Mijn bedrijf maakt ook veel gebruik van merchandise, mijn team en ik zijn verantwoordelijk voor ontwikkeling, productie en distributie hiervan.
We zijn wereldwijd aanwezig en gebruiken verschillende insteken, afhankelijk van wat je wil bereiken per land/markt/doelgroep. Hier moet jij jezelf ook de vraag stellen, wil je een leuk hip imago hebben, of meer strak zakelijk? Gezondheidszorg/administratie denk ik al snel zakelijk en niet echt aan hip.
Als ik kijk wat bij ons meest populair is, dan is het voornamelijk textiel en gebruiksgoederen. Bij textiel kan je denken aan een simpele t-shirt of een petje, maar hierbij spreek je niet een zakelijke doelgroep aan. Ook moet je merk een meerwaarde geven zodat mensen het willen gebruiken. In jouw geval lijkt dit niet aan de orde.
Betreft gebruiksgoederen, dit zijn voornamelijk bar/drink materialen omdat dit inherent is aan ons bedrijf. Maar je ziet wel een toenemende interesse in spullen die dagelijks te gebruiken zijn en herbruikbaar. Denk aan een RVS mok met jouw logo/tagline erin laser gegraveerd. Iets bijzonderder dan een generieke pen en iets wat mensen dagelijks kunnen gebruiken. Dit heeft dan ook een zakelijke uitstraling. Dit zal je voornamelijk gebruiken bij relaties die je al iets beter kent en de relatie wil verstevigen.
Echter als je het wil gebruiken bij een kennismakingsgesprek, dan is een mok uit het niets geven een beetje raar. Hier is een pen toch handig, dit kan je bij een folder of een mapje met informatie meegeven. Of een bedrukt USB stick om wat digitale info, deze belanden vaak ergens in een bureau, maar worden vaak ook wel weer hergebruikt. Je wil dat jouw naam blijft opduiken in dagelijks gebruik.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!