Nah, is niet dat ik er geen interesse in heb maar het komt in vrijwel ieder topic voorbij, dat van die magneten en van de lithium en de borium en de... Ik kan het per topic opnieuw gaan lezen of uitzoeken natuurlijk.quote:Op vrijdag 30 november 2018 15:10 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Dat vind ik persoonlijk jammer dat je daar geen kennis van neemt.
Minen van Neodymium is onvergelijkbaar met het minen van bv ijzererts.
"niet overal met grote zorg voor de omgeving gebeurt" is in dit geval een understatement.
Neodymium is eveneens een grondstof die gebruikt word bij de productie van de Tesla model 3 motor.
https://www.reuters.com/a(...)dymium-idUSKCN1GO28I
1. Dat van lithium heb ik idd ook vaker voorbij zien komen. Echter van neodymium eigenlijk nooit.quote:Op vrijdag 30 november 2018 15:42 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
1.Nah, is niet dat ik er geen interesse in heb maar het komt in vrijwel ieder topic voorbij, dat van die magneten en van de lithium en de borium en de... Ik kan het per topic opnieuw gaan lezen of uitzoeken natuurlijk.
2.Toyota heeft een deel-oplossing voor die magneten:
https://arstechnica.com/cars/2018/02/neodymium-more-like-neo-dont-mium-new-magnet-uses-fewer-key-rare-earths/
Overigens heeft de Tesla Model-S geen neodymium magneten in zijn motoren, dat zijn AC inductie motoren.
De Tesla Model 3 echter wel, zoals je noemde.
En de rest van een auto is zeker gemaakt van lucht?quote:Op vrijdag 30 november 2018 13:35 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Dat verhaal van die accu's en slecht voor het milieu komt vrijwel iedere keer weer terug. Dat is deels correct.
Het oppompen van 96.000.000 (!) vaten ruwe olie per dag is echter ook geen aanwinst voor het milieu en toch zie ik diezelfde mensen met het grootste gemak iedere dag weer in zo'n olieverbrander stappen.
Elektrische auto's hebben voordelen, geen oliewissel, geen distributieset, geen uitlaten, langere levensduur remmen. De grondstoffen in de accu's zijn gewild en prima recyclebaar, zoals andere grondstoffen bij autodemontage bedrijven nu ook al teruggewonnen worden.
Christus te paard zeg... voor iedere nieuwe auto zijn grondstoffen nodig... daarin verschilt een elektrische niet van een brandstofversie.quote:Op vrijdag 30 november 2018 15:59 schreef Roces18 het volgende:
[..]
En de rest van een auto is zeker gemaakt van lucht?
Als het aan de overheid ligt gooien we alle niet elektrische auto's weg en komen er weer nieuwe elektrische voor terug...quote:Op vrijdag 30 november 2018 16:01 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Christus te paard zeg... voor iedere nieuwe auto zijn grondstoffen nodig... daarin verschilt een elektrische niet van een brandstofversie.
Je bespaart gedurende de levensduur meerdere malen op motorolie, oliefilter, distributie, remblokken (gaan langer mee), uitlaatsysteem, luchtfilter, katalysator, roetfilter, etc.
Nee.quote:Op vrijdag 30 november 2018 16:15 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Als het aan de overheid ligt gooien we alle niet elektrische auto's weg en komen er weer nieuwe elektrische voor terug...
Wat vind je hier dan van: 48 duizend euro subsidie op een tesla van 75 duizend euro..quote:Op vrijdag 30 november 2018 16:16 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Nee.
De overheid zet in op 20% elektrische auto's in 2025.
Niet ondenkbaar als je rekent dat een auto gemiddeld 10,2 jaar meegaat in Nederland en 2025 over 6-7 jaar is.
De gemiddelde leeftijd van het wagenpark is iets anders dan de gemiddelde levensduurquote:Op vrijdag 30 november 2018 16:16 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Nee.
De overheid zet in op 20% elektrische auto's in 2025.
Niet ondenkbaar als je rekent dat een auto gemiddeld 10,2 jaar meegaat in Nederland en 2025 over 6-7 jaar is.
quote:Auto’s verdwijnen vooral van de Nederlandse wegen omdat ze gesloopt worden of worden uitgevoerd. De leeftijd bij sloop en export is tegenwoordig hoger dan tien jaar geleden. Gemiddeld zijn auto’s 17,9 jaar oud bij sloop, terwijl auto’s die geëxporteerd worden gemiddeld 12,5 jaar oud zijn.
quote:
Je brengt deze discussie weer terug naar pagina 1...quote:Op vrijdag 30 november 2018 16:34 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Wat vind je hier dan van: 48 duizend euro subsidie op een tesla van 75 duizend euro..
https://www.daskapital.nl(...)tesla-van-eur75-000/
En dat mag jan modaal die niet eens zoveel verdient als de subsidie ophoesten?
Sponsoring van de rijken vind ik dat...
De warmtepomp is verzonnen door Lord Kelvin in 1852, Peter von Rittinger bedacht en maakte een eerste prototype in 1855. Mitsubishi maakt al warmtepompen sinds 1968 en de koelkast in je keuken is op hetzelfde principe gebaseerd.quote:Net zo'n onzin als die domme warmtepompen , ook verzonnen door milieugekkies.
Dien als vrije burger zelf te bepalen waar in in rijd en hoe ik mijn huis verwarm.
Lekker alles kapotbelasten.
Dit dus. Nuff said.quote:Op donderdag 29 november 2018 23:53 schreef BasEnAad het volgende:
Dus de rijken gaan in dure gesubsidieerde auto's rijden en de middenklasse betaalt?
Het is trouwens al zo ver: https://www.telegraaf.nl/(...)esla-slurpt-subsidie
Oh ja, ik meende al dat ik in een ander topic andere cijfers had Bedankt!quote:Op vrijdag 30 november 2018 16:34 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
De gemiddelde leeftijd van het wagenpark is iets anders dan de gemiddelde levensduur
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)nauto-s-steeds-ouder
[..]
Dat gaat niet in de stroomprijs zitten.quote:Op vrijdag 30 november 2018 16:44 schreef Faxie het volgende:
En de prijsvergelijkingen van stroom vs brandstof gaan natuurlijk nergens over. Nu kan je die nog maken, maar over 20 jaar niet meer. De overheid zal toch ergens geld vandaan moeten halen voor wegenonderhoud, en de vraag naar electriciteit zal explosief toenemen en bij voorkeur hernieuwbaar moeten zijn terwijl het totale hernieuwbare aanbod momenteel net tegen de 10% aan zit volgens mij.
Er komt een belasting op zonlicht, of is die er al in NL?quote:Op vrijdag 30 november 2018 16:44 schreef Faxie het volgende:
En de prijsvergelijkingen van stroom vs brandstof gaan natuurlijk nergens over. Nu kan je die nog maken, maar over 20 jaar niet meer. De overheid zal toch ergens geld vandaan moeten halen voor wegenonderhoud, en de vraag naar electriciteit zal explosief toenemen en bij voorkeur hernieuwbaar moeten zijn terwijl het totale hernieuwbare aanbod momenteel net tegen de 10% aan zit volgens mij.
Die kans hebben we al 3x gehad maar men stemt iedere keer toch weer massaal VVD, om vervolgens te waarschuwen dat Klaver (die niet in een kabinet zit) ons kapot gaat makenquote:Op vrijdag 30 november 2018 16:49 schreef RickoKun het volgende:
De regering moet omver geworpen worden voor we allemaal kapot gemaakt worden.
Is de benzine eindelijk wat goedkoper aan het worden, willen die kk lijers weer extra geld heffen.
In de UK zou dat niet zoveel opleverenquote:Op vrijdag 30 november 2018 16:50 schreef SeLang het volgende:
[..]
Er komt een belasting op zonlicht, of is die er al in NL?
Waar ik woon valt dat nogal mee. Ik denk vergelijkbaar met Nederland.quote:Op vrijdag 30 november 2018 16:52 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
In de UK zou dat niet zoveel opleveren
"What's that yellow thing in the sky?"
Die heffing is nog maar afwachten, en geloof maar niet dat je aan het eind van de streep goedkoper uit gaat komen.quote:Op vrijdag 30 november 2018 16:49 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Dat gaat niet in de stroomprijs zitten.
Kilometerheffing / kilometerbeprijzing of hoe je het ook noemt is het sleutelwoord.
Elektrisch duurder maken is niet zo nuttig, zeker met het goedkoper worden van thuisaccu's.
Je kan dan overdag energie opwekken, opslaan en 's avonds goedkoop je auto laden van zelf opgewekte stroom. Dat werkt 4 maanden in het jaar niet maar de rest van de maanden kan ik prima mijn eigen stroom opwekken.
En op wind. Roep het maar niet te hard....quote:Op vrijdag 30 november 2018 16:50 schreef SeLang het volgende:
[..]
Er komt een belasting op zonlicht, of is die er al in NL?
Niet iedereen heeft de mogelijkheid om zelf zonnepanelen te plaatsen en een eigen oplaadpunt te bezitten. Tevens zal het laden veelal in de nacht plaats vinden, dan zijn zonnepanelen niet zo efficiënt.quote:Op vrijdag 30 november 2018 16:50 schreef SeLang het volgende:
[..]
Er komt een belasting op zonlicht, of is die er al in NL?
Thuisaccu's zijn niet rendabel.quote:Op vrijdag 30 november 2018 16:49 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Dat gaat niet in de stroomprijs zitten.
Kilometerheffing / kilometerbeprijzing of hoe je het ook noemt is het sleutelwoord.
Elektrisch duurder maken is niet zo nuttig, zeker met het goedkoper worden van thuisaccu's.
Je kan dan overdag energie opwekken, opslaan en 's avonds goedkoop je auto laden van zelf opgewekte stroom. Dat werkt 4 maanden in het jaar niet maar de rest van de maanden kan ik prima mijn eigen stroom opwekken.
Ik zit nu al in de warmte van een warmtepomp, gas aansluiting heb ik niet.quote:Op vrijdag 30 november 2018 16:54 schreef Faxie het volgende:
[..]
Die heffing is nog maar afwachten, en geloof maar niet dat je aan het eind van de streep goedkoper uit gaat komen.
Vergeet ook niet dat je je huis moet verwarmen. En die fabriek een paar kilometer verderop moet ook verwarmd worden. En de kassen ook. Vrachtverkeer. Alles. Dat zal in de zomer al praktisch onmogelijk zijn, laat staan in de winter. Je zal dan een flinke buffer moeten hebben. De vraag naar stroom gaat gigantisch toenemen, dus reken maar dat de prijs omhoog gaat.
Ja, nu. Jij. Goed geisoleerd ook nog eens waarschijnlijk. En genoeg te besteden.quote:Op vrijdag 30 november 2018 17:00 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik zit nu al in de warmte van een warmtepomp, gas aansluiting heb ik niet.
De warmtepomp is goed ingeregeld, hij hoeft alleen het verlies aan warmte te compenseren dus als hij draait trekt hij vaak maar 0,8 tot 1,5kW verspreid over 3-fasen.
Een frituurpan verbruikt al fors meer en dan ook nog eens op 1-fase.
Klopt, ze zijn nog 2,5x te duur (als je salderen niet meerekent, anders kunnen ze nooit uit).quote:Op vrijdag 30 november 2018 16:59 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Thuisaccu's zijn niet rendabel.
Waarschijnlijk wel dat wanneer je een overschot stroom van je zonnepanelen 'verkoopt' aan het net, dat je daar omzetbelasting over moet gaan betalen. Zal vast wel makkelijk te meten zijn met zo'n slimme meter die overal aangeprezen wordt.quote:Op vrijdag 30 november 2018 16:54 schreef SeLang het volgende:
[..]
Waar ik woon valt dat nogal mee. Ik denk vergelijkbaar met Nederland.
Maar zo'n belasting gaat dan gewoon per geïnstalleerde m2 zonnepaneel. Ik weet niet of er al landen zijn die dat al hebben maar ik zie dit af en toe opduiken.
1,5 kW verbruik blijft 1,5 kW, volgens mij is dat niet afhankelijk van het aantal fase.quote:Op vrijdag 30 november 2018 17:00 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik zit nu al in de warmte van een warmtepomp, gas aansluiting heb ik niet.
De warmtepomp is goed ingeregeld, hij hoeft alleen het verlies aan warmte te compenseren dus als hij draait trekt hij vaak maar 0,8 tot 1,5kW verspreid over 3-fasen.
Een frituurpan verbruikt al fors meer en dan ook nog eens op 1-fase.
Woning uit 2003 en geen extra isolatie toegepast.quote:Op vrijdag 30 november 2018 17:02 schreef Faxie het volgende:
[..]
Ja, nu. Jij. Goed geisoleerd ook nog eens waarschijnlijk. En genoeg te besteden.
Het gaat hier over 20 jaar. Alles en iedereen. Niet zo goed geisoleerd. Kunnen net hun gat krabben.
Denk dat grondstoffen een probleempje gaan worden.quote:Op vrijdag 30 november 2018 17:02 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Klopt, ze zijn nog 2,5x te duur (als je salderen niet meerekent, anders kunnen ze nooit uit).
Maar als stroom zoveel duurder wordt als dat Faxie beweert én thuisaccus worden goedkoper dan ligt dat in 2025 natuurlijk anders he
Voor de wijktrafo wel degelijk van belang, voor de aanvoer niet.quote:Op vrijdag 30 november 2018 17:04 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
1,5 kW verbruik blijft 1,5 kW, volgens mij is dat niet afhankelijk van het aantal fase.
De stroom per fase zal waarschijnlijk hoger zijn bij enkelfase.
De kans bestaat dat als er overproductie is dat je niets voor de geleverde stroom krijgt of zelfs mag gaan betalen om je energie te lozen op het net.quote:Op vrijdag 30 november 2018 17:04 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel dat wanneer je een overschot stroom van je zonnepanelen 'verkoopt' aan het net, dat je daar omzetbelasting over moet gaan betalen. Zal vast wel makkelijk te meten zijn met zo'n slimme meter die overal aangeprezen wordt.
Als de grondstoffen een probleem worden blijven elektrische auto's te duur en gaan we ook geen problemen krijgen met het stroomnetwerk, als we jouw analogie volgen.quote:Op vrijdag 30 november 2018 17:04 schreef Faxie het volgende:
[..]
Denk dat grondstoffen een probleempje gaan worden.
Ik denk dat jij een beetje in een roze bubbel denkt en er te makkelijk van uitgaat dat we over tig jaar praktisch gratis leven met z'n allen.
Dan wordt een thuisaccu weer interessanterquote:Op vrijdag 30 november 2018 17:04 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel dat wanneer je een overschot stroom van je zonnepanelen 'verkoopt' aan het net, dat je daar omzetbelasting over moet gaan betalen. Zal vast wel makkelijk te meten zijn met zo'n slimme meter die overal aangeprezen wordt.
Lijkt mij niet, de fase word evenredig verdeeld over de wijk.quote:Op vrijdag 30 november 2018 17:06 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Voor de wijktrafo wel degelijk van belang, voor de aanvoer niet.
Ja, daar heb je wel een punt. Het is vooral voor de eigen meterkast fijn, je kan meer zware verbruikers kwijt.quote:Op vrijdag 30 november 2018 17:09 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Lijkt mij niet, de fase word evenredig verdeeld over de wijk.
Jij zit waarschijnlijk op een andere fase dan je buurman.
Ik weet dat tegenwoordig de stroom die je geleverd hebt weggestreept wordt tegen de stroom die je ontvangt, waardoor ze dus minder belasting vangen over de stroom die ze wel geleverd hebben. Dit lijkt me dan de eerste logische stap. Maar inderdaad, over een X aantal jaar mag je gaan betalen om je stroom te leverenquote:Op vrijdag 30 november 2018 17:06 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
De kans bestaat dat als er overproductie is dat je niets voor de geleverde stroom krijgt of zelfs mag gaan betalen om je energie te lozen op het net.
En over tig jaar is het van 'Ow shit, hier hadden we niet op gerekend'quote:Op vrijdag 30 november 2018 17:07 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Als de grondstoffen een probleem worden blijven elektrische auto's te duur en gaan we ook geen problemen krijgen met het stroomnetwerk, als we jouw analogie volgen.
Ik leef niet in een roze bubbel maar ik kan ook niet zoveel met zwartkijkers.
Salderen stopt inderdaad in 2021 als Wiebes z'n deadline haaltquote:Op vrijdag 30 november 2018 17:10 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Ik weet dat tegenwoordig de stroom die je geleverd hebt weggestreept wordt tegen de stroom die je ontvangt, waardoor ze dus minder belasting vangen over de stroom die ze wel geleverd hebben. Dit lijkt me dan de eerste logische stap. Maar inderdaad, over een X aantal jaar mag je gaan betalen om je stroom te leveren
Saldering stopt binnenkort idd.quote:Op vrijdag 30 november 2018 17:10 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Ik weet dat tegenwoordig de stroom die je geleverd hebt weggestreept wordt tegen de stroom die je ontvangt, waardoor ze dus minder belasting vangen over de stroom die ze wel geleverd hebben. Dit lijkt me dan de eerste logische stap. Maar inderdaad, over een X aantal jaar mag je gaan betalen om je stroom te leveren
Onze jongste auto is 12,5 jaar oudquote:Op vrijdag 30 november 2018 16:16 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Nee.
