abonnement Unibet Coolblue
pi_183449587
Tsja...Wie zijn er dan allemaal nog meer aansprakelijk...zo kun je wel blijven doorgaan.
  donderdag 29 november 2018 @ 23:32:42 #102
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_183449707
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 22:28 schreef paulgo het volgende:

[..]

Donder toch op: als jouw dochter wordt doodgereden door een dronken fabrieksdirecteur ( Zoals het meisje Fleur dat doodgereden werd door een straatracende kledingfabrikant) , hoop jij toch ook op een schadevergoeding?

75 jaar na dato?

quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 22:43 schreef paulgo het volgende:

[..]

Daar ben ik het niet mee eens. De toenmalige directie van de NS zou zich moeten schamen net als de vele collaborateurs en landverraders. Dat de directie van de NS nu hun morele schuld als bedrijf erkent vind ik OK en beter een persoonlijke schadevergoeding dan weer het zoveelste kut-monument.
Je zegt het goed. Doen ze ook vast wel, vanuit hun graf. Zich schamen tegenover de slachtoffers die ze hebben gemaakt en die op dezelfde of een andere begraafplaats liggen.
Prrrrr
pi_183449929
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 23:21 schreef sp3c het volgende:
wat hebben we nu bewezen, dat sommige mensen vinden dat sommige acties strenger bestraft dienen te worden dan andere?
gefeliciteerd, je hebt nu dezelfde mening als iedere rechtstaat in de geschiedenis van de wereld ... ooit

knap werk hoor
Mjah, je had het eerder over te makkelijk maar dat is dit ook...

quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 23:22 schreef sp3c het volgende:

benoem het dan ook :')
Dat doe ik ook.

quote:
ik twijfel, als mod vind ik het een beetje domme flamebait maar als user vind ik het zo nietszeggend dat ik er een beetje om moet giebelen en dat heeft bij mij dan vaak de overhand
We kunnen er dus wel vanuit gaan dat we beide anders in deze materie staan. Wmb is dat verder prima en hoeft daar verder ook niet over geouwehoerd te worden in dit topic.
pi_183450257
Ik heb hier een heel simpele mening over.

Als dat al zo is gegaan en zal best. Dan zoeken ze de mensen maar die dat gedaan hebben en er aan hebben verdient dus ook.

Want nu ga je het op deze manier terugpakken op een jongere generatie die ver na de oorlog geboren is. En dat is helemaal fout lijkt mij?
Do what you love, love what you do!
  Moderator vrijdag 30 november 2018 @ 04:19:39 #105
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183451202
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 23:48 schreef AchJa het volgende:
[..]

Dat doe ik ook.

je benoemd helemaal niets

ja er zitten ook anti pieten in dit topic die hier tegen en daar voor herstelbetalingen zijn of zoiets warrigs ... schijnbaar ... wie wat waar je het over hebt moeten we zelf uitzoeken maar je geeft ons niet de middelen die we daar voor nodig hebben

het voelt als bij de supermarkt voor de kassa gaan staan met de pinpas in de houding maar zonder boodschappen op de band te leggen, ik snap dat je wil betalen maar zolang je niet wil vertellen wat je wil hebben kan ik je niet vertellen hoeveel het kost _O-

[ Bericht 3% gewijzigd door sp3c op 30-11-2018 04:27:36 ]
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 30 november 2018 @ 05:15:52 #106
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183451242
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 22:16 schreef paulgo het volgende:

[..]

Lariekoek. Ook nabestaanden kunnen ernstige problemen hebben met wat hun ouders is overkomen.Of juist door het kwijtraken van één of beide houders. Is het jou niet bekend dat er na de oorlog gigantisch veel meer probleemgezinnen zijn ontstaan. Zowel bij nakomelingen van slachtoffers van de Duitsers als de Japanners. Omdat de psychologische hulp grotendeels wegbezuinigd is en na de oorlog in eerste instantie helemaal afwezig was, zijn de nakomelingen ontspoord van gezinnen, die eerst totaal geen gezinsproblematiek kenden. De ernstig getraumatiseerde ouders konden hun kinderen geen goede opvoeding en geborgenheid geven.

