abonnement Unibet Coolblue
pi_183434121
quote:
14s.gif Op donderdag 29 november 2018 02:25 schreef vosss het volgende:

[..]

Zou op TS stemmen! Hear hear! TS for president _O_
O+
pi_183434215
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 06:03 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

Bedankt voor deze treffende vergelijking.

Iedereen weet dat er een zere plek is. Wat zij doen is er telkens aanzitten, er aan krabben. Daar gaat het niet weg van. Daar moet zalf op, of een verband omheen. En wat ik hier doe is zeggen dat ze eens moeten kappen met krabben, want daar gaat het van ontsteken.
Toch wel hét voorbeeld van zachte heelmeesters maken stinkende wonden. En je maakt hem gewoon zelf.
  donderdag 29 november 2018 @ 08:50:14 #63
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_183434259
quote:
14s.gif Op woensdag 28 november 2018 19:31 schreef probeer het volgende:
Richt een clubje op wat oude mensen begeleidt op straat.
Hmm goed idee. Politie lijkt mij een geschikte naam.
And so is the past
pi_183434293
quote:
10s.gif Op donderdag 29 november 2018 08:44 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Toch wel hét voorbeeld van zachte heelmeesters maken stinkende wonden. En je maakt hem gewoon zelf.
Er in porren met je vinger is niet helen.
pi_183434337
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 06:04 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

Ik heb ze allemaal mee gemaakt. En wat Janmaat toen zei, valt in het niets bij waar het ondertussen heen is gegroeid. Hij zou het schaamrood op z'n wangen krijgen bij wat Wilders nu kan zeggen.
Misschien is de situatie ietwat veranderd sinds de Janmaat tijd
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
pi_183434406
quote:
11s.gif Op donderdag 29 november 2018 08:50 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Hmm goed idee. Politie lijkt mij een geschikte naam.
Hebben wij al niet zo'n clubje die zich ook politie noemt maar zich vooral bezig houd met zware criminaliteit zoals 5km te hard op de snelweg?
pi_183434947
quote:
7s.gif Op donderdag 29 november 2018 09:00 schreef Serieus_Persoon het volgende:

[..]

Misschien is de situatie ietwat veranderd sinds de Janmaat tijd
Ja, de angst is onnodig groter geworden. En de hang naar conservatisme ook. En dat komt niet omdat er meer criminaliteit is, dat komt omdat de wereld te snel veranderd.
pi_183435148
quote:
1s.gif Op donderdag 29 november 2018 09:55 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

Ja, de angst is onnodig groter geworden. En de hang naar conservatisme ook. En dat komt niet omdat er meer criminaliteit is, dat komt omdat de wereld te snel veranderd.
Over welke onnodige angst heb jij het toch steeds?

De angst van die omaatjes die s avonds niet meer alleen over straat durven, laat staan de deur open doen? Die angst is irreëel?
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_183435361
quote:
11s.gif Op donderdag 29 november 2018 08:50 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Hmm goed idee. Politie lijkt mij een geschikte naam.
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 09:06 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Hebben wij al niet zo'n clubje die zich ook politie noemt maar zich vooral bezig houd met zware criminaliteit zoals 5km te hard op de snelweg?
Dus jullie zien het probleem, maar jullie doen er bewust niets aan. Of hebben jullie je toch al aangemeld als begeleider bij de dichtstbijzijnde seniorenflat?

Hoe voelt dat nou?
"Pools are perfect for holding water"
  donderdag 29 november 2018 @ 10:40:41 #70
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_183435401
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 10:37 schreef probeer het volgende:

[..]


[..]

Dus jullie zien het probleem, maar jullie doen er bewust niets aan. Of hebben jullie je toch al aangemeld als begeleider bij de dichtstbijzijnde seniorenflat?

Hoe voelt dat nou?
Ah het is mijn schuld. Duidelijk weer.
And so is the past
pi_183435458
quote:
10s.gif Op donderdag 29 november 2018 10:40 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Ah het is mijn schuld. Duidelijk weer.
Ik zeg nergens dat het jouw schuld is. Jij loopt hopelijk geen oudjes te beroven.

Ik zeg dat je een groot probleem ziet, kan bijdragen aan een oplossing, maar er blijkbaar voor kiest om dat niet te doen. En dan vraag ik je hoe dat voelt.

Kijk, ikzelf zie het probleem niet. Ik ben namelijk een wegkijker. Dus ik voel me ook niet geroepen om iets te doen.

Maar jij ... jij hebt het licht gezien, jij bent buiten de grot geweest. Wat is je plan?
"Pools are perfect for holding water"
pi_183435462
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 10:37 schreef probeer het volgende:

[..]

[..]

