abonnement Unibet Coolblue
pi_183414657
De zorgverzekeraar CZ wil in 2019 stoppen met de vergoeding van belachelijke behandelingen. Zoals reincarnatietherapie, ayurvedische geneeskunde en craniosacraal therapie Groot gelijk hebben zij. Er is in de gezondheidszorg veel sprake van totaal zinloze, patient onvriendelijke behandelingen en operaties, waar de patient meer na dan voordeel van ondervindt. Die zouden ook allemaal uit het verzekeringspakket moeten worden gehaald.
Wat te denken van de siliconen borst inplantaten( zie elders in dit forum) geslachtsveranderingen voor mensen(onterecht als transsexueel gediagnostiseerd) die er achteraf spijt van hebben en weer terug willen. De vele patienten met relatief lichte pijnklachten, die op medisch advies superzware pijnstillers( opiaten als Oxycodon )kregen. Vrouwen met stress, die massaal verslavende slaapmiddelen kregen. Maar ook de vele mensen, die in kindertehuizen en psychiatrische inrichtingen volgedouwd worden met psychiatrische medicijnen. Ik ken volledig normale mensen , die nu nog deze troep slikken, omdat ze na een zware stressperiode uit hun evenwicht waren. Is het normaakl dat iemand dan zijn hele leven deze psychiatrische gifzooi moet slikken en daardoor suikerziekte en hartklachten op loopt??

Of dementerende ouderen, die wegens lastig gedrag massaal gevaarlijke psychiatrische dwang medicatie krijgen toegediend en daardoor vroegtijdig sterven.

Bron:
https://www.medischcontac(...)r-antipsychotica.htm

Hierin ons land is geen geld meer voor genoeg begeleiding maar worden er wel miljarden betaald aan grote buitenlandse farmaceutische multinationals om allemaal gevaarlijke psychofarmaca te dumpen in Nederlandse slachtoffers. Medicijnen, die wegens het grote aantal sterfgevallen in de VS verboden zijn, zoals het peperdure martelmiddel Seroquel worden hier aan hele schoolklassen tegelijk aangeboden. Ik ken een vrouw (slachtoffer van langdurig pesten op school), die door het slikken van dit middel ernstige suikerziekte heeft opgelopen.
Bron:



Bron:
https://www.telegraaf.nl/(...)elijke-behandelingen

[ Bericht 33% gewijzigd door paulgo op 28-11-2018 09:17:09 ]
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
  woensdag 28 november 2018 @ 08:58:27 #2
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_183414708
Begrijp sowieso niet dat alternatieve geneeswijzen vergoed worden.
  woensdag 28 november 2018 @ 08:58:49 #3
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_183414715
Goed initiatief... mits het betekent dat de premie daardoor omlaag gaat.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
  woensdag 28 november 2018 @ 08:58:54 #4
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_183414717
Het gaat over een aanvullende verzekering he, niet het basispakket.
pi_183414872
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2018 08:58 schreef egeltje1985 het volgende:
Begrijp sowieso niet dat alternatieve geneeswijzen vergoed worden.
Omdat sommige patiënten daar ontzettend veel baat bij hebben en het best wel schappelijk geprijsd kan zijn vergeleken met ziekenhuisbehandelingen.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_183414916
Het kan nog gekker...

Je kan gewoon met je mentale stoornis naar de dokter om je ballen er af te laten hakken om vervolgens in een jurk rond te lopen als en het wordt allemaal vergoed.







[ Bericht 21% gewijzigd door Dibble op 28-11-2018 09:24:09 ]
*Hosselcopter*
pi_183414933
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 09:11 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Omdat sommige patiënten daar ontzettend veel baat bij hebben en het best wel schappelijk geprijsd kan zijn vergeleken met ziekenhuisbehandelingen.
Die mensen kunnen ook gerust met hun kapstok kletsen.

"Een alternatieve geneeswijze is een behandelmethode waarvoor geen wetenschappelijk bewijs van effectiviteit geleverd is. "

Het is al belachelijk dat het woord 'geneeswijze' gebruikt mag worden.
pi_183414966
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 09:18 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Die mensen kunnen ook gerust met hun kapstok kletsen.

"Een alternatieve geneeswijze is een behandelmethode waarvoor geen wetenschappelijk bewijs van effectiviteit geleverd is. "

Het is al belachelijk dat het woord 'geneeswijze' gebruikt mag worden.
Die discussie is al meerdere malen gevoerd, ik geef alleen aan waarom alternatieven vergoed worden.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_183414970
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 09:18 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Die mensen kunnen ook gerust met hun kapstok kletsen.

"Een alternatieve geneeswijze is een behandelmethode waarvoor geen wetenschappelijk bewijs van effectiviteit geleverd is. "

Het is al belachelijk dat het woord 'geneeswijze' gebruikt mag worden.
Inderdaad. Net zo belachelijk als homeopathische 'geneesmiddelen' :')
pi_183414993
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2018 08:58 schreef egeltje1985 het volgende:
Begrijp sowieso niet dat alternatieve geneeswijzen vergoed worden.
Mee eens en ik begrijp ook niet dat sommige GGZ behandelingen of beter gezegd mishandelingen vergoed worden. Patienten die 10 keer de maximaal toegestane dosis psychiatrische giftroep (kalmeringsmiddelen en antidepressiva) krijgen terwijl er niets gedaan wordt aan de oorzaak van hun problemen. Als verwarde patienten pillen nodig hebben, heel goed dat zij die krijgen. Maar juist het overmatig voorschrijven aan niet-verwarde helemaal normale mensen is ten hemel schrijnend en bovendien nog eens levensgevaarlijk. Antidepressiva hebben een groot suicide en agressie risico.

Bron:

https://zembla.bnnvara.nl(...)-en-agressief-gedrag

Mijn stelling is dat sommige reguliere medicijnen gevaarlijker zijn dan de meeste alternatieve geneeswijzen
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
pi_183415021
Reïncarnatietherapie!

Dat lijkt mij nog wel wat!

Heb eigenlijk het gevoel dat ik ook een vorig leven heb gehad maar wat?

Hoeveel miljard zielen hebben we op de wereld? Geloof nooit dat die allemaal uniek zijn!

God zal best aan recycling doen lijkt mij en overleden mensen opnieuw de wereld in sturen!
pi_183415108
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 09:23 schreef paulgo het volgende:

[..]

Mee eens en ik begrijp ook niet dat sommige GGZ behandelingen of beter gezegd mishandelingen vergoed worden. Patienten die 10 keer de maximaal toegestane dosis psychiatrische giftroep (kalmeringsmiddelen en antidepressiva) krijgen terwijl er niets gedaan wordt aan de oorzaak van hun problemen. Als verwarde patienten pillen nodig hebben, heel goed dat zij die krijgen. Maar juist het overmatig voorschrijven aan niet-verwarde helemaal normale mensen is ten hemel schrijnend en bovendien nog eens levensgevaarlijk. Antidepressiva hebben een groot suicide en agressie risico.

Bron:

https://zembla.bnnvara.nl(...)-en-agressief-gedrag

Mijn stelling is dat sommige reguliere medicijnen gevaarlijker zijn dan de meeste alternatieve geneeswijzen
Zal best kloppen maar let wel...

De reguliere medicijnen werken ook daadwerkelijk tegen de ziekte en geen enkele alternatief medicijn werkt waar dan ook tegen.
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_183415114
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 09:23 schreef paulgo het volgende:

[..]

Mee eens en ik begrijp ook niet dat sommige GGZ behandelingen of beter gezegd mishandelingen vergoed worden. Patienten die 10 keer de maximaal toegestane dosis psychiatrische giftroep (kalmeringsmiddelen en antidepressiva) krijgen terwijl er niets gedaan wordt aan de oorzaak van hun problemen. Als verwarde patienten pillen nodig hebben, heel goed dat zij die krijgen. Maar juist het overmatig voorschrijven aan niet-verwarde helemaal normale mensen is ten hemel schrijnend en bovendien nog eens levensgevaarlijk. Antidepressiva hebben een groot suicide en agressie risico.

Bron:

https://zembla.bnnvara.nl(...)-en-agressief-gedrag

Mijn stelling is dat sommige reguliere medicijnen gevaarlijker zijn dan de meeste alternatieve geneeswijzen
Je stelling klopt niet. Het gaat om de wijze van gebruik.
En dat geldt voor zowel reguliere medicatie als alternatief. En bij onjuiste inname kunnen beide ernstige gevolgen hebben.
  woensdag 28 november 2018 @ 09:36:39 #14
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_183415124
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 09:23 schreef paulgo het volgende:

[..]

Mee eens en ik begrijp ook niet dat sommige GGZ behandelingen of beter gezegd mishandelingen vergoed worden. Patienten die 10 keer de maximaal toegestane dosis psychiatrische giftroep (kalmeringsmiddelen en antidepressiva) krijgen terwijl er niets gedaan wordt aan de oorzaak van hun problemen. Als verwarde patienten pillen nodig hebben, heel goed dat zij die krijgen. Maar juist het overmatig voorschrijven aan niet-verwarde helemaal normale mensen is ten hemel schrijnend en bovendien nog eens levensgevaarlijk. Antidepressiva hebben een groot suicide en agressie risico.

Bron:

https://zembla.bnnvara.nl(...)-en-agressief-gedrag

Mijn stelling is dat sommige reguliere medicijnen gevaarlijker zijn dan de meeste alternatieve geneeswijzen
Maar dat is geen argument om te zeggen dat de alternatieve dan maar vergoed moeten worden.
Ze kunnen wel minder gevaarlijk zijn, maar als ze niet werken...

En volgens mij wil jij het helemaal niet hebben over de vergoeding van alternatieve geneeswijzen, maar wil je vooral lekker ageren tegen de geestelijke gezondheidszorg.
The colour of her eyes were the colour of insanity
pi_183415158
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 08:53 schreef paulgo het volgende:
De vele patienten met relatief lichte pijnklachten, die op medisch advies superzware pijnstillers( opiaten als Oxycodon )kregen.
alhoewel ik ook kritisch ben over alternatieve therapieen...

Maar juist dit wat je noemt, mensen die met lichte stressklachten al relatief snel medicatie voorgeschreven krijgen... is eerder een argument vóór alternatieve therapieen.

Zelfs als de wetenschappelijke basis van veel alternatieve therapieen zeer twijfelachtig is, kan het wel degelijk bij lichte stressklachten een gunstig effect hebben, en de noodzaak over te gaan tot vaak negatievere medicatie (welke wél een wetenschappelijk bewezen effect hebben) een optie van een latere datum maken.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_183415253
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 08:53 schreef paulgo het volgende:
De vele patienten met relatief lichte pijnklachten, die op medisch advies superzware pijnstillers( opiaten als Oxycodon )kregen.

Toevallig zelf net een zeer pijnlijke operatie achter de rug... althans het effect van de operatie was gruwelijke pijn ongeveer 2 weken lang.

Pijnstillers? 8 paracetamol per dag + 3 diclofenac p/d
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_183415383
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 09:34 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Zal best kloppen maar let wel...

De reguliere medicijnen werken ook daadwerkelijk tegen de ziekte en geen enkele alternatief medicijn werkt waar dan ook tegen.
Dat iets niet wetenschappelijk bewezen is te werken betekent niet dat het niet werkt. Het betekent alleen dat het niet wetenschappelijk bewezen is. Als er bijvoorbeeld geen wetenschappelijk onderzoek gedaan is, kan er ook niks bewezen worden.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_183415394
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 09:23 schreef paulgo het volgende:
Mijn stelling is dat sommige reguliere medicijnen gevaarlijker zijn dan de meeste alternatieve geneeswijzen
Die stelling is de meest veilige die je kan neerzetten, want die is altijd waar.
Alternatieve 'geneeswijzen' doen namelijk helemaal niks. Dus kunnen ze ook niet gevaarlijk zijn.
  woensdag 28 november 2018 @ 10:05:55 #19
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_183415440
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 10:01 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Die stelling is de meest veilige die je kan neerzetten, want die is altijd waar.
Alternatieve 'geneeswijzen' doen namelijk helemaal niks. Dus kunnen ze ook niet gevaarlijk zijn.
Dat is ook wat kort door de bocht.
https://www.voedingscentr(...)pitten-te-eten-.aspx
The colour of her eyes were the colour of insanity
pi_183415446
Die alternatieve geneeswijzen worden alleen vergoed vanuit de aanvullende verzekering. De zorgverzekeraars bepalen de samenstelling van dat pakket. Er is kennelijk vraag naar, anders zou het niet rendabel zijn om het in het aanvullende pakket op te nemen.
  woensdag 28 november 2018 @ 10:14:21 #21
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_183415549
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 09:48 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Toevallig zelf net een zeer pijnlijke operatie achter de rug... althans het effect van de operatie was gruwelijke pijn ongeveer 2 weken lang.

Pijnstillers? 8 paracetamol per dag + 3 diclofenac p/d
Vreemd, tegenwoordig strooien ze met tramadol en oxycodon alsof het niks is. 8 paracetamol is ook onzin, meer dan 2400 heeft geen zin als ik het goed heb, daarna ga je je lever vergiftigen.
And so is the past
pi_183415604
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 09:35 schreef Persefoneia het volgende:

[..]

Je stelling klopt niet. Het gaat om de wijze van gebruik.
En dat geldt voor zowel reguliere medicatie als alternatief. En bij onjuiste inname kunnen beide ernstige gevolgen hebben.
Je begrijpt mij verkeerd. Ik wil alleen maar wijzen op het overmatige medicijnengebruik vooral in de GGZ. Als medicijnen nodig zijn om een ernstige psychisch zieke patient weer uit zijn verwardheid of lijden te halen heel goed dat deze medicijnen er zijn. Dus ik pleit voor verstandig medicatie gebruik en met mate. Nu worden haast alle patienten de duurste nieuwe medicijnen voorgeschreven. Dit is in veel gevallen nodeloos want ook oudere goedkopere psychofarmaca werken in veel gevallen netzo goed.

quote:
10s.gif Op woensdag 28 november 2018 09:36 schreef BORRREETJEEE het volgende:

[..]

En volgens mij wil jij het helemaal niet hebben over de vergoeding van alternatieve geneeswijzen, maar wil je vooral lekker ageren tegen de geestelijke gezondheidszorg.
Lariekoek. Er werken heel veel gemotiveerde artsen en verpleegkundigen in de GGZ, die helaas zwaar lijdt onder de bezuinigingen. Onderbetaald personeel op de werkvloer en gigantische personeelstekorten daar. Er is geen geld meer voor voldoende activiteiten en de beddenafbouw in combinatie met een afbraak van de ambulante zorg( deeltijdafdelingen, dagactiviteitencentra, crisiscentra, therapeutische gemeenschappen allemaal weg. Maar wel grootschalig miljarden verspillen aan overhead, consultants, fusies, managers en bureaucratie, en boven alles alleen nog maar vergaderen. Behandelingen bestaan vaak voornamelijk uit het grootschalig toedienen van medicatie
Trouwens alleen al dat woord ageren gebruiken ze in de GGZ altijd tegen critici van sommige praktijken.
Borrreetjeee ben jij soms een slaafse navolger van dit beleid? Daar dupeer je ook jouw collegas mee :( want het geld voor betere zorg kan i.p.v. al deze onzin beter in meer personeel op de werkvloer worden gestoken. Betere werkgelegenheid en minder stress voor het personeel. Dat nu massaal opgebrand raakt.
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
  Redactie Frontpage woensdag 28 november 2018 @ 10:22:18 #23
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_183415712
Reïncarnatietherapie :')
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  Redactie Frontpage woensdag 28 november 2018 @ 10:23:10 #24
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_183415723
quote:
7s.gif Op woensdag 28 november 2018 10:14 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Vreemd, tegenwoordig strooien ze met tramadol en oxycodon alsof het niks is. 8 paracetamol is ook onzin, meer dan 2400 heeft geen zin als ik het goed heb, daarna ga je je lever vergiftigen.
Hij slikt ze vast niet tegelijk. 8 per etmaal doet je lever geen kwaad.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_183415735
Een schoolvriend van mij heeft dertig jaar geleden multiple sclerose gekregen. De professor in het academische ziekenhuis vertelde hem indertijd dat hij binnen tien jaar in een rolstoel terecht zou komen. Mijn schoolvriend ging daarom naar een Tibetaanse kruidenarts en gebruikt sinds die tijd die kruiden. Hij kan nog steeds zij het licht mank lopen! Toen hij later de professor weer sprak zei deze: "Ik ben absoluut geen voorstander van alternatieve geneeswijzen, maar als ik zie hoe die bij jou hebben gewerkt geef ik dat in jouw geval het voordeel van de twijfel."

Dat is ook mijn mening bij sommige alternatieve geneeswijzen, zoals deze kruidentherapie. Dat kun je eventueel overwegen, maar dan op eigen kosten. Al die onzin van reincarnatie therapie en zo is gewoon middeleeuwse kwakzalverij en is nietr te vergelijken met eeuwen oude kruidentherapieen. Veel westerse medicijnen stammen trouwens ook af van stoffen uit de natuur

Is het overigens een bekend feit dat er nauwelijks wetenschappelijk onderzoek naar de werking van alternatieve geneeswijzen wordt gedaan. Maar 3% van het onderzoeksbudget gaat daar naar toe...
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
  woensdag 28 november 2018 @ 10:27:27 #26
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_183415795
Goed dat deze discussie gevoerd wordt, maar wat is een "belachelijke behandeling" en waar trek je de grens?
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  woensdag 28 november 2018 @ 10:29:34 #27
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_183415838
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 10:17 schreef paulgo het volgende:

[..]

Trouwens alleen al dat woord ageren gebruiken ze in de GGZ altijd tegen critici van sommige praktijken.
Borrreetjeee ben jij soms een slaafse navolger van dit beleid? Daar dupeer je ook jouw collegas mee :( want het geld voor betere zorg kan i.p.v. al deze onzin beter in meer personeel op de werkvloer worden gestoken. Betere werkgelegenheid en minder stress voor het personeel. Dat nu massaal opgebrand raakt.
:')
The colour of her eyes were the colour of insanity
pi_183415951
quote:
7s.gif Op woensdag 28 november 2018 10:14 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Vreemd, tegenwoordig strooien ze met tramadol en oxycodon alsof het niks is. 8 paracetamol is ook onzin, meer dan 2400 heeft geen zin als ik het goed heb, daarna ga je je lever vergiftigen.
Ben ik het helemaal mee eens De goede huisarts Ivan Wolffers heeft een boek geschreven over verstandig medicijnsgebruik. Dat zou iedereen moeten gebruiken
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
pi_183416187
quote:
10s.gif Op woensdag 28 november 2018 10:05 schreef BORRREETJEEE het volgende:

[..]

Dat is ook wat kort door de bocht.
https://www.voedingscentr(...)pitten-te-eten-.aspx
Dat is dan ook geen alternatieve 'geneeswijze', dat is een broodje aap cq. HOAX die door een stel halfies de wereld in wordt geslingerd.

Als ik je vertel dat je van je hoofdpijn af bent als je voor de trein springt, vind je dat dan ook een alternatieve 'geneeswijze'?

[ Bericht 7% gewijzigd door GereDathan op 28-11-2018 11:14:33 ]
pi_183416381
quote:
7s.gif Op woensdag 28 november 2018 10:14 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Vreemd, tegenwoordig strooien ze met tramadol en oxycodon alsof het niks is. 8 paracetamol is ook onzin, meer dan 2400 heeft geen zin als ik het goed heb, daarna ga je je lever vergiftigen.
Nee hoor, de mogelijke verslaving aan Oxy en Tramadol is nu veel beter bekent en men is er een stuk voorzichtiger mee geworden.

Wat niet wegneemt dat het wel een (potentieel) probleem is en dat betere voorlichting geen kwaad kan.

Ik heb door complicaties 10 dagen na de operatie wel Oxy voorgeschreven gekregen, nadat ik om 3 's ochtends bij de spoedeisende hulp wegens ondraaglijke pijn een morfine shot had gekregen.
Kreeg 10 oxy mee met het nadrukkelijke advies er max 3 p/d te nemen en alleen in geval van nood. Heb er 3 van gebruikt ook omdat ik op de hoogte ben van de potentiele risico's en als de dood ben eraan verslaafd te raken. (heb in mijn directe omgeving 2 heroine verslaafden rondlopen, en dat wil je gewoon echt niet)

Kreeg trouwens 3x 1000mg Paracetamol (oftewel 6x 500mg) voorgeschreven... geen 8, vergissing van mijn kant.

[ Bericht 22% gewijzigd door devlinmr op 28-11-2018 11:17:54 ]
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_183417915
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 09:18 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Die mensen kunnen ook gerust met hun kapstok kletsen.

"Een alternatieve geneeswijze is een behandelmethode waarvoor geen wetenschappelijk bewijs van effectiviteit geleverd is. "

Het is al belachelijk dat het woord 'geneeswijze' gebruikt mag worden.
Dat ligt toch iets gecompliceerder. Het leveren van wetenschappelijk bewijs kost geld en dat wordt doorgaans opgebracht door een octrooihouder, die dan ook betaalt om bewijs van effectiviteit te krijgen en niks anders. Dat gaat ook niet altijd goed.

Fysiotherapie bestaat ook maar voor een klein gedeelte uit wetenschappelijk bewezen effectiviteit. In de psychiatrie en psychologie weet men in het algemeen veel te weinig van de werking van het brein om echt wetenschappelijk aan de slag te kunnen. Traditionele Chinese geneeskunde is echt niet allemaal onzin, maar welke kruidenkweker gaat dat wetenschappelijk laten testen?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_183422574
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2018 10:00 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Dat iets niet wetenschappelijk bewezen is te werken betekent niet dat het niet werkt. Het betekent alleen dat het niet wetenschappelijk bewezen is. Als er bijvoorbeeld geen wetenschappelijk onderzoek gedaan is, kan er ook niks bewezen worden.
Strict genomen klopt dat, maar als er én geen bewijs is én geen werkingsprincipe wordt het wel heel dun natuurlijk.
  woensdag 28 november 2018 @ 17:51:32 #33
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_183422925
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 09:34 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Zal best kloppen maar let wel...

De reguliere medicijnen werken ook daadwerkelijk tegen de ziekte en geen enkele alternatief medicijn werkt waar dan ook tegen.
In je dromen. Veel medicijnen werken maar bij de helft van de patiënten, bewijs is flinterdun en bijwerkingen maken het middel erger dan de kwaal.
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_183422954
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2018 08:58 schreef egeltje1985 het volgende:
Begrijp sowieso niet dat alternatieve geneeswijzen vergoed worden.
Homeopathie, psychologie etc. mag er gewoon uit gekeild worden idd.
pi_183422994
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2018 10:00 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Dat iets niet wetenschappelijk bewezen is te werken betekent niet dat het niet werkt. Het betekent alleen dat het niet wetenschappelijk bewezen is. Als er bijvoorbeeld geen wetenschappelijk onderzoek gedaan is, kan er ook niks bewezen worden.
De meeste alternatieve geneeswijzen, zoals homeopathie, zijn uitgebreid onderzocht en er is geen enkele aantoonbare werking, iig niet boven het placebo-effect.

Medicijnen en geneeswijzen die niet onderzocht zijn of geen aantoonbare werking hebben wel op de markt brengen en zelfs bij een apotheek aanbieden en via een aanvullend pakket vergoeden is eigenlijk schandalig. Door het aan te bieden bij een apotheek en het via de zorgverzekeraar te vergoeden wekt het iig de indruk bij sommige mensen dat het toch echt wel moet werken (want waarom anders biedt een apotheker het aan en vergoed een zorgverzekeraar het?).

[ Bericht 0% gewijzigd door MrBadGuy op 28-11-2018 22:08:33 ]
pi_183422996
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 10:24 schreef paulgo het volgende:

Is het overigens een bekend feit dat er nauwelijks wetenschappelijk onderzoek naar de werking van alternatieve geneeswijzen wordt gedaan. Maar 3% van het onderzoeksbudget gaat daar naar toe...
Ik weet niet of dat waar is maar dat lijkt mij eigenlijk een logisch gevolg van wetgeving die eist dat je in detail de ingrediënten van een medicijn vermeldt. En dan niet "Sint Janskruid"; maar de daadwerkelijke chemische samenstelling. Een kruidendrankje als medicijn verkopen wordt dan al snel onmogelijk- en dus valt er voor een farmaceut niet makkelijk iets mee te verdienen.
pi_183423004
quote:
10s.gif Op woensdag 28 november 2018 10:22 schreef JeMoeder het volgende:
Reïncarnatietherapie :')
Te triest voor woorden inderdaad :{
pi_183423136
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 17:58 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

In je dromen. Veel medicijnen werken maar bij de helft van de patiënten, bewijs is flinterdun en bijwerkingen maken het middel erger dan de kwaal.
bron?
niet alle medicijnen werken bij iedereen, maar vaak is er een alternatief.

Maar stel dat je gelijk hebt (eenwelk je niet hebt) dan is de helft nog altijd veel meer dan bij niemand
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_183424944
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 10:24 schreef paulgo het volgende:
Een schoolvriend van mij heeft dertig jaar geleden multiple sclerose gekregen. De professor in het academische ziekenhuis vertelde hem indertijd dat hij binnen tien jaar in een rolstoel terecht zou komen. Mijn schoolvriend ging daarom naar een Tibetaanse kruidenarts en gebruikt sinds die tijd die kruiden. Hij kan nog steeds zij het licht mank lopen! Toen hij later de professor weer sprak zei deze: "Ik ben absoluut geen voorstander van alternatieve geneeswijzen, maar als ik zie hoe die bij jou hebben gewerkt geef ik dat in jouw geval het voordeel van de twijfel."

Dat is ook mijn mening bij sommige alternatieve geneeswijzen, zoals deze kruidentherapie. Dat kun je eventueel overwegen, maar dan op eigen kosten. Al die onzin van reincarnatie therapie en zo is gewoon middeleeuwse kwakzalverij en is nietr te vergelijken met eeuwen oude kruidentherapieen. Veel westerse medicijnen stammen trouwens ook af van stoffen uit de natuur

Is het overigens een bekend feit dat er nauwelijks wetenschappelijk onderzoek naar de werking van alternatieve geneeswijzen wordt gedaan. Maar 3% van het onderzoeksbudget gaat daar naar toe...
De reden dat zo weinig onderzoek gedaan wordt naar alternatieve geneeswijzen is o.a. dat het meeste alleen al op schrift onzin blijkt, zoals verdunningsreeksen, reiki en vacuumcups ed.

Het andere, zoals bijvoorbeeld oosterse kruidenmengsels, teveel ingrediënten bevatten om de werkzame stof(fen) te kunnen bepalen. Naar dat laatste wordt overigens tegenwoordig meer en meer onderzoek gedaan.
1 + 1 = blauw
  woensdag 28 november 2018 @ 19:37:18 #41
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_183425138
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 13:02 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Traditionele Chinese geneeskunde is echt niet allemaal onzin, maar welke kruidenkweker gaat dat wetenschappelijk laten testen?
Is al heel veel onderzoek naar gedaan. Grootste gedeelte is onzin, de rest zijn al betere alternatieven voor.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_183428301
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 17:51 schreef slashdotter3 het volgende:
reincarnatietherapie _O-
Conscience do cost.
pi_183428837
Laat de verzekerde hier een mening over geven wij betalen ervoor.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')