Schadevergoedingen zijn gewoon essentieel om voldoende hulp in te roepen als die hulp, zoals in ons land, grotendeels wegbezuinigd is.
In ons land is wel de sociale zekerheid kapot bezuinigd maar met schadevergoedingen waren wij altijd heel karig in vergelijking met andere Europese landen, laat staan met Amerika. De VS hebben hoge schadevergoedingen omdat er nauwelijks hulp is voor armere mensen. En waarom mogen wij dat juist weer niet kopieren van de Amerikanen maar alle andere ( slechte) dingen wel??

Kom nou. Ook slachtoffers van zware gewelds- en verkeersmisdrijven en hun nabestaanden zouden veel hogere schadevergoedingen moeten kunnen eisen van de daders. Vroeger kregen nabestaanden hoogstens de begrafeniskosten vergoed. Gelukkig heeft het vorige kabinet daar wat aan gedaan. Er is nu ook in ons land een, zij het bescheiden, schadevergoedings mogelijkheid voor slachtoffers gekomen.
Met die belachelijk hoge schadevergoedingen straf je niet alleen de dader, maar ook iedereen die van zijn inkomsten afhankelijk is, want een normaal mens kan die bedragen nooit betalen. Dat is dus jarenlang leven in bittere armoede, ook voor de kinderen. Krijgen die weer trauma's.
  vrijdag 30 november 2018 @ 05:21:43 #107
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183451248
Hebben de Engelsen al betaald voor de schade van hun bombardementen op het Bezuidenhout?
  vrijdag 30 november 2018 @ 09:04:12 #108
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_183452324
quote:
Sinti en Roma willen meepraten over schadevergoeding Holocaustslachtoffers

Nederlandse Sinti en Roma willen ook worden vertegenwoordigd in de commissie die gaat over de schadevergoedingen van de NS voor slachtoffers van de Holocaust. Dat zegt de Vereniging Sinti, Roma en Woonwagenbewoners Nederland in reactie op het nieuws dat het spoorbedrijf schadevergoedingen gaat betalen aan overlevenden en nabestaanden van de Holocaust.

Een commissie gaat uitzoeken hoe de tegemoetkomingen aan de slachtoffers eruit kunnen zien. Die commissie richt de NS op in samenspraak met Salo Muller, een overlevende van de Holocaust en degene die de strijd heeft gevoerd voor de schadevergoedingen.

'Zijspoor'

Muller heeft laten weten dat de schadevergoedingen wat hem betreft alleen bedoeld zijn voor Joden. Voorzitter Sabina Achterbergh van de Vereniging Sinti, Roma en Woonwagenbewoners Nederland vindt dat onterecht. "Het steekt mij vooral dat hij ons wel in gedachten heeft meegenomen, maar ons toch op 'een zijspoor' heeft laten staan, omdat we een te kleine groep zijn en wij ons nooit zelf gemeld hebben bij de NS. Kleine groep of niet, ieder slachtoffer telt voor één", zegt Achterbergh.

De NS laat in een reactie weten dat er met verschillende belangengroepen voor Roma en Sinti is gesproken, voor en na de bekendmaking van de schadevergoedingen. "De commissie gaat onderzoeken wie er in aanmerking komen voor een schadevergoeding. Omdat het gaat om nabestaanden en slachtoffers van de Holocaust is het heel goed mogelijk dat ook de Roma en Sinti vergoedingen krijgen."

Achterbergh wil dat Sinti en Roma net als de NS en Muller twee mensen benoemen in de commissie. Maar voor de NS staat op dit moment vast dat de commissie uit vier personen bestaat. Het gaat om deskundigen die kijken naar alle nabestaanden en slachtoffers en die zullen dus niet optreden als vertegenwoordigers van bepaalde groepen, zegt het spoorbedrijf.

Auschwitz

Voor de Tweede Wereldoorlog woonden ongeveer 4500 Roma en Sinti in Nederland. Net als de Joden werden zij door de nazi's vervolgd. Van de 245 Roma en Sinti die vanuit Nederland naar Auschwitz zijn gedeporteerd, zijn er voor zover bekend 30 teruggekeerd. Het exacte aantal Sinti en Roma die in de oorlog in Europa zijn vermoord, is niet bekend. Schattingen lopen in de honderdduizenden.

https://nos.nl/artikel/22(...)ustslachtoffers.html

Who's next?
pi_183452413
quote:
Negers, Antilianen en half Hindoestanen.
  vrijdag 30 november 2018 @ 09:22:47 #110
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_183452526
Ja joh en dan mag ik er zeker aan gaan meebetalen via die almaar duurder wordende kaartjes, terwijl je afgeschilderd wordt als een gekke extremist als je ook maar excuses voor het slavernijverleden wil. Ondertussen met geen woord reppen over de zigeuners, totdat zij zelf zeggen 'hé wacht eens even, wij werden ook gedeporteerd vanwege ons 'ras'' en dan hadden ze plotseling allang met vertegenwoordigers gesproken. :') De belangen van Gods volk worden weer eens prachtig gediend.
  vrijdag 30 november 2018 @ 09:44:45 #111
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_183452842
quote:
HBLTQ en andere letters. De roze driehoeken dus.
Prrrrr
pi_183453136
Zou de NS dan trouwens ook financieel verantwoordelijk gesteld kunnen worden voor degenen die gedwongen per trein naar Duitsland werden vervoerd voor de Arbeitseinsatz? Of kan dit alleen voor de bevolkingsgroepen die actief vervolgd en vernietigd werden?
  vrijdag 30 november 2018 @ 10:21:50 #113
423584 begaaierd
Ik Begaai, Hij Begaait, Wij...
pi_183453323
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 november 2018 09:12 schreef Atak het volgende:

[..]

Negers, Antilianen en half Hindoestanen.
Want?
pi_183453355
Ik neem aan dat iedereen die na 1945 geboren is, op een gegeven moment geen aanspraak meer kan maken op herstelbetalingen.

Anders kunnen we eeuwig door gaan. Hoe tragisch de familie geschiedenis ook is, om nou generaties later nog weer mensen op te zadelen met dit probleem lijkt me niet echt terecht.
٩๏̯͡๏)۶
  Moderator vrijdag 30 november 2018 @ 11:31:48 #115
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183454350
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 01:46 schreef MakkieR het volgende:
De vraag is natuurlijk nu wie uiteindelijk echt de schadevergoeding gaat betalen. Dat de NS schuldig is, prima, maar eigenlijk is nu alles te vinden in een ver grijs verleden waarbij nu niemand meer schuldig is. Iedereen is dood en de tweede/derde generatie Nederlanders mogen de prijs gaan betalen door middel van belasting of een verhoogd prijskaartje.
mensen die gebruik maken van de NS natuurlijk
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_183454685
Zigeuners hebben nergens recht op, die hebben alles waar ze recht op menen te hebben tussen 1945 en nu al dubbel en dwars terug gefraudeerd en gestolen.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  vrijdag 30 november 2018 @ 12:01:53 #117
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_183454806
quote:
Roma :')

Die criminele families kunnen ze beter de EU uit kieperen.
  Moderator vrijdag 30 november 2018 @ 12:06:38 #118
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183454878
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 11:54 schreef Hathor het volgende:
Zigeuners hebben nergens recht op, die hebben alles waar ze recht op menen te hebben tussen 1945 en nu al dubbel en dwars terug gefraudeerd en gestolen.
het is ook meer een handreiking van de NS aan de Joodse gemeenschap voor hun acties tijdens de oorlog, als de Roma ook wat willen dan zullen ze daar ook zelf over moeten onderhandelen lijkt me ... en niet met bombrieven enzo

het is niet dat iemand er recht op heeft ofzo en met herstelbetalingen (of Zwarte Piet :') ) heeft het niet echt iets te maken
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 30 november 2018 @ 13:19:50 #119
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_183455958
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 12:06 schreef sp3c het volgende:

[..]

het is ook meer een handreiking van de NS aan de Joodse gemeenschap voor hun acties tijdens de oorlog, als de Roma ook wat willen dan zullen ze daar ook zelf over moeten onderhandelen lijkt me ... en niet met bombrieven enzo

het is niet dat iemand er recht op heeft ofzo en met herstelbetalingen (of Zwarte Piet :') ) heeft het niet echt iets te maken
Zou volledig terecht zijn, bombrieven en aanslagen, bepaalde volkeren hebben er een gestolen staat en eeuwige steun van het westen aan overgehouden. Moeten die Roma's ook eens proberen.
  Moderator vrijdag 30 november 2018 @ 15:20:15 #120
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183458546
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 november 2018 13:19 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Zou volledig terecht zijn, bombrieven en aanslagen, bepaalde volkeren hebben er een gestolen staat en eeuwige steun van het westen aan overgehouden. Moeten die Roma's ook eens proberen.
denk niet dat dat bij de NS zo gaat werken hoor dus ik raad het toch af
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_183460990
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 november 2018 13:19 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Zou volledig terecht zijn, bombrieven en aanslagen, bepaalde volkeren hebben er een gestolen staat en eeuwige steun van het westen aan overgehouden. Moeten die Roma's ook eens proberen.
Ja noem gerust de Palestijnen, die zijn indirect ook vreselijk gedupeerd door de Tweede Wereldoorlog en de Europese nalatigheid De Joden konden voor, tijdens en na de oorlog nergens naar toe en begrijpelijk dat zij zich niet meer veilig voelden in Europa. Daardoor is de staat Israel ontstaan en raakten de Palestijnen plotsklaps hun eigen land kwijt: "Al-Nakba" = De Ramp noemen de Palestijnen dat. Dat is heel treurig en er moet een eerlijke oplossing voor deze situatie komen, die ook de Palestijnen recht doet
Als je Israel een gestolen staat noemt is dat onwaar want er woonden eerst Joden in de bijbelse tijden.
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
pi_183461333
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 11:54 schreef Hathor het volgende:
Zigeuners hebben nergens recht op, die hebben alles waar ze recht op menen te hebben tussen 1945 en nu al dubbel en dwars terug gefraudeerd en gestolen.
Ja dit is gewoon een hele bevolkingsgroep stigmatiseren. Maar er is welk degelijk enorme overlast van zigeuners in ons land. Toch vind ik dat zigeuners ook recht hebben op schadevergoedingen naar aanleiding van hun vervolging in de Tweede Wereld oorlog. Dat geld zou dan besteed moeten worden aan hulp en betere zorg aan hun gezinnen i.pv. de huidige jeugdzorg en reclassering. Want de huidige reguliere zorg werkt totaal niet:

Elke week figuren zigeuners in misdaad programma's als Opsporing verzocht.

Voormalig staatssecretaris Haars van justitie heeft in de jaren zeventig helaas een groep zigeuners asiel verleend in Nieuwegein. Die groep geeft al jaren enorme overlast stelen, roven, geweld.

Dat heb ik o.a. van een filiaalhouder van een supermarkt in Nieuwegein gehoord maar staat ook in de media:

Bron:

https://www.nrc.nl/nieuws(...)lukt-7373038-a712133

Bron:

https://www.vn.nl/het-zigeunertaboe/

De Netwerkuitzending waaruit blijkt dat 90% van de zigeunerjongeren crimineel is met de verhullende titel"Uitgebuit als Roma kind":

https://nos.nl/nieuwsuur/(...)ak-was-ik-zeven.html
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
pi_183461367
Heel goed dat er schadevergoeding komt. Wl schandalig dat het zo lang heeft moeten duren , maar beter laat dan nooit.
BARUJ SHEM KEVOD MALJUTO LE´OLAM VA´ED
pi_183461795
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 17:59 schreef paulgo het volgende:

[..]

Ja dit is gewoon een hele bevolkingsgroep stigmatiseren. Maar er is welk degelijk enorme overlast van zigeuners in ons land. Toch vind ik dat zigeuners ook recht hebben op schadevergoedingen naar aanleiding van hun vervolging in de Tweede Wereld oorlog. Dat geld zou dan besteed moeten worden aan hulp en betere zorg aan hun gezinnen i.pv. de huidige jeugdzorg en reclassering. Want de huidige reguliere zorg werkt totaal niet:

Elke week figuren zigeuners in misdaad programma's als Opsporing verzocht.

Voormalig staatssecretaris Haars van justitie heeft in de jaren zeventig helaas een groep zigeuners asiel verleend in Nieuwegein. Die groep geeft al jaren enorme overlast stelen, roven, geweld.

Dat heb ik o.a. van een filiaalhouder van een supermarkt in Nieuwegein gehoord maar staat ook in de media:

Bron:

https://www.nrc.nl/nieuws(...)lukt-7373038-a712133

Bron:

https://www.vn.nl/het-zigeunertaboe/

De Netwerkuitzending waaruit blijkt dat 90% van de zigeunerjongeren crimineel is met de verhullende titel"Uitgebuit als Roma kind":