De overheid zet in op 20% elektrische auto's in 2025.
Niet ondenkbaar als je rekent dat een auto gemiddeld 10,2 jaar meegaat in Nederland en 2025 over 6-7 jaar is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het wil namelijk ook zeggen dat je veel modellen die 10 jaar geleden zo'n beetje uitgefaseerd werden nog weinig zou zien op de straat, maar bijv. de Opel Astra H, BMW E90 en Suzuki Swift zie je nog elke dag en die zijn allemaal minimaal 10+You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
belastingvoordeel, subsidie who gives a fuck. de werkende nederlander betaalt hiermee voor het vervoer van een ander. daar ben ik niet van gediend.quote:Op vrijdag 30 november 2018 16:38 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Je brengt deze discussie weer terug naar pagina 1...
Er zit geen 48.000 subsidie op zo'n Tesla, er zit belastingvoordeel op.
Dat maakt het mogelijk dat iemand die anders een auto van 40.000 uit de catalogus kiest, nu een Tesla van 75.000 kiest.
Je zou het pas mislopen als die persoon anders ook een auto van 75.000 gekocht zou hebben.
[..]
De warmtepomp is verzonnen door Lord Kelvin in 1852, Peter von Rittinger bedacht en maakte een eerste prototype in 1855. Mitsubishi maakt al warmtepompen sinds 1968 en de koelkast in je keuken is op hetzelfde principe gebaseerd.
En hoe jij je huis verwarmt moet je zelf weten, al doe je het met theelichtjes.
quote:Op vrijdag 30 november 2018 17:12 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Salderen stopt inderdaad in 2021 als Wiebes z'n deadline haalt
Ah ik volg het niet zo nauw, maar daar heb je het al inderdaad Typisch Nederland weer.quote:Op vrijdag 30 november 2018 17:13 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Saldering stopt binnenkort idd.
als de schatkist maar gevuld wordt (en die moet steeds voller natuurlijk anders kunnen we zij onze hun hobby''s niet meer betalen)quote:Op vrijdag 30 november 2018 17:13 schreef SeLang het volgende:
Als straks iedereen een elektrische auto heeft en een groot deel van de mensen die auto oplaadt met hun eigen zonnepanelen dan loopt de overheid een hoop accijns en BTW mis. Daar komt dat idee vandaan om geinstalleerde m2 zonnepaneel te gaan belasten.
quote:Op vrijdag 30 november 2018 17:13 schreef daNpy het volgende:
[..]
Onze jongste auto is 12,5 jaar oud
Maargoed dat is ook geen wegwerp merk zoals een Kia of Dacia.
Desondanks vind ik die 10 jaar tamelijk kort eigenlijk.Lees mijn eerdere reactie op deze post en de reactie daarop.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het wil namelijk ook zeggen dat je veel modellen die 10 jaar geleden zo'n beetje uitgefaseerd werden nog weinig zou zien op de straat, maar bijv. de Opel Astra H, BMW E90 en Suzuki Swift zie je nog elke dag en die zijn allemaal minimaal 10+
Deze discussie is ook al eerder geweest, want niemand koopt van zijn eigen geld een Tesla. Voor dat geld kun je namelijk een mooie auto kopen.quote:Op vrijdag 30 november 2018 16:38 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Je brengt deze discussie weer terug naar pagina 1...
Er zit geen 48.000 subsidie op zo'n Tesla, er zit belastingvoordeel op.
Dat maakt het mogelijk dat iemand die anders een auto van 40.000 uit de catalogus kiest, nu een Tesla van 75.000 kiest.
Je zou het pas mislopen als die persoon anders ook een auto van 75.000 gekocht zou hebben.
Ja ik las net pas verderquote:Op vrijdag 30 november 2018 17:15 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Lees mijn eerdere reactie op deze post en de reactie daarop.
Dat goedkoper worden is een populair marketing verhaal wat alleen de eigen appels vergelijkt.quote:Op vrijdag 30 november 2018 14:36 schreef MaGNeT het volgende:
[..]Accu's worden 10 tot 15% goedkoper per jaar, per kWh opslagcapaciteit.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hiermee wil ik zeggen dat er nog een hele lange weg te gaan is.
Hier speelt ook een misdadig patentverhaal, lange tijd was men (kennelijk) gehouden dat men alleen met die penlite's, accupakketten mocht samenstellen. Ridicuul maar waar, wat tot op de dag van vandaag werkelijke innovaties tegenhoudt.quote:Dat komt deels omdat de opslagcapaciteit groeit, deels door schaalgrootte, deels door nieuwe technieken, grotere cellen (ipv het veelgebruikte 18650 cel-formaat).Je gaat dus de markt manipuleren ?quote:Dat maakt dat elektrische auto's tussen 2025 en 2030 het punt gaan bereiken dat ze even duur zijn als een brandstof equivalent. Op dat moment zijn subsidies niet langer nodig.
Oude auto's beprijzen zodat nieuwe auto's vanzelf goedkoper (lijken te) worden.Dat is meer marketinggeloof dan wijsheid. Kwestie van techniek.quote:Ook neemt om diezelfde reden de actieradius toe op een volle lading.
Je kan niet meer kwijt dat zus en zoveel energie per opslageenheid en je hebt een hoeveelheid energie nodig om te bewegen.
Een benzine auto doet 6L/100 =55kWh/100 km en een elektrisch voertuig 15kWh/100km excl. verwarming. De actieradius van een elektromotorische auto wordt vooral bepaald door het gewicht van de accu, wat je wel (mee) moet meeslepen. Het bekende raket-dilemma.
NB: ik heb de getallen voor het idee wat afgerond.
NB: Wanneer men dezelfde innovatie energie zou steken in optimaliseren van brandstofauto's, is een verbruik van 1:30 (3L/100km en beter) momenteel niet ondenkbaar.Waarbij de bestaande markt dus constant in negatieve zin wordt gemanipuleerd.quote:Dus ja, op dit moment is een elektrische auto voor velen buiten bereik, met de subsidie wordt het iets beter en tussen 2025 en 2030 zal iemand die een brandstofauto kan betalen ook een elektrische variant kunnen aanschaffen, zonder subsidie.
En ja, je kan in je oude brandstofwagen blijven rijden maar het wordt duurder, veel duurder.
Qua consumptie is er geen relatie met de werkelijke (grondstof)kosten en imho milieu kosten.Blijf vooral geloven in toegespeelde verhalen "wij van w.c. eend" en sluit je ogen voor realiteit.quote:Het zijn verwachtingen die deels gebaseerd zijn op historische gegevens en deels op aankondigingen van de grote autofabrikanten die full electric gaan.
Misschien geloof je er niet in, tsja... geloof is altijd iets persoonlijks Maar na alles wat ik gelezen heb vertrouw ik er wel op dat het uit gaat komen.
Op Google zie je trouwens ook een marketing stuwing dat pro-electric "sites" omhoog worden gestuwd.
//--//
Dat gezegd hebbend, ben ik absoluut voorstander van de elektrische aandrijving.
Die moet dan wel een eerlijke keuze zijn; en niet via hersenspoeling en manipulatie tot stand komen.
Technologisch is e.e.a. veelbelovend. Laat dat vooral even zo blijven totdat werkelijk de innovatie over ons wordt uitgestort.
[ Bericht 0% gewijzigd door Vallon op 30-11-2018 17:26:38 ]"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
Het is indrukwekkend en gemeend gefeliciteerd ermee.quote:Op vrijdag 30 november 2018 17:18 schreef MaGNeT het volgende:
Voor de liefhebbers, de zonnepanelen, warmtepomp en aanpassingen meterkast:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hehe, dank je.quote:Op vrijdag 30 november 2018 17:26 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Het is indrukwekkend en gemeend gefeliciteerd ermee.
Puntje van kritiek mag wel hoop ik.
Zonde van je mooie geglazuurde pannen.
Ik schat in dat maar een klein gedeelte van de mensen die mogelijkheid hebben en aangewezen zijn op een commerciële laadpaal.quote:Op vrijdag 30 november 2018 17:13 schreef SeLang het volgende:
Als straks iedereen een elektrische auto heeft en een groot deel van de mensen die auto oplaadt met hun eigen zonnepanelen dan loopt de overheid een hoop accijns en BTW mis. Daar komt dat idee vandaan om geinstalleerde m2 zonnepaneel te gaan belasten.
Jij bent zo te zien een best welvarend iemand die de mogelijkheden (door de bulk mogelijk gemaakt door subsidies) graag accepteert en omarmt. Het punt is volgens mij dat er een steeds groter gapend gat ontstaat tussen hen die ervan profiteren en hen die er aan meebetalen zonder dat ze zich deze zaken zelf kunnen veroorloven. Het is al eerder genoemd in dit topic dacht ik en m.i. een grote bron van zorg. Jij zit daar niet mee maar ik wel.quote:Op vrijdag 30 november 2018 17:27 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Hehe, dank je.
Maar die pannen brachten niet zoveel energie op
Gaaf!quote:Op vrijdag 30 november 2018 17:18 schreef MaGNeT het volgende:
Voor de liefhebbers, de zonnepanelen, warmtepomp en aanpassingen meterkast:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik heb ook jaren meegemaakt dat ik bij de kassa niet zeker wist of ik m'n winkelkar mee ging krijgen, heb ook familie en vrienden in die situatie en als ik daar wat kan bijdragen doe ik dat ook zeker. Dus ik sta zeker niet los van die realiteit.quote:Op vrijdag 30 november 2018 17:35 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Jij bent zo te zien een best welvarend iemand die de mogelijkheden (door de bulk mogelijk gemaakt) graag accepteert en omarmt. Het punt is volgens mij dat er een steeds groter gapend gat ontstaat tussen hen die ervan profiteren en hen die er aan meebetalen zonder dat ze zich deze zaken zelf kunnen veroorloven. Het is al eerder genoemd in dit topic dacht ik en m.i. een grote bron van zorg. Jij zit daar niet mee maar ik wel.
Het is duidelijk dat een steeds grotere groep niet mee kan in deze ontwikkelingen. Hoe zie jij dat? Gaan we daar iets aan doen of is dat de natuurlijke loop der dingen? Ik zie dit op het techneutenforum ook: zij die ervan profiteren vinden het prachtig uiteraard maar er is geen oog voor de oplopende twee-deling. Sociaal gezien is dat niet fijn.
Dat is dus ook gewoon het geld van anderen die gebakken lucht gekocht hebben. Ook een vorm van subsidie.quote:Op vrijdag 30 november 2018 17:38 schreef SeLang het volgende:
En de investering waarschijnlijk met gratis BTC is gefinancierd
Mooie grachtengordelexpositie en prima dat je je mogelijkheden gebruikt.quote:Op vrijdag 30 november 2018 17:18 schreef MaGNeT het volgende:
Voor de liefhebbers, de zonnepanelen, warmtepomp en aanpassingen meterkast:
[ ...knip... mooie foto expositie]
Ik werd gestoord van Blockly maar m'n lampen naast de deur gaan nu netjes aan bij zonsondergang, uit om 23:00 en feller branden als er iemand bij de deur staatquote:Op vrijdag 30 november 2018 17:42 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik heb dat met domotica..... gaat heel veel tijd & energie zitten in het slim aandoen van het licht.
Dat dacht ik nou ook. Maar goed. Punt is dat alleen mensen die dat ook best zelf zouden kunnen betalen zo zwaar ondersteund worden. Dat is niet goed. Ondanks de opinie dat belastingkorting cq teruggave geen subsidie is.quote:
Crypto is een verhaal op zich. Heb er 6 jaar van m'n leven vrijwel ieder vrij moment aan besteed, PR gedaan voor Waves en nog wat andere projectjen en geluk gehad dat ik op tijd wat vrucht van heb kunnen plukken.quote:Op vrijdag 30 november 2018 17:42 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat is dus ook gewoon het geld van anderen die gebakken lucht gekocht hebben. Ook een vorm van subsidie.
Op de hele investering heb ik alleen de subsidie voor de warmtepomp aangevraagd.quote:Op vrijdag 30 november 2018 17:47 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat dacht ik nou ook. Maar goed. Punt is dat alleen mensen die dat ook best zelf zouden kunnen betalen zo zwaar ondersteund worden. Dat is niet goed. Ondanks de opinie dat belastingkorting cq teruggave geen subsidie is.
Tsja. Ik vind dat een oprecht mens van goede wil niets te zoeken heeft in deze nutteloos energieverspillende handel in gebakken lucht.quote:Op vrijdag 30 november 2018 17:48 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Crypto is een verhaal op zich. Heb er 6 jaar van m'n leven vrijwel ieder vrij moment aan besteed, PR gedaan voor Waves en nog wat andere projectjen en geluk gehad dat ik op tijd wat vrucht van heb kunnen plukken.
Netjes.quote:Op vrijdag 30 november 2018 17:49 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Op de hele investering heb ik alleen de subsidie voor de warmtepomp aangevraagd.
BTW op PV installatie laat ik liggen, ben tegenwoordig ZZP'er dus is dat met het PV forfait een sigaar uit eigen doos.
Ik ben wel aan het zeuren (want dat doe ik..) maar je hoeft jezelf niet te verantwoorden natuurlijk. Hoewel het netjes is dat je dat wel doet. Dat is behoorlijk consequent.quote:Op vrijdag 30 november 2018 17:52 schreef MaGNeT het volgende:
Overigens heb ik voor de prijs van mijn woning in Fryslân amper een zolderkamertje aan een Amsterdamse gracht
Bitcoin is inderdaad energieverspillend.quote:Op vrijdag 30 november 2018 17:51 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Tsja. Ik vind dat een oprecht mens van goede wil niets te zoeken heeft in deze nutteloos energieverspillende handel in gebakken lucht.
Dat zit wel een beetje in me, dat verdedigen. Moet mezelf af en toe ook nog knijpen, heb wel geluk gehad en dat besef ik goed.quote:Op vrijdag 30 november 2018 17:57 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ik ben wel aan het zeuren (want dat doe ik..) maar je hoeft jezelf niet te verantwoorden natuurlijk. Hoewel het netjes is dat je dat wel doet. Dat is behoorlijk consequent.
Er is hier niet eens een grachtquote:Op vrijdag 30 november 2018 17:59 schreef SeLang het volgende:
Wat een zure jaloerse reacties hier zeg!
"Grachtengordelexpositie"
Jij hoeft je niet te verdedigen. Je maakt gewoon gebruik van wetten die zijn opgesteld door een democratisch gekozen regering en steekt bovendien je nek uit door er veel eigen geld in te steken.quote:Op vrijdag 30 november 2018 17:59 schreef MaGNeT het volgende:
Dat zit wel een beetje in me, dat verdedigen.
Dat valt ook wel mee, verder in zijn post is hij redelijk genuanceerd.quote:Op vrijdag 30 november 2018 17:59 schreef SeLang het volgende:
Wat een zure jaloerse reacties hier zeg!
"Grachtengordelexpositie"
Ik zie het als een toenemende tweedeling in de maatschappij van hen die meekunnen en zij die dat niet kunnen. Dat wordt in dit soort topics doorgaans doodgezwegen. Die nuance probeer ik aan te brengen en jij noemt dat dan "zuur". Dat is begrijpelijk maar niet juist.quote:Op vrijdag 30 november 2018 17:59 schreef SeLang het volgende:
Wat een zure jaloerse reacties hier zeg!
"Grachtengordelexpositie"
Waar uit ik een zuur woord.... het is toch een (mooie) show-off & look-what-I-have .... of niet ?quote:Op vrijdag 30 november 2018 17:59 schreef SeLang het volgende:
Wat een zure jaloerse reacties hier zeg!
"Grachtengordelexpositie"
Ik heb er hetzelfde gevoel bij alleen jij verwoordt het beter.quote:Op vrijdag 30 november 2018 18:08 schreef Vallon het volgende:
[..]
Waar uit ik een zuur woord.... het is toch een (mooie) show-off & look-what-I-have .... of niet ?
Wij doen dat hier ook zo. Gewoon de dikke S8 of zo de Tes voor de deur zetten en dan gaan vertellen dat anderen dat ook best kunnen als zij maar echt willen of zo iets.
Daarom, hoewel ik het soms niet met magnet eens ben vind ik hem op een prettige manier een discussie voeren.quote:Op vrijdag 30 november 2018 17:57 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ik ben wel aan het zeuren (want dat doe ik..) maar je hoeft jezelf niet te verantwoorden natuurlijk. Hoewel het netjes is dat je dat wel doet. Dat is behoorlijk consequent.
Thanks!quote:Op vrijdag 30 november 2018 18:09 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Daarom, hoewel ik het soms niet met magnet eens ben vind ik hem op een prettige manier een discussie voeren.
Dat mag ook wel eens gezegd worden!
Als ik het geld in een S8 had gestopt had ik die panelen niet kunnen leggenquote:Op vrijdag 30 november 2018 18:08 schreef Vallon het volgende:
[..]
Waar uit ik een zuur woord.... het is toch een (mooie) show-off & look-what-I-have .... of niet ?
