abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 28 november 2018 @ 18:47:28 #51
8369 speknek
Another day another slay
pi_183423867
Oh ze gaan wel om hoor. Nothing stops this train.

(Overigens zijn in tenminste 7 intochten niet alle pieten zwart. Als we de enorme numerieke overwicht van de grote steden achterwege laten, geloof ik ook niet dat we 700 gemeenten hebben)
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_183424113
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2018 18:47 schreef speknek het volgende:
Oh ze gaan wel om hoor. Nothing stops this train.
En dan raar opkijken als ik zeg dat je extreem-links bent.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  woensdag 28 november 2018 @ 18:59:29 #53
3542 Gia
User under construction
pi_183424114
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2018 18:47 schreef speknek het volgende:
Oh ze gaan wel om hoor. Nothing stops this train.

(Overigens zijn in tenminste 7 intochten niet alle pieten zwart. Als we de enorme numerieke overwicht van de grote steden achterwege laten, geloof ik ook niet dat we 700 gemeenten hebben)
Alleen in Helmond e.o. zijn al tig optochten. Elke wijk en elk omringend dorp heeft een eigen in(op)tocht. Denk wel minstens 10 voor gemeente Helmond.

We hebben 380 gemeenten.
pi_183424530
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 16:06 schreef Kiegie het volgende:

[..]

Bij mijn weten luidt de slogan 'Zwarte Piet is racisme', niet 'Iedereen die van Zwarte Piet houdt is een racist'. Dat is volgens mij een conclusie die de pro-Pieten zelf hebben getrokken. Maar dat is natuurlijk onzin: pas als je Zwarte Piet viert als een symbool voor de onderdanige neger, kun je van racistisch denken worden beschuldigd. Nu kun je de pro-Pieten hooguit als niet-empathisch betitelen.
Zo werkt het niet. Als je Zwarte Piet blackface noemt, al dan niet om te scoren bij je internationale strijdmakkers die zeker weten dat het overal hetzelfde is als in de VS met racisme, dan beschuldig je iedereen er wel van racist te zijn.

quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 16:12 schreef Kiegie het volgende:

Maar als een substantiële groep mensen zich elk jaar gekwetst voelt bij een bepaalde gewoonte, ja, dan zou je als meevoelende samenleving kunnen overwegen om daar iets aan te doen. En zoals eerder gezegd, is een compromis als bijv. minder zwarte pieten niet zo gauw toereikend, omdat het gaat om een persoonlijke belediging - of wat men in ieder geval ervaart als een persoonlijke belediging.
Of iets waarvan men beweert dat ze erdoor gekwetst zijn. Ik geloof gewoon niet dat mensen het slavernijverleden 8 generaties later nog met zich mee moeten dragen als ze dat niet heel graag zouden willen. Als je beweert dat Zwarte Piet een slaaf is dan lieg je ook gewoon. Maar die hele Nederlandse black identity campagne zit vol met leugenaars. Velen daarvan zitten heel redelijk en genuanceerd te doen in de Nederlandse media, maar verschijnen ondertussen in Engelstalige media met een schepje leugens er bovenop. Het gaat er ook altijd lekker in bij de Angelsaksen die maar wat graag hun eigen geschiedenis projecteren op een land als Nederland om zich beter te voelen over zichzelf. Dat geldt voor recente Amerikaanse geschiedenis, maar ook over projectie van de Britse koloniale geschiedenis, die echt wel behoorlijk anders is. Soms lijkt het wel alsof ze nog steeds nijdig zijn om de vernedering bij Medway. De vuile was buiten hangen is nog tot daaraan toe maar eerst zelf een remspoor trekken is gewoon vals.

Ik vind ook dat Zwarte Piet moet veranderen. Het is nou eenmaal een traditie ontstaan in een tijd met alleen maar blanken en het is een feest voor alle kinderen waarbij ook alle ouders zich op hun gemak moeten voelen, de lat mag best wat hoger liggen dan 'niet racistisch bedoeld'. Maar een roetpiet is ook zwart en het moet her en der wel een vermomming blijven.

