abonnement Unibet Coolblue
pi_183420639
Hi Fokkers,

Had gympen besteld voor 85 eu via DHGate (soort aliexpres), Nu zijn ze onderschept door de Douane. heb een brief thuis gekregen van PostNL dat er gegevens ontbreken.
Heb contact gehad met de verkoper en die geeft aan dat ze het volgende hebben vermeld op het pakketje: waarde 15 dollar en verzonden als gift (en dat het casual schoenen zijn).

Nu moet ik dus een formulier invullen op de site van PostNL. waarbij ik de waarde van het pakket moet aangeven en moet aanvinken of het om een koopzending of geschenkzending gaat.
Wat raden jullie aan te doen? Moet ik aangeven dat het een geschenk is (en dan 15 eu waarde wel of niet vermelden).
Of moet ik gewoon eerlijk zeggen dat ik er 85 voor betaald heb?

Ik ben heel bang dat ze mijn bestelling niet leveren of terugsturen/vernietigen.. Dit is de eerste keer dat ik zo iets prijzigs bestel vanuit China, dus weet even niet hoe ik het beste kan handelen.
pi_183420661
Zelfde als de verzender invullen!
-nee-
pi_183420738
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2018 15:46 schreef Marsenal het volgende:
Zelfde als de verzender invullen!
Thanks voor je snelle reactie! En dan wel of niet invullen dat de waarde 15 is? (als ik op de info button klik bij geschenkzending staat er namelijk dat er alleen sprake is van een geschenk bij een zending van een particulier aan een particulier, zonder enige vorm van betaling)...
pi_183420812
Dat het een waarde van ¤15,- heeft wil niet zeggen dat je dat betaald hebt. Dus gewoon ¤15,- als waarde invullen.

Als ik je een cd cadeau doe heeft dat ding een waarde van ¤10,- maar vraag ik je niet om er voor te betalen ;)
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_183420839
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 15:52 schreef Vissenkom3 het volgende:

[..]

Thanks voor je snelle reactie! En dan wel of niet invullen dat de waarde 15 is? (als ik op de info button klik bij geschenkzending staat er namelijk dat er alleen sprake is van een geschenk bij een zending van een particulier aan een particulier, zonder enige vorm van betaling)...
Iets vergelijkbaars in elk geval, of aangeven dat je geen idee hebt van de waarde. Zodra je aan gaat geven dat het om een aankoop gaat of dat de waarde veel hoger ligt dan wat de verkoper aangeeft weet je zeker dat je pakketje nog een keer onderzocht gaat worden, nu heb je nog kans door het systeem te glippen.
-nee-
pi_183420857
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2018 15:57 schreef valentijn101 het volgende:
Dat het een waarde van ¤15,- heeft wil niet zeggen dat je dat betaald hebt. Dus gewoon ¤15,- als waarde invullen.

Als ik je een cd cadeau doe heeft dat ding een waarde van ¤10,- maar vraag ik je niet om er voor te betalen ;)
Smart! haha. Zo had ik er nog niet over nagedacht idd.

Dan nog een vraagje. Op de site van PostNL staat:
''is het een geschenk? vraag dan de inhoud en waarde van het pakket op bij de afzender. Voeg in dat geval een ander bewijs toe, zoals een bericht van de afzender''.

Zou ik dan bijv. een screenshot van mijn WhatsApp gesprek moeten toevoegen, waarin ik vraag of ze t gemarkeerd heeft als geschenk met een waarde van 15? Of is het beter om helemaal geen bijlage toe te voegen?
pi_183420899
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 15:59 schreef Vissenkom3 het volgende:

[..]

Smart! haha. Zo had ik er nog niet over nagedacht idd.

Dan nog een vraagje. Op de site van PostNL staat:
''is het een geschenk? vraag dan de inhoud en waarde van het pakket op bij de afzender. Voeg in dat geval een ander bewijs toe, zoals een bericht van de afzender''.

Zou ik dan bijv. een screenshot van mijn WhatsApp gesprek moeten toevoegen, waarin ik vraag of ze t gemarkeerd heeft als geschenk met een waarde van 15? Of is het beter om helemaal geen bijlage toe te voegen?
Screenshot is idd duidelijk. Vraag hem desnoods of hij er een kreet als "Secret Santa" of "happy hollidays" bij zet ~:)
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  Moderator woensdag 28 november 2018 @ 16:56:08 #8
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_183421792
Ik zou gewoon eerlijk de prijs die je ervoor betaald hebt doorgeven met de factuur. Pech gehad dat ze het hebben onderschept deze keer, maar ik zou het risico op boetes e.d. niet nemen. Buiten dat is het ook gewoon fraude
  vrijdag 30 november 2018 @ 19:19:53 #9
327191 RobertNL
For your gear.
pi_183462810
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 16:56 schreef noodgang het volgende:
Ik zou gewoon eerlijk de prijs die je ervoor betaald hebt doorgeven met de factuur. Pech gehad dat ze het hebben onderschept deze keer, maar ik zou het risico op boetes e.d. niet nemen. Buiten dat is het ook gewoon fraude
Dit dus, valsheid in geschrifte is een misdrijf.

Enige juiste antwoord is netjes invullen wat de waarde is (bedrag dat je betaald hebt).
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_183510547
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 november 2018 19:19 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Dit dus, valsheid in geschrifte is een misdrijf.

Enige juiste antwoord is netjes invullen wat de waarde is (bedrag dat je betaald hebt).
wat zijn de consequenties?

Want ik heb het al gedaan..
pi_183522028
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 15:45 schreef Vissenkom3 het volgende:
Hi Fokkers,

Had gympen besteld voor 85 eu via DHGate (soort aliexpres), Nu zijn ze onderschept door de Douane. heb een brief thuis gekregen van PostNL dat er gegevens ontbreken.
Heb contact gehad met de verkoper en die geeft aan dat ze het volgende hebben vermeld op het pakketje: waarde 15 dollar en verzonden als gift (en dat het casual schoenen zijn).

Nu moet ik dus een formulier invullen op de site van PostNL. waarbij ik de waarde van het pakket moet aangeven en moet aanvinken of het om een koopzending of geschenkzending gaat.
Wat raden jullie aan te doen? Moet ik aangeven dat het een geschenk is (en dan 15 eu waarde wel of niet vermelden).
Of moet ik gewoon eerlijk zeggen dat ik er 85 voor betaald heb?

Ik ben heel bang dat ze mijn bestelling niet leveren of terugsturen/vernietigen.. Dit is de eerste keer dat ik zo iets prijzigs bestel vanuit China, dus weet even niet hoe ik het beste kan handelen.
DHGate... Verkopen voornamelijk mooie fake spulletjes. Rolexen, Nikes, etc. Maar dan een 'aardige' namaak. EUR 15,- als waarde zal de daadwerkelijke waarde dan ook echt benaderen.
pi_183546658
Ze zullen er niks geks meedoen hoor ;) Gaan niet zomaar pakketjes vernietigen. Ik zou gewoon de ¤15 invullen en het dan weer aankijken. Grote kans dat het gewoon goed gaat.
pi_183547035
Update:

Volgens mijn track en trace is het pakketje gister bezorgd. Echter hebben geen van mijn buren iets ontvangen, ook heb ik geen briefje in de bus dat het bij de buren of bij een Bruna oid afgeleverd zou zijn. Bel gister POSTNL op zegt die gast dat bezorgers soms al als afgeleverd scannen terwijl ze onderweg zijn (dit mag toch niet?) Dus ik denk; oke nou ik wacht wel een dag.
Vandaag weer niks.
Bel postnl weer op. Nu een dame aan de lijn. Zegt ze dat het pakketje ondertekend ontvangen is !!! (Niemand heeft wat ontvangen?! Ook niet de buren).
Hij is ondertekend onder een naam die ik niet ken. Niet mijn naam en ook niet van mijn buren.
Toen ik aan de mevrouw vroeg of zij mij een mailtje wilde sturen met de zogenoemde handtekening die gezet is, gaf ze aan dat ze dat niet kon doen.
Ze gaan nu zogenaamd een onderzoek opstarten naar mijn pakket.

De postnl bezorger die normaliter altijd aan mijn deur komt die levert altijd de pakketjes netjes af. Ik kan mij dus ook niet voorstellen dat hij ermee gesjoemelt zou kunnen hebben..

Iemand hier eerder ervaring mee gehad? Wat kan ik nu het beste doen?
pi_183889808
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 11:39 schreef Vissenkom3 het volgende:
Update:

Volgens mijn track en trace is het pakketje gister bezorgd. Echter hebben geen van mijn buren iets ontvangen, ook heb ik geen briefje in de bus dat het bij de buren of bij een Bruna oid afgeleverd zou zijn. Bel gister POSTNL op zegt die gast dat bezorgers soms al als afgeleverd scannen terwijl ze onderweg zijn (dit mag toch niet?) Dus ik denk; oke nou ik wacht wel een dag.
Vandaag weer niks.
Bel postnl weer op. Nu een dame aan de lijn. Zegt ze dat het pakketje ondertekend ontvangen is !!! (Niemand heeft wat ontvangen?! Ook niet de buren).
Hij is ondertekend onder een naam die ik niet ken. Niet mijn naam en ook niet van mijn buren.
Toen ik aan de mevrouw vroeg of zij mij een mailtje wilde sturen met de zogenoemde handtekening die gezet is, gaf ze aan dat ze dat niet kon doen.
Ze gaan nu zogenaamd een onderzoek opstarten naar mijn pakket.

De postnl bezorger die normaliter altijd aan mijn deur komt die levert altijd de pakketjes netjes af. Ik kan mij dus ook niet voorstellen dat hij ermee gesjoemelt zou kunnen hebben..

Iemand hier eerder ervaring mee gehad? Wat kan ik nu het beste doen?
Ik zou je maar opmaken voor een arrestatie team en 10 jaar brommen.

:D
Dying whore's cancer heater!!!!!!
pi_183913257
Dit gaat fout ja. Ooit een vergelijkbare situatie meegemaakt. Die persoon heeft vandaag de dag nog steeds spijt dat hij neppe sneakers uit China haalde en zei dat het casual sneakers 19$ was.
pi_183928923
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 11:39 schreef Vissenkom3 het volgende:
Update:

Volgens mijn track en trace is het pakketje gister bezorgd. Echter hebben geen van mijn buren iets ontvangen, ook heb ik geen briefje in de bus dat het bij de buren of bij een Bruna oid afgeleverd zou zijn. Bel gister POSTNL op zegt die gast dat bezorgers soms al als afgeleverd scannen terwijl ze onderweg zijn (dit mag toch niet?) Dus ik denk; oke nou ik wacht wel een dag.
Vandaag weer niks.
Bel postnl weer op. Nu een dame aan de lijn. Zegt ze dat het pakketje ondertekend ontvangen is !!! (Niemand heeft wat ontvangen?! Ook niet de buren).
Hij is ondertekend onder een naam die ik niet ken. Niet mijn naam en ook niet van mijn buren.
Toen ik aan de mevrouw vroeg of zij mij een mailtje wilde sturen met de zogenoemde handtekening die gezet is, gaf ze aan dat ze dat niet kon doen.
Ze gaan nu zogenaamd een onderzoek opstarten naar mijn pakket.

De postnl bezorger die normaliter altijd aan mijn deur komt die levert altijd de pakketjes netjes af. Ik kan mij dus ook niet voorstellen dat hij ermee gesjoemelt zou kunnen hebben..

Iemand hier eerder ervaring mee gehad? Wat kan ik nu het beste doen?
Van Post NL hoef je weinig te verwachten. Je betaalt 25 euro om een pakket naar China aangetekend te verzenden met TT en dan stokt de TT halverwege. Informeer je naar de tracking status krijg je te horen dat ze niet meer kunnen tracken en niet zo veel voor je kunnen doen.

Adviseren je om nog even af te wachten en contact op te nemen met de ontvanger. Oftewel voor die 25 euro mag je zelf alsnog voor 15 euro werk verrichten. _O-
  donderdag 27 december 2018 @ 19:13:20 #17
395292 oppanganjastyle
Smoke weed every day
pi_184009730
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 11:20 schreef Vissenkom3 het volgende:

[..]

wat zijn de consequenties?

Want ik heb het al gedaan..
De consequentie is dat je straks 10 jaar in mijn kelder mag zitten ~O>
pi_184028320
Eind goed al goed. Heb mijn pakket gewoon ontvangen!
  vrijdag 28 december 2018 @ 18:13:33 #19
327191 RobertNL
For your gear.
pi_184036256
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 13:26 schreef Vissenkom3 het volgende:
Eind goed al goed. Heb mijn pakket gewoon ontvangen!
Top :)
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  Moderator zondag 13 januari 2019 @ 02:49:34 #20
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_184371509
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2018 08:39 schreef mtchel112 het volgende:
Dit gaat fout ja. Ooit een vergelijkbare situatie meegemaakt. Die persoon heeft vandaag de dag nog steeds spijt dat hij neppe sneakers uit China haalde en zei dat het casual sneakers 19$ was.
:')

Dan krijg je een brief dat je pakket vernietigd wordt en dat je een boete moet betalen.
Kan je aantonen dat je het niet wist, dan wordt de boete weggehaald, zo niet krijg je bij een eerste vergrijp iets van 110 eur boete ofzo

Denk niet dat die gast dat nog heel erg boeiend zal vinden na al die tijd _O-
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')