abonnement Unibet Coolblue
pi_183452293
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 november 2018 07:30 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Mijn Tesla langzaam? Ongeschikt voor de snelweg? Apart. Mijn ervaring is juist dat hij erg snel is en ik heel Europa door kan crossen zonder problemen.

Fijne auto, niets mis mee. Elektrisch is zonder meer de toekomst.
Maar of het met accu is, is even afwachten!
Ik verwacht veel van waterstof.... (Voor electrische aandrijving of directe verbranding)
  vrijdag 30 november 2018 @ 09:07:34 #77
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_183452368
Goed nieuws *O*
Nu nog kiezen uit de:
Ampera-e
Kona-e
Leaf
Model 3
Niro-e

De enige fatsoenlijke betaalbare elektrische auto's die de komende tijd leverbaar zijn.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_183452428
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 09:01 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Maar of het met accu is, is even afwachten!
Ik verwacht veel van waterstof.... (Voor electrische aandrijving of directe verbranding)
Ik verwacht heel weinig van waterstof omdat ik daar al decennia lang over hoor en de problemen hetzelfde blijven, waar de accu zich in hoog tempo omtwikkelt.
pi_183452941
Gele hesjes.
  vrijdag 30 november 2018 @ 09:57:20 #80
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_183453010
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 09:07 schreef nils7 het volgende:
Goed nieuws *O*
Nu nog kiezen uit de:
Ampera-e
Kona-e
Leaf
Model 3
Niro-e

De enige fatsoenlijke betaalbare elektrische auto's die de komende tijd leverbaar zijn.
De model 3 leverbaar? Wat? Rijden die uberhaupt al in Nederland? :?

quote:
14s.gif Op vrijdag 30 november 2018 01:16 schreef Fir3fly het volgende:
Het is een grove schande dat de subsidie voor hybrides gestopt werd. Dat zijn auto's met alleen maar voordelen. Consumenten willen ze hebben, fabrikanten willen ze produceren en ze leveren meteen dikke winst op wat betreft uitstoot. Maar nee, de regering kan niet zonder de melkkoe :').
Weet je wat een schande is? Dat de overheid miljoenen subsidies heeft gegeven aan ondernemers en leaserijders voor auto's die nooit opgeladen worden en daarmee zoveel meer co2 uitstoten (zware bakken zoals de metsubsidie foutlander) dan auto's waar echt bakken met BPM over betaald moeten worden. Echt het meest foute wat de overheid de afgelopen jaren heeft uitgevoerd :r

Den haag: "Nee dat zagen we echt niet aankomen hoor" 8)7

[ Bericht 23% gewijzigd door Gunner op 30-11-2018 10:04:26 ]
pi_183453387
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 01:11 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Dat is wel een probleem. Ik moet straks ook zien dat bij het nieuwe milieubeleid de echte grote vervuilers gaan betalen in plaats van Jan Modaal. Het draagvlak voor milieumaatregelen zal daar grotendeels vanaf hangen.
De grote vervuilers worden ontzien. Maar schrale troost: als die wél naar rato werden belast, werd de rekening alsnog op consumenten afgewenteld.

Ondertussen zijn miljoenen Nederlanders dagelijks van hun auto afhankelijk om op hun werk te komen. Dat het Openbaar Vervoer een volwaardig alternatief is, is een lachwekkend idee. In menig trein worden mensen in de spits nu al als vee vervoerd, op elkaar gepakt.
  vrijdag 30 november 2018 @ 10:39:14 #82
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_183453563
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 10:26 schreef Elfletterig het volgende:
Dat het Openbaar Vervoer een volwaardig alternatief is, is een lachwekkend idee. In menig trein worden mensen in de spits nu al als vee vervoerd, op elkaar gepakt.
Yup. En als ze nou het OV interessanter maken gaat gewoon de prijs volgend jaar weer met 6% omhoog.
pi_183453722
Dus én de warmtepomp invoeren vanaf 2030 en elektrische mobiliteit vanaf 2030 en dan allemaal op windmolens, om er dan voor te zorgen dat er een vermindering van de opwarming van de gemiddelde temperatuur van 0,0003 oC ontstaat? https://www.nrc.nl/nieuws(...)en-13584998-a1578000
Maar in feite is dat dus nog te laat? Als de hoeveelheid CO2-uitstoot niet voor 2030 nog substantieler verminderd is dan de doelstellingen van Parijs dan kun je die reductie van 2 graden opwarming sws op je buik schrijven. De inspanningen moeten vervijfvoudigd worden volgens recent rapport: https://www.nrc.nl/nieuws(...)het-te-laat-a2756756
In NL blijft de uitstoot stijgen.

Hoeveel CO2 zit er überhaupt in de lucht? circa 0,04 vol-% (400 ppm).
I´m back.
pi_183453965
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 10:52 schreef Ryan3 het volgende:
Dus én de warmtepomp invoeren vanaf 2030 en elektrische mobiliteit vanaf 2030 en dan allemaal op windmolens, om er dan voor te zorgen dat er een vermindering van de opwarming van de gemiddelde temperatuur van 0,0003 oC ontstaat? https://www.nrc.nl/nieuws(...)en-13584998-a1578000
Maar in feite is dat dus nog te laat? Als de hoeveelheid CO2-uitstoot niet voor 2030 nog substantieler verminderd is dan de doelstellingen van Parijs dan kun je die reductie van 2 graden opwarming sws op je buik schrijven. De inspanningen moeten vervijfvoudigd worden volgens recent rapport: https://www.nrc.nl/nieuws(...)het-te-laat-a2756756
In NL blijft de uitstoot stijgen.

Hoeveel CO2 zit er überhaupt in de lucht? circa 0,04 vol-% (400 ppm).
Maar er word wel weer subsidie gegeven en iedereen elektrisch en dat zonder kernenergie. Een topprestie van een ongekende orde(kuch). Om er dan een achter te komen dat ook het opwekken van elektra vervuilend is. Ooit moest iedereen diesel gaan rijden want dat zou het milieu veel minder belasten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cherni op 30-11-2018 11:09:54 (i) ]
pi_183453968
Het is één grote hoax om de westerse beschaving af te bouwen in de naam van 'sociale gelijkheid'. Het westen is te rijk. Dus het westen moet armer worden gemaakt. Dat doe je door alle menselijke activiteiten waarbij energie wordt verbruikt overmatig te belasten. Daarna zet je de grenzen open, teken je een verdrag dat immigratie een mensenrecht is en dat immigranten dus recht hebben op huisvesting, zorg, onderwijs, eigendommen etc., waardoor je de rijkdommen dus eerlijker kan verdelen met de armere mensen van de wereld. Dat is wat er werkelijk aan de gang is, en nu in versneld tempo. Dat dit zou gebeuren wordt al 15 jaar aangekondigd, want de agenda's lagen al lang klaar. Toen spraken we er over in BNW. Nu is het gewoon nieuws. De hele wereld wordt gebrainwashed met deze klimaatonzin, maar het is 1 groot rookgordijn.
pi_183454161
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 november 2018 11:08 schreef Cherni het volgende:

[..]

Maar er word wel weer subsidie gegeven en iedereen elektrisch en dat zonder kernenergie. Een topprestie van een ongekende orde(kuch). Om er dan een achter te komen dat ook het opwekken van elektra vervuilend is. Ooit moest iedereen diesel gaan rijden want dat zou het milieu veel minder belasten.
Ja, tegenwoordig zie je trouwens het verschijnsel van 'groene stress' zijn opwachting maken... Mensen zijn als een gek de bladeren in hun tuinen aan het opruimen, daar waar men ze verleden jaar nog veel langer liet liggen en komen dan met ingewikkelde berekeningen aanzetten dat het bladervrij maken van hun tuin er iig voor zorgt dat de gemiddelde temperatuur op aarde 0,0000000[..]00000003 oC minder stijgt dit seizoen dan verleden jaar. Alleen weer zonde dat de meeste mensen die bladeren opruimen met een bladzuiger en dat het gebeurt in het weekend natuurlijk.
I´m back.
pi_183454266
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 november 2018 06:26 schreef Silven het volgende:

[..]

Dan sta ik net bij m’n eerste klant. :’) 280km is leuk als je alleen ff om boodschappen moet.
Als je naar klanten gaat is je auto je gereedschap en dan koop je goed gereedschap met een betere accuduur. Of je wacht nog enkele jaren ;)

Ik ga ook niet met m'n Bosch Ixo een gat in een fundering boren maar om af en toe ergens een schroefje in te draaien is het prima bruikbaar.

280km zou voor mij genoeg zijn voor 90% van m'n ritten, kan ik ook nog thuis opladen en grotendeels met zelf opgewekte stroom.

Voor de rest zal ik dan voor de terugweg een keer aan een lader moeten, soms zal dat al op de plek kunnen waar ik moet zijn, soms vraagt dat om een pauze.

Maar met de huidige prijsontwikkelingen voor accu's zit je over 6 jaar op hetzelfde accu-niveau als een dure Tesla voor de prijs van een Hyundai. En dat is toch wel een mooie ontwikkeling.

Toyota slaat de huidige accu's geheel over, die werken aan solid state en brengen pas 100% elektrische auto's uit zodra ze dat proces onder de knie hebben. Gezien hun verleden zal Panasonic daar wel een rol bij gaan spelen.
pi_183454522
quote:
18s.gif Op vrijdag 30 november 2018 01:31 schreef Vallon het volgende:
Zot plan om mensen die niet anders kunnen te laten betalen voor de hobby van een ander.

[..]

Glijdende schaal en afgezien dat hier en daar iemand dat wel in z'n achterzak heeft, noem ik dat voor wat je krijgt nu niet echt betaalbaar.
Vooral wanneer dat E-blik (Ioniq) van 35K vergelijkt met zeg een qua klasse Suzuki Baleno van ¤15K... en dan heb ik het nog niet over het gedoe van laden (& verwarming in de winter).
Precies, of iedereen zomaar 35.000 euro op tafel heeft liggen. Maar wacht daar hebben ze nu weer die lease contracten voor uitgevonden om Jan met de Pet deze auto te kunnen gunnen. Maar het is gewoon een ordinaire lening. In geen 100 jaar dus. Een heel leven lang zullen massa's automobilisten maandelijks voor hun particuliere lease auto blijven betalen. Want als de looptijd voorbij is zul je toch nog altijd een auto nodig hebben.
pi_183454583
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 november 2018 11:43 schreef Cherni het volgende:

[..]

Precies, of iedereen zomaar 35.000 euro op tafel heeft liggen. Maar wacht daar hebben ze nu weer die lease contracten voor uitgevonden om Jan met de Pet deze auto te kunnen gunnen. Maar het is gewoon een ordinaire lening. In geen 100 jaar dus. Een heel leven lang zullen massa's automobilisten maandelijks voor hun particuliere lease auto blijven betalen. Want als de looptijd voorbij is zul je toch nog altijd een auto nodig hebben.
Ook die lease-auto's komen vanzelf op de 2e-hands markt, zonder nieuwe auto's geen 2e-hands auto's. Je moet ergens beginnen.
pi_183454612
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 11:47 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ook die lease-auto's komen vanzelf op de 2e-hands markt, zonder nieuwe auto's geen 2e-hands auto's. Je moet ergens beginnen.
Tja maar dan krijg je natuurlijk geen subsidie meer.
pi_183454623
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 november 2018 11:50 schreef Cherni het volgende:

[..]

Tja maar dan krijg je natuurlijk geen subsidie meer. Totale waanzin dit soort subsidies.
Waarom zou er subsidie moeten zitten op een gebruikte auto?
pi_183454629
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 11:47 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ook die lease-auto's komen vanzelf op de 2e-hands markt, zonder nieuwe auto's geen 2e-hands auto's. Je moet ergens beginnen.
Tja maar dan krijg je natuurlijk geen subsidie meer. Totale waanzin dit soort subsidies.
pi_183454634
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 11:50 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Waarom zou er subsidie moeten zitten op een gebruikte auto?
Waarom op een nieuwe?
pi_183454664
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 november 2018 11:51 schreef Cherni het volgende:

[..]