Wij doen dat hier ook zo. Gewoon de dikke S8 of zo de Tes voor de deur zetten en dan gaan vertellen dat anderen dat ook best kunnen als zij maar echt willen of zo iets.
Zeker hoor. Prima user. Je kunt wel ruzie met hem krijgen maar daar moet je behoorlijk veel energie ( ) insteken. Er moet wel ruimte zijn om de positie van de "achterblijvers" in te zien zonder dat dat "zuur" is. Het is niet allemaal halleluja wat de klok slaat. De bulk van de mensheid kan net aan een 17 jaar oude benzinebak operationeel houden maar betaalt wel stevig mee aan dit soort geldbesparende mogelijkheden voor hen die wat meer te besteden hebben en eigenlijk geen subsidie nodig hebben maar daar wel zeer content mee zijn.quote:Op vrijdag 30 november 2018 18:09 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Daarom, hoewel ik het soms niet met magnet eens ben vind ik hem een prettige discussie voeren.
Dat mag ook wel eens gezegd worden!
Jij staat toch ook wel altijd vooraan om azijn te pissen, jaloers te zijn en je onkunde te etaleren.quote:Op vrijdag 30 november 2018 17:47 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat dacht ik nou ook. Maar goed. Punt is dat alleen mensen die dat ook best zelf zouden kunnen betalen zo zwaar ondersteund worden. Dat is niet goed. Ondanks de opinie dat belastingkorting cq teruggave geen subsidie is.
Goed gezegd (en ook het merendeel van de andere posts hierboven). Je bent niet gelijk een milieuhater als je je vraagtekens zegt bij deze maatregel. Ik vind het juist altijd wel krom dat de types die hun mond vol hebben van het meeleven met de toekomstige generatie en offers maken wel complete bevolkingsgroepen wegzetten met de mededeling "dat is dan jammer, maar er moet iets gebeuren".quote:Op vrijdag 30 november 2018 18:14 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Zeker hoor. Prima user. Je kunt wel ruzie met hem krijgen maar daar moet je behoorlijk veel energie ( ) insteken. Er moet wel ruimte zijn om de positie van de "achterblijvers" in te zien zonder dat dat "zuur" is. Het is niet allemaal halleluja wat de klok slaat. De bulk van de mensheid kan net aan een 17 jaar oude benzinebak operationeel houden maar betaalt wel stevig mee aan dit soort geldbesparende mogelijkheden voor hen die wat meer te besteden hebben en eigenlijk geen subsidie nodig hebben maar daar wel zeer content mee zijn.
Waarvan akte. Oude huisjesmelker annex subsidie-slurper.quote:Op vrijdag 30 november 2018 18:18 schreef VEM2012 het volgende:
Jij staat toch ook wel altijd vooraan om azijn te pissen, jaloers te zijn en je onkunde te etaleren.
Maak je eerder maar eens druk om wijken die van het gas af gaan waar kwetsbare mensen feitelijk hun huis uit gepest gaan worden omdat van hen iets wordt verlangd wat feitelijk onhaalbaar is en geld kost wat ze niet hebben.quote:Op vrijdag 30 november 2018 18:07 schreef Bart2002 het volgende:
Ik zie het als een toenemende tweedeling in de maatschappij van hen die meekunnen en zij die dat niet kunnen. Dat wordt in dit soort topics doorgaans doodgezwegen. Die nuance probeer ik aan te brengen en jij noemt dat dan "zuur". Dat is begrijpelijk maar niet juist.
Ga je weer met je beschuldigingen die volstrekt onjuist zijn. Laster, smaad, onzin, jaloers gezeik en meer komt er niet uit bij jou.quote:Op vrijdag 30 november 2018 18:20 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Waarvan akte. Oude huisjesmelker annex subsidie-slurper.
Schrijf een boze brief naar jouw lijfblad de Telegraaf zou ik zeggen. Ik begrijp dat je je aangesproken voelt omdat je zelf in een Tesla S rondtoert en dus wat tegengas moet geven dat het allemaal wel meevalt met die subsidie. Geen onverdachte bron derhalve.quote:
M.b.t. HRA: Niet alleen dat, het leidt zelfs tot een verhoging van volgens vele te hoge woningprijzen. Maar dat gaat boven de pet van de meeste zelfde mensen.quote:Op vrijdag 30 november 2018 18:05 schreef SeLang het volgende:
[..]
Jij hoeft je niet te verdedigen. Je maakt gewoon gebruik van wetten die zijn opgesteld door een democratisch gekozen regering en steekt bovendien je nek uit door er veel eigen geld in te steken.
En wat betreft subsidies op zonnepanelen en warmtepomp die wel of niet terecht zijn, laten we het dan eerst eens gaan hebben over de hypotheekrente aftrek. Daar gaat veel meer geld in om en dient geen enkel maatschappelijk doel.
Als dat ervoor zou zorgen dat jij in plaats van ieder topic verzieken waar jij je kop opsteekt, gewoon normaal mee ging doen met de discussie zou ik er nog tijd in steken ook.quote:Op vrijdag 30 november 2018 18:24 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Schrijf een boze brief naar jouw lijfblad de Telegraaf zou ik zeggen.
Het ging over warmtepompen en PV cellen van Magnet.quote:Op vrijdag 30 november 2018 18:24 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Schrijf een boze brief naar jouw lijfblad de Telegraaf zou ik zeggen. Ik begrijp dat je je aangesproken voelt omdat je zelf in een Tesla S rondtoert en dus wat tegengas moet geven dat het allemaal wel meevalt met die subsidie. Geen onverdachte bron derhalve.
Nuance my dear. Maar omdat jij iemand bent die op alle fronten profiteert zie je nuance cq kritiek daarop nooit zo zitten. De deelnemers moeten dat maar beoordelen.quote:Op vrijdag 30 november 2018 18:27 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als dat ervoor zou zorgen dat jij in plaats van ieder topic verzieken waar jij je kop opsteekt, gewoon normaal mee ging doen met de discussie zou ik er nog tijd in steken ook.
Maar goed, je gaat ook een aap niet vragen om baanbrekend onderzoek te doen naar leukemie, dus ergens ook my bad.
Nogmaals. Voordat de rest van de wereld efficient en voldoende schone energie kan hebben zijn we 100 jaar verder.quote:Op vrijdag 30 november 2018 12:12 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Een voetbalveld panelen is onzin.
Stel, ik rij 20.000km per jaar in een elektrische auto die 4km rijdt op een kWh (heel realistisch, Tesla haalt ook wel 5km op een kWh).
Dan heb ik per jaar 5.000kWh aan stroom nodig.
Ik wek jaarlijks meer dan 16.000kWh aan stroom op met mijn panelen. Niet op een voetbalveld maar gewoon op m'n dak.
Ik heb me nog maar kortgeleden aangemeld bij PVOutput en het is winter maar toch alweer 8,7kWh opgewekt vandaag. En deze maanden reken ik niet tot die 8 maanden dat ik elektrisch kan rijden op m'n zonnepanelen:
https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=70798&sid=62890
Op een goede dag in mei/juni lever ik meer dan 100kWh per dag terug.
HRA leidt niet tot een verhoging van huizenprijzen en de huidige regels zijn zo extreem versoberd dat de huizenbezitter inmiddels een melkkoe is geworden. De eerste jaren heb je nog een financieringsvoordeel, maar die betaal je uiteindelijk met hoge rente terug.quote:Op vrijdag 30 november 2018 18:26 schreef tfors het volgende:
[..]
M.b.t. HRA: Niet alleen dat, het leidt zelfs tot een verhoging van volgens vele te hoge woningprijzen. Maar dat gaat boven de pet van de meeste zelfde mensen.
Het probleem is dat een overheid je in principe dwingt om bepaalde maatregelingen te nemen die de burger veel geld kosten ondanks die subsidie. En kun je het doodeenvoudig niet betalen dan krijg je alsnog een fikse rekening gepresenteerd.quote:Op vrijdag 30 november 2018 18:18 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Jij staat toch ook wel altijd vooraan om azijn te pissen, jaloers te zijn en je onkunde te etaleren.
Op de aanschaf van PV cellen krijg je helemaal geen subsidie meer en bij een warmtepomp zit ie ergens tussen de 1.500 en 2.000 euro.
Peanuts als je kijkt naar de investering. Maar hoognodig, net als lokale opslag. Ga je nog veel over horen.
Totdat we kernfusie onder de knie hebben is dit gewoon de te bewandelen weg.
Rot eens op met iedere keer weer de ad hominem uit je reet te trekken.quote:Op vrijdag 30 november 2018 18:29 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Nuance my dear. Maar omdat jij iemand bent die op alle fronten profiteert zie je nuance cq kritiek daarop nooit zo zitten. De deelnemers moeten dat maar beoordelen.