https://nos.nl/nieuwsuur/(...)ak-was-ik-zeven.html
Die zigeuners ken ik maar al te goed, veel lager dat dat op de ladder ga je ze niet vinden. Zijn ooit eens met hakbijlen aan de gang geweest in een restaurant dat vlak achter die Esso pomp op de weg naar Utrecht stond.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  vrijdag 30 november 2018 @ 19:44:02 #125
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_183463440
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 22:25 schreef paulgo het volgende:
Een andere reden was dat er in de jaren dertig ruim voor de Tweede Wereld oorlog het ras verplicht op het persoonsbewijs moest worden vermeld.
Bij mijn weten is dat nooit het geval geweest. De persoonskaarten van 1939 hadden vakjes voor nationaliteit, geboorteplaats en kerkelijke gezindte, en ook de ouders werden erop vermeld, maar "ras" was geen categorie.
pi_183463560
Prima verhaal van Van Boxtel.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_183465614
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 19:44 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Bij mijn weten is dat nooit het geval geweest. De persoonskaarten van 1939 hadden vakjes voor nationaliteit, geboorteplaats en kerkelijke gezindte, en ook de ouders werden erop vermeld, maar "ras" was geen categorie.
Waarom stond dan op elk persoonsbewijs al voor de Tweede Wereld Oorlog "jood" bij elke inwoner van Joodse afkomst terwijl heleboel Joodse mensen dat toen perse niet wilden....
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
pi_183466163
quote:
Op vrijdag 30 november 2018 21:01 schreef paulgo het volgende:
Waarom stond dan op elk persoonsbewijs al voor de Tweede Wereld Oorlog "jood" bij elke inwoner van Joodse afkomst terwijl heleboel Joodse mensen dat toen perse niet wilden....
quote:
Op vrijdag 30 november 2018 19:44 schreef Iblardi het volgende:
Bij mijn weten is dat nooit het geval geweest. De persoonskaarten van 1939 hadden vakjes voor nationaliteit, geboorteplaats en kerkelijke gezindte, en ook de ouders werden erop vermeld, maar "ras" was geen categorie.
  vrijdag 30 november 2018 @ 21:24:02 #129
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_183466259
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 november 2018 19:48 schreef nostra het volgende:
Prima verhaal van Van Boxtel.
Kikes verdienen geen enkele cent. Leuke troll.
*Hosselcopter*
pi_183466279
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 17:40 schreef paulgo het volgende:

[..]

Ja noem gerust de Palestijnen, die zijn indirect ook vreselijk gedupeerd door de Tweede Wereldoorlog en de Europese nalatigheid De Joden konden voor, tijdens en na de oorlog nergens naar toe en begrijpelijk dat zij zich niet meer veilig voelden in Europa. Daardoor is de staat Israel ontstaan en raakten de Palestijnen plotsklaps hun eigen land kwijt: "Al-Nakba" = De Ramp noemen de Palestijnen dat. Dat is heel treurig en er moet een eerlijke oplossing voor deze situatie komen, die ook de Palestijnen recht doet
Als je Israel een gestolen staat noemt is dat onwaar want er woonden eerst Joden in de bijbelse tijden.
ten eerste: de nakba is , net zoals het arabisch nationalisme, een uitvinding van de arabische christenen
Net zoals het groot syrie wat bestaat uit israel libanon en bijna de gehele midden oosten.

Ten 2e: het beeld wat men heeft van israel dat er dus (kwaadaardige) europese joden naar palestine zijn gegaan om daar land af te pakken van de 'oorspronkelijke'(palestijnen) inwoners komt door de eerste zionisten
Door hen is er een beeld gecreeed dat een leeg land terug bewoont werd door joden

Dat is niet waar. Er hebnen alrijd joden gewoond (de mustaaribun)
De eerste zionisten die daar kwamen hadden wellicht te maken met arabisxhe herders maar kwamen zeker niet in een leeg land en al helemaal niet in land dat leeg was van joden
De zionisten waren veel te druk met vrede sluit met de arabieren waardoor de joodse gemeensxhappen die daar al eeuwenlang woonden compleet genegeert werden. Sterker nog de behandeling van de mustaaribun joden door zowel de zionisten als de britten waren vreselijk

Er was veel oproer nadat de turken werden verdreven en de britten de baas werden. Britten waren niet pro joods eerder anti
Britten waren ook vrienden met arabishe nationalisten. Verder zorgde de britten ervoor nadat er joden werden vermoord en verdreven (zie bijv de nabi musa oproer) dat er een nog anti joodse politiek handhaving. Zo werd de arabischw nationalist al hoeseini door de britten verkozen in wat zij noemde : groot moefti van 'arabisch palestina'
pi_183466588
Jaar 2018: Julio Poch, beschuldigd van dodenvluchten tijdens de Argentijnse dictatuur, eist 5 miljoen schade vergoeding van de Nederlandse staat.
Bron:

https://www.telegraaf.nl/(...)derland-in-zaak-poch

De (nabestaanden van) Molukse treinkapers eisen 37.500 schade vergoeding omdat ze bij de bevrijdingsactie in De Punt in 1977 zijn doodgeschoten door Mariniers.
Bron:

https://www.nrc.nl/nieuws(...)evergoeding-a1530170

Zo zijn er honderden voorbeelden te noemen van calculerende burgers, die wat extra geld hopen. Straks krijgt zelfs Volkert van der G., de moordenaar van Pim Fortuijn nog een schadevergoeding of de nabestaanden van Anton Mussert , leider van de NSB, die meteen na de oorlog is gefusilleerd, terwijl veel ergere Duitse oorlogsmisdadigers de doodstraf toen ontliepen zoals de Drie van Breda. Als de NSB weer zou worden opgericht zou die nu weer één van de grootste partijen kunnen worden in ons land.... :N

Dan vind ik de NS schade vergoeding veel redelijker en fatsoenlijker. Waarom wordt een
schade vergoeding van een getraumatiseerd Joods oorlogsslachtoffer dan niet geaccepteerd?

[ Bericht 6% gewijzigd door paulgo op 30-11-2018 21:42:32 ]
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
pi_183475537
Dus nabestaanden gaan zielig doen om geld te krijgen over de ruggen van hun onbekende overleden familieleden.....
Enige nuchterheid mag best.
pi_183475644
Ik denk toch dat het wel iets te lang erna is om nu alsnog daar geld voor te gaan eisen.
Mag natuurlijk, maar doet me aardig twijfelen aan de motivatie waarom wel?
Do what you love, love what you do!
pi_183476746
Beter laat dan nooit
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
pi_183476884
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 14:32 schreef paulgo het volgende:
Beter laat dan nooit
mwah ben het er niet zo mee eens eigenlijk zo. Want hoewel ben het er helemaal mee eens met dat ze de mensen moeten pakken die dit hebben gedaan. (of daar aan verdiend hebben dus zo je wil).
Maar zo gaat het niet. Ze pakken de "jeugd" nu als ze dat moeten betalen want dat gaat door hogere kaart prijsjes weer?

Ik heb er niks aan verdiend maar ga het wel straks betalen, let maar op.
En waar het geld zit blijven buiten schot
NS komt er gewoon mee weg


We dokken wel weer hoor voor fouten waar we niks mee te maken hebben van onze vorige generatie :') echt kan me er kwaad over maken.

Ik snap het punt wel trouwens en het is verschrikkelijk wat er gebeurt is. Maar ga lekker even het geld halen bij die er verantwoordelijk voor waren?

[ Bericht 8% gewijzigd door kree op 01-12-2018 14:53:00 ]
Do what you love, love what you do!
  Moderator zaterdag 1 december 2018 @ 15:40:06 #136
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183477548
nee je betaald voor je treinkaartje, jij, de jeugd, de hardwerkende etnisch provinciale witte Nederlander, ex nazi kampbeulen, iedereen

waar de NS dat geld aan uitgeeft is niet helemaal jouw probleem lijkt mij
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_183477797
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 15:40 schreef sp3c het volgende:
nee je betaald voor je treinkaartje, jij, de jeugd, de hardwerkende etnisch provinciale witte Nederlander, ex nazi kampbeulen, iedereen

waar de NS dat geld aan uitgeeft is niet helemaal jouw probleem lijkt mij
De NS geeft bakken met geld uit aan allemaal peperdure treinstations en nieuwe hoge snelheids lijnen en andere spoorbanen. Ze hebben geld zat met al die miljarden overheidssubsidie.

Dan is die schadevergoeding voor een paar schrijnende gevallen onder de oorlogsslachtoffers peanuts. Kom nou.
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
pi_183479907
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 15:58 schreef paulgo het volgende:

[..]

De NS geeft bakken met geld uit aan allemaal peperdure treinstations en nieuwe hoge snelheids lijnen en andere spoorbanen. Ze hebben geld zat met al die miljarden overheidssubsidie.

Dan is die schadevergoeding voor een paar schrijnende gevallen onder de oorlogsslachtoffers peanuts. Kom nou.
eheu dus ze gaan dit betalen nu zonder dat ik er iets van ga merken???

Think not lol
Do what you love, love what you do!
pi_183479963
heb hier echt serieus me twijfels over. ook die hele schadevergoeding. Het is al lang dikke volgende generatie lijkt me. En ok geld mogen ze bij duitsland dan gaan halen als ze willen.

Waarom trouwens niet eerder hier op ingegaan?
owh wacht iedereen ziet een kans om er nog even geld uit te slepen 75 jaar erna?
Do what you love, love what you do!
pi_183480038
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 november 2018 21:24 schreef Dibble het volgende:

[..]

Kikes verdienen geen enkele cent. Leuke troll.
Kikes nog wel. :')

Verder gaat het natuurlijk niet om de schadevergoeding an sich en zijn de bedragen ook erg laag, maar om erkenning van een instituut als de NS dat zij fouten hebben gemaakt. En in het verlengde daarvan eigenlijk dat er lessen getrokken kunnen worden uit hoe mensen of bedrijven zich in dat soort situaties (hebben) gedragen. Hetzelfde geldt voor de Agfa's, Bayers en BASF's van deze wereld (Het kartel van de hel is een aardig boek daarover).
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_183480121
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 december 2018 18:22 schreef nostra het volgende:

[..]

Verder gaat het natuurlijk niet om de schadevergoeding an sich en zijn de bedragen ook erg laag, maar om erkenning van een instituut als de NS dat zij fouten hebben gemaakt. En in het verlengde daarvan eigenlijk dat er lessen getrokken kunnen worden uit hoe mensen of bedrijven zich in dat soort situaties (hebben) gedragen. Hetzelfde geldt voor de Agfa's, Bayers en BASF's van deze wereld (Het kartel van de hel is een aardig boek daarover).
Hier ben ik het helemaal mee eens. Bedrijven moeten er niet mee weg kunnen komen. Maar ik ben het met alle vorige reageerders eens dat de klanten van zulke bedrijven hier weer als eerste de dupe van worden en hier dus de NS-reizigers. Dus zou de NS de schade eigenlijk moeten proberen te verhalen op Duitsland. Dat zal wegens de internationale verdragen wel weer niet kunnen. Nou dan moeten ze maar wat minder luxe stations bouwen. Eigenlijk vande zotte dat ze op 300 meter van een bestaand station weer een nieuw luxe design station ,met allemaal leegstaande kantoor en winkelruimte erin, bouwen:

Utrecht Vaartse Rijn naast Utrecht CS enz

Pure geldverspilling
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
  Moderator zaterdag 1 december 2018 @ 19:14:31 #142
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183480867
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 15:58 schreef paulgo het volgende:

[..]

De NS geeft bakken met geld uit aan allemaal peperdure treinstations en nieuwe hoge snelheids lijnen en andere spoorbanen. Ze hebben geld zat met al die miljarden overheidssubsidie.

Dan is die schadevergoeding voor een paar schrijnende gevallen onder de oorlogsslachtoffers peanuts. Kom nou.
dat is het punt toch niet

als je niet wil meebetalen aan de uitgaven van de NS dan moet je gewoon geen kaartje kopen

dat hele 'wie moet dat betalen' argument gaat hier echt niet op
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_183481253
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 15:58 schreef paulgo het volgende:
Dan is die schadevergoeding voor een paar schrijnende gevallen onder de oorlogsslachtoffers peanuts. Kom nou.
:')
  zondag 2 december 2018 @ 12:05:26 #144
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183491178
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2018 09:40 schreef daNpy het volgende:

Hugo boss aan het maken van SS uniformen, etc. En nu?
Domme vergelijking. Maar dat heb je zelf ondertussen ook wel ingezien, toch?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zondag 2 december 2018 @ 12:07:18 #145
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183491217
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2018 10:12 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Vraag en aanbod
Met jouw ethiek zit het wel snor. ^O^
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zondag 2 december 2018 @ 12:52:22 #146
286575 Roces18
Chef de party
pi_183492143
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2018 12:07 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Met jouw ethiek zit het wel snor. ^O^
weet ik
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  zondag 2 december 2018 @ 12:53:42 #147
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183492171
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2018 12:52 schreef Roces18 het volgende:

[..]

weet ik
Hoe werkt dat in jouw hoofd? Persoonlijk gewin voor alles?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zondag 2 december 2018 @ 13:25:02 #148
286575 Roces18
Chef de party
pi_183492821
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2018 12:53 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Hoe werkt dat in jouw hoofd? Persoonlijk gewin voor alles?
Als de NS het niet vrijwilig deed, dan werden ze wel gedwongen.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  zondag 2 december 2018 @ 13:29:25 #149
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183492898
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2018 13:25 schreef Roces18 het volgende:

Als de NS het niet vrijwilig deed, dan werden ze wel gedwongen.
Dat is je verantwoording?