Dus jullie zien het probleem, maar jullie doen er bewust niets aan. Of hebben jullie je toch al aangemeld als begeleider bij de dichtstbijzijnde seniorenflat?

Hoe voelt dat nou?
Als ik zelf de bak niet in wil is zo ongeveer het enige dat ik kan doen mijn stem gebruiken en andere mensen proberen overreden. Al raken de meeste mensen uit zichzelf wel overtuigd dat we een probleem hebben als ze er eenmaal zelf mee te maken krijgen.
  donderdag 29 november 2018 @ 10:47:08 #73
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_183435471
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 10:46 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Als ik zelf de bak niet in wil is zo ongeveer het enige dat ik kan doen mijn stem gebruiken en andere mensen proberen overreden. Al raken de meeste mensen uit zichzelf wel overtuigd dat we een probleem hebben als ze er eenmaal zelf mee te maken krijgen.
Nee joh die zijn zo de weg kwijt dat ze dan zichzelf de schuld geven. :').
And so is the past
pi_183435487
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 10:46 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Als ik zelf de bak niet in wil is zo ongeveer het enige dat ik kan doen mijn stem gebruiken en andere mensen proberen overreden. Al raken de meeste mensen uit zichzelf wel overtuigd dat we een probleem hebben als ze er eenmaal zelf mee te maken krijgen.
Ouderen voelen zich niet veilig. Maar het enige wat jij kan doen is nog harder roepen dat ze inderdaad niet veilig zijn? Ik denk dat je veel meer in je mars hebt dan dat. Wellicht is onderstaande een aardige constructieve bijdrage:

quote:
14s.gif Op woensdag 28 november 2018 19:31 schreef probeer het volgende:
Richt een clubje op wat oude mensen begeleidt op straat.
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 21:14 schreef probeer het volgende:

[..]

Wel als je met een groepje bij een azc gaat patrouilleren in de hoop overvallers / overlastgevers te betrappen ja. Bovendien ben je dan ook helemaal niet meer bezig met het vergroten van het veiligheidsgevoel van die ouderen. Maar als je simpelweg aan ouderen begeleiding aanbiedt bij het 's avonds over straat gaan, dan zal men dat alleen maar kunnen toejuichen.
Zoek 6 mensen, kies allemaal een avond, koop samen een goedkope prepaid telefoon, laat het nummer bij de dichtstbijzijnde bejaardensoos achter.
"Pools are perfect for holding water"
pi_183435517
quote:
14s.gif Op donderdag 29 november 2018 10:49 schreef probeer het volgende:

[..]

Ouderen voelen zich niet veilig. Maar het enige wat jij kan doen is nog harder roepen dat ze inderdaad niet veilig zijn? Ik denk dat je veel meer in je mars hebt dan dat. Wellicht is onderstaande een aardige constructieve bijdrage:

[..]

[..]

Zou niet nodig moeten zijn. En zoals iemand anders al zei, dan richt het tuig zich gewoon op een nieuwe doelgroep. Beter werken we een keer met het tuig dat dit soort dingen doet af.
pi_183435544
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 10:52 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Zou niet nodig moeten zijn.
Volgens jou gaat het land naar de tering. Dan lijkt me dit geen bijzonder overtrokken reactie.

quote:
En zoals iemand anders al zei, dan richt het tuig zich gewoon op een nieuwe doelgroep. Beter werken we een keer met het tuig dat dit soort dingen doet af.
Dan heb je toch mooi bereikt dat ze zich niet meer op een van de meest weerloze doelgroepen richten.
"Pools are perfect for holding water"
pi_183435569
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 10:55 schreef probeer het volgende:

[..]

Volgens jou gaat het land naar de tering. Dan lijkt me dit geen bijzonder overtrokken reactie.

[..]

Dan heb je toch mooi bereikt dat ze zich niet meer op een van de meest weerloze doelgroepen richten.
Pakken ze de doelgroep daarna wel. Of je moet 80 meter achter zo'n bejaarde gaan lopen en meteen je dubbelloopsjachtgeweer overhalen als er een van de scooter springt. Maar daar ben ik persoonlijk niet echt toe bereid.
pi_183435616
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 10:58 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Pakken ze de doelgroep daarna wel. Of je moet 80 meter achter zo'n bejaarde gaan lopen en meteen je dubbelloopsjachtgeweer overhalen als er een van de scooter springt. Maar daar ben ik persoonlijk niet echt toe bereid.
Ik stel me dan voor dat je gewoon naast die bejaarde loopt. Dat zal ze immers het meest veilige gevoel geven. Gewoon, alsof je met je oma een wandelingetje maakt.

De overvallers zullen zich wellicht richten op een ander slachtoffer. Maar dat oma-tje zal zich wel veilig voelen. En dat heb jij dan bereikt. Dat zou iets zijn waar je dan serieus trots op mag zijn. Ja, het blijft dweilen met de kraan open, maar je hebt er in ieder geval voor gezorgd dat het water niet tussen de kieren kruipt van de planken die al hun hele leven de zwaarste lasten van de gehele vloer gedragen hebben.

En nogmaals, als je dat met meerdere mensen doet kost het je wellicht 1 avond enkele uurtjes.

Ik zie het feel-good-nieuwsbericht over je geslaagde initiatief wel bij hart van Nederland verschijnen. En geen zorgen, je mag van mij alle krediet voor dit idee nemen.

[ Bericht 4% gewijzigd door probeer op 29-11-2018 11:11:37 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_183435716
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 11:03 schreef probeer het volgende:

[..]

Ik stel me dan voor dat je gewoon naast die bejaarde loopt. Dat zal ze immers het meest veilige gevoel geven. Gewoon, alsof je met je oma een wandelingetje maakt.

De overvallers zullen zich wellicht richten op een ander slachtoffer. Maar dat oma-tje zal zich wel veilig voelen. En dat heb jij dan bereikt. Dat zou iets zijn waar je dan serieus trots op mag zijn. Ja, het blijft dweilen met de kraan open, maar je hebt er in ieder geval voor gezorgd dat het water niet tussen de kieren kruipt van de planken die al hun hele leven de zwaarste lasten van de gehele vloer gedragen hebben.

En nogmaals, als je dat met meerdere mensen doet kost het je wellicht 1 avond enkele uurtjes.

Ik zie het feel-good-nieuwsbericht over je geslaagde initiatief wel bij hart van Nederland verschijnen. En geen zorgen, je mag van mij alle krediet voor dit idee nemen.
Ik zal me heel fijn voelen als ik helemaal niks opgelost heb ja. Schei toch uit.
pi_183435724
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 11:13 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Ik zal me heel fijn voelen als ik helemaal niks opgelost heb ja. Schei toch uit.
De dankbaarheid van een oud vrouwtje wat zonder jouw clubje niet meer over straat durft, is niet genoeg?
"Pools are perfect for holding water"
pi_183435843
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 11:13 schreef probeer het volgende:

[..]

De dankbaarheid van een oud vrouwtje wat zonder jouw clubje niet meer over straat durft, is niet genoeg?
Nah, ik denk dat ik volgende verkiezingen voor het eerst eens op een "populistische" partij ga stemmen, dat me dat een veel beter gevoel geeft.
pi_183435892
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 11:23 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Nah, ik denk dat ik volgende verkiezingen voor het eerst eens op een "populistische" partij ga stemmen, dat me dat een veel beter gevoel geeft.
Dan hoef je inderdaad verder geen enkele moeite te doen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_183436214
quote:
14s.gif Op donderdag 29 november 2018 11:26 schreef probeer het volgende:

[..]

Dan hoef je inderdaad verder geen enkele moeite te doen.
Natuurlijk wel, andere mensen ook overhalen op die partij te stemmen. Ik denk dat ik al een serie mensen in mijn omgeving weet die er best vatbaar voor zijn maar nog even het laatste zetje nodig zijn. Die laat ik dan zo'n verhaal over deze oudjes lezen. Samen maken we Nederland wel weer veilig.
pi_183436231
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 11:49 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Natuurlijk wel, andere mensen ook overhalen op die partij te stemmen. Ik denk dat ik al een serie mensen in mijn omgeving weet die er best vatbaar voor zijn maar nog even het laatste zetje nodig zijn. Die laat ik dan zo'n verhaal over deze oudjes lezen.
Maar met diezelfde mensen die oudjes helpen is te veel moeite.

quote:
Samen maken we Nederland wel weer veilig.
Vast en zeker. Nederland is zo veel veiliger sinds Wilders.
"Pools are perfect for holding water"
pi_183436341
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 11:49 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Natuurlijk wel, andere mensen ook overhalen op die partij te stemmen. Ik denk dat ik al een serie mensen in mijn omgeving weet die er best vatbaar voor zijn maar nog even het laatste zetje nodig zijn. Die laat ik dan zo'n verhaal over deze oudjes lezen. Samen maken we Nederland wel weer veilig.
En als de PVV dankzij jullie een of extra twee zetels scoort, zijn de oudjes dan plots veilig?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_183436403
quote:
1s.gif Op donderdag 29 november 2018 11:57 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En als de PVV dankzij jullie een of extra twee zetels scoort, zijn de oudjes dan plots veilig?
Wie heeft het over de PVV?
pi_183436422
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 11:50 schreef probeer het volgende:

[..]

Maar met diezelfde mensen die oudjes helpen is te veel moeite.

[..]

Vast en zeker. Nederland is zo veel veiliger sinds Wilders.
Oh, ik help die oudjes, als het criminele tuig uitgezet of vastgezet wordt zijn die oudjes veilig. Mooi hoe dat werkt he.
pi_183436430
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 12:01 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Wie heeft het over de PVV?
Aha, twee extra zetels voor FvD zorgt er wel voor dat oudjes weer veilig over straat kunnen?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_183436441
quote:
1s.gif Op donderdag 29 november 2018 12:02 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Aha, twee extra zetels voor FvD zorgt er wel voor dat oudjes weer veilig over straat kunnen?
Nog niet, maar 20 wellicht wel. Dus als iedereen nou eens zijn steentje bijdroeg. Ik ben trouwens meer van Nieuwe Wegen want ik ben vrij links, maar het lijkt er niet echt op dat dat van de grond komt.
pi_183436480
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 12:02 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Oh, ik help die oudjes, als het criminele tuig uitgezet of vastgezet wordt zijn die oudjes veilig. Mooi hoe dat werkt he.
Gat het ze vertellen. "Jullie durven niet meer over straat, maar ik heb FvD gestemd dus het komt allemaal goed!"
"Pools are perfect for holding water"
pi_183436498
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 12:03 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Nog niet, maar 20 wellicht wel. Dus als iedereen nou eens zijn steentje bijdroeg. Ik ben trouwens meer van Nieuwe Wegen want ik ben vrij links, maar het lijkt er niet echt op dat dat van de grond komt.
Wat gaat het FvD dan doen met al die zetels? Agenten op elke hoek van de straat plaatsen? De wet aanpassen zodat je levenslang krijgt voor ouderenmishandeling?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_183436618
quote:
1s.gif Op donderdag 29 november 2018 12:06 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat gaat het FvD dan doen met al die zetels? Agenten op elke hoek van de straat plaatsen? De wet aanpassen zodat je levenslang krijgt voor ouderenmishandeling?
Oh, als ik eens een lijstje met oplossingen mag opperen:
-Geen kansarme migratie meer.
-Mensen met een verblijfsvergunning die een misdrijf plegen meteen buiten trappen
-Wat mij betreft wordt er gekozen voor een paspoort en hou je je daaraan, voel je je meer Mocro of Turk dan kun je daar ook gaan wonen.
-Religieus onderwijs stoppen. Geldstromen richting moskees/weekendscholen uit het buitenland stoppen. Werkt m.i. namelijk ook staatsondermijnend.
-De groep die overblijft heropvoeden.
-Ouders financieel verantwoordelijk maken voor de ellende die hun kinderen veroorzaken.
-Als er in groep misdaden gepleegd worden maatregelen nemen om de groep uit elkaar te halen.

Ik geloof niet zo in ellenlange gevangenisstraffen, geloof dat dat recidive niet vermindert. Ik geloof wel in de banden afkappen met "het vaderland" van onze allochtonen om ze vervolgens de Nederlandse mores aan te leren.

Over dat dubbele paspoort twijfel ik nog trouwens. Misschien ook wel een enorm mooie kans om ze het Nederlandse af te pakken, mochten ze zich teveel misdragen.
pi_183436639
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 10:37 schreef probeer het volgende:

[..]

[..]

Dus jullie zien het probleem, maar jullie doen er bewust niets aan. Of hebben jullie je toch al aangemeld als begeleider bij de dichtstbijzijnde seniorenflat?

Hoe voelt dat nou?
Ja, mij moet je niet aankijken, ik heb het al druk genoeg.

Gisteren gepost bij busstops nabij AZC's, vanochtend meegereden op buslijnen waar voornamelijk marronkaas tuig overlast levert, toenet nog geholpen met het opbouwen met safezones voor vrouwen op festivals, tussendoor nog even voorkomen dat een meisje besneden werd, toen ik boodschappen ging halen voor de afvallige moslim en gevluchte homo die ik onderdak biedt, en voor het avond eten was ik toch wel van plan om de dreiging van islamitisch terreur te beëindigen.

En dan zou ik vanavond gewoon graag even een paar potjes black ops 4 willen doen. Met een biertje erbij.
MAG DAT? JA? DANKJEWEL!!!11!
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_183436678
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 12:15 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Oh, als ik eens een lijstje met oplossingen mag opperen:
-Geen kansarme migratie meer.
-Mensen met een verblijfsvergunning die een misdrijf plegen meteen buiten trappen
-Wat mij betreft wordt er gekozen voor een paspoort en hou je je daaraan, voel je je meer Mocro of Turk dan kun je daar ook gaan wonen.
-Religieus onderwijs stoppen. Geldstromen richting moskees/weekendscholen uit het buitenland stoppen. Werkt m.i. namelijk ook staatsondermijnend.
-De groep die overblijft heropvoeden.
-Ouders financieel verantwoordelijk maken voor de ellende die hun kinderen veroorzaken.
-Als er in groep misdaden gepleegd worden maatregelen nemen om de groep uit elkaar te halen.

Ik geloof niet zo in ellenlange gevangenisstraffen, geloof dat dat recidive niet vermindert. Ik geloof wel in de banden afkappen met "het vaderland" van onze allochtonen om ze vervolgens de Nederlandse mores aan te leren.

Over dat dubbele paspoort twijfel ik nog trouwens. Misschien ook wel een enorm mooie kans om ze het Nederlandse af te pakken, mochten ze zich teveel misdragen.
Sorry, maar geen van die maatregelen zal de veiligheid van ouderen in Eindhoven vergroten. Nog even los van de vraag of er ooit een meerderheid is te vinden voor de door jou genoemde voorstellen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_183436927
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2018 22:12 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Zo rollen ze. Ben je het niet met ze eens dan geef je niks om de slachtoffers. Mooi man.
De aandacht van wat ik voor het gemak maar even "jullie soort" noem, gaat altijd eerst uit naar de belangen van daders. Dat er ook slachtoffers bestaan, dat hun veiligheid op het spel staat en dat hun welzijn is aangetast, is steevast van secundair belang.
pi_183436949
quote:
1s.gif Op donderdag 29 november 2018 12:19 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Sorry, maar geen van die maatregelen zal de veiligheid van ouderen in Eindhoven vergroten. Nog even los van de vraag of er ooit een meerderheid is te vinden voor de door jou genoemde voorstellen.
Solstice1 doet tenminste een paar voorstellen. Jij komt niet verder dan de krant die het nieuws brengt belachelijk maken.
pi_183437092
quote:
1s.gif Op donderdag 29 november 2018 12:06 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat gaat het FvD dan doen met al die zetels? Agenten op elke hoek van de straat plaatsen? De wet aanpassen zodat je levenslang krijgt voor ouderenmishandeling?
Wat het FvD ook zou doen als ze aan de macht waren, veel slechter dan de afgelopen paar regeringen kunnen ze het niet doen. Gisteren was nog in het nieuws dat de politie maar liefst 16.000 zaken staakt wegens een personeelstekort: https://nos.nl/artikel/22(...)ersoneelstekort.html

Dit betreft zaken met een gerede kans op een oplossing en het betreft ernstige zaken als winkelovervallen en geweldsdelicten. Een VVD-kamerlid dat gisteren op TV werd ondervraagd, kwam niet verder dan 3-4 keer herhalen dat het kabinet extra geld investeert in de politie, maar dat het nog een paar jaar duurt voordat voldoende agenten zijn opgeleid.

In de tussentijd is men onder meer afhankelijk van vrijwilligers die bepaalde politietaken overnemen. Dit is concreet hoe ver het onder verantwoordelijkheid van de huidige en vorige regeringen is gekomen. Een soort staat van wetteloosheid, waarbij plegers van ernstige misdrijven niet worden vervolgd wegens capaciteitsgebrek.
pi_183437150
quote:
15s.gif Op donderdag 29 november 2018 10:15 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Over welke onnodige angst heb jij het toch steeds?

De angst van die omaatjes die s avonds niet meer alleen over straat durven, laat staan de deur open doen? Die angst is irreëel?
Die angst is reëel voor die mensen. Maar bestaat niet echt. Die wordt gecreëerd door mensen die leven op angstzaaien.
pi_183437180
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 12:48 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Wat het FvD ook zou doen als ze aan de macht waren, veel slechter dan de afgelopen paar regeringen kunnen ze het niet doen. Gisteren was nog in het nieuws dat de politie maar liefst 16.000 zaken staakt wegens een personeelstekort: https://nos.nl/artikel/22(...)ersoneelstekort.html

Dit betreft zaken met een gerede kans op een oplossing en het betreft ernstige zaken als winkelovervallen en geweldsdelicten. Een VVD-kamerlid dat gisteren op TV werd ondervraagd, kwam niet verder dan 3-4 keer herhalen dat het kabinet extra geld investeert in de politie, maar dat het nog een paar jaar duurt voordat voldoende agenten zijn opgeleid.

In de tussentijd is men onder meer afhankelijk van vrijwilligers die bepaalde politietaken overnemen. Dit is concreet hoe ver het onder verantwoordelijkheid van de huidige en vorige regeringen is gekomen. Een soort staat van wetteloosheid, waarbij plegers van ernstige misdrijven niet worden vervolgd wegens capaciteitsgebrek.
Hoewel het heel vervelend is voor de betreffende ouderen, ben je het probleem nu extreem aan het uitvergroten. Dat is ook de reden dat ik dit soort topics belachelijk maak. Natuurlijk is elke bejaarde die wordt overvallen er een teveel. Maar figuren zoals jij doen overkomen als Nederland is verworden tot een of ander wetteloos dystopia, waar criminelen regeren.

Mijn oma is al bijna dertig jaar weduwe en komt regelmatig buiten de deur, maar is nog nooit overvallen. Sowieso komt dat hier zelden tot nooit voor.

Dat betekent niet dat er niks aan de hand is en dat de problemen van bejaarden in Eindhoven geen aandacht behoeven, maar laten we aub niet doen alsof oudjes niet meer veilig over straat kunnen in Nederland.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_183437347
quote:
1s.gif Op donderdag 29 november 2018 12:51 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

Die angst is reëel voor die mensen. Maar bestaat niet echt. Die wordt gecreëerd door mensen die leven op angstzaaien.
Onzin, die angst word gecreëerd door de daders die een dergelijke lafhartige overval plegen.
pi_183437495
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 06:03 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

Bedankt voor deze treffende vergelijking.

Iedereen weet dat er een zere plek is. Wat zij doen is er telkens aanzitten, er aan krabben. Daar gaat het niet weg van. Daar moet zalf op, of een verband omheen. En wat ik hier doe is zeggen dat ze eens moeten kappen met krabben, want daar gaat het van ontsteken.
Leuke vergelijking, veel verband eromheen zodat de wond daaronder vrolijk kan door etteren.
Maar goed, we zien het dan niet, dus dan is er niks aan de hand.

[ Bericht 0% gewijzigd door Klepper272 op 29-11-2018 13:42:59 ]
pi_183437636
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 12:53 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hoewel het heel vervelend is voor de betreffende ouderen, ben je het probleem nu extreem aan het uitvergroten. Dat is ook de reden dat ik dit soort topics belachelijk maak. Natuurlijk is elke bejaarde die wordt overvallen er een teveel. Maar figuren zoals jij doen overkomen als Nederland is verworden tot een of ander wetteloos dystopia, waar criminelen regeren.

Mijn oma is al bijna dertig jaar weduwe en komt regelmatig buiten de deur, maar is nog nooit overvallen. Sowieso komt dat hier zelden tot nooit voor.

Dat betekent niet dat er niks aan de hand is en dat de problemen van bejaarden in Eindhoven geen aandacht behoeven, maar laten we aub niet doen alsof oudjes niet meer veilig over straat kunnen in Nederland.
Punt 2 is anekdotisch bewijs. Zoek op YouTube naar het item van Zondag met Lubach hierover om te snappen dat het bullshit is. Het is argumentatie uit de categorie "Mijn oma rookte een pakje per dag, maar is toch 95 geworden" - dus roken is niet slecht.

Verder is het fijn dat je na 100 posts in het topic eindelijk tot een inhoudelijk punt komt, in plaats van alleen: "Telegraaf :') " - doe dat de volgende keer wat eerder.

Feit is dat Nederlandse ouderen regelmatig slachtoffer zijn van overvallen, soms met geweld. De bruutheid van de overvallen lijkt toe te nemen. Het is logisch dat ouderen zich onveilig voelen.

Als de politie 16.000 oplosbare zaken stopt terwijl er sprake is van ernstige misdrijven zoals gewelddadige overvallen, zijn we verdomd hard op weg naar een wetteloos dystopia. Het is zover nog niet, maar we zijn al bijna halverwege.
pi_183437910
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 12:15 schreef Solstice1 het volgende:
Ik geloof niet zo in ellenlange gevangenisstraffen, geloof dat dat recidive niet vermindert. Ik geloof wel in de banden afkappen met "het vaderland" van onze allochtonen om ze vervolgens de Nederlandse mores aan te leren.
Hoe zie je dat ...?
Buitenlanders op zich "de banden afkappen met het vaderland"
Of alleen die veroordeeld zijn voor misdrijven ?
En hoe zie je dat afkappen ? Mensen verbieden naar het vaderland te gaan of verbieden te telefoneren daarheen of tv te kijken ?
Of denk je aan samen met "mores leren" aan heropvoeding? In kampen ?
Of wekelijks verplicht hollandse mores uit het hoofd leren en opdreunen ?

Je hebt geen benul hoe discriminerend je intenties zijn?
pi_183437967
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 13:16 schreef Elfletterig het volgende:

Feit is dat Nederlandse ouderen regelmatig slachtoffer zijn van overvallen, soms met geweld. De bruutheid van de overvallen lijkt toe te nemen. Het is logisch dat ouderen zich onveilig voelen.
Zijn dat feiten?

Jongeren en ouderen minder vaak slachtoffer criminaliteit
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_183438298
Interessant topic

Opgewonden roepen dat het vaderland bedreigd wordt en het wordt allemaal erger.
En dan ........... de zondebokken aanwijzen. Mensen die niet vaderlandsgenoeg lijken te zijn.
Als we die 'buitenlanders' kunnen verwijderen, dan zijn we weer onder ons in ons ooit zo vreedzame landje.

Idd..... de samenleving faalde en faalt nog steeds in de kinderen opvoeden tot fatsoenlijke burgers
pi_183439517
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 12:53 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hoewel het heel vervelend is voor de betreffende ouderen, ben je het probleem nu extreem aan het uitvergroten. Dat is ook de reden dat ik dit soort topics belachelijk maak. Natuurlijk is elke bejaarde die wordt overvallen er een teveel. Maar figuren zoals jij doen overkomen als Nederland is verworden tot een of ander wetteloos dystopia, waar criminelen regeren.

Mijn oma is al bijna dertig jaar weduwe en komt regelmatig buiten de deur, maar is nog nooit overvallen. Sowieso komt dat hier zelden tot nooit voor.

Dat betekent niet dat er niks aan de hand is en dat de problemen van bejaarden in Eindhoven geen aandacht behoeven, maar laten we aub niet doen alsof oudjes niet meer veilig over straat kunnen in Nederland.
Ah, zolang het met jouw oma maar goed gaat dan boeit het weinig dat er een behoorlijk aantal plekken in het land is waar oma 's nachts angstvallig de deur op slot houdt. Gesnopen.
pi_183439586
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 13:49 schreef Bluesdude het volgende:
Interessant topic

Opgewonden roepen dat het vaderland bedreigd wordt en het wordt allemaal erger.
En dan ........... de zondebokken aanwijzen. Mensen die niet vaderlandsgenoeg lijken te zijn.
Als we die 'buitenlanders' kunnen verwijderen, dan zijn we weer onder ons in ons ooit zo vreedzame landje.

Idd..... de samenleving faalde en faalt nog steeds in de kinderen opvoeden tot fatsoenlijke burgers
De deur staat ervoor open: bij sommige groepen faalt het wat meer als bij anderen ;-)
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
pi_183439704
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 13:49 schreef Bluesdude het volgende:
Interessant topic

Opgewonden roepen dat het vaderland bedreigd wordt en het wordt allemaal erger.
En dan ........... de zondebokken aanwijzen. Mensen die niet vaderlandsgenoeg lijken te zijn.
Als we die 'buitenlanders' kunnen verwijderen, dan zijn we weer onder ons in ons ooit zo vreedzame landje.

Idd..... de samenleving faalde en faalt nog steeds in de kinderen opvoeden tot fatsoenlijke burgers
Het gaat niet alleen om allochtonen. We weten wél dat allochtonen bij dit soort misdrijven doorgaans factor 5 zijn oververtegenwoordigd.
pi_183439789
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 12:37 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

De aandacht van wat ik voor het gemak maar even "jullie soort" noem, gaat altijd eerst uit naar de belangen van daders. Dat er ook slachtoffers bestaan, dat hun veiligheid op het spel staat en dat hun welzijn is aangetast, is steevast van secundair belang.
Neuh, je doet echter graag voorkomen alsof dat een zwart-wit kwestie is. Het is makkelijk en laf gedweep.
pi_183439869
quote:
Het lijkt dat de geregistreerde geweldsmisdrijven afnemen inderdaad.
Dat kan oa te maken hebben met de afnemende aangifte bereidheid.

De toename van de bruutheid (hetgeen elfletterig denkt te zien) kan ik niet uit de cijfers uit jouw bron opmaken.
pi_183439891
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 15:13 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het gaat niet alleen om allochtonen. We weten wél dat allochtonen bij dit soort misdrijven doorgaans factor 5 zijn oververtegenwoordigd.
Er is een tendens in dit topic "allochtonen" op zich als zondebok aan te wijzen en dat zou discriminerende plannetjes rechtvaardigen.
pi_183439937
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 15:20 schreef Klepper272 het volgende:

[..]

Het lijkt dat de geregistreerde geweldsmisdrijven afnemen inderdaad.
Dat kan oa te maken hebben met de afnemende aangifte bereidheid.
In die dalingen zijn te zien in de meeste westerse landen.... dus niet iets specifieks Nederlands.
En er zijn geen duidelijke onderzoekingen dat die daling vooral een daling is van aangiftebereidheid . Dan moet dat in de meeste westerse landen zo zijn.
pi_183440121
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 13:09 schreef Klepper272 het volgende:

[..]

Leuke vergelijking, veel verband eromheen zodat de wond daaronder vrolijk kan door etteren.
Maar goed, we zien het dan niet, dus dan is er niks aan de hand.
Ja, dat is hoe mijn vergelijking werkt :')
pi_183440210
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 15:32 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

Ja, dat is hoe mijn vergelijking werkt :')
Daaruit blijkt dat je vergelijking niet erg sterk was.
pi_183440451
De mensheid zou ooit eens voor één wijze oorlog kunnen kiezen. De oorlog tegen de gewetenlozen. De jacht op het tuig dat nergens voor terug deinst. Daar zou eens een leger tegen moeten vechten, en zonder genade. Gewetenloosheid valt tevens aan te tonen op brainscans. Zou zeggen laten we daar eens genetisch mee gaan rommelen. Laten we onze intelligentie eens gaan inzetten om het kwaad van deze wereld uit te roeien. En dan bedoel ik het daadwerkelijke kwaad, en niet een of ander subjectief dom kwaad als een ras, ideologie, bevolkingsgroep of whatever wat voor domheid de mens in het verleden zich hieraan heeft gepoogd te weiden.

Nu is het maar puinruimen iedere keer en achter de feiten aanlopen. Men zou eens serieus moeten nadenken over hoe het evil genen uit de genenpoel kan verwijderen. Pas dan zal een betere wereld daadwerkelijk mogelijk worden. Maar voorlopig ziet men dit nog voor geen meter in lijkt het.

Mensen die in staat zijn 85-jarigen te mishandelen, of dieren, of welke weerlozen dan ook. Verdienen die werkelijk het leven op deze aarde? Kom toch. Het wordt hoogtijd dat we korte metten gaan maken met dit soort complete misbaksels, en er voor gaan zorgen dat ze ook niet meer geboren zullen worden in de toekomst. Tijd voor een nieuwe fase voor de mensheid.

[ Bericht 16% gewijzigd door Maharski op 29-11-2018 15:55:35 ]
Eens kijken
pi_183440651
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 15:23 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

In die dalingen zijn te zien in de meeste westerse landen.... dus niet iets specifieks Nederlands.
En er zijn geen duidelijke onderzoekingen dat die daling vooral een daling is van aangiftebereidheid . Dan moet dat in de meeste westerse landen zo zijn.
De algehele aangiftebereidheid neemt wel degelijk af volgens het CBS.

https://www.ad.nl/binnenl(...)a-misdrijf~a7e9d316/

Maar hoeverre dit van toepassing is op geweldmisdrijven en gespecificeerd naar de ernst van het geweld kan ik niet uit de cijfers opmaken, maar lijkt mij interessant.
pi_183441916
quote:
1s.gif Op donderdag 29 november 2018 15:16 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Neuh, je doet echter graag voorkomen alsof dat een zwart-wit kwestie is. Het is makkelijk en laf gedweep.
Ik beschrijf gewoon wat ik steevast signaleer in NWS. Dat is onder meer iemand die liever kranten belachelijk maakt dan inhoudelijk te reageren en iemand die steevast andermans mening belachelijk maakt zonder eerst zelf inhoudelijk te reageren.

Het is geen zwart-wit-kwestie; dat heb ik duidelijk aangegeven. Wél kennen we de cijfers wat criminaliteit betreft. We weten dat sommige groepen factor 5 zijn oververtegenwoordigd. Afhankelijk van de woonlocatie en de concentratie van allochtonen in dat gebied is de kans voor bejaarden om slachtoffer te worden groter.
pi_183442029
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 15:37 schreef Klepper272 het volgende:

[..]

Daaruit blijkt dat je vergelijking niet erg sterk was.
Dat jij er niet uit haalt dat ik de wond wil genezen, ligt toch echt bij jou.
pi_183442119
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 16:57 schreef Elfletterig het volgende:
Het is geen zwart-wit-kwestie; dat heb ik duidelijk aangegeven.
Jawel. Het gebeurt namelijk vaker dat jij of anderen mensen die er een andere mening op nahouden meteen beticht van 'niet om de slachtoffers geven'. Dat is wel een zwart-wit-kwestie.
pi_183442274
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 16:57 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik beschrijf gewoon wat ik steevast signaleer in NWS. Dat is onder meer iemand die liever kranten belachelijk maakt dan inhoudelijk te reageren en iemand die steevast andermans mening belachelijk maakt zonder eerst zelf inhoudelijk te reageren.

Het is geen zwart-wit-kwestie; dat heb ik duidelijk aangegeven. Wél kennen we de cijfers wat criminaliteit betreft. We weten dat sommige groepen factor 5 zijn oververtegenwoordigd. Afhankelijk van de woonlocatie en de concentratie van allochtonen in dat gebied is de kans voor bejaarden om slachtoffer te worden groter.
Maar de cijfers laten zien dat ouderen steeds minder vaak slachtoffer worden van geweld.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')