https://www.nu.nl/economie/5577428/volkswagen-steekt-44-miljard-in-elektrisch-en-autonoom-rijden.htmlquote:Op vrijdag 30 november 2018 00:51 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat getal haal je uit je eigen kont.
En waar haalt nu.nl het vandaan dan? Ik kan het nergens anders vinden. Het enige dat wel zeker is is dat VW in dezelfde periode 90 miljard gaat investeren in conventionele auto's.quote:
Klopt, kilometerheffing / rekeningrijden of hoe het ook heet, komt er.quote:Op vrijdag 30 november 2018 01:05 schreef descon het volgende:
Laat ze eerst maar wat meer oplaadpunten maken.
Overigens uitstel van executie van rekening rijden. Als straks iedereen elektrisch rijd moeten ze dat gat in de begroting door lagere accijns inkomsten nog wel opgevangen worden.
Je kan het nergens anders vinden? Lol? Echt? Man? Dan wil je het niet vinden...quote:Op vrijdag 30 november 2018 01:05 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
En waar haalt nu.nl het vandaan dan? Ik kan het nergens anders vinden. Het enige dat wel zeker is is dat VW in dezelfde periode 90 miljard gaat investeren in conventionele auto's.
Daarnaast gaat het hier over een zeer klein aantal volledige elektrische auto's, zoals gewoonlijk is het overgrote deel van de modellen hybride. En die hebben weer, jawel, benzine of diesel nodig .
Wat is de originele bron? En geen antwoorden op de andere punten zie ik al weer.quote:Op vrijdag 30 november 2018 01:07 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Je kan het nergens anders vinden? Lol? Echt? Man? Dan wil je het niet vinden...
https://www.google.nl/search?source=hp&ei=_34AXKegLeforgTnxI3gCQ&q=volkswagen+44+miljard+elektrisch+rijden&btnK=Google+zoeken&oq=volkswagen+44+miljard+elektrisch+rijden&gs_l=psy-ab.3...1836.7883..8054...0.0..0.117.3589.36j4......0....1..gws-wiz.....0..0j35i39j0i131j0i67j0i131i67j0i22i30j0i22i10i30j33i21j33i160.oeHVxEWYW_U
quote:Leusden,15november2018
Volkswagen bouwt drie fabrieken om voor elektrische auto’s
Volkswagen zet grote stappen op weg naar emissievrij rijden. Na Zwickau gaat Volkswagen ook in de fabrieken in Emden en Hannover volledig elektrische Volkswagens produceren.
Volkswagen transformeert in volle vaart zijn fabrieken om de grootschalige productie van elektrische auto’s mogelijk te maken. De fabrieken in Emden en Hannover worden ook versneld klaargestoomd als EV-productiefaciliteiten. Samen met de fabriek in Zwickau ontstaat zo het grootste productienetwerk voor elektrisch aangedreven auto’s in Europa.
2020
In 2020 start Volkswagen in Zwickau met de productie van het eerste lid van de geheel nieuwe generatie elektrische personenauto’s, de ID.. De fabrieken in Emden en Hannover beginnen vanaf 2022 met de productie van elektrische personenauto’s. In de Volkswagen-bedrijfswagenfabriek in Hannover, waar naar verwachting vanaf 2022 de elektrische ID.Buzz-modellen in productie gaan, worden ze gebouwd naast bedrijfswagenmodellen met conventionele aandrijving.
Verschuivingen
De productie van modellen die momenteel in Emden en Hannover worden geproduceerd, wordt stap voor stap overgeheveld naar andere Volkswagen-fabrieken. Details daarover worden binnenkort bekend gemaakt.
Volkswagen.nl is de bron...quote:Op vrijdag 30 november 2018 01:08 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Wat is de originele bron? En geen antwoorden op de andere punten zie ik al weer.
Dat is wel een probleem. Ik moet straks ook zien dat bij het nieuwe milieubeleid de echte grote vervuilers gaan betalen in plaats van Jan Modaal. Het draagvlak voor milieumaatregelen zal daar grotendeels vanaf hangen.quote:Op vrijdag 30 november 2018 00:03 schreef Elfletterig het volgende:
In 2011 kocht ik een zeer zuinige eco-dieselauto. Omdat ik die energiebewuste (maar duurdere) keuze maakte, hoefde ik tot 2014 geen wegenbelasting te betalen. Inmiddels is het 2018 en ben ik een milieucrimineel. Als Duitsland z'n plannen doordrukt, kan ik straks diverse steden niet eens meer in met m'n auto.
De overheid toont zich hoogst onbetrouwbaar. Je moet maar net het geld hebben om een nieuwe auto te schaffen. En om een 7 jaar oude diesel (die inmiddels amper nog wat waard is) in te ruilen voor een nog oudere benzineauto is ook zo wat...
Omdat ik werk in mijn woonplaats gebruik ik mijn auto weinig. Daarom kan er wat mij betreft niet snel genoeg een kilometerheffing of spitsheffing komen. Het is bizar dat je als automobilist moet betalen voor het bezit van een auto, in plaats van voor het gebruik en de milieuvervuiling.
Waar staat die 44 miljard dan? Waar staat hoeveel daarvan wordt geīnvesteerd in volledig elektrisch aangedreven auto's? Hoeveel volledig elektrisch aangedreven modellen zullen er overblijven?quote:Op vrijdag 30 november 2018 01:10 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Volkswagen.nl is de bron...
En nee, ik ga geen antwoorden geven op onjuistheden.