Waarom op een nieuwe?
Omdat men zich als doel heeft gesteld om de brandstofauto uit te faseren vanaf 2030.
Wil je iedereen op elektrisch (en waterstof brandstofcel = ook elektrisch) krijgen dan is een subsidie een prima stimulans. Daarna zal de markt het zelf moeten oplossen
  vrijdag 30 november 2018 @ 11:53:01 #95
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_183454668
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 november 2018 11:51 schreef Cherni het volgende:

[..]

Waarom op een nieuwe?
Om hem verkocht te krijgen. Zonder subsidies op een Tesla rijdt er echt niemand in. Hooguit een enkele Musketeer.
pi_183454678
Blijft toch bizar dat de enorm vervuilende electrische auto als een heilige graal wordt gezien in de hele klimaatdiscussie. Hoe wordt electriciteit opgewekt? Wat is de ecologische voetafdruk van die inefficiente accu's? En dan heb ik het niet eens over de marginale invloed van particuliere auto's ten opzichte van wat 'de industrie' aan vervuiling teweegbrengt en we in die categorie veel effectiever het uitstoot probleem kunnen aanpakken.
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 30 november 2018 @ 11:56:16 #97
78918 SeLang
Black swans matter
pi_183454718
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 23:53 schreef BasEnAad het volgende:
Dus de rijken gaan in dure gesubsidieerde auto's rijden en de middenstand betaalt?

Dit
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_183454727
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 09:07 schreef nils7 het volgende:
Goed nieuws *O*
Nu nog kiezen uit de:
Ampera-e
Kona-e
Leaf
Model 3
Niro-e

De enige fatsoenlijke betaalbare elektrische auto's die de komende tijd leverbaar zijn.
Ik zou nog even wachten dan.
Ampera-e (geen navigatie en Opel :') )
Kona-e (qua prijs prima maar het blijft ene plastic bak van binnen+levertijd?)
Leaf (qua prijs prima maar het blijft ene plastic bak van binnen + verouderde systemen)
Model 3 (prima maar prijzig en levertijd?)
Niro-e (qua prijs prima maar het blijft ene plastic bak van binnen+levertijd?)

Ik zou even wachten op de Europese merken, Volkswagen I.D. serie, PSA en Volvo V40 wat allemaal volgend jaar komt.

Ik rij mijn Citroen in 2 jaar aan de kant en dan is het leuk elektrisch shoppen <O)
pi_183454741
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 11:53 schreef LorneMalvo het volgende:
Blijft toch bizar dat de enorm vervuilende electrische auto als een heilige graal wordt gezien in de hele klimaatdiscussie. Hoe wordt electriciteit opgewekt? Wat is de ecologische voetafdruk van die inefficiente accu's? En dan heb ik het niet eens over de marginale invloed van particuliere auto's ten opzichte van wat 'de industrie' aan vervuiling teweegbrengt en we in die categorie veel effectiever het uitstoot probleem kunnen aanpakken.
Elektriciteit kan je schoon opwekken, diesel en benzine niet. Ik zou letterlijk 8 maanden per jaar mijn elektrische auto thuis kunnen opladen aan eigen zonnestroom. Scheelt wel dat ik weinig rij en thuis werk, de auto stat dus overdag ook veel thuis op m'n oprit.
pi_183454757
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 11:52 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Omdat men zich als doel heeft gesteld om de brandstofauto uit te faseren vanaf 2030.
Wil je iedereen op elektrisch (en waterstof brandstofcel = ook elektrisch) krijgen dan is een subsidie een prima stimulans. Daarna zal de markt het zelf moeten oplossen
Dus iemand die een tweede hands koopt doet niet mee om te milieu te sparen. Al zou die subsidie naar ratio zijn. Als die subsidie natuurlijk echt bedoeld is om mensen van de benzine af te krijgen. Heel rechts gaat door het lint als het om het sociaal stelsel gaat maar dit soort vormen van subsidie vinden ze geweldig.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')