abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 28 november 2018 @ 21:16:10 #151
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_183427830
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 20:35 schreef theunderdog het volgende:

[..]

PVV deed het erg goed in de peilingen, FVD doet het relatief goed. En anders vertel je even aan de nabestaande van joden die uit Nederland zijn vervoerd, dat Nederland helemaal niet antisemitisch was..
Die partijen zijn ook totaal niet racistisch, alleen Islamkritisch.
  woensdag 28 november 2018 @ 21:17:39 #152
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_183427879
Die partijen richten zich inderdaad meer op culturele verschillen dan op rasverschillen. Wilders doet dat laatste volgens mij al helemaal niet. Hij is zelf ook van gemengde afkomst.
  woensdag 28 november 2018 @ 21:18:16 #153
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_183427897
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 19:55 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dan zou je kunnen zien dat wij in het westen helemaal niet zo tolerant, anti-racistisch zijn.

We hebben nogal een verleden.
Ja en in Afrika leefden kannibalen, heksendokters die schedels lieten krimpen en aan een ketting om hun nek hingen.

Wat doet het verre verleden ertoe? Dat zegt niets over de huidige samenleving.
  woensdag 28 november 2018 @ 21:19:15 #154
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_183427918
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 21:12 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Nee, maar wel dat er maar weinig voor nodig is om weer zo'n situatie te creeeren. Als je alleen al ziet waar Sylvana Simons mee te maken krijgt. Scheldpartijen, bedreigingen tot zelfs intimidatie bij haar voordeur.
Omdat ze zwart is?
pi_183427972
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 21:14 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Volgens mij heeft de raciale vorm van het antisemitisme hier nooit wortel geschoten. De joden waren geacht vrij onopvallend aanwezig te zijn en men had er zo zijn vooroordelen over (vooral de arme Oost-Europese joden werden in het oosten van het land nogal eens geweerd), maar pogroms of volksoproeren zoals in Duitsland kwamen bij mijn weten niet voor, net zo min als "raciaal" gemengde huwelijken een probleem waren nadat de persoon in kwestie tot het christendom was overgegaan.
Dit lijkt een beetje van het niveau: 'het was niet zo erg als in Duitsland, dus er was geen raciaal-antisemitisme'. Het klopt dat het met het antisemitisme relatief meeviel in Nederland, maar wat is relatief? het feit blijft dat vanuit Nederland behoorlijk wat joden op transport zijn gezet, en dat de NSB klein begon maar toch een vrij grote beweging is geworden.
pi_183427988
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2018 21:15 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Ach hou op met die onzin. Kleine groepjes gekkies heb je in iedere samenleving en Simons hoort zelf ook bij eentje. Dat ze elkaar de tent uit vechten is niet ons probleem en ik ga mij niet verantwoordelijk voelen.
Ik zeg toch ook nergens dat jij je verantwoordelijk moet gaan voelen?
  woensdag 28 november 2018 @ 21:23:11 #157
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_183428011
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 19:55 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dan zou je kunnen zien dat wij in het westen helemaal niet zo tolerant, anti-racistisch zijn.

We hebben nogal een verleden.
Zo tolerant en anti-racistisch als wie of wat? Wat is je standaard, de rest van de wereld? Ik vind de samenlevingen van het westen naar verhouding behoorlijk tolerant in hun omgang met minderheden, maatschappelijk en cultureel.
pi_183428012
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 21:19 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Omdat ze zwart is?
Ik zie bij sommige wel de mentaliteit van: niet-witte Nederlanders mogen meedoen, zolang ze maar geen mening hebben die 'ons' niet aanstaan, ja.
pi_183428026
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 21:23 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Zo tolerant en anti-racistisch als wie of wat? Wat is je standaard, de rest van de wereld? Ik vind de samenlevingen van het westen naar verhouding behoorlijk tolerant in hun omgang met minderheden, maatschappelijk en cultureel.
Ik reageerde op iemand die van mening was dat bepaalde superioriteit terecht was.
pi_183428131
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 20:35 schreef theunderdog het volgende:

[..]

PVV deed het erg goed in de peilingen, FVD doet het relatief goed. En anders vertel je even aan de nabestaande van joden die uit Nederland zijn vervoerd, dat Nederland helemaal niet antisemitisch was..
Je toont je met deze post een totaal onwaardig discussiepartner. Wat een ellendig laag niveau zeg, au nom de Dieu.
pi_183428154
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 20:35 schreef theunderdog het volgende:

[..]

PVV deed het erg goed in de peilingen, FVD doet het relatief goed. En anders vertel je even aan de nabestaande van joden die uit Nederland zijn vervoerd, dat Nederland helemaal niet antisemitisch was..
Extreem rechts heeft hier geen invloed. De NVU haalt geen zetels hier. Het VB in Vlaanderen, het FN in Frankrijk en de FPO in Oostenrijk hebben hun wortels in het neonazisme.
pi_183428188
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2018 21:28 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]

Extreem rechts heeft hier geen invloed. De NVU haalt geen zetels hier. Het VB in Vlaanderen, het FN in Frankrijk en de FPO in Oostenrijk hebben hun wortels in het neonazisme.
FVD zit er tegenaan in mijn optiek.
  woensdag 28 november 2018 @ 21:30:12 #163
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_183428197
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 21:21 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dit lijkt een beetje van het niveau: 'het was niet zo erg als in Duitsland, dus er was geen raciaal-antisemitisme'. Het klopt dat het met het antisemitisme relatief meeviel in Nederland, maar wat is relatief? het feit blijft dat vanuit Nederland behoorlijk wat joden op transport zijn gezet, en dat de NSB klein begon maar toch een vrij grote beweging is geworden.
Het was en bleef een kleine partij. Voor de oorlog hadden ze 4 Kamerzetels (van de 100), en zelfs met Duitse financiële steun lukte het ze niet om tijdens de oorlog tot een brede volksbeweging uit te groeien, tot teleurstelling van de bezetter.
pi_183428272
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 21:30 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Het was en bleef een kleine partij. Voor de oorlog hadden ze 4 Kamerzetels (van de 100), en zelfs met Duitse financiële steun lukte het ze niet om tijdens de oorlog tot een brede volksbeweging uit te groeien, tot teleurstelling van de bezetter.
Alles is relatief. Ik vind 4 van de 100 niet weinig, voor zo'n walgelijke partij.
pi_183428368
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 20:35 schreef theunderdog het volgende:

[..]

PVV deed het erg goed in de peilingen, FVD doet het relatief goed. En anders vertel je even aan de nabestaande van joden die uit Nederland zijn vervoerd, dat Nederland helemaal niet antisemitisch was..
De PVV is de meest zionistische partij buiten Israel, en misschien wel daar binnen ook. Nou wil ik joden en zionisten niet met elkaar vereenzelvigen, maar dat is niet verenigbaar met ook maar een greintje antisemitisme. Het ligt niet aan de autochtone Nederlanders dat joden zich niet meer zo veilig voelen hier, of het zou moeten zijn omdat die te tolerant zijn voor moslims. Je kan ook niet zeggen dat de NaZi-propaganda erg aansloeg tijdens de bezetting. Maar 1 op de 7 joden is destijds zelfs maar op zoek gegaan naar een onderduikadres, hoe zou dat nou komen denk je? Laf? Verraderlijk? Gericht op de eigen zuil? Ja hoor, maar dat is wat anders dan antisemitisch.

Ook voor het FvD geldt dat massa immigratie en islam niets met ras te maken hebben. Misschien dat sommige Surinamers zich wat meer op hun gemak denken te gaan voelen als er een heleboel donkere Afrikanen bij komen, maar dan zijn zij racistisch.

Dat wil niet zeggen dat het allemaal OK is en Nederlanders zo fantastisch zijn. Nederlanders kunnen heel bevooroordeeld, lomp, bot, kleingeestig, grof en hatelijk zijn, maar dat gaat bijna altijd om dingen die met huidskleur samengaan, niet om de huidskleur zelf. En wat betreft tolerantie voor vreemde culturen en religie valt het ook nog behoorlijk mee, al is dat heel wat anders en is die tolerantie ook niet altijd verdiend.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 28 november 2018 @ 21:36:54 #166
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_183428369
Heeft peter nog argumenten gegeven?
:')
pi_183428528
Lees de reacties op FOK! of onder video's op youtube maar, Peter heeft groot gelijk hier.
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 28 november 2018 @ 21:44:32 #168
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_183428593
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 21:29 schreef theunderdog het volgende:

[..]

FVD zit er tegenaan in mijn optiek.
Waarom? Geef eens een goede onderbouwing/voorbeelden waarom neonazistische partij is?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_183428842
quote:
6s.gif Op woensdag 28 november 2018 21:44 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Waarom? Geef eens een goede onderbouwing/voorbeelden waarom neonazistische partij is?
Niet neonazistisch, wel cryptofascistisch en reactionair.
pi_183428893
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 21:29 schreef theunderdog het volgende:

[..]

FVD zit er tegenaan in mijn optiek.
Uit wat blijkt dat? Het FvD is na de PVV de meest pro-Israëlische partij van Nederland en wil juist meer democratie (onder andere bindende referenda, gekozen burgemeester). Extreem rechts is antisemitisch en tegen democratie. Ik zal nooit op beide partijen stemmen, omdat ik het platte populistische partijen vind, maar ze zijn niet extreem rechts.
pi_183428944
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 21:55 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]

Uit wat blijkt dat? Het FvD is na de PVV de meest pro-Israëlische partij van Nederland en wil juist meer democratie (onder andere bindende referenda, gekozen burgemeester). Extreem rechts is antisemitisch en tegen democratie. Ik zal nooit op beide partijen stemmen, omdat ik het platte populistische partijen vind, maar ze zijn niet extreem rechts.
1: Pro Israel zijn zit antisemitisme niet per definitie in de weg. Zo zijn er alt right geluiden die ook pro- Israel zijn, in de context van: dan hebben joden in elk geval een land om heen te gaan.

2: FVD is weliswaar voor directe democratie, maar het lijkt erop dat dat enkel is omdat ze van mening zijn dat 'het volk' het eens is met hun agenda.
pi_183428992
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 21:53 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Niet neonazistisch, wel cryptofascistisch en reactionair.
Fascisten zijn tegen de democratie. De PVV en het FvD willen meer directe democratie, waar ik overigens geen voorstander van ben.
pi_183429239
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 21:59 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]

Fascisten zijn tegen de democratie. De PVV en het FvD willen meer directe democratie, waar ik overigens geen voorstander van ben.
Het is genuanceerder. Fascisten gebruikte het volk ook.

Verder is het natuurlijk logisch dat FVD niet full fascisme gaat, maar je moet niet blind zijn voor patronen. De dubieuze linkjes die Baudet heeft, zijn retoriek, het politiseren van zijn aversie jegens moderne kunst, de homeopathische-verdunning, het schoppen tegen de gevestigde elite.
pi_183429283
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 21:57 schreef theunderdog het volgende:

[..]

1: Pro Israel zijn zit antisemitisme niet per definitie in de weg. Zo zijn er alt right geluiden die ook pro- Israel zijn, in de context van: dan hebben joden in elk geval een land om heen te gaan.

2: FVD is weliswaar voor directe democratie, maar het lijkt erop dat dat enkel is omdat ze van mening zijn dat 'het volk' het eens is met hun agenda.
1.Niet per definitie, maar uit niets blijkt dat het FvD en de PVV niet oprecht voor de Joden en Israël en zelfs Joodse nationalisten opkomen. De PVV wil dat Nederland Jordanië Palestina gaat noemen en Israël de Gazastrook en de Westoever annexeert. De NVU is een extreem rechtse, neonazistische partij en het partijprogramma bulkt van het antisemitisme.
2. De PVV en het FvD zijn dan ook nationaal-populistisch. Als ze fascistisch waren, was een standpunt geweest dat Nederland door middel van een revolutie uit de EU moet stappen (in plaats van een referendum te houden) om een concreet voorbeeld te noemen.
pi_183429304
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 22:09 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]

1.Niet per definitie, maar uit niets blijkt dat het FvD en de PVV niet oprecht voor de Joden en Israël en zelfs Joodse nationalisten opkomen. De PVV wil dat Nederland Jordanië Palestina gaat noemen en Israël de Gazastrook en de Westoever annexeert. De NVU is een extreem rechtse, neonazistische partij en het partijprogramma bulkt van het antisemitisme.
2. De PVV en het FvD zijn dan ook nationaal-populistisch. Als ze fascistisch waren, was een standpunt geweest dat Nederland door middel van een revolutie uit de EU moet stappen (in plaats van een referendum te houden) om een concreet voorbeeld te noemen.
Je moet Baudet en Wilders misschien wat beter volgen. Ze roepen wel degelijk op tot revoluties. Vaak indirect, heel af en toe direct.
  woensdag 28 november 2018 @ 22:12:34 #176
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_183429349
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 22:07 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Verder is het natuurlijk logisch dat FVD niet full fascisme gaat, maar je moet niet blind zijn voor patronen. De dubieuze linkjes die Baudet heeft, zijn retoriek, het politiseren van zijn aversie jegens moderne kunst, de homeopathische-verdunning, het schoppen tegen de gevestigde elite.
Wat is dan de reden om zo krampachtig er een fascime-label op te plakken? Je kunt toch ook gewoon kritiek hebben op die houdingen in plaats van alleen maar in vage patronen te redeneren?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_183429427
quote:
14s.gif Op woensdag 28 november 2018 22:12 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Wat is dan de reden om zo krampachtig er een fascime-label op te plakken? Je kunt toch ook gewoon kritiek hebben op die houdingen in plaats van alleen maar in vage patronen te redeneren?
Crypto-fascistisch. Niet fascistisch.

Geen idee of Baudet zelf fascistische sympathieën heeft, maar blijkbaar ziet hij wel wat in de retoriek. Verwacht in elk geval er zeteltjes mee te winnen.
  woensdag 28 november 2018 @ 22:15:57 #178
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_183429450
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 22:15 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Crypto-fascistisch. Niet fascistisch.

Geen idee of Baudet zelf fascistische sympathieën heeft, maar blijkbaar ziet hij wel wat in de retoriek. Verwacht in elk geval er zeteltjes mee te winnen.
Geen antwoord op mijn vraag.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_183429527
quote:
14s.gif Op woensdag 28 november 2018 22:15 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Geen antwoord op mijn vraag.
Wel degelijk.
  woensdag 28 november 2018 @ 22:18:24 #180
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_183429555
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 22:17 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Wel degelijk.
Ik vraag waaom die labels. Dan kom je er met nog een aanzetten :'). Heb ik toch niets aan?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_183429677
quote:
14s.gif Op woensdag 28 november 2018 22:18 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ik vraag waaom die labels. Dan kom je er met nog een aanzetten :'). Heb ik toch niets aan?
Nee, ik kom met een andere aanzetten. En verklaar waarom
pi_183429742
Sinds WWII is het woordje 'ras' een controversieel woord geworden maar de overheid zou er goed aan doen om beleid te maken op basis van rassen en culturen. Het staat onomstotelijk vast dat verschillende groepen verschillende sterke punten hebben. Moet je Chinezen ook maar met het basketbal laten meedoen als ze ook ICT-lessen kunnen krijgen?
Op microniveau is racisme onaanvaardbaar en staat het individu voorop maar instutioneel beleid op basis van bewezen info over rassen is niets mis mee. Beleid heeft niet de luxe om iedereen op maat te bedienen.

OT: Peter zit weer ontzettend dom uit zijn nek te lullen. Niet omdat hij ongelijk heeft maar omdat hij niet inziet dat er geen enkel land of volk bestaat dat dat kleurenblind is.
pi_183429804
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 22:07 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Het is genuanceerder. Fascisten gebruikte het volk ook.