OMG. Je post ook enkel en altijd in jouw eigen belang. Het is gewoon beschamend.quote:Op vrijdag 30 november 2018 18:30 schreef VEM2012 het volgende:
HRA leidt niet tot een verhoging van huizenprijzen
Nee, het gaat mij heel specifiek om de inbreng van bart2002.quote:Op vrijdag 30 november 2018 18:31 schreef Cherni het volgende:
[..]
Het probleem is dat een overheid je in principe dwingt om bepaalde maatregelingen te nemen die de burger veel geld kosten ondanks die subsidie. En kun je het doodeenvoudig niet betalen dan krijg je alsnog een fikse rekening gepresenteerd.
Waar het mij om gaat is dat men mensen die op benzine rijden omdat ze of niet electrisch willen rijden of het doodeenvoudig niet kúnnen betalen extra gast belasten.
Het gaat er totaal niet om of jij een Tesla en of warmtepomp hebt en kunt betalen. Maar schijnbaar constateer jij bij iedere opmerking die tegen deze vorm van subsidie is gelijk dat het om zure reacties gaat.
Hoeveel zijn dat er en wat kost dat aan subsidie per FTE? Dat zul je vast wel weten. Ben benieuwd.quote:
Maar HRA is niets anders dan een andere allocatie. Van dure huur naar koop. Maar dan heb je het over een niche ten opzichte van bulk. Daarbij heb je ook nog de meerkosten. Waardoor de koopmarkt niet goedkoper is geworden, maar de dure huur wel duurder.quote:Op vrijdag 30 november 2018 18:32 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
OMG. Je post ook enkel en altijd in jouw eigen belang. Het is gewoon beschamend.
Het is bekend en eigenlijk een gegeven dat IEDERE vorm van meer geld beschikbaar stellen de prijs verhoogt.
De lagere middeninkomens moeten helemaal geen woning kopen!quote:Op vrijdag 30 november 2018 18:34 schreef BasEnAad het volgende:
En dat rijke ouders hun kind financieel heel aantrekkelijk een ton kunnen schenken voor een nieuw huis
Drijft ook weer de prijs op en het lijkt een nobel idee, maar uiteindelijk betaalt de lagere middenklasse daar weer voor.
Welke subsidie? En dan echt subsidie, niet ‘minder geld afpersen van ondernemers’, want die hele bijtelling is een schandelig roofverhaal.quote:Op vrijdag 30 november 2018 18:38 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Hoeveel zijn dat er en wat kost dat aan subsidie per FTE? Dat zul je vast wel weten. Ben benieuwd.
Het was geloof ik in Duitsland waar de subsidie voor de Tesla stopgezet werd. Van het ene op het andere jaar werden er opeen 0 (nul) Tesla's meer verkocht. Dat betekent dat deze hele industrie enkel kan bestaan als "les autres" dat betalen voor de gebruikers (jij). Hoe eerlijk is dat? Jij (en anderen) kunnen dat makkelijk zelf betalen maar dat willen jullie niet gezien de daling in verkoop naar nul. Dat geeft aan dat je een freerider bent. Kan er niets anders van maken hoor.quote:Op vrijdag 30 november 2018 18:40 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Welke subsidie? En dan echt subsidie, niet ‘minder geld afpersen van ondernemers’, want die hele bijtelling is een schandelig roofverhaal.
quote:Tesla produceert duizend Model 3's per dag
PALO ALTO (ANP) - Tesla heeft de barrière van duizend Model 3's per dag geslecht. Dat schrijft de Amerikaanse website Electrek op basis van een interne mail van topman Elon Musk van de maker van elektrische auto's.
Tesla wil nu eerst zorgen dat de productie stabiel op duizend stuks van zijn goedkoopste voertuig per dag kan komen te liggen, voordat de productie verder wordt opgevoerd. Ook wil het bedrijf de kosten per voertuig verder omlaag brengen. Die liggen nu nog rond de 38.000 dollar, schat Musk in.
Tesla wil echter een instapversie van de Model 3 op de markt brengen die 35.000 dollar kost. Om dat rendabel te maken, moeten de kosten dus flink lager. Musk verwacht dat dat binnen zes maanden lukt.
In het derde kwartaal wist Tesla de productie van de Model 3 ver genoeg op te krikken om een winst in de boeken te kunnen zetten. Om die productie op te krikken, moesten Musk en zijn onderneming wel door een ,,productiehel''. Onlangs gaf de topman toe dat Tesla eerder dit jaar slechts ,,enkele weken'' van een acuut geldtekort af was.
bron: https://www.telegraaf.nl/financieel/2863796/tesla-produceert-duizend-model-3-s-per-dag
Wederom zonder enige kennis van zaken. Je bent de Trump van Fok (als het om liegen gaat en beledigen van discussiepartners, verder niet). Vanaf de introductie verkocht Tesla ieder jaar in Duitsland meer auto’s dan het jaar daarvoor.quote:Op vrijdag 30 november 2018 18:44 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Het was geloof ik in Duitsland waar de subsidie voor de Tesla stopgezet werd. Van het ene op het andere jaar werden er opeen 0 (nul) Tesla's meer verkocht. Dat betekent dat deze hele industrie enkel kan bestaan als "les autres" dat betalen voor de gebruikers (jij). Hoe eerlijk is dat? Jij (en anderen) kunnen dat makkelijk zelf betalen maar dat willen jullie niet gezien de daling in verkoop naar nul. Dat geeft aan dat je een freerider bent. Kan er niets anders van maken hoor.
Germany - Tesla salesquote:Op vrijdag 30 november 2018 18:44 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Het was geloof ik in Duitsland waar de subsidie voor de Tesla stopgezet werd. Van het ene op het andere jaar werden er opeen 0 (nul) Tesla's meer verkocht. Dat betekent dat deze hele industrie enkel kan bestaan als "les autres" dat betalen voor de gebruikers (jij). Hoe eerlijk is dat? Jij (en anderen) kunnen dat makkelijk zelf betalen maar dat willen jullie niet gezien de daling in verkoop naar nul. Dat geeft aan dat je een freerider bent. Kan er niets anders van maken hoor.
Van 1 naar 2 en van 2 naar 3, druppel op en gloeiende plaat?quote:Op vrijdag 30 november 2018 18:48 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wederom zonder enige kennis van zaken. Je bent de Trump van Fok (als het om liegen gaat en beledigen van discussiepartners, verder niet). Vanaf de introductie verkocht Tesla ieder jaar in Duitsland meer auto’s dan het jaar daarvoor.
Bartje liegt dat zonder subsidie in Duitsland de verkoop naar 0 is gegaan. Het blijken er duizenden op jaarbasis te zijn. En jij gaat vervolgens zeiken tegen mij dat het er maar zo weinig zijn?quote:Op vrijdag 30 november 2018 18:50 schreef john2406 het volgende:
[..]
Van 1 naar 2 en van 2 naar 3, druppel op en gloeiende plaat?
Het zijn er steeds meer he, ook al doe ik een zwart strikje erom het zijn er meer dus Roze strikje!
Ook daar dus tot voor kort een subsidie van 55.000 dollar opgebracht door de bulk die geen Tesla kan betalen en dat nooit zal kunnen.quote:Sterke prijsstijging
Elektrische auto's werden in Hongkong tot 1 april vrijgesteld van een forse registratieheffing. Een basis-Model S kostte vóór die datum zo'n 75.000 dollar en staat sinds het opheffen van de maatregel voor een stevige 130.000 dollar op de prijslijst.
Duitsland had een veel leukere regeling om van het oude wagenpark af te komen dat is stimuleren!quote:Op vrijdag 30 november 2018 18:56 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Bartje liegt dat zonder subsidie in Duitsland de verkoop naar 0 is gegaan. Het blijken er duizenden op jaarbasis te zijn. En jij gaat vervolgens zeiken tegen mij dat het er maar zo weinig zijn?
Ben jij de Spicer van Fok ofzo?
Een vrijstelling van een hoge heffing is geen subsidie. En het ging om een dip van maanden, wat logisch is als die vooraf aangekondigd wordt. Dan haal je de verkopen naar voren.quote:Op vrijdag 30 november 2018 18:57 schreef Bart2002 het volgende:
https://www.nu.nl/auto/48(...)lledig-ingezakt.html
Hong Kong was het.
[..]
Ook daar dus tot voor kort een subsidie van 55.000 dollar opgebracht door de bulk die geen Tesla kan betalen en dat nooit zal kunnen.
Dus jij bent het niet eens met de objectieve cijfers die door een SPer hier zijn geplaatst, omdat ik als VVDer over dezelfde cijfers beschik?quote:Op vrijdag 30 november 2018 18:58 schreef john2406 het volgende:
[..]
