abonnement Unibet Coolblue
pi_183416713
NIET mijn OP.

quote:
Burgemeester Halsema: 'Amsterdam gaat boerkaverbod niet handhaven'

Als het aan burgemeester Femke Halsema ligt, gaat Amsterdam het boerkaverbod niet handhaven. Dat zei ze op een bijeenkomst in de wijk Slotervaart waar ze in gesprek ging met bewoners.

Volgens AT5 zei Halsema: "Laat ik een ding zeggen: de overheid is aan het praten over een boerkaverbod. Amsterdam gaat daar geen gevolg aan geven." Ze gaf als voorbeeld dat vrouwen met een nikab niet uit de tram zullen worden gehaald.

Overleg Ollongren

Zowel de Eerste als Tweede Kamer heeft voor een wetsvoorstel voor een beperkt boerkaverbod gestemd. Gezichtsbedekkende kleding mag daardoor niet meer gedragen worden in het openbaar vervoer, het onderwijs en in ziekenhuizen. Minister Ollongren is nog aan het overleggen met de sectoren voordat de wet in gaat. Op straat is de boerka niet verboden.

De uitspraak van burgemeester Halsema leidt meteen tot reacties van andere politici. Bijvoorbeeld van de Amsterdamse fractievoorzitter van Forum voor Democratie.


[ Bericht 10% gewijzigd door Molurus op 28-11-2018 12:00:35 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_183416755
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 11:35 schreef Molurus het volgende:
NIET mijn OP, vriend.

[..]

Niet mijn openingspost, makker.
Niet mijn openingspost, makkers.
pi_183416774
Ach ja het is (straks) de wet maar.
pi_183416966
We gaan Femke ook niet handhaven.
pi_183416991
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 11:19 schreef kaasplankje het volgende:

Als je in een samenleving je hard maakt voor gelijke rechten voor mannen en vrouwen dan vind ik het burkaverbod op zijn plaats.
Het lijkt mij een beetje schieten met hagel, omdat je hiermee veronderstelt dat vrouwen gedwongen worden om zo'n boerka te dragen en daarin zelf geen keuze hebben.

Nou zal dwang vast voorkomen, maar het komt op mij over als symptoombestrijding. Ik zou althans niet weten waarom iemand niet vrijwillig een boerka zou mogen dragen. (Los van veiligheidsoverwegingen en andere wettelijke bepalingen natuurlijk.)

quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 11:19 schreef kaasplankje het volgende:

Ook in het kader van de openbare veiligheid kan je afvragen of je dergelijke kledij vanuit geloofsovertuiging moet toestaan.
Dit moeten we denk ik omdraaien: religie mag geen reden zijn om andere wetsbepalingen (bijvoorbeeld tbv veiligheid) te negeren en/of overtreden. En dat is ook precies hoe onze wet werkt: de religieuze vrijheid bestaat alleen zover die niet strijdig is met de wet.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_183417262
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 10:49 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat was ook al zonder deze nieuwe wet het geval.
Dit zegt toch meer dan genoeg? Gehele gezichtsbedekking is niet gewenst.
  woensdag 28 november 2018 @ 12:26:44 #7
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_183417416
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 11:52 schreef DaggerOne het volgende:
We gaan Femke ook niet handhaven.
Lijkt me juist wel nodig.
  woensdag 28 november 2018 @ 12:36:52 #8
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_183417552
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 11:54 schreef Molurus het volgende:
Het lijkt mij een beetje schieten met hagel, omdat je hiermee veronderstelt dat vrouwen gedwongen worden om zo'n boerka te dragen en daarin zelf geen keuze hebben.

Nou zal dwang vast voorkomen, maar het komt op mij over als symptoombestrijding. Ik zou althans niet weten waarom iemand niet vrijwillig een boerka zou mogen dragen. (Los van veiligheidsoverwegingen en andere wettelijke bepalingen natuurlijk.)
Nouja die vrouwen beleiden dat geloof. De vraag of ze dat geloof vrijwillig beleiden, tja de meesten zullen zeggen van wel, maar diegenen die dat niet vrijwillig doen zullen wellicht hetzelfde antwoord geven, uit angst voor de gevolgen ervan. Dan kan je verder nog stellen of dat geloof in beginsel vrouwen onderdrukt door ze die kleding te laten dragen.
pi_183417576
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 11:54 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het lijkt mij een beetje schieten met hagel, omdat je hiermee veronderstelt dat vrouwen gedwongen worden om zo'n boerka te dragen en daarin zelf geen keuze hebben.

Nou zal dwang vast voorkomen, maar het komt op mij over als symptoombestrijding. Ik zou althans niet weten waarom iemand niet vrijwillig een boerka zou mogen dragen. (Los van veiligheidsoverwegingen en andere wettelijke bepalingen natuurlijk.)

[..]

Dit moeten we denk ik omdraaien: religie mag geen reden zijn om andere wetsbepalingen (bijvoorbeeld tbv veiligheid) te negeren en/of overtreden. En dat is ook precies hoe onze wet werkt: de religieuze vrijheid bestaat alleen zover die niet strijdig is met de wet.
Symptoombestrijding, daar heb je een punt.

Het probleem is en blijft de islam.
Maar goed daar waagt om de een of andere reden niemand zich aan, op iemand als wilders na die steeds meer gelijk krijgt en heeft gekregen, maar ook hij doet vooral aan roepen en bied geen oplossingen.
pi_183417601
Gisteren was Shirin Musa van Femmes for Freedom bij Pauw. Ze had wat mij betreft een prima argument om de burka te berperken. Als je het namelijk toestaat krijg je, net zoals in de UK, op een gegeven moment dat ook kinderen in een burka rond gaan lopen. Daar zal dan echt geen vrije wil bij zitten.
pi_183417841
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 11:54 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het lijkt mij een beetje schieten met hagel, omdat je hiermee veronderstelt dat vrouwen gedwongen worden om zo'n boerka te dragen en daarin zelf geen keuze hebben.

Nou zal dwang vast voorkomen, maar het komt op mij over als symptoombestrijding. Ik zou althans niet weten waarom iemand niet vrijwillig een boerka zou mogen dragen. (Los van veiligheidsoverwegingen en andere wettelijke bepalingen natuurlijk.)

Beetje zoals het willen verbieden van Zwarte Piet zeg maar.
pi_183418003
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 12:15 schreef Persefoneia het volgende:

[..]

Dit zegt toch meer dan genoeg? Gehele gezichtsbedekking is niet gewenst.
Voor een bank in elk geval niet. Overigens heeft de wet waar dit topic over gaat geen betrekking op banken. (!!)

Bedrijven en instellingen kunnen ook gewoon eigen regels maken op dit punt, en dat doen ze ook. Daar heeft de wet waar dit topic over gaat niets mee te maken.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_183418079
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2018 12:38 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Symptoombestrijding, daar heb je een punt.

Het probleem is en blijft de islam.
Maar goed daar waagt om de een of andere reden niemand zich aan, op iemand als wilders na die steeds meer gelijk krijgt en heeft gekregen, maar ook hij doet vooral aan roepen en bied geen oplossingen.
Mwah, ik zie vooralsnog geen probleem in Nederland, en al zeker niet met boerka's.

Maar als je dit soort hypothetische problemen wilt aanpakken zul je moeten komen met wetsvoorstellen die vrij zijn van special pleading. Dat wil zeggen: als je misstanden in de Islam wilt aanpakken dan zul je dat moeten doen met algemene regels die net zo goed van toepassing zijn op vrome Christenen (of wie dan ook).

Als je de Islam (of 'boerka') bij naam moet noemen in wetgeving dan is dat een sterke indicatie dat je je schuldig maakt aan special pleading.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_183418093
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 12:57 schreef Scrummie2.0 het volgende:

[..]

Beetje zoals het willen verbieden van Zwarte Piet zeg maar.
Je zal mij ook niet horen pleiten voor een verbod op Zwarte Piet.

Ik vind het een smakeloze negerkarikatuur, maar dat wil niet zeggen dat ik voor een verbod ben.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_183418215
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 13:11 schreef Molurus het volgende:

[..]

Mwah, ik zie vooralsnog geen probleem in Nederland, en al zeker niet met boerka's.

Maar als je dit soort hypothetische problemen wilt aanpakken zul je moeten komen met wetsvoorstellen die vrij zijn van special pleading. Dat wil zeggen: als je misstanden in de Islam wilt aanpakken dan zul je dat moeten doen met algemene regels die net zo goed van toepassing zijn op vrome Christenen (of wie dan ook).

Als je de Islam (of 'boerka') bij naam moet noemen in wetgeving dan is dat een sterke indicatie dat je je schuldig maakt aan special pleading.
Dat laatste gebeurt toch ook niet? Het gaat om alle kleding die het gezicht bedekt, even met een gesloten integraalhelm of een bivakmuts een schoolgebouw binnen lopen zit er dan ook niet meer in.
pi_183418273
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 13:11 schreef Molurus het volgende:

[..]

Mwah, ik zie vooralsnog geen probleem in Nederland, en al zeker niet met boerka's.

Maar als je dit soort hypothetische problemen wilt aanpakken zul je moeten komen met wetsvoorstellen die vrij zijn van special pleading. Dat wil zeggen: als je misstanden in de Islam wilt aanpakken dan zul je dat moeten doen met algemene regels die net zo goed van toepassing zijn op vrome Christenen (of wie dan ook).
In feite is er toch bijvoorbeeld een regel dat je in de klas geen hoofddeksel draagt? Dat geldt voor iedereen, en dus ook voor mensen met een boerka of wat dan ook.

Zelfde als met een bivakmuts snachts. Je kunt onmogelijk onderscheid maken tussen hoofddeksel vanwege geloof of juist geen geloof. Dat bepaalt iemand namelijk zelf en in die zin hebben mensen van dat vliegende spaghettimonster (hoe onzinnig ook) wel gelijk.
pi_183418554
Het is niet aan Halsema om te besluiten de wet niet uit te voeren.
Het is aan de driehoek om de prioriteiten te stellen.

Ze trekt dus een veels te grote broek aan.
  woensdag 28 november 2018 @ 13:42:02 #18
3542 Gia
User under construction
pi_183418631
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 13:37 schreef Klepper272 het volgende:
Het is niet aan Halsema om te besluiten de wet niet uit te voeren.
Het is aan de driehoek om de prioriteiten te stellen.

Ze trekt dus een veels te grote broek aan.
Denk dat ze niet lang meer burgermoeder is.
pi_183418647
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 12:40 schreef Dutchguy het volgende:
Gisteren was Shirin Musa van Femmes for Freedom bij Pauw. Ze had wat mij betreft een prima argument om de burka te berperken. Als je het namelijk toestaat krijg je, net zoals in de UK, op een gegeven moment dat ook kinderen in een burka rond gaan lopen. Daar zal dan echt geen vrije wil bij zitten.
Het is eigenlijk erger als het wel uit vrije wil is. Net als met de hoofddoek is het een kwestie van of zelf onderdrukt worden, of bijdragen aan de onderdrukking van anderen.

Het is namelijk niet zomaar een kledingstuk maar eentje waarmee een vrouw laat zien kuis te zijn en mannen met hun gebrek aan zelfbeheersing niet in de verleiding te brengen. Maar daarmee zeg je over al die andere vrouwen dat zij onkuis zijn en wel mannen, die geen zelfbeheersing hoeven hebben, in verleiding brengen. Dus het heeft wel degelijk invloed op de vrouwen die zich niet islamitisch verhullen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Moderator woensdag 28 november 2018 @ 13:43:01 #20
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183418650
ze zit toch gewoon in de driehoek als burgemeester?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_183418687
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 13:19 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Dat laatste gebeurt toch ook niet? Het gaat om alle kleding die het gezicht bedekt, even met een gesloten integraalhelm of een bivakmuts een schoolgebouw binnen lopen zit er dan ook niet meer in.
In de huidige wet gebeurt dat inderdaad niet, en dat is niet toevallig.

Maar je zou het oorspronkelijke voorstel van Wilders er eens op moeten naslaan. Dat is 1 grote special pleading.

Overigens vind ik uitzonderingsbepaling 2d in de huidige wet wel heel vreemd:

2d. Het eerste lid is niet van toepassing, voor zover kleding als bedoeld in dat lid passend is in verband met het deelnemen aan een feestelijke of een culturele activiteit.

Dit ruikt wel naar special pleading. Het is in elk geval niet aan een rechter om te bepalen wat nou precies een feestelijke of culturele activiteit is.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_183418698
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 13:43 schreef sp3c het volgende:
ze zit toch gewoon in de driehoek als burgemeester?
Yep, zij kan er wel een mening over hebben.
Maar zij bepaalt het niet.
Als het OM en de politie een andere mening heeft kan er best een hoge prioriteit aan worden gegeven.
pi_183418715
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 13:22 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

In feite is er toch bijvoorbeeld een regel dat je in de klas geen hoofddeksel draagt? Dat geldt voor iedereen, en dus ook voor mensen met een boerka of wat dan ook.
Dat is zover ik weet geen wet. Scholen mogen kledingvoorschriften instellen, en doen dat soms ook. (Maar lang niet altijd.)
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Moderator woensdag 28 november 2018 @ 13:48:07 #24
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183418748
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 13:45 schreef Klepper272 het volgende:

[..]

Yep, zij kan er wel een mening over hebben.
Maar zij bepaalt het niet.
Als het OM en de politie een andere mening heeft kan er best een hoge prioriteit aan worden gegeven.
denk dat je dan wel een probleem hebt maar ik neem aan dat het onderwerp al ter sprake is gekomen eerlijk gezegd
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 28 november 2018 @ 13:48:17 #25
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_183418752
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 13:46 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat is zover ik weet geen wet. Scholen mogen kledingvoorschriften instellen, en doen dat soms ook. (Maar lang niet altijd.)
De eerste school die hoofddoekjes in de klas verbiedt moet ik nog tegenkomen, eigenlijk.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_183418778
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 13:48 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

De eerste school die hoofddoekjes in de klas verbiedt moet ik nog tegenkomen, eigenlijk.
Klopt. Dat zou (mogelijk) wel een interessante rechtszaak kunnen opleveren. Overigens is de wet waar dit topic over gaat wel van toepassing op schoolgebouwen. Kortom: de wet verbiedt effectief het dragen van een boerka in het klaslokaal. (Niet dat dat ooit voorkomt, bij mijn weten niet ieg.)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_183418812
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 13:48 schreef sp3c het volgende:

[..]

denk dat je dan wel een probleem hebt maar ik neem aan dat het onderwerp al ter sprake is gekomen eerlijk gezegd
Ik heb het één maal eerder genoemd maar iedereen schijnt eroverheen te lezen of het niet relevant te vinden.
  woensdag 28 november 2018 @ 13:52:41 #28
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_183418821
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 10:09 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Jij vindt het meer dan normaal dat een overheid zich gaat bemoeien met je kledingkeuze?

Waarom zou iemand met een niqaab niet de bus in mogen? waarom zou hij/zij (waarschijnlijk een zij) geen boodschappen mogen doen?
Op straat rondlopen, doe je best maar. Hoewel ik dit met de tijdsgeest van nu, ook al discutabel vind.
Op het moment dat je ergens een openbare toegankelijke gelegenheid binnentreedt of gebruikt zoals de bus of (zelf) autorijden, onderwijs etc.etc, laat je in ons land je gezicht zien.

Heeft niets te maken met opleggen van kledingkeuze als wel verbieden van opzettelijk en disfunctioneel bedekken van je gezicht waarbij de redenen daarvoor verder volstrekt onduidelijk zijn.

Ik snap niet goed waarom iemand daar bezwaar tegen kan hebben anders dan een ingesleten of opgelegde overtuiging. En ja, wanneer ik met iemand zaken doe, wil ik zijn/haar gezicht (blijven) zien. Wil die persoon dat niet, lazert die maar op uit mijn blikveld.

Waarom vind jij het kennelijk normaal dat iemand zich verbergt in of achter al of niet een niqab.
Waarom specifiek dat kledingstuk ? Of heb jij mogelijk een religieus, welk, argument of reden daarvoor ?

Zou jij hetzelfde protest uiten wanneer het gaat om een helm, bivakmuts of wat anders ?

PS. Ik snap je uitdagende sneer, wat goed is om de discussie in juist perspectief aan te snijden.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Moderator woensdag 28 november 2018 @ 13:52:49 #29
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183418822
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 13:52 schreef Klepper272 het volgende:

[..]

Ik heb het één maal eerder genoemd maar iedereen schijnt eroverheen te lezen of niet relevant te vinden.
wat?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_183418866
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 13:52 schreef sp3c het volgende:

[..]

wat?
Wat begrijp je niet?
  Moderator woensdag 28 november 2018 @ 13:56:56 #31
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183418883
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 13:56 schreef Klepper272 het volgende:

[..]

Wat begrijp je niet?
je hebt iets een maal eerder genoemd maar iedereen schijnt eroverheen te lezen of niet relevant te vinden

wat dan?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_183418975
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 13:56 schreef sp3c het volgende:

[..]

je hebt iets een maal eerder genoemd maar iedereen schijnt eroverheen te lezen of niet relevant te vinden

wat dan?
Dat Halsema niet op eigen houtje de prioriteit kan vaststellen, maar dat het aan de driehoek is.
Lijkt mij een belangrijke toevoeging aan dit topic.

.
pi_183418985
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 13:46 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat is zover ik weet geen wet. Scholen mogen kledingvoorschriften instellen, en doen dat soms ook. (Maar lang niet altijd.)
Tja prima, zolang het maar voor iedereen gelijk is.
pi_183418994
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 14:05 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Tja prima, zolang het maar voor iedereen gelijk is.
^O^
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Moderator woensdag 28 november 2018 @ 14:06:59 #35
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183419006
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 14:04 schreef Klepper272 het volgende:

[..]

Dat Halsema niet op eigen houtje de prioriteit kan vaststellen, maar dat het aan de driehoek is.
Lijkt mij een belangrijke toevoeging aan dit topic.

.
lijkt me logisch idd, ik neem dan ook aan dat het onderwerp al ter sprake is gekomen want anders is het idd wat dommig voor de beurt spreken

sowieso staat de boete gewoon als een agent hem uitdeelt maakt dan weinig uit of ze er nu wel of geen prioriteit aan geven
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_183419077
Het is natuurlijk wel degelijk zo dat lokale overheden prioriteiten bepalen in de opsporing en/of bestrijding van wetsovertredingen. Je kunt nu eenmaal niet *alles* aanpakken, hoe graag men dat ook wil.

In de praktijk wordt er gewoon een afweging gemaakt. En ik kan me best voorstellen dat die - in elk geval in Amsterdam - uitvalt in het voordeel van criminaliteitsbestrijding en in het nadeel van het handhaven van het verbod op gezichtsbedekkende kleding in overheidsgebouwen en ziekenhuizen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_183419754
ook burgermeerster in Utrecht en Rotterdam besteden er geen aandacht aan
belachelijk.. het is simpel beleid
je rijdt met je politieauto door een straat en ziet iemand met een boerka.
Een bekeuring uitschrijven is nooit zo gemakkelijk geweest.
Ik verwacht geen razzia's, maar wel naleving van wet.
Als de politie in Utrecht wel tijd heeft om fietsen te verwijderen, en fietsers te bekeuren vanwege bijvoorbeeld licht, dan mogen ze van mij consequent blijven zijn en ook boerkadragers aanpakken
pi_183419810
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 14:50 schreef -Chakotay- het volgende:

je rijdt met je politieauto door een straat en ziet iemand met een boerka.
Een bekeuring uitschrijven is nooit zo gemakkelijk geweest.
Lees anders de wettekst nog even heel nauwkeurig.

https://www.eerstekamer.n(...)/f=/vkq3cqcjhvz7.pdf

De wet verbiedt het op straat dragen van een boerka helemaal niet.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_183420064
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 14:53 schreef Molurus het volgende:

[..]

Lees anders de wettekst nog even heel nauwkeurig.

https://www.eerstekamer.n(...)/f=/vkq3cqcjhvz7.pdf

De wet verbiedt het op straat dragen van een boerka helemaal niet.
Ongelofelijk dat dat nog steeds herhaald moet worden.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_183420165
quote:
12s.gif Op woensdag 28 november 2018 13:52 schreef Vallon het volgende:

[..]

Op straat rondlopen, doe je best maar. Hoewel ik dit met de tijdsgeest van nu, ook al discutabel vind.
Op het moment dat je ergens een openbare toegankelijke gelegenheid binnentreedt of gebruikt zoals de bus of (zelf) autorijden, onderwijs etc.etc, laat je in ons land je gezicht zien.

Heeft niets te maken met opleggen van kledingkeuze als wel verbieden van opzettelijk en disfunctioneel bedekken van je gezicht waarbij de redenen daarvoor verder volstrekt onduidelijk zijn.

Ik snap niet goed waarom iemand daar bezwaar tegen kan hebben anders dan een ingesleten of opgelegde overtuiging. En ja, wanneer ik met iemand zaken doe, wil ik zijn/haar gezicht (blijven) zien. Wil die persoon dat niet, lazert die maar op uit mijn blikveld.

Waarom vind jij het kennelijk normaal dat iemand zich verbergt in of achter al of niet een niqab.
Waarom specifiek dat kledingstuk ? Of heb jij mogelijk een religieus, welk, argument of reden daarvoor ?

Zou jij hetzelfde protest uiten wanneer het gaat om een helm, bivakmuts of wat anders ?

PS. Ik snap je uitdagende sneer, wat goed is om de discussie in juist perspectief aan te snijden.

1: Geef eens argumenten waarom je dat in 'ons' (ons? wie? hoort iemand die een niqaab draagt daar per definitie niet bij?) land moet doen. Van mij hoeft dat helemaal niet (met uitzondering bij beroepen, omgevingen waar algehele communicatie essentieel is, bijv: politie, winkel.

2: Je gaat er dus vanuit dat ik het 'normaal' vindt. Ik kan je vertellen: dat vind ik niet. Ik heb ook zo mijn vraagtekens bij het dragen van een niqaab. Maar dat is helemaal niet relevant. Mijn individuele mening doet er niet toe. Waar het omgaat is dat als een overheid bepaalde verboden gaat instellen, daarvoor hele goede argumenten moeten zijn.

Ik heb de goede argumenten nog niet gehoord als het om dit 'boerka/niqaab-verbod' gaat.
pi_183420327
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 13:43 schreef sp3c het volgende:
ze zit toch gewoon in de driehoek als burgemeester?
In die driehoek kan even goed een SGP-burgemeester zitten die discriminatie van homo's en transgenders niet zo'n probleem vindt (of het 'niet vindt passen bij wie wij zijn als gemeente).
  Moderator woensdag 28 november 2018 @ 15:25:04 #42
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183420370
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 15:21 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

In die driehoek kan even goed een SGP-burgemeester zitten die discriminatie van homo's en transgenders niet zo'n probleem vindt (of het 'niet vindt passen bij wie wij zijn als gemeente).
dat snap ik
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_183420427
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 15:25 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat snap ik
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 17:37 schreef sp3c het volgende:

[..]

ja dat snap ik :')
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 11:30 schreef sp3c het volgende:

[..]

[..]

komen er nog veel van dit soort gras=groen opmerkingen of moet ik het op ctrl+V zetten?
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 17:37 schreef sp3c het volgende:

[..]

ja dat snap ik :')
  Moderator woensdag 28 november 2018 @ 15:31:23 #44
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183420432
wat?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_183420437
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 15:31 schreef sp3c het volgende:
wat?
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 15:25 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat snap ik
  Moderator woensdag 28 november 2018 @ 15:32:00 #46
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183420439
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 15:31 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

[..]

wat?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_183420454
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 15:31 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

[..]

Ja ligt het eens toe, wat mot je?
  Moderator woensdag 28 november 2018 @ 16:26:48 #48
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183421285
quote:
28 november 2018 14:19
Laatste update: 42 minuten geleden
161

Burgemeester Femke Halsema van Amsterdam vindt dat de ophef naar aanleiding van haar uitspraken over de handhaving van het boerkaverbod op een misverstand berust. De nuance in haar uitspraken is niet overgekomen, zei ze woensdag tijdens het vragenuur in de Amsterdamse raadsvergadering.

Halsema ging in op haar uitlatingen van vorige week vrijdag die voor verontwaardiging in de landelijke politiek zorgden. Ze zei dat aan de handhaving van het verbod op gezichtsbedekkende kleding geen prioriteit zal worden gegeven. "Het past gewoon niet bij Amsterdam dat wij mensen uit de tram halen omdat ze de nikab dragen", aldus de burgemeester.

De uitspraken leidden tot verontwaardiging in het kabinet. Premier Mark Rutte, vicepremier Kajsa Ollongren, staatssecretaris Barbara Visser (Defensie) en staatssecretaris Raymond Knops (Binnenlandse Zaken) lieten allen weten dat Amsterdam zich aan de wet moet houden.

Knops noemde de uitspraken van Halsema dinsdag "ongepast en prematuur". De staatssecretaris vindt dat Halsema met haar uitspraken de suggestie wekt dat de wet niet voor iedereen geldt en eiste dat Halsema haar woorden zou terugnemen.

Halsema neemt woorden niet terug
Halsema zal aan die oproep geen gehoor geven, omdat die stelling volgens haar niet klopt. Ze legde in de raad uit dat ze wel degelijk heeft gezegd dat Amsterdam zich aan de wet heeft te houden, maar dat zij in samenspraak met politie en de officier van justitie prioriteiten mag stellen.

De burgemeester zei dat haar stad met grote problemen in de misdaadbestrijding kampt. "Journalisten worden bedreigd, er worden handgranaten voor winkels en horeca gevonden en een onschuldige zeventienjarige jongen is onlangs vermoord", aldus Halsema. "De problemen zijn groot en talrijk."

Halsema zei het transcript van haar uitlatingen vorige week vrijdag naar het kabinet te hebben gestuurd en merkte op dat staatssecretaris Knops, gezien zijn uitspraken dinsdag, die waarschijnlijk niet heeft gezien.

Eric van der Burg, de fractievoorzitter van de Amsterdamse VVD die de burgemeester om opheldering vroeg, is tevreden over de uitleg. "Misverstand opgelost", aldus de liberaal.

Ook Rotterdam en Utrecht geven handhaving geen prioriteit
De Amsterdamse burgemeester staat overigens niet alleen in haar uitspraken. Ook burgemeester Ahmed Aboutaleb (Rotterdam) en Jan van Zanen (Utrecht) zullen de handhaving geen prioriteit geven. "We hebben wel wat anders aan ons hoofd", aldus Van Zanen. Aboutaleb tegenover RTV Rijnmond: "Boerka's vormen maar een marginaal verschijnsel. En dat bepaalt de mate waarin wij handhaven."

In juni van dit jaar nam de Eerste Kamer de Wet gedeeltelijk verbod gezichtsbedekkende kleding aan. Het verbod geldt voor het dragen van boerka's, nikabs, bivakmutsen en integraalhelmen in het openbaar vervoer, de zorg, het onderwijs en overheidsgebouwen.

Als argumentatie voor de wet wordt betoogd dat de gezichtsbedekkende kleding de communicatie kan verhinderen en vanwege veiligheidsredenen in sommige gevallen ontoelaatbaar is.

Critici, waaronder de Raad van State, spreken van symboolwetgeving. De raad omschrijft het verbod als het uitvloeisel van bezwaren die specifiek gericht zijn op "islamitische gezichtsbedekkende kleding".

De wet is overigens nog niet van kracht. Het kabinet hoopt de uitwerking uiterlijk 1 juli 2019 rond te hebben.
https://www.nu.nl/politie(...)gaan.html?redirect=1

nou storm in een glas water weer hoor
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 28 november 2018 @ 16:28:38 #49
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_183421310
Altijd makkelijk natuurlijk, achteraf terugkrabbelen. Maar ze zei het natuurlijk sowieso in eerste instantie alleen maar om een bepaalde groep te paaien.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Moderator woensdag 28 november 2018 @ 16:28:56 #50
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183421319
ze krabbelt alleen niet terug
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 28 november 2018 @ 16:29:44 #51
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_183421330
quote:
14s.gif Op woensdag 28 november 2018 16:28 schreef Fir3fly het volgende:
Altijd makkelijk natuurlijk, achteraf terugkrabbelen. Maar ze zei het natuurlijk sowieso in eerste instantie alleen maar om een bepaalde groep te paaien.
Jep, beetje pijnlijk dit. Maargoed, iedereen weer op één lijn, klaar.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 28 november 2018 @ 16:29:45 #52
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_183421331
Op zich vindt ik dit een raar plan. En blijven tienduizenden zaken als woning inbraak, en dergelijke op de plank liggen bij politie en handhaving. Maar blijkbaar is het aanpakken van een vrouw in een zwarte tent belangrijker? Ik snap er niks meer van. :{
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  woensdag 28 november 2018 @ 16:30:07 #53
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_183421339
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 16:28 schreef sp3c het volgende:
ze krabbelt alleen niet terug
Natuurlijk wel, ze doet gewoon net of haar neus bloedt.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 28 november 2018 @ 16:30:28 #54
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_183421342
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 16:29 schreef Megumi het volgende:
Maar blijkbaar is het aanpakken van een vrouw in een zwarte tent belangrijker?
Dat heb je verkeerd begrepen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Moderator woensdag 28 november 2018 @ 16:30:43 #55
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183421349
ze blijft idd bij haar uitspraken en heeft ze ook doorgestuurt naar de staatssecretaris
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 28 november 2018 @ 16:31:18 #56
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_183421356
quote:
14s.gif Op woensdag 28 november 2018 16:30 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Natuurlijk wel, ze doet gewoon net of haar neus bloedt.
Ze stelt wellicht de juiste prioriteren het oppakken van boeven.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  woensdag 28 november 2018 @ 16:32:07 #57
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_183421373
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 16:30 schreef sp3c het volgende:
ze blijft idd bij haar uitspraken en heeft ze ook doorgestuurt naar de staatssecretaris
Ze verandert achteraf die uitspraken ja. Lekker huichelen natuurlijk, maar zo hoort het.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 28 november 2018 @ 16:32:22 #58
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_183421376
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 16:31 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ze stelt wellicht de juiste prioriteren het oppakken van boeven.
Als je geen idee hebt waar je over praat kun je beter niets zeggen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 28 november 2018 @ 16:33:14 #59
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_183421387
quote:
14s.gif Op woensdag 28 november 2018 16:30 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat heb je verkeerd begrepen.
Dus inbrekers en criminelen, verkrachters zijn minder belangrijk. _O- Dat niet snappen is dus dom dom. :'(
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  Moderator woensdag 28 november 2018 @ 16:34:08 #60
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183421403
quote:
14s.gif Op woensdag 28 november 2018 16:32 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ze verandert achteraf die uitspraken ja. Lekker huichelen natuurlijk, maar zo hoort het.
niet echt

ze leeft het letterlijke transcript doorgestuurt en ze blijft daarbij
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 28 november 2018 @ 16:34:31 #61
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_183421409
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 16:33 schreef Megumi het volgende:

[..]

Dus inbrekers en criminelen, verkrachters zijn minder belangrijk.
Dat is een complete non-sequitur. Voor de derde keer al, ik zou maar stoppen voordat je jezelf nog verder voor schuld zet.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_183421416
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 16:31 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ze stelt wellicht de juiste prioriteren het oppakken van boeven.
Jep, dat gaat nogal efficiënt als ze zich verbergen onder gezichtsbedekkende kleding.
  woensdag 28 november 2018 @ 16:35:19 #63
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_183421425
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 16:34 schreef sp3c het volgende:

[..]

ze leeft het letterlijke transcript doorgestuurt
Aangepast zodat het lijkt alsof ze de dingen in de OP niet gezegd heeft ja.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 28 november 2018 @ 16:35:37 #64
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_183421432
quote:
14s.gif Op woensdag 28 november 2018 16:32 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Als je geen idee hebt waar je over praat kun je beter niets zeggen.
Ik praat gewoon over wat ik dagelijks mee maak op straat. Melden dat er criminelen bezig zijn en dat er geen politie of handhaving in de buurt is vanwege dit soort idiote plannen. Maar dat is natuurlijk ook een keuze van de kiezer.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  Moderator woensdag 28 november 2018 @ 16:36:00 #65
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183421442
quote:
14s.gif Op woensdag 28 november 2018 16:35 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Aangepast zodat het lijkt alsof ze de dingen in de OP niet gezegd heeft ja.
dat zou wel een mooi verhaal zijn _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 28 november 2018 @ 16:36:20 #66
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_183421448
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 16:36 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat zou wel een mooi verhaal zijn _O-
Of je moet beweren dat AT5 alles bij elkaar verzonnen heeft natuurlijk.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 28 november 2018 @ 16:36:44 #67
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_183421456
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 16:35 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ik praat gewoon over wat ik dagelijks mee maak op straat. Melden dat er criminelen bezig zijn en dat er geen politie of handhaving in de buurt is
Leuk voor je, maar compleet irrelevant en offtopic.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 28 november 2018 @ 16:37:24 #68
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_183421470
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 16:34 schreef Klepper272 het volgende:

[..]

Jep, dat gaat nogal efficiënt als ze zich verbergen onder gezichtsbedekkende kleding.
Dat valt best mee als je de filmpjes van pinautomaten ziet. Het zijn meestal Oost-Europese importcriminelen die geen burka dragen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  woensdag 28 november 2018 @ 16:37:46 #69
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
  woensdag 28 november 2018 @ 16:38:58 #70
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_183421497
quote:
14s.gif Op woensdag 28 november 2018 16:36 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Leuk voor je, maar compleet irrelevant en offtopic.
Ach het is maar wat je belangrijk vindt natuurlijk de politie die straks achter burka dragers aangaat die je zelden ziet. Of criminelen. Ik vindt het laatste relevanter en belangrijker en jij dus niet.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_183421519
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 16:38 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ach het is maar wat je belangrijk vindt natuurlijk de politie die straks achter burka dragers aangaat die je zelden ziet. Of criminelen. Ikm vindt het vblaatste relevanter en belangrijker en jij dus niet.
Zoals de politie nu ook achter rookverbodovertreders aan zit?
  woensdag 28 november 2018 @ 16:40:30 #72
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_183421533
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 16:38 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ach het is maar wat je belangrijk vindt natuurlijk de politie die straks achter burka dragers aangaat die je zelden ziet. Of criminelen. Ik vindt het laatste relevanter en belangrijker en jij dus niet.
Wederom verzin je weer van alles. En je schrijft ook nog eens 'ik vindt'. Wat een dom gelul zeg :').
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 28 november 2018 @ 16:43:29 #73
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_183421577
Ik ga mijn belastingplicht maar niet handhaven, dat heeft voor mij geen hoge prioriteit.
Bedankt Femke (onnozele)Halsema voor dit prachtige precedent.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  woensdag 28 november 2018 @ 16:43:44 #74
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_183421581
quote:
14s.gif Op woensdag 28 november 2018 16:28 schreef Fir3fly het volgende:
Altijd makkelijk natuurlijk, achteraf terugkrabbelen. Maar ze zei het natuurlijk sowieso in eerste instantie alleen maar om een bepaalde groep te paaien.
En omdat de onderhandelingen over de uitvoering van de wet nog in volle gang zijn. Een brutale move, een ferm standpunt, zoals gebruikelijk in onderhandelingen. Ze nam het voortouw, zoals het hoort als burgemeester van de hoofdstad; Utrecht en Rotterdam kreeg ze in elk geval met zich mee, Den Haag “beraadt zich nog” maar sprak haar ook niet tegen.

Misschien zou het helpen om eens deugdelijke wetten te maken in plaats van dat symbolisch gepruts. Dan is alle gesoebat over de uitvoering helemaal niet nodig.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  Moderator woensdag 28 november 2018 @ 16:45:14 #75
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183421606
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 16:43 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Ik ga mijn belastingplicht maar niet handhaven, dat heeft voor mij geen hoge prioriteit.
Bedankt Femke (onnozele)Halsema voor dit prachtige precedent.
laat ons ff weten hoe het afloopt ok?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 28 november 2018 @ 16:45:15 #76
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_183421607
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 16:43 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Ik ga mijn belastingplicht maar niet handhaven, dat heeft voor mij geen hoge prioriteit.
Bedankt Femke (onnozele)Halsema voor dit prachtige precedent.
Daarvoor zou ik eerder de VVD een bloemetje sturen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_183421688
quote:
14s.gif Op woensdag 28 november 2018 16:36 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Of je moet beweren dat AT5 alles bij elkaar verzonnen heeft natuurlijk.
Dat de media van alles uit hun duim zuigen zou ook echt nieuws zijn. :')
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_183421711
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 16:30 schreef sp3c het volgende:
ze blijft idd bij haar uitspraken en heeft ze ook doorgestuurt naar de staatssecretaris
https://www.rtlnieuws.nl/(...)landse-wetten-gelden
quote:
Halsema zei gisteren op een bijeenkomst dat ze niet wil meewerken aan het verbod. "Je kan ervan op aan dat ik niet zal toestaan dat Amsterdam daar gevolg aan geeft."
Dit heeft niets te maken met prioriteiten stellen en de nuance in haar uitspraak kan ik niet ontdekken.
pi_183421714
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 16:29 schreef Megumi het volgende:
Op zich vindt ik dit een raar plan. En blijven tienduizenden zaken als woning inbraak, en dergelijke op de plank liggen bij politie en handhaving. Maar blijkbaar is het aanpakken van een vrouw in een zwarte tent belangrijker? Ik snap er niks meer van. :{
Ja, niet dat daar veel aan gedaan wordt in Asd wrs...
I´m back.
  woensdag 28 november 2018 @ 16:57:22 #80
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_183421823
quote:
6s.gif Op woensdag 28 november 2018 16:43 schreef Ringo het volgende:

[..]

En omdat de onderhandelingen over de uitvoering van de wet nog in volle gang zijn.
Waar zij niet bij betrokken is en ook niet mag zijn.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 28 november 2018 @ 16:57:39 #81
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_183421835
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 16:50 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat de media van alles uit hun duim zuigen zou ook echt nieuws zijn. :')
Is dat in dit geval ook zo ja of nee?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_183421838
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 16:50 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat de media van alles uit hun duim zuigen zou ook echt nieuws zijn. :')
Het gaat hier specifiek om AT5
Wil je met deze opmerking suggereren dat AT5 geen betrouwbare bron is?
  woensdag 28 november 2018 @ 16:58:05 #83
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_183421842
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 16:51 schreef Klepper272 het volgende:

[..]

https://www.rtlnieuws.nl/(...)landse-wetten-gelden

[..]

Dit heeft niets te maken met prioriteiten stellen en de nuance in haar uitspraak kan ik niet ontdekken.
Ook wel interessant wat dit gaat betekenen in de toekomst met het gekozen burgemeesterschap.

Allemaal stemmen op een burgemeester die 'geen prioriteit' wil geven handhaving van snelheidsboetes. 8-)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 28 november 2018 @ 16:58:18 #84
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_183421843
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 16:51 schreef Ryan3 het volgende:
Ja, niet dat daar veel aan gedaan wordt in Asd wrs...
Waar komt dat idee eigenlijk vandaan?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_183421845
quote:
14s.gif Op woensdag 28 november 2018 16:57 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Is dat in dit geval ook zo ja of nee?
Jij beweert kennelijk 'nee'. Persoonlijk neem ik Halsema toch serieuzer dan AT5.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_183421856
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 16:57 schreef Klepper272 het volgende:

[..]

Het gaat hier specifiek om AT5
Wil je met deze opmerking suggereren dat AT5 geen betrouwbare bron is?
Dat wil ik inderdaad.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_183421901
quote:
7s.gif Op woensdag 28 november 2018 16:58 schreef Ringo het volgende:

[..]

Waar komt dat idee eigenlijk vandaan?
Dat is een beetje het beeld dat geschetst wordt in de media en in de verhalen die mensen vertellen. Sws is het percentage opgeloste misdrijven gemiddeld gesproken al vrij laag in NL, ook nog eens. Maar goed, dat verre weg de meeste mensen niet een criminele inslag hebben.
I´m back.
pi_183421932
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 16:58 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat wil ik inderdaad.
Oke, wat zijn in jouw ogen dan wel betrouwbare bronnen?
pi_183421949
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 16:58 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat wil ik inderdaad.
Is dat niet betrouwbaar meer dan?
I´m back.
pi_183421952
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 17:03 schreef Klepper272 het volgende:

[..]

Oke, wat zijn in jouw ogen dan wel betrouwbare bronnen?
Dat zijn er tegenwoordig niet veel meer. Maar als het gaat om de uitspraken van Halsema hou ik het graag bij de uitspraken die ze werkelijk heeft gedaan, en niet de interpretaties daarvan door diverse mediabronnen en fokkertjes.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_183421959
quote:
11s.gif Op woensdag 28 november 2018 17:04 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Is dat niet betrouwbaar meer dan?
Als er een mismatch zit tussen wat Halsema aanvankelijk zei en hoe AT5 het bracht: ja.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_183422000
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 17:04 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat zijn er tegenwoordig niet veel meer. Maar als het gaat om de uitspraken van Halsema hou ik het graag bij de uitspraken die ze werkelijk heeft gedaan, en niet de interpretaties daarvan door diverse mediabronnen en fokkertjes.
Je mening over de media lijkt mij behoorlijk overeen te komen met die van Trump.
En stop aub met die denigrerende beschrijving van Fok-users.

[ Bericht 2% gewijzigd door Klepper272 op 28-11-2018 17:14:05 ]
  Moderator woensdag 28 november 2018 @ 17:08:38 #93
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183422012
volgens mij is er helemaal geen mismatch tussen wat Halsema zei en hoe AT5 het aanvankelijk bracht

hooguit is het incompleet maar dat is altijd
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_183422014
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 17:05 schreef Molurus het volgende:

[..]

Als er een mismatch zit tussen wat Halsema aanvankelijk zei en hoe AT5 het bracht: ja.
Je bedoelt ze hebben één of andere relativering over het hoofd gezien van La Halsema?
En dus is AT5 nooit nimmer niet meer een betrouwbare bron?
I´m back.
  Moderator woensdag 28 november 2018 @ 17:11:53 #95
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183422085
denk dat AT5 een prima bron is maar als de spreker zelf zegt dat ze het niet helemaal juist hebben en daar een transcript bij meestuurt dan ben ik geneigd die laatste te geloven
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_183422090
Oh ffs, kinders... dit topic gaat niet over AT5. 8)7

Ik heb hun verslag ervan geheel niet gezien en die interesseert me ook geen bal.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  woensdag 28 november 2018 @ 17:13:31 #97
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_183422112
Het transcript is een primaire bron. Als de parafrase van de omroep niet overeenkomt met de inhoud van het transcript, dan ligt de fout bij die omroep.
pi_183422127
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 17:13 schreef Iblardi het volgende:
Het transcript is een primaire bron. Als de parafrase van de omroep niet overeenkomt met de inhoud van het transcript, dan ligt de fout bij die omroep.
Dit dus.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_183422199
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 17:11 schreef sp3c het volgende:
denk dat AT5 een prima bron is maar als de spreker zelf zegt dat ze het niet helemaal juist hebben en daar een transcript bij meestuurt dan ben ik geneigd die laatste te geloven
Ja, goed als die relativering niet overgenomen is en als ze dat wel degelijk heeft gezegd, dan is dat idd misschien niet echt accuraat geweest, maar daarmee wil ik AT5 niet betitelen als per se onbetrouwbaar. Als ze echt ook heeft uitgelegd hoe de vork in de steel zit althans.

Hier op FOK! werd al vrij snel in de reeks opgemerkt dat het haar bevoegdheid is, in samenspraak met H-OvJ en H-CvP in de driehoek dus, om er geen prioriteit aan te geven. Dat is hun recht, tenzij ze wrs overruled worden via het CvP-Gs door de regering.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ryan3 op 28-11-2018 17:53:46 ]
I´m back.
  woensdag 28 november 2018 @ 17:19:21 #100
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_183422233
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 16:58 schreef Molurus het volgende:

[..]

Jij beweert kennelijk 'nee'. Persoonlijk neem ik Halsema toch serieuzer dan AT5.
'Fake News!!!'
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 28 november 2018 @ 17:20:28 #101
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_183422258
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 17:11 schreef sp3c het volgende:
denk dat AT5 een prima bron is maar als de spreker zelf zegt dat ze het niet helemaal juist hebben en daar een transcript bij meestuurt dan ben ik geneigd die laatste te geloven
Heb je het transcript gezien dan? En waarom is dat wel ineens betrouwbaar?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 28 november 2018 @ 17:21:31 #102
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_183422279
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 17:12 schreef Molurus het volgende:
Oh ffs, kinders... dit topic gaat niet over AT5. 8)7

Ik heb hun verslag ervan geheel niet gezien en die interesseert me ook geen bal.
Best wel triest eigenlijk, iemand die zo de realiteitszin voor je ogen verliest.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 28 november 2018 @ 17:26:00 #103
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_183422373
Niet handhaven is wel wat anders dan et geen prioriteit aan geven.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  woensdag 28 november 2018 @ 17:27:25 #104
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_183422400
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 17:26 schreef Straatcommando. het volgende:
Niet handhaven is wel wat anders dan et geen prioriteit aan geven.
Juist. Halsema heeft het eerste gezegd en claimt nu achteraf het tweede bedoeld te hebben. Verder niet zo heel boeiend dus.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_183422470
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 17:26 schreef Straatcommando. het volgende:
Niet handhaven is wel wat anders dan et geen prioriteit aan geven.
Niet toestaan dat er gehandhaafd wordt is wat anders dan niet handhaven.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)landse-wetten-gelden
pi_183422659
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 17:26 schreef Straatcommando. het volgende:
Niet handhaven is wel wat anders dan et geen prioriteit aan geven.
Dat is hetzelfde, dat werd meteen al geconcludeerd in deze topicreeks.

Men dacht alleen dat ze bedoelde: die wet geldt niet in Asd, maar dat zei ze/bedoelde ze niet.

Alleen ja, blijft nog wel vrij populistisch om dit te zeggen voor die bijeenkomst. En niet zorgvuldig geformuleerd. Maar nu blijkt dat dit komt door AT%, die zich ineens ontpopt heeft hierdoor als onbetrouwbare bron, beetje zoals TPOL, telegraaf en als die news outlets van de Russen en Erik de Vlieger (naar men een tijdje geleden beweerde, nooit meer iets over gehoord btw, zal wel niet helemaal waar zijn dus).
I´m back.
  woensdag 28 november 2018 @ 17:47:43 #107
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_183422745
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 17:42 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat is hetzelfde
Nee.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_183422772
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2018 17:47 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Nee.
In de praktijk is dat krek hetzelfde, Rotterdam en Utrecht waren er als een haasje bij om precies hetzelfde uit te leggen ook.
I´m back.
  woensdag 28 november 2018 @ 17:49:11 #109
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_183422778
:'). Neen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_183422844
quote:
14s.gif Op woensdag 28 november 2018 17:49 schreef Fir3fly het volgende:
:'). Neen.
Lekker een discussie over semantiek... :').
I´m back.
  woensdag 28 november 2018 @ 17:55:15 #111
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_183422879
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 17:49 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

In de praktijk is dat krek hetzelfde, Rotterdam en Utrecht waren er als een haasje bij om precies hetzelfde uit te leggen ook.
Nee, de praktijk is ook heel anders. Incidenteel kan er best een boete gegeven worden ook als het geen prio heeft van de (b)oa.
Dus dan wordt er wel degelijk gehandhaafd.
Dat is niet iets semantisch.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_183422915
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2018 17:55 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Nee, de praktijk is ook heel anders. Incidenteel kan er best een boete gegeven worden ook als het geen prio heeft van de (b)oa.
Dus dan wordt er wel degelijk gehandhaafd.
Dat is niet iets semantisch.
Jawel toen ze dat zei 'niet handhaven' bedoelde ze: we gaan hieraan geen prioriteit geven in de driehoek. Ze zei niet: die wet bestaat niet voor ons.
I´m back.
pi_183422916

Ben ik nu een zo slecht verstaander?
pi_183422937
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 17:57 schreef Klepper272 het volgende:

Ben ik nu een zo slecht verstaander?
Ja, dat is een onbetrouwbare bron dus. Kennelijk heeft ze meer gezegd, maar dat heeft AT5 niet uitgezonden.
I´m back.
  woensdag 28 november 2018 @ 17:59:19 #115
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_183422944
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 17:57 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Jawel toen ze dat zei 'niet handhaven' bedoelde ze: we gaan hieraan geen prioriteit geven in de driehoek. Ze zei niet: die wet bestaat niet voor ons.
En dat niet handhaven heeft ze nu dus teruggenomen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_183422966
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2018 17:59 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

En dat niet handhaven heeft ze nu dus teruggenomen.
Ze heeft niets teruggenomen alleen de boel anders verwoord. Praktijk is precies hetzelfde.
I´m back.
  woensdag 28 november 2018 @ 18:02:06 #117
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_183422997
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 18:00 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ze heeft niets teruggenomen alleen de boel anders verwoord. Praktijk is precies hetzelfde.
Nee, dat is het niet. Nogmaals. Niet handhaven is iets anders dan ergens geen prioriteit aangeven.
Zie ook geen reden om er prioriteit aan te geven overigens.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 28 november 2018 @ 18:04:16 #118
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_183423041
quote:
15s.gif Op woensdag 28 november 2018 17:59 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, dat is een onbetrouwbare bron dus.
:D! Fake news!!!
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_183423049
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2018 18:02 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Nee, dat is het niet. Nogmaals. Niet handhaven is iets anders dan ergens geen prioriteit aangeven.
Zie ook geen reden om er prioriteit aan te geven overigens.
Niemand denkt dat het zinnig is om er prioriteit aan te geven. Wrs had iemand haar gevraagd: gaan jullie nu moslima's uit de tram trekken? Nee, dat hoort zo niet bij Asd, antwoordt ze dan. We gaan dat niet handhaven...
Maar ze bedoelde: geen prioriteit, via de driehoek en dus dode letter.
I´m back.
pi_183423054
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 17:26 schreef Straatcommando. het volgende:
Niet handhaven is wel wat anders dan et geen prioriteit aan geven.
Dit ja, geen prioriteit aan geven is volledig te begrijpen en ook onzin gezien het geringe aantal dames die in boerka lopen. Maar neemt niet weg dat zodra er ingegrepen dient worden de politie dat gewoon dient te doen, en Femke had het wel degelijk over "niet handhaven" omdat het niet bij Amsterdam past. Dat ze nu terugkrabbelt is vooral voor de bühne en ik durf er heel wat voor te verwedden dat ze gewoon bij haar standpunt blijft en het niet handhaaft.
  woensdag 28 november 2018 @ 18:04:57 #121
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_183423056
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 18:04 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wrs
Waarschijnlijk niet.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_183423076
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2018 18:04 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Dit ja, geen prioriteit aan geven is volledig te begrijpen en ook onzin gezien het geringe aantal dames die in boerka lopen. Maar neemt niet weg dat zodra er ingegrepen dient worden de politie dat gewoon dient te doen, en Femke had het wel degelijk over "niet handhaven" omdat het niet bij Amsterdam past. Dat ze nu terugkrabbelt is vooral voor de bühne en ik durf er heel wat voor te verwedden dat ze gewoon bij haar standpunt blijft en het niet handhaaft.
Ja, dat zegt ze ook toch?
I´m back.
pi_183423083
quote:
15s.gif Op woensdag 28 november 2018 17:59 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, dat is een onbetrouwbare bron dus. Kennelijk heeft ze meer gezegd, maar dat heeft AT5 niet uitgezonden.
Er zit een begin en een eind aan het gesprek, wat is daar niet betrouwbaar aan?
Graag argumenten voor je bewering dat het een onbetrouwbare bron is.

Of suggereer je dat er selectief geknipt en geplakt is in dit gesprek?
pi_183423126
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 18:06 schreef Klepper272 het volgende:

[..]

Er zit een begin en een eind aan het gesprek, wat is daar niet betrouwbaar aan?
Graag argumenten voor je bewering dat het een onbetrouwbare bron is.

Of suggereer je dat er selectief geknipt en geplakt is in dit gesprek?
Dat wordt hierboven gezegd, in dit topic door Molarus, onbetrouwbare weergave, omdat ze wel degelijk had uitgelegd hoe de vork in de steel zit: geen prioriteit aan geven.

Ikzelf vind AT5 niet direct een onbetrouwbare bron daardoor.
I´m back.
  woensdag 28 november 2018 @ 18:09:46 #125
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_183423154
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 18:04 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Niemand denkt dat het zinnig is om er prioriteit aan te geven. Wrs had iemand haar gevraagd: gaan jullie nu moslima's uit de tram trekken? Nee, dat hoort zo niet bij Asd, antwoordt ze dan. We gaan dat niet handhaven...
Maar ze bedoelde: geen prioriteit, via de driehoek en dus dode letter.
Er wordt dus gewoon gehandhaafd, maar zonder prioriteit. Prima.

Net zoals fietsen zonder licht geen prio heeft, maar er wordt wel degelijk op gehandhaafd.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_183423170
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2018 18:09 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Er wordt dus gewoon gehandhaafd, maar zonder prioriteit. Prima.

Net zoals fietsen zonder licht geen prio heeft, maar er wordt wel degelijk op gehandhaafd.
Wat in de praktijk betekent dat het niet gehandhaafd wordt.

Overigens fietslampje is wrs een vergelijking die niet opgaat. 1 komt veel voor ander nauwelijks.
I´m back.
  woensdag 28 november 2018 @ 18:11:15 #127
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_183423175
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 18:10 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wat in de praktijk betekent dat het niet gehandhaafd wordt.
Worden er in de praktijk geen boetes uitgeschreven voor fietsen zonder licht?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 28 november 2018 @ 18:11:24 #128
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_183423176
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 18:10 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wat in de praktijk betekent dat het niet gehandhaafd wordt.
In de praktijk betekent het dat er geen prioriteit aan gegeven wordt maar wel gehandhaafd.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 28 november 2018 @ 18:11:55 #129
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_183423189
'Geel en groen zijn anders maar in de praktijk hetzelfde'.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_183423206
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2018 18:11 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Worden er in de praktijk geen boetes uitgeschreven voor fietsen zonder licht?
Komt veel voor, dus ze houden wel af en toe een razzia. Ander nauwelijks, dus ik verwacht niet dat ze daar razzia's van uitvoeren.
I´m back.
  woensdag 28 november 2018 @ 18:14:19 #131
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_183423235
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 18:12 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Komt veel voor, dus ze houden wel af en toe een razzia. Ander nauwelijks, dus ik verwacht niet dat ze daar razzia's van uitvoeren.
Dat verwacht ik ook niet, want het krijgt geen prio.

Het wordt echter wel gehandhaafd, dus er zal af en toe een boete kunnen worden uitgeschreven door een conducteur oid.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_183423245
quote:
14s.gif Op woensdag 28 november 2018 18:11 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

In de praktijk betekent het dat er geen prioriteit aan gegeven wordt maar wel gehandhaafd.
Nee, betekent dat ze er niets aan doen, want er zijn er sws te weinig, dit iit Asd'ers zonder fietslampje. En overigens is dat laatste echt gevaarlijk wel. Daar zouden ze wel wat aan moeten doen, maar ze gaan liever boeven vangen, maar dat lukt ook voor geen ene meter, geloof ik...
I´m back.
pi_183423256
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2018 18:14 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Dat verwacht ik ook niet, want het krijgt geen prio.

Het wordt echter wel gehandhaafd, dus er zal af en toe een boete kunnen worden uitgeschreven door een conducteur oid.
In de praktijk niet.
I´m back.
pi_183423270
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 18:08 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

1.Dat wordt hierboven gezegd, in dit topic door Molarus, onbetrouwbare weergave, omdat ze wel degelijk had uitgelegd hoe de vork in de steel zit: geen prioriteit aan geven.

2.Ikzelf vind AT5 niet direct een onbetrouwbare bron daardoor.
1.Molurus heeft niets uitgelegd.
En ik vraag het aan jouw, tot nu toe vind ik je argumentatie zwak.

2. J
quote:
a, dat is een onbetrouwbare bron dus. Kennelijk heeft ze meer gezegd, maar dat heeft AT5 niet uitgezonden.
Je spreekt jezelf tegen.
  woensdag 28 november 2018 @ 18:17:11 #135
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_183423287
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 18:15 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

In de praktijk niet.
In de praktijk kun je:

Niet handhaven: Geen boetes
Handhaven: Wel boetes
Handhaven met prio: Meer boetes

Aangezien Halsema nu voor twee gaat zal er gewoon bekeurd worden in de praktijk.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_183423351
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 18:15 schreef Klepper272 het volgende:

[..]

1.Molurus heeft niets uitgelegd.
En ik vraag het aan jouw, tot nu toe vind ik je argumentatie zwak.

2. J

[..]

Je spreekt jezelf tegen.
Nee, er wordt gewoon niets aan gedaan in de praktijk.
I´m back.
pi_183423355
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2018 18:14 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Dat verwacht ik ook niet, want het krijgt geen prio.

Het wordt echter wel gehandhaafd, dus er zal af en toe een boete kunnen worden uitgeschreven door een conducteur oid.
In principe zou een beveiliger iemand met gezichtsbedekkende kleding toch de de toegang moeten ontzeggen? Of buschauffeur oid.
pi_183423359
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2018 18:17 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

In de praktijk kun je:

Niet handhaven: Geen boetes
Handhaven: Wel boetes
Handhaven met prio: Meer boetes

Aangezien Halsema nu voor twee gaat zal er gewoon bekeurd worden in de praktijk.
Nee, niet, want zo'n agent gaat boeven vangen ipv boerka beboeten.
I´m back.
  woensdag 28 november 2018 @ 18:22:44 #139
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_183423366
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 18:21 schreef Klepper272 het volgende:

[..]

In principe zou een beveiliger iemand met gezichtsbedekkende kleding toch de de toegang moeten ontzeggen? Of buschauffeur oid.
Kan, of een boete uitschrijven.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 28 november 2018 @ 18:24:06 #140
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_183423391
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 18:22 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, niet, want zo'n agent gaat boeven vangen ipv boerka beboeten.
Dus volgens jou worden er nooit boetes uitgeschreven voor zaken die geen prio hebben? Omdat iedereen 'boeven aan het vangen is'?

Nee, zo werkt het niet in de praktijk.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_183423409
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2018 18:24 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Dus volgens jou worden er nooit boetes uitgeschreven voor zaken die geen prio hebben? Omdat iedereen 'boeven aan het vangen is'?

Nee, zo werkt het niet in de praktijk.
Jawel. Overigens draait het jou niet om die boerka's of die vrouwen, lijkt het wel, net als bij Copycat. Bij jou draait het alleen om het woordje handhaven.
I´m back.
  woensdag 28 november 2018 @ 18:29:04 #142
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_183423481
quote:
10s.gif Op woensdag 28 november 2018 18:25 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Jawel. Overigens draait het jou niet om die boerka's of die vrouwen, lijkt het wel, net als bij Copycat. Bij jou draait het alleen om het woordje handhaven.
Dus er worden in de praktijk geen boetes uitgeschreven voor zaken die geen prio hebben?

Dat is absoluut niet zo namelijk ;)
Ook zaker zonder prio worden gehandhaafd namelijk. Dat staat los van elkaar.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 28 november 2018 @ 18:34:35 #143
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_183423584
quote:
10s.gif Op woensdag 28 november 2018 18:25 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Jawel. Overigens draait het jou niet om die boerka's of die vrouwen, lijkt het wel, net als bij Copycat. Bij jou draait het alleen om het woordje handhaven.
En overigens gaat het mij inderdaad om het feit of er gehandhaafd gaat worden, daar gaat dit hele topic over namelijk.

In eerste instantie heeft Halsema gezegd van niet, en nu blijkt van wel. Dus in principe kan hier een slotje op, ware het niet dat mensen niet het verschil (willen) zien tussen 'handhaven zonder prio en 'niet handhaven'
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 28 november 2018 @ 18:42:21 #144
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_183423763
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 18:14 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, betekent dat ze er niets aan doen
In de praktijk betekent het dat er geen prioriteit aan gegeven wordt maar wel gehandhaafd.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 28 november 2018 @ 20:01:20 #145
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_183425950
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2018 18:02 schreef Drekkoning het volgende:
Nee, dat is het niet. Nogmaals. Niet handhaven is iets anders dan ergens geen prioriteit aangeven.
Zie ook geen reden om er prioriteit aan te geven overigens.
Geen prioriteit geven aan uitvoering van de wet is een bestuurlijk eufemisme voor: niet handhaven.
Dat het in politiek opzicht minder link is om de prioriteitsformulering te gebruiken, nou toe maar.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_183425995
quote:
14s.gif Op woensdag 28 november 2018 18:42 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

In de praktijk betekent het dat er geen prioriteit aan gegeven wordt maar wel gehandhaafd.
Wanneer heb jij voor het laatst een conducteur een boete zien uitschrijven voor praten in de stiltecoupe ?
  woensdag 28 november 2018 @ 20:04:21 #147
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_183426043
quote:
14s.gif Op woensdag 28 november 2018 18:42 schreef Fir3fly het volgende:
In de praktijk betekent het dat er geen prioriteit aan gegeven wordt maar wel gehandhaafd.
Geen prioriteit aan handhaving geven, betekent in de praktijk: niet handhaven. Je laat in je formulering alleen ruimte over om het tegenovergestelde te doen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  woensdag 28 november 2018 @ 20:05:11 #148
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_183426067
quote:
7s.gif Op woensdag 28 november 2018 20:01 schreef Ringo het volgende:

[..]

Geen prioriteit geven aan uitvoering van de wet is een bestuurlijk eufemisme voor: niet handhaven.
Dat het in politiek opzicht minder link is om de prioriteitsformulering te gebruiken, nou toe maar.
Dus ze gaat niet handhaven?

Kan ik me ook voorstellen, maar dan liegt ze dus.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 28 november 2018 @ 20:06:53 #149
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_183426126
quote:
7s.gif Op woensdag 28 november 2018 20:01 schreef Ringo het volgende:

[..]

Geen prioriteit geven aan uitvoering van de wet is een bestuurlijk eufemisme voor: niet handhaven.
Dan liegt ze dus.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 28 november 2018 @ 20:07:02 #150
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_183426133
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2018 20:05 schreef Drekkoning het volgende:
Dus ze gaat niet handhaven?

Kan ik me ook voorstellen, maar dan liegt ze dus.
Ze geeft er geen prioriteit aan, dus in de praktijk zal het op niet-handhaven neerkomen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')