Verder is het natuurlijk logisch dat FVD niet full fascisme gaat, maar je moet niet blind zijn voor patronen. De dubieuze linkjes die Baudet heeft, zijn retoriek, het politiseren van zijn aversie jegens moderne kunst, de homeopathische-verdunning, het schoppen tegen de gevestigde elite.
Baudet is een populist en hij en leden van zijn partij hebben dubieuze uitspraken gedaan. Dat maakt een partij nog niet fascistisch of half fascistisch.
pi_183429905
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 22:10 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Je moet Baudet en Wilders misschien wat beter volgen. Ze roepen wel degelijk op tot revoluties. Vaak indirect, heel af en toe direct.
Hoewel ik die uitspraken idioot vind, is het veelal loos populistisch geblaat.
  Moderator woensdag 28 november 2018 @ 22:58:09 #185
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183431047
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 22:23 schreef Confetti het volgende:
Moet je Chinezen ook maar met het basketbal laten meedoen als ze ook ICT-lessen kunnen krijgen?
waarom niet ... mogelijk helpt het

quote:
29. CHNChina 3. CHN 283.8 0
[..]
44. NEDNetherlands 25. NED 197.8 0
http://www.fiba.basketball/rankingmen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 28 november 2018 @ 23:17:51 #186
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_183431573
Jensen: 'Nederland is het meest gastvriendelijke land ooit hier op aarde' is overigens ook wel klachtwaardig
:')
pi_183432566
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 14:39 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
De grootste racist die ik ken is een goede vriend van mij, lichtgetint met roots uit Indonesië. Gaat soms echt zwaar los op "die zwarte" :D zijn dochter mag niet met een donker persoon binnenkomen, heerlijk altijd met die gast _O_ Maar denk niet dat Petertje dat bedoeld, Petertje is van de kliek dat alleen blanke Nederlanders (Europeanen) racistisch kunnen zijn natuurlijk.
Wat is daar dan zo heerlijk aan? Is het niet gewoon een kwestie van compensatiedrang voortkomende uit een minderwaardigheidscomplex en/of het er per se bij willen horen?
Krekker is de bom!
pi_183432579
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 22:23 schreef Confetti het volgende:
Sinds WWII is het woordje 'ras' een controversieel woord geworden maar de overheid zou er goed aan doen om beleid te maken op basis van rassen en culturen. Het staat onomstotelijk vast dat verschillende groepen verschillende sterke punten hebben. Moet je Chinezen ook maar met het basketbal laten meedoen als ze ook ICT-lessen kunnen krijgen?
Op microniveau is racisme onaanvaardbaar en staat het individu voorop maar instutioneel beleid op basis van bewezen info over rassen is niets mis mee. Beleid heeft niet de luxe om iedereen op maat te bedienen.

OT: Peter zit weer ontzettend dom uit zijn nek te lullen. Niet omdat hij ongelijk heeft maar omdat hij niet inziet dat er geen enkel land of volk bestaat dat dat kleurenblind is.
Welke bewezen info doel je op?
Krekker is de bom!
  donderdag 29 november 2018 @ 00:29:37 #189
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_183432722
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 14:39 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
De grootste racist die ik ken is een goede vriend van mij, lichtgetint met roots uit Indonesië. Gaat soms echt zwaar los op "die zwarte" :D zijn dochter mag niet met een donker persoon binnenkomen, heerlijk altijd met die gast _O_ Maar denk niet dat Petertje dat bedoeld, Petertje is van de kliek dat alleen blanke Nederlanders (Europeanen) racistisch kunnen zijn natuurlijk.
Er zijn ook nogal wat racistische Marokkanen naar mijn ervaring. Op de mbo waar ik zat met 50% mocro's en Turken zaten best wat lui die niks met negers hebben. Er werden echt dingen gezegd als 'als jouw zus met een neger loopt zou je dr toch ook slaan? Anders doet mijn vader het wel'
Past allemaal niet in het beeld van het nieuwe links ala Peter en Sylvana
:')
pi_183432804
quote:
1s.gif Op donderdag 29 november 2018 00:29 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Er zijn ook nogal wat racistische Marokkanen naar mijn ervaring. Op de mbo waar ik zat met 50% mocro's en Turken zaten best wat lui die niks met negers hebben. Er werden echt dingen gezegd als 'als jouw zus met een neger loopt zou je dr toch ook slaan? Anders doet mijn vader het wel'
Past allemaal niet in het beeld van het nieuwe links ala Peter en Sylvana
Juist wel, want volgens hen is er meer racisme dan we denken
  donderdag 29 november 2018 @ 00:44:12 #191
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_183432843
quote:
6s.gif Op donderdag 29 november 2018 00:39 schreef Chia het volgende:

[..]

Juist wel, want volgens hen is er meer racisme dan we denken
Peter kan daar misschien nog wel in komen maar kamp sylvana zit echt in die hoek waar enkel de 'witte' mensen de boosdoener zijn
:')
pi_183432879
quote:
1s.gif Op donderdag 29 november 2018 00:44 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Peter kan daar misschien nog wel in komen maar kamp sylvana zit echt in die hoek waar enkel de 'witte' mensen de boosdoener zijn
Daar is ze in haar tijd bij Denk wel achter gekomen mag ik hopen.
pi_183432911
quote:
5s.gif Op woensdag 28 november 2018 20:56 schreef Fir3fly het volgende:

Er zijn al meerdere links gegeven.
Waar zijn de wetenschappelijke publicaties?
  donderdag 29 november 2018 @ 00:52:15 #194
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_183432937
quote:
1s.gif Op donderdag 29 november 2018 00:49 schreef Za het volgende:

[..]

Waar zijn de wetenschappelijke publicaties?

De maker van de test zegt het zelf al.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_183432983
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 23:17 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Jensen: 'Nederland is het meest gastvriendelijke land ooit hier op aarde' is overigens ook wel klachtwaardig
Meest tolerante zei hij.

Dat is al een enge bewering, alsof er nogal wat te tolereren valt.

Punt is, meest tolerante klopt, in die zin dat we het racisme dat leeft onder de bevolking inderdaad tolereren.
pi_183432985
quote:
2s.gif Op donderdag 29 november 2018 00:52 schreef Fir3fly het volgende:

De maker van de test zegt het zelf al.
Nee.
Lees je beter in zou ik zeggen.
  donderdag 29 november 2018 @ 00:59:53 #197
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_183433012
Nee Peter. Nederland is niet racistischer dan we denken.

Het probleem is dat door de constante beschuldigen dat alle blanke Nederlanders racisten zijn, wij ons daar ook naar zijn gaan gedragen.

De verdeeldheid wordt zo alleen maar groter.
Zuiger van het FOK!-OMT
  donderdag 29 november 2018 @ 01:10:47 #198
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_183433096
quote:
1s.gif Op donderdag 29 november 2018 00:57 schreef Za het volgende:

[..]

Nee.
Lees je beter in zou ik zeggen.
Ok :').
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  donderdag 29 november 2018 @ 01:24:05 #199
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_183433158
Peeeeeeeeetttttooooooooorrrrrrr

pi_183433168
quote:
10s.gif Op donderdag 29 november 2018 01:10 schreef Fir3fly het volgende:

Ok :').
Ja post een smiley, of anders nog een onzinnige zin.

Je uitspraken staven met een link naar een wetenschappelijk onderzoek kun je niet.
pi_183433169
quote:
3s.gif Op woensdag 28 november 2018 13:13 schreef vosss het volgende:
Peter heeft ongelijk. Ongeacht wat hij nu weer roeptoetert.
Retweet, Peter de allesweter. Maakt niet uit waar het over gaat hij schuift voor 2500 euro overal aan en doet dan net alsof'ie van het onderwerp verstand heeft.
  donderdag 29 november 2018 @ 07:39:42 #202
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_183433853
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 22:10 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Je moet Baudet en Wilders misschien wat beter volgen. Ze roepen wel degelijk op tot revoluties. Vaak indirect, heel af en toe direct.
Democratische revoluties, ja. FVD pleit onder meer voor bindende referenda, de gekozen burgemeester, e-democratie, verregaande decentralisatie, anti-EU dus anti-hogere bestuurslagen..

Zo'n beetje exact het tegenovergestelde van fascisme. Ik snap echt niet hoe mensen in Baudet een fascist menen te ontwaren. Was Hans van Mierlo dan ook een fascist?

De meeste mensen die zo gretig met het woord facist gooien zijn hen die de globalistische, neoliberale en totalitaire wereldorde bedreigd zien.
  Beste debater 2022 donderdag 29 november 2018 @ 08:05:53 #203
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_183433977
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 22:23 schreef Confetti het volgende:
Sinds WWII is het woordje 'ras' een controversieel woord geworden maar de overheid zou er goed aan doen om beleid te maken op basis van rassen en culturen. Het staat onomstotelijk vast dat verschillende groepen verschillende sterke punten hebben. Moet je Chinezen ook maar met het basketbal laten meedoen als ze ook ICT-lessen kunnen krijgen?
Op microniveau is racisme onaanvaardbaar en staat het individu voorop maar instutioneel beleid op basis van bewezen info over rassen is niets mis mee. Beleid heeft niet de luxe om iedereen op maat te bedienen.

OT: Peter zit weer ontzettend dom uit zijn nek te lullen. Niet omdat hij ongelijk heeft maar omdat hij niet inziet dat er geen enkel land of volk bestaat dat dat kleurenblind is.
Die 'bewezen info' (lol) heeft gediend als rechtvaardiging voor zaken als slavernij, segregatie en apartheid. Zelfde oerdomme retoriek.

Ook zo laf om met je Chinezen te komen; zeg dan gewoon meteen waar je het over wil hebben.

Wat dat betreft heeft Peter gewoon gelijk; die ranzige 'herwaardering' voor pseudo-wetenschappelijke schedelmeterij neemt een absurd hoge vlucht deze dagen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 29 november 2018 @ 08:21:01 #204
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_183434095
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 13:48 schreef ShevaJB het volgende:
Moria, zit daar niet die Balrog?
Balrog R. De Vries. :Y
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_183434145
Peter is gewoon een zuurpruim, z’n hele kop heeft ook die uitstraling.
Als hij in beeld verschijnt zap ik door.
Kijk nog liever naar een aambei verwijdering
  donderdag 29 november 2018 @ 08:39:41 #206
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_183434199
quote:
1s.gif Op donderdag 29 november 2018 01:25 schreef Za het volgende:

[..]

Ja post een smiley, of anders nog een onzinnige zin.

Je uitspraken staven met een link naar een wetenschappelijk onderzoek kun je niet.
Alsof je dat onderzoek dan gaat lezen
:')
pi_183434274
De meningen van mensen die menen alle wijsheid in pacht te hebben en die niet geïnteresseerd zijn in andere meningen kan je dan ook maar beter negeren. Constant hetzelfde riedeltje. O.a. deze Peter zap ik dan ook altijd weg. Zijn mening voegt nergens iets meer aan toe. Geeft ook de staat van de huidige media aan dat deze man nog steeds een podium krijgt. Doei!
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_183434335
Met zijn uitspraak an sich kunnen we toch helemaal niets: "Nederland is racistischer dan we denken." Dan wie denkt Peter? Dan Sylvana denkt? Dan Wilders denkt? Nederland is geen land met uniforme gedachten dus met deze mondscheet van Peter Allesweter kunnen we weer heel weinig.

Dat constante racisme geroep is ook een vorm van populisme, wat je zegt hoeft totaal geen inhoud te te hebben maar vervolgens beginnen de doorgeslagen moraalridders te klappen als walrussen.

Ja racisme in Nederland bestaat, maar niet iedereen is racistisch en met een donkere huidskleur ben je in Nederland nog steeds in staat om veel te bereiken, helemaal relatief tot andere landen in de wereld. De problemen die ontstaan door het racisme dat wel speelt in Nederland mag best specifiek benoemd worden maar dit soort uitspraken polariseren Nederland alleen maar meer.
pi_183434417
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 13:25 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Als je bedenkt dat wij tussen 2013 en 18 meer dan 800.000 immigranten hebben mogen ontvangen, merendeels “vluchtelingen en asielzoekers”.. dat is al teveel geweest voor een land met maar 17 miljoen inwoners, te weinig ruimte etc.

Jammer maar helaas.
Misschien moeten ze in het midden oosten maar eens wat minder een hekel aan elkaar hebben.
Tijdens de eerste wereldoorlog hadden we zes miljoen inwoners en namen we 1 miljoen vluchtelingen op.

Al vonden we dat toen ook te veel. Het schrikdraad aan de grens is toen ook niet geplaatst door de Duitsers.

Maar Peter heeft wel een beetje tunnelvisie over die Facebook reacties. Daar kan hij niet eens wat aan doen behalve stoppen met Facebook want dit is hoe Facebook werkt. Facebook is niet geschikt voor journalistiek (ik dacht dat Peter zichzelf journalist noemde)
Onder deze lijn niet schrijven
  donderdag 29 november 2018 @ 09:24:42 #210
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_183434622
quote:
1s.gif Op donderdag 29 november 2018 09:07 schreef marzman het volgende:

[..]

Tijdens de eerste wereldoorlog hadden we zes miljoen inwoners en namen we 1 miljoen vluchtelingen op.
Uit een buurland dat bovendien een vrij sterke historische en culturele binding met Nederland had. Dat was het toenmalige equivalent van "opvang in de regio", met het uitgangspunt dat de opvang een tijdelijk karakter zou hebben en de meeste vluchtelingen betrekkelijk snel weer naar hun land van herkomst terug zouden keren. Dat is ook gebeurd.

quote:
Het schrikdraad aan de grens is toen ook niet geplaatst door de Duitsers.
Bron?
pi_183434634
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 22:07 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Het is genuanceerder. Fascisten gebruikte het volk ook.

Verder is het natuurlijk logisch dat FVD niet full fascisme gaat, maar je moet niet blind zijn voor patronen. De dubieuze linkjes die Baudet heeft, zijn retoriek, het politiseren van zijn aversie jegens moderne kunst, de homeopathische-verdunning, het schoppen tegen de gevestigde elite.
Wat een gelul.
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 22:07 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Het is genuanceerder. Fascisten gebruikte het volk ook.

Verder is het natuurlijk logisch dat FVD niet full fascisme gaat, maar je moet niet blind zijn voor patronen. De dubieuze linkjes die Baudet heeft, zijn retoriek, het politiseren van zijn aversie jegens moderne kunst, de homeopathische-verdunning, het schoppen tegen de gevestigde elite.
Daar gaat het om en nergens anders om. Het FvD schopt tegen de gevestigde elite en daarom schopt iedereen met een investering in die gevestigde elite terug door ze zwart te maken en te pogen ze buiten de fatsoenlijke discussie te plaatsen. Dat zie je bijvoorbeeld ook in de VS wanneer iemand met linkse plannen komt, dat is dan meteen een socialist of een communist en dus buiten de orde.

Het punt is dat de elite faalt in het leiden en behartigen van de belangen van de gehele samenleving. Zo is bijvoorbeeld bijna de gehele 1e kamer ernstig belangenverstrengeld geraakt, azen nationale politici op EU-posities terwijl ze met diezelfde EU in onderhandeling zijn, sms-t de premier met een vriend van het bedrijf waar hij gewerkt heeft over 2 miljard belastignvoordeel en hebben we een disfunctionele politie in een narco-staat als gevolg van het maken van ministeries tot partijkantoor van de VVD en worden er zomaar krabbeltjes gezet onder een VN-verklaring waar totaal niet over nagedacht blijkt, of juist wel en dat is nog erger terwijl ook hier de verstrengeling tussen politiek en een bank/criminele organisatie als Goldman Sachs innig is. Overal dringt zich de vraag op aan de elite: Voor wie bent u eigenlijk aan het werk?

Die vraag is dusdanig fundamenteel dat iedereen met een stake in die elite, en dat hebben de media zeker, in een kramp schiet en zijn uiterste best doet om de stellers van die vraag te besmeuren. Jij moet niet blind zijn voor de patronen.

quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 22:09 schreef Opnaarutrecht het volgende:

2. De PVV en het FvD zijn dan ook nationaal-populistisch.
Nationaal-populistisch is ook weer zo'n term speciaal uitgevonden om criticasters van de elite te associeren met het nationaal-socialisme. Populisme zelf is ook een volkomen hol begrip geworden door het te los te koppen van de stijl en te gebruiken voor iedereen die langs democratische weg een wezenlijke verandering wil bereiken. Voor de elite is democratie iets voor de vorm dat niet tot echte verandering mag leiden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_183434797
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 00:59 schreef DonDruiper het volgende:
Het probleem is dat door de constante beschuldigen dat alle blanke Nederlanders racisten zijn, wij ons daar ook naar zijn gaan gedragen.
Geldt dat ook voor alle etnische minderheden in Nederland, dat zij zich gedragen naar hetgeen mensen ze van beschuldigen?
1 + 1 = blauw
  donderdag 29 november 2018 @ 09:45:35 #213
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_183434812
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 09:00 schreef Luckyseven het volgende:
Met zijn uitspraak an sich kunnen we toch helemaal niets: "Nederland is racistischer dan we denken." Dan wie denkt Peter? Dan Sylvana denkt? Dan Wilders denkt? Nederland is geen land met uniforme gedachten dus met deze mondscheet van Peter Allesweter kunnen we weer heel weinig.

Dat constante racisme geroep is ook een vorm van populisme, wat je zegt hoeft totaal geen inhoud te te hebben maar vervolgens beginnen de doorgeslagen moraalridders te klappen als walrussen.

Ja racisme in Nederland bestaat, maar niet iedereen is racistisch en met een donkere huidskleur ben je in Nederland nog steeds in staat om veel te bereiken, helemaal relatief tot andere landen in de wereld. De problemen die ontstaan door het racisme dat wel speelt in Nederland mag best specifiek benoemd worden maar dit soort uitspraken polariseren Nederland alleen maar meer.
^O^
pi_183435391
quote:
1s.gif Op donderdag 29 november 2018 09:07 schreef marzman het volgende:

[..]

Tijdens de eerste wereldoorlog hadden we zes miljoen inwoners en namen we 1 miljoen vluchtelingen op.

Al vonden we dat toen ook te veel. Het schrikdraad aan de grens is toen ook niet geplaatst door de Duitsers.

Maar Peter heeft wel een beetje tunnelvisie over die Facebook reacties. Daar kan hij niet eens wat aan doen behalve stoppen met Facebook want dit is hoe Facebook werkt. Facebook is niet geschikt voor journalistiek (ik dacht dat Peter zichzelf journalist noemde)
Er is nogal een verschil tussen vluchtelingen opvangen uit naburige landen of europa.. of uit zandbaklanden waar mensen om wat voor reden dan ook nogal agressief van aard zijn.
pi_183435516
quote:
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator donderdag 29 november 2018 @ 11:10:24 #216
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_183435680
Willen wij meer of minder Peter R. de Vries?
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  donderdag 29 november 2018 @ 11:12:32 #217
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_183435708
quote:
1s.gif Op donderdag 29 november 2018 08:21 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Balrog R. De Vries. :Y
Vind hem meer een goblin.
And so is the past
pi_183438162
quote:
1s.gif Op donderdag 29 november 2018 08:39 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

Alsof je dat onderzoek dan gaat lezen
Volgens mij hebben we elkaar nog niet ontmoet?

Is dit een soort van estafette waarin steeds verschillende users het gesprek tussen mij en een andere user overnemen?

Ik zou het zeker lezen, echter bestaan er geen wetenschappelijke publicaties die concluderen wat user 1 beweerde.
pi_183438372
Ook al vind je dat er minder vluchtelingen opgenomen moeten worden in NL of dat criminaliteit onder bepaalde groepen harder aangepakt moet worden, dan wil dat toch niet meteen zeggen dat je racistisch bent?
pi_183439590
Gaap. Een ongemakkelijke waarheid voor links is dat autochtone Nederlanders een stuk minder racistisch zijn dan onze Islam minnende vrienden.
pi_183439866
Ik denk eigenlijk dat Nederland minder racistisch is dan Peter denkt. Sommige mensen zien overal racisme in. Peter is zo iemand.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_183439992
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 15:20 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ik denk eigenlijk dat Nederland minder racistisch is dan Peter denkt. Sommige mensen zien overal racisme in. Peter is zo iemand.
Ik denk het niet.
Voorbeeld, er zijn nergens in NL demonstraties geweest vanwege de plannen voor vuurwerkvrije zones of zelfs vuurwerk verboden in bepaalde gemeentes.

Stel dat de vuurwerkplannen een gevolg zouden zijn vanwege bezwaren vanuit bepaalde bevolkingsgroepen, dan zouden nu grote groepen mensen aan het knokken zijn in de grote steden, en wij een vuurwerkreeks deel 38 (dit nemen ze ons niet af!!!, dit is ONZE traditie!!! etc.) hebben ipv slechts 25 posts erover. Of heb ik het mis? BVD
pi_183440165
quote:
1s.gif Op donderdag 29 november 2018 15:26 schreef Za het volgende:

[..]

Ik denk het niet.
Voorbeeld, er zijn nergens in NL demonstraties geweest vanwege de plannen voor vuurwerkvrije zones of zelfs vuurwerk verboden in bepaalde gemeentes.

Stel dat de vuurwerkplannen een gevolg zouden zijn vanwege bezwaren vanuit bepaalde bevolkingsgroepen, dan zouden nu grote groepen mensen aan het knokken zijn in de grote steden, en wij een vuurwerkreeks deel 38 (dit nemen ze ons niet af!!!, dit is ONZE traditie!!! etc.) hebben ipv slechts 25 posts erover. Of heb ik het mis? BVD
Moet ik nu echt reageren op deze aanname? Als er zoveel racisme is kun je daar toch best een aantal concrete voorbeelden van geven? In plaats van deze op een hypothetische situatie gebaseerde aanname.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  donderdag 29 november 2018 @ 15:39:58 #224
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_183440261
quote:
1s.gif Op donderdag 29 november 2018 15:26 schreef Za het volgende:

[..]

dan zouden nu grote groepen mensen aan het knokken zijn in de grote steden
Wanneer is dat ooit gebeurd? Rond Zwarte Piet gaat het ook alleen maar om kleine clubjes extremisten die leuzen scanderen of een beetje met eieren gooien. Ik ben nog geen enkele ''knokpartij'' tegengekomen.

Soms lees je wel eens dat er een Zwarte Piet in elkaar gerost wordt. Tja. Maar ook dat zijn incidenten.
  donderdag 29 november 2018 @ 15:41:21 #225
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_183440289
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 15:20 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ik denk eigenlijk dat Nederland minder racistisch is dan Peter denkt. Sommige mensen zien overal racisme in. Peter is zo iemand.
Peter is vooral iemand die dol is op Peter. Die zich moreel verheven voelt boven de rest en de spreekbuis meent te moeten acteren van allemaal zogenaamd 'zielige' mensen. Zum kotzen.
pi_183440344
quote:
1s.gif Op donderdag 29 november 2018 15:26 schreef Za het volgende:

[..]

Ik denk het niet.
Voorbeeld, er zijn nergens in NL demonstraties geweest vanwege de plannen voor vuurwerkvrije zones of zelfs vuurwerk verboden in bepaalde gemeentes.

Stel dat de vuurwerkplannen een gevolg zouden zijn vanwege bezwaren vanuit bepaalde bevolkingsgroepen, dan zouden nu grote groepen mensen aan het knokken zijn in de grote steden, en wij een vuurwerkreeks deel 38 (dit nemen ze ons niet af!!!, dit is ONZE traditie!!! etc.) hebben ipv slechts 25 posts erover. Of heb ik het mis? BVD
Ik denk eerder dat wanneer er uit bepaalde bevolkingsgroepen bezwaar zou worden gemaakt tegen vuurwerk, het juist veel bijval zou krijgen vanuit autochtone hoek, de meeste mensen zijn de overlast die het veroorzaakt en de bijgaande letselgevallen meer dan zat.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_183440374
quote:
1s.gif Op donderdag 29 november 2018 15:34 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

Moet ik nu echt reageren op deze aanname?
Graag.

quote:
Als er zoveel racisme is kun je daar toch best een aantal concrete voorbeelden van geven? In plaats van deze op een hypothetische situatie gebaseerde aanname.
Uiteraard.
Punt is denk ik dat je weet dat deze hypothetische aanname precies de vinger op de zere plek legt, dat je weet dat de autochtone Nederlanders in woede zouden ontsteken in deze hypothetische situatie, terwijl er nu zelfs niet 1 demonstrant gesignaleerd is. Laten we geen spelletjes spelen svp, je weet dat het zo werkt.
pi_183440422
quote:
1s.gif Op donderdag 29 november 2018 15:46 schreef Za het volgende:

[..]

Graag.

[..]