Dat kan ook makkelijk als die verbale minderheid het gaat zien als een Nederlands probleem met een Nederlandse traditie binnen een Nederlandse historische context dat om een Nederlandse oplossing vraagt. Dat mag best op zijn Nederlands recht voor zijn raap maar dan ook graag eerlijk.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_183424564
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2018 18:47 schreef speknek het volgende:
Oh ze gaan wel om hoor. Nothing stops this train.

(Overigens zijn in tenminste 7 intochten niet alle pieten zwart. Als we de enorme numerieke overwicht van de grote steden achterwege laten, geloof ik ook niet dat we 700 gemeenten hebben)
Er zijn ruim 1000 intochten. Daar was eerder in deze reeks al een kaartje van naar voren gekomen.

Verder zijn de meeste van de intochten waar geen zwarte pieten aan meedoen, intochten waar die verdwijning van zp van hogerhand is opgelegd. Zoals ik al eerder pleitte, lijkt mij het prima als we aan inwoners gaan vragen wat ze het liefste zien. Maar dan worden die 7 er eerder minder dan meer.

Laat ik de schaal eens jouw kant op vallen-----wat als niet bij meer dan 99%, maar bij 98% van alle intochten alleen maar zwarte pieten meelopen? En jij vind een compromis waar ze zelfs maar aanwezig zijn al een teruggang naar 1861. Hoe walgelijk racistisch vind je Nederland dan wel niet?

En als over een jaar blijkt dat dat cijfer niet verder daalt of zelfs stijgt?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_183424728
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2018 18:47 schreef speknek het volgende:
Oh ze gaan wel om hoor. Nothing stops this train.

(Overigens zijn in tenminste 7 intochten niet alle pieten zwart. Als we de enorme numerieke overwicht van de grote steden achterwege laten, geloof ik ook niet dat we 700 gemeenten hebben)
Schattig naïef.
  woensdag 28 november 2018 @ 19:31:54 #57
8369 speknek
Another day another slay
pi_183424998
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2018 18:59 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

En dan raar opkijken als ik zeg dat je extreem-links bent.
Daar kijk ik inderdaad van op. Ik vind mensenrechten namelijk niks met links of rechts te maken. Economisch ben ik centrumrechts.

quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 19:17 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Er zijn ruim 1000 intochten. Daar was eerder in deze reeks al een kaartje van naar voren gekomen.

Verder zijn de meeste van de intochten waar geen zwarte pieten aan meedoen, intochten waar die verdwijning van zp van hogerhand is opgelegd. Zoals ik al eerder pleitte, lijkt mij het prima als we aan inwoners gaan vragen wat ze het liefste zien. Maar dan worden die 7 er eerder minder dan meer.

Laat ik de schaal eens jouw kant op vallen-----wat als niet bij meer dan 99%, maar bij 98% van alle intochten alleen maar zwarte pieten meelopen? En jij vind een compromis waar ze zelfs maar aanwezig zijn al een teruggang naar 1861. Hoe walgelijk racistisch vind je Nederland dan wel niet?

En als over een jaar blijkt dat dat cijfer niet verder daalt of zelfs stijgt?
(Ah ik rekende het verschijnen in een wijk niet als intocht, alhoewel we dan ook ruim meer dan 7 intochten met roetpieten hebben.)

Die dictatuur van de meerderheid vind je waarschijnlijk vooral een goed idee zolang het in jouw voordeel blijft. De jongeren zijn al om, als andere groepen omgaan zul je wel een andere maatstaf gaan aannemen. Wat was het laatste aantal, 32% dat verandering wil? Lijken me er iets meer dan 98% waar ze volledig zwart blijven dan. Verder vind ik niet dat je door de meerderheid kan laten beslissen wat wel en niet racisme is. Vroeger noemden we zoiets fascisme, nu is iedereen dan super triggered en claimen ze dat ik extreem links ben.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_183425053
Ik las laatst een boek en zag dat er in 1944 al ophef was om zwarte piet in Nederland. Jeetje, gaat echt ver terug dus. Boek ging niet om de zwarte pieten discussie overigens :P
pi_183425354
quote:
14s.gif Op woensdag 28 november 2018 19:34 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
Ik las laatst een boek en zag dat er in 1944 al ophef was om zwarte piet in Nederland. Jeetje, gaat echt ver terug dus. Boek ging niet om de zwarte pieten discussie overigens :P
Ja, begin 1944 hadden degene die de macht hadden in Nederland het niet zo op negers. Dat heb je goed gelezen. Die zullen graag zwarte piet afgeschaft hebben. Toch lijkt het me niet heel verstandig om die medestanders in de armen te sluiten.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_183425547
quote:
Columnist Clarice Gargard is naar de politie gestapt omdat ze bedreigd en beledigd werd op Facebook.

Gargard had een livestream geplaatst van een demonstratie tegen Zwarte Piet. Daar werden reacties als 'een bom er tussen gooien', 'allemaal aan het gas' en 'afschieten dit tuig' onder neergezet.

Duizenden reacties
'Ik had eerst een soort laconieke reactie, van, het zal wel', vertelt Gargard. 'Maar later, toen ik zag hoe erg het was, dat het steeds erger werd en dat het duizenden reacties waren, ging het me niet in de koude kleren zitten. Het was wel ingrijpend en aangrijpend omdat het direct aan mij gericht werd en aan de mensen die daar stonden, de mensen om mij heen, mensen die gebruik maken van hun vrijheid van meningsuiting.'
https://www.at5.nl/index.(...)k-het-was-ingrijpend

En al dat verbale agressie, doodwensen , tot in het racistische is om....
niet voor het plezier van de kinderen. Dat is duidelijk.
Nederland heeft een probleem met discriminatie.
pi_183425562
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 19:44 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ja, begin 1944 hadden degene die de macht hadden in Nederland het niet zo op negers. Dat heb je goed gelezen. Die zullen graag zwarte piet afgeschaft hebben. Toch lijkt het me niet heel verstandig om die medestanders in de armen te sluiten.
Nee hoor, ik bedoel zwarte soldaten (bevrijders) uit Amerika in Nederland. Die werden hier door de bevolking (uiteraard) goed opgenomen, dus ze gingen kijken bij de sinterklaasintocht en waren toen overrompeld toen ze zwarte pieten zagen. Dat vonden ze racistisch, terwijl ze juist vrij en warm werden ontvangen in Nederland zonder dat iemand belachelijk deed vanwege huidskleur. Nederland was een verademing tegenover het racistische Amerika. Dus ze waren in shock toen ze de zwarte pieten zagen.
pi_183425735
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2018 18:47 schreef speknek het volgende:
Oh ze gaan wel om hoor. Nothing stops this train.

(Overigens zijn in tenminste 7 intochten niet alle pieten zwart. Als we de enorme numerieke overwicht van de grote steden achterwege laten, geloof ik ook niet dat we 700 gemeenten hebben)
Blijf dromen, het gaat niet om, 2018 is wel het jaar geworden dat het duidelijk is geworden dat Nederland dit niet wilt
  woensdag 28 november 2018 @ 20:10:41 #63
8369 speknek
Another day another slay
pi_183426230
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2018 19:54 schreef Bottendaal het volgende:

[..]

Blijf dromen, het gaat niet om, 2018 is wel het jaar geworden dat het duidelijk is geworden dat Nederland dit niet wilt
Nederland zijn geen hooligans.

In ieder geval, nog een paar jaar NTR en Zapp kijken en kinderen gaan zich afvragen waarom zwarte pieten er zo gek uitzien in hun dorp. Succes met uitleggen dat pappa vasthoudt aan niet-inclusieve feestjes.

2014 Amsterdam
2015 +Utrecht, +Schiedam
2016 +Rotterdam +Den Haag +Den Bosch +Leiden +Maastricht +Sittard
2017 +landelijk
2018 +Arnhem +Middelburg

Tik tok tik tok
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 28 november 2018 @ 20:29:44 #64
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_183426701
quote:
14s.gif Op woensdag 28 november 2018 19:50 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

Nee hoor, ik bedoel zwarte soldaten (bevrijders) uit Amerika in Nederland. Die werden hier door de bevolking (uiteraard) goed opgenomen, dus ze gingen kijken bij de sinterklaasintocht en waren toen overrompeld toen ze zwarte pieten zagen. Dat vonden ze racistisch, terwijl ze juist vrij en warm werden ontvangen in Nederland zonder dat iemand belachelijk deed vanwege huidskleur. Nederland was een verademing tegenover het racistische Amerika. Dus ze waren in shock toen ze de zwarte pieten zagen.
Klopt, dat verhaal stond kennelijk in Vrij Nederland. Ook dat is volgens mij al eens in een van de eerdere deeltjes van deze reeks voorbijgekomen.


https://www.bndestem.nl/b(...)et-in-1944~a4dbae22/
pi_183426804
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 20:29 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Klopt, dat verhaal stond kennelijk in Vrij Nederland. Ook dat is volgens mij al eens in een van de eerdere deeltjes van deze reeks voorbijgekomen.

[ afbeelding ]
https://www.bndestem.nl/b(...)et-in-1944~a4dbae22/
dank hiervoor en ook Moneyfornothing voor het ter sprake brengen.
Leuke bijkomstigheid van deze hele discussie, dat graven in het verleden.
  woensdag 28 november 2018 @ 20:39:10 #66
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_183426910
quote:
14s.gif Op woensdag 28 november 2018 20:34 schreef Wup2 het volgende:

[..]

dank hiervoor en ook Moneyfornothing voor het ter sprake brengen.
Leuke bijkomstigheid van deze hele discussie, dat graven in het verleden.
Eigenlijk vind ik dat graven in het verleden het enige echt leuke aspect van deze discussie, ook omdat je soms nog eens iets verrassends tegenkomt. :P De argumenten pro en contra blijven toch allemaal hetzelfde.
pi_183427084
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2018 20:10 schreef speknek het volgende:

[..]

Nederland zijn geen hooligans.

In ieder geval, nog een paar jaar NTR en Zapp kijken en kinderen gaan zich afvragen waarom zwarte pieten er zo gek uitzien in hun dorp. Succes met uitleggen dat pappa vasthoudt aan niet-inclusieve feestjes.

2014 Amsterdam
2015 +Utrecht, +Schiedam
2016 +Rotterdam +Den Haag +Den Bosch +Leiden +Maastricht +Sittard
2017 +landelijk
2018 +Arnhem +Middelburg

Tik tok tik tok
Wees blij met die paar gemeentes, de zware meerderheid is nog zoals het hoort
  woensdag 28 november 2018 @ 22:14:08 #68
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183429400
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2018 18:47 schreef speknek het volgende:
(Overigens zijn in tenminste 7 intochten niet alle pieten zwart. Als we de enorme numerieke overwicht van de grote steden achterwege laten, geloof ik ook niet dat we 700 gemeenten hebben)
Hier 1 gemeente, 11 kernen, elke kern zijn eigen intocht en misschien hebben de gehuchten ook nog festiviteiten.
pi_183433861
Interessant geluid vanuit Rotterdam. De lijfgarde van de Sint bij de officiële intocht aldaar bestaat uit pikzwarte Zwarte Pieten van het SNIC (Sint Nicolaas Intocht Comité). Voor Bert Jansen (oprichter en hoofdpiet) blijven deze Pieten dan ook zwart. Dit, uiteraard, tegen het zere been (of is het zere teen?) van met name RUTU. Namens deze partij spreekt een Mohamud de meest legendarisch hypocriete woorden:
quote:
„Het is eigenlijk absurd”, zegt Mohamud namens RUTU, „dat heel de intocht staat of valt, of heel de dialoog, bij de behoeften en de gevoeligheden van één persoon, één man.”
https://www.nrc.nl/nieuws(...)lijft-zwart-a2787605
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_183437210
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 07:42 schreef Montagui het volgende:
Interessant geluid vanuit Rotterdam. De lijfgarde van de Sint bij de officiële intocht aldaar bestaat uit pikzwarte Zwarte Pieten van het SNIC (Sint Nicolaas Intocht Comité). Voor Bert Jansen (oprichter en hoofdpiet) blijven deze Pieten dan ook zwart. Dit, uiteraard, tegen het zere been (of is het zere teen?) van met name RUTU. Namens deze partij spreekt een Mohamud de meest legendarisch hypocriete woorden:

[..]

https://www.nrc.nl/nieuws(...)lijft-zwart-a2787605
Dit weekend de intocht van LR. Het is dat ik dan in Zeeland Sinterklaas aan het vieren ben anders was ik wel even wezen kijken.

Ben benieuwd of leden van RUTU of KOZP de boel weer gaan proberen te verpesten.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_183437686
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 13:15 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

En wat vind je nu zelf van zo'n tekst Slayage? Vind je het een goede vergelijking of juist een vergezochte onzinnige poging om zp te ridiculiseren?
eigenlijk gaat het niet zo zeer over ZP, de vergelijking is niet minder begrijpelijk. een onherkenbaar persoon op straat, net als de burka, integraal helm enz. zoals in de wet beschreven "god mag weten wat hij te verbergen heeft".

Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_183437811
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2018 20:10 schreef speknek het volgende:

In ieder geval, nog een paar jaar NTR en Zapp kijken en kinderen gaan zich afvragen waarom zwarte pieten er zo gek uitzien in hun dorp. Succes met uitleggen dat pappa vasthoudt aan niet-inclusieve feestjes.
mooi vooruitzicht dit *O*
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_183437842
quote:
10s.gif Op donderdag 29 november 2018 13:18 schreef Slayage het volgende:

[..]

eigenlijk gaat het niet zo zeer over ZP, de vergelijking is niet minder begrijpelijk. een onherkenbaar persoon op straat, net als de burka, integraal helm enz. zoals in de wet beschreven "god mag weten wat hij te verbergen heeft".


Doei carnaval.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_183437865
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 13:25 schreef Montagui het volgende:

[..]

Doei carnaval.
ik woon boven de rivieren :D
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_183438115
quote:
10s.gif Op donderdag 29 november 2018 13:18 schreef Slayage het volgende:

[..]

eigenlijk gaat het niet zo zeer over ZP, de vergelijking is niet minder begrijpelijk. een onherkenbaar persoon op straat, net als de burka, integraal helm enz. zoals in de wet beschreven "god mag weten wat hij te verbergen heeft".




Een Zwarte Piet is voor een volwassen persoon niet onherkenbaar.
Het lijkt er ook op dat je geen kennis hebt genomen van de desbetreffende wet.

[ Bericht 1% gewijzigd door Klepper272 op 29-11-2018 13:53:53 ]
pi_183438284
quote:
10s.gif Op donderdag 29 november 2018 13:18 schreef Slayage het volgende:

[..]

eigenlijk gaat het niet zo zeer over ZP, de vergelijking is niet minder begrijpelijk. een onherkenbaar persoon op straat, net als de burka, integraal helm enz. zoals in de wet beschreven "god mag weten wat hij te verbergen heeft".


En jij bent zo verstandelijk beperkt dat je dit serieus een argument vind in de zwartepietendiscussie? Geef dan gewoon toe dat je fel tegenstander van zwarte pieten bent en dat je alles gebruikt om daarvan af te komen.

Maar laat ik dan maar serieus ingaan op jouw 'argument'.
Er zijn bedrijven en instellingen die in hun huisregels hebben dat je herkenbaar moet zijn zoals: geldwisselkantoren, vervoersbedrijven, overheidsinstellingen, maar ook pizzeria's en tabakswinkels. Nikaabdragers hebben nu een uitzonderingspositie en komen bij sommige instellingen en bedrijven toch binnen zoals de vervoersbedrijven en overheidsinstellingen.
Daar is nu waar die andere discussie over gaat.

In alle gevallen mag je gewoon over straat met een helm, gezichtsmasker, burqa, niqaab, schmink of wat voor kledingstuk dan ook.

Bij een intocht of ander feest zullen er ook echt geen bezoekers zijn die bang zijn om overvallen te worden door een zwarte piet. Dat is ook nooit een serieus tegenargument geweest en het gaat jou ook niet lukken om dat als serieus argument ingevoerd te krijgen.
Als je als zwarte piet bent verkleed en onherkenbaar bent geschminkt en vervolgens een casino, bank of ander bedrijf met hoog risico binnenstapt dan zal je waarschijnlijk argwanend aangekeken worden en heb je kans dat men niet zo positief reageert en je zelfs weigert te helpen. Een nieuw paspoort aanvragen terwijl je als zwarte piet bent geschminkt is ook geen optie.

Maar als je tijdens een intocht of feest met Sinterklaas verkleed wil gaan als piet, dan is dat natuurlijk iets compleets anders
Dat heeft verder niets te maken met de zwarte pieten discussie.


Vond je het nu echt nodig dat iemand jou dit uit moest leggen, Slayage?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_183438444
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 13:47 schreef voetbalmanager2 het volgende:

serieus verhaal
take a chill pill bro. no hard feelings. *;
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_183438509
quote:
10s.gif Op donderdag 29 november 2018 13:58 schreef Slayage het volgende:

[..]

take a chill pill bro. no hard feelings. *;
Beetje flauw om zo te reageren. Een inhoudelijke reactie zou sterker zijn.
pi_183438588
quote:
15s.gif Op donderdag 29 november 2018 14:01 schreef DavidTwente het volgende:

[..]

Beetje flauw om zo te reageren. Een inhoudelijke reactie zou sterker zijn.
wat valt er na jaren discussie nog inhoudelijk te reageren? alles wat we de laatste jaren zien is een herhaling van zetten.

maar mijn reactie is wel oprecht. ik vind dat deze discussie veel te serieus wordt gevoerd. ik bedoel als wij in nederland ons zo druk kunnen maken over een fictief personage hebben we het echt goed. het is eigenlijk een uiting van de afwezigheid van serieuzere issues. een beetje net als zeiken over het weer. :P



[ Bericht 2% gewijzigd door Slayage op 29-11-2018 14:11:55 ]
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_183438671
quote:
10s.gif Op donderdag 29 november 2018 14:06 schreef Slayage het volgende:

[..]

wat valt er na jaren discussie nog inhoudelijk te reageren? alles wat we de laatste jaren zien is een herhaling van zetten.

maar mijn reactie is wel oprecht. ik vind dat deze discussie veel te serieus wordt gevoerd. ik bedoel als wij in nederland ons zo druk kunnen maken over een fictief personage hebben we het echt goed. het is eigenlijk een uiting van hoe goed we het hebben in nederland. een beetje net als zeiken over het weer. :P
quote:
10s.gif Op donderdag 29 november 2018 13:58 schreef Slayage het volgende:

[..]

take a chill pill bro. no hard feelings. *;
Je zit in een reeks waar de meest idiote argumenten naar voren komen om zwarte piet als iets verwerpelijks neer te zetten. Dat jij dit in eerste instantie als een serieus argument in probeerde te brengen zorgt ervoor dat je ook een serieus antwoord krijgt.

En natuurlijk is het lachwekkend dat sommige mensen in een figuur als zwarte piet een vastgeketende slaaf zien die door een lachende blankewitte eigenaar afgeranseld word terwijl heel Nederland dat schouwspel juichend toe staat te kijken.

Maar helaas worden die idioten heel serieus genomen door allerlei burgemeesters, omroepbazen en overkoepelende schooldirecteuren.
Als het aan de gemiddelde Nederlander ligt, dan lacht hij om zulk soort idiote denkbeelden en gaat hij vrolijk verder met zijn feestje met zwarte piet.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_183438696
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 14:11 schreef voetbalmanager2 het volgende:

Als het aan de gemiddelde Nederlander ligt, dan lacht hij om zulk soort idiote denkbeelden en gaat hij vrolijk verder met zijn feestje met zwarte piet.
de gemiddelde nederlander is in beweging mbt de perceptie van de traditionele piet ;)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 29 november 2018 @ 14:58:55 #84
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_183439451
quote:
10s.gif Op donderdag 29 november 2018 14:06 schreef Slayage het volgende:

[..]

wat valt er na jaren discussie nog inhoudelijk te reageren? alles wat we de laatste jaren zien is een herhaling van zetten.

maar mijn reactie is wel oprecht. ik vind dat deze discussie veel te serieus wordt gevoerd. ik bedoel als wij in nederland ons zo druk kunnen maken over een fictief personage hebben we het echt goed. het is eigenlijk een uiting van de afwezigheid van serieuzere issues. een beetje net als zeiken over het weer. :P

[ afbeelding ]
Mwah, om dit soort conflicten zijn in het verleden wel doden gevallen en toen waren er meer dan genoeg "serieuzere" issues. Misschien spelen zulke issues op de achtergrond ook wel mee. Sommige zaken die algemeen als belangrijk worden gevoeld zijn niet kwantificeerbaar.

[ Bericht 1% gewijzigd door Iblardi op 29-11-2018 15:14:59 ]
  donderdag 29 november 2018 @ 15:10:48 #85
705 Kiegie
Nu niet meer gehackt
pi_183439648
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 14:11 schreef voetbalmanager2 het volgende:

En natuurlijk is het lachwekkend dat sommige mensen in een figuur als zwarte piet een vastgeketende slaaf zien die door een lachende blankewitte eigenaar afgeranseld word terwijl heel Nederland dat schouwspel juichend toe staat te kijken.
Het probleem in deze discussie is dat de vasthouders van ZP niet verder kunnen (of willen) denken dan jij nu weer doet: alles gooien op een ridiculisering van het probleem. Natuurlijk gaat het er niet om dat ZP als mishandelde slaaf wordt gezien door de hervormers. Klinkt lekker simpel en je haalt er weer witte voetjes mee bij je medestanders: niemand ziet toch ooit Sinterklaas ZP afranselen? Hij hep gelijk! Boeoeoe, weg met KOZP!
Ik kan wel weer mijn eerdere uitleg in deze thread herhalen, maar ik vermoed dat het weinig zin heeft. Je zit in een bubble en weigert er uit te komen.
Dat verandert alles
  Moderator donderdag 29 november 2018 @ 16:27:04 #86
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183441309
quote:
10s.gif Op donderdag 29 november 2018 13:18 schreef Slayage het volgende:

[..]

eigenlijk gaat het niet zo zeer over ZP, de vergelijking is niet minder begrijpelijk. een onherkenbaar persoon op straat, net als de burka, integraal helm enz. zoals in de wet beschreven "god mag weten wat hij te verbergen heeft".


sinterklaas is een feestje/culturele activiteit en dus een van de uitzonderingen in die wet
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_183441436
Ik merk echt dat ik een beetje de pest in deze discussie krijg. Roetveeg pieten hebben ze al. Nou hup.
  donderdag 29 november 2018 @ 17:24:02 #88
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183442382
quote:
10s.gif Op donderdag 29 november 2018 13:18 schreef Slayage het volgende:

[..]

eigenlijk gaat het niet zo zeer over ZP, de vergelijking is niet minder begrijpelijk. een onherkenbaar persoon op straat, net als de burka, integraal helm enz. zoals in de wet beschreven "god mag weten wat hij te verbergen heeft".


Voor de gemiddelde gezichtsherkenningssoftware is prima te herkennen wie Zwarte Piet speelt. Dat gaat immers om afstanden tussen gezichtskenmerken als ogen, oren, mond en neus. Dingen die je met er boerka niet kunt zien. Dus domme vergelijking: een gelovig kind is geen technische gadget.
pi_183442563
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 16:32 schreef miaeak het volgende:
Ik merk echt dat ik een beetje de pest in deze discussie krijg. Roetveeg pieten hebben ze al. Nou hup.
Mogen ze van mij zelf weten, wat mij betreft zelfs naakt!

Mooi naakt vind ik niet vies.
pi_183442584
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2018 19:31 schreef speknek het volgende:

[..]

Daar kijk ik inderdaad van op. Ik vind mensenrechten namelijk niks met links of rechts te maken. Economisch ben ik centrumrechts.

[..]

(Ah ik rekende het verschijnen in een wijk niet als intocht, alhoewel we dan ook ruim meer dan 7 intochten met roetpieten hebben.)

Die dictatuur van de meerderheid vind je waarschijnlijk vooral een goed idee zolang het in jouw voordeel blijft. De jongeren zijn al om, als andere groepen omgaan zul je wel een andere maatstaf gaan aannemen. Wat was het laatste aantal, 32% dat verandering wil? Lijken me er iets meer dan 98% waar ze volledig zwart blijven dan. Verder vind ik niet dat je door de meerderheid kan laten beslissen wat wel en niet racisme is. Vroeger noemden we zoiets fascisme, nu is iedereen dan super triggered en claimen ze dat ik extreem links ben.
Je houdt er opvattingen op na die simpelweg extreem-links zijn.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_183442618
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 15:10 schreef Kiegie het volgende:

[..]

Het probleem
Er is geen 'probleem'.

Dat zien we dit jaar ook weer. Donkere kinderen zat bij die intochten.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_183442624
quote:
10s.gif Op donderdag 29 november 2018 13:18 schreef Slayage het volgende:

[..]

eigenlijk gaat het niet zo zeer over ZP, de vergelijking is niet minder begrijpelijk. een onherkenbaar persoon op straat, net als de burka, integraal helm enz. zoals in de wet beschreven "god mag weten wat hij te verbergen heeft".


Om onherkenbaar te zijn kun je dan toch echt beter als sinterklaas gaan. Die baard verbergt een heel stuk meer van je gezicht ^O^.
  Moderator donderdag 29 november 2018 @ 17:36:21 #93
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183442706
van de wet mag het sowieso dus echt boeiend is het niet
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_183442753
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 17:36 schreef sp3c het volgende:
van de wet mag het sowieso dus echt boeiend is het niet
Wat mag niet van de wet, zoals die groep anti Pieten zich gedragen doet, waar is meneer agent om de wet te handhaven dan, mits dat het niet zou mogen?
  Moderator donderdag 29 november 2018 @ 17:38:53 #95
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183442766
mag wel
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_183442779
Wat deden ze in Amsterdam die opblaas eendjes wegnemen van .... toen kon het wel, en mocht dat wel?
pi_183442795
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 17:38 schreef sp3c het volgende:
mag wel
Valt dat niet onder oproer?
pi_183442803
Hoe is dit eigenlijk van een zwartepietendiscussie uitgelopen op een discussie over wel of niet herkenbaar over straat mogen? :?
  Moderator donderdag 29 november 2018 @ 17:40:44 #99
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183442813
nee dan zou het niet mogen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_183442835
Dan mag Sinterklaas ook niet. Die is het minst herkenbaar van allemaal...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')