abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  woensdag 5 december 2018 @ 09:34:35 #176
221912 minilot
Puer aeternus
pi_183545178
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op woensdag 5 december 2018 09:30 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ben je niet bang voor een enorme relatiecrisis als je zulk groot nieuws zo lang verzwijgt? :@

Het zou hier denk ik bijna op een echtscheiding uitlopen als ik dat zou doen.
Ook als je zeker weet dat de ander het prachtig nieuws zal vinden en de reden voor het nog niet vertellen zit in het wachten tot je elkaar face to face ziet?
Mijnes zou daar in elk geval alle begrip voor hebben, dat weet ik zeker. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door minilot op 05-12-2018 10:05:10 ]
Wo ist der Fhrer, der mich fhrt?
  woensdag 5 december 2018 @ 09:37:37 #177
447051 Peejtur
www.reptielenclub.nl
pi_183545236
quote:

[..]

ben je niet bang voor een enorme relatiecrisis als je zulk groot nieuws zo lang verzwijgt? :@

Ik zou er idd niet blij van worden nee. Maar wie ben ik? :P
<a href="https://www.reptielenclub.nl" target="_blank" rel="nofollow">REPTIELENCLUB.NL</a>
pi_183545257
quote:
1s.gif Op woensdag 5 december 2018 09:34 schreef minilot het volgende:

[..]

Ook als je zeker weet dat de ander het prachtig nieuws zal vinden en de redden voor het nog niet vertellen zit in het wachten tot je elkaar face to face ziet?
Mijnes zou daar in elk geval alle begrip voor hebben, dat weet ik zeker. :)
da's mooi. Het is ook zeker niet zo dat mijn man een begriploze zak is ofzo. Maar nee, ik zou het zelf ook niet accepteren. Ik kan me vl dingen voorstellen, maar dt niet, sorry :P
disclaimer
Friettijdpietvoeding
  woensdag 5 december 2018 @ 09:50:55 #179
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_183545490
quote:

[..]

Huh? Nee het is eigenlijk nog niet in me opgekomen dat hij daar boos of berhaupt negatief over zou zijn. Totaal niet bij stil gestaan ook dat iemand zoiets dus liever over de telefoon zou horen dan over n paar weekjes wanneer je elkaar kan knuffelen.

We zijn allebei ook echt niet heel erg goed in digitaal of telefonisch contact en kunnen ook heel goed accepteren dat we soms echt ons eigen leven even zonder elkaar hebben, misschien dat het daarmee samen hangt.

Het is ook niet dat ik het voor mezelf doe dat ik het pas wil vertellen als we elkaar zien, maar eigenlijk omdat ik zonder nadenken er vanuit ging dat niemand zoiets over de telefoon wil vertellen/ horen. Zo'n speciaal moment komt misschien wel nooit meer. Kennelijk had ik dat hartstikke mis, maar ik denk eerlijk gezegd dat mijn vriend het prima vind het nu te horen en het ook geen punt vind over n paar weken. Hij is wat dat betreft eigenlijk ook heel makkelijk.
Ik daarentegen denk dat ik zelf juist behoorlijk scheef zou gaan als iemand mij zulk nieuws over de telefoon vertelt als ik zo ver weg ben :D

En drie weken is ook niet zo heel lang toch?

[ Bericht 1% gewijzigd door -Mellow- op 05-12-2018 10:00:52 ]
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  woensdag 5 december 2018 @ 10:07:42 #180
456899 VenusFlyTrap
Iemand een leuke quote?
pi_183545740
Jemig D-E, wat een stomme reactie!

Toen ik het vertelde op mijn werk kreeg ik van 2 teammanagers (5 schalen hoger dan ik) de vraag of baby gepland was. :')

Mellow, knap dat je 3 weken kan wachten!
aldus VenusFlytrap
pi_183545756
Jij kent m het beste, dus ik neem aan dat jij dat het beste kan inschatten. Dus als dit voor jullie beiden het fijnst is moet je het vooral zo doen natuurlijk.
disclaimer
Friettijdpietvoeding
pi_183545762
:D Ik heb het ook meer andersom, dat ik inderdaad zo in de wolken zou zijn dat het niet in me zou opkomen om te wachten met het vertellen! (Ja ok, als ie aan het einde van de dag weer thuis zou zijn, dan zou ik daar nog wel op wachten.)

Maar mijn lief en ik zijn ook veel meer aan elkaar vastgeplakt :') dus het komt nooit voor dat hij zo lang zo ver weg is en ik zo lang zou moeten wachten. Kan me ook wel voorstellen dat als ik daar over na zou denken, dat ik ook opeens zou willen wachten tot face-to-face, al had ik dan waarschijnlijk zelf een vliegtuig gepakt om hem daar te verrassen. ;) Het voelt dan toch raar om het 3 weken achter te houden als ik hem wel zou spreken over skype of telefoon. Want ik ben er zelf dan wel heel erg mee bezig.
  woensdag 5 december 2018 @ 10:56:26 #183
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_183546409
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 10:07 schreef VenusFlyTrap het volgende:
Jemig D-E, wat een stomme reactie!

Toen ik het vertelde op mijn werk kreeg ik van 2 teammanagers (5 schalen hoger dan ik) de vraag of baby gepland was. :')

Mellow, knap dat je 3 weken kan wachten!
Oh ja, die kreeg ik ook. Maar ik had al zoiets verwacht, blijkbaar is het een veelgestelde vraag :')
En ik had ook echt 2 streepjes tussen m'n sollicitatie en m'n eerste werkdag daar, dus ik zag wel aankomen dat iemand terug zou gaan rekenen en duidelijkheid wilde (ook al gaat hen dat helemaal niks aan) :@
#TeamXeDo
pi_183546576
Mijn antwoord op de vraag of het gepland was: kun je dat plannen dan?
  woensdag 5 december 2018 @ 11:16:09 #185
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_183546684
quote:
1s.gif Op woensdag 5 december 2018 11:08 schreef Cholula het volgende:
Mijn antwoord op de vraag of het gepland was: kun je dat plannen dan?
in de weer zijn met temperaturen en ovulatietesten tegenover een gescheurd condoom, en daartussenin zit weer een heel grijs gebied :D
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_183550056
Ik zou ‘t voor mezelf ook graag vertellen, die eerste weken zijn zo onzeker dat het me sowieso fijn lijkt om het er samen over te kunnen hebben ook al is hij er fysiek niet. Maar die keuze is aan jou natuurlijk.
  woensdag 5 december 2018 @ 15:00:35 #187
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_183550310
Ik had m net een tijdje aan de telefoon om het wel of niet thuiskomen met kerst te bespreken en omdat ik vandaag een huisbezichtiging had (we hebben waarschijnlijk een huis! *O*) En toen had ie t over n toekomstige baby.... toen kreeg ik toch wel ineens de neiging om het te zeggen. Maar ik vind het zo onpersoonlijk om m dan niet vast te kunnen houden enzo.

Morgen weet ie of ie met kerst kan komen, zo niet, dan ga ik toch misschien wel daarheen binnenkort.....
pi_183551588
Gefeliciteerd, Mellow!
Ik weet als geen ander hoe het is als je 2 streepjes plast en je partner niet bij je is. ;( Mijn man woonde destijds nog in het buitenland, dus ik moest het helaas wel over de telefoon vertellen.
  woensdag 5 december 2018 @ 18:17:10 #189
480396 Sisu
Oudgediende
pi_183553727
Ben even kwijt wie het nieuws dat ze zwanger is als verrassing wil houden voor vriendlief, maar wauw. Team stormqueen hier. Hoe nobel en romantisch je idee ook klinkt als partner zou ik dat ook absoluut niet trekken zeg.
Vind dat nogal een groot geheim om alleen te dragen.
Ben je niet bang dat hij het gevoel heeft zich buitengesloten te voelen? wat ik juist zo bijzonder vind van die eerste drie maanden is dat je het echt met zn 2en deelt. Dat het een geheim is die je samen draagt. Vond het zo mooi om bij elkaar te zijn , wetende dat ik een kind droeg, en de wereld om ons heen gewoon door ging alsof er niks verandert was terwijl onze wereld juist begon. #rozewolk

Gisteren, toen ik dochter van het kdv haalde zei de leidster:
* ro is er cht van overtuigd dat ze een zusje krijgt he.
- ja. Al sinds het prille begin. Ze heeft haar zelfs een naam gegeven.
* grappig. Ik heb juist sterk het gevoel dat het een jongetje is.
- ik lach en zeg: ik ook. Kun je gelijk even door channelen en kijken welke naam het wordt?
* bam. Noemt ze gewoon DE naam die voor mij op 1 staat.

Hoe bizar is dat? Echt geen standaard naam en ik heb het nog nooit uitgesproken bij ro. Alleen met manlief over de app via lijstjes die we delen.
Ik kan er gewoon niet over uit. Vond haar al super leuk maar nu is ze echt Mn Jomanda ;-D

[ Bericht 0% gewijzigd door Sisu op 05-12-2018 19:24:06 ]
Zonder hoop geen leven.
pi_183554061
Precies dat sisu.
Ik zou het never nooit geheim houden voor vriendlief.
Stel het gaat fout dan kun je ook samen het verdriet delen. En het idee van een geheimpje dat niemand anders weet O+
  woensdag 5 december 2018 @ 19:19:37 #191
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_183554858
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 18:17 schreef Sisu het volgende:
Ben even kwijt wie het nieuws dat ze zwanger is als verrassing wil houden voor vriendlief, maar wauw. Team stormqueen hier. Hoe nobel en romantisch je idee ook klinkt als partner zou ik dat ook absoluut niet trekken zeg.
Vind dat nogal een groot geheim om alleen te dragen.
Ben je niet bang dat hij het gevoel heeft zich buitengesloten te voelen? wat ik juist zo bijzonder vind van die eerste drie maanden is dat je het echt met zn 2en deelt. Dat het een geheim is die je samen draagt. Vond het zo mooi om bij elkaar te zijn , wetende dat ik een kind droeg, en de wereld om ons heen gewoon door ging alsof er niks verandert was terwijl onze wereld juist begon. #rozewolk

Ik ben er zeker van dat hij zich niet buitengesloten zal voelen en heel goed zal begrijpen dat ik het liever niet over de telefoon zeg. Maar ik weet niet zeker wat hij liever heeft dat ik doe.

De vorige keer vonden we het allebei eigenlijk vrij onprettig een geheim met ons mee te dragen en wilden we het van enthousiasme t liefst aan de hele wereld vertellen en dat deden we bijkans ook, wat resulteerde in dat ik meer mensen dan ik wilde moest vertellen dat ik een miskraam had gehad.

Ik vond het inderdaad wel heel mooi om samen te zijn wetende dat we een kind kregen, en we waren toen ook echt superverliefd de hele tijd. Maarja, nu zijn we dus sowieso niet samen....
  woensdag 5 december 2018 @ 19:22:59 #192
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_183554930
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 18:34 schreef Flav het volgende:

Stel het gaat fout dan kun je ook samen het verdriet delen.
Die angst probeer ik dus absoluut niet te voeden, en dus beslissingen ook niet te maken met die gedachte.
  woensdag 5 december 2018 @ 19:26:34 #193
480396 Sisu
Oudgediende
pi_183554994
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 19:22 schreef -Mellow- het volgende:

[..]

Die angst probeer ik dus absoluut niet te voeden, en dus beslissingen ook niet te maken met die gedachte.
:*
Moet je je ook niet door laten leiden.
Miskramen zijn al heftig genoeg om mee te maken. Schuldgevoel zou geen tweede moeten zijn.
Goed dat je zo zeker bent van je zaak. Uiteindelijk blijven wij maar forummers en ken jij je vriend van binnen en buiten.
Praktisch vraagje: blijft hij veel in het buitenland werken als jullie ouders geworden zijn? Lijkt me zo zwaar!
Zonder hoop geen leven.
  woensdag 5 december 2018 @ 19:41:16 #194
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_183555277
quote:
1s.gif Op woensdag 5 december 2018 19:26 schreef Sisu het volgende:

[..]

:*
Moet je je ook niet door laten leiden.
Miskramen zijn al heftig genoeg om mee te maken. Schuldgevoel zou geen tweede moeten zijn.
Goed dat je zo zeker bent van je zaak. Uiteindelijk blijven wij maar forummers en ken jij je vriend van binnen en buiten.
Praktisch vraagje: blijft hij veel in het buitenland werken als jullie ouders geworden zijn? Lijkt me zo zwaar!
Ik ben dus helemaal niet (meer) zeker van mijn zaak! :D Ik was er onbewust vanuit gegaan dat dit gewoon geen nieuws is voor over de telefoon, punt. En nu ben ik vrij verrast dat de meeste mensen daar in dit geval dus echt anders over denken.

Of hij in het buitenland zal werken als we een baby hebben weten we niet. In het eerste jaar kan ik me niet voorstellen dat we dat zouden willen. We leven al jaren niet met heel veel vastigheid. Dat is soms prettig, bijvoorbeeld dat het betekent dat we de eerste maanden volledig samen beschikbaar zouden kunnen zijn voor onze baby, zonder werkverplichtingen te hebben. Maar het betekent natuurlijk ook vaak onzekerheid en niet altijd geld hebben.
  woensdag 5 december 2018 @ 19:48:46 #195
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_183555441
Ik heb overigens nu al veel meer zwangerschapskwalen dan de vorige 8 weken bij elkaar. Vreemd genoeg vind ik dat helemaal niet erg en geeft het me juist vertrouwen dat het deze keer wel snor zit.
  woensdag 5 december 2018 @ 20:28:43 #196
480396 Sisu
Oudgediende
pi_183556447
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 19:41 schreef -Mellow- het volgende:

[..]

Ik ben dus helemaal niet (meer) zeker van mijn zaak! :D Ik was er onbewust vanuit gegaan dat dit gewoon geen nieuws is voor over de telefoon, punt. En nu ben ik vrij verrast dat de meeste mensen daar in dit geval dus echt anders over denken.

Of hij in het buitenland zal werken als we een baby hebben weten we niet. In het eerste jaar kan ik me niet voorstellen dat we dat zouden willen. We leven al jaren niet met heel veel vastigheid. Dat is soms prettig, bijvoorbeeld dat het betekent dat we de eerste maanden volledig samen beschikbaar zouden kunnen zijn voor onze baby, zonder werkverplichtingen te hebben. Maar het betekent natuurlijk ook vaak onzekerheid en niet altijd geld hebben.
Ah Meis, niemand wil je onzeker maken of een schuldgevoel aanpraten. Echt niet.
Ik denk wel dat velen hun mond open getrokken hebben, omdat het in hun situatie niet denkbaar zou zijn.
Je zou toch gewoon eens licht kunnen polsen bij je vriend hoe hij erover denkt? Gewoon zo’n ‘what if’ gesprek? Dan kun je het er altijd op aanpassen?
Ik heb geen idee eigenlijk. Ik zou zelf zo over the moon zijn dat ik het er direct uit zou gooien bij een telefoon gesprek 🙈
Zonder hoop geen leven.
  woensdag 5 december 2018 @ 20:34:51 #197
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_183556565
quote:
1s.gif Op woensdag 5 december 2018 20:28 schreef Sisu het volgende:

[..]

Ah Meis, niemand wil je onzeker maken of een schuldgevoel aanpraten. Echt niet.
Ik denk wel dat velen hun mond open getrokken hebben, omdat het in hun situatie niet denkbaar zou zijn.
Je zou toch gewoon eens licht kunnen polsen bij je vriend hoe hij erover denkt? Gewoon zo’n ‘what if’ gesprek? Dan kun je het er altijd op aanpassen?
Ik heb geen idee eigenlijk. Ik zou zelf zo over the moon zijn dat ik het er direct uit zou gooien bij een telefoon gesprek 🙈
Nee hoor weet ik! Ik vind het juist wel verfrissend om het van een ander perspectief te bekijken. Juist fijn dat ik hier terecht kan, want wil het ook niet met mensen in mijn omgeving bespreken nog.

Ik zie het morgen wel als hij laat weten of ie met kerst komt kijk ik opnieuw hoe ik me erbij voel. Als ik ga polsen heeft ie me direct door :D
  woensdag 5 december 2018 @ 20:44:34 #198
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_183556760
Ik kan me trouwens wel voorstellen dat als je heel gericht aan het proberen bent om 'n baby te maken dat het ook anders is. Dan meldt je het wellicht ook aan je partner als je tegen de hoop in ongesteld bent geworden.
pi_183557229
Gefeliciteerd Mellow! De paniek toen de test positief was viel mee, begrijp ik?
Ik zou het ook wel telefonisch vertellen. En dan regelen dat we zo snel mogelijk bij elkaar kunnen zijn zodat we het echt samen kunnen delen. Maar alleen jij weet hoe dat in jouw relatie het beste werkt.

Ik ben vandaag de 12 weken grens over. Een gekke mijlpaal, want dat betekent dat we vanaf vandaag weer zorgverzekeringstechnisch recht hebben op drie IVF-ICSI-pogingen. Als het afgelopen weken mis was gegaan hadden we er nog maar n. Het geeft gek genoeg wel wat lucht, al hoop ik met heel mijn hart dat we voor een eerste (levende) kind geen IVF-poging meer hoeven doen.

Wat ook tof is, is dat ik weer wat meer energie lijk te krijgen. Het kan ook zijn dat ik me deze week wat aan het overschreeuwen ben omdat ik een presentatie moet geven op mijn werk en de voorbereiding ervan heb uitgesteld tot deze week zodat ik er elke avond nog mee bezig ben 8)7

Gisteren op kraambezoek geweest bij het kindje van goede vrienden, van n dag oud. O zo nuchtere manlief was helemaal emotioneel eronder. Hij wil eigenlijk geen zes maanden meer hoeven wachten totdat wij ook in die situatie zitten *;
  woensdag 5 december 2018 @ 21:06:32 #200
56471 pinquit
oh my lama!
pi_183557253
Sisu, wat supergaaf zo'n jomanda! :D En handig! Heb je laten merken dat dat DE naam is? Of kon je je inhouden?
Spannend morgen! Gaan jullie in Gkum of in Ambacht? En heb je er zin in? *O*
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')