending wordt herhaald op zaterdag 8 december om 13:00.
Minor detail natuurlijk: AELS en APOC zijn twee verschillende bedrijven.
Ceterum censeo Teevum et Opsteltus esse delendam
pi_183493416
quote:
1s.gif Op zondag 2 december 2018 12:24 schreef jsuijker het volgende:

[..]In de pitch kwam ik alleen snel tegen dat het voor onbetaalde tijd verhuurd is
Dat is al helemáál geen aanbeveling *O*
Pecunia non olet
pi_183493528
Ik denk dat een relatief flink bedrag steek in het project van GvE 'Aankoop beleggingspand Leeuwarden'.
pi_183493910
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2018 14:03 schreef DeElfde het volgende:
Ik denk dat een relatief flink bedrag steek in het project van GvE 'Aankoop beleggingspand Leeuwarden'.
Daar doe je goed aan denk ik, ik heb hetzelfde voornemen. :) De rente is niet vet maar het moet wel heel raar lopen als dit niet goed afloopt.
Pecunia non olet
pi_183494832
Wat vinden we van het crowdfundplatform October?

Ik vind het er op zich redelijk uit zien, al zie ik nog geen projecten en zijn er geen aparte statistieken voor Nederland. Heeft iemand zich hier al geregistreerd en wellicht zelfs ervaringen?
pi_183494934
quote:
1s.gif Op zondag 2 december 2018 12:24 schreef jsuijker het volgende:

[..]

Ja en vooral dat het bedrijfsgedeelte zijn huurder verliest.
In de pitch kwam ik alleen snel tegen dat het voor onbetaalde tijd verhuurd is

Dat is natuurlijk nogal wat anders dan een vertrekkend bedrijf en een potentiele vervanger (dus niets getekend?). Werd er iets gezegd hoe zeker de potentiele verhuurder was?
Nee, daar ben ik zelf achter gekomen (Google) zie voor de bron mijn berichtje van 30-11 15.32 uur.

Vervolgens per mail navraag gedaan bij SiG. Nee, over hoe zeker dit was is niks gezegd dus nog niet zeker. De huidige huurder van het bedrijfspand zit er ruim 10 jaar in en de overeenkomst is nu voor onbepaalde tijd en kan dus van beide kanten op korte termijn opgezegd worden (ga ik vanuit).
pi_183495041
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2018 12:51 schreef BruderKlaus het volgende:

[..]

Minor detail natuurlijk: AELS en APOC zijn twee verschillende bedrijven.
Ik heb volgens mij nooit de naam AELS genoemd.
Ik verwijs alleen maar naar het GvE project.
pi_183495045
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2018 14:29 schreef obligataire het volgende:

[..]

Daar doe je goed aan denk ik, ik heb hetzelfde voornemen. :) De rente is niet vet maar het moet wel heel raar lopen als dit niet goed afloopt.
Een kijkje bij het pand:https://www.fundainbusine(...)86066-celsiusweg-26/
De aankoopprijs is een fors onder de oorspronkelijke verkoopprijs. De echte waarde van het pand bij een executie verkoop zal fors lager zijn. Met alle respect voor Leeuwarden maar zo'n pand verkoop je niet eenvoudig wanneer het economisch iets minder gaat. Het geheel ziet er wel goed uit en de hypotheek geeft zeer zeker een stuk zekerheid.
pi_183495482
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2018 15:14 schreef ML45 het volgende:

[..]

Een kijkje bij het pand:https://www.fundainbusine(...)86066-celsiusweg-26/
De aankoopprijs is een fors onder de oorspronkelijke verkoopprijs. De echte waarde van het pand bij een executie verkoop zal fors lager zijn. Met alle respect voor Leeuwarden maar zo'n pand verkoop je niet eenvoudig wanneer het economisch iets minder gaat. Het geheel ziet er wel goed uit en de hypotheek geeft zeer zeker een stuk zekerheid.
Waarom zou die man het tot een executieverkoop laten komen? Hij heeft nog 40 objecten met een huurstroom,waarin een ruime marge en een behoorlijke spreiding zit.
pi_183496883
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 12:35 schreef obligataire het volgende:
Nieuw op KOM: en zoals altijd iets aparts :)
https://www.kapitaalopmaat.nl/Amog-BV-/-CFM-Pharma
Interview van 20 jaar geleden van de ondernemer. Hij was toen beurshandelaar en hoteleigenaar
https://www.trouw.nl/home(...)kierewiet-~a4b6c257/
pi_183497253
quote:
1s.gif Op zondag 2 december 2018 16:28 schreef djh77 het volgende:

[..]

Interview van 20 jaar geleden van de ondernemer. Hij was toen beurshandelaar en hoteleigenaar
https://www.trouw.nl/home(...)kierewiet-~a4b6c257/
Het geheel ziet er qua zekerheden meer dan goed uit en het pand is mi het bedrag meer dan waard. Voor mij blijft wel de vraag waarom deze man het luttele bedrag van ¤ 200.000 via de crowd moet hebben. Wat zit daar achter?
pi_183497508
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2018 15:35 schreef rechtsbackje het volgende:

[..]

Waarom zou die man het tot een executieverkoop laten komen? Hij heeft nog 40 objecten met een huurstroom,waarin een ruime marge en een behoorlijke spreiding zit.
Normaal gesproken laat de man het natuurlijk niet tot een executie komen. De huurstroom is ruim maar mbt de spreiding kan ik dat niet zeggen omdat ik de 40 objecten niet ken buiten de twee Leeuwardse projecten. Ook kennen we de schuldenpositie van het totaal niet, is die boven of onder de 12mio. Daarnaast is de 100k voor onderhoud, als zijnde de enige kosten buiten de financiering relatief laag, denk aan verzekering/belasting/voorziening groot onderhoud. Maar ook als deze ook bv. 100k zijn dan is er nog ruimte. Ondanks dit zal ook ik dit project overwegen.
pi_183499136
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2018 13:57 schreef obligataire het volgende:

[..]

Dat is al helemáál geen aanbeveling *O*
Ach dat is net alsof het natuurlijk de situatie is dat de huidige huurder opzegt en de 'potentiele' uiteindelijk afhaakt😂

quote:
1s.gif Op zondag 2 december 2018 15:09 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Nee, daar ben ik zelf achter gekomen (Google) zie voor de bron mijn berichtje van 30-11 15.32 uur.

Vervolgens per mail navraag gedaan bij SiG. Nee, over hoe zeker dit was is niks gezegd dus nog niet zeker. De huidige huurder van het bedrijfspand zit er ruim 10 jaar in en de overeenkomst is nu voor onbepaalde tijd en kan dus van beide kanten op korte termijn opgezegd worden (ga ik vanuit).
Pff weer kwalijk dat er dus niets over gezegd wordt...
pi_183500785
quote:
1s.gif Op zondag 2 december 2018 18:24 schreef jsuijker het volgende:

[..]

Ach dat is net alsof het natuurlijk de situatie is dat de huidige huurder opzegt en de 'potentiele' uiteindelijk afhaakt😂

[..]

Pff weer kwalijk dat er dus niets over gezegd wordt...

Volgens mij is er nergens gezegd door SiG dat er een langdurige huurovereenkomst is maar is er wel gesproken over dat het bedrijfsgedeelte voor "onbepaalde tijd verhuurd" is. In die zin is de informatie m.i. correct geweest.

Zoals bij de meeste platforms is het zo dat het niet alleen gaat om wat er staat maar vooral om wat er niet staat. Het was natuurlijk handiger geweest als SiG dit zelf even aangestipt zou hebben in de pitch...

Het gaat in dit geval om Utrecht en ik ben niet op de hoogte van de lokale situatie maar ik mag toch aannemen dat, ook al zou de huurder er uitgaan zonder overname kandidaat, er toch snel een nieuwe huurder gevonden moet kunnen worden.
pi_183505934
@impact9 , @bleyenburg, ik sluit mij graag aan bij een gezamelijke actie richting KoM mbt de probleemprojecten.
Ben toch een beetje verbaasd hier te lezen dat er blijkbaar in individuele gevallen een schikkingsvoorstel door KoM is gedaan.
Bij mij gaat het om de volgende probleemprojecten:

Adobe Solar Energy (twee partners in het bedrijf worden gepresenteerd in de pitch, in het leningcontract wordt er maar door 1 getekend)

Special Trees (verpanding niet geregeld, via een doorstart scenario komt de totale inventaris voor een appel en ei bij de nieuwe entiteit terecht, welke gerund wordt door dhr. R. vd. K, tot op heden nog geen enkel concreet voorstel van zijn kant mbt inlossen schuld, KoM laat zich keer op keer met een kluitje in het riet sturen)

Hype Zoetermeer (borgwordt uitbetaald over een periode van 36 maanden, betaling voor uitwinnen HA is gedaan, verder nooit meer wat van vernomen vanuit de kant van KoM).

Bericht aub in PM mbt gezamelijke actie.
pi_183507454
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2018 22:48 schreef ETphonehome het volgende:
@impact9 , @bleyenburg, ik sluit mij graag aan bij een gezamelijke actie richting KoM mbt de probleemprojecten.
Ben toch een beetje verbaasd hier te lezen dat er blijkbaar in individuele gevallen een schikkingsvoorstel door KoM is gedaan.
Bij mij gaat het om de volgende probleemprojecten:

Adobe Solar Energy (twee partners in het bedrijf worden gepresenteerd in de pitch, in het leningcontract wordt er maar door 1 getekend)

Special Trees (verpanding niet geregeld, via een doorstart scenario komt de totale inventaris voor een appel en ei bij de nieuwe entiteit terecht, welke gerund wordt door dhr. R. vd. K, tot op heden nog geen enkel concreet voorstel van zijn kant mbt inlossen schuld, KoM laat zich keer op keer met een kluitje in het riet sturen)

Hype Zoetermeer (borgwordt uitbetaald over een periode van 36 maanden, betaling voor uitwinnen HA is gedaan, verder nooit meer wat van vernomen vanuit de kant van KoM).

Bericht aub in PM mbt gezamelijke actie.
En nog een.

Lodge Trading Company
Betaald al niet meer sinds januari 2018.
Op 29 maart is er beslag gelegd op roerende goederen waaronder 12 paarden en 2 paardentrailers.
Daarvan is echter nog geen cent bij de investeerders terecht gekomen, nog is de huidige status van de financiën bekend. Volledig onduidelijk wat nu de status van de inbeslag genomen zaken is. KoM reageert niet op e-mails en communiceert niets over de afwikkeling van deze wanbetalers. Wij als investeerders zitten al een jaar in onzekerheid wat er met ons geld gebeurd.
pi_183508469
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 november 2018 10:21 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Wat kom ik net tegen op de site van het bedrijf :P https://www.collincrowdfu(...)c249593c-34455ca5aa-
(Slim van de ondernemer)

Dus bij deze voor de liefhebbers ;)
(Ik neem hem trouwens zelf ook mee).

Trouwens wel goed om te lezen dat ze eerst zelf 10% moeten ophalen voordat hij opengesteld gaat worden voor de overige investeerders.
Inmiddels al 25% van het bedrag (161K) opgehaald door de inner crowd.
pi_183508928
GVE project beleggingspand zie ik mijzelf ook in investeren. Al hou je, na de succesfee, maar 3% over.

Project op KOM lijkt wel van tijdelijke aard. Ben daar nier bekend met eventuele (boete)rente bij vervroegde aflossing, want het leenbedrag staat niet in verhouding tot het balanstotaal.

Verder kwam ik weer een FNC tegen.
Twijfel over deze BSO

In de opvang is zat te halen. Al blijft de eerder behaalde winst karig.

+ laag leenbedrag
+ Hoge rente
+ Branche met voldoende mogelijkheden

- lage winst 2016/2017 (voor 2 personen; aangaande dat de 3e op de loonlijst staat)
- geen lang trackrecord.
pi_183508947
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 08:50 schreef Gijsbertus het volgende:
GVE project beleggingspand zie ik mijzelf ook in investeren. Al hou je, na de succesfee, maar 3% over.
Nee toch? Het is 5% per jaar (bruto), en je betaald 2% kosten verspreid over 5 jaar. Dus kom ik tot ongeveer 4,6% effectief per jaar uit....
pi_183508981
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2018 10:34 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ik weet dat velen het bloed van KOM wel kunnen drinken:) maar nuchter bekeken lijkt dit project een buitenkansje. De zekerheid is méér dan ruim en op zich zouden de maandelijkse betalingen ook geen probleem moeten zijn. Blijkbaar is op dit moment de kredietbehoefte erg urgent en spoedeisend.

Nu moet KOM het nog wel goed afhandelen :)
Ik denk dat je gelijk hebt dat de liquiditeitsbehoefte zeer urgent is. Ik vraag me dan direct af wat er gebeurt als de financiering van 9,7 mio niet doorKoMt? Overleven ze dan nog?
pi_183509042
https://www.emerce.nl/nie(...)cieringsplatform-mkb

https://www.raboencrowd.nl/investeerders

Investeren kan al vanaf 100 euro lees ik en je kan de obligaties verhandelen via het platform.
pi_183509048
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 08:50 schreef Gijsbertus het volgende:
Project op KOM lijkt wel van tijdelijke aard. Ben daar nier bekend met eventuele (boete)rente bij vervroegde aflossing, want het leenbedrag staat niet in verhouding tot het balanstotaal.
Boeterente bij KOM is gelijk aan de totale rente over het project (tenzij anders vermeld). In dit geval gaat het om de totale rente van de 24 maanden.
pi_183509107
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 08:59 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

Ik denk dat je gelijk hebt dat de liquiditeitsbehoefte zeer urgent is. Ik vraag me dan direct af wat er gebeurt als de financiering van 9,7 mio niet doorKoMt? Overleven ze dan nog?
Die 9.7 mio hoeft niet via KOM <O)

Maar nee, als dat geld niet komt dan staakt de ontwikkeling van het medicijn en is iedereen zijn geld kwijt. Behalve de investeerders van KOM *O* *O* (het klinkt raar maar in dit specifieke geval is dat echt zo, als KOM het tenminste goed regelt).

Medicijnenontwikkeling is echt wel een beetje casino, al zijn er best wel wat partijen heel rijk van geworden. In dit geval is dat totaal niet in te schatten maar zoals de man zelf al aangeeft is dat zijn eigen risico en staat het in principe los van het (eventuele) risico dat wij bij KOMmer en kwel lopen.

Ik neem denk ik een bescheiden bedragje mee.