Uiteraard.
Punt is denk ik dat je weet dat deze hypothetische aanname precies de vinger op de zere plek legt, dat je weet dat de autochtone Nederlanders in woede zouden ontsteken in deze hypothetische situatie, terwijl er nu zelfs niet 1 demonstrant gesignaleerd is. Laten we geen spelletjes spelen svp, je weet dat het zo werkt.
Niks.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_183440475
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 15:45 schreef Hathor het volgende:

Ik denk eerder dat wanneer er uit bepaalde bevolkingsgroepen bezwaar zou worden gemaakt tegen vuurwerk, het juist veel bijval zou krijgen vanuit autochtone hoek, de meeste mensen zijn de overlast die het veroorzaakt en de bijgaande letselgevallen meer dan zat.
Denk je?
Stel dat mensen uit Noord Afrika woonachtig in NL bezwaar zouden maken laten we zeggen omdat vuurwerk niet haram zou zijn, dan kunnen zij rekenen op veel bijval. Mooi hoor.
  donderdag 29 november 2018 @ 15:53:20 #230
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_183440533
quote:
1s.gif Op donderdag 29 november 2018 15:51 schreef Za het volgende:

[..]

Denk je?
Stel dat mensen uit Noord Afrika woonachtig in NL bezwaar zouden maken laten we zeggen omdat vuurwerk niet haram zou zijn, dan kunnen zij rekenen op veel bijval. Mooi hoor.
De vuurwerkdiscussie gaat over praktische oorzaken en gevolgen. Niet over religieuze dogma's.
pi_183440649
quote:
1s.gif Op donderdag 29 november 2018 07:39 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Democratische revoluties, ja. FVD pleit onder meer voor bindende referenda, de gekozen burgemeester, e-democratie, verregaande decentralisatie, anti-EU dus anti-hogere bestuurslagen..

Zo'n beetje exact het tegenovergestelde van fascisme. Ik snap echt niet hoe mensen in Baudet een fascist menen te ontwaren. Was Hans van Mierlo dan ook een fascist?

De meeste mensen die zo gretig met het woord facist gooien zijn hen die de globalistische, neoliberale en totalitaire wereldorde bedreigd zien.
pi_183440709
quote:
1s.gif Op donderdag 29 november 2018 15:51 schreef Za het volgende:

[..]

Denk je?
Stel dat mensen uit Noord Afrika woonachtig in NL bezwaar zouden maken laten we zeggen omdat vuurwerk niet haram zou zijn, dan kunnen zij rekenen op veel bijval. Mooi hoor.
De reden voor het verbieden is onzin, maar het doel heiligt de middelen.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_183441104
quote:
1s.gif Op donderdag 29 november 2018 15:46 schreef Za het volgende:

[..]

Graag.

[..]

Uiteraard.
Punt is denk ik dat je weet dat deze hypothetische aanname precies de vinger op de zere plek legt, dat je weet dat de autochtone Nederlanders in woede zouden ontsteken in deze hypothetische situatie, terwijl er nu zelfs niet 1 demonstrant gesignaleerd is. Laten we geen spelletjes spelen svp, je weet dat het zo werkt.
Ik hou me liever met concrete zaken bezig dan met andermans aannames.

Het vuurwerkverbod gebruiken om racisme in Nederland te bewijzen.....Hoe krijg je het in hemelsnaam verzonnen....
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  Moderator donderdag 29 november 2018 @ 16:37:21 #234
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183441543
quote:
1s.gif Op donderdag 29 november 2018 15:46 schreef Za het volgende:

[..]

Graag.

[..]

Uiteraard.
Punt is denk ik dat je weet dat deze hypothetische aanname precies de vinger op de zere plek legt, dat je weet dat de autochtone Nederlanders in woede zouden ontsteken in deze hypothetische situatie, terwijl er nu zelfs niet 1 demonstrant gesignaleerd is. Laten we geen spelletjes spelen svp, je weet dat het zo werkt.
dit hypothetische voorbeeld heeft alleen niets met racisme te maken

als de buurman zegt dat je muziek zachter moet reageer je ook anders dan wanneer je huisgenoot dat doet

[ Bericht 2% gewijzigd door sp3c op 29-11-2018 16:53:01 ]
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 29 november 2018 @ 16:45:57 #235
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_183441686
quote:
1s.gif Op donderdag 29 november 2018 15:58 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Sprakeloos?
pi_183441920
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 21:21 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dit lijkt een beetje van het niveau: 'het was niet zo erg als in Duitsland, dus er was geen raciaal-antisemitisme'. Het klopt dat het met het antisemitisme relatief meeviel in Nederland, maar wat is relatief? het feit blijft dat vanuit Nederland behoorlijk wat joden op transport zijn gezet, en dat de NSB klein begon maar toch een vrij grote beweging is geworden.
Er was wel vooroorlogs antisemitisme in NL hoor, maar wrs wat minder obsessief dan bij de Duitsers. Dat er verhoudingsgewijs veel joden omkwamen had weer met een serie andere oorzaken te maken. Verder heeft NSB voor de oorlog nooit een electorale deuk in een pakje boter kunnen slaan (8% prov.staten verkiezingen 1935 hoogste score). NL was verzuild en de NSB werd er lekker buiten gehouden tot aan een beroepsverbod zelfs voor ambtenaren. Ledental NSB liep direct na de bezetting op, maar slonk weer beduidend naar mate de oorlog voortduurde, met name na Stalingrad (1943). Verzet kwam heel langzaam op gang en werd ook groter naar mate de oorlog voortduurde en dan met name na Stalingrad toen de Arbeitseinsatz werd geïntensiveerd. Hiervan zouden ook ondergedoken joden baat bij hebben.
In NL moet je tijdens de bezetting wel een soort periodisering in acht nemen, om te begrijpen hoe de verhouding was tav de bezetter. De Nederlandsche Unie was bijv. ook zo'n fenomeen en veel populairder dan de NSB, maar uiteindelijk vrij snel weer door de bezetter verboden. De oplage van het krantje dat de Nederlandsche Unie uitgaf was op zeker moment groter dan de oplage van alle landelijke dagbladen bij elkaar.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ryan3 op 29-11-2018 17:08:49 ]
I´m back.
  donderdag 29 november 2018 @ 17:08:55 #237
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_183442124
Peturrrr is toch dit hele topic niet waard. En al helemaal niet in NWS.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_183442575
Nederland racistischer dan we denken kan wel kloppen.
Er wordt gemiddeld gesproken wel gekeken naar racisme naar allochten toe maar zelden of nooit zie je cijfers van racisme door allochtonen.

Denk aan schelden spugen en sissen naar autochtone vrouwen en meisjes, ongewenste handtastlijkheden, groepen allochtonen die autochtonen intimideren en bedreigen.
Joodse mensen die niet veilig over straat kunnen.
In de buurt waar ik tot voor kort woonde was dit dagelijkse kost en ook een reden voor mij om te verhuizen.

Tuurlijk maken niet alle allochtonen zich hier schuldig aan, net zo min als dat alle autochtonen racistisch zijn.

Maar de groep allochtonen is erg veel groter geworden.
Dus ja, er kan zo maar meer racisme in Nederland zijn dan we denken.
pi_183442878
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 19:36 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat superioriteitsgevoel is ook gewoon terecht. En daar moeten we in deze discussie juist blij mee zijn. Een dergelijk zelfbeeld waar nog veel waarde aan gehecht wordt biedt uitstekende kansen om racisme nog verder uit te bannen. Maar dan moet je natuurlijk niet proberen om islam, massa-immigratie, Turks en Marokkaans nationalisme en cultuur op oneigenlijk wijze te beschermen met de anti-racisme paraplu.
Dus je propageert wel dat Hollands exceptionalisme dat ook FvD propageert? Why?
I´m back.
pi_183444263
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 17:43 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dus je propageert wel dat Hollands exceptionalisme dat ook FvD propageert? Why?
Ten eerste hou ik niet bij wat het FvD propageert, ten twee zou ik zelf hooguit voor Nederlands exceptionalisme pleiten.

Ik vind dat een aantal dingen in Nederland fundamenteel wel goed zitten en ik vind dat Nederland een aantal dingen goed voor elkaar heeft, met name uit de tijd voordat Balkenende en Rutte een spoor van vernieling begonnen te trekken. Daar moet je aansluiting bij zoeken en Nederland weer gidsland lijkt me ook helemaal niet verkeerd.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_183444468
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 18:59 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ten eerste hou ik niet bij wat het FvD propageert, ten twee zou ik zelf hooguit voor Nederlands exceptionalisme pleiten.