Duitsland had een veel leukere regeling om van het oude wagenpark af te komen dat is stimuleren!
Ik hoef het niet eens te zijn met Bart maar met jouw VEM als VVD er die de cijfertjes naar hun hand zetten, vind ik, ben ik het bij voorbaat al niet eens!
Jij bent belanghebbende VEM. Subsidieslurper. Daarom kan het nooit objectief zijn wat je beweert. Dat geldt voor dit en tevens voor de "huizenmarkt". Jij eet lekker mee en wil dat niet opgeven. Derhalve kan je er nooit eerlijk over berichten.quote:Op vrijdag 30 november 2018 19:01 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dus jij bent het niet eens met de objectieve cijfers die door een SPer hier zijn geplaatst, omdat ik als VVDer over dezelfde cijfers beschik?
Wat is dit voor onzin?
Jij geeft zelf net zo goed aan belanghebbende te zijn. Sterker nog, dat iedereen belanghebbende is in dezen, ten voordele, dan wel ten nadele.quote:Op vrijdag 30 november 2018 19:03 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Jij bent belanghebbende VEM. Subsidieslurper. Daarom kan het nooit objectief zijn wat je beweert. Dat geldt voor dit en tevens voor de "huizenmarkt". Jij eet lekker mee en wil dat niet opgeven. Derhalve kan je er nooit eerlijk over berichten.
Ik denk ook dat het niet kan dat men "objectief" kan zijn als er tevens "eigenbelang" speelt. Dat is menselijk. It's a thin line.
En toch werken dit soort maatregelen. Ik ga straks met dit soort zaken veel eerder elektrisch rijden. Nu nog te duur, straks bereikbaar met zon Audi. Overigens gaat het niet om extra subsidie, maar minder belasting of vrijstelling van belasting.quote:Op vrijdag 30 november 2018 18:29 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Nuance my dear. Maar omdat jij iemand bent die op alle fronten profiteert zie je nuance cq kritiek daarop nooit zo zitten. De deelnemers moeten dat maar beoordelen.
De vraag is altijd maar wie waarvan profiteert en netto het meeste belasting betaalt.quote:Op vrijdag 30 november 2018 19:03 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Jij bent belanghebbende VEM. Subsidieslurper. Daarom kan het nooit objectief zijn wat je beweert. Dat geldt voor dit en tevens voor de "huizenmarkt". Jij eet lekker mee en wil dat niet opgeven. Derhalve kan je er nooit eerlijk over berichten.
Ik denk ook dat het niet kan dat men "objectief" kan zijn als er tevens "eigenbelang" speelt. Dat is menselijk. It's a thin line.
Die 'petjes' hebben vaak gewoon een baan bij een metaalfabriek ergens waar ze om 8u moeten beginnen Maar ga vooral verder met vertellen hoe jouw bubbel eruitziet.quote:Op vrijdag 30 november 2018 19:10 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
En toch werken dit soort maatregelen. Ik ga straks met dit soort zaken veel eerder elektrisch rijden. Nu nog te duur, straks bereikbaar met zon Audi. Overigens gaat het niet om extra subsidie, maar minder belasting of vrijstelling van belasting.
Dat bespaart netjes. Daarnaast heb ik al zo veel mogelijk zonnepanelen op het dak liggen overigens. Dus een elektrische auto zou echt wel helpen in mijn geval. Jan modaal kan sowieso geen elektrische auto betalen komende tijd. Dus ja, je begint met korting even op relatief dure auto’s. Benzineauto’s waren vroeger opklaren voor de rijken. Zonetarief iets nu eenmaal.
Ja, er is een deel van de mensen voor wie een auto eigenlijk al duur is en die wellichtwat minder kunnen rijden. Ook dat zal helpen CO2 te besparen.
Want wat Zullen er een hoop petjes minder in een afgetrapte golf onzinnig rondjes gaan rijden. Misschien we goed ok autorijden weer te zien voor wat het is. Luxe.
Ik vlieg wel maar zeker niet voor vakanties, voor werk ontkom ik er niet aan. Ook daar vind ik dat het luxe is. Ga jij ook klagen als kees niet goedkoop per vliegtuig naar Turkije kan?
Enneh, uiteindelijk is de industrie de echte grote vervuiler. En wij kopen de producten. Zullen we ons geld eens uitgeven aan minder vervuilende shit?
Jij zit dan ook in de kapitaalkrachtige doelgroep.quote:Op vrijdag 30 november 2018 19:10 schreef Spanky78 het volgende:
En toch werken dit soort maatregelen. Ik ga straks met dit soort zaken veel eerder elektrisch rijden.
Nee, maar Jan Modaal mag dus wel meebetalen aan de subsidie op jouw elektrische autoquote:Op vrijdag 30 november 2018 19:10 schreef Spanky78 het volgende:
Jan modaal kan sowieso geen elektrische auto betalen komende tijd.
Stuitend hoe egoïstisch sommigen zijn onder de noemer 'maatschappelijk verantwoord bezig zijn'.quote:Op vrijdag 30 november 2018 19:20 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Nee, maar Jan Modaal mag dus wel meebetalen aan de subsidie op jouw elektrische auto
Het dedain is stuitend inderdaad.quote:Op vrijdag 30 november 2018 19:18 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Die 'petjes' hebben vaak gewoon een baan bij een metaalfabriek ergens waar ze om 8u moeten beginnen Maar ga vooral verder met vertellen hoe jouw bubbel eruitziet.
En zelf je vliegen goedkeuren 'omdat het moet van werk'
Wat een onzin toch. Niemand betaalt er aan mee. Zo’n Tesla is relatief duur want dure techniek. Die zou onbetaalbaar zijn voor een ondernemer op basis van een normale fiscale behandeling. Dat wordt gewoon hersteld en dan wel redelijk ruim (al is dat voordeel voor de Model S volgens jaar ook alweer teniet), om mensen over de streep te trekken.quote:Op vrijdag 30 november 2018 19:20 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Jij zit dan ook in de kapitaalkrachtige doelgroep.
Ik breek juist een lans (althans dat probeer ik) voor hen die niet meekunnen in dit geweld. Wat gaan we daarmee doen? Ik zie het wel zover komen dat de grote bulk "rechtse hobby's" steeds meer gaat bekostigen want dat is nu al zo en de trend wijst erop dat dit alleen maar meer wordt. Ergo een steeds grotere en snellere kapitaalverplaatsing van arm naar rijk.
Ik zeg dit omdat het duidelijk is dat jullie van je eigen geld nooit een Tesla zouden kopen. Want dat is overduidelijk. Dat doen jullie enkel als de bulk eraan mee betaalt. Dat vind ik dus een foute tendens.
Het gaat toch om de maatregel die in dit topic aangekondigd wordt? Niet over nu? En je bent nogal makkelijk om mensen in hokjes te plaatsen. Je hoeft geen 'Jan-Modaal' te zijn om inlevingsvermogen te hebben. Maar zoals het bij veel van die zogenaamd 'maatschappelijk begane mensen' gaat zet jij hele groepen werkenden weg als asocialen (petjes) en lach jij hun zorgen weg. Maar geef jezelf gerust een klopje op je schouder hoor, je rijdt immers elektrisch.quote:Op vrijdag 30 november 2018 19:26 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wat een onzin toch. Niemand betaalt er aan mee. Zo’n Tesla is relatief duur want dure techniek. Die zou onbetaalbaar zijn voor een ondernemer op basis van een normale fiscale behandeling. Dat wordt gewoon hersteld en dan wel redelijk ruim (al is dat voordeel voor de Model S volgens jaar ook alweer teniet), om mensen over de streep te trekken.
Dat kost Jan Modaal geen stuiver. Sterker nog, die groep waar jij je voor opwerpt (en toe behoort!) is netto ontvanger, waar ik en de rest die jij beschuldigt van gratis geld krijgen netto betaler is.
Donald2002 was bezet?
O, luchtballon die het niet gaat worden.quote:Op vrijdag 30 november 2018 19:31 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Het gaat toch om de maatregel die in dit topic aangekondigd wordt? Niet over nu? En je bent nogal makkelijk om mensen in hokjes te plaatsen. Je hoeft geen 'Jan-Modaal' te zijn om inlevingsvermogen te hebben. Maar zoals het bij veel van die zogenaamd 'maatschappelijk begane mensen' gaat zet jij hele groepen werkenden weg als asocialen (petjes) en lach jij hun zorgen weg. Maar geef jezelf gerust een klopje op je schouder hoor, je rijdt immers elektrisch.