[ Bericht 4% gewijzigd door obligataire op 03-12-2018 09:25:05 ]
Pecunia non olet
pi_183509146
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 08:53 schreef aborren het volgende:

[..]

Nee toch? Het is 5% per jaar (bruto), en je betaald 2% kosten verspreid over 5 jaar. Dus kom ik tot ongeveer 4,6% effectief per jaar uit....
Ik reken inderdaad verkeerd. Zat teveel met het principe van FNC in mijn hoofd.
De fee is 2% over de 5 jaar, in plaats van de ontvangen rente per jaar.

Excuses, ik was nog niet helemaal wakker..
pi_183510262
zie www. oudegracht261.nl voor veel data & docu over het SIG project, plattegronden, beschrijvingen, huurovek, bestemming etc
pi_183510265
Als ik zo vrij mag zijn om een tip met jullie te delen. Zorg er altijd voor dat je zelf een dossier opbouwt. Bewaar een screen van de pitch, de contracten, de algemene voorwaarden van het platform waar je mee akkoord bent gegaan, notities van telefoongesprekken, e-mailcontact en houd strak bij hoeveel je terugbetaald krijgt.

Mocht je dan bijvoorbeeld tegen de situatie aanlopen dat een platform een zekerheid niet goed heeft gevestigd, dan kan je mooi de screen van de pitch overleggen waaruit blijkt dat dit wel is toegezegd.

Alles administreren en zorgvuldig vastleggen is niet het leukste taakje maar wel heel belangrijk als je later je recht wil afdwingen.

[ Bericht 2% gewijzigd door DeElfde op 03-12-2018 11:04:50 ]
pi_183510378
Pitch Gve/ Leeuwarden is net open gegaan.
Pecunia non olet
pi_183510395
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 11:07 schreef obligataire het volgende:
Pitch Gve/ Leeuwarden is net open gegaan.
Voor hoeveel ben je erin gegaan?
pi_183510410
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 11:09 schreef DeElfde het volgende:

[..]

Voor hoeveel ben je erin gegaan?
Een voor mijn doen, vrij hoog bedrag. Hopelijk krijg ik er geen spijt van :7
Pecunia non olet
pi_183510512
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 11:10 schreef obligataire het volgende:

[..]

Een voor mijn doen, vrij hoog bedrag. Hopelijk krijg ik er geen spijt van :7
Ik heb bescheiden meegedaan, hij gaat minder hard dan ik dacht trouwens!
pi_183510678
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 11:17 schreef aborren het volgende:

[..]

Ik heb bescheiden meegedaan, hij gaat minder hard dan ik dacht trouwens!
voor mijn standaard norm GVE bedrag meegedaan
pi_183510709
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 11:10 schreef obligataire het volgende:

[..]

Een voor mijn doen, vrij hoog bedrag. Hopelijk krijg ik er geen spijt van :7
Die 15k is van jou? :)
pi_183510746
Drie jaar project op Duurzaaminvesteren van Greenchoice online.
pi_183510782
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 11:17 schreef aborren het volgende:

[..]

Ik heb bescheiden meegedaan, hij gaat minder hard dan ik dacht trouwens!
ik had ook verwacht dat het erg snel zou gaan
pi_183510788
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 12:35 schreef obligataire het volgende:
Nieuw op KOM: en zoals altijd iets aparts :)
https://www.kapitaalopmaat.nl/Amog-BV-/-CFM-Pharma
Ook online. 29,5k via automatisch investeren.
pi_183511037
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 11:07 schreef obligataire het volgende:
Pitch Gve/ Leeuwarden is net open gegaan.
Ook mee gedaan.

Onbegrijpelijk dat bepaalde projecten zo langzaam gaan en andere net zo onbegrijpelijk snel vollopen. Maar ja, dat is de wereld van crowdfunding :@ :7
pi_183511048
quote:
1s.gif Op maandag 3 december 2018 11:30 schreef crowdiefunder het volgende:

[..]

Die 15k is van jou? :)
Voorschotje op de Kerstbonus dit jaar :7
Pecunia non olet
pi_183511222
Amog (mijn eerste KOM project) en Leeuwarden op GVE meegenomen.

Wat betreft het Wingssprayer project op CCF, waar ik Collin had gevraagd hoe het zit met het executoriaal beslag op het OG, de standaard reactie gekregen dat vragen pas beantwoord worden als het project open is...
pi_183511242
quote:
14s.gif Op maandag 3 december 2018 11:55 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
Wat betreft het Wingssprayer project op CCF, waar ik Collin had gevraagd hoe het zit met het executoriaal beslag op het OG, de reactie gekregen dat vragen pas beantwoord worden als het project open is...
Te gek voor woorden |:(. Hier is juist de 48 uur geschikt voor...,
pi_183511331
quote:
14s.gif Op maandag 3 december 2018 11:55 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
Wat betreft het Wingssprayer project op CCF, waar ik Collin had gevraagd hoe het zit met het executoriaal beslag op het OG, de standaard reactie gekregen dat vragen pas beantwoord worden als het project open is...
Via de voorlopige investeringslink had ik al een bedrag ingelegd. Ik denk dat ik 'm ga terugtrekken. Absurde reactie van CCF.
pi_183511455
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 11:56 schreef djh77 het volgende:
Hier is juist de 48 uur geschikt voor...,
Lijkt me ook. Die overigens nu pas zijn ingegaan - krijg net bericht van KNAB dat het project woensdag opengaat.
pi_183511636
quote:
Actie voor investeerders

Op dit moment is er bijna ¤149.500.000 euro gefinancierd via Geldvoorelkaar.nl. Nog even en we mogen vieren dat wij - als eerste crowdfundingplatform in Nederland - de ¤150.000.000,- mogen realiseren. Reden voor een feestje!

Eén investeerder kan dat feestje samen met ons vieren:

De investering die de teller op ¤150.000.000 zet, wint een voucher voor een tweepersoons reis t.w.v. ¤1500,-! De voucher wordt aangeboden in samenwerking met Hotelkamerveiling.nl, dat in 2016 via Geldvoorelkaar.nl gecrowdfund werd. Heel veel succes!
Zal vandaag of morgen wel gebeuren met al die nieuwe projecten
pi_183511685
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 00:52 schreef dyna18 het volgende:

[..]

En nog een.

Lodge Trading Company
Betaald al niet meer sinds januari 2018.
Op 29 maart is er beslag gelegd op roerende goederen waaronder 12 paarden en 2 paardentrailers.
Daarvan is echter nog geen cent bij de investeerders terecht gekomen, nog is de huidige status van de financiën bekend. Volledig onduidelijk wat nu de status van de inbeslag genomen zaken is. KoM reageert niet op e-mails en communiceert niets over de afwikkeling van deze wanbetalers. Wij als investeerders zitten al een jaar in onzekerheid wat er met ons geld gebeurd.
Ik doe graag mee. Ik reageerde vroeger via Bambricks1. Van mij mag je er aan toevoegen Vinovat .Betreft Vinovat eerst werd er keurig afgelost daarna is men in de schuldsanering gegaan en sindsdien is het radiostilte??!!. Adobe betaalt overigens nog steeds . Special Trees kan ik me niet voorstellen waarom dit zo loopt.
pi_183511885
Maatschappelijk project WvjG:
https://waardevoorjegeld.nl/project/Besorhoeve
4% rente
pi_183511949
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 12:28 schreef djh77 het volgende:
Maatschappelijk project WvjG:
https://waardevoorjegeld.nl/project/Besorhoeve
4% rente
De risico's en zekerheden zijn nog niet duidelijk in kaart terwijl het rentepercentage van 4% al lijkt vast te staan. Het lijkt me dat het een van het ander moet afhangen. Uit de toelichting maak ik ook op dat de investeerders in ieder geval geen 1e hypotheek krijgen.

No-go voor mij.
pi_183512701

34,1M. Blijkbaar is november een goede maand. Het vorige record was van nov-17 met 30,2M
pi_183513725
quote:
Actie voor investeerders

Op dit moment is er bijna ¤149.500.000 euro gefinancierd via Geldvoorelkaar.nl. Nog even en we mogen vieren dat wij - als eerste crowdfundingplatform in Nederland - de ¤150.000.000,- mogen realiseren. Reden voor een feestje!

Eén investeerder kan dat feestje samen met ons vieren:

De investering die de teller op ¤150.000.000 zet, wint een voucher voor een tweepersoons reis t.w.v. ¤1500,-! De voucher wordt aangeboden in samenwerking met Hotelkamerveiling.nl, dat in 2016 via Geldvoorelkaar.nl gecrowdfund werd. Heel veel succes!
Als iemand nu even 104k stort heb je de reis als incentive w/
pi_183513815


[ Bericht 100% gewijzigd door Crowdfull op 03-12-2018 14:10:43 ]
.
pi_183513838
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 12:00 schreef DeElfde het volgende:

[..]

Via de voorlopige investeringslink had ik al een bedrag ingelegd. Ik denk dat ik 'm ga terugtrekken. Absurde reactie van CCF.
Je kunt natuurlijk altijd even het antwoord afwachten.Als dat je niet aanstaat dan kun je nog gewoon binnen 14 dagen annuleren. Het feit dat er geen antwoord gegeven wordt en er ook niets over in de pitch staat geeft wel de begrijpelijke vraagtekens. Wat mij tegenstaat is het feit dat de ondernemers niet een stukje mee tekenen met een prive borgstelling. Immers zo dik is de kasstroom nog niet. Wat een lulkoek verhaal staat er overigens bij solvabiliteit. De hypothecaire dekking heeft daar toch niet mee te maken!! De kwalificatie lijkt daardoor wel opgeblazen. Ik stap niet in dit vage verhaal!! Ben benieuwd naar de uitleg t.a.v. executoriaal beslag want dan heb je voor het bankje gestaan, veroordeeld tot betaling maar heb je dat niet gedaan.

[ Bericht 13% gewijzigd door Crowdfull op 03-12-2018 14:46:49 ]
.
pi_183514654
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 14:05 schreef djh77 het volgende:

[..]

Als iemand nu even 104k stort heb je de reis als incentive w/
[ afbeelding ]
Toch 1,5% méér rendement in het eerste jaar :r
Pecunia non olet
pi_183514780
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 14:10 schreef Crowdfull het volgende:

[..]

Je kunt natuurlijk altijd even het antwoord afwachten.Als dat je niet aanstaat dan kun je nog gewoon binnen 14 dagen annuleren. Het feit dat er geen antwoord gegeven wordt en er ook niets over in de pitch staat geeft wel de begrijpelijke vraagtekens. Wat mij tegenstaat is het feit dat de ondernemers niet een stukje mee tekenen met een prive borgstelling. Immers zo dik is de kasstroom nog niet. Wat een lulkoek verhaal staat er overigens bij solvabiliteit. De hypothecaire dekking heeft daar toch niet mee te maken!! De kwalificatie lijkt daardoor wel opgeblazen. Ik stap niet in dit vage verhaal!! Ben benieuwd naar de uitleg t.a.v. executoriaal beslag want dan heb je voor het bankje gestaan, veroordeeld tot betaling maar heb je dat niet gedaan.
Voor de goede orde: als het beslag inmiddels zou zijn opgeheven, dan had dat toch vermeld moeten staan in het opgevraagde kadastrale document?
Pecunia non olet
pi_183514915
Update SIG inzake mintplantsoen

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_183515004
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 15:00 schreef obligataire het volgende:

[..]

Voor de goede orde: als het beslag inmiddels zou zijn opgeheven, dan had dat toch vermeld moeten staan in het opgevraagde kadastrale document?
Het lijkt mij dat dit wel terug te vinden is in de historie maar of je dat ook direct ziet weet ik niet. CCF heeft toch wel de plicht hier iets over te melden lijkt mij. Persoonlijk vind ik dat dit niet voldoende is omop te nemen in de vragen/antwoorden. Die leest een ieder immers niet! Zorgplicht dingetje, maar laten we maar eens kijken welk antwoord er komt
.
pi_183515029
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 15:08 schreef Frandderouw het volgende:
Update SIG inzake mintplantsoen

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 15:33 schreef Frandderouw het volgende:
Bij SIG vandaag een vreemde betaling van Mintplantsoen op de wallet. Meer mensen die dit hebben
quote:
14s.gif Op woensdag 28 november 2018 16:08 schreef Horsemen het volgende:

[..]

ja, dat heb ik ook ontvangen.

Ik denk trouwens niet dat dit een vreemde betaling is want ik ga er vanuit dat dit de compensatierente is omdat dit project afgelopen maand 10 dagen te laat tot betaling is overgegaan. Boete rente voor te late betaling dus.
Maar als iemand andere ideeën heeft....
;)
pi_183515040
Proeflokaal Bre*je Rid*erkerk / Vervroegde aflossing

De ondernemer heeft besloten om de lening vervroegd in te lossen. Dit heeft tot gevolg dat u vandaag het nog resterende aflossingsdeel en de in rekening gebrachte bemiddelingsfee a 1% teruggestort krijgt. Tevens ontvangt u 1% extra dividend.
Pecunia non olet
pi_183515043
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 14:50 schreef obligataire het volgende:

[..]

Toch 1,5% méér rendement in het eerste jaar :r
Nog 50k te gaan
pi_183515076
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 15:17 schreef obligataire het volgende:
Proeflokaal Bre*je Rid*erkerk / Vervroegde aflossing

De ondernemer heeft besloten om de lening vervroegd in te lossen. Dit heeft tot gevolg dat u vandaag het nog resterende aflossingsdeel en de in rekening gebrachte bemiddelingsfee a 1% teruggestort krijgt. Tevens ontvangt u 1% extra dividend.
Dividend blijft toch een vreemde bij HCN....
Zou dit ook gelden voor de investeerder die in oktober heeft ingelegd?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_183515101
ook voor restaurant p**tto bij HCN vervroegde aflossing.

De ondernemer heeft besloten om de lening vervroegd in te lossen. Dit heeft tot gevolg dat u vandaag het nog resterende aflossingsdeel en de in rekening gebrachte bemiddelingsfee a 1% teruggestort krijgt. Tevens ontvangt u 1% extra dividend.
pi_183515155
Ook een vervroegde aflossing bij FNC:
quote:
Daily Facility Services is een schoonmaakbedrijf opgericht in 2012 te Almelo (Overijssel). Er worden schoonmaakactiviteiten en interieurreiniging verricht voor vooral kantoorpanden. De onderneming heeft de financiering aangevraagd om nieuwe machines aan te schaffen. Het bedrijf heeft onder andere een schrobmachine en een inschuif machine aangeschaft. Naast deze machines heeft de onderneming ook nieuwe voorraad aangeschaft. Tot slot heeft de onderneming de financiering gebruikt om nieuwe personeel te financieren. Reeds heeft het bedrijf voldoende liquiditeit opgebouwd om de financiering in een keer af te lossen.
pi_183515210
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 15:19 schreef djh77 het volgende:

[..]

Dividend blijft toch een vreemde bij HCN....
Zou dit ook gelden voor de investeerder die in oktober heeft ingelegd?
[ afbeelding ]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:)

Hoe dan ook blijft het een fooitje wat je als extra rendement krijgt ~O> . Van mij had deze gewoon mogen blijven doorlopen.
Maar ja nu de tent eenmaal loopt en het grootste risico weg is, is er altijd wel iemand die goedkoper geld wil uitlenen. 't Zal wel niet de laatste zijn :r
Pecunia non olet
pi_183515355
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 15:17 schreef djh77 het volgende:

[..]

Nog 50k te gaan
Nu inleggen en morgen annuleren? _O-
Pecunia non olet
pi_183516001
Appartementen Kassberg | Nieuwe Crowdestate propositie
Investeren in hoogwaardige huurwoningen in Chemnitz, Duitsland.

-> staat open voor reservering
Pecunia non olet
pi_183516548
Hmmm, het bedrag dat reeds is geïnvesteerd wordt niet (meer) getoond op de homepage van GvE. Dacht hier nog leuk op te kunnen anticiperen.
pi_183516631
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 15:25 schreef djh77 het volgende:
Ook een vervroegde aflossing bij FNC:

[..]

Betreft project Schoonmaakbedrijf Nieuwe Machines, aflossing vindt plaats na 6 (van 36) maanden.

Ook vervroegd afgelost via FNC project Bedrijfswagen Nieuwbouw:

quote:
Petter Bouw, tevens handelend onder de naam PETTER DAYTRADER, is een bouwbedrijf gevestigd in Uden (Noord-Brabant) en opgericht in 2007. Het bedrijf is actief in de nieuwbouw en legt niet dragende binnenmuren aan. Daarnaast leidt de ondernemer mensen in de bouw op. Het krediet is gebruikt om een nieuwe bedrijfswagen aan te schaffen, alsmede voor nieuw gereedschap. De ondernemer heeft de financiering reeds terugverdient en wil deze daarom inlossen.
Wordt afgelost na 9 (van 60) maanden.

Afgelopen maand ook afgelost project Materiaal Schoonmaakbedrijf na 6 (van 36) maanden.

FNC doet helaas niet aan boete rente.
pi_183516748
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 16:41 schreef DeElfde het volgende:
Hmmm, het bedrag dat reeds is geïnvesteerd wordt niet (meer) getoond op de homepage van GvE. Dacht hier nog leuk op te kunnen anticiperen.
150 mio is inmiddels gehaald
Waars door 021224 die 5k in Leeuwarden pompte
pi_183516877
https://investeren.sameni(...)raat-65-te-rotterdam is ook vol.
Heeft erg lang geduurd (doordat er een schijf 3 tot 100% gevuld moest worden), maar uiteindelijk gelukt
pi_183517362
Beste Investeerders,

Graag wil ik u middels deze weg laten weten dat ik de aandelen van B* B*ll Media BV heb verkocht, en de lening aan Kapitaal op Maat volledig heb terug betaald.

Graag wil ik u nogmaals bedanken voor het gestelde vertrouwen en wie weet dat ik in de toekomst nogmaals een beroep op u doe middels een nieuw project bij Kapitaal op Maat.

Met vriendelijke groet,

Ha**ld N**mann

____________________________

Eindelijk eens goed nieuws bij KoM
pi_183517372
Nog een vervroegde aflossing op FnC
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_183517710
Een platform dat ik niet vaak voorbij zie komen hier maar waar ik eigenlijk wel over te spreken ben is voordegroei.nl. Wat zijn jullie ervaringen?
pi_183517886
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 09:05 schreef SunnyCrowder het volgende:
https://www.emerce.nl/nie(...)cieringsplatform-mkb

https://www.raboencrowd.nl/investeerders

Investeren kan al vanaf 100 euro lees ik en je kan de obligaties verhandelen via het platform.
Ik begrijp dat het geen crowdfunding is maar meer een beurs zoals Euronext.
Ook kan ik niets vinden over zekerheden of iets dergelijks. Voor als nog kan ik het niet helemaal volgen wat nu de meerwaarde is, behalve dan de verhandelbaarheid of zie ik nu zaken over het hoofd?
pi_183517978
quote:
Kopers Fenixlofts krijgen schadevergoeding van bouwer
https://www.ad.nl/rotterd(...)van-bouwer~a862a3c5/
De investeerder bij SiG heeft in die 2 jaren altijd op tijd betaald, ondanks dat zij 2 jaren dubbele lasten hadden. Nu krijgen ze dus een schadevergoeding van de bouwer.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_183518310
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 18:04 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

De investeerder bij SiG heeft in die 2 jaren altijd op tijd betaald, ondanks dat zij 2 jaren dubbele lasten hadden. Nu krijgen ze dus een schadevergoeding van de bouwer.
Dat is goed nieuws voor ze (en voor degene (waaronder ik) die via SiG aan hen hebben geleend)
pi_183518364
quote:
14s.gif Op maandag 3 december 2018 17:59 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik begrijp dat het geen crowdfunding is maar meer een beurs zoals Euronext.
Ook kan ik niets vinden over zekerheden of iets dergelijks. Voor als nog kan ik het niet helemaal volgen wat nu de meerwaarde is, behalve dan de verhandelbaarheid of zie ik nu zaken over het hoofd?
Lijkt mij dat Rabo wil gaan concurreren met NPEX?
Is aan de ene kant een soort beurs, aan de andere kant zie ik mijn NPEX leningen toch meer als crowdfund want nog meer risico dan op de beurs.

Enige voordeel dat ik zie is dat je voor maar 100 euro per keer mee kan doen, ik vind NPEX wel altijd meteen fors met 1000 of soms 3000.
pi_183518367
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 18:27 schreef FINONAF het volgende:

[..]

Dat is goed nieuws voor ze (en voor degene (waaronder ik) die via SiG aan hen hebben geleend)
Ja, ik maakte me overigens al geen zorgen meer om dit project. Na 2 van de 5 betaalde jaren zou ik mijn geld hoe dan ook wel gekregen hebben.

Maar ik ben wel blij voor het echtpaar dat dit pand gekocht heeft. Als ik me goed herinner woonden zij in het buitenland, dus ik vraag me af of zij daar al die tijd gebleven zijn of dat ze 2 jaar bij familie in Nederland hebben moeten wonen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_183518767
De GVE-teller is weer terug. Ik vind het wel sportief dat ze die even offline hebben gehaald, waardoor timen lastiger werd en er toch een element van geluk in de prijs zat. Ik vermoed ook dat ze de investeringen even zagen teruglopen: iedereen wachtte tot de 149.999.900. Een aantal projecten loopt nu weer aardig vol.
pi_183520634
Vandaag 14244 Rijk....orde GVE project laatste termijn keurig volgens schema ontvangen en Bregje Ridderkerk vervroegd, laatste had wel door mogen lopen *O*
pi_183522971
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 18:54 schreef Incitatus3 het volgende:
De GVE-teller is weer terug. Ik vind het wel sportief dat ze die even offline hebben gehaald, waardoor timen lastiger werd en er toch een element van geluk in de prijs zat. Ik vermoed ook dat ze de investeringen even zagen teruglopen: iedereen wachtte tot de 149.999.900. Een aantal projecten loopt nu weer aardig vol.
Ach er komt zo weer een tweede kans om de grens van 150mio te beslechten wanneer ik zie hoeveel projecten niet vol zullen komen die nu voor totaal 800k genoteerd staan.
pi_183525356
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 18:29 schreef lykkefund het volgende:

[..]

Lijkt mij dat Rabo wil gaan concurreren met NPEX?
Is aan de ene kant een soort beurs, aan de andere kant zie ik mijn NPEX leningen toch meer als crowdfund want nog meer risico dan op de beurs.

Enige voordeel dat ik zie is dat je voor maar 100 euro per keer mee kan doen, ik vind NPEX wel altijd meteen fors met 1000 of soms 3000.
Bij het enige project wat nu open staat is het minimum ¤ 500. De Rabobank heeft alle zekerheden. De kosten vind ik aan de hoge kant: ¤ 10+BTW per jaar, plus 1% per jaar.
pi_183527296
quote:
14s.gif Op maandag 3 december 2018 11:55 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
Amog (mijn eerste KOM project) en Leeuwarden op GVE meegenomen.

Wat betreft het Wingssprayer project op CCF, waar ik Collin had gevraagd hoe het zit met het executoriaal beslag op het OG, de standaard reactie gekregen dat vragen pas beantwoord worden als het project open is...
Inderdaad wederom een belachelijke reactie van Collin. Dit is m.i. ook zeker niet zoals de AFM de 48 uurs regel bedoeld heeft echter voor bedrijven als Collin moeten klaarblijkelijk eerste de regels weer aangescherpt worden voordat ze zich hieraan wensen te houden.

Ik zou als reactie aangeven dat je wel graag je vraag gepubliceerd wil hebben dan ligt de reactie tenminste gelijk vast.

Helaas is er als het antwoord komt geen investeerder meer die nog naar de vragen zal kijken omdat ze inmiddels al geïnvesteerd hebben en je er door Collin niet proactief op gewezen wordt dat er aanvullende informatie is.
pi_183527773
https://www.sprout.nl/art(...)ampaign=nbr_20181204

niet Roy Donders maar, 3. Crowdfunding blijkt goede investering
pi_183528020
https://www.raboencrowd.nl

Nieuw?

Edit: Ja :)

Ik dacht dat men hiervoor met CCF samenwerkt?
pi_183528115
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 09:15 schreef rockenfeller het volgende:
https://www.raboencrowd.nl

Nieuw?

Edit: Ja :)

Ik dacht dat men hiervoor met CCF samenwerkt?
Ik heb eerst drie keer gecheckt of dit geen phishing was ofzo, maar is echt van de Rabo:

https://www.rabobank.nl/p(...)eheer/rabo-en-crowd/
pi_183528360
gegadigden voor dit project?
Crowdestate - Kassberg

Ziet er prima uit, ook meerdere panden in bezit.
pi_183528431
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 09:47 schreef Gijsbertus het volgende:
gegadigden voor dit project?
Crowdestate - Kassberg

Ziet er prima uit, ook meerdere panden in bezit.
Nog geen fan van investeren in projecten in het buitenland. Ik ken het Duitse recht niet.
pi_183528664
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 09:55 schreef DeElfde het volgende:

[..]

Nog geen fan van investeren in projecten in het buitenland. Ik ken het Duitse recht niet.
Ik ook niet, maar Duitsland is voor mij vertrouwd genoeg om er te durven investeren.
Ze staan nu op 95% trouwens, voor wie nog aarzelt. :7
Pecunia non olet
pi_183528817
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 10:21 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ik ook niet, maar Duitsland is voor mij vertrouwd genoeg om er te durven investeren.
Ze staan nu op 95% trouwens, voor wie nog aarzelt. :7
gisteren al ingeschreven
pi_183529511
https://www.collincrowdfund.nl/lichaam-en-geest-groep/

Niets voor mij, veel te veel schuld. Geen hypotheek, alleen verklaringen.

Wel bijna vol............

[ Bericht 4% gewijzigd door obligataire op 04-12-2018 11:52:45 ]
Pecunia non olet
pi_183530193
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 11:38 schreef obligataire het volgende:
https://www.collincrowdfund.nl/lichaam-en-geest-groep/

Niets voor mij, veel te veel schuld. Geen hypotheek, alleen verklaringen.

Wel bijna vol............
idem, en vol
pi_183531386
quote:
Hmm, ik weet het nog niet zo. Grote eigen inbreng. Maar een beetje gebakken lucht hier en daar. Geheel nieuw bedrijf.

Misschien een klein bedrag afhankelijk van de overige reacties ;)
Pecunia non olet
pi_183531407
Nu we het toch over Amsterdam hebben: ik ben benieuwd naar de lotgevallen van het Amsterdamse Proeflokaal. Het blijft vooralsnog stil vanuit Collin.
Pecunia non olet
pi_183531638
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 13:55 schreef obligataire het volgende:

[..]

Hmm, ik weet het nog niet zo. Grote eigen inbreng. Maar een beetje gebakken lucht hier en daar. Geheel nieuw bedrijf.

Misschien een klein bedrag afhankelijk van de overige reacties ;)
Ben het met je eens.
Daar staat tegenover: NDSM-terrein is wel redelijk hot volgens mij, daarnaast vertrouwen in HCN.

Denk dat ik 'm voor een bescheiden bedrag meeneem.
pi_183532140
quote:
12s.gif Op dinsdag 4 december 2018 14:19 schreef escortmk2 het volgende:

[..]

Ben het met je eens.
Daar staat tegenover: NDSM-terrein is wel redelijk hot volgens mij, daarnaast vertrouwen in HCN.

Denk dat ik 'm voor een bescheiden bedrag meeneem.
Kraanspoor 5
1033 SC Amsterdam

www.freddysbarandkitchen.com
pi_183532228
quote:
12s.gif Op dinsdag 4 december 2018 14:58 schreef peterc het volgende:

[..]

Kraanspoor 5
1033 SC Amsterdam

www.freddysbarandkitchen.com
Pfff....zouden ze er ook Nederlands spreken of is dat typisch iets voor de provincie?
Pecunia non olet
pi_183532253
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 15:04 schreef obligataire het volgende:

[..]

Pfff....zouden ze er ook Nederlands spreken of is dat typisch iets voor de provincie?
De provincie en Nederlands spreken?
pi_183532323
Typisch Hollands om met alle winden mee te waaien. Dit soort dingen maak je in de ons omringende landen niet mee...die zijn nog trots op eigen taal en traditie.
Pecunia non olet
pi_183532362
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 13:57 schreef obligataire het volgende:
Nu we het toch over Amsterdam hebben: ik ben benieuwd naar de lotgevallen van het Amsterdamse Proeflokaal. Het blijft vooralsnog stil vanuit Collin.
Ik heb een tijdje geleden hier telefonisch contact overgehad, maar veel wijzer ben ik er niet van geworden want de persoon die mij belde naar aanleiding van mijn mail, gaf bij doorvragen aan eigenlijk niet de verantwoordelijke binnen collin te zijn voor dit project.

Het enige dat ik wel te weten ben gekomen is dat we blij mogen zijn als we voor het einde meer weten.
pi_183532377
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 15:04 schreef obligataire het volgende:

[..]

Pfff....zouden ze er ook Nederlands spreken of is dat typisch iets voor de provincie?
Heb niets tegen het gebruik van Engels, maar deze website heeft wel een erg hoog bs gehalte.
pi_183532457
Het kan toch gek lopen. Ik dacht dat je er relatief snel bij moest zijn voor het leeuwarden project op gve.
Nu blijkt het eigenlijk wel stilgevallen bij minder dan de helft v het gevraagde bedrag
pi_183532491
Update B*Daa* ~O>

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lekker is dat. Je betaalt doodleuk een tijdlang niet en als beloning krijg je een aangepaste lening. Ik snap ook wel dat dit ook in ons belang is maar normaliter zou je zoiets toch moeten voorleggen aan de investeerders . Ik ga er vanuit dat dit wel zo bedoeld wordt.........

[ Bericht 3% gewijzigd door obligataire op 04-12-2018 15:59:45 ]
Pecunia non olet
pi_183532816
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2018 15:16 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Heb niets tegen het gebruik van Engels, maar deze website heeft wel een erg hoog bs gehalte.
Tsja, typisch Amsterdams volgens mij. Waarschijnlijk ook te hip voor een nuchter iemand als ik (ik beken bij deze dat ik nog nooit een fratte latte matte machiato koffie van 7 euro bij de Starbucks heb gedronken), maar dat wil niet zeggen dat het geen commercieel succes kan zijn. SNCKBR was een eerder Amsterdams en hip HCN project, die hebben hun lening vervroegd afgelost incl rente.
pi_183533226
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 15:23 schreef jsuijker het volgende:
Het kan toch gek lopen. Ik dacht dat je er relatief snel bij moest zijn voor het leeuwarden project op gve.
Nu blijkt het eigenlijk wel stilgevallen bij minder dan de helft v het gevraagde bedrag
Van mij mag de rente omhoog ;).
pi_183534306
Ik denk dat ik de nieuwe horeca crowdfunding aan me voorbij laat schieten
Geniet van het leven:):)
pi_183534519
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 15:23 schreef jsuijker het volgende:
Het kan toch gek lopen. Ik dacht dat je er relatief snel bij moest zijn voor het leeuwarden project op gve.
Nu blijkt het eigenlijk wel stilgevallen bij minder dan de helft v het gevraagde bedrag
Dan moeten degenen die tot nu toe hebben ingelegd maar hun inleg verdubbelen ;)
pi_183534583
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 november 2018 22:17 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
Ik kon mijn nieuwsgierigheid niet bedwingen en heb even het hypotheekregister van Rummeling 5 opgevraagd. Rabobank heeft in 1997 hypotheek gevestigd voor een bedrag van ¤ 1.134.450. Maar ik zie ook een executoriaal beslag van de gemeente uit 2013, geen idee wat ik daarvan moet denken. Heb CCF gevraagd om toelichting.
Uiteindelijk toch bericht van CCF voor opening van het project Wingssprayer. Ik vermoed omdat ze de vraag liever niet in de openbare vragen zien... Maar goed, het zou dus om een inmiddels opgeloste kwestie gaan.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_183534853
Reactie SiG op Oudegracht
quote:
Sinds zaterdag 1 december j.l. loopt het project Oudegracht 261 te Utrecht.
Het is een rijksmonumentaal tussenpand gelegen in het bruisende centrum van Utrecht, aan de Oudegracht. Het betreft een horecagedeelte op de begane grond inclusief werfkelder en 2 appartementen op de 1e en 2e verdieping.

Aanvulling 04-12-2018 van SamenInGeld op dit project:
Het is ons bekend dat de huidige huurder van het horeca deel zijn bedrijf te koop heeft staan en dat de nieuwe koper de huur kan overnemen, maar de eigenaar heeft er ook geen moeite mee wanneer deze huurder er uit gaat, omdat er een aantal potentiele nieuwe huurders zich al heeft gemeld.
pi_183534950
Rente SiG is weer met 0,1% gedaald
https://investeren.sameni(...)at-121a-te-rotterdam
Schijf 1: 4,65%
pi_183535031
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 december 2018 17:41 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]

Uiteindelijk toch bericht van CCF voor opening van het project Wingssprayer. Ik vermoed omdat ze de vraag liever niet in de openbare vragen zien... Maar goed, het zou dus om een inmiddels opgeloste kwestie gaan.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
Tevens heeft het executoriaal beslag een zogenaamde ‘blokkerende werking’, wat wil zeggen dat de schuldenaar zogenaamd ‘relatief beschikkingsonbevoegd’ is voor de goederen waarop beslag is gelegd. Beide termen werken misverstanden in de hand, want van het blokkeren van overdracht en/of beschikkingsonbevoegdheid is geen sprake. Het blijft mogelijk om de goederen over te dragen, echter, het beslag blijft erop rusten.
Kan mij voorstellen dat uitwinning van de hypotheek dit kan leiden tot voorzichtigheid bij kopers en wellicht een (veel) lagere verkoopprijs.
Ik pas.
Ceterum censeo Teevum et Opsteltus esse delendam
pi_183535830
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2018 18:14 schreef BruderKlaus het volgende:
Kan mij voorstellen dat uitwinning van de hypotheek dit kan leiden tot voorzichtigheid bij kopers en wellicht een (veel) lagere verkoopprijs.
Ik mag aannemen dat, indien de reden van het beslag werkelijk is opgelost, het beslag er ook wel snel afgehaald zal worden. Ik lees alleen niet dat Collin beschikt over een verklaring van de gemeente dat het beslag niet meer van toepassing is, alleen dat ze "uitvoerig gesproken hebben met de ondernemer en zijn adviseur". Om die reden doe ik niet mee, ik zou het liefst het beslag verwijderd zien maar minimaal een verklaring van de gemeente dat dat gaat gebeuren.
pi_183536306
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 17:38 schreef FINONAF het volgende:

[..]

Dan moeten degenen die tot nu toe hebben ingelegd maar hun inleg verdubbelen ;)
Dan zal er toch wel een renteverhoging moeten komen
pi_183537026
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 december 2018 19:04 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]

Ik mag aannemen dat, indien de reden van het beslag werkelijk is opgelost, het beslag er ook wel snel afgehaald zal worden. Ik lees alleen niet dat Collin beschikt over een verklaring van de gemeente dat het beslag niet meer van toepassing is, alleen dat ze "uitvoerig gesproken hebben met de ondernemer en zijn adviseur". Om die reden doe ik niet mee, ik zou het liefst het beslag verwijderd zien maar minimaal een verklaring van de gemeente dat dat gaat gebeuren.
Bij een hypotheekvestiging zal het beslag er sowieso vanaf gaan. Kan niet anders. Dat is een taak van de notaris. Beslagen blijven vaak bij het Kadaster zichtbaar. Dat kan ook het geval zijn bij hypothecaire inschrijvingen die al vele jaren geleden zijn geroyeerd. Het openbare deel van het Kadaster kun je best wel vervuild noemen.
pi_183539319
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 23:48 schreef Benger het volgende:

[..]

Bij het enige project wat nu open staat is het minimum ¤ 500. De Rabobank heeft alle zekerheden. De kosten vind ik aan de hoge kant: ¤ 10+BTW per jaar, plus 1% per jaar.
Inderdaad. Geen concurrentie voor NPEX dus, in die zin.
pi_183539802
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 13:57 schreef obligataire het volgende:
Nu we het toch over Amsterdam hebben: ik ben benieuwd naar de lotgevallen van het Amsterdamse Proeflokaal. Het blijft vooralsnog stil vanuit Collin.
Zit er ook in. Nog geen info verder maar zijn hier wel mooie borgstellingen dus neem aan dat er altijd wat terugkomt..
Er staat een flamingo in mijn gezichtsveld... Rake $3
pi_183543571
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2018 19:25 schreef jsuijker het volgende:

[..]

Dan zal er toch wel een renteverhoging moeten komen
Als de rente omhoog gaat doe ik mee.
pi_183544842
quote:
In het artikel staat dat GvE als eerste ¤ 150 mln heeft gefinancierd. Collin verwacht dit jaar ook nog door die grens te gaan, maar GvE was ze dus nog voor. FnC zit er niet heel ver achter. Eind 3e kwartaal zaten ze in NL op ruim 110 mln. Misschien leuk om een pol te maken wie eind 2019 het meeste gefinancierd heeft?
pi_183549446
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 09:06 schreef Benger het volgende:

[..]

In het artikel staat dat GvE als eerste ¤ 150 mln heeft gefinancierd. Collin verwacht dit jaar ook nog door die grens te gaan, maar GvE was ze dus nog voor. FnC zit er niet heel ver achter. Eind 3e kwartaal zaten ze in NL op ruim 110 mln. Misschien leuk om een pol te maken wie eind 2019 het meeste gefinancierd heeft?
Zowel GvE als CCF hebben dit jaar minder gedaan dan zij aan de voorkant hadden ingeschat. FnC gaat waanzinnig snel maar of zijn GvE inhalen voor het einde van het jaar betwijfel ik. CCF zullen ze wel in gaan halen voor het einde van 2019 dus: 1 GvE, 2 FnC en 3 CCF als je kijkt naar totaal gefund via platform over hele looptijd bestaan van platform
.
pi_183549565
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 14:09 schreef Crowdfull het volgende:

[..]

Zowel GvE als CCF hebben dit jaar minder gedaan dan zij aan de voorkant hadden ingeschat. FnC gaat waanzinnig snel maar of zijn GvE inhalen voor het einde van het jaar betwijfel ik. CCF zullen ze wel in gaan halen voor het einde van 2019 dus: 1 GvE, 2 FnC en 3 CCF als je kijkt naar totaal gefund via platform over hele looptijd bestaan van platform
CCF groeit sneller dan GVE in 2018. Afgaande van de cijfers per 30-11-18 en het gemiddelde fundingbedrag in 2018 zou dit de stand zijn eind 2019:

FNC groeit alleen de laatste maanden veel harder dan het gemiddelde van 2018. Deze zullen bijna zeker een stuk hoger uitkomen eind 2019, maar halen GvE en CCF niet in.

[ Bericht 3% gewijzigd door djh77 op 05-12-2018 14:40:52 ]
pi_183549734
Ranglijst rendement platform 30-11-18

Voorwaarden:
• minimaal 1 project in 2018 gefund
• minimaal 7 projecten in totaal gefund
pi_183550092
Ik krijg nu een project gedeeltelijk (20%) extra afgelost bij FNC. Het betreft het project Uitbreiding slagerij. Het maandbedrag blijft volgens het nieuwe schema gelijk, waardoor hij een half jaar eerder zal zijn afgelost.
pi_183551409
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 14:28 schreef djh77 het volgende:
Ranglijst rendement platform 30-11-18
[ afbeelding ]
Voorwaarden:
• minimaal 1 project in 2018 gefund
• minimaal 7 projecten in totaal gefund
Je hebt twee interessante overzichten gemaakt ^O^
pi_183551410
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 14:48 schreef Benger het volgende:
Ik krijg nu een project gedeeltelijk (20%) extra afgelost bij FNC. Het betreft het project Uitbreiding slagerij. Het maandbedrag blijft volgens het nieuwe schema gelijk, waardoor hij een half jaar eerder zal zijn afgelost.
Zit dan in die 20% rentebestanddeel , of hebben ze deze aflossing teruggerekend naar netto aflossing?
In het eerste geval zou ik er wel blij mee zijn, in het tweede geval niet zo ;)
Pecunia non olet
pi_183551457
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 16:14 schreef obligataire het volgende:

[..]

Zit dan in die 20% rente , of hebben ze deze aflossing teruggerekend naar netto aflossing?
Nee, het is gewoon ¤ 20,- per ingelegde ¤ 100,-. De rente zit in de volgende maandtermijn. Er is geen bonusrente over de aflossing. Ik ben dus niet zo blij.
pi_183551927


[ Bericht 100% gewijzigd door Crowdfull op 05-12-2018 16:58:38 ]
.
pi_183551944
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 14:17 schreef djh77 het volgende:

[..]

CCF groeit sneller dan GVE in 2018. Afgaande van de cijfers per 30-11-18 en het gemiddelde fundingbedrag in 2018 zou dit de stand zijn eind 2019:
[ afbeelding ]
FNC groeit alleen de laatste maanden veel harder dan het gemiddelde van 2018. Deze zullen bijna zeker een stuk hoger uitkomen eind 2019, maar halen GvE en CCF niet in.
Als je eens kijkt naar de ontwikkeling van het marktaandeel van ieder platform individueel de afgelopen kwartalen en je haalt Q1 2018 eens uit de cijfers dan ga je mijn mening misschien wel delen O-)
.
pi_183552473
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 16:16 schreef Benger het volgende:

[..]

Nee, het is gewoon ¤ 20,- per ingelegde ¤ 100,-. De rente zit in de volgende maandtermijn. Er is geen bonusrente over de aflossing. Ik ben dus niet zo blij.
Ik was er al bang voor😏 Bij FNC draait het vooral om de belangen van de geldlener.
Pecunia non olet
pi_183552740
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 16:16 schreef Benger het volgende:

[..]

Nee, het is gewoon ¤ 20,- per ingelegde ¤ 100,-. De rente zit in de volgende maandtermijn. Er is geen bonusrente over de aflossing. Ik ben dus niet zo blij.
Bij FNC werken ze niet met bonusrente bij vervroegde aflossing.
pi_183553291
Vergelijkingssite voor fotografen op gve
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=19128
Verliesfinanciering tegen 8%. 2e hypotheek lijkt materieel. Wel een vreemd verschil tussen WOZ en taxatie.

Vermoedelijk onderpand
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 18% gewijzigd door djh77 op 05-12-2018 19:01:46 ]
pi_183553419
quote:
1s.gif Op woensdag 5 december 2018 17:57 schreef djh77 het volgende:
Vergelijkingssite voor fotografen op gve
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=19128
Ik ben er nog niet Happig op. Het enige positieve dat ik zo kon ontwaren is de 2e hypotheek met (waarschijnlijk) materiële waarde.

Omzet 2018 volgens prognose is niet hoger dan 2017, dikke verliezen, blijkbaar ook in het verleden vandaar die BV's met verrekenbare verliezen. Dit bedrijf staat zo te zien op naam van iemand anders? Ik betwijfel of dit verdienmodel kans van slagen heeft. Intussen wil hij wel Europees marktleider worden, bij dit soort teksten haak ik eigenlijk al af.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 9% gewijzigd door obligataire op 05-12-2018 18:23:45 ]
Pecunia non olet
pi_183554233
Via LaH weer een kleine terugbetaling van NPFC ontvangen vandaag.

Het duurt lang, maar deze blijft wel gestadig binnendruppelen. Ik verwacht nog wel de mededeling dat we van SimGas niets meer terug gaan zien...
pi_183554955
quote:
1s.gif Op woensdag 5 december 2018 17:57 schreef djh77 het volgende:
Vergelijkingssite voor fotografen op gve
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=19128
Wel een vreemd verschil tussen WOZ en taxatie.
Dat is nog niets vergeleken bij de verhouding WOZ-waarde en taxatiewaarde bij het nieuwe SiG project Donkerslootstraat 121A. Daar dekt de WOZ-waarde geeneens de 1e leningschijf meer en inderdaad tegen een steeds lagere rente.
-O-
pi_183556360
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 18:02 schreef obligataire het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_183557067
quote:
1s.gif Op woensdag 5 december 2018 19:24 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Dat is nog niets vergeleken bij de verhouding WOZ-waarde en taxatiewaarde bij het nieuwe SiG project Donkerslootstraat 121A. Daar dekt de WOZ-waarde geeneens de 1e leningschijf meer en inderdaad tegen een steeds lagere rente.
-O-
Waarbij er zelfs nog sprake is van van een LTV (op basis van woz) van 183% voor de hoogste schijf.
Die 100% valt binnen het beleid maar als vervolgens de overige objecten steeds extra gefinancieerd worden blijft er weinig over. Of er moet nog extra waarde buiten zijn vastgoed om zijn
pi_183557679
quote:
1s.gif Op woensdag 5 december 2018 20:59 schreef jsuijker het volgende:

[..]

Waarbij er zelfs nog sprake is van van een LTV (op basis van woz) van 183% voor de hoogste schijf.
Die 100% valt binnen het beleid maar als vervolgens de overige objecten steeds extra gefinancieerd worden blijft er weinig over. Of er moet nog extra waarde buiten zijn vastgoed om zijn
Ja, dat zijn allemaal mooie verhaaltjes maar ik beoordeel het zeker bij dergelijke lage bruto rentes toch echt per project.
pi_183558866
quote:
1s.gif Op woensdag 5 december 2018 17:57 schreef djh77 het volgende:
Vergelijkingssite voor fotografen op gve
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=19128
Verliesfinanciering tegen 8%. 2e hypotheek lijkt materieel. Wel een vreemd verschil tussen WOZ en taxatie.

Vermoedelijk onderpand
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vergelijkbaar pand van de buren:
https://promodomo.nl/woningen/breda/breda/nieuweweg/211
Vraagprijs 995k

Met die overwaarde zit je dus wel redelijk safe..
pi_183558941
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 22:28 schreef impact9 het volgende:

[..]

Vergelijkbaar pand van de buren:
https://promodomo.nl/woningen/breda/breda/nieuweweg/211
Vraagprijs 995k

Met die overwaarde zit je dus wel redelijk safe..
Een rijtjeswoning van een miljoen? 't is wel hoog, maar toch?
Pecunia non olet
pi_183559653
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 22:33 schreef obligataire het volgende:

[..]

Een rijtjeswoning van een miljoen? 't is wel hoog, maar toch?
Ik zou het er ook niet voor geven, maar toch 270m2 oppervlakte in het centrum..
Prijs per m2 - ¤ 3700,- is ook weer niet heel extreem
pi_183561330
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 22:33 schreef obligataire het volgende:

[..]

Een rijtjeswoning van een miljoen? 't is wel hoog, maar toch?
Nog niet eens een rijtjeswoning, maar een appartement. Obv zekerheden wellicht toch een klein bedrag inleggen ondanks negatieve pitch. Vergelijkbaar met kindergereedschap

[ Bericht 0% gewijzigd door djh77 op 06-12-2018 08:13:16 ]
pi_183561829
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 04:52 schreef djh77 het volgende:

[..]

Nog niet eens een rijtjeswoning, maar een appartement. Obv zekerheden wellicht toch een klein bedrag inleggen ondanks negatieve pitch. Vergelijkbaar met kindergereedschap
Goede vergelijking, die sloeg ik over en deze dus ook😪

Er komen ongetwijfeld betere projecten....
Pecunia non olet
  donderdag 6 december 2018 @ 09:08:33 #200
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_183562120
Vandaag de laatste betaling van Van Nieuwkoop Export ontvangen. *O*
Jammer dat AGD gestopt is.
Helaas lijkt men nu ook gestopt het het verzenden van updates over de glasvezelboer. 9 januari de laatste. Toen heette het: "we denken op korte termijn..."
pi_183562497
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 09:08 schreef crowd-fundi het volgende:
Vandaag de laatste betaling van Van Nieuwkoop Export ontvangen. *O*
Jammer dat AGD gestopt is.
Helaas lijkt men nu ook gestopt het het verzenden van updates over de glasvezelboer. 9 januari de laatste. Toen heette het: "we denken op korte termijn..."
Dat is vreemd want ik heb er een paar ontvangen dit jaar, waarvan de laatste op 25 oktober j.l.
pi_183562545
GvE heeft vandaag ook het financiële deel van de papieren Telegraaf gehaald. Dit is de tekst:

Financiering crowd stijgt

AMSTERDAM Crowdfundingplatform Geldvoorelkaar.nl heeft sinds de oprichting in 2011 ruim ¤150 miljoen gestoken in meer dan 1400 projecten. Circa 13.000 investeerders droegen via het platform hun steentje bij aan de groei van Nederlandse bedrijven.

Steeds meer mkb-ondernemers zetten crowdfunding in als financieringsinstrument. Het gevraagde bedrag ligt tussen de ¤25.000 en ¤2.000.000. Edwin Adams, directeur en medeoprichter van Geldvoorelkaar.nl: „Momenteel is het marktaandeel van crowdfunding minder dan 1% van de totale financieringsmarkt. Wij verwachten dat dit op termijn zal groeien tot circa 10%.”

Adams ziet momenteel een sterke vraag naar vastgoedfinancieringen, mede doordat traditionele financiers zich steeds verder terugtrekken uit de commerciële vastgoedmarkt. Hij verwacht dat op lange termijn zo’n 50% van de totale financieringsmarkt zal worden gerealiseerd door nieuwe financiers en de andere helft door traditionele partijen.
  donderdag 6 december 2018 @ 09:52:42 #203
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_183562549
quote:
14s.gif Op donderdag 6 december 2018 09:47 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Dat is vreemd want ik heb er een paar ontvangen dit jaar, waarvan de laatste op 25 oktober j.l.
Hier niet ontvangen. Staat ook niet op de website
pi_183562630
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 09:08 schreef crowd-fundi het volgende:
Vandaag de laatste betaling van Van Nieuwkoop Export ontvangen. *O*
Jammer dat AGD gestopt is.
Helaas lijkt men nu ook gestopt het het verzenden van updates over de glasvezelboer. 9 januari de laatste. Toen heette het: "we denken op korte termijn..."
VNE _O_

Het valt me mee dat de betalingen van die Willie Wortel altijd keurig zijn blijven doorlopen. Daar was toch het een en ander over te doen in de media.
Pecunia non olet
pi_183562648
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 09:52 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

Hier niet ontvangen. Staat ook niet op de website
Nee, dat klopt. Er mag namelijk geen informatie uitlekken naar de geldnemer.

Misschien heeft het te maken met of je wel of niet meedoet aan de procedure tegen het bedrijf?

Ik heb het afgelopen jaar ongeveer eens per 2 maanden een update mogen ontvangen.

Er van uitgaande dat jij niet hebt meegedaan zou ik ze gewoon even een mail sturen met de vraag om een update. Mijn ervaring is dat je binnen een paar uur een reactie krijgt.
pi_183562656
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 09:59 schreef obligataire het volgende:

[..]

VNE _O_

Het valt me mee dat de betalingen van die Willie Wortel altijd keurig zijn blijven doorlopen. Daar was toch het een en ander over te doen in de media.
Ja, ongelooflijk :Y ^O^
  donderdag 6 december 2018 @ 10:36:04 #207
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_183563140
quote:
14s.gif Op donderdag 6 december 2018 10:00 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Nee, dat klopt. Er mag namelijk geen informatie uitlekken naar de geldnemer.

Misschien heeft het te maken met of je wel of niet meedoet aan de procedure tegen het bedrijf?

Ik heb het afgelopen jaar ongeveer eens per 2 maanden een update mogen ontvangen.

Er van uitgaande dat jij niet hebt meegedaan zou ik ze gewoon even een mail sturen met de vraag om een update. Mijn ervaring is dat je binnen een paar uur een reactie krijgt.
Ja, dat zou het kunnen zijn. Ik vermoed dat ik inderdaad niet meedoe met de procedure. Te gering bedrag.
pi_183563182
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 15:26 schreef obligataire het volgende:
Update B*Daa* ~O>

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lekker is dat. Je betaalt doodleuk een tijdlang niet en als beloning krijg je een aangepaste lening. Ik snap ook wel dat dit ook in ons belang is maar normaliter zou je zoiets toch moeten voorleggen aan de investeerders . Ik ga er vanuit dat dit wel zo bedoeld wordt.........
Ja de hele gang van zaken is natuurlijk te dol voor woorden.
Vanaf de eerste termijn niet betalen!
Dan moet er wel iets helemaal mis zijn gegaan bij de screening door CC van dit project.
Ben ook zeer benieuwd wat voor een regeling er wordt afgesproken en of die voorgelegd wordt aan de investeerders ter goedkeuring.
pi_183563511
Wanneer zal GvE de rente van de propositie in Leeuwarden verhogen?
Gisteren heeft er iemand 50K in gegooid waardoor het lijkt alsof er nog wat gebeurd maar ik vermoed dat er nog wel een rente verhoging moet komen om de boel vol te krijgen.
Denk er zelf over mijn toezegging terug te trekken en naar een ander lucratief project over te brengen als de rente verhoging niet snel komt.
Er zal komende maand niet iedere week een investeerder om de hoek komen die 50k in dit project steekt.
Bovendien: Een bedrijfspand dat verhuurd wordt aan een fabrikant van driewielige elektro mobielen is niet zonder risico daar die branche van subsidies aan elkaar hangt. Lukt het deze fabrikant niet om de markt te veroveren dan is het snel gebeurd en zie dan nog maar eens een huurder te vinden voor dat pand in ...........Leeuwarden.
pi_183563808
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 09:59 schreef obligataire het volgende:
Het valt me mee dat de betalingen van die Willie Wortel altijd keurig zijn blijven doorlopen. Daar was toch het een en ander over te doen in de media.
Willie Wortel is vorig jaar wel failliet gegaan met het bedrijf van de bio processor. Zal hij toch vanuit privé een tijdje hebben doorbetaald
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nog 23 maanden/ E 47.500 te gaan

[ Bericht 4% gewijzigd door djh77 op 06-12-2018 12:33:34 ]
pi_183564592
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 11:00 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Wanneer zal GvE de rente van de propositie in Leeuwarden verhogen?
Gisteren heeft er iemand 50K in gegooid waardoor het lijkt alsof er nog wat gebeurd maar ik vermoed dat er nog wel een rente verhoging moet komen om de boel vol te krijgen.
Denk er zelf over mijn toezegging terug te trekken en naar een ander lucratief project over te brengen als de rente verhoging niet snel komt.
Er zal komende maand niet iedere week een investeerder om de hoek komen die 50k in dit project steekt.
Bovendien: Een bedrijfspand dat verhuurd wordt aan een fabrikant van driewielige elektro mobielen is niet zonder risico daar die branche van subsidies aan elkaar hangt. Lukt het deze fabrikant niet om de markt te veroveren dan is het snel gebeurd en zie dan nog maar eens een huurder te vinden voor dat pand in ...........Leeuwarden.
Die fabrikant is toch deels (40%) van Accell, niet zo maar een huurder?
Pecunia non olet
pi_183564683
Textielreiniging op GvE:
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=19127

Aan nieuwe projecten geen gebrek bij GVE. Kwaliteit is helaas meestal ver te zoeken.
pi_183564738
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 11:55 schreef obligataire het volgende:

[..]

Die fabrikant is toch deels (40%) van Accell, niet zo maar een huurder?
Mee eens. Maar ook bij een minderheidsdeelneming van Accell (https://www.nrc.nl/nieuws(...)et-moeilijk-a1610119 ) kan de kraan dicht gaan. Daarnaast is natuurlijk 5% op flexlening met weinig aflossing voor bedrijfs-OG in Leeuwarden behoorlijk aan de lage kant.
pi_183564747
quote:
Zat die al in de obli-score? Is het een app? Dan een nee.
pi_183564784
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2018 12:03 schreef crowdiefunder het volgende:

[..]

Zat die al in de obli-score? Is het een app? Dan een nee.
Nu wel -> classificatie red-alert (op bijna alle onderdelen afgekeurd)
Pecunia non olet
pi_183564856
Ik hoopte vandaag te kunnen zeggen dat de veehandel op kom afgerond is en de vlag uit kan, maar je raadt het al, zelfs de laatste termijn wordt in stijl te laat overgemaakt :)
pi_183564906
B*lh*m*ls
quote:
Via onze deurwaarder ontvangen wij vandaag de volgende informatie: Inzake ...... is het volgende voorgesteld: Hierbij wil ik dan ook voorstellen elke maand ¤974 te voldoen ingaande 20 december.

Aan Stichting Zekerheden Kapitaal op Maat is gevraagd: Wensen jullie hiermee akkoord te gaan?
Stichting Zekerheden Kapitaal op Maat neemt dit voorstel in beraad en wij informeren u nader.
Maandbedrag lijkt gelijk aan de normale annuïteit. Geen idee hoe lang ze moeten terugbetalen met alle kosten van de deurwaarder erbij.... Verwacht ook niet dat ze netjes elke maand gaan betalen.

[ Bericht 2% gewijzigd door djh77 op 06-12-2018 13:47:32 ]
pi_183564930
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 11:59 schreef djh77 het volgende:
Textielreiniging op GvE:
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=19127

Aan nieuwe projecten geen gebrek bij GVE. Kwaliteit is helaas meestal ver te zoeken.
Wat ik niet helemaal volg is, dat als je de omzetten van 2017 optelt, dat de consolidatieverwachting 2018 daar ver onder blijft. 486K - > 410 K ,
Gaan ze uit van weglopend klantenbestand?

Je zou eerder zeggen dat de dalende omzet van Krimpen zich doorzet en dat het een noodsprong is om nu Rotterdam over te willen nemen. Met deze lening doen ze vooral de geldverstrekkers van # 1 en # 2 een groot plezier denk ik.

[ Bericht 6% gewijzigd door obligataire op 06-12-2018 12:23:17 ]
Pecunia non olet
pi_183565436
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 12:17 schreef obligataire het volgende:

[..]

Wat ik niet helemaal volg is, dat als je de omzetten van 2017 optelt, dat de consolidatieverwachting 2018 daar ver onder blijft. 486K - > 410 K ,
Gaan ze uit van weglopend klantenbestand?

Je zou eerder zeggen dat de dalende omzet van Krimpen zich doorzet en dat het een noodsprong is om nu Rotterdam over te willen nemen. Met deze lening doen ze vooral de geldverstrekkers van # 1 en # 2 een groot plezier denk ik.
Zoals ik het lees gaat Krimpen dicht
pi_183565561
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 11:00 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Wanneer zal GvE de rente van de propositie in Leeuwarden verhogen?
Gisteren heeft er iemand 50K in gegooid waardoor het lijkt alsof er nog wat gebeurd maar ik vermoed dat er nog wel een rente verhoging moet komen om de boel vol te krijgen.
Denk er zelf over mijn toezegging terug te trekken en naar een ander lucratief project over te brengen als de rente verhoging niet snel komt.
Er zal komende maand niet iedere week een investeerder om de hoek komen die 50k in dit project steekt.
Bovendien: Een bedrijfspand dat verhuurd wordt aan een fabrikant van driewielige elektro mobielen is niet zonder risico daar die branche van subsidies aan elkaar hangt. Lukt het deze fabrikant niet om de markt te veroveren dan is het snel gebeurd en zie dan nog maar eens een huurder te vinden voor dat pand in ...........Leeuwarden.
Ik moet zeggen dat het mij ook erg is tegengevallen dat deze niet in een uurtje vol zat. Het lijkt er inderdaad op dat de meeste investeerders de rente te laag vinden want verder is er toch weinig mis met dit project.

Mijn vermoeden is ook dat 1 of 2 procentjes extra de boel wel zal vlot trekken. Even afwachten dus of GvE de ondernemer hiervan kan overtuigen of dat GvE nog een grote investeerder achter de hand heeft die de boel even vol stort.
pi_183565856
Mag ik mij even voorstellen.
Ik ben Raafeersan.

Ik ben sinds kort ook begonnen met investeren middels de crowd.
De eerste was een (voor mij) groot bedrag in een bierbrouwerij omdat ik daar feeling mee heb,
En ik vond het leuk om een microbrouwerij te supporten.
Niks gespreid helaas, want daar las ik later pas over...
Dus ga vooral bier drinken van een microbrouwerij uit Nijmegen ;)
Ik wil er natuurlijk wel financieel op vooruit gaan

Afgelopen maanden heb ik 17 investeringen gedaan bij FNC (Funding Circle). Netjes gespreid en door gezond verstand te gebruiken, Toevallig dezelfde criteria als wat hier de Obliscore is gaan heetten.
Maar misschien door de dollartekens in mijn ogen iets te veel in E projecten.
Ik heb gewoon te weinig verstand van balansen en dergelijke

Ik heb de afgelopen tijd hier meegelezen en zag dat een aantal van mijn investeringen hier als positief werden beschreven, dus kennelijk kan ik het toch redelijk inschatten.

Maar ik kan een balans niet zo goed lezen. Ik las dat een negatief eigen vermogen meestal niet goed is. Ook zou de brutomarge zich moeten verbeteren elk jaar.

Het lukt mij echter niet de current ratio te berekenen aan de hand van de balansen op FNC.
Ik heb de formules gevonden maar dat zijn andere termen dan ik zie op de balans bij FNC.

Zou iemand aan de hand van een balans van FNC deze formule kunnen opschrijven hier?
Dus met de termen die zij gebruiken.

Alvast bedankt voor de moeite en zeker voor alle informatie die ik al uit dit topic heb gehaald.

Met vriendelijke groet
Raafeersan

[ Bericht 0% gewijzigd door Raafeersan op 06-12-2018 13:38:47 ]
pi_183565878
Update KOM C*ntru* M*rk**

Als het niet zo triest was zou ik er hard om kunnen lachen. Mevr. laat dood leuk weten dat ze het geld privé heeft weggesluisd. Tussen neus en lippen door, wordt verteld dat het project waar het hier omgaat al tijden gestopt is. Alles bekijkend lijkt het erop dat het geld weer voor iets anders is gebruikt.

Zoals gezegd nooit meer KOM

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 2% gewijzigd door Frandderouw op 06-12-2018 13:53:39 ]
pi_183566272
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 13:01 schreef impact9 het volgende:

[..]

Zoals ik het lees gaat Krimpen dicht
Inderdaad, overheen gelezen :@
Pecunia non olet
pi_183566636
quote:
12s.gif Op donderdag 6 december 2018 13:29 schreef Raafeersan het volgende: Ik las dat een negatief eigen vermogen meestal niet goed is.

Ook zou de brutomarge zich moeten verbeteren elk jaar.

Het lukt mij echter niet de current ratio te berekenen aan de hand van de balansen op FNC.
Ik heb de formules gevonden maar dat zijn andere termen dan ik zie op de balans bij FNC.
Hallo Raafeersan, welkom :)

Negatief eigen vermogen betekent dat er méér schulden zijn dan bezittingen. Dat is een slecht teken. De ondernemer heeft verliezen gemaakt in het verleden, en/of teveel privé geld uit de zaak onttrokken.
De solvabiliteit zie ik liefst boven de 30% (dus EV / Balanstotaal).

De marge zou inderdaad ieder jaar moeten verbeteren als teken van een goede en succesvolle bedrijfsvoering.

Current ratio is vlottende activa / kortlopende schulden. Deze moet minimaal 1 zijn maar liefst véél meer omdat onder de vlottende activa ook vaak voorraden vermeld zijn en die zijn niet altijd snel te verkopen.

Je kunt die twee ook van elkaar aftrekken en dan heet het 'werkkapitaal'.
Pecunia non olet
pi_183566649
online risk-awareness programma op ccf:
https://www.collincrowdfund.nl/mindgame/
pi_183566693
Heet een van de aandeelhouders van KOM niet zo?

https://www.afm.nl/nl-nl/(...)2018/dec/lod-persoon

Weet iemand of dit een en dezelfde is als deze aandeelhouder van KOM?
pi_183566734
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 14:21 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Heet een van de aandeelhouders van KOM niet zo?

Weet iemand of dit een en dezelfde is als deze aandeelhouder van KOM?
Dat was Stephan. Hij is vanaf juli weg bij KoM (en bij Stichting Derdengelden Kapitaal Op Maat)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_183567058
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 14:17 schreef djh77 het volgende:
online risk-awareness programma op ccf:
https://www.collincrowdfund.nl/mindgame/
Het 3*50K materieel aan borg waarbij ik de materiële borgstelling van Fox-It hoger aansla als die van de beide aandeelhouders. Jammer dat de lFox-It borg maar voor 12 maanden geldt. Ik overweeg deze wel. Is er een link?

Kan dit bedrijf ook een game maken voor de (potentiële) investeerders van Collin om te lijken of ze de stress van crowdfunding defaults aankunnen? :Y :N :Y :X
pi_183567117
@ Obligataire
Dank voor je heldere uitleg! Ik heb het genoteerd en ga even bij mijn huidige investeringen berekenen of ik geen fouten heb gemaakt.
Ik zal hier blijven meelezen.
pi_183567350
quote:
12s.gif Op donderdag 6 december 2018 13:29 schreef Raafeersan het volgende:
Mag ik mij even voorstellen.
Ik ben Raafeersan.
Welkom :W
pi_183567351
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 14:46 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Het 3*50K materieel aan borg waarbij ik de materiële borgstelling van Fox-It hoger aansla als die van de beide aandeelhouders. Jammer dat de lFox-It borg maar voor 12 maanden geldt. Ik overweeg deze wel. Is er een link?

Kan dit bedrijf ook een game maken voor de (potentiële) investeerders van Collin om te lijken of ze de stress van crowdfunding defaults aankunnen? :Y :N :Y :X
Mijn eigen risk-awareness zegt me dat dit allesbehalve een goede investering lijkt.......het zijn de borgstellingen die het inderdaad mogelijk interessant zouden kunnen maken maar je kunt lastig inschatten hoe materieel daadwerkelijk de borgen zijn. Die overwaarden zeggen me niet alles.
Pecunia non olet
pi_183567531
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 15:04 schreef obligataire het volgende:

[..]

Mijn eigen risk-awareness zegt me dat dit allesbehalve een goede investering lijkt.......het zijn de borgstellingen die het inderdaad mogelijk interessant zouden kunnen maken maar je kunt lastig inschatten hoe materieel daadwerkelijk de borgen zijn. Die overwaarden zeggen me niet alles.
Ik ken Fox-It als een zeer gerenommeerd bedrijf in IT. Dat zij zich als borg beschikbaar stellen geeft mij een goed gevoel. Daarnaast kan ik me goed voorstellen dat je samen met zo'n gerenommeerde partij je verkoop aanzienlijk kan opvoeren. Maar inderdaad die verkoop moet wel Fix omhoog. Kijken wat hier nog meer voor een meningen de ronde doen. Ik hoor ze graag.
pi_183567802
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 15:15 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ik ken Fox-It als een zeer gerenommeerd bedrijf in IT. Dat zij zich als borg beschikbaar stellen geeft mij een goed gevoel. Daarnaast kan ik me goed voorstellen dat je samen met zo'n gerenommeerde partij je verkoop aanzienlijk kan opvoeren. Maar inderdaad die verkoop moet wel Fix omhoog. Kijken wat hier nog meer voor een meningen de ronde doen. Ik hoor ze graag.
Jammer dat Fox-It maar een jaar lang borg staat; zul je net zien dat de club het één jaartje weet te redden, met allerlei kunst en vliegwerk. :N Daarna valt de dekking terug naar 55%.

Wat de borgen betreft, 50K kan ook bestaan uit een woning van 1.000K en een hypotheek van 950K. Zal niets van overblijven bij liquidatie? Ik vind het boterzacht, laat ze het eerst maar eens duidelijk specificeren met taxaties en hypotheekstanden en er dan een 2e hypotheekje voor afgeven.
Pecunia non olet
pi_183568020
GvE heeft bijna 3 pagina's nodig voor de openstaande projecten... Loopt allemaal niet snel meer
pi_183568143
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 15:42 schreef djh77 het volgende:
GvE heeft bijna 3 pagina's nodig voor de openstaande projecten... Loopt allemaal niet snel meer
Papa John's heeft het net niet gered; kwam 2.100 euro tekort. Dat verbaast me. Dat zou voor de hulptroepen een kleinigheid moeten zijn...
Pecunia non olet
pi_183568189
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 15:42 schreef djh77 het volgende:
GvE heeft bijna 3 pagina's nodig voor de openstaande projecten... Loopt allemaal niet snel meer
Als ze slim zijn bewegen ze de ondernemer van het OG Leeuwarden snel om de rente naar 6% te brengen, stuurt men de huidige investeerders daar een mailtje over, dan kan die er na het weekend gefund af. Vandaag 6k erbij zo gaat hij niet volkomen. Als men lang wacht is het momentum er helemaal uit en hebben ook huidige investeerders geen zin meer om hun bedrag te verdubbelen.
pi_183568205
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 15:49 schreef obligataire het volgende:

[..]

Papa John's heeft het net niet gered; kwam 2.100 euro tekort. Dat verbaast me. Dat zou voor de hulptroepen een kleinigheid moeten zijn...
Ik denk dat dat een foutje is. Ze waren al 100% gefund. Waarschijnlijk heeft een deel van de investeerders niet betaald. Doelbedrag zal wel aangepast worden zodat deze wel gefund is.
pi_183568209
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 15:49 schreef obligataire het volgende:

[..]

Papa John's heeft het net niet gered; kwam 2.100 euro tekort. Dat verbaast me. Dat zou voor de hulptroepen een kleinigheid moeten zijn...
Die is volgens mij wel gefund. Heeft een bericht op twitter gestaan.
pi_183568252
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 15:51 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Als ze slim zijn bewegen ze de ondernemer van het OG Leeuwarden snel om de rente naar 6% te brengen, stuurt men de huidige investeerders daar een mailtje over, dan kan die er na het weekend gefund af.
Ik vraag me af of dat het dan zo snel gaat. Als een project eenmaal stokt, gaat het ook na een verhoging niet snel meer. Een goede rente bij de start van het project is nog steeds het belangrijkste
pi_183568334
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 15:53 schreef djh77 het volgende:

[..]

Ik vraag me af of dat het dan zo snel gaat. Als een project eenmaal stokt, gaat het ook na een verhoging niet snel meer. Een goede rente bij de start van het project is nog steeds het belangrijkste
Mee eens dat de juiste rente bij start zeer belangrijk is.. Daarnaast heb ik bij OG projecten gezien dat dit soort verhogingen wel degelijk helpen om de zaak in een stroomversnelling te brengen. Wil je natuurlijk zeker zijn dan moet die gelijk naar 7% :Y
Maar zo als die nu is gaat het zeker niet lukken!
pi_183568463
Donkerslootstraat 121A te Rotterdam
https://investeren.sameni(...)at-121a-te-rotterdam
is open voor investeringen.
pi_183568525
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 16:05 schreef dyna18 het volgende:
Donkerslootstraat 121A te Rotterdam
https://investeren.sameni(...)at-121a-te-rotterdam
is open voor investeringen.
neem hem straks in de 1e schijf mee, voor mijn standaard SIG bedrag, rente niet super, risico in de 1e schijf acht ik beperkt, dus als 'tussendoortje' past ie wel.
pi_183569273
Misschien is het al ter sprake gekomen, of misschien is het hier niet on-topic, maar hebben jullie die 2doc documentaire 'Schone Schijn' gezien? Ze volgen in die documentaire 2 jaar een ondernemer die na de 2008-crisis persoonlijk failliet ging (en een flinke vastgoedportefeuille kwijt raakte) en sindsdien mislukt project op mislukt project stapelt en elke dag bezig is zich de deurwaarders van het lijf te houden. Het engste vond ik dat hij oude schulden afbetaalt met geld van investeerders in nieuwe projecten.

Overigens vind ik het wel erg dapper van die ondernemer om zich zo bloot te geven.

Ik ben zelf behoorlijk fan van Dave Ramsey, en de gelijkenissen tussen de eerste ervaringen van Dave Ramsey (naar aanleiding waarvan hij zijn 'total money makeover' boek heeft geschreven) en die van deze ondernemer vielen me erg op: snel een leveraged vastgoedportefeuille opgebouwd en dan is er opeens een bank die moeilijk gaat doen. Bij Ramsey zeiden ze een kortlopende lening op die daarvoor steeds doorgerold werd, en bij deze ondernemer vragen ze na 2008 om bij te storten omdat een beleggingsobject onder water staat.

Uit die documentaire maak ik op dat er wel erg veel financiele problemen zijn onder ondernemers en ik ben als de dood dat ik via crowdfunding in zo'n problemenmagneet stap. Ik hoop dat de selectieprocessen van de platforms de engste projecten / eigenaren eruit filteren.
pi_183569278
Ik was zelf van plan om de 3e schijf te doen. Ik heb vertrouwen in de zekerheden en dat deze man niet snel in de betalingsproblemen komt.
Echter zit ik helaas aan mijn max en kan ik voorlopig niet meer investeren.
pi_183569541
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 16:53 schreef dyna18 het volgende:
Ik was zelf van plan om de 3e schijf te doen. Ik heb vertrouwen in de zekerheden en dat deze man niet snel in de betalingsproblemen komt.
Echter zit ik helaas aan mijn max en kan ik voorlopig niet meer investeren.
Extra accountje op naam van mevrouw Dyna?😏
Pecunia non olet
pi_183569577
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 14:21 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Heet een van de aandeelhouders van KOM niet zo?

https://www.afm.nl/nl-nl/(...)2018/dec/lod-persoon

Weet iemand of dit een en dezelfde is als deze aandeelhouder van KOM?
For the record: de persoon (pun intended) die hier een dwangsom in zijn nek krijgt komt uit ........ Brabant w/
pi_183570458
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 15:49 schreef obligataire het volgende:

[..]

Papa John's heeft het net niet gered; kwam 2.100 euro tekort. Dat verbaast me. Dat zou voor de hulptroepen een kleinigheid moeten zijn...
Staat nu op 'nog 60 dagen open'. Moet nog even volgestort worden tot 100%. Hebben zelfs de 2100 euro nog nodig.
pi_183570627
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 09:08 schreef crowd-fundi het volgende:
Vandaag de laatste betaling van Van Nieuwkoop Export ontvangen. *O*
Jammer dat AGD gestopt is.
Helaas lijkt men nu ook gestopt het het verzenden van updates over de glasvezelboer. 9 januari de laatste. Toen heette het: "we denken op korte termijn..."
Dat laatste is onjuist. Er is op 18 oktober 2018 nog een update over de glasvezelboer verstuurd. De curator heeft het pandrecht van AGD erkend en is op dit moment naarstig op zoek naar activa.
pi_183570634
quote:
Deel jij alleen projecten waar je zelf achter staat?

Ik voel hier wel voor. Het concept spreekt mij aan. Zekerheid voor iets minder dan de helft van het geleende bedrag door de woning, 2 keer HA, en een relatief bescheiden bedrag dat je af kan lossen met een baan als het fout loopt. Voormalig topsporter.
pi_183570730
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 18:22 schreef Gustaf86 het volgende:

[..]

Deel jij alleen projecten waar je zelf achter staat?

Ik voel hier wel voor. Het concept spreekt mij aan. Zekerheid voor iets minder dan de helft van het geleende bedrag door de woning, 2 keer HA, en een relatief bescheiden bedrag dat je af kan lossen met een baan als het fout loopt. Voormalig topsporter.
Bijna alle projecten worden hier gedeeld. Niet alleen de goede. Ik doe deze niet
pi_183570908
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 11:16 schreef djh77 het volgende:

[..]

Willie Wortel is vorig jaar wel failliet gegaan met het bedrijf van de bio processor. Zal hij toch vanuit privé een tijdje hebben doorbetaald
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nog 23 maanden/ E 47.500 te gaan
Er zit overigens wel een heel mooi rendement op: 8% + 2.5% bonus.
Met de wetenschap van nu, snap ik wel dat ze zo happig waren om het project door te laten gaan.
Pecunia non olet
pi_183570922
WvjG van de smartcar deel 1 is ook vol. Stond volgens mij gisteren nog op 89% en is volgens mij de laatste week zowieso snel omhoog gegaan.
pi_183571644
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 18:43 schreef Tjalala het volgende:
WvjG van de smartcar deel 1 is ook vol. Stond volgens mij gisteren nog op 89% en is volgens mij de laatste week zowieso snel omhoog gegaan.
Viel mij ook op ja, ik heb in dat project twee maanden geleden een klein bedrag toegezegd en dacht dat ze het nooit meer kwamen ophalen. Misschien hebben ze er een marketingcampagne tegenaan gegooid?
pi_183571730
Ik hoor al heel erg lang niks meer over de dierenwinkel uit Lichtenvoorde van KOM. Laatste update was dat er op 24-10 een vonnis zou komen... Facebookpagina is nog gewoon actief, maar ik krijg er een steeds slechter gevoel bij....
pi_183572357
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 18:43 schreef obligataire het volgende:

[..]

Er zit overigens wel een heel mooi rendement op: 8% + 2.5% bonus.
Met de wetenschap van nu, snap ik wel dat ze zo happig waren om het project door te laten gaan.
Met de wetenschap van nu was ik nooit ingestapt O-)
  donderdag 6 december 2018 @ 20:08:16 #258
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_183572359
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 18:22 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

Dat laatste is onjuist. Er is op 18 oktober 2018 nog een update over de glasvezelboer verstuurd. De curator heeft het pandrecht van AGD erkend en is op dit moment naarstig op zoek naar activa.
Dank voor je bericht. Ik heb inmiddels begrepen dat het waarschijnlijk aan mij ligt. Ik heb het idee dat ik niet ingestapt ben in het proces.
pi_183572616
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 20:08 schreef djh77 het volgende:

[..]

Met de wetenschap van nu was ik nooit ingestapt O-)
Nog 2 jaartjes te gaan....crowdfunding vraagt stalen zenuwen :) O-)
Pecunia non olet
pi_183573283
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 20:08 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

Dank voor je bericht. Ik heb inmiddels begrepen dat het waarschijnlijk aan mij ligt. Ik heb het idee dat ik niet ingestapt ben in het proces.
Dat zou inderdaad een verschil tussen ons kunnen zijn. Ik doe mee in het proces.
pi_183573691
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 20:20 schreef obligataire het volgende:

[..]

Nog 2 jaartjes te gaan....crowdfunding vraagt stalen zenuwen :) O-)
De beurs ook de afgelopen periode, hier klaag ik af en toe over een te late betaling of default, maar mijn aandelen gaan harder naar beneden.

Ik twijfel ook of ik die uit Leeuwarden niet ga annuleren.
pi_183573934
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2018 21:16 schreef crowdiefunder het volgende:

[..]

De beurs ook de afgelopen periode, hier klaag ik af en toe over een te late betaling of default, maar mijn aandelen gaan harder naar beneden.

Ik twijfel ook of ik die uit Leeuwarden niet ga annuleren.
Binnenkort maar weer eens putjes gaan schrijven :)

Af en toe heb je discussies over wat het meest risicovol is, beursbeleggen of crowdfunding. Veel mensen vinden beursbeleggen veiliger maar daar ben ik het niet mee eens, ik zie het rendement crowdfunding gestaag oplopen en ik kan me al bijna niet meer voorstellen dat het totaalrendement nog negatief zou kunnen worden, al kan dat puur in theorie wel. Het is in ieder geval veel voorspelbaarder gebleken.
Pecunia non olet
pi_183574027
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 19:39 schreef CFrealist het volgende:
Ik hoor al heel erg lang niks meer over de dierenwinkel uit Lichtenvoorde van KOM. Laatste update was dat er op 24-10 een vonnis zou komen... Facebookpagina is nog gewoon actief, maar ik krijg er een steeds slechter gevoel bij....
Mag ik hier uit op maken dat je ook geen (rente) betalingen uitbetaald krijgt?
pi_183574833
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 21:31 schreef obligataire het volgende:

[..]

Binnenkort maar weer eens putjes gaan schrijven :)

Af en toe heb je discussies over wat het meest risicovol is, beursbeleggen of crowdfunding. Veel mensen vinden beursbeleggen veiliger maar daar ben ik het niet mee eens, ik zie het rendement crowdfunding gestaag oplopen en ik kan me al bijna niet meer voorstellen dat het totaalrendement nog negatief zou kunnen worden, al kan dat puur in theorie wel. Het is in ieder geval veel voorspelbaarder gebleken.
Ja het is een stuk minder grillig (ook 1 van mijn projecten die zo heet :)) de afgelopen 3.5 jaar dat ik aan CF doe.
pi_183575334
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2018 17:11 schreef obligataire het volgende:

[..]

Extra accountje op naam van mevrouw Dyna?😏
Helaas ben ik beter met cijfers dan met vrouwen... O-)

Maar inderdaad een goede tip om op naar van je partner te investeren als je tegen de limieten aanloopt. Ik hoop vooral dat de AFM snel deze opmerkelijk gekozen limiet aanpast.
pi_183575656
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 16:53 schreef dyna18 het volgende:
Ik was zelf van plan om de 3e schijf te doen. Ik heb vertrouwen in de zekerheden en dat deze man niet snel in de betalingsproblemen komt.
Echter zit ik helaas aan mijn max en kan ik voorlopig niet meer investeren.
Worden die hypothecaire inschrijvingen gelijk gezet aan het bedrag in die schijf? Of gaat er 35% extra bovenop voor 'renten en kosten' zoals banken standaard in de akten opnemen. Zo niet dan durf ik wel te investeren in de 3e schijf (100% Vrije onderhandse verkoopwaarde) ofwel tot 90% in verhuurde staat.
pi_183575687
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 21:31 schreef obligataire het volgende:

[..]

Binnenkort maar weer eens putjes gaan schrijven :)

Af en toe heb je discussies over wat het meest risicovol is, beursbeleggen of crowdfunding. Veel mensen vinden beursbeleggen veiliger maar daar ben ik het niet mee eens, ik zie het rendement crowdfunding gestaag oplopen en ik kan me al bijna niet meer voorstellen dat het totaalrendement nog negatief zou kunnen worden, al kan dat puur in theorie wel. Het is in ieder geval veel voorspelbaarder gebleken.
Las laatst een Duits onderzoek dat bij een spreiding over minimaal 100 projecten én niet meer dan 1% per project van het totaalvermogen (onthoudt makkelijk) 99,9% van de populatie een positief rendement had "sinds de start".
pi_183576051
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 23:00 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Worden die hypothecaire inschrijvingen gelijk gezet aan het bedrag in die schijf? Of gaat er 35% extra bovenop voor 'renten en kosten' zoals banken standaard in de akten opnemen. Zo niet dan durf ik wel te investeren in de 3e schijf (100% Vrije onderhandse verkoopwaarde) ofwel tot 90% in verhuurde staat.
Bij eerdere hypotheken was de inschrijving +40% voor rente en kosten.
pi_183578701
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 23:02 schreef Jaco078 het volgende:
[..]
Las laatst een Duits onderzoek dat bij een spreiding over minimaal 100 projecten én niet meer dan 1% per project van het totaalvermogen (onthoudt makkelijk) 99,9% van de populatie een positief rendement had "sinds de start".
Het lastig aan die conclusie vind ik dat het niet mogelijk is om vanaf de start die 100 projecten te hebben. En dus gaan de resultaten die iemand bereikt met minder dan 100 projecten zwaar meewegen bij het besluit om het aantal projecten tot 100+ te laten oplopen. Ligt dan het positieve rendement aan het hebben van 100+ projecten, of was iemand gewoon al kundig/gelukkig in het selecteren van de meest kansrijke projecten op het platform?
pi_183579028
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2018 07:41 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

Het lastig aan die conclusie vind ik dat het niet mogelijk is om vanaf de start die 100 projecten te hebben. En dus gaan de resultaten die iemand bereikt met minder dan 100 projecten zwaar meewegen bij het besluit om het aantal projecten tot 100+ te laten oplopen. Ligt dan het positieve rendement aan het hebben van 100+ projecten, of was iemand gewoon al kundig/gelukkig in het selecteren van de meest kansrijke projecten op het platform?
Normaliter komt de eerste default pas na een jaar of langer. Dan heb je al een buffertje.
Pecunia non olet
pi_183579457
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 16:05 schreef dyna18 het volgende:
Donkerslootstraat 121A te Rotterdam
https://investeren.sameni(...)at-121a-te-rotterdam
is open voor investeringen.
Ik heb projecten van SiG wel eens sneller vol zien komen.

SiG mag de grote investeerders voor het pand in Utrecht ook wel van stal halen.

Ik pak beiden niet mee.
pi_183579532
Ik heb alleen Rotterdam meegepakt, al gaat hij niet hard vol. Ik vind Utrecht niet zo geweldig met een huurder die vertrekt en een appartement erboven zonder eigen ingang en het doel van het geld (het vastgoedproject in Griekenland).
pi_183579691
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 december 2018 09:05 schreef djh77 het volgende:

[..]

Ik heb projecten van SiG wel eens sneller vol zien komen.

SiG mag de grote investeerders voor het pand in Utrecht ook wel van stal halen.

Ik pak beiden niet mee.
Ja, hoe vervelend het ook is het verbaast mij totaal niet.

SiG begon met een in mijn ogen mooi product wat stapje voor stapje is uitgekleed. Rente omlaag, ltv fors omhoog, tot het maximale opgerekte hypotheekhoogte en enige aansluiting met de (iets achterlopende) WOZ-waarde is ook vaak helemaal zoek.

Ik heb van de 3 openstaande projecten Utrecht nog net meegenomen maar al met enige twijfel. Amsterdam en de Donkerslootstraat Rotterdam is de combinatie van bovenstaande zaken zo slecht dat ik helaas moet afhaken.

Als dit de nieuwe maatstaf van de SiG projecten is dan is het voor mij helaas klaar bij SiG. Voor mij heel erg jammer want het was een platform waarbij ik er naar uitkeek als er weer een nieuw project aan kwam en waar ik graag investeerde.
pi_183579770
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 december 2018 09:27 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ja, hoe vervelend het ook is het verbaast mij totaal niet.

SiG begon met een in mijn ogen mooi product wat stapje voor stapje is uitgekleed. Rente omlaag, ltv fors omhoog, tot het maximale opgerekte hypotheekhoogte en enige aansluiting met de (iets achterlopende) WOZ-waarde is ook vaak helemaal zoek.

Ik heb van de 3 openstaande projecten Utrecht nog net meegenomen maar al met enige twijfel. Amsterdam en de Donkerslootstraat Rotterdam is de combinatie van bovenstaande zaken zo slecht dat ik helaas moet afhaken.

Als dit de nieuwe maatstaf van de SiG projecten is dan is het voor mij helaas klaar bij SiG. Voor mij heel erg jammer want het was een platform waarbij ik er naar uitkeek als er weer een nieuw project aan kwam en waar ik graag investeerde.
Helemaal mee eens. Van de eerste projecten daar heb ik veel meegenomen, maar de laatste tijd wordt de financiering gerekt tot aan de volledige marktwaarde, exorbitante bedragen of icm schijf 3 en/of 4 + lagere rentepercentages.

Heb ik iets meer met crowdestate.nl. Al mag daar de minimale inleg (500) iets omlaag.
pi_183580015
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 23:02 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Las laatst een Duits onderzoek dat bij een spreiding over minimaal 100 projecten én niet meer dan 1% per project van het totaalvermogen (onthoudt makkelijk) 99,9% van de populatie een positief rendement had "sinds de start".
Dit komt qua beeld overeen met de statistieken die Funding Circle UK voorheen (nu helaas niet meer) op hun website toonden.

Ik ben wel benieuwd waar dat Duitse onderzoek op is gebaseerd. Het lijkt me namelijk lastig om voldoende onafhankelijke data te verzamelen om dit soort conclusies te kunnen trekken.
Heb je misschien een linkje?
pi_183580027
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 december 2018 09:27 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ja, hoe vervelend het ook is het verbaast mij totaal niet.

SiG begon met een in mijn ogen mooi product wat stapje voor stapje is uitgekleed. Rente omlaag, ltv fors omhoog, tot het maximale opgerekte hypotheekhoogte en enige aansluiting met de (iets achterlopende) WOZ-waarde is ook vaak helemaal zoek.

Ik heb van de 3 openstaande projecten Utrecht nog net meegenomen maar al met enige twijfel. Amsterdam en de Donkerslootstraat Rotterdam is de combinatie van bovenstaande zaken zo slecht dat ik helaas moet afhaken.

Als dit de nieuwe maatstaf van de SiG projecten is dan is het voor mij helaas klaar bij SiG. Voor mij heel erg jammer want het was een platform waarbij ik er naar uitkeek als er weer een nieuw project aan kwam en waar ik graag investeerde.
Geheel mee eens. Heb ook Utrecht laten lopen i.v.m. de onzekere huur situatie. Daarnaast vind ik dat zakelijk OG eigenlijk tenminste 1 % hoger in rente zou moeten doen dan gewone woonhuizen. Wacht dus af of de rente in Utrecht omhoog gaat. Bij de juiste rente stap ik in.
pi_183580039
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2018 09:50 schreef OpDieFiets het volgende:

[..]

Dit komt qua beeld overeen met de statistieken die Funding Circle UK voorheen (nu helaas niet meer) op hun website toonden.

Ik ben wel benieuwd waar dat Duitse onderzoek op is gebaseerd. Het lijkt me namelijk lastig om voldoende onafhankelijke data te verzamelen om dit soort conclusies te kunnen trekken.
Heb je misschien een linkje?
Van data Funding Circle UK? :)
pi_183580577
lekker cijfermateriaal weer op FNC:

Stratenmaker Overbruggen Winter

8)7
pi_183580793
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2018 10:35 schreef bleyenburg het volgende:
lekker cijfermateriaal weer op FNC:

Stratenmaker Overbruggen Winter

8)7
Keukenmontagebedrijf had precies hetzelfde denk dat er iets fout is gegaan bij FNC..
pi_183580852
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2018 10:35 schreef bleyenburg het volgende:
lekker cijfermateriaal weer op FNC:

Stratenmaker Overbruggen Winter

8)7
Erg lange winter van 5 jaar. Zijn cijfers zijn denk ik al enige jaren geleden bevroren!
pi_183581030
quote:
Erg lange winter van 5 jaar. Zijn cijfers zijn denk ik al enige jaren geleden bevroren!
_O-
pi_183581390
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2018 11:06 schreef bleyenburg het volgende:

[..]

_O-
Het is wel armoe, een pitch zonder cijfers.
Bij mij gelijk de prullenbak in.

enige project dat redelijk is
financiering ZZP'ers

Al neemt daar wel de omzet/marge af in 2017 tov 2016..
pi_183581391
Over FNC gesproken ik mis wederom zo'n 10% van mijn november betalingen.
Afgelopen maanden kreeg ik nog nabetalingen in de eerste week van de volgende maand. Die heb ik nu nog niet mogen ontvangen.

Zijn de belteams van FNC ook op wintervakantie?
Zijn er bij andere investeerders FNC al november nabetalingen gekomen in december?
pi_183581526
HIER IDEM DITO
ik mis nog zo'n slordige 20 projecten
pi_183581562
wat een kul dit.....

quote:
Het salaris hiervan dient voorgefinancierd te worden. Een extra kracht verdient zich niet direct terug namelijk
pi_183581579
en dan dit:

quote:
Het betreft een tweede financiering bij Funding Circle. De betalingen van de eerste financiering verlopen volgens plan.
terwijl zowel de lange als korte schulden toenemen.......
pi_183581626
Tot nu toe alles netjes afgelost, op 1 project na wat nu in hoger beroep is gegaan.
Een project waar ik nu never nooit in zal investeren.
Voor de rest tevreden bij FNC.
pi_183582004
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2018 11:27 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Over FNC gesproken ik mis wederom zo'n 10% van mijn november betalingen.
Afgelopen maanden kreeg ik nog nabetalingen in de eerste week van de volgende maand. Die heb ik nu nog niet mogen ontvangen.

Zijn de belteams van FNC ook op wintervakantie?
Zijn er bij andere investeerders FNC al november nabetalingen gekomen in december?
Ik mis nog betalingen van 21 projecten, heb nog geen nabetalingen gehad over november. Ik hoop niet dat het belteam nu al met Kerstreces is....
pi_183582155
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2018 09:51 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Daarnaast vind ik dat zakelijk OG eigenlijk tenminste 1 % hoger in rente zou moeten doen dan gewone woonhuizen
En daar sta je niet alleen in, ook grote financieringsinstelling vinden dat er voor zakelijk (of verhuurde woningen) og een hogere rente van toepassing moet zijn.
pi_183583016
2e lening fietsenfabrikant op ccf
https://www.collincrowdfund.nl/watt/
pi_183583527
Wijziging topsportzorgcentrum (gve)
quote:
De ondernemer heeft besloten zijn financieringsaanvraag aan te passen en daarmee de propositie aantrekkelijker te maken voor investeerders. De wijzigingen zijn:
het kredietbedrag wordt verlaagd van ¤ 830.000,- naar ¤ 630.000,-
de rente wordt verhoogd van 7% naar 8,5%
de looptijd wordt verkort van 84 maanden naar 60 maanden
De verlaging van het kredietbedrag is mogelijk door verhoging van de eigen inbreng met ¤ 200.000,-. De aanwezigheid hiervan is getoetst door Credion, en met aangeleverde documentatie naar Geldvoorelkaar.nl onderbouwd.
Door de aanpassingen (kredietbedrag, rente, looptijd) wijzigt de betaalverplichting aan Geldvoorelkaar als % van de betaalcapaciteit marginaal, en dit heeft geen gevolgen voor de risicoclassificatie.
Project was compleet tot stilstand gekomen, maar of dit gaat helpen... Het blijft een zwak project. Als ze vanaf de start de rente op 8,5% hadden gezet was het wellicht kansrijker
pi_183583690
https://horecacrowdfundin(...)20-82dd-f0d5eb62d265

Freddy's Bar & Kitchen is vandaag al helemaal volgestort.

(zonder mij).
Pecunia non olet
pi_183583726
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2018 13:00 schreef djh77 het volgende:
2e lening fietsenfabrikant op ccf
https://www.collincrowdfund.nl/watt/
Globaal doorgelezen maar kan weinig redenen bedenken om mee te willen doen......
Pecunia non olet
pi_183583767
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2018 13:36 schreef obligataire het volgende:

[..]

Globaal doorgelezen maar kan weinig redenen bedenken om mee te willen doen......
Ach Breda, dus Brabant dan weet je het wel......................................

Uit de Pitch:
De Collin Credit Score is vastgesteld op basis van de verwachte prognose en de gerealiseerde omzet in boekjaar 2018 tot en met september. De verkoop is in boekjaar 2018 achtergebleven als gevolg van de in 2018 ingevoerde antidumpingwetgeving waardoor het productieproces aangepast diende te worden en de verkopen waren vertraagd. Hierdoor is de eerdere opgestelde prognose niet geheel gerealiseerd. Voor 2018 zal de omzet uitkomen op ruim ¤ 350.000,- met een licht negatieve cashflow. Het netto cashflowoverschot zal dit jaar door de kapitaalstorting van ¤ 100.000,- door Duboma B.V. evenwel uitkomen op ¤ 88.000,-. Voor 2019 wordt een omzet van ruim ¤ 2.600.000,- verwacht met een netto cashflowoverschot van ruim ¤ 200.000,-. Dit cashflowoverschot zal grotendeels worden gebruikt ter financiering van de werkkapitaalbehoefte in 2020. Omdat de prognose 2019 nog gerealiseerd moet worden hebben wij de score voor de Rentabiliteit vastgesteld op Voldoende.

Met andere woorden het gaat beroerd. Omzet 2018 50% van prognose. Zelfs de extra storting van 100K van de aandeel houders kan de boel niet overeind houden. Dus graag nog even 250K van de crowd.................
Die anti dumping heffing die zat er al lang aan te komen en als ik me goed herinner was bij de vorige pitch al bekend dat die er aan zat te komen.
Rijp voor de OP.

[ Bericht 27% gewijzigd door NaRegenDeZon op 07-12-2018 13:47:26 ]
pi_183583925
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2018 13:39 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ach Breda, dus Brabant dan weet je het wel......................................

Uit de Pitch:
De Collin Credit Score is vastgesteld op basis van de verwachte prognose en de gerealiseerde omzet in boekjaar 2018 tot en met september. De verkoop is in boekjaar 2018 achtergebleven als gevolg van de in 2018 ingevoerde antidumpingwetgeving waardoor het productieproces aangepast diende te worden en de verkopen waren vertraagd. Hierdoor is de eerdere opgestelde prognose niet geheel gerealiseerd. Voor 2018 zal de omzet uitkomen op ruim ¤ 350.000,- met een licht negatieve cashflow. Het netto cashflowoverschot zal dit jaar door de kapitaalstorting van ¤ 100.000,- door Duboma B.V. evenwel uitkomen op ¤ 88.000,-. Voor 2019 wordt een omzet van ruim ¤ 2.600.000,- verwacht met een netto cashflowoverschot van ruim ¤ 200.000,-. Dit cashflowoverschot zal grotendeels worden gebruikt ter financiering van de werkkapitaalbehoefte in 2020. Omdat de prognose 2019 nog gerealiseerd moet worden hebben wij de score voor de Rentabiliteit vastgesteld op Voldoende.

Met andere woorden het gaat beroerd. Omzet 2018 50% van prognose. Zelfs de extra storting van 100K van de aandeel houders kan de boel niet overeind houden. Dus graag nog even 250K van de crowd.................
Die anti dumping heffing die zat er al lang aan te komen en als ik me goed herinner was bij de vorige pitch al bekend dat die er aan zat te komen.
Rijp voor de OP.
Zo ver ben ik niet eens gekomen. Bij 1300¤ de fiets, met naar verwachting 2700 verkochte fietsen...
pi_183583926
Voor 2018 zal de omzet uitkomen op ruim ¤ 350.000,- met een licht negatieve cashflow. Het netto cashflowoverschot zal dit jaar door de kapitaalstorting van ¤ 100.000,- door Duboma B.V. evenwel uitkomen op ¤ 88.000,-. Voor 2019 wordt een omzet van ruim ¤ 2.600.000,- verwacht

Zelfs de term "hockeystick prognose" doet geen recht aan deze luchtfietserij (pun intended)
pi_183584092
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2018 13:48 schreef bleyenburg het volgende:
. .....................Voor 2019 wordt een omzet van ruim ¤ 2.600.000,- verwacht..........................

Had ik nog niet eens opgemerkt maar omdat het zo goed ging in 2018 heeft men de omzetprognose van 2019 maar met 300K verhoogt ten opzichte van Pitch 1. (2600K i.p.v. 2300K). 8)7
pi_183584155
Op zich logisch. Alle klanten die je in 2018 bent misgelopen zijn marktpotentieel in 2019.
pi_183584239
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2018 14:00 schreef Gustaf86 het volgende:
Op zich logisch. Alle klanten die je in 2018 bent misgelopen zijn marktpotentieel in 2019.
Zo lust ik er nog wel een paar.

Met een beetje meer inspanning kan men de helft van alle Potentiele Stella aankopen afsnoepen hop de prognose kan wel naar 5,2 Miljoen.
Zo werkt het helaas niet.
Gemiste omzet haal je niet gemakkelijk in zeker niet als startend bedrijf zonder echt vaste afzetkanalen. Die zitten allang bij de concurrent.
Maar we gaan het zien en vermoedelijk ook wel horen hier op het forum hoe het een en ander uitpakt. Ik gun ze best die hoge omzetten in 2019.........
pi_183584444
was een grapje, zal er volgende keer een smiley bij zetten.
pi_183584480
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2018 14:16 schreef Gustaf86 het volgende:
was een grapje, zal er volgende keer een smiley bij zetten.
*O*
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')