Ik vind dat een aantal dingen in Nederland fundamenteel wel goed zitten en ik vind dat Nederland een aantal dingen goed voor elkaar heeft, met name uit de tijd voordat Balkenende en Rutte een spoor van vernieling begonnen te trekken. Daar moet je aansluiting bij zoeken en Nederland weer gidsland lijkt me ook helemaal niet verkeerd.
Ja, goed, beetje zoals Maarten van Rossem het heeft over Keynes https://www.sg.uu.nl/nieu(...)sem-over-kapitalisme
Als je daar wat over uitlegt zitten de mensen je tegenwoordig wat glazig aan te kijken.
En overigens stond NL daar niet alleen in en ook niet alleen in NL is dat pad verlaten.

Nee, ik zie er geen grond voor superioriteit in eigenlijk. Het exceptionalisme beperkt zich wmb tot de Opstand en in feite ging het toen vrij snel behoorlijk mis totdat in 1795 de Republiek eigenlijk aan corruptie en misstanden bijna zelf al het loodje had gelegd.
Om je superioriteit vervolgens alleen te baseren op enkele decennia in het na-oorlogse tijdperk (jaren 60-70) vind ik wat zwak.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 29-11-2018 21:15:47 ]
I´m back.
pi_183444709
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 15:18 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Ik dacht dat Jensen een alternatief rechts geluid wilde laten horen. Waarom nodigt hij dan die uitgekauwd onoriginele drol Peter R. de Vries uit? Die man is al bijna iedere dag van de week op TV.
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 15:18 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Ik dacht dat Jensen een alternatief rechts geluid wilde laten horen. Waarom nodigt hij dan die uitgekauwd onoriginele drol Peter R. de Vries uit? Die man is al bijna iedere dag van de week op TV.
¤1500 voor een half uurtje zou ik ook doen.
pi_183445060
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 19:10 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, goed, beetje zoals Maarten van Rossem het heeft over Keynes https://www.sg.uu.nl/nieu(...)sem-over-kapitalisme
Als je daar wat over uitlegt zitten de mensen je tegenwoordig wat glazig aan te kijken.
En overigens stond NL daar niet alleen in en ook niet alleen in NL is dat pad verlaten.

Nee, ik zie er geen grond voor superioriteit in eigenlijk. Het exceptionalisme beperkt zich wmb tot de Opstand en in feite ging het toen al vrij snel behoorlijk mis al totdat in 1795 de Republiek eigenlijk aan corruptie en misstanden bijna zelf al het loodje had gelegd.
Om je superioriteit vervolgens alleen te baseren op enkele decennia in het na-oorlogse tijdperk (jaren 60-70) vind ik wat zwak.
Het gaat niet alleen om beleid, het gaat om cultuur. Ik denk dat daar twee kanten aan zitten die er altijd aan gezeten hebben. Enerzijds heb je het bekrompen, bescheten, bittere Nederland van de 19e eeuw met zijn boekhouders/kruideniersmentaliteit. Anderzijds heb je het wat rebelse, opportunistische, open, vrijheidslievend en gezamenlijk optrekkend Nederland van de Gouden eeuw.

Dat komt ook weer terug in verschillende decennia de afgelopen eeuw. Je voelt wel aan bij welke mentaliteit ik Balkenende vind passen. De jaren 50 staan ook niet goed bekend maar de jaren 60, 70, 90 en in mindere mate de jaren 80 hebben wel de goede dingen aan de Nederlandse cultuur laten bloeien. Ik zou toch ook niet de hele Gouden Eeuw besmet willen verklaren omdat er dingen gebeurd zijn die naar huidige maatstaven gruwelijk zijn en er waren toen al een heleboel dingen die typisch Nederlands waren en nog steeds zijn. Er kan dan ook zomaar weer een extreem vooruitstrevende geest exploderen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_183445888
quote:
1s.gif Op donderdag 29 november 2018 16:19 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

Ik hou me liever met concrete zaken bezig dan met andermans aannames.

Het vuurwerkverbod gebruiken om racisme in Nederland te bewijzen.....Hoe krijg je het in hemelsnaam verzonnen....
Je post al een paar maal een reply op mijn post, en het is duidelijk dat je die post hebt gelezen.

Toch weiger je er een antwoord op te geven, omdat je "je liever niet bezig houdt met andermans aannames" danwel omdat je van mij concrete voorbeelden verlangt, terwijl ik heb aangegeven dat het met name sluimerend racisme betreft, waarbij men zich hier uiteraard niet naar hoeft te gedragen (behalve in de eigen veilige kring) of het niet eens beseft of liever ontkend, maar dat maakt het niet minder aanwezig.

Je had met een woord kunnen volstaan, maar besteedt liever meerdere zinnen om een antwoord te ontwijken. Dat is opmerkelijker dan iemand die de moeite neemt een hypothetische situatie te schetsen.
pi_183445966
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 16:37 schreef sp3c het volgende:

dit hypothetische voorbeeld heeft alleen niets met racisme te maken

als de buurman zegt dat je muziek zachter moet reageer je ook anders dan wanneer je huisgenoot dat doet
In feite zijn wij allemaal huisgenoten maar zullen sommigen anderen altijd als buurmannen blijven bestempelen.
pi_183446537
Sinds wanneer nemen we Peter R de Vries serieus, een heel topic over die zure gast die weer iets roept waar hij geen verstand van heeft, deze kerel moet je net als Sylvana Simons geen podium geven
pi_183447366
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 19:41 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het gaat niet alleen om beleid, het gaat om cultuur. Ik denk dat daar twee kanten aan zitten die er altijd aan gezeten hebben. Enerzijds heb je het bekrompen, bescheten, bittere Nederland van de 19e eeuw met zijn boekhouders/kruideniersmentaliteit. Anderzijds heb je het wat rebelse, opportunistische, open, vrijheidslievend en gezamenlijk optrekkend Nederland van de Gouden eeuw.

Dat komt ook weer terug in verschillende decennia de afgelopen eeuw. Je voelt wel aan bij welke mentaliteit ik Balkenende vind passen. De jaren 50 staan ook niet goed bekend maar de jaren 60, 70, 90 en in mindere mate de jaren 80 hebben wel de goede dingen aan de Nederlandse cultuur laten bloeien. Ik zou toch ook niet de hele Gouden Eeuw besmet willen verklaren omdat er dingen gebeurd zijn die naar huidige maatstaven gruwelijk zijn en er waren toen al een heleboel dingen die typisch Nederlands waren en nog steeds zijn. Er kan dan ook zomaar weer een extreem vooruitstrevende geest exploderen.
Denk dat alleen de jaren 70 van de vorige eeuw NL echt gidslandje was. Cultureel, economisch (tot ongeveer 74), sportief (tot 78 wrs) en progressief (een beetje, lang niet iedereen ook),
Jaren 50 zijn echt gruwelijk. Ik heb dat niet meegemaakt, maar wel de lange adem ervan in de jaren 60 en 70 nog.
Jaren 30 en 40 wat ik ervan heb meegekregen is ook gruwelijk.

Gouden eeuw was sws alleen gouden eeuw in vooral Holland en (delen van) Zeeland, in de generaliteitslanden, Zeeuws-Vlaanderen, in het Oosten (Achterhoek) en in de Ommelanden werd gewoon oorlog gevoerd en anders dan Leo Lucassen doet blijken was het voor het merendeel van de ingevoerde arbeidskrachten in Holland ook geenszins een pretje. Het was verder ook geen pretje voor mensen die Hollanders en Zeeuwen tegenkwamen in andere delen van de wereld in die tijd. De Republiek werd vervolgens uiteindelijk net zo corrupt als de R-K kerk was, met exact dezelfde euvels als die kerk had voor de reformatie, voordat Napoleon er het genadeschot aan gaf.

Toen was NL vervolgens een armenhuis en een achtergebleven gebied (liep 50 jaar achter, zoals Heine opmerkte), nog aan het begin van zelfs de 20ste eeuw was het NLse volk het kleinste volk van Europa qua lichaamslengte ook, en waar alleen Willem I dan nog een lichtpuntje in vormde begin 19de eeuw, maar die zag alles dan wel weer een beetje als zijn privé-eigendom. Enfin toen kreeg je tweede helft 19de eeuw wel een opleving idd, samengaand met paternalistisch nationalistische tendensen en iedereen onder de knoet nog steeds van de standen. Ook kreeg je toen de emancipatie van gereformeerden en katholieken, vervolgens verzuiling... toen de bezetting... Ik weet niet, ik word er steeds miserabeler van.
I´m back.
  Moderator donderdag 29 november 2018 @ 21:46:29 #249
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183447584
quote:
1s.gif Op donderdag 29 november 2018 20:25 schreef Za het volgende:

[..]

In feite zijn wij allemaal huisgenoten maar zullen sommigen anderen altijd als buurmannen blijven bestempelen.
dat is een mooi utopisch idee maar niet de realiteit

als een Noord Afrikaan of een Amerikaan of een Argentijn of voor mijn part een Belg hier naar toe komt en begint te roepen dat we dingen moeten doen zoals bij hem thuis dan kan hij wmb direct terug naar huis, dat heeft geen kut met racisme te maken
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_183448501
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 14:08 schreef sp3c het volgende:
Nederland is helemaal geen racistisch land man

er lopen wel wat racisten rond, dat zijn er mogelijk zoals in Peter zijn geval meer dan je denkt/verwacht maar dat maakt het land als geheel nog niet racistisch
Het feit dat er zoveel mensen als Peter of Sylvana rondlopen maakt dit land zo racistisch.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  Moderator donderdag 29 november 2018 @ 22:32:15 #251
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183448636
zoveel zijn dat er helemaal niet :')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 29 november 2018 @ 22:54:04 #252
268045 Boezeidekoe
Ik ben een tong80 fan,jij ook?
pi_183449099
Het wordt gewoon tijd voor een PRDV
pi_183449705
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 21:46 schreef sp3c het volgende:

dat is een mooi utopisch idee maar niet de realiteit

als een Noord Afrikaan of een Amerikaan of een Argentijn of voor mijn part een Belg hier naar toe komt en begint te roepen dat we dingen moeten doen zoals bij hem thuis dan kan hij wmb direct terug naar huis, dat heeft geen kut met racisme te maken
De VS, Canada, Australië, allemaal landen waarvan de bevolking bestaat uit buurmannen zijn utopieën? Wie zou er daar bv precies direct naar huis moeten vanwege een mening, wiens huis is het daar überhaupt?
pi_183449751
quote:
Wat doet dit tragische product van de bezuinigingen in de GGZ in deze thread?
  Moderator donderdag 29 november 2018 @ 23:41:55 #255
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183449811
quote:
1s.gif Op donderdag 29 november 2018 23:32 schreef Za het volgende:

[..]

De VS, Canada, Australië, allemaal landen waarvan de bevolking bestaat uit buurmannen zijn utopieën? Wie zou er daar bv precies direct naar huis moeten vanwege een mening, wiens huis is het daar überhaupt?
nee het is een utopie dat we allemaal in hetzelfde huis wonen, dat doen we niet, het ene huis is een stuk prettiger wonen dan het andere huis

als de buurman dan zegt 'we moeten hier ook poep aan de muur smeren net als bij ons' (of andersom) dan kan hij lekker in zijn eigen huis gaan zitten, het is een nationalistisch argument ... dat is niet per se hetzelfde als een racistisch argument
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 29 november 2018 @ 23:44:22 #256
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_183449851
Hij heeft natuurlijk helemaal gelijk, verder is het een lul.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_183450009
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 15:39 schreef Vader_Aardbei het volgende:

Wanneer is dat ooit gebeurd? Rond Zwarte Piet gaat het ook alleen maar om kleine clubjes extremisten die leuzen scanderen of een beetje met eieren gooien. Ik ben nog geen enkele ''knokpartij'' tegengekomen.
Ik zeg nergens dat dit ooit gebeurd is.
Dit betreft een hypothetische situatie.

Vuurwerkvrije zones danwel verbod vanwege veiligheid, en geen haan die er naar kraait.
Vanwege druk van bv Noord Afrikanen, ik ben er 100 % zeker van dat de vlam in de pan zou slaan.

De tint van zwarte piet is niet het hoofdonderdeel van het sinterklaasfeest, daarbij blijft het personage gewoon bestaan zij het met een andere schmink, en dat leidt al tot de nodige woede.

Het vuurwerk op oudejaarsavond gaat van generatie op generatie, vaders die vuurwerk kopen en afsteken met hun zonen, een traditie en hoogtepunt van het jaar voor sommigen.

Denk je echt dat men zich naar speciale zones zou laten "verjagen" wanneer dergelijke zones zouden zijn ingelast op aandringen van bepaalde bevolkingsgroepen?
Dat "de Nederlander" accepteert dat hij "geeneens meer vuurwerk mag afsteken voor zijn eigen deur vanwege die lui" wanneer de zones cq een verbod op grond van bv de religie van medelanders zouden worden ingesteld?

Iedereen zou het er over hebben, het hek zou compleet van de dam zijn, nu hoor je er helemaal niemand over.

Indien je denkt dat het anders zou lopen prima.
pi_183453304
quote:
1s.gif Op donderdag 29 november 2018 23:37 schreef Za het volgende:

[..]

Wat doet dit tragische product van de bezuinigingen in de GGZ in deze thread?
Zinnige dingen die voor iedereen logisch zouden moeten zijn, zeggen in een filmpje.
pi_183461896
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 21:36 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Denk dat alleen de jaren 70 van de vorige eeuw NL echt gidslandje was. Cultureel, economisch (tot ongeveer 74), sportief (tot 78 wrs) en progressief (een beetje, lang niet iedereen ook),
Jaren 50 zijn echt gruwelijk. Ik heb dat niet meegemaakt, maar wel de lange adem ervan in de jaren 60 en 70 nog.
Jaren 30 en 40 wat ik ervan heb meegekregen is ook gruwelijk.
Ik zeg niet dat de medaille niet twee kanten heeft, maar het is maar een beetje wat er in welke periode uit komt.

quote:
Gouden eeuw was sws alleen gouden eeuw in vooral Holland en (delen van) Zeeland, in de generaliteitslanden, Zeeuws-Vlaanderen, in het Oosten (Achterhoek) en in de Ommelanden werd gewoon oorlog gevoerd en anders dan Leo Lucassen doet blijken was het voor het merendeel van de ingevoerde arbeidskrachten in Holland ook geenszins een pretje.
Meer een pretje dan waar ook ter wereld waarschijnlijk. Het was ook gewoon oorlog, ook voor de mensen op zee en hun families. Maar ook buiten Holland en Zeeland was het niet aldoor oorlog, zo'n oorlog was het gewoon. Het was een extreem moderne samenleving, met heel veel overeenkomsten met de huidige.

quote:
Het was verder ook geen pretje voor mensen die Hollanders en Zeeuwen tegenkwamen in andere delen van de wereld in die tijd.
Voor de overgrote meerderheid bleef dat beperkt tot de stank en ongemanierdheid van Hollanders die maanden op een boot in de tropen hadden gezeten en waarmee gepraat moest worden om zaken te doen. De VOC deed ook zo'n beetje de hele Aziatisch-Aziatische zeehandel tussen rijken die zich prima konden verweren tegen 30 man met een paar geweren die een minuut kostten om ter herladen en slechts 5 meter zuiver konden schieten. Nederland wilde geen imperium, wilde helemaal niet heersen over grondgebied, veel te duur.

Nederland is wel misdadig geweest, maar het is een fabeltje dat Nederland daar rijk van geworden zou zijn. Ik snap wel waarom dat fabeltje wordt gepropageerd, maar het is gewoon niet waar.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 30 november 2018 @ 19:03:39 #260
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_183462426
quote:
1s.gif Op donderdag 29 november 2018 15:26 schreef Za het volgende:

[..]

Ik denk het niet.
Voorbeeld, er zijn nergens in NL demonstraties geweest vanwege de plannen voor vuurwerkvrije zones of zelfs vuurwerk verboden in bepaalde gemeentes.

Stel dat de vuurwerkplannen een gevolg zouden zijn vanwege bezwaren vanuit bepaalde bevolkingsgroepen, dan zouden nu grote groepen mensen aan het knokken zijn in de grote steden, en wij een vuurwerkreeks deel 38 (dit nemen ze ons niet af!!!, dit is ONZE traditie!!! etc.) hebben ipv slechts 25 posts erover. Of heb ik het mis? BVD
Maar stel dat het inderdaad zo zou werken, wat zou dat dan aantonen? Ik mis het element "ras" in deze redenering.
pi_183462448
quote:
1s.gif Op donderdag 29 november 2018 23:37 schreef Za het volgende:

[..]

Wat doet dit tragische product van de bezuinigingen in de GGZ in deze thread?
Hij illustreert mooi de achterlijkheid van Petertje
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')