VW: Vanaf 2025 zal 50% volledig elektrisch zijn, vanaf 2030 100% elektrisch.quote:Op vrijdag 30 november 2018 01:12 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Waar staat die 44 miljard dan? Waar staat hoeveel daarvan wordt geīnvesteerd in volledig elektrisch aangedreven auto's? Hoeveel volledig elektrisch aangedreven modellen zullen er overblijven?
Nogmaals, het geld dat uiteindelijk terecht komt bij volledig elektrisch aangedreven auto's waar het in dit topic over gaat is minuscuul vergeleken bij het geld dat naar hybride en verbrandingsmotoren gaat.
Op hybrides hoeft geen subsidie meer als de voordelen zo groot zijn.quote:Op vrijdag 30 november 2018 01:16 schreef Fir3fly het volgende:
Het is een grove schande dat de subsidie voor hybrides gestopt werd. Dat zijn auto's met alleen maar voordelen. Consumenten willen ze hebben, fabrikanten willen ze produceren en ze leveren meteen dikke winst op wat betreft uitstoot. Maar nee, de regering kan niet zonder de melkkoe .
Ik zie nog steeds geen 44 miljard. En PR-praatjes zijn leuk maar irrelevant. Geen antwoord op welke van mijn vragen dan ook.quote:Op vrijdag 30 november 2018 01:16 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
VW: Vanaf 2025 zal 50% volledig elektrisch zijn, vanaf 2030 100% elektrisch.
Dat is vrij ambitieus.
. Als je dat echt denkt ben je compleet van het padje af. Elektrische auto's zijn een hype en niets minder dan dat. Duur, langzaam, onhandig en je komt er nooit ver genoeg mee. Prima voor in de stad maar op de snelweg gaat het nooit werken.quote:Na 2030 koop je in Nederland overigens alleen nog nieuwe elektrische auto's.
Jawel, want de aanschafprijs is hoger. Maar dat zal na verloop van tijd ook wel beter worden, aangezien alle autofabrikanten er zoveel geld in pompen. Veel meer dan in volledig elektrische auto's.quote:Op vrijdag 30 november 2018 01:18 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Op hybrides hoeft geen subsidie meer als de voordelen zo groot zijn.
https://www.anwb.nl/auto/nieuws/2017/oktober/regeerakkoord-vanaf-2030-alleen-nog-nieuwe-elektrische-autosquote:Op vrijdag 30 november 2018 01:19 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
. Als je dat echt denkt ben je compleet van het padje af. Elektrische auto's zijn een hype en niets minder dan dat. Duur, langzaam, onhandig en je komt er nooit ver genoeg mee. Prima voor in de stad maar op de snelweg gaat het nooit werken.
Waaarom negeer je constant mijn posts en kom je steeds met irrelevante links die vragen beantwoorden die ik helemaal niet stel ? Wat de politiek over 12 jaar wil doen is compleet irrelevant en natuurlijk volledig lachwekkend. Politici leven niet in de realiteit, dat is waar ik het over heb maar volgens mij kan ik net zo goed tegen een muur praten .quote:
Je beweerde dat VW geen 44 miljard gaat investeren in elektrisch rijden (fabrieken, infrastructuur, autonomie, etc) en dat het kabinet geen plan heeft om in 2030 alleen nog verkoop van elektrische auto's toe te staan.quote:Op vrijdag 30 november 2018 01:24 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Waaarom negeer je constant mijn posts en kom je steeds met irrelevante links die vragen beantwoorden die ik helemaal niet stel ? Wat de politiek over 12 jaar wil doen is compleet irrelevant en natuurlijk volledig lachwekkend. Politici leven niet in de realiteit, dat is waar ik het over heb maar volgens mij kan ik net zo goed tegen een muur praten .
Grootste deel van de prijs van benzine en diesel bestaat al uit accijns en btw, al zou Shell het gratis aanbieden, dan scheelt het nog niet heel veel.quote:Op vrijdag 30 november 2018 01:24 schreef Fir3fly het volgende:
Oh ja je vergeet natuurlijk ook dat hoe meer elektrische auto's er komen hoe goedkoper benzine/diesel wordt. Wat gaan ze dan doen, accijns nog maar weer verhogen?
En ik heb gelijk. Het grootste gedeelte van dat geld gaat naar hybride modellen.quote:Op vrijdag 30 november 2018 01:27 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Je beweerde dat VW geen 44 miljard gaat investeren in elektrisch rijden (fabrieken, infrastructuur, autonomie, etc)
Dat heb ik niet gezegd. Je moet echt even wat beter lezen. Voor de tweede keer: wat het kabinet voor leuke plannetjes heeft is volledig irrelevant. Het gaat niet gebeuren want de realiteit is dat volledig elektrisch rijden niet rendabel is, niet handig is en vooral ook meer geluidsoverlast veroorzaakt.quote:en dat het kabinet geen plan heeft om in 2030 alleen nog verkoop van elektrische auto's toe te staan.
Glijdende schaal en afgezien dat hier en daar iemand dat wel in z'n achterzak heeft, noem ik dat voor wat je krijgt nu niet echt betaalbaar.quote:Op vrijdag 30 november 2018 00:52 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
De Hyundai is te doen voor vele v.a. ¤33.995,- / v.a. ¤429 / mnd
Er zit nu 30% winstmarge op, meer dan genoeg ruimte dus.quote:Op vrijdag 30 november 2018 01:28 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Grootste deel van de prijs van benzine en diesel bestaat al uit accijns en btw, al zou Shell het gratis aanbieden, dan scheelt het nog niet heel veel.
En weer uitgeluld dus. Tjonge jonge .quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |