abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_183414527
quote:
De politie heeft vanavond in opsporingsprogramma Team West haarscherpe beelden laten zien van drie mannen die met een pinpas maar liefst 13.000 euro wisten te stelen van een 18-jarige vrouw uit Zoetermeer.

Deze zomer werd de jonge vrouw onder bedreiging en met geweld beroofd van haar pinpas, waarna ze ook de bijbehorende pincode moest afgeven. Daar hebben de drie verdachten gretig gebruik van gemaakt.

Het drietal is op drie plekken in Den Haag actief geweest. Bij tabakswinkel De Jongens in de binnenstad werd door het drietal voor driehonderd euro aan spullen gekocht met de gestolen pinpas.

Later zijn de drie verdachten vastgelegd op beveiligingscamera’s in de Amac-winkel, waar Apple-spullen worden verkocht. Daar kochten ze een laptop van maar liefst 2.699 euro. Als laatste zijn twee van de drie verdachten bij de ING op de Leyweg gefilmd. Daar is 10.000 euro contant geld opgenomen.

Kenmerken
Met het delen van de beelden hoopt de politie de verdachten snel in de boeien te kunnen slaan. Het zijn drie donkere jongens met enkele herkenbare kenmerken: één droeg opvallende blauwe schoenen, een ander een blauw petje en de laatste had een rastakapsel.
.

Bron



Geweld en bedreiging, de nieuwe standaard in Nederland zodra het gaat om berovingen. Het moet toch een paradijs zijn voor enkelen hier om die zwakke Nederlanders (lees: blanke Europeanen) te overvallen. Lekker 13k van een meisje jatten waar zij misschien keihard voor gewerkt heeft. Wanneer gaat de ommekeer komen dat wij ons zelf mogen verdedigen, dat zodra zulke gasten voor je staan dat je ze helemaal naar de tering mag slaan, had dat meisje dat gedaan durf ik te wedden dat de straf voor stukken groter was geweest dat voor deze 3 geïmporteerde criminelen.
pi_183414620
Allemaal niet zo netjes en hoop dat ze gepakt worden etc. Maar wie zet er nou in hemelsnaam ¤ 13000,- op een betaalrekening 8)7

Dat is waar spaarrekeningen voor zijn uitgevonden.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  woensdag 28 november 2018 @ 08:51:08 #3
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_183414630
Een 18-jarige met 13k op een betaalrekening.... apart.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_183414645
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 08:49 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Allemaal niet zo netjes en hoop dat ze gepakt worden etc. Maar wie zet er nou in hemelsnaam ¤ 13000,- op een betaalrekening 8)7

Dat is waar spaarrekeningen voor zijn uitgevonden.
Spaarrekening dien je tegenwoordig ook voor te betalen he :{w

Misschien wou ze zich net een autotje kopen of zo. Maakt toch niet uit al had ze het in haar beurs zitten, waar wij hard werken rooft dat tuig gewoon alles wat ze willen.
pi_183414652
Dat gezegd hebbende, foei. Beroven mag niet. Hopelijk pakken ze de daders snel.

[ Bericht 43% gewijzigd door Frutsel op 28-11-2018 09:35:06 ]
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_183414658
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 08:52 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Spaarrekening dien je tegenwoordig ook voor te betalen he :{w

Dat zal vast aanzienlijk goedkoper zijn dan ¤ 13000,-
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_183414662
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 08:49 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Allemaal niet zo netjes en hoop dat ze gepakt worden etc. Maar wie zet er nou in hemelsnaam ¤ 13000,- op een betaalrekening 8)7

Dat is waar spaarrekeningen voor zijn uitgevonden.
18 jarige meisjes natuurlijk, misschien wel degene die ze hebben neergestoken tijdens het joggen.

Blijft opmerkelijk dat hoge bedrag, lijkt wel of ze het wisten.
  woensdag 28 november 2018 @ 08:54:11 #8
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_183414666
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 08:49 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Allemaal niet zo netjes en hoop dat ze gepakt worden etc. Maar wie zet er nou in hemelsnaam ¤ 13000,- op een betaalrekening 8)7

Dat is waar spaarrekeningen voor zijn uitgevonden.
Hoezo je moet toch eten of niet en nieuwe schoenen kopen zonder dat je steeds met geld loopt te schuiven tussen rekeningen.

Het is dommer dat ze d'r pas niet direct geblokkeerd heeft. Wat mij weer doet vermoeden dat ze zelf in het complot zit.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_183414675
quote:
7s.gif Op woensdag 28 november 2018 08:53 schreef Ludachrist het volgende:

Dat gezegd hebbende, foei. Beroven mag niet. Hopelijk pakken ze de daders snel.
Dat zou wereldnieuws zijn!

[ Bericht 9% gewijzigd door Frutsel op 28-11-2018 09:35:56 ]
pi_183414683
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2018 08:54 schreef fathank het volgende:

[..]

Hoezo je moet toch eten of niet en nieuwe schoenen kopen zonder dat je steeds met geld loopt te schuiven tussen rekeningen.

Het is dommer dat ze d'r pas niet direct geblokkeerd heeft. Wat mij weer doet vermoeden dat ze zelf in het complot zit.
Steeds met geld schuiven? Als er 1000 op je betaalrekening staat kun je toch alles kopen, en die overige 12000 veilig op een spaarrekening. Ik neem toch aan dat die 13000 niet haar "leefgeld" was.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  woensdag 28 november 2018 @ 08:56:11 #11
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_183414687
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 08:39 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Geweld en bedreiging, de nieuwe standaard in Nederland zodra het gaat om berovingen. Het moet toch een paradijs zijn voor enkelen hier om die zwakke Nederlanders (lees: blanke Europeanen) te overvallen. Lekker 13k van een meisje jatten waar zij misschien keihard voor gewerkt heeft. Wanneer gaat de ommekeer komen dat wij ons zelf mogen verdedigen, dat zodra zulke gasten voor je staan dat je ze helemaal naar de tering mag slaan, had dat meisje dat gedaan durf ik te wedden dat de straf voor stukken groter was geweest dat voor deze 3 geïmporteerde criminelen.
Wat een aannames :') _!

Misschien zijn deze heren helemaal niet geïmporteerd, maar komen ze gewoon uit het Koninkrijk.
Misschien durfden ze helemaal 'zwakke europeanen' te overvallen.
Misschien was het meisje ook wel geïmporteerd.
Misschien is geweld en bedreiging wel helemaal niet de nieuwe standaard, maar was het een uitzondering.
Misschien is de straf voor beroving wel terecht lager dan straf voor (zware) mishandeling.

Kut-OP. :*
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_183414693
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 08:56 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Steeds met geld schuiven? Als er 1000 op je betaalrekening staat kun je toch alles kopen, en die overige 12000 veilig op een spaarrekening. Ik neem toch aan dat die 13000 niet haar "leefgeld" was.
Voor ¤ 1.000,- kan je met twee man niet knap uit eten hoor,
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  woensdag 28 november 2018 @ 08:57:07 #13
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_183414699
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 08:56 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Als er 1000 op je betaalrekening staat kun je toch alles kopen ...
Niet dus. Geen Apple laptop van ¤ 2.699,- bijvoorbeeld 8-)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  woensdag 28 november 2018 @ 08:57:40 #14
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_183414703
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 08:49 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Allemaal niet zo netjes en hoop dat ze gepakt worden etc. Maar wie zet er nou in hemelsnaam ¤ 13000,- op een betaalrekening 8)7

Dat is waar spaarrekeningen voor zijn uitgevonden.
Met de pinpas en de pincode kun jw toch gewoon inloggen op internet bankieren?
Hoewel dat bij ING zonder Tancode wat lastig geld overmaken is, maar bij veel banken kan het met het juiste apparaatje wel.

Maar die 10.000 hebben ze bij ING gepind, dus dat moet dan bijna de eigen bank zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_183414710
Gewoon te lui om het naar de spaarekening te zetten omdat het toch geen zin heeft voor die 0,01% rente :')
  woensdag 28 november 2018 @ 08:58:51 #16
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_183414716
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2018 08:57 schreef Leandra het volgende:
Met de pinpas en de pincode kun jw toch gewoon inloggen op internet bankieren?
Hoewel dat bij ING zonder Tancode wat lastig geld overmaken is, maar bij veel banken kan het met het juiste apparaatje wel.

Maar die 10.000 hebben ze bij ING gepind, dus dat moet dan bijna de eigen bank zijn.
Volgens mij kan ik niet eens 10k per dag pinnen. :o
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_183414732
Ja laten we de focus leggen op de 18 jarige meid die dr geld niet op dr spaarrekening had gezet....
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_183414734
Het is inderdaad wat vreemd, het kan niet allemaal op dezelfde dag gekocht en/of gepind zijn.
Volgens mij zit er een daglimiet op wat je bij de ING maar beperkt kan aanpassen.
  woensdag 28 november 2018 @ 09:00:42 #19
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_183414735
quote:
4s.gif Op woensdag 28 november 2018 08:56 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Voor ¤ 1.000,- kan je met twee man niet knap uit eten hoor,
Een beetje leuke outfit voor een feestje wordt ook knap lastig.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_183414743
En daarbij, hoe zien die mannen kans om niet bij 1, niet bij 2 maar zelfs bij 3 winkels aankopen te doen zonder dat zij in de tussentijd haar pas blokkeert. Helemaal als je weet dat er ¤ 13000,- euro op staat, dan blokkeer je je pas toch nog vóórdat je aangifte doet?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_183414746
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2018 09:00 schreef fathank het volgende:

[..]

Een beetje leuke outfit voor een feestje wordt ook knap lastig.
Weten al die loonslaven op Fok! veel.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  woensdag 28 november 2018 @ 09:03:08 #22
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_183414765
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2018 09:00 schreef habitue het volgende:
Ja laten we de focus leggen op de 18 jarige meid die dr geld niet op dr spaarrekening had gezet....
En dit idd weer...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_183414805
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2018 08:57 schreef Leandra het volgende:

[..]

Met de pinpas en de pincode kun jw toch gewoon inloggen op internet bankieren?
Hoewel dat bij ING zonder Tancode wat lastig geld overmaken is, maar bij veel banken kan het met het juiste apparaatje wel.

Maar die 10.000 hebben ze bij ING gepind, dus dat moet dan bijna de eigen bank zijn.
Ja natuurlijk kan dat. Maar het is weer een extra drempel. Als ik jouw pas + pincode heb, en ik loop naar de pinautomaat 25 meter verderop, trek ik je rekening leeg. Als ik eerst nog in moet loggen, over moet boeken etc dan kan in de tussentijd een verstandig mens zijn pas of desnoods zijn hele rekening blokkeren.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  woensdag 28 november 2018 @ 09:06:16 #24
206164 Gibson88
Beste debater aldus tong80
pi_183414808
Als je 10k opneemt mag je er toch vanuit gaan dat de bank een ID check doet ? Ik vind het wel een snoeihaard faal van de ING

quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2018 09:00 schreef habitue het volgende:
Ja laten we de focus leggen op de 18 jarige meid die dr geld niet op dr spaarrekening had gezet....
Dit dus. En of het klagen afvragen waar zij dat geld vandaan heeft. Waarschijnlijk bij een beter betaalde baan. Of vanaf kinds af aan gewoon gespaard.
Aan het typen...
pi_183414843
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 09:06 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
Als je 10k opneemt mag je er toch vanuit gaan dat de bank een ID check doet ? Ik vind het wel een snoeihaard faal van de ING

[..]

Dit dus. En of het klagen afvragen waar zij dat geld vandaan heeft. Waarschijnlijk bij een beter betaalde baan. Of vanaf kinds af aan gewoon gespaard.
Of oma is vorige maand overleden en ze heeft een paar duizend geërfd, who cares? Het slachtoffer is niet ineens de dader... :{
Don't let my username fool you...
pi_183414891
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 09:00 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Het is inderdaad wat vreemd, het kan niet allemaal op dezelfde dag gekocht en/of gepind zijn.
Volgens mij zit er een daglimiet op wat je bij de ING maar beperkt kan aanpassen.
Klopt.

Standaard daglimiet voor opname is ¤ 1000,- bij ING.
Bij een pinbetaling in de winkel is het standaard limiet ¤ 2500,-

Verder staat er op de ING site dat je de limieten kunt wijzigen, maar dat de limiet voor dagopname maximaal 3 dagen zo blijft en dan weer automatisch terug gaat naar ¤ 1000,-. De limiet voor pinbetalingen is maximaal een maand geldig en gaat dan weer terug naar de maximum ¤ 2500,-

Dus of die mevrouw heeft zelf maximaal 3 dagen voor de beroving haar limieten verhoogd, wat ik erg toevallig vind. Of de dieven hebben eerst de limieten verhoogd, wat aangeeft dat zij ruimschoots de beschikking over de pas hebben gehad zonder dat deze mevrouw haar pas heeft geblokkeerd. Ze hebben in dat geval dus eerst zitten rommelen in haar internetomgeving en vervolgens de tijd gehad om in 3 winkels te lopen shoppen.

Een aaneenschakelijking van vreemde zaken, in de eerste plaats bij het slachtoffer zelf.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  woensdag 28 november 2018 @ 09:17:07 #27
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_183414920
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 09:06 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ja natuurlijk kan dat. Maar het is weer een extra drempel. Als ik jouw pas + pincode heb, en ik loop naar de pinautomaat 25 meter verderop, trek ik je rekening leeg. Als ik eerst nog in moet loggen, over moet boeken etc dan kan in de tussentijd een verstandig mens zijn pas of desnoods zijn hele rekening blokkeren.
Ja, of iemand doet dat niet direct, om wat voor reden dan ook.
Angst, bevroren door de beroving, nog steeds bedreigd worden.

Maar ik ben niet verbaasd als het een bekende van het meisje blijkt te zijn, de meeste 18-jarigen hebben niet eens 3.000 op hun rekening, en bij Apple gaan shoppen terwijl je niet weet hoeveel geld er op de rekening staat is ook wat raar.

Ik acht de kans groot dat ze dus idd ingelogd hebben, en wisten hoeveel er was, en mogelijk toch overgeschreven tussen eigen rekeningen van het slachtoffer.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_183414927
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 09:06 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
Als je 10k opneemt mag je er toch vanuit gaan dat de bank een ID check doet ? Ik vind het wel een snoeihaard faal van de ING

[..]

Dat is geen faal van de ING. Je kunt maximaal ¤ 1000,- opnemen bij een pinautomaat, tenzij je tijdelijk je limiet verhoogd naar ¤ 10.000,- Dan trek je dat gewoon uit de automaat.

Maar dat kan dus alleen als je dermate lang over de pas beschikt zónder dat deze door de rechtmatige eigenaar is geblokkeerd dat je én de limiet kunt verhogen, en het geld daadwerkelijk op kunt nemen. (en dan onderweg nog even inkopen doen bij 3 winkels).

Erg veel haast om te blokkeren was er blijkbaar niet.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_183414930
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 09:14 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Klopt.

Standaard daglimiet voor opname is ¤ 1000,- bij ING.
Bij een pinbetaling in de winkel is het standaard limiet ¤ 2500,-

Verder staat er op de ING site dat je de limieten kunt wijzigen, maar dat de limiet voor dagopname maximaal 3 dagen zo blijft en dan weer automatisch terug gaat naar ¤ 1000,-. De limiet voor pinbetalingen is maximaal een maand geldig en gaat dan weer terug naar de maximum ¤ 2500,-

Dus of die mevrouw heeft zelf maximaal 3 dagen voor de beroving haar limieten verhoogd, wat ik erg toevallig vind. Of de dieven hebben eerst de limieten verhoogd, wat aangeeft dat zij ruimschoots de beschikking over de pas hebben gehad zonder dat deze mevrouw haar pas heeft geblokkeerd. Ze hebben in dat geval dus eerst zitten rommelen in haar internetomgeving en vervolgens de tijd gehad om in 3 winkels te lopen shoppen.

Een aaneenschakelijking van vreemde zaken, in de eerste plaats bij het slachtoffer zelf.
Interessant ja nu ik erover nadenk. Indien ze zelf de limiet verhoogd heeft voor een aankoop hebben die criminelen mega geluk gehad. Aan de andere kant ze heeft alles onder bedreiging moeten afgeven, inclusief pincode, even via de telefoon het opname limiet verhogen en ze plunderen alles leeg.
pi_183414940
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2018 09:17 schreef Leandra het volgende:
Ja, of iemand doet dat niet direct, om wat voor reden dan ook.
Angst, bevroren door de beroving, nog steeds bedreigd worden.
Wellicht. Blijkt dus dat je dat maar beter wel direct kunt doen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  woensdag 28 november 2018 @ 09:19:44 #31
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_183414949
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 09:18 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Wellicht. Blijkt dus dat je dat maar beter wel direct kunt doen.
Moet je dat wel kunnen doen...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_183414969
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 09:18 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
even via de telefoon het opname limiet verhogen en ze plunderen alles leeg.
En dan denk je niet "nu als een speer alles blokkeren"?

En waarom hebben de dieven zo ruimschoots de tijd genomen? Waarom hebben die niet 5 minuten na de beroving in dat geval de rekening helemaal leeg getrokken? Waarom gaan die op hun gemakkie shoppen zónder bang te zijn dat het slachtoffer in de tussentijd de rekening blokkeert waardoor hun feestje niet doorgaat?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  woensdag 28 november 2018 @ 09:22:51 #33
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_183414986
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 09:21 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

En dan denk je niet "nu als een speer alles blokkeren"?

En waarom hebben de dieven zo ruimschoots de tijd genomen? Waarom hebben die niet 5 minuten na de beroving in dat geval de rekening helemaal leeg getrokken? Waarom gaan die op hun gemakkie shoppen zónder bang te zijn dat het slachtoffer in de tussentijd de rekening blokkeert waardoor hun feestje niet doorgaat?
Als het een bekende was en de beroving verliep al traumatisch dan is de kans groot dat ze gewoon niet durfde.
Met een onbekende die wel weet waar je woont kan dat zelfs zo zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_183414987
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2018 09:19 schreef Leandra het volgende:

[..]

Moet je dat wel kunnen doen...
Ik ga af op de info uit het bericht en daar lees ik niets wat er op zou kunnen wijzen dat ze dat niet kon. En om nou zelf aannames gaan doen om vreemd handelen van het slachtoffer te verklaren gaat ook wat ver.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_183414995
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2018 09:22 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als het een bekende was en de beroving verliep al traumatisch dan is de kans groot dat ze gewoon niet durfde.
Met een onbekende die wel weet waar je woont kan dat zelfs zo zijn.
Dat heeft haar er toch niet van weerhouden aangifte te doen, en als het een bekende was zouden ze zijn beelden niet laten zien in opsporing verzocht.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  woensdag 28 november 2018 @ 09:24:43 #36
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_183415003
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 09:22 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ik ga af op de info uit het bericht en daar lees ik niets wat er op zou kunnen wijzen dat ze dat niet kon. En om nou zelf aannames gaan doen om vreemd handelen van het slachtoffer te verklaren gaat ook wat ver.
Om het handelen van het slachtoffer zonder verdere kennis van de gebeurtenissen als "vreemd" te betitelen gaat nog veel verder.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_183415018
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2018 09:24 schreef Leandra het volgende:

[..]

Om het handelen van het slachtoffer zonder verdere kennis van de gebeurtenissen als "vreemd" te betitelen gaat nog veel verder.
We kunnen in ieder geval vaststellen dat zij na het afgeven van haar pinpas en pincode geruime tijd de boel niet heeft geblokkeerd. Tenzij daar een geldige verklaring voor wordt gegeven is dat gewoon vreemd te noemen. Helemaal als je weet hoeveel geld er op de rekening staat.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  woensdag 28 november 2018 @ 09:26:22 #38
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_183415019
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 09:23 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat heeft haar er toch niet van weerhouden aangifte te doen, en als het een bekende was zouden ze zijn beelden niet laten zien in opsporing verzocht.
Ja, misschien moest dat wel van papa of mama, toen die erachter kwamen dat het geld dat zij in 18 jaar voor het kind bij elkaar gespaard hadden weg was.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 28 november 2018 @ 09:27:18 #39
206164 Gibson88
Beste debater aldus tong80
pi_183415025
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 09:17 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat is geen faal van de ING. Je kunt maximaal ¤ 1000,- opnemen bij een pinautomaat, tenzij je tijdelijk je limiet verhoogd naar ¤ 10.000,- Dan trek je dat gewoon uit de automaat.

Maar dat kan dus alleen als je dermate lang over de pas beschikt zónder dat deze door de rechtmatige eigenaar is geblokkeerd dat je én de limiet kunt verhogen, en het geld daadwerkelijk op kunt nemen. (en dan onderweg nog even inkopen doen bij 3 winkels).

Erg veel haast om te blokkeren was er blijkbaar niet.
Ik meende te weten dat als je zo'n hoog bedrag wil opnemen dat je dan een aparte afspraak moet maken bij de bank om een dergelijk bedrag op te nemen. Maar dat dacht ik dus fout en kan dat helemaal niet als ik jouw reactie zo lees.
Aan het typen...
  woensdag 28 november 2018 @ 09:28:18 #40
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_183415032
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 09:26 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

We kunnen in ieder geval vaststellen dat zij na het afgeven van haar pinpas en pincode geruime tijd de boel niet heeft geblokkeerd. Tenzij daar een geldige verklaring voor wordt gegeven is dat gewoon vreemd te noemen. Helemaal als je weet hoeveel geld er op de rekening staat.
Het zou zomaar kunnen dat de ze de politie daar wel een geldige verklaring voor heeft gegeven, die gooit dingen namelijk niet zomaar in Opsporing Verzocht.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_183415043
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2018 09:26 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, misschien moest dat wel van papa of mama, toen die erachter kwamen dat het geld dat zij in 18 jaar voor het kind bij elkaar gespaard hadden weg was.
Zou het geld wat zij voor hun dochter sparen nou echt op haar betaalrekening staan? Je komt met nu wel erg vreemde verklaringen om dit kind uit de wind te houden. Het is gewoon een bijzonder vreemde gang van zaken waar je gewoon kritische vragen bij mag en moet stellen.

Maar ik snap het wel, 18 jarig meisje, slachtoffer van 3 donkere mannen. Die blijft natuurlijk buiten schot, terwijl je wat mij betreft de optie dat zij mee in het complot zit vanwege de aaneenschakeling van toevalligheden en vreemde keuzes best mee mag nemen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_183415060
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2018 09:28 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het zou zomaar kunnen dat de ze de politie daar wel een geldige verklaring voor heeft gegeven, die gooit dingen namelijk niet zomaar in Opsporing Verzocht.
Zou kunnen, maar zoals ik zei ga ik af op de gegeven info en ga ik niet de meest bizarre verklaringen bedenken om dat kind zelf verschoond van kritische vragen te houden.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  woensdag 28 november 2018 @ 09:31:01 #43
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_183415068
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 09:29 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Zou het geld wat zij voor hun dochter sparen nou echt op haar betaalrekening staan? Je komt met nu wel erg vreemde verklaringen om dit kind uit de wind te houden. Het is gewoon een bijzonder vreemde gang van zaken waar je gewoon kritische vragen bij mag en moet stellen.

Maar ik snap het wel, 18 jarig meisje, slachtoffer van 3 donkere mannen. Die blijft natuurlijk buiten schot, terwijl je wat mij betreft de optie dat zij mee in het complot zit vanwege de aaneenschakeling van toevalligheden en vreemde keuzes best mee mag nemen.
Waarom aannemen dat het allemaal de betaalrekening stond?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_183415078
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2018 09:31 schreef Leandra het volgende:

[..]

Waarom aannemen dat het allemaal de betaalrekening stond?
Omdat het daar vanaf getrokken is. Maar goed, het zou ook op de spaarrekening kunnen staan waarna de boeven het zelf hebben overgeboekt. Maar dat brengt ons weer bij de vraag waarom ze de rekening niet heeft geblokkeerd.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  woensdag 28 november 2018 @ 09:34:42 #45
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_183415107
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 09:30 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Zou kunnen, maar zoals ik zei ga ik af op de gegeven info en ga ik niet de meest bizarre verklaringen bedenken om dat kind zelf verschoond van kritische vragen te houden.
Ik verwacht dat de politie al uitgesloten heeft dat ze onderdeel is van het complot, dit soort zaken komen niet zomaar in Opsporing Verzocht.

Maar goed, kennelijk moet de politie alle informatie die ze hebben openbaren om te voorkomen dat mensen gaan roepen dat ze er zelf wel wat mee van doen zal hebben.

Je hebt duidelijk geen idee hoe traumatisch een beroving en/of bedreiging kan zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_183415135
Aan de kant van de vrouw rijzen veel vragen!
Het kan zijn dat de vrouw niet 100% is.......
pi_183415139
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 09:21 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

En dan denk je niet "nu als een speer alles blokkeren"?

En waarom hebben de dieven zo ruimschoots de tijd genomen? Waarom hebben die niet 5 minuten na de beroving in dat geval de rekening helemaal leeg getrokken? Waarom gaan die op hun gemakkie shoppen zónder bang te zijn dat het slachtoffer in de tussentijd de rekening blokkeert waardoor hun feestje niet doorgaat?
In de OP staat "onder bedreiging van geweld". Ze wisten haar naam en haar gegevens, misschien was ze te bang om meteen aangifte te doen.
pi_183415143
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2018 09:34 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik verwacht dat de politie al uitgesloten heeft dat ze onderdeel is van het complot, dit soort zaken komen niet zomaar in Opsporing Verzocht.
Daar kun je alleen maar naar gissen. Kan evengoed dat ze al lang vastgesteld hebben dat ze in het complot zit, maar alleen haar vriendjes nog moeten pakken.

quote:
Maar goed, kennelijk moet de politie alle informatie die ze hebben openbaren om te voorkomen dat mensen gaan roepen dat ze er zelf wel wat mee van doen zal hebben.
Dat roep ik niet, ik constateer slechts een aantal opmerkelijke zaken en hou de optie open.

quote:
Je hebt duidelijk geen idee hoe traumatisch een beroving en/of bedreiging kan zijn.
Jij hebt geen flauw idee waar ik wel of niet een idee van heb.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_183415152
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 09:38 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

In de OP staat "onder bedreiging van geweld". Ze wisten haar naam en haar gegevens, misschien was ze te bang om meteen aangifte te doen.
Verklaart niet waarom ze niet geeft geblokkeerd.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_183415185
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 09:39 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Verklaart niet waarom ze niet geeft geblokkeerd.
"En als je de pas blokkeert zoeken we je op en snijden we je keel door". Ik noem maar eens wat. Het meisje is hier een slachtoffer, of denk je dat ze onder één hoedje speelt met die 3 gasten waarna ze haar rekening plunderen en ze daarna aangeeft wie het zijn zodat ze met hun gezicht op internet en TV komen en gezocht worden. De stijgende trend van deze zomer is vooral veel geweld en dreigementen bij overvallen, niemand kan zich verplaatsten in dat meisje en weten waarom ze niet meteen de pas heeft geblokkeerd. Wie weet was ze zodanig in schok dat het dagen heeft geduurd voordat ze aangifte heeft gedaan. Ze is immers onder bedreiging en met geweld overvallen, dat kan wat doen met een mens. Dat vrouwtje van 85 wat ze helemaal de tyfus hebben gekopschopt riep ook haar moeder, grote kans dat die er ook niet meer was, waarom zou ze haar moeder roepen denk je?
pi_183415227
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 08:39 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Het moet toch een paradijs zijn voor enkelen hier om die zwakke Nederlanders (lees: blanke Europeanen) te overvallen.
Is het dat wat je het ergste vind?

Dat de daders een bepaalde huidskleur hebben? en het slachtoffer blank is ?

Wat overigens als het slachtoffer evengoed een migratie-achtergrond heeft en niet blank is (in het artikel staat verder niks ervan).
Is de misdaad dan opeens niet zo erg, omdat je er dan niet je politiek-ideologische rassenwaan-riedeltje aan kan hangen?
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_183415245
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 09:46 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Is het dat wat je het ergste vind?

Dat de daders een bepaalde huidskleur hebben? en het slachtoffer blank is ?

Wat overigens als het slachtoffer evengoed een migratie-achtergrond heeft en niet blank is (in het artikel staat verder niks ervan).
Is de misdaad dan opeens niet zo erg, omdat je er dan niet je politiek-ideologische rassenwaan-riedeltje aan kan hangen?
Is dit wat je het ergste vind? Mensen die zulke zaken vermelden ipv. mensen die met een hoop grof geweld steeds vaker hardwerkende Nederlanders overvallen?
pi_183415247
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 08:49 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Allemaal niet zo netjes en hoop dat ze gepakt worden etc. Maar wie zet er nou in hemelsnaam ¤ 13000,- op een betaalrekening 8)7

Dat is waar spaarrekeningen voor zijn uitgevonden.
En waar daglimieten voor zijn uitgevonden.
pi_183415281
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 09:48 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Is dit wat je het ergste vind? Mensen die zulke zaken vermelden ipv. mensen die met een hoop grof geweld steeds vaker hardwerkende Nederlanders overvallen?
ik heb inderdaad een stronthekel aan idioten die zulk een misdaad aangrijpen en uitnutten om propaganda voor hun eigen nazistische rassentheorietjes te gaan maken.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_183415306
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 09:42 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

"En als je de pas blokkeert zoeken we je op en snijden we je keel door". Ik noem maar eens wat. Het meisje is hier een slachtoffer, of denk je dat ze onder één hoedje speelt met die 3 gasten waarna ze haar rekening plunderen en ze daarna aangeeft wie het zijn zodat ze met hun gezicht op internet en TV komen en gezocht worden. De stijgende trend van deze zomer is vooral veel geweld en dreigementen bij overvallen, niemand kan zich verplaatsten in dat meisje en weten waarom ze niet meteen de pas heeft geblokkeerd. Wie weet was ze zodanig in schok dat het dagen heeft geduurd voordat ze aangifte heeft gedaan. Ze is immers onder bedreiging en met geweld overvallen, dat kan wat doen met een mens. Dat vrouwtje van 85 wat ze helemaal de tyfus hebben gekopschopt riep ook haar moeder, grote kans dat die er ook niet meer was, waarom zou ze haar moeder roepen denk je?
Ja, we kunnen nu met zijn allen gaan gissen en aannames doen om de kritische vragen maar niet te stellen. Ik stel alleen vast dat er een aaneenschakeling van toevalligheden en vreemde gebeurtenissen is en stel daar kritische vragen bij en hou de optie graag open dat mevrouw er iets meer van weet.

Kennelijk mag dat niet.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  woensdag 28 november 2018 @ 09:55:43 #56
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_183415328
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2018 09:00 schreef habitue het volgende:
Ja laten we de focus leggen op de 18 jarige meid die dr geld niet op dr spaarrekening had gezet....
Victimblaming... helaas een nare trend.
And so is the past
pi_183415357
quote:
15s.gif Op woensdag 28 november 2018 09:55 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Victimblaming... helaas een nare trend.
Dat is echt zo'n non probleem :')

Alsof je als victim automatisch vrij bent van blaam en niet zelf ook een verantwoordelijkheid hebt om zorg te dragen voor je veiligheid of schade te beperken.

Als je je fiets niet op slot zet en hij wordt gejat keert de verzekeraar ook niet uit. Victim blaming heet dat tegenwoordig. De zoveelste stap in de debilisering van de maatschappij waarbij je mensen niet meer mag wijzen op hun eigen verantwoordelijkheid of domme handelen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  woensdag 28 november 2018 @ 10:01:44 #58
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_183415396
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 09:58 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat is echt zo'n non probleem :')

Alsof je als victim automatisch vrij bent van blaam en niet zelf ook een verantwoordelijkheid hebt om zorg te dragen voor je veiligheid of schade te beperken.

Als je je fiets niet op slot zet en hij wordt gejat keert de verzekeraar ook niet uit. Victim blaming heet dat tegenwoordig. De zoveelste stap in de debilisering van de maatschappij waarbij je mensen niet meer mag wijzen op hun eigen verantwoordelijkheid of domme handelen.
Omgekeerde wereld natuurlijk. Maar succes met wegkijken en mensen op hun verantwoordelijkheid wijzen.
And so is the past
pi_183415412
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 09:58 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat is echt zo'n non probleem :')

Alsof je als victim automatisch vrij bent van blaam en niet zelf ook een verantwoordelijkheid hebt om zorg te dragen voor je veiligheid of schade te beperken.

Als je je fiets niet op slot zet en hij wordt gejat keert de verzekeraar ook niet uit. Victim blaming heet dat tegenwoordig. De zoveelste stap in de debilisering van de maatschappij waarbij je mensen niet meer mag wijzen op hun eigen verantwoordelijkheid of domme handelen.
Ha, je hebt gelijk!
Ik verbaas mij ook steeds weer dat (oude) vrouwtjes bestolen worden van hun pinpas in de supermarkt.... Hebben vaak hun hele hebben en houwen in de kar liggen...... en lopen even weg om de groente te wegen....
pi_183415416
quote:
14s.gif Op woensdag 28 november 2018 10:01 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Omgekeerde wereld natuurlijk. Maar succes met wegkijken en mensen op hun verantwoordelijkheid wijzen.
Zo is het altijd geweest in de wereld.

Waarom denk je dat verzekeringsmaatschappijen niet uitkeren als je zelf niet de minimale voorzorgsmaatregelen hebt genomen? Waarom zet je überhaupt je fiets op slot?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_183415568
quote:
14s.gif Op woensdag 28 november 2018 10:01 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Omgekeerde wereld natuurlijk. Maar succes met wegkijken en mensen op hun verantwoordelijkheid wijzen.
Niemand kijkt weg hoor. Waarom worden dit soort dingen zo zwart/wit benaderd? De dader draagt alle verantwoordelijkheid voor zijn daden, dit neemt niet weg dat je als (potentieel) slachtoffer jezelf goed kan beschermen. Dat doet iedereen, dagelijks, automatisch, waarom is eigen verantwoordelijkheid in een geval als dit taboe en niet bespreekbaar? Op tv heb je nu dagelijks spotjes over eigen verantwoordelijkheid tav woninginbraakpreventie.

In dit geval had het meisje niet kunnen voorkomen dat ze slachtoffer werd, maar wel eenvoudig de schade kunnen beperken. Ik hoop in ieder geval dat de daders worden gepakt en zij haar geld terug krijgt.
pi_183415592
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 09:54 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ja, we kunnen nu met zijn allen gaan gissen en aannames doen om de kritische vragen maar niet te stellen. Ik stel alleen vast dat er een aaneenschakeling van toevalligheden en vreemde gebeurtenissen is en stel daar kritische vragen bij en hou de optie graag open dat mevrouw er iets meer van weet.

Kennelijk mag dat niet.
Het zou kunnen natuurlijk, ik sta werkelijk nergens meer van te kijken. Alleen snap ik het plan dan even niet, de feiten zover mij bekend:

- Met geweld en dreigementen overvallen
- 13.000 euro geplunderd van haar rekening
- Na enkele dagen pas die pas geblokkeerd
- Dader volledig in beeld en gezocht door de politie

Indien dit in scene gezet zou zijn geworden vind ik het raar dat er geweld is gebruikt en dat de daders niet onherkenbaar gepind hebben. Zo zijn ze toch makkelijker te vinden en zal oplichting toch sneller bewezen kunnen worden.
pi_183415743
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 10:15 schreef Justinn het volgende:

[..]

Niemand kijkt weg hoor. Waarom worden dit soort dingen zo zwart/wit benaderd? De dader draagt alle verantwoordelijkheid voor zijn daden, dit neemt niet weg dat je als (potentieel) slachtoffer jezelf goed kan beschermen. Dat doet iedereen, dagelijks, automatisch, waarom is eigen verantwoordelijkheid in een geval als dit taboe en niet bespreekbaar? Op tv heb je nu dagelijks spotjes over eigen verantwoordelijkheid tav woninginbraakpreventie.

In dit geval had het meisje niet kunnen voorkomen dat ze slachtoffer werd, maar wel eenvoudig de schade kunnen beperken. Ik hoop in ieder geval dat de daders worden gepakt en zij haar geld terug krijgt.
Ergens kan ik je redenering wel volgen maar het blijft gewoon triest dat je voor bakken met geld je huis moet beveiligen terwijl dat niet nodig zou moeten zijn.

En omdat ik geen slachtoffer wil worden zou ik dan ook graag een legaal een vuurwapen willen hebben zodat ik ongenode gasten met dwang naar buiten kan jagen of kan voorkomen dat ze hun carrière bij iemand anders verder voortzetten.
Het wordt tijd dat je jezelf kan en mag verdedigen zonder eerst het wetboek te moeten lezen en een newtonmeter bij je moet hebben om te controleren dat je niet te hard slaat, terwijl het tuig alles mag en ook nog slachtoffer wordt als ze iets overkomt.
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
pi_183415835
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 10:24 schreef Bloemkool het volgende:

[..]

Ergens kan ik je redenering wel volgen maar het blijft gewoon triest dat je voor bakken met geld je huis moet beveiligen terwijl dat niet nodig zou moeten zijn.

En omdat ik geen slachtoffer wil worden zou ik dan ook graag een legaal een vuurwapen willen hebben zodat ik ongenode gasten met dwang naar buiten kan jagen of kan voorkomen dat ze hun carrière bij iemand anders verder voortzetten.
Het wordt tijd dat je jezelf kan en mag verdedigen zonder eerst het wetboek te moeten lezen en een newtonmeter bij je moet hebben om te controleren dat je niet te hard slaat, terwijl het tuig alles mag en ook nog slachtoffer wordt als ze iets overkomt.
Een 'ongelofelijke rotschop' mag je altijd geven! ;)
pi_183416142
Iets zegt me dat ze het beter kan missen, dan die jongens die haar beroofden.

Maar dat praat het nog niet goed natuurlijk.
pi_183416191
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 10:51 schreef Hamzoef het volgende:
Iets zegt me dat ze het beter kan missen, dan die jongens die haar beroofden.

Maar dat praat het nog niet goed natuurlijk.
Tjonge jonge, wat een reactie weer
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 28 november 2018 @ 10:57:28 #67
78918 SeLang
Black swans matter
pi_183416211
Zo te zien waren het zwarte pieten. Die moeten toch wat nu ze werkloos zijn gemaakt.

[ Bericht 4% gewijzigd door SeLang op 28-11-2018 11:03:48 ]
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_183416224
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 09:14 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Klopt.

Standaard daglimiet voor opname is ¤ 1000,- bij ING.
Bij een pinbetaling in de winkel is het standaard limiet ¤ 2500,-

Verder staat er op de ING site dat je de limieten kunt wijzigen, maar dat de limiet voor dagopname maximaal 3 dagen zo blijft en dan weer automatisch terug gaat naar ¤ 1000,-. De limiet voor pinbetalingen is maximaal een maand geldig en gaat dan weer terug naar de maximum ¤ 2500,-

Dus of die mevrouw heeft zelf maximaal 3 dagen voor de beroving haar limieten verhoogd, wat ik erg toevallig vind. Of de dieven hebben eerst de limieten verhoogd, wat aangeeft dat zij ruimschoots de beschikking over de pas hebben gehad zonder dat deze mevrouw haar pas heeft geblokkeerd. Ze hebben in dat geval dus eerst zitten rommelen in haar internetomgeving en vervolgens de tijd gehad om in 3 winkels te lopen shoppen.

Een aaneenschakelijking van vreemde zaken, in de eerste plaats bij het slachtoffer zelf.
Dat dus. Eigenlijk is het enige wat niet vreemd is de huidskleur van de daders :X

Overigens kan je met pinpas en pincode in tegenstelling tot wat iemand zei hier NIET inloggen op mijn ING en de limieten aanpassen. Je logt in met wachtwoord en niet met pincode.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_183416233
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 10:51 schreef Hamzoef het volgende:
Iets zegt me dat ze het beter kan missen, dan die jongens die haar beroofden.

Maar dat praat het nog niet goed natuurlijk.
Het falende immigratiebeleid in een notendop.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 28 november 2018 @ 11:10:47 #70
78918 SeLang
Black swans matter
pi_183416376
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 08:49 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Maar wie zet er nou in hemelsnaam ¤ 13000,- op een betaalrekening 8)7

Dat is waar spaarrekeningen voor zijn uitgevonden.
Ik denk dat best veel mensen momenteel hoge bedragen op hun betaalrekening hebben. ING geeft 0,03% rente dus er is nauwelijks meer een incentive om elke keer je inkomsten apart te zetten als je niet automatisch spaart. Het kan ook zijn dat ze net een auto ging kopen of iets dergelijks.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_183416470
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 10:16 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Het zou kunnen natuurlijk, ik sta werkelijk nergens meer van te kijken. Alleen snap ik het plan dan even niet, de feiten zover mij bekend:

- Met geweld en dreigementen overvallen
- 13.000 euro geplunderd van haar rekening
- Na enkele dagen pas die pas geblokkeerd
- Dader volledig in beeld en gezocht door de politie

Indien dit in scene gezet zou zijn geworden vind ik het raar dat er geweld is gebruikt en dat de daders niet onherkenbaar gepind hebben. Zo zijn ze toch makkelijker te vinden en zal oplichting toch sneller bewezen kunnen worden.
Je vergeet dat de gemiddelde crimineel oliedom is en een iq onder de 80 heeft.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_183416495
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2018 11:17 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Je vergeet dat de gemiddelde crimineel oliedom is en een iq onder de 80 heeft.
Het zou mij ook niet verbazen hoor :P Maar ik geloof meestal wel de onschuld van het slachtoffer, ik denk dat de politie die vragen ook wel gesteld zal hebben waarom het slachtoffer pas na enkele dagen haar pas blokkeerde.
pi_183416562
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 11:19 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Het zou mij ook niet verbazen hoor :P Maar ik geloof meestal wel de onschuld van het slachtoffer, ik denk dat de politie die vragen ook wel gesteld zal hebben waarom het slachtoffer pas na enkele dagen haar pas blokkeerde.
Ik geloof ook in de onschuld, maar hou wel de optie graag open. Helemaal als je de aaneenschakeling van toevalligheden en de ruime tijd die de daders hadden om zorgeloos te gaan shoppen in ogenschouw neemt.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  woensdag 28 november 2018 @ 11:37:33 #74
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_183416744
Waarom laat je je rekening niet meteen blokkeren, als je pinpas met geweld gestolen is? Zelf wil ik ook nog weleens wat daagjes wachten, als ik deze niet kan vinden, maar in dit geval weet je dat iemand je geld wil stelen.

quote:
7s.gif Op woensdag 28 november 2018 08:53 schreef Ludachrist het volgende:

Dat gezegd hebbende, foei. Beroven mag niet. Hopelijk pakken ze de daders snel.
  woensdag 28 november 2018 @ 12:21:45 #75
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_183417348
Hoe kunnen ze 10k opnemen zonder legitimatie? Of gaan dergelijke bedragen nu ook al via een machine?
pi_183417363
quote:
13s.gif Op woensdag 28 november 2018 10:59 schreef vosss het volgende:

[..]

Het falende immigratiebeleid in een notendop.
Bedoel je dat die jongens door het falende migranten-beleid niet op een andere wijze hun brood kunnen verdienen, of iets anders?

Daar ben ik het niet mee eens. Nederland heeft sociale vangnetten. Niemand hoeft te stelen om in zijn levensonderhoud te voorzien.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 28-11-2018 12:27:56 ]
pi_183420622
Ik denk dat er veel Fokkers naïef zijn wat betreft het meisje.

Het meisje komt uit Zoetermeer, ik heb zelf in Zoetermeer gewoond en er woont enorm veel uitschot daar. De daders lijken mij geen Eritreeërs maar eerder Surinamers of Antillianen, en die bedreigen vaak iemand als ze weten dat er wat te halen valt.

Een gemiddeld 18 jarig meisje heeft niet zoveel op haar normale betaalrekening..
Dit lijkt me niet echt toeval dus, en verder kan het meisje ook gewoon buitenlands zijn en is het misschien drugsgeld, of prostitutiegeld.... (al heb je dat geld ook niet op een betaalrekening staan meestal)

Hoe dan ook, dit is geen toeval denk ik.
pi_183420759
Dat zijn geen roetveegpieten.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_183420826
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2018 08:51 schreef mstx het volgende:
Een 18-jarige met 13k op een betaalrekening.... apart.
Ja idd haha
pi_183420844
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 15:53 schreef Hathor het volgende:
Dat zijn geen roetveegpieten.
Ze moeten wel de sint helpen met centjes om cadeautjes te kopen, en dat vinden ze dan op deze manier.
  woensdag 28 november 2018 @ 16:04:56 #81
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_183420954
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 15:44 schreef ZwolseVlag11 het volgende:
verder kan het meisje ook gewoon buitenlands zijn en is het misschien drugsgeld, of prostitutiegeld....
Deze gevolgtrekking. _O_
pi_183420993
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2018 09:17 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, of iemand doet dat niet direct, om wat voor reden dan ook.
Angst, bevroren door de beroving, nog steeds bedreigd worden.

Maar ik ben niet verbaasd als het een bekende van het meisje blijkt te zijn, de meeste 18-jarigen hebben niet eens 3.000 op hun rekening, en bij Apple gaan shoppen terwijl je niet weet hoeveel geld er op de rekening staat is ook wat raar.

Ik acht de kans groot dat ze dus idd ingelogd hebben, en wisten hoeveel er was, en mogelijk toch overgeschreven tussen eigen rekeningen van het slachtoffer.
Ik heb het vermoeden dat de politie het één en ander wel zal hebben onderzocht voordat ze dergelijke beelden vrijgeven.

Tenminste, dat mag je toch hopen.
  woensdag 28 november 2018 @ 17:42:19 #83
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_183422658
Ja maar ja maar hun voorouders hebben zwaar te lijden gehad onder de slavenij van onze voorouders dus dan is het gerechtvaardigd en karma enzo...
pi_183422687
Ik dacht dat Zwarte Piet juist uitdeelt in plaats van steelt? :?
  woensdag 28 november 2018 @ 17:47:55 #85
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_183422750
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 16:07 schreef Klepper272 het volgende:

[..]

Ik heb het vermoeden dat de politie het één en ander wel zal hebben onderzocht voordat ze dergelijke beelden vrijgeven.

Tenminste, dat mag je toch hopen.
Daar ga ik ook vanuit.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 28 november 2018 @ 18:17:45 #86
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_183423302
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2018 08:51 schreef mstx het volgende:
Een 18-jarige met 13k op een betaalrekening.... apart.
Crimineel!
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_183423434
quote:
7s.gif Op woensdag 28 november 2018 18:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Crimineel!
Tot zover de kennis reikt is zij het slachtoffer en staan de verdachten op de foto.
pi_183425785
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 08:56 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Steeds met geld schuiven? Als er 1000 op je betaalrekening staat kun je toch alles kopen, en die overige 12000 veilig op een spaarrekening. Ik neem toch aan dat die 13000 niet haar "leefgeld" was.
Dan kan je vijf tot tien jaar niet aan je 12000 komen. Dat is voor veel mensen niet praktisch.
1 + 1 = blauw
  woensdag 28 november 2018 @ 20:04:29 #89
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_183426051
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 19:56 schreef Kamina het volgende:

[..]

Dan kan je vijf tot tien jaar niet aan je 12000 komen. Dat is voor veel mensen niet praktisch.
Hoezo niet? Ik kan gewoon geld overmaken van de spaarrekening naar de betaalrekening.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 28 november 2018 @ 20:38:34 #90
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_183426896
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 19:56 schreef Kamina het volgende:

[..]

Dan kan je vijf tot tien jaar niet aan je 12000 komen. Dat is voor veel mensen niet praktisch.
Spaarrekening, geen deposito..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_183427116
Voortaan even bellen/mailen en je pas laten blokkeren. Ik lees nergens dat ze urenlang vastgehouden is oid
pi_183427629
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2018 09:00 schreef habitue het volgende:
Ja laten we de focus leggen op de 18 jarige meid die dr geld niet op dr spaarrekening had gezet....
Nou idd. En natuurlijk het bedrag ter discussie stellen want dat is ook niet normaal...

Weer een knap staaltje victim blaming hier...
pi_183427724
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 09:58 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat is echt zo'n non probleem :')

Alsof je als victim automatisch vrij bent van blaam en niet zelf ook een verantwoordelijkheid hebt om zorg te dragen voor je veiligheid of schade te beperken.

Als je je fiets niet op slot zet en hij wordt gejat keert de verzekeraar ook niet uit. Victim blaming heet dat tegenwoordig. De zoveelste stap in de debilisering van de maatschappij waarbij je mensen niet meer mag wijzen op hun eigen verantwoordelijkheid of domme handelen.
Goed om te weten dat we jou inelkaar mogen timmeren en je fietssleutel onder bedreiging van nog meer klappen mogen opeisen om er vervolgens met je fiets vandoor te gaan... Eigen verantwoordelijkheid jonguh...
pi_183427945
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2018 09:00 schreef habitue het volgende:
Ja laten we de focus leggen op de 18 jarige meid die dr geld niet op dr spaarrekening had gezet....
Met deze opmerking ben ik het volledig eens.
pi_183428499
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2018 20:38 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Spaarrekening, geen deposito..
Banken maken daar geen verschil meer in naar de klanten toe.
1 + 1 = blauw
pi_183428713
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 21:41 schreef Kamina het volgende:

[..]

Banken maken daar geen verschil meer in naar de klanten toe.
Onzin. Je kunt per seconde met je bankierapp met geld schuiven vanaf je spaarrekening naar je betaalrekening en terug...
pi_183428795
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 21:48 schreef AchJa het volgende:

[..]

Onzin. Je kunt per seconde met je bankierapp met geld schuiven vanaf je spaarrekening naar je betaalrekening en terug...
Ligt aan je spaarrekening. Bovendien helpt je dat niet bij een overval als deze. Bij sommige banken kan je hetzelfde doen met je spaarrekening via je bankpas.

Met je "onzin". :')
1 + 1 = blauw
pi_183428887
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 21:51 schreef Kamina het volgende:

[..]

Ligt aan je spaarrekening. Bovendien helpt je dat niet bij een overval als deze. Bij sommige banken kan je hetzelfde doen met je spaarrekening via je bankpas.

Met je "onzin". :')
Je begint zelf met 'banken maken daar geen verschil meer in' en schuift binnen één post naar 'ja ligt eraan hè' :')
pi_183428900
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 21:51 schreef Kamina het volgende:

[..]

Ligt aan je spaarrekening. Bovendien helpt je dat niet bij een overval als deze. Bij sommige banken kan je hetzelfde doen met je spaarrekening via je bankpas.

Met je "onzin". :')
Dan moet je niet zo'n grote broek aantrekken met je "Banken maken daar geen verschil meer in"... :')
  woensdag 28 november 2018 @ 22:03:31 #100
445752 broodjepindakaashagelslag
Ik blaf niet maar ik bijt
pi_183429108
Mag ik er even op wijzen dat het vele malen belachelijker is dat er mensen zij die het maar normaal vinden om andermans bankpas onder dwang te stelen met pincode dan dat dit meisje 18k op haar bankrekening heeft staan.

Enne gvd weer van die gekleurde medelanders, opsporing verzocht zit er vol mee, maar vooral nog meer naar binnen halen.

En aangezien de politie personeel te kort heeft omdat het jagen op plantjes (wiet) meer prioriteit heeft hebben dit soort jongens vrij spel want ze worden toch niet opgespoord.
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')