Ah excuus, dat was een andere user inderdaad. Zit mobiel en zonder UI is het lastiger Maar dan nog lijkt het me duidelijk dat de Nederlandse overheid niet zomaar 6k per auto gaat weggeven. Dus de automobilisten die niet kunnen overstappen zullen flink genaaid worden, terwijl iedereen net doet alsof het geweldig is.quote:Op vrijdag 30 november 2018 19:32 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
O, luchtballon die het niet gaat worden.
En wijs even aan waar ik iets over petjes roep!
Maar wel uit dezelfde kapitaalkrachtige doelgroep. Zij die profiteren.quote:Op vrijdag 30 november 2018 19:35 schreef MadJackthePirate het volgende:
Ah excuus, dat was een andere user inderdaad.
Jij concludeert met mij dat deze luchtballon geen werkelijkheid gaat worden, maar toch gaan mensen hierdoor genaaid worden? Die snap ik even niet.quote:Op vrijdag 30 november 2018 19:35 schreef MadJackthePirate het volgende:
Ah excuus, dat was een andere user inderdaad. Zit mobiel en zonder UI is het lastiger Maar dan nog lijkt het me duidelijk dat de Nederlandse overheid niet zomaar 6k per auto gaat weggeven. Dus de automobilisten die niet kunnen overstappen zullen flink genaaid worden, terwijl iedereen net doet alsof het geweldig is.
Jij bent net zo goed niet objectief conform dezelfde denkwijze.quote:Op vrijdag 30 november 2018 19:39 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Maar wel uit dezelfde kapitaalkrachtige doelgroep. Zij die profiteren.
Het lijkt me dat ze die voordeeltjes niet graag willen missen en er daarom zo fel over zijn. Objectief wordt het i.i.g. nooit.
Dat is logisch omdat ik wel aan jullie voordeeltjes meebetaal maar er zelf nooit van kan profiteren.quote:Op vrijdag 30 november 2018 19:40 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Jij bent net zo goed niet objectief conform dezelfde denkwijze.
Het ging mij meer om de reacties van mensen hier die zich altijd prijzen om hun meelevenheid met anderen. Het is vrijwel zeker dat een soortgelijke (wel afgezwakte) maatregel er zal komen. En die zal vrijwel uitsluitend de kapitaalarme werkenden treffen. Maar men vindt het prachtig, want milieu enzo en we moeten maar wat over hebben voor een ander. Ondertussen hebben zij geen enkele moeite om dit financieel rond te krijgen, terwijl iemand anders die 40u per week in een fabriek werkt nu problemen krijgt om zijn gezin te voorzien.quote:Op vrijdag 30 november 2018 19:39 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Jij concludeert met mij dat deze luchtballon geen werkelijkheid gaat worden, maar toch gaan mensen hierdoor genaaid worden? Die snap ik even niet.
Jij verzint ter plekke dat ik de Tesla om die redenen al dan niet zou kopen.quote:Op vrijdag 30 november 2018 19:44 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat is logisch omdat ik wel aan jullie voordeeltjes meebetaal maar er zelf nooit van kan profiteren.
In het echt kan ik best zelf een Tesla betalen maar ik doe een bescheiden leven met een kleine voetafdruk. Maar ik verplaats me dus even in de bulk die het voor jullie moet opbrengen.
Waarom is dat trouwens dat je enkel een Tesla kiest als daar subsidie op zit en dat je er niet over peinst om hem gewoon zelf te betalen? Even een gewetensvraag tussendoor.
Die klimaatmaatregelen worden genomen ter bescherming van iedereen. Dus waar heb je het over?quote:Op vrijdag 30 november 2018 19:45 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Het ging mij meer om de reacties van mensen hier die zich altijd prijzen om hun meelevenheid met anderen. Het is vrijwel zeker dat een soortgelijke (wel afgezwakte) maatregel er zal komen. En die zal vrijwel uitsluitend de kapitaalarme werkenden treffen. Maar men vindt het prachtig, want milieu enzo en we moeten maar wat over hebben voor een ander. Ondertussen hebben zij geen enkele moeite om dit financieel rond te krijgen, terwijl iemand anders die 40u per week in een fabriek werkt nu problemen krijgt om zijn gezin te voorzien.
Vooral het feit dat er wordt neergekeken op die groep, terwijl ze niks fout hebben gedaan, staat mij tegen. Kom uit je bubbel zou ik dan zeggen, er zijn werkende mensen voor wie een auto essentieel is en die geen geld hebben voor een nieuwe BEV.
Ten behoeve van iedereen, ten koste van sommigen. Ben je nu echt zo slecht in begrijpend lezen?quote:Op vrijdag 30 november 2018 19:48 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Die klimaatmaatregelen worden genomen ter bescherming van iedereen. Dus waar heb je het over?
Nee, wij betalen minder om de beste optie te stimuleren. Je weet dat de groep boven 2x modaal meer dan 70% van de belasting betaalt?quote:Op vrijdag 30 november 2018 19:20 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Nee, maar Jan Modaal mag dus wel meebetalen aan de subsidie op jouw elektrische auto
Maak dat de kat wijs.quote:Op vrijdag 30 november 2018 19:47 schreef Bart2002 het volgende:
Ik ben gewoon een rijke Tatta net als jij. Alleen dan wel met een hart en een geweten.
Gelul. Die mannen bij ons in de fabriek verdienen prima. Als ze slim met hun geld omgaan kunnen ze daar prima van leven, inclusief autoquote:Op vrijdag 30 november 2018 19:45 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Het ging mij meer om de reacties van mensen hier die zich altijd prijzen om hun meelevenheid met anderen. Het is vrijwel zeker dat een soortgelijke (wel afgezwakte) maatregel er zal komen. En die zal vrijwel uitsluitend de kapitaalarme werkenden treffen. Maar men vindt het prachtig, want milieu enzo en we moeten maar wat over hebben voor een ander. Ondertussen hebben zij geen enkele moeite om dit financieel rond te krijgen, terwijl iemand anders die 40u per week in een fabriek werkt nu problemen krijgt om zijn gezin te voorzien.
Vooral het feit dat er wordt neergekeken op die groep, terwijl ze niks fout hebben gedaan, staat mij tegen. Kom uit je bubbel zou ik dan zeggen, er zijn werkende mensen voor wie een auto essentieel is en die geen geld hebben voor een nieuwe BEV.
Ik ben heel goed bekend met deze regelingen omdat ik ten aanzien van vele heb geadviseerd. Niet dat ze altijd naar mij luisteren, want dat afsluiten van het gas, daar ben ik mordicus op tegen. En ja, dat gaat echt ten koste van mensen.quote:Op vrijdag 30 november 2018 19:51 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Ten behoeve van iedereen, ten koste van sommigen. Ben je nu echt zo slecht in begrijpend lezen?
Deze mensen gaan ook meebetalen aan jouw te dure auto.quote:Op vrijdag 30 november 2018 20:02 schreef Spanky78 het volgende:
Dus ja, als je belastingkorting geeft kunnen due er meer van profiteren. Al dat geld van mij gaat naar allerlei mensen die weinig tot geen belasting betalen.
Prima van leven is relatief... Maar hier verdienen ze ook wel redelijk, maar lang niet zoveel als het personeel op kantoor. Ergend wel redelijk en is ook een andere discussie, maar om nou ermee in te stemmen dat zij relatief veel zwaarder belast worden... Ik kan nog wel eens thuis werken, zij niet eens.quote:Op vrijdag 30 november 2018 20:04 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Gelul. Die mannen bij ons in de fabriek verdienen prima. Als ze slim met hun geld omgaan kunnen ze daar prima van leven, inclusief auto
Ach en wee. Jij bent natuurlijk wel uit het juiste hout gesneden. Voel je maar goed over jezelfquote:Op vrijdag 30 november 2018 19:25 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Het dedain is stuitend inderdaad.
Waarom kunnen ze niet op de fiets?quote:Op vrijdag 30 november 2018 20:06 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Prima van leven is relatief... Maar hier verdienen ze ook wel redelijk, maar lang niet zoveel als het personeel op kantoor. Ergend wel redelijk en is ook een andere discussie, maar om nou ermee in te stemmen dat zij relatief veel zwaarder belast worden... Ik kan nog wel eens thuis werken, zij niet eens.
Ach, zij krijgen toch overal subsidie op joh. Prima dat we voor elkaar zorgen. Maar afgunst is ook een ding in dit land.quote:Op vrijdag 30 november 2018 20:06 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Prima van leven is relatief... Maar hier verdienen ze ook wel redelijk, maar lang niet zoveel als het personeel op kantoor. Ergend wel redelijk en is ook een andere discussie, maar om nou ermee in te stemmen dat zij relatief veel zwaarder belast worden... Ik kan nog wel eens thuis werken, zij niet eens.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |