abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_183449956
quote:
’Accijns benzine en diesel omhoog voor subsidie stekkerauto’

DEN HAAG - De accijns op benzine en diesel moet nog hoger worden om megasubsidies voor de aanschaf van elektrische auto’s uit te kunnen delen. Ook moeten mensen om die reden meer wegenbelasting gaan betalen.

Deze plannen liggen op tafel bij de onderhandelingen over een klimaatakkoord, melden verschillende media. De aanschafsubsidie zou op het hoogtepunt zesduizend euro moeten bedragen.

Benzine en diesel duurder
Om miljarden aan subsidies rond te kunnen pompen willen de onderhandelaars rijden op benzine en diesel duurder maken door een accijns verhoging van een eurocent in 2020 en nog eens een cent drie jaar later.

RAI Vereniging, ANWB en Bovag, die samen met de milieubeweging onderhandelen over de toekomst van de automobilist, willen de plannen nog niet inhoudelijk verdedigen. Volgens de autoclubs „zijn de gesprekken nog in volle gang.” Eind december staat de presentatie van het klimaatakkoord gepland. Het kabinet moet daarna beslissen welke voorstellen worden overgenomen.

Afgelopen weekend kwam naar buiten dat ook rekeningrijden weer op tafel ligt. Minister Van Nieuwenhuizen (Infrastructuur) heeft al laten weten dat een voorstel voor het heffen per kilometer de prullenbak in kan.

Niet alleen in Nederland dreigt de automobilist meer te moeten gaan betalen voor klimaatplannen. In Frankrijk zijn momenteel grote protesten tegen de accijnsverhogingen door de regering-Macron.

bron: https://www.telegraaf.nl/nieuws/2859161/accijns-benzine-en-diesel-omhoog-voor-subsidie-stekkerauto
aanvullende bron: https://tweakers.net/nieuws/146361/kabinet-wil-aanschaf-elektrische-auto-subsidieren-met-6000-euro-in-2021.html

Het lijkt er op dat het voorgenomen beleid om in 2030 alleen nog verkoop van elektrische auto's toe te staan een extra duwtje in de rug krijgt.

De extra subsidie gaat vermoedelijk betaald worden door hogere accijnzen op brandstof en een hogere wegenbelasting voor iedereen die nog een verbrandingsmotor in het vooronder heeft liggen.
  donderdag 29 november 2018 @ 23:53:05 #2
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_183449978
Dus de rijken gaan in dure gesubsidieerde auto's rijden en de middenklasse betaalt?

Het is trouwens al zo ver: https://www.telegraaf.nl/(...)esla-slurpt-subsidie

[ Bericht 29% gewijzigd door BasEnAad op 30-11-2018 14:33:24 ]
pi_183450029
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 23:53 schreef BasEnAad het volgende:
Dus de rijken gaan in dure gesubsidieerde auto's rijden en de middenstand betaalt?
Ik weet niet hoe rijk je moet zijn om in een Renault ZOE, Nissan Leaf of Huyundai Ioniq te rijden?

Want ook voor dat soort modellen zal de subsidie gelden.

quote:
Je kan die misgelopen BPM natuurlijk niet 100% meetellen, de persoon die zo'n Tesla in de lease heeft zou anders wss een auto in een lagere prijsklasse geleased hebben met een lagere BPM, lagere bijtelling, etc.
  vrijdag 30 november 2018 @ 00:00:24 #4
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_183450085
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 23:56 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe rijk je moet zijn om in een Renault ZOE, Nissan Leaf of Huyundai Ioniq te rijden?

Want ook voor dat soort modellen zal de subsidie gelden.
Maar dat zijn wel allemaal nieuwe auto's he. Lang niet iedereen kan zich een nieuw model veroorloven.
Als je geld hebt, is het allemaal makkelijk praten met bijdragen aan het milieu en uiteindelijk ook je eigen portemonnee.
pi_183450108
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 00:00 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Maar dat zijn wel allemaal nieuwe auto's he. Lang niet iedereen kan zich een nieuw model veroorloven.
Als je geld hebt, is het allemaal makkelijk praten met bijdragen aan het milieu en uiteindelijk ook je eigen portemonnee.
Klopt, maar je had het over "rijken" dus ik vroeg "hoe rijk moet je zijn om..."
pi_183450131
In 2011 kocht ik een zeer zuinige eco-dieselauto. Omdat ik die energiebewuste (maar duurdere) keuze maakte, hoefde ik tot 2014 geen wegenbelasting te betalen. Inmiddels is het 2018 en ben ik een milieucrimineel. Als Duitsland z'n plannen doordrukt, kan ik straks diverse steden niet eens meer in met m'n auto.

De overheid toont zich hoogst onbetrouwbaar. Je moet maar net het geld hebben om een nieuwe auto te schaffen. En om een 7 jaar oude diesel (die inmiddels amper nog wat waard is) in te ruilen voor een nog oudere benzineauto is ook zo wat...

Omdat ik werk in mijn woonplaats gebruik ik mijn auto weinig. Daarom kan er wat mij betreft niet snel genoeg een kilometerheffing of spitsheffing komen. Het is bizar dat je als automobilist moet betalen voor het bezit van een auto, in plaats van voor het gebruik en de milieuvervuiling.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-11-2018 00:03:47 ]
pi_183450136
Accu's worden overigens ook 10 tot 15% per jaar goedkoper per kWh opslagcapaciteit én je krijgt nog een forse subsidie dus tegen 2021 (als de subsidie ingaat) wordt zo'n auto voor "Jan 1 tot 2x Modaal" ineens ook bereikbaar.
pi_183450202
''rijken'' zijn mensen die een nieuwe auto kunnen kopen/veroorloven.

de middenstand zijn mensen die normaal gesproken alleen een tweedehands auto kunnen kopen.


dus het klopt min of meer wel dat de gemiddelde burger hier weer voor de kosten opdraait en de elite mag gesubsidieerd rond gaan rijden
There are only 151 Pokémon.
pi_183450228
vroeger kon de gemiddelde werkende in ieder geval makkelijker dan nu een nieuwe auto kopen (ging ook lang niet altijd), maar tegenwoordig zijn nieuwe auto's gewoon helemaal onbetaalbaar met een gemiddeld salaris.
There are only 151 Pokémon.
pi_183450280
Men kan ook beter autofabrikanten dwingen nu minste 2 a 3 modellen die op 100% elektrische rijdt.
Op dit moment is er erg weinig aanbod.

Ook moet overheid subsidie verstrekken om verbrandingsmotor naar recycling te brengen.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_183450362
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 00:14 schreef Captain_Ghost het volgende:
Men kan ook beter autofabrikanten dwingen nu minste 2 a 3 modellen die op 100% elektrische rijdt.
Op dit moment is er erg weinig aanbod.

Die komen er aan, er is vrijwel geen merk dat niet met de ontwikkeling van meerdere modellen bezig is.

VW investeert er 44 miljard in, om maar een merk te noemen.
pi_183450370
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 23:53 schreef BasEnAad het volgende:
Dus de rijken gaan in dure gesubsidieerde auto's rijden en de middenstand betaalt?

Het is trouwens als zo ver: https://www.telegraaf.nl/(...)esla-slurpt-subsidie
Beetje krom bij de Tesla, maar er zijn genoeg goedkopere modellen waar iedereen in Nederland beter van zou worden als ze de nieuwe mainstream zouden worden. En de prijzen tov de fossiele brandstoffen nemen ook zonder subsidie al jaren af.
pi_183450376
Het is maar tijdelijk, zodra er meer mensen in zo'n elektrische auto gaan rijden zullen al die voordeeltjes verdwijnen.
pi_183450386
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 00:14 schreef Captain_Ghost het volgende:
Men kan ook beter autofabrikanten dwingen nu minste 2 a 3 modellen die op 100% elektrische rijdt.
Op dit moment is er erg weinig aanbod.

Ook moet overheid subsidie verstrekken om verbrandingsmotor naar recycling te brengen.
Krijg je allemaal van die paupers die hun ijzerschroot met subsidie gaan verkopen voor dikke winsten terwijl dat geld ook naar nieuwe Tesla's voor VVD'ers had kunnen gaan. Maw gaat niet gebeuren.
pi_183450402
Ik ken eigenlijk maar een paar mensen van mijn leeftijd die een nieuwe auto hebben gekocht. 2.
Het is niet alleen rijken/armen. Voor starters is het natuurlijk ook lastig. Huis, auto.
pi_183450404
quote:
99s.gif Op vrijdag 30 november 2018 00:23 schreef Mr.Ping het volgende:
Het is maar tijdelijk, zodra er meer mensen in zo'n elektrische auto gaan rijden zullen al die voordeeltjes verdwijnen.
Als een groot deel van de wereld overstapt naar elektrische auto's en ons stroomnet niet ontploft hebben ze dat ook niet meer nodig.
pi_183450435
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 00:07 schreef Eenskijken het volgende:
''rijken'' zijn mensen die een nieuwe auto kunnen kopen/veroorloven.

de middenstand zijn mensen die normaal gesproken alleen een tweedehands auto kunnen kopen.


dus het klopt min of meer wel dat de gemiddelde burger hier weer voor de kosten opdraait en de elite mag gesubsidieerd rond gaan rijden
Dit.
Oprotten met dit dwaze plan.

En als de branstofauto's net zo zeldzaam zijn geworden als werkpaarden, welke belasting wordt er dan verzonnen om dit gat te dichten?
Juist. Weer wat anders.

Dit hele 'milieuplan' wat het kabinet maakt over de afgelopen jaren, is een grote geldklopperij voor de middenklasse. Alles mag de consument betalen. Maar investeringen overhouden voor zichzelf om te verduurzamen? Allemaal uit de broek gehaald.

Rutte, oprotten met je kutkabinet.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_183450446
quote:
99s.gif Op vrijdag 30 november 2018 00:23 schreef Mr.Ping het volgende:
Het is maar tijdelijk, zodra er meer mensen in zo'n elektrische auto gaan rijden zullen al die voordeeltjes verdwijnen.
Kwartje van kok.

Ken je dat?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_183450464
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 november 2018 00:28 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Kwartje van kok.

Ken je dat?
Ik heb er weleens van gehoord.
Ik denk er soms aan als ik voor 1.31 euro sta te tanken over de grens in België.
pi_183450556
Als de mensen die met zo'n subsidie nog steeds niet kunnen kopen en dus op benzine/diesel auto aangewezen zijn niet ook nog eens de rekening gepresenteerd krijgen in de vorm van hogere wegenbelasting of duurdere brandstof......................
  vrijdag 30 november 2018 @ 00:48:28 #21
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_183450607
Belachelijk. Elektrisch rijden is een mythe die ons door milieuclubs door de strot gedauwd wordt. Subsidies daarop zijn misdadig en het is al zo vaak bewezen dat het niet werkt.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_183450614
quote:
13s.gif Op vrijdag 30 november 2018 00:48 schreef Fir3fly het volgende:
Belachelijk. Elektrisch rijden is een mythe die ons door milieuclubs door de strot gedauwd wordt. Subsidies daarop zijn misdadig en het is al zo vaak bewezen dat het niet werkt.
Ja, de VVD milieuclub :+

En nee, het werkt echt niet...

  vrijdag 30 november 2018 @ 00:51:05 #23
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_183450620
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 00:22 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

VW investeert er 44 miljard in, om maar een merk te noemen.
Dat getal haal je uit je eigen kont.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 30 november 2018 @ 00:52:28 #24
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_183450631
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 00:50 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ja, de VVD milieuclub :+

De VVD heeft gewoon nul verstand van techniek. Dat is geen verrassing. Verder werken subsidies niet. Uiteindelijk kost het alleen maar een bak geld en levert niets op, want mensen willen helemaal geen elektrische auto's.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_183450632
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 23:56 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe rijk je moet zijn om in een Renault ZOE, Nissan Leaf of Huyundai Ioniq te rijden?

Want ook voor dat soort modellen zal de subsidie gelden.

[..]

Je kan die misgelopen BPM natuurlijk niet 100% meetellen, de persoon die zo'n Tesla in de lease heeft zou anders wss een auto in een lagere prijsklasse geleased hebben met een lagere BPM, lagere bijtelling, etc.
De Hyundai is te doen voor vele v.a. ¤33.995,- / v.a. ¤429 / mnd

Dit is nog wel een probleem voor een deel van de mensen "280 kilometer"
pi_183450693
Laat ze eerst maar wat meer oplaadpunten maken.

Overigens uitstel van executie van rekening rijden. Als straks iedereen elektrisch rijd moeten ze dat gat in de begroting door lagere accijns inkomsten nog wel opgevangen.
  vrijdag 30 november 2018 @ 01:05:30 #28
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_183450695
quote:
En waar haalt nu.nl het vandaan dan? Ik kan het nergens anders vinden. Het enige dat wel zeker is is dat VW in dezelfde periode 90 miljard gaat investeren in conventionele auto's.

Daarnaast gaat het hier over een zeer klein aantal volledige elektrische auto's, zoals gewoonlijk is het overgrote deel van de modellen hybride. En die hebben weer, jawel, benzine of diesel nodig :).
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_183450696
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 01:05 schreef descon het volgende:
Laat ze eerst maar wat meer oplaadpunten maken.

Overigens uitstel van executie van rekening rijden. Als straks iedereen elektrisch rijd moeten ze dat gat in de begroting door lagere accijns inkomsten nog wel opgevangen worden.
Klopt, kilometerheffing / rekeningrijden of hoe het ook heet, komt er.
pi_183450706
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 november 2018 01:05 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

En waar haalt nu.nl het vandaan dan? Ik kan het nergens anders vinden. Het enige dat wel zeker is is dat VW in dezelfde periode 90 miljard gaat investeren in conventionele auto's.

Daarnaast gaat het hier over een zeer klein aantal volledige elektrische auto's, zoals gewoonlijk is het overgrote deel van de modellen hybride. En die hebben weer, jawel, benzine of diesel nodig :).
Je kan het nergens anders vinden? Lol? Echt? Man? Dan wil je het niet vinden...

https://www.google.nl/search?source=hp&ei=_34AXKegLeforgTnxI3gCQ&q=volkswagen+44+miljard+elektrisch+rijden&btnK=Google+zoeken&oq=volkswagen+44+miljard+elektrisch+rijden&gs_l=psy-ab.3...1836.7883..8054...0.0..0.117.3589.36j4......0....1..gws-wiz.....0..0j35i39j0i131j0i67j0i131i67j0i22i30j0i22i10i30j33i21j33i160.oeHVxEWYW_U
  vrijdag 30 november 2018 @ 01:08:19 #31
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_183450711
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_183450718
https://www.volkswagen.nl/nieuws/volkswagen-bouwt-drie-fabrieken-om-voor-elektrische-autos

quote:
Leusden,15november2018
Volkswagen bouwt drie fabrieken om voor elektrische auto’s

Volkswagen zet grote stappen op weg naar emissievrij rijden. Na Zwickau gaat Volkswagen ook in de fabrieken in Emden en Hannover volledig elektrische Volkswagens produceren.

Volkswagen transformeert in volle vaart zijn fabrieken om de grootschalige productie van elektrische auto’s mogelijk te maken. De fabrieken in Emden en Hannover worden ook versneld klaargestoomd als EV-productiefaciliteiten. Samen met de fabriek in Zwickau ontstaat zo het grootste productienetwerk voor elektrisch aangedreven auto’s in Europa.

2020
In 2020 start Volkswagen in Zwickau met de productie van het eerste lid van de geheel nieuwe generatie elektrische personenauto’s, de ID.. De fabrieken in Emden en Hannover beginnen vanaf 2022 met de productie van elektrische personenauto’s. In de Volkswagen-bedrijfswagenfabriek in Hannover, waar naar verwachting vanaf 2022 de elektrische ID.Buzz-modellen in productie gaan, worden ze gebouwd naast bedrijfswagenmodellen met conventionele aandrijving.

Verschuivingen
De productie van modellen die momenteel in Emden en Hannover worden geproduceerd, wordt stap voor stap overgeheveld naar andere Volkswagen-fabrieken. Details daarover worden binnenkort bekend gemaakt.
pi_183450726
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 november 2018 01:08 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Wat is de originele bron? En geen antwoorden op de andere punten zie ik al weer.
Volkswagen.nl is de bron...

https://www.volkswagen.nl/nieuws/volkswagen-investeert-44-miljard-euro-in-elektrische-en-digitale-toekomst/

En nee, ik ga geen antwoorden geven op dat soort onjuistheden.
pi_183450733
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 00:03 schreef Elfletterig het volgende:
In 2011 kocht ik een zeer zuinige eco-dieselauto. Omdat ik die energiebewuste (maar duurdere) keuze maakte, hoefde ik tot 2014 geen wegenbelasting te betalen. Inmiddels is het 2018 en ben ik een milieucrimineel. Als Duitsland z'n plannen doordrukt, kan ik straks diverse steden niet eens meer in met m'n auto.

De overheid toont zich hoogst onbetrouwbaar. Je moet maar net het geld hebben om een nieuwe auto te schaffen. En om een 7 jaar oude diesel (die inmiddels amper nog wat waard is) in te ruilen voor een nog oudere benzineauto is ook zo wat...

Omdat ik werk in mijn woonplaats gebruik ik mijn auto weinig. Daarom kan er wat mij betreft niet snel genoeg een kilometerheffing of spitsheffing komen. Het is bizar dat je als automobilist moet betalen voor het bezit van een auto, in plaats van voor het gebruik en de milieuvervuiling.
Dat is wel een probleem. Ik moet straks ook zien dat bij het nieuwe milieubeleid de echte grote vervuilers gaan betalen in plaats van Jan Modaal. Het draagvlak voor milieumaatregelen zal daar grotendeels vanaf hangen.
  vrijdag 30 november 2018 @ 01:12:35 #35
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_183450741
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 01:10 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Volkswagen.nl is de bron...

En nee, ik ga geen antwoorden geven op onjuistheden.
Waar staat die 44 miljard dan? Waar staat hoeveel daarvan wordt geïnvesteerd in volledig elektrisch aangedreven auto's? Hoeveel volledig elektrisch aangedreven modellen zullen er overblijven?

Nogmaals, het geld dat uiteindelijk terecht komt bij volledig elektrisch aangedreven auto's waar het in dit topic over gaat is minuscuul vergeleken bij het geld dat naar hybride en verbrandingsmotoren gaat.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_183450762
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 november 2018 01:12 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Waar staat die 44 miljard dan? Waar staat hoeveel daarvan wordt geïnvesteerd in volledig elektrisch aangedreven auto's? Hoeveel volledig elektrisch aangedreven modellen zullen er overblijven?

Nogmaals, het geld dat uiteindelijk terecht komt bij volledig elektrisch aangedreven auto's waar het in dit topic over gaat is minuscuul vergeleken bij het geld dat naar hybride en verbrandingsmotoren gaat.
VW: Vanaf 2025 zal 50% volledig elektrisch zijn, vanaf 2030 100% elektrisch.
Dat is vrij ambitieus.

Na 2030 koop je in Nederland overigens alleen nog nieuwe elektrische auto's.
  vrijdag 30 november 2018 @ 01:16:22 #37
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_183450766
Het is een grove schande dat de subsidie voor hybrides gestopt werd. Dat zijn auto's met alleen maar voordelen. Consumenten willen ze hebben, fabrikanten willen ze produceren en ze leveren meteen dikke winst op wat betreft uitstoot. Maar nee, de regering kan niet zonder de melkkoe :').
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_183450781
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 november 2018 01:16 schreef Fir3fly het volgende:
Het is een grove schande dat de subsidie voor hybrides gestopt werd. Dat zijn auto's met alleen maar voordelen. Consumenten willen ze hebben, fabrikanten willen ze produceren en ze leveren meteen dikke winst op wat betreft uitstoot. Maar nee, de regering kan niet zonder de melkkoe :').
Op hybrides hoeft geen subsidie meer als de voordelen zo groot zijn.
  vrijdag 30 november 2018 @ 01:19:10 #39
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_183450786
quote:
Ik zie nog steeds geen 44 miljard. En PR-praatjes zijn leuk maar irrelevant. Geen antwoord op welke van mijn vragen dan ook.

quote:
Na 2030 koop je in Nederland overigens alleen nog nieuwe elektrische auto's.
:'). Als je dat echt denkt ben je compleet van het padje af. Elektrische auto's zijn een hype en niets minder dan dat. Duur, langzaam, onhandig en je komt er nooit ver genoeg mee. Prima voor in de stad maar op de snelweg gaat het nooit werken.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 30 november 2018 @ 01:20:09 #40
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_183450798
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 01:18 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Op hybrides hoeft geen subsidie meer als de voordelen zo groot zijn.
Jawel, want de aanschafprijs is hoger. Maar dat zal na verloop van tijd ook wel beter worden, aangezien alle autofabrikanten er zoveel geld in pompen. Veel meer dan in volledig elektrische auto's.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_183450804
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 november 2018 01:19 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

:'). Als je dat echt denkt ben je compleet van het padje af. Elektrische auto's zijn een hype en niets minder dan dat. Duur, langzaam, onhandig en je komt er nooit ver genoeg mee. Prima voor in de stad maar op de snelweg gaat het nooit werken.
https://www.anwb.nl/auto/nieuws/2017/oktober/regeerakkoord-vanaf-2030-alleen-nog-nieuwe-elektrische-autos

https://www.nu.nl/auto/4958078/kabinet-wil-2030-alleen-nog-verkoop-emissievrije-autos.html
  vrijdag 30 november 2018 @ 01:24:05 #42
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_183450819
quote:
Waaarom negeer je constant mijn posts en kom je steeds met irrelevante links die vragen beantwoorden die ik helemaal niet stel :?? Wat de politiek over 12 jaar wil doen is compleet irrelevant en natuurlijk volledig lachwekkend. Politici leven niet in de realiteit, dat is waar ik het over heb maar volgens mij kan ik net zo goed tegen een muur praten :').
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 30 november 2018 @ 01:24:43 #43
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_183450825
Oh ja je vergeet natuurlijk ook dat hoe meer elektrische auto's er komen hoe goedkoper benzine/diesel wordt. Wat gaan ze dan doen, accijns nog maar weer verhogen?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_183450842
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 november 2018 01:24 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Waaarom negeer je constant mijn posts en kom je steeds met irrelevante links die vragen beantwoorden die ik helemaal niet stel :?? Wat de politiek over 12 jaar wil doen is compleet irrelevant en natuurlijk volledig lachwekkend. Politici leven niet in de realiteit, dat is waar ik het over heb maar volgens mij kan ik net zo goed tegen een muur praten :').
Je beweerde dat VW geen 44 miljard gaat investeren in elektrisch rijden (fabrieken, infrastructuur, autonomie, etc) en dat het kabinet geen plan heeft om in 2030 alleen nog verkoop van elektrische auto's toe te staan.

Ik heb diverse bronnen aangebracht, vervolgens begin je over randzaken of dingen die prima in de door mij aangebrachte artikelen staan.

Elektrische auto's gaan het worden, en dat is echt niet omdat ik het zeg.
pi_183450851
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 november 2018 01:24 schreef Fir3fly het volgende:
Oh ja je vergeet natuurlijk ook dat hoe meer elektrische auto's er komen hoe goedkoper benzine/diesel wordt. Wat gaan ze dan doen, accijns nog maar weer verhogen?
Grootste deel van de prijs van benzine en diesel bestaat al uit accijns en btw, al zou Shell het gratis aanbieden, dan scheelt het nog niet heel veel.
  vrijdag 30 november 2018 @ 01:31:28 #46
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_183450867
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 01:27 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Je beweerde dat VW geen 44 miljard gaat investeren in elektrisch rijden (fabrieken, infrastructuur, autonomie, etc)
En ik heb gelijk. Het grootste gedeelte van dat geld gaat naar hybride modellen.

quote:
en dat het kabinet geen plan heeft om in 2030 alleen nog verkoop van elektrische auto's toe te staan.

Dat heb ik niet gezegd. Je moet echt even wat beter lezen. Voor de tweede keer: wat het kabinet voor leuke plannetjes heeft is volledig irrelevant. Het gaat niet gebeuren want de realiteit is dat volledig elektrisch rijden niet rendabel is, niet handig is en vooral ook meer geluidsoverlast veroorzaakt.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 30 november 2018 @ 01:31:53 #47
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_183450869
Zot plan om mensen die niet anders kunnen te laten betalen voor de hobby van een ander.

quote:
14s.gif Op vrijdag 30 november 2018 00:52 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
De Hyundai is te doen voor vele v.a. ¤33.995,- / v.a. ¤429 / mnd
Glijdende schaal en afgezien dat hier en daar iemand dat wel in z'n achterzak heeft, noem ik dat voor wat je krijgt nu niet echt betaalbaar.
Vooral wanneer dat E-blik (Ioniq) van 35K vergelijkt met zeg een qua klasse Suzuki Baleno van ¤15K... en dan heb ik het nog niet over het gedoe van laden (& verwarming in de winter).
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_183450872
_O- _O-
  vrijdag 30 november 2018 @ 01:33:09 #49
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_183450877
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 01:28 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Grootste deel van de prijs van benzine en diesel bestaat al uit accijns en btw, al zou Shell het gratis aanbieden, dan scheelt het nog niet heel veel.
Er zit nu 30% winstmarge op, meer dan genoeg ruimte dus.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 30 november 2018 @ 01:33:30 #50
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_183450878
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 01:32 schreef MaGNeT het volgende:
_O-
En weer uitgeluld dus. Tjonge jonge :').
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_183450885
quote:
10s.gif Op vrijdag 30 november 2018 01:33 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Er zit nu 30% winstmarge op, meer dan genoeg ruimte dus.
Nou, dan weet je ook ongeveer welk percentage de overheid er nog bij op kan doen om dat te corrigeren.

quote:
14s.gif Op vrijdag 30 november 2018 01:33 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

En weer uitgeluld dus. Tjonge jonge :').
Ik moest lachen om je opmerking over geluidsoverlast van elektrische auto's :D
  vrijdag 30 november 2018 @ 01:35:57 #52
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_183450895
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 01:34 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Nou, dan weet je ook ongeveer welk percentage de overheid er nog bij op kan doen om dat te corrigeren.
En dan aangeklaagd worden door Shell. Handig zeg.

Oh en dan stemmen mensen natuurlijk gewoon voor een partij die de realiteit niet uit het oog verloren is. Daarnaast blijven ze lekker rijden in hun hybride auto.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 30 november 2018 @ 01:38:55 #53
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_183450908
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 01:34 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ik moest lachen om je opmerking over geluidsoverlast van elektrische auto's :D
Ze zijn veel zwaarder en maken dus meer lawaai.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_183450909
Dit topic is over 12 jaar lachen, heb 'm alvast in m'n Google agenda staan. Hopen dat Danny dan niet de stekker eruit heeft getrokken.
pi_183450920
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  vrijdag 30 november 2018 @ 01:43:25 #56
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_183450925
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 01:39 schreef MaGNeT het volgende:
Dit topic is over 12 jaar lachen, heb 'm alvast in m'n Google agenda staan. Hopen dat Danny dan niet de stekker eruit heeft getrokken.
Gaat inderdaad lachen worden, al die domme lui die elke dag hun grasmaaiertjes moeten opladen terwijl ik in mijn hybride makkelijk 1000km op een tank kan doen _O-.

Oh en autonoom rijden is natuurlijk helemaal een lachertje.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 30 november 2018 @ 01:43:38 #57
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_183450927
quote:
10s.gif Op vrijdag 30 november 2018 01:33 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Er zit nu 30% winstmarge op, meer dan genoeg ruimte dus.
Wel eerlijk blijven hè met noemen van (pro)centen.... jouw 30% winst is bruto (inclusief handling) en komt overeen met ca. 7.5 ct van de productieprijs van ca. 35 ct waar de overheid 110ct per liter optelt. (totaal prijs ¤1.52).

Ik zie niet goed hoe je van die 7.6ct winst per liter (bestaand uit marge, transport en beheer) nog substantieel iets af kan/wilt halen. Hooguit een cent of zo waarna het onrendabel wordt.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_183450931
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 november 2018 01:38 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ze zijn veel zwaarder en maken dus meer lawaai.
_O-

Grappig dat er blijkbaar een groep is die anti-elektrische auto is omdat je ze niet hoort aankomen en een groep die last heeft van het harde geluid.
  vrijdag 30 november 2018 @ 01:44:21 #59
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_183450933
quote:
18s.gif Op vrijdag 30 november 2018 01:43 schreef Vallon het volgende:

[..]

Wel eerlijk blijven hè met noemen van (pro)centen.... jouw 30% winst is bruto (inclusief handling) en komt overeen met ca. 7.5 ct van de productieprijs van ca. 35 ct waar de overheid 110ct per liter optelt. (totaal prijs ¤1.52).

Ik zie niet goed hoe je van die 7.6ct winst per liter (bestaand uit marge, transport en beheer) nog substantieel iets af kan/wilt halen. Hooguit een cent of zo waarna het onrendabel wordt.
De olieprijs gaat omlaag, evenals de productiekosten.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 30 november 2018 @ 01:45:53 #60
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_183450940
quote:
2s.gif Op vrijdag 30 november 2018 01:44 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

De olieprijs gaat omlaag, evenals de productiekosten.
En dat vertaalt zich dan ook in een lagere prijs aan de pomp.....wat niets te maken heeft met winst percentages. Daarentegen doet de overheid bij een lagere prijs gelijk een extra heffing die blijvend is. De productiekosten veranderen trouwens nauwelijks, veel efficiënter dan nu gaat het niet.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  vrijdag 30 november 2018 @ 01:46:41 #61
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_183450942
quote:
12s.gif Op vrijdag 30 november 2018 01:45 schreef Vallon het volgende:

[..]

En dat vertaalt zich dan ook in een lagere prijs aan de pomp.....
Exact.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 30 november 2018 @ 01:47:12 #62
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_183450945
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 01:44 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

_O-

Grappig dat er blijkbaar een groep is die anti-elektrische auto is omdat je ze niet hoort aankomen en een groep die last heeft van het harde geluid.
Op lage snelheid maken ze weinig geluid. Op hoge snelheid echter meer. Snelwegen zullen lawaaiiger worden.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_183450947
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 november 2018 01:43 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Gaat inderdaad lachen worden, al die domme lui die elke dag hun grasmaaiertjes moeten opladen terwijl ik in mijn hybride makkelijk 1000km op een tank kan doen _O-.

Oh en autonoom rijden is natuurlijk helemaal een lachertje.
Mijn grasmaaier werkt overigens ook op een accu, erg handig, lekker stil, geen snoeren en de accu past ook in de heggenschaar.

Elektrische auto kan ik gewoon thuis opladen. Heb 68 zonnepanelen dus wel wat capaciteit over.
pi_183450965
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 november 2018 01:47 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Op lage snelheid maken ze weinig geluid. Op hoge snelheid echter meer. Snelwegen zullen lawaaiiger worden.
Heb je daar een bron voor?
pi_183450971
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 november 2018 01:47 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Op lage snelheid maken ze weinig geluid. Op hoge snelheid echter meer. Snelwegen zullen lawaaiiger worden.
Hoe komt dat dan? Naar mijn weten wordt boven circa 40-60 km/u het geluid voornamelijk door de banden op het wegdek veroorzaakt. Afhankelijk van type wegdek, type band en of het nat is.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  vrijdag 30 november 2018 @ 01:53:28 #66
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_183450973
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 november 2018 01:52 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Hoe komt dat dan? Naar mijn weten wordt boven circa 40-60 km/u het geluid voornamelijk door de banden op het wegdek veroorzaakt. Afhankelijk van type wegdek, type band en of het nat is.
Klopt, maar elektrische auto's zijn 25 tot 30% zwaarder en maken dan dus meer lawaai.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 30 november 2018 @ 01:54:46 #67
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_183450978
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 01:51 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Heb je daar een bron voor?
http://www.tirereview.com/the-fight-against-tire-noise/

quote:
In general, vehicles carrying a light load produce lower tire noise than those with heavy loads.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_183450986
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 november 2018 01:53 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Klopt, maar elektrische auto's zijn 25 tot 30% zwaarder en maken dan dus meer lawaai.
Klinkt logisch inderdaad.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_183451332
Niemand heeft het nog gehad over Exxon en GM die massaal patenten opkopen van accutechnologie.

Men kan al decennia veel efficiëntere accu's maken echter kan er nog te veel verdiend worden met oude technologie daardoor mag deze kennis nog niet naar buiten.

Zie bijvoorbeeld de documentaire over de EV1 waarbij je de mentaliteit van GM goed kunt bestuderen.

De EV1 was te goed en moest dus stuk om de industrie te redden.
pi_183451461
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 november 2018 00:52 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:

[..]

De Hyundai is te doen voor vele v.a. ¤33.995,- / v.a. ¤429 / mnd

Dit is nog wel een probleem voor een deel van de mensen "280 kilometer"
Dan sta ik net bij m’n eerste klant. :’) 280km is leuk als je alleen ff om boodschappen moet.
pi_183451494
Zou het niet erg vinden.
pi_183451516
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 00:41 schreef Bocaj het volgende:
Als de mensen die met zo'n subsidie nog steeds niet kunnen kopen en dus op benzine/diesel auto aangewezen zijn niet ook nog eens de rekening gepresenteerd krijgen in de vorm van hogere wegenbelasting of duurdere brandstof......................
Je kunt ook een tweedehands electrische auto kopen. Die zijn goedkoper.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_183451630
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 november 2018 01:19 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ik zie nog steeds geen 44 miljard. En PR-praatjes zijn leuk maar irrelevant. Geen antwoord op welke van mijn vragen dan ook.

[..]

:'). Als je dat echt denkt ben je compleet van het padje af. Elektrische auto's zijn een hype en niets minder dan dat. Duur, langzaam, onhandig en je komt er nooit ver genoeg mee. Prima voor in de stad maar op de snelweg gaat het nooit werken.
Mijn Tesla langzaam? Ongeschikt voor de snelweg? Apart. Mijn ervaring is juist dat hij erg snel is en ik heel Europa door kan crossen zonder problemen.

Fijne auto, niets mis mee. Elektrisch is zonder meer de toekomst.
  vrijdag 30 november 2018 @ 07:44:54 #74
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_183451700
quote:
99s.gif Op vrijdag 30 november 2018 00:23 schreef Mr.Ping het volgende:
Het is maar tijdelijk, zodra er meer mensen in zo'n elektrische auto gaan rijden zullen al die voordeeltjes verdwijnen.
Regeren is vooruitzien. Maar daar ontbreekt het weer voor 100% aan in de politiek.
Er is dus *niks* geleerd van de BPM kortingen en bijtellingen bij lease wagens.

Dit is gewoon weer de burger straffen voor mobiliteit :r :r
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_183451848
Misschien kunnen ze dan ook wat doen aan het fijnstof en de roet die van de banden afkomen, aangezien dat meer is dan bijvoorbeeld een vrachtwagen uitstoot door verbranding.
pi_183452293
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 november 2018 07:30 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Mijn Tesla langzaam? Ongeschikt voor de snelweg? Apart. Mijn ervaring is juist dat hij erg snel is en ik heel Europa door kan crossen zonder problemen.

Fijne auto, niets mis mee. Elektrisch is zonder meer de toekomst.
Maar of het met accu is, is even afwachten!
Ik verwacht veel van waterstof.... (Voor electrische aandrijving of directe verbranding)
  vrijdag 30 november 2018 @ 09:07:34 #77
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_183452368
Goed nieuws *O*
Nu nog kiezen uit de:
Ampera-e
Kona-e
Leaf
Model 3
Niro-e

De enige fatsoenlijke betaalbare elektrische auto's die de komende tijd leverbaar zijn.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_183452428
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 09:01 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Maar of het met accu is, is even afwachten!
Ik verwacht veel van waterstof.... (Voor electrische aandrijving of directe verbranding)
Ik verwacht heel weinig van waterstof omdat ik daar al decennia lang over hoor en de problemen hetzelfde blijven, waar de accu zich in hoog tempo omtwikkelt.
pi_183452941
Gele hesjes.
  vrijdag 30 november 2018 @ 09:57:20 #80
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_183453010
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 09:07 schreef nils7 het volgende:
Goed nieuws *O*
Nu nog kiezen uit de:
Ampera-e
Kona-e
Leaf
Model 3
Niro-e

De enige fatsoenlijke betaalbare elektrische auto's die de komende tijd leverbaar zijn.
De model 3 leverbaar? Wat? Rijden die uberhaupt al in Nederland? :?

quote:
14s.gif Op vrijdag 30 november 2018 01:16 schreef Fir3fly het volgende:
Het is een grove schande dat de subsidie voor hybrides gestopt werd. Dat zijn auto's met alleen maar voordelen. Consumenten willen ze hebben, fabrikanten willen ze produceren en ze leveren meteen dikke winst op wat betreft uitstoot. Maar nee, de regering kan niet zonder de melkkoe :').
Weet je wat een schande is? Dat de overheid miljoenen subsidies heeft gegeven aan ondernemers en leaserijders voor auto's die nooit opgeladen worden en daarmee zoveel meer co2 uitstoten (zware bakken zoals de metsubsidie foutlander) dan auto's waar echt bakken met BPM over betaald moeten worden. Echt het meest foute wat de overheid de afgelopen jaren heeft uitgevoerd :r

Den haag: "Nee dat zagen we echt niet aankomen hoor" 8)7

[ Bericht 23% gewijzigd door Gunner op 30-11-2018 10:04:26 ]
pi_183453387
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 01:11 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Dat is wel een probleem. Ik moet straks ook zien dat bij het nieuwe milieubeleid de echte grote vervuilers gaan betalen in plaats van Jan Modaal. Het draagvlak voor milieumaatregelen zal daar grotendeels vanaf hangen.
De grote vervuilers worden ontzien. Maar schrale troost: als die wél naar rato werden belast, werd de rekening alsnog op consumenten afgewenteld.

Ondertussen zijn miljoenen Nederlanders dagelijks van hun auto afhankelijk om op hun werk te komen. Dat het Openbaar Vervoer een volwaardig alternatief is, is een lachwekkend idee. In menig trein worden mensen in de spits nu al als vee vervoerd, op elkaar gepakt.
  vrijdag 30 november 2018 @ 10:39:14 #82
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_183453563
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 10:26 schreef Elfletterig het volgende:
Dat het Openbaar Vervoer een volwaardig alternatief is, is een lachwekkend idee. In menig trein worden mensen in de spits nu al als vee vervoerd, op elkaar gepakt.
Yup. En als ze nou het OV interessanter maken gaat gewoon de prijs volgend jaar weer met 6% omhoog.
pi_183453722
Dus én de warmtepomp invoeren vanaf 2030 en elektrische mobiliteit vanaf 2030 en dan allemaal op windmolens, om er dan voor te zorgen dat er een vermindering van de opwarming van de gemiddelde temperatuur van 0,0003 oC ontstaat? https://www.nrc.nl/nieuws(...)en-13584998-a1578000
Maar in feite is dat dus nog te laat? Als de hoeveelheid CO2-uitstoot niet voor 2030 nog substantieler verminderd is dan de doelstellingen van Parijs dan kun je die reductie van 2 graden opwarming sws op je buik schrijven. De inspanningen moeten vervijfvoudigd worden volgens recent rapport: https://www.nrc.nl/nieuws(...)het-te-laat-a2756756
In NL blijft de uitstoot stijgen.

Hoeveel CO2 zit er überhaupt in de lucht? circa 0,04 vol-% (400 ppm).
I´m back.
pi_183453965
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 10:52 schreef Ryan3 het volgende:
Dus én de warmtepomp invoeren vanaf 2030 en elektrische mobiliteit vanaf 2030 en dan allemaal op windmolens, om er dan voor te zorgen dat er een vermindering van de opwarming van de gemiddelde temperatuur van 0,0003 oC ontstaat? https://www.nrc.nl/nieuws(...)en-13584998-a1578000
Maar in feite is dat dus nog te laat? Als de hoeveelheid CO2-uitstoot niet voor 2030 nog substantieler verminderd is dan de doelstellingen van Parijs dan kun je die reductie van 2 graden opwarming sws op je buik schrijven. De inspanningen moeten vervijfvoudigd worden volgens recent rapport: https://www.nrc.nl/nieuws(...)het-te-laat-a2756756
In NL blijft de uitstoot stijgen.

Hoeveel CO2 zit er überhaupt in de lucht? circa 0,04 vol-% (400 ppm).
Maar er word wel weer subsidie gegeven en iedereen elektrisch en dat zonder kernenergie. Een topprestie van een ongekende orde(kuch). Om er dan een achter te komen dat ook het opwekken van elektra vervuilend is. Ooit moest iedereen diesel gaan rijden want dat zou het milieu veel minder belasten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cherni op 30-11-2018 11:09:54 (i) ]
pi_183453968
Het is één grote hoax om de westerse beschaving af te bouwen in de naam van 'sociale gelijkheid'. Het westen is te rijk. Dus het westen moet armer worden gemaakt. Dat doe je door alle menselijke activiteiten waarbij energie wordt verbruikt overmatig te belasten. Daarna zet je de grenzen open, teken je een verdrag dat immigratie een mensenrecht is en dat immigranten dus recht hebben op huisvesting, zorg, onderwijs, eigendommen etc., waardoor je de rijkdommen dus eerlijker kan verdelen met de armere mensen van de wereld. Dat is wat er werkelijk aan de gang is, en nu in versneld tempo. Dat dit zou gebeuren wordt al 15 jaar aangekondigd, want de agenda's lagen al lang klaar. Toen spraken we er over in BNW. Nu is het gewoon nieuws. De hele wereld wordt gebrainwashed met deze klimaatonzin, maar het is 1 groot rookgordijn.
pi_183454161
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 november 2018 11:08 schreef Cherni het volgende:

[..]

Maar er word wel weer subsidie gegeven en iedereen elektrisch en dat zonder kernenergie. Een topprestie van een ongekende orde(kuch). Om er dan een achter te komen dat ook het opwekken van elektra vervuilend is. Ooit moest iedereen diesel gaan rijden want dat zou het milieu veel minder belasten.
Ja, tegenwoordig zie je trouwens het verschijnsel van 'groene stress' zijn opwachting maken... Mensen zijn als een gek de bladeren in hun tuinen aan het opruimen, daar waar men ze verleden jaar nog veel langer liet liggen en komen dan met ingewikkelde berekeningen aanzetten dat het bladervrij maken van hun tuin er iig voor zorgt dat de gemiddelde temperatuur op aarde 0,0000000[..]00000003 oC minder stijgt dit seizoen dan verleden jaar. Alleen weer zonde dat de meeste mensen die bladeren opruimen met een bladzuiger en dat het gebeurt in het weekend natuurlijk.
I´m back.
pi_183454266
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 november 2018 06:26 schreef Silven het volgende:

[..]

Dan sta ik net bij m’n eerste klant. :’) 280km is leuk als je alleen ff om boodschappen moet.
Als je naar klanten gaat is je auto je gereedschap en dan koop je goed gereedschap met een betere accuduur. Of je wacht nog enkele jaren ;)

Ik ga ook niet met m'n Bosch Ixo een gat in een fundering boren maar om af en toe ergens een schroefje in te draaien is het prima bruikbaar.

280km zou voor mij genoeg zijn voor 90% van m'n ritten, kan ik ook nog thuis opladen en grotendeels met zelf opgewekte stroom.

Voor de rest zal ik dan voor de terugweg een keer aan een lader moeten, soms zal dat al op de plek kunnen waar ik moet zijn, soms vraagt dat om een pauze.

Maar met de huidige prijsontwikkelingen voor accu's zit je over 6 jaar op hetzelfde accu-niveau als een dure Tesla voor de prijs van een Hyundai. En dat is toch wel een mooie ontwikkeling.

Toyota slaat de huidige accu's geheel over, die werken aan solid state en brengen pas 100% elektrische auto's uit zodra ze dat proces onder de knie hebben. Gezien hun verleden zal Panasonic daar wel een rol bij gaan spelen.
pi_183454522
quote:
18s.gif Op vrijdag 30 november 2018 01:31 schreef Vallon het volgende:
Zot plan om mensen die niet anders kunnen te laten betalen voor de hobby van een ander.

[..]

Glijdende schaal en afgezien dat hier en daar iemand dat wel in z'n achterzak heeft, noem ik dat voor wat je krijgt nu niet echt betaalbaar.
Vooral wanneer dat E-blik (Ioniq) van 35K vergelijkt met zeg een qua klasse Suzuki Baleno van ¤15K... en dan heb ik het nog niet over het gedoe van laden (& verwarming in de winter).
Precies, of iedereen zomaar 35.000 euro op tafel heeft liggen. Maar wacht daar hebben ze nu weer die lease contracten voor uitgevonden om Jan met de Pet deze auto te kunnen gunnen. Maar het is gewoon een ordinaire lening. In geen 100 jaar dus. Een heel leven lang zullen massa's automobilisten maandelijks voor hun particuliere lease auto blijven betalen. Want als de looptijd voorbij is zul je toch nog altijd een auto nodig hebben.
pi_183454583
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 november 2018 11:43 schreef Cherni het volgende:

[..]

Precies, of iedereen zomaar 35.000 euro op tafel heeft liggen. Maar wacht daar hebben ze nu weer die lease contracten voor uitgevonden om Jan met de Pet deze auto te kunnen gunnen. Maar het is gewoon een ordinaire lening. In geen 100 jaar dus. Een heel leven lang zullen massa's automobilisten maandelijks voor hun particuliere lease auto blijven betalen. Want als de looptijd voorbij is zul je toch nog altijd een auto nodig hebben.
Ook die lease-auto's komen vanzelf op de 2e-hands markt, zonder nieuwe auto's geen 2e-hands auto's. Je moet ergens beginnen.
pi_183454612
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 11:47 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ook die lease-auto's komen vanzelf op de 2e-hands markt, zonder nieuwe auto's geen 2e-hands auto's. Je moet ergens beginnen.
Tja maar dan krijg je natuurlijk geen subsidie meer.
pi_183454623
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 november 2018 11:50 schreef Cherni het volgende:

[..]

Tja maar dan krijg je natuurlijk geen subsidie meer. Totale waanzin dit soort subsidies.
Waarom zou er subsidie moeten zitten op een gebruikte auto?
pi_183454629
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 11:47 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ook die lease-auto's komen vanzelf op de 2e-hands markt, zonder nieuwe auto's geen 2e-hands auto's. Je moet ergens beginnen.
Tja maar dan krijg je natuurlijk geen subsidie meer. Totale waanzin dit soort subsidies.
pi_183454634
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 11:50 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Waarom zou er subsidie moeten zitten op een gebruikte auto?
Waarom op een nieuwe?
pi_183454664
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 november 2018 11:51 schreef Cherni het volgende:

[..]

Waarom op een nieuwe?
Omdat men zich als doel heeft gesteld om de brandstofauto uit te faseren vanaf 2030.
Wil je iedereen op elektrisch (en waterstof brandstofcel = ook elektrisch) krijgen dan is een subsidie een prima stimulans. Daarna zal de markt het zelf moeten oplossen
  vrijdag 30 november 2018 @ 11:53:01 #95
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_183454668
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 november 2018 11:51 schreef Cherni het volgende:

[..]

Waarom op een nieuwe?
Om hem verkocht te krijgen. Zonder subsidies op een Tesla rijdt er echt niemand in. Hooguit een enkele Musketeer.
pi_183454678
Blijft toch bizar dat de enorm vervuilende electrische auto als een heilige graal wordt gezien in de hele klimaatdiscussie. Hoe wordt electriciteit opgewekt? Wat is de ecologische voetafdruk van die inefficiente accu's? En dan heb ik het niet eens over de marginale invloed van particuliere auto's ten opzichte van wat 'de industrie' aan vervuiling teweegbrengt en we in die categorie veel effectiever het uitstoot probleem kunnen aanpakken.
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 30 november 2018 @ 11:56:16 #97
78918 SeLang
Black swans matter
pi_183454718
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 23:53 schreef BasEnAad het volgende:
Dus de rijken gaan in dure gesubsidieerde auto's rijden en de middenstand betaalt?

Dit
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_183454727
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 09:07 schreef nils7 het volgende:
Goed nieuws *O*
Nu nog kiezen uit de:
Ampera-e
Kona-e
Leaf
Model 3
Niro-e

De enige fatsoenlijke betaalbare elektrische auto's die de komende tijd leverbaar zijn.
Ik zou nog even wachten dan.
Ampera-e (geen navigatie en Opel :') )
Kona-e (qua prijs prima maar het blijft ene plastic bak van binnen+levertijd?)
Leaf (qua prijs prima maar het blijft ene plastic bak van binnen + verouderde systemen)
Model 3 (prima maar prijzig en levertijd?)
Niro-e (qua prijs prima maar het blijft ene plastic bak van binnen+levertijd?)

Ik zou even wachten op de Europese merken, Volkswagen I.D. serie, PSA en Volvo V40 wat allemaal volgend jaar komt.

Ik rij mijn Citroen in 2 jaar aan de kant en dan is het leuk elektrisch shoppen <O)
pi_183454741
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 11:53 schreef LorneMalvo het volgende:
Blijft toch bizar dat de enorm vervuilende electrische auto als een heilige graal wordt gezien in de hele klimaatdiscussie. Hoe wordt electriciteit opgewekt? Wat is de ecologische voetafdruk van die inefficiente accu's? En dan heb ik het niet eens over de marginale invloed van particuliere auto's ten opzichte van wat 'de industrie' aan vervuiling teweegbrengt en we in die categorie veel effectiever het uitstoot probleem kunnen aanpakken.
Elektriciteit kan je schoon opwekken, diesel en benzine niet. Ik zou letterlijk 8 maanden per jaar mijn elektrische auto thuis kunnen opladen aan eigen zonnestroom. Scheelt wel dat ik weinig rij en thuis werk, de auto stat dus overdag ook veel thuis op m'n oprit.
pi_183454757
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 11:52 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Omdat men zich als doel heeft gesteld om de brandstofauto uit te faseren vanaf 2030.
Wil je iedereen op elektrisch (en waterstof brandstofcel = ook elektrisch) krijgen dan is een subsidie een prima stimulans. Daarna zal de markt het zelf moeten oplossen
Dus iemand die een tweede hands koopt doet niet mee om te milieu te sparen. Al zou die subsidie naar ratio zijn. Als die subsidie natuurlijk echt bedoeld is om mensen van de benzine af te krijgen. Heel rechts gaat door het lint als het om het sociaal stelsel gaat maar dit soort vormen van subsidie vinden ze geweldig.
pi_183454788
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 november 2018 11:58 schreef Cherni het volgende:

[..]

Dus iemand die een tweede hands koopt doet niet mee om te milieu te sparen. Al zou die subsidie naar ratio zijn. Als die subsidie natuurlijk echt bedoeld is om mensen van de benzine af te krijgen. Heel rechts gaat door het lint als het om het sociaal stelsel gaat maar dit soort vormen van subsidie vinden ze geweldig.
Naarmate er meer nieuwe elektrische auto's op de markt komen, komen er ook vanzelf meer 2e-hands elektrische auto's op de markt en zal het aandeel van brandstofauto's vanzelf afnemen.
Auto's gaan gemiddeld zo'n 10,2 jaar mee in Nederland.

Je houdt met een gebruikte elektrische auto tot 2025 wel hetzelfde voordeel met de wegenbelasting. Daarnaast rij je zo'n 4 tot 5km op 1kWh, ofwel 4,2 tot 5,25 cent per km, zolang je maar thuis kan laden.

Voor mij zou het nog goedkoper zijn, 8 maand per jaar laad ik gratis.
  vrijdag 30 november 2018 @ 12:06:59 #102
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_183454886
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 11:56 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Ik zou nog even wachten dan.
Ampera-e (geen navigatie en Opel :') )
Kona-e (qua prijs prima maar het blijft ene plastic bak van binnen+levertijd?)
Leaf (qua prijs prima maar het blijft ene plastic bak van binnen + verouderde systemen)
Model 3 (prima maar prijzig en levertijd?)
Niro-e (qua prijs prima maar het blijft ene plastic bak van binnen+levertijd?)

Ik zou even wachten op de Europese merken, Volkswagen I.D. serie, PSA en Volvo V40 wat allemaal volgend jaar komt.

Ik rij mijn Citroen in 2 jaar aan de kant en dan is het leuk elektrisch shoppen <O)
2021 zou prima passen, loopt m'n (prive) lease van m'n huidige Niro af c_/

quote:
19s.gif Op vrijdag 30 november 2018 09:57 schreef Gunner het volgende:

[..]

De model 3 leverbaar? Wat? Rijden die uberhaupt al in Nederland? :?

[..]

Weet je wat een schande is? Dat de overheid miljoenen subsidies heeft gegeven aan ondernemers en leaserijders voor auto's die nooit opgeladen worden en daarmee zoveel meer co2 uitstoten (zware bakken zoals de metsubsidie foutlander) dan auto's waar echt bakken met BPM over betaald moeten worden. Echt het meest foute wat de overheid de afgelopen jaren heeft uitgevoerd :r

Den haag: "Nee dat zagen we echt niet aankomen hoor" 8)7
Ze staan al in de showrooms dus hoe lang zal het nog zijn.
https://www.autojunk.nl/2(...)oductie-in-amsterdam
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 30 november 2018 @ 12:10:10 #103
78918 SeLang
Black swans matter
pi_183454933
Waar ik op zit te wachten zijn zelfrijdende auto's die je gewoon online bestelt als je ze nodig hebt. Dat kan heel goedkoop want geen chauffeur die een inkomen moet verdienen en super efficiënte benutting van kapitaal, aangezien die auto 24/7 wordt gebruikt.

Geen vaste kosten meer, geen parkeerproblemen, etc.

Dat zou dus echt spotgoedkoop moeten kunnen, vergeleken met de kosten van een eigen auto. Al zal de overheid dat natuurlijk wel weer zwaar gaan belasten als dit over ~10 jaar realiteit is.

Mijn auto wordt vaak maanden achtereen niet gebruikt dus hartstikke zonde van het geld, maar voor die paar keer dat ik hem wil gebruiken is huren dan weer teveel gedoe...
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_183454938
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 11:57 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Elektriciteit kan je schoon opwekken, diesel en benzine niet. Ik zou letterlijk 8 maanden per jaar mijn elektrische auto thuis kunnen opladen aan eigen zonnestroom. Scheelt wel dat ik weinig rij en thuis werk, de auto stat dus overdag ook veel thuis op m'n oprit.
Het opwekken kán relatief schoon. In jouw specifieke geval, met bij wijze van spreken een voetbalveld aan zonnenpanelen, kun je 1 auto 8 maanden opladen. Niet eens een jaar en je gebruikt de auto nog weinig ook. Voordat elektriciteit grootschalig schoon opgewekt wordt op een redelijk efficiënte manier zijn we misschien wel 100 jaar verder. Zeker gelet op dat de vervuilende opwekkers momenteel nog volop draaien en echt niet zo maar gesloten gaan worden. Dit alles nog los van het zeer vervuilende en inefficiënte accu materiaal
pi_183454978
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 november 2018 12:10 schreef LorneMalvo het volgende:

[..]

Het opwekken kán relatief schoon. In jouw specifieke geval, met bij wijze van spreken een voetbalveld aan zonnenpanelen, kun je 1 auto 8 maanden opladen. Niet eens een jaar en je gebruikt de auto nog weinig ook. Voordat elektriciteit grootschalig schoon opgewekt wordt op een redelijk efficiënte manier zijn we misschien wel 100 jaar verder. Zeker gelet op dat de vervuilende opwekkers momenteel nog volop draaien en echt niet zo maar gesloten gaan worden. Dit alles nog los van het zeer vervuilende en inefficiënte accu materiaal
Een voetbalveld panelen is onzin.

Stel, ik rij 20.000km per jaar in een elektrische auto die 4km rijdt op een kWh (heel realistisch, Tesla haalt ook wel 5km op een kWh).

Dan heb ik per jaar 5.000kWh aan stroom nodig.
Ik wek jaarlijks meer dan 16.000kWh aan stroom op met mijn panelen. Niet op een voetbalveld maar gewoon op m'n dak.

Ik heb me nog maar kortgeleden aangemeld bij PVOutput en het is winter maar toch alweer 8,7kWh opgewekt vandaag. En deze maanden reken ik niet tot die 8 maanden dat ik elektrisch kan rijden op m'n zonnepanelen:

https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=70798&sid=62890

Op een goede dag in mei/juni lever ik meer dan 100kWh per dag terug.

[ Bericht 7% gewijzigd door TheFreshPrince op 30-11-2018 12:21:05 ]
pi_183455103
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 11:57 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Elektriciteit kan je schoon opwekken, diesel en benzine niet. Ik zou letterlijk 8 maanden per jaar mijn elektrische auto thuis kunnen opladen aan eigen zonnestroom. Scheelt wel dat ik weinig rij en thuis werk, de auto stat dus overdag ook veel thuis op m'n oprit.
Jij hebt die mogelijkheid, maar voor het overgrote deel van de bevolking is die mogelijkheid niet aanwezig.
Probeer je eens in te leven in mensen die niet een vrijstaand huis wonen, niet een eigen oprit hebben en die gewoon naar hun werk moeten overdag.
Niet veel mensen kunnen even 35.000¤ op tafel leggen voor een auto, een warmtepomp en 50 zonnepanelen.
pi_183455155


[ Bericht 100% gewijzigd door Klepper272 op 30-11-2018 12:27:49 ]
pi_183455180
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 12:22 schreef Klepper272 het volgende:

[..]

Jij hebt die mogelijkheid, maar voor het overgrote deel van de bevolking is die mogelijkheid niet aanwezig.
Probeer je eens in te leven in mensen die niet een vrijstaand huis wonen, niet een eigen oprit hebben en die gewoon naar hun werk moeten overdag.
Niet veel mensen kunnen even 35.000¤ op tafel leggen voor een auto, een warmtepomp en 50 zonnepanelen.
Dat ontken ik ook niet.
Toch zal dat wel de eerste groep zijn die de overstap maakt naar een elektrische auto.

Tussen 2025 en 2030 verwacht men geen prijsverschil meer tussen een elektrische- of brandstofauto, je hebt dan een range vanaf zo'n 400km in de goedkope modellen.

Het vervelende is dan ook niet zo dat elektrische auto's nu nog zo duur zijn en dat alleen "de elite" het kan betalen, het vervelende is dat iedereen die geen geld heeft voor een elektrische auto wel de subsidies gaat opbrengen.

Ik heb daar in de OP geen mening over gegeven, dat lijkt me ook niet nodig.

Dit is een typische VVD benadering, maar blijkbaar vonden we het nodig om die 3x een kabinet te laten vormen.
pi_183455204
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 12:28 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Dat ontken ik ook niet.
Toch zal dat wel de eerste groep zijn die de overstap maakt naar een elektrische auto.

Tussen 2025 en 2030 verwacht men geen prijsverschil meer tussen een elektrische- of brandstofauto, je hebt dan een range vanaf zo'n 400km in de goedkope modellen.

Het vervelende is dan ook niet zo dat elektrische auto's nu nog zo duur zijn en dat alleen "de elite" het kan betalen, het vervelende is dat iedereen die geen geld heeft voor een elektrische auto wel de subsidies gaat opbrengen.

Ik heb daar in de OP geen mening over gegeven, dat lijkt me ook niet nodig.

Dit is een typische VVD benadering, maar blijkbaar vonden we het nodig om die 3x een kabinet te laten vormen.
Wel klasse dat je in ieder geval wel inziet dat juist die subsidie opgebracht word door mensen die niet instaat zijn een elektrische auto te kopen. En wanneer zij dat wel kunnen is die vorm van subsidie inmiddels al afgeschaft.
pi_183455205
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 12:28 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Dat ontken ik ook niet.
Toch zal dat wel de eerste groep zijn die de overstap maakt naar een elektrische auto.

Tussen 2025 en 2030 verwacht men geen prijsverschil meer tussen een elektrische- of brandstofauto, je hebt dan een range vanaf zo'n 400km in de goedkope modellen.

Het vervelende is dan ook niet zo dat elektrische auto's nu nog zo duur zijn en dat alleen "de elite" het kan betalen, het vervelende is dat iedereen die geen geld heeft voor een elektrische auto wel de subsidies gaat opbrengen.

Ik heb daar in de OP geen mening over gegeven, dat lijkt me ook niet nodig.

Dit is een typische VVD benadering, maar blijkbaar vonden we het nodig om die 3x een kabinet te laten vormen.
^O^
  vrijdag 30 november 2018 @ 12:34:19 #111
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_183455245
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 12:06 schreef nils7 het volgende:
Ze staan al in de showrooms dus hoe lang zal het nog zijn.
https://www.autojunk.nl/2(...)oductie-in-amsterdam
Ook nog maar recent dus.
Nou voor de kofferbak hoef je het niet te doen zie ik :D
  vrijdag 30 november 2018 @ 12:37:57 #112
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_183455296
quote:
Je efficiency valt nog wat tegen :P
Dan kan je wel 100 panelen hebben liggen maar dat is dan wel een belangrijke factor.
pi_183455297
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 november 2018 12:31 schreef Cherni het volgende:

[..]

Wel klasse dat je in ieder geval wel inziet dat juist die subsidie opgebracht word door mensen die niet instaat zijn een elektrische auto te kopen. En wanneer zij dat wel kunnen is die vorm van subsidie inmiddels al afgeschaft.
Ik mag dan wel behoren tot de doelgroep van de VVD, ik ben al jaren lid van de SP :7

Maarja, in dit soort discussies is er voor ieder standpunt wel wat te zeggen.

De ontwikkeling van elektrische auto's is niet meer te stuiten, ieder automerk investeert forse bedragen, meer-en-meer landen stimuleren het en hebben een verbod op de verkoop van nieuwe brandstofauto's na 2025 of 2030.

Dat is een nieuwe realiteit.
Aan één kant heel interessant.

Komt nog bij dat ik geloof dat het autobezit gaat afnemen omdat de autonome auto straks het autobezit voor een groot deel overbodig maakt. Maar dat is een topic op zich...
pi_183455314
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 12:10 schreef SeLang het volgende:
Waar ik op zit te wachten zijn zelfrijdende auto's die je gewoon online bestelt als je ze nodig hebt. Dat kan heel goedkoop want geen chauffeur die een inkomen moet verdienen en super efficiënte benutting van kapitaal, aangezien die auto 24/7 wordt gebruikt.

Geen vaste kosten meer, geen parkeerproblemen, etc.

Dat zou dus echt spotgoedkoop moeten kunnen, vergeleken met de kosten van een eigen auto. Al zal de overheid dat natuurlijk wel weer zwaar gaan belasten als dit over ~10 jaar realiteit is.

Mijn auto wordt vaak maanden achtereen niet gebruikt dus hartstikke zonde van het geld, maar voor die paar keer dat ik hem wil gebruiken is huren dan weer teveel gedoe...
Daar heb ik al 3 jaar een topic over lopen ;)

PTA / stelling: einde van het autobezit is nabij

Ik ben behoorlijk onder de indruk van de vorderingen bij Waymo.
pi_183455371
quote:
19s.gif Op vrijdag 30 november 2018 12:37 schreef Gunner het volgende:

[..]

Je efficiency valt nog wat tegen :P
Dan kan je wel 100 panelen hebben liggen maar dat is dan wel een belangrijke factor.
Dat is eenvoudig te verklaren ;)

Ik heb 25 panelen op de voorkant (zuid) liggen, die doen het rond deze tijd nog heel prima.
Daarbij liggen er 16 op oost en 16 op west van de garage, de dagen zijn kort dus die doen niet zoveel meer in deze 4 maanden, al pakt west nog best wat kWh's mee vandaag.

En op noord liggen er ook nog 11. Per paneel nog altijd goed voor zo'n 50% van de jaaropbrengst van panelen op het zuiden. En bij bewolkt weer (diffuus) doen ze het vrijwel net zo goed als zuid en is het mooi een extraatje om m'n standby stroom op te wekken.

Een beter dak heb ik niet, dus het is wat het is ;)
  vrijdag 30 november 2018 @ 12:44:47 #116
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_183455417
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 12:42 schreef MaGNeT het volgende:
Een beter dak heb ik niet, dus het is wat het is ;)
Is ook zo, was ook meer grappig bedoelt. 2018 was verder een puik jaar.
pi_183455453
quote:
19s.gif Op vrijdag 30 november 2018 12:44 schreef Gunner het volgende:

[..]

Is ook zo, was ook meer grappig bedoelt. 2018 was verder een puik jaar.
Ja, niets te klagen, nu in November al over de 385kWh.
Oktober zelfs over de 1000kWh... echt bizar...
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 30 november 2018 @ 12:49:44 #118
78918 SeLang
Black swans matter
pi_183455482
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 12:46 schreef MaGNeT het volgende:

Oktober zelfs over de 1000kWh... echt bizar...
Dat is ongeveer mijn verbruik voor het hele jaar. Inclusief verwarming en warm water (geen gas hier)
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_183455649
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 november 2018 12:49 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dat is ongeveer mijn verbruik voor het hele jaar. Inclusief verwarming en warm water (geen gas hier)
Dat wordt in mijn woning wat lastiger, ook geen gas hier ;)
Vorige bewoners verbruikten zo'n 1400m3 aardgas per jaar, ik kom naar verwachting op zo'n 3000kWh voor verwarmen en warm water.

Maar goed, 1400m3 aardgas is ¤910 en 3000kWh is ¤630 dus dat scheelt alweer iets. Overdag wek ik ook nog wat stroom op dus zolang de zon schijnt verbruik ik dat deels direct op in de warmtepomp.

[ Bericht 10% gewijzigd door TheFreshPrince op 30-11-2018 13:08:14 ]
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 30 november 2018 @ 13:12:51 #120
78918 SeLang
Black swans matter
pi_183455836
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 13:00 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Dat wordt in mijn woning wat lastiger, ook geen gas hier ;)
Vorige bewoners verbruikten zo'n 1400m3 aardgas per jaar, ik kom naar verwachting op zo'n 3000kWh voor verwarmen en warm water.

Maar goed, 1400m3 aardgas is ¤910 en 3000kWh is ¤630 dus dat scheelt alweer iets. Overdag wek ik ook nog wat stroom op dus zolang de zon schijnt verbruik ik dat deels direct op in de warmtepomp.

Mijn hele energiekosten (incl vastrecht) zijn 2 tientjes per maand of zo. Ik ben natuurlijk wel de helft van het jaar op reis.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_183455889
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 13:12 schreef SeLang het volgende:

[..]

Mijn hele energiekosten (incl vastrecht) zijn 2 tientjes per maand of zo. Ik ben natuurlijk wel de helft van het jaar op reis.
Mijn voorschot is ¤5 per maand en krijg zo'n ¤900 per jaar terug (eigenlijk ¤840 na verrekening voorschot) met dank aan de zon.
GreenChoice betaalt hier ¤0,11 per terug geleverde kWh.
pi_183455952
Bmw i8. :@
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 30 november 2018 @ 13:24:03 #123
78918 SeLang
Black swans matter
pi_183456029
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 13:15 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Mijn voorschot is ¤5 per maand en krijg zo'n ¤900 per jaar terug (eigenlijk ¤840 na verrekening voorschot) met dank aan de zon.
GreenChoice betaalt hier ¤0,11 per terug geleverde kWh.
Cool! ^O^

Ik heb helaas maar 5 Watt capaciteit.
Toch genoeg om 5 maanden op te leven als enige energiebron :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_183456036
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 12:12 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ik heb me nog maar kortgeleden aangemeld bij PVOutput en het is winter maar toch alweer 8,7kWh opgewekt vandaag.
Update: nu al 12,6kWh
pi_183456070
quote:
10s.gif Op vrijdag 30 november 2018 13:24 schreef SeLang het volgende:

[..]

Cool! ^O^

Ik heb helaas maar 5 Watt capaciteit.
Toch genoeg om 5 maanden op te leven als enige energiebron :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Haha, dat is wel stoer! Ik ben niet zo van het reizen maar stiekem wel een beetje jaloers op mensen die de achterdeur op slot doen en maandenlang weg zijn.

M'n fretten zouden het wel tof vinden denk ik :P
  vrijdag 30 november 2018 @ 13:27:44 #126
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_183456095
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 12:38 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Daar heb ik al 3 jaar een topic over lopen ;)

PTA / stelling: einde van het autobezit is nabij

Ik ben behoorlijk onder de indruk van de vorderingen bij Waymo.
Daar gaat het uiteindelijk wel naar toe.
Autobezit is ook vrij duur voor het gemiddelde uurtje waarvoor we hem per dag maar nodig hebben.

Je merkt het in de US al met Uber.
Ideaal binnen 2 minuten (in drukke gebieden) komt er 1 voor rijden en zet je af waar je wil.

Denk dat autobezit nog wel blijft, zat mensen die dat niet kunnen of willen opgeven maar het is een uitkomst voor mensen in het OV en er zullen zat mensen zijn die de auto de deur uit doen.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_183456104
quote:
10s.gif Op vrijdag 30 november 2018 13:24 schreef SeLang het volgende:

[..]

Cool! ^O^

Ik heb helaas maar 5 Watt capaciteit.
Toch genoeg om 5 maanden op te leven als enige energiebron :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op wie moet ik meer jaloers zijn?
Hmm, lastige keuze. ;)

Nu weer ontopic aub :7
  vrijdag 30 november 2018 @ 13:29:36 #128
286575 Roces18
Chef de party
pi_183456128
Subsidie en het rondpompfeestje is weer rond hoor. Geef mijn belasting alleen aan overheidszaken aub. Niet aan idealistische consumentenpropaganda. En niet eens weten hoe slecht voor het milieu al die nieuwe auto's zijn om nog maar te zwijgen over die accu's. Kan je beter oude auto's oprijden!!!!! Korte termijndenkers
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_183456149
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 13:27 schreef nils7 het volgende:

[..]

Daar gaat het uiteindelijk wel naar toe.
Autobezit is ook vrij duur voor het gemiddelde uurtje waarvoor we hem per dag maar nodig hebben.

Je merkt het in de US al met Uber.
Ideaal binnen 2 minuten (in drukke gebieden) komt er 1 voor rijden en zet je af waar je wil.

Denk dat autobezit nog wel blijft, zat mensen die dat niet kunnen of willen opgeven maar het is een uitkomst voor mensen in het OV en er zullen zat mensen zijn die de auto de deur uit doen.
In de grote steden zal het sowieso erg snel rendabel zijn, gebrek aan parkeerruimte en het OV brengt je niet altijd waar je moet zijn zonder 2x over te stappen.

Hier op het platteland (naja, dorp met ~5000 inwoners) heb je toch vaak wat ritjes van 20-30km naar een grotere plaats / stad als je wat speciaals nodig hebt maar kan je vaak wel weer je auto gewoon voor of naast de woning kwijt. In mijn straat staan er soms helemaal geen auto's bij de weg, iedereen heeft een eigen oprit.
pi_183456203
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 00:03 schreef Elfletterig het volgende:
In 2011 kocht ik een zeer zuinige eco-dieselauto. Omdat ik die energiebewuste (maar duurdere) keuze maakte, hoefde ik tot 2014 geen wegenbelasting te betalen. Inmiddels is het 2018 en ben ik een milieucrimineel. Als Duitsland z'n plannen doordrukt, kan ik straks diverse steden niet eens meer in met m'n auto.

De overheid toont zich hoogst onbetrouwbaar. Je moet maar net het geld hebben om een nieuwe auto te schaffen. En om een 7 jaar oude diesel (die inmiddels amper nog wat waard is) in te ruilen voor een nog oudere benzineauto is ook zo wat...

Omdat ik werk in mijn woonplaats gebruik ik mijn auto weinig. Daarom kan er wat mij betreft niet snel genoeg een kilometerheffing of spitsheffing komen. Het is bizar dat je als automobilist moet betalen voor het bezit van een auto, in plaats van voor het gebruik en de milieuvervuiling.
Ben ik het eens met je eens.
"Pools are perfect for holding water"
pi_183456232
Die elektrische rottingen, die overigens net zo vervuilend zijn voor het milieu worden ons door de strot geduwd.
En de 'midden' inkomens mogen voor de kosten opdraaien, zoals altijd, omdat daar heel Nederland op draaid.
pi_183456269
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 13:29 schreef Roces18 het volgende:
Subsidie en het rondpompfeestje is weer rond hoor. Geef mijn belasting alleen aan overheidszaken aub. Niet aan idealistische consumentenpropaganda. En niet eens weten hoe slecht voor het milieu al die nieuwe auto's zijn om nog maar te zwijgen over die accu's. Kan je beter oude auto's oprijden!!!!! Korte termijndenkers
Dat verhaal van die accu's en slecht voor het milieu komt vrijwel iedere keer weer terug. Dat is deels correct.

Het oppompen van 96.000.000 (!) vaten ruwe olie per dag is echter ook geen aanwinst voor het milieu en toch zie ik diezelfde mensen met het grootste gemak iedere dag weer in zo'n olieverbrander stappen.

Elektrische auto's hebben voordelen, geen oliewissel, geen distributieset, geen uitlaten, langere levensduur remmen. De grondstoffen in de accu's zijn gewild en prima recyclebaar, zoals andere grondstoffen bij autodemontage bedrijven nu ook al teruggewonnen worden.
pi_183457014
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 23:53 schreef BasEnAad het volgende:
Dus de rijken gaan in dure gesubsidieerde auto's rijden en de middenstand betaalt?

Het is trouwens als zo ver: https://www.telegraaf.nl/(...)esla-slurpt-subsidie
Zoek je even op wat middenstand betekent? Dank je wel!
pi_183457093
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 november 2018 12:31 schreef Cherni het volgende:

[..]

Wel klasse dat je in ieder geval wel inziet dat juist die subsidie opgebracht word door mensen die niet instaat zijn een elektrische auto te kopen. En wanneer zij dat wel kunnen is die vorm van subsidie inmiddels al afgeschaft.
Dan pakken ze het openbaar vervoer maar. Dat subsidiëren de rijken al decennia lang.

(Altijd grappig hoe een klein deeltje uit een groot systeem steeds maar weer wordt gebruikt om onrecht aan te tonen die niet bestaat)
pi_183457116
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 13:35 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Dat verhaal van die accu's en slecht voor het milieu komt vrijwel iedere keer weer terug. Dat is deels correct.

Het oppompen van 96.000.000 (!) vaten ruwe olie per dag is echter ook geen aanwinst voor het milieu en toch zie ik diezelfde mensen met het grootste gemak iedere dag weer in zo'n olieverbrander stappen.

Elektrische auto's hebben voordelen, geen oliewissel, geen distributieset, geen uitlaten, langere levensduur remmen. De grondstoffen in de accu's zijn gewild en prima recyclebaar, zoals andere grondstoffen bij autodemontage bedrijven nu ook al teruggewonnen worden.
Laten we eerst de hele wereld op één niveau qua uitstoot krijgen, wij hebben maar een heel klein stukje lucht boven ons land en dan toch weer voorop willen lopen, het wordt en is een hele industrie, net als de asiel/migranten industrie die degenen die het mogen betalen heel veel geld kosten.... belasting geld wel te verstaan.
Wat mij betreft, ik ben één van die betalers, helaas geen profiteur van één van de industrieën, blijven we op het niveau waar we nu opzitten tot de rest is bijgetrokken. Ik begin er genoeg van te krijgen.
  vrijdag 30 november 2018 @ 14:15:15 #136
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_183457121
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 november 2018 14:09 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Zoek je even op wat middenstand betekent? Dank je wel!
Klopt het had middenklasse moeten zijn.
pi_183457166
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 12:22 schreef Klepper272 het volgende:

[..]

Jij hebt die mogelijkheid, maar voor het overgrote deel van de bevolking is die mogelijkheid niet aanwezig.
Probeer je eens in te leven in mensen die niet een vrijstaand huis wonen, niet een eigen oprit hebben en die gewoon naar hun werk moeten overdag.
Niet veel mensen kunnen even 35.000¤ op tafel leggen voor een auto, een warmtepomp en 50 zonnepanelen.
maar dit is toch gewoon ouderwets denken. Die auto's is een goede stap, en dan tegelijk zorgen voor groene stroom en het is toch prima.
  vrijdag 30 november 2018 @ 14:17:36 #139
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_183457173
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 11:50 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Waarom zou er subsidie moeten zitten op een gebruikte auto?
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 november 2018 11:51 schreef Cherni het volgende:
[..]
Waarom op een Waarom op een nieuwe
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 11:52 schreef MaGNeT het volgende:
[quote]0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 11:52 schreef MaGNeT het volgende:[..]Omdat men zich als doel heeft gesteld om de brandstofauto uit te faseren vanaf 2030.
Zie hier de discussie in een notendop. Het spelen met willekeur.

Omdat "men" zich ten doel heeft gesteld de markt te manipuleren gaat men draaien aan knopjes zonder dat duidelijk is wat dat veroorzaakt. Regeltjes maken die huidige auto's 'onbruikbaar' maakt en nieuwe auto's grotendeels onbereikbaar. Ik vind het onacceptabel dat overheden op deze wijze de "ontluikende" industrie subsidieert.
quote:
Wil je iedereen op elektrisch (en waterstof brandstofcel = ook elektrisch) krijgen dan is een subsidie een prima stimulans. Daarna zal de markt het zelf moeten oplossen
De gedachte dat de subsidie ten goede komt aan de "eindgebruiker" is sws een illusie.
De susidie is er vooral om dat "veel te dure" spul verkocht te krijgen.

Wanneer je werkelijk een keuze wil voorschotelen moet er qua (gebruiks)kosten geen verschil zijn, het verschil moet zitten in de gebruikswaarde. Pas dan heb je marktwerking.

Marktwerking is niet een kwestie van opgelegde prijs door de overheid maar één die de door markt wordt bepaald met wat de consument voor de geboden "nutbaarheid" moet/wil/kan betalen.
In dat perspectief is een elektrisch voertuig veelbelovend maar nog niet gereed om te (kunnen) concurreren. De enige taak die een overheid heeft is toetsen of een nieuwe op de markt komend voertuig voldoet aan de wettelijke eisen en niet om reeds goedgekeurde vehikels van de markt te verwijderen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_183457231
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 november 2018 14:17 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

maar dit is toch gewoon ouderwets denken. Die auto's is een goede stap, en dan tegelijk zorgen voor groene stroom en het is toch prima.
Waar denk ik ouderwets?
Ik stel alleen dat het niet iedereen in een bevoorrechte positie verkeert als desbetreffende user.
Het is ook geen aanval, maar een constatering.
pi_183457441
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 00:03 schreef Elfletterig het volgende:
In 2011 kocht ik een zeer zuinige eco-dieselauto.
Eco-diesel meet

pi_183457551
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 14:17 schreef Vallon het volgende:

Zie hier de discussie in een notendop. Het spelen met willekeur.

Omdat "men" zich ten doel heeft gesteld de markt te manipuleren gaat men draaien aan knopjes zonder dat duidelijk is wat dat veroorzaakt. Regeltjes maken die huidige auto's 'onbruikbaar' maakt en nieuwe auto's grotendeels onbereikbaar. Ik vind het onacceptabel dat overheden op deze wijze de "ontluikende" industrie subsidieert.

[..]

De gedachte dat de subsidie ten goede komt aan de "eindgebruiker" is sws een illusie.
De susidie is er vooral om dat "veel te dure" spul verkocht te krijgen.

Wanneer je werkelijk een keuze wil voorschotelen moet er qua (gebruiks)kosten geen verschil zijn, het verschil moet zitten in de gebruikswaarde. Pas dan heb je marktwerking.

Marktwerking is niet een kwestie van opgelegde prijs door de overheid maar één die de door markt wordt bepaald met wat de consument voor de geboden "nutbaarheid" moet/wil/kan betalen.
In dat perspectief is een elektrisch voertuig veelbelovend maar nog niet gereed om te (kunnen) concurreren. De enige taak die een overheid heeft is toetsen of een nieuwe op de markt komend voertuig voldoet aan de wettelijke eisen en niet om reeds goedgekeurde vehikels van de markt te verwijderen.
Zeer goede post. Dit inzicht zie je zelden, zeker niet bij hen die gebruikmaken van de subsidie. Ook op het techneutenforum ben ik dit nog nooit tegengekomen.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_183457631
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 november 2018 14:29 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Eco-diesel meet

[ afbeelding ]
Leuk plaatje, maar wat wil je hier mee zeggen?
pi_183457659
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 14:17 schreef Vallon het volgende:

[..]

[..]

[..]

Zie hier de discussie in een notendop. Het spelen met willekeur.

Omdat "men" zich ten doel heeft gesteld de markt te manipuleren gaat men draaien aan knopjes zonder dat duidelijk is wat dat veroorzaakt. Regeltjes maken die huidige auto's 'onbruikbaar' maakt en nieuwe auto's grotendeels onbereikbaar. Ik vind het onacceptabel dat overheden op deze wijze de "ontluikende" industrie subsidieert.

[..]

De gedachte dat de subsidie ten goede komt aan de "eindgebruiker" is sws een illusie.
De susidie is er vooral om dat "veel te dure" spul verkocht te krijgen.

Wanneer je werkelijk een keuze wil voorschotelen moet er qua (gebruiks)kosten geen verschil zijn, het verschil moet zitten in de gebruikswaarde. Pas dan heb je marktwerking.

Marktwerking is niet een kwestie van opgelegde prijs door de overheid maar één die de door markt wordt bepaald met wat de consument voor de geboden "nutbaarheid" moet/wil/kan betalen.
In dat perspectief is een elektrisch voertuig veelbelovend maar nog niet gereed om te (kunnen) concurreren. De enige taak die een overheid heeft is toetsen of een nieuwe op de markt komend voertuig voldoet aan de wettelijke eisen en niet om reeds goedgekeurde vehikels van de markt te verwijderen.
Accu's worden 10 tot 15% goedkoper per jaar, per kWh opslagcapaciteit.
Dat komt deels omdat de opslagcapaciteit groeit, deels door schaalgrootte, deels door nieuwe technieken, grotere cellen (ipv het veelgebruikte 18650 cel-formaat).

Dat maakt dat elektrische auto's tussen 2025 en 2030 het punt gaan bereiken dat ze even duur zijn als een brandstof equivalent. Op dat moment zijn subsidies niet langer nodig.

Ook neemt om diezelfde reden de actieradius toe op een volle lading.

Dus ja, op dit moment is een elektrische auto voor velen buiten bereik, met de subsidie wordt het iets beter en tussen 2025 en 2030 zal iemand die een brandstofauto kan betalen ook een elektrische variant kunnen aanschaffen, zonder subsidie.

En ja, je kan in je oude brandstofwagen blijven rijden maar het wordt duurder, veel duurder.

Het zijn verwachtingen die deels gebaseerd zijn op historische gegevens en deels op aankondigingen van de grote autofabrikanten die full electric gaan.
Misschien geloof je er niet in, tsja... geloof is altijd iets persoonlijks ;) Maar na alles wat ik gelezen heb vertrouw ik er wel op dat het uit gaat komen.
pi_183457850
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 14:35 schreef Klepper272 het volgende:

Leuk plaatje, maar wat wil je hier mee zeggen?




Weleens bij stilgestaan wat voor milieuschade er wordt aangericht bij minen van grondstoffen voor de productie van windmolens?

Elektriciteit schone energie noemen is niet correct
Misschien zou je het minder milieubelastend kunnen noemen.

https://www.theguardian.c(...)th-village-pollution
https://i.dailymail.co.uk(...)05DC-625_634x286.jpg
pi_183457961
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 14:32 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Zeer goede post. Dit inzicht zie je zelden, zeker niet bij hen die gebruikmaken van de subsidie. Ook op het techneutenforum ben ik dit nog nooit tegengekomen.
Niet echt. De subsidie is bedoeld om iets over het dode punt te krijgen. Als subsidie langdurig nodig is, is er iets mis. Is het beperkt nodig dan is het succesvol.
pi_183458017
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 14:45 schreef Klepper272 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Weleens bij stilgestaan wat voor milieuschade er wordt aangericht bij minen van grondstoffen voor de productie van windmolens?

Elektriciteit schone energie noemen is niet correct
Misschien zou je het minder milieubelastend kunnen noemen.

https://www.theguardian.c(...)th-village-pollution
https://i.dailymail.co.uk(...)05DC-625_634x286.jpg
Voor het staal en aluminium in auto's is dat niet anders...

En zoek voor de gein eens op plaatjes van uranium mijnen... ook kerncentrales zijn niet schoon... en dan nog al het staal en beton wat nodig is voor de bouw...

Consumeren is vervuilend.
pi_183458095
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 14:54 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Voor het staal en aluminium in auto's is dat niet anders...

En zoek voor de gein eens op plaatjes van uranium mijnen... ook kerncentrales zijn niet schoon... en dan nog al het staal en beton wat nodig is voor de bouw...

Consumeren is vervuilend.
Staal en aluminium heb je ook voor elektrische auto's nodig.
Klopt, kernenergie is ook niet schoon en waterkracht energie is ook niet schoon.

Heb je desbetreffende artikelen gelezen ?

Consumeren is vervuilen idd.

Mijn plaatjes waren een reactie op een nietszeggend plaatje.
Echter ik heb bronnen en de context er bij geleverd.
pi_183458127
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 14:58 schreef Klepper272 het volgende:

[..]

Staal en aluminium heb je ook voor elektrische auto's nodig.
Auto's, ik noemde geen specifieke uitvoeringen ;)

quote:
Klopt, kernenergie is ook niet schoon en waterkracht energie is ook niet schoon.

Heb je desbetreffende artikelen gelezen ?

Consumeren is vervuilen idd.
Ik hoef ze niet te lezen, het is geen geheim dat het mijnen van grondstoffen niet overal met grote zorg voor de omgeving gebeurt ;)

Er zullen altijd nieuwe auto's geproduceerd en verkocht worden, alleen de aandrijving verandert.



[ Bericht 18% gewijzigd door TheFreshPrince op 30-11-2018 15:06:01 ]
pi_183458316
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 15:00 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Auto's, ik noemde geen specifieke uitvoeringen ;)

[..]

Ik hoef ze niet te lezen, het is geen geheim dat het mijnen van grondstoffen "niet overal met grote zorg voor de omgeving gebeurt"

Dat vind ik persoonlijk jammer dat je daar geen kennis van neemt.
Minen van Neodymium is onvergelijkbaar met het minen van bv ijzererts.

"niet overal met grote zorg voor de omgeving gebeurt" is in dit geval een understatement.

Neodymium is eveneens een grondstof die gebruikt word bij de productie van de Tesla model 3 motor.

https://www.reuters.com/a(...)dymium-idUSKCN1GO28I

[ Bericht 8% gewijzigd door Klepper272 op 30-11-2018 15:45:48 ]
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')