Bijzonder, heel bijzonder....
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zondag 2 december 2018 @ 14:11:15 #150
286575 Roces18
Chef de party
pi_183493644
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2018 13:29 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Dat is je verantwoording?

Bijzonder, heel bijzonder....
ja is dat niet goed dan ? past het niet in jouw denkwijze dus dan is het maar verkeerd?
zo werkt de wereld niet helaas
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  zondag 2 december 2018 @ 14:13:14 #151
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183493676
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2018 14:11 schreef Roces18 het volgende:

ja is dat niet goed dan ? past het niet in jouw denkwijze dus dan is het maar verkeerd?
zo werkt de wereld niet helaas
Ik weet hoe de wereld werkt. Dat betekent niet dat ik er in mee hoef te gaan. En ja, ik vind de denkwijze, 'persoonlijk gewin voor alles' verkeerd.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_183494357
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2018 14:13 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ik weet hoe de wereld werkt. Dat betekent niet dat ik er in mee hoef te gaan. En ja, ik vind de denkwijze, 'persoonlijk gewin voor alles' verkeerd.
Dat is dan jouw probleem. :W
BARUJ SHEM KEVOD MALJUTO LE´OLAM VA´ED
  zondag 2 december 2018 @ 16:29:17 #153
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_183496906
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2018 12:05 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Domme vergelijking. Maar dat heb je zelf ondertussen ook wel ingezien, toch?
T is vrij naïef om te denken dat zonder de NS er geen joden getransporteerd zouden zijn.
En er zijn dus vele vele bedrijven die in de oorlog op wat voor manier dan ook de nazi's hebben ondersteund en daar geld aan hebben verdiend.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_183497077
quote:
1s.gif Op zondag 2 december 2018 16:29 schreef daNpy het volgende:

[..]

T is vrij naïef om te denken dat zonder de NS er geen joden getransporteerd zouden zijn.
En er zijn dus vele vele bedrijven die in de oorlog op wat voor manier dan ook de nazi's hebben ondersteund en daar geld aan hebben verdiend.
Ja maar toen hebben de NS nog nooit zo op tijd gereden. 8-) :N
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
  Moderator zondag 2 december 2018 @ 16:54:36 #155
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183497404
goede garp maar lijkt me onwaar
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_183497574
Al die Joden die de holocaust overleefd hebben zijn anno 2018 zeker wel dood.
GVB amsterdam moet ook schadevergoeding betalen staat er op AT5.
Aan wie betalen ze dat?
De Franse spoorwegen betaalden ¤80,000 euro aan overlevenden en ¤8,000 aan hun kinderen.
Die kinderen zijn nou ook dik in de 70 of 80 jaar oud als ze geluk hebben of ook dood.
Ze komen er met een schijntje van af.
pi_183497804
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 19:14 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat is het punt toch niet

als je niet wil meebetalen aan de uitgaven van de NS dan moet je gewoon geen kaartje kopen

dat hele 'wie moet dat betalen' argument gaat hier echt niet op
Is de NS 100% in handen van de staat? Krijgen ze geld van de staat? Hebben ze via zwaar bevooroordeelde concessierechten een monopolie op het spoor?

Hoe je er bij komt dat men niets met de uitgaven van de NS te maken heeft terwijl er bakken met belastinggeld heen gaan, is me echt een compleet raadsel.
"Pools are perfect for holding water"
pi_183500770
quote:
1s.gif Op zondag 2 december 2018 17:07 schreef quirina het volgende:
Al die Joden die de holocaust overleefd hebben zijn anno 2018 zeker wel dood.
GVB amsterdam moet ook schadevergoeding betalen staat er op AT5.
Aan wie betalen ze dat?
De Franse spoorwegen betaalden ¤80,000 euro aan overlevenden en ¤8,000 aan hun kinderen.
Die kinderen zijn nou ook dik in de 70 of 80 jaar oud als ze geluk hebben of ook dood.
Ze komen er met een schijntje van af.
Dus de Franse spoorwegen hebben veel meer betaald. Ik vind dat niet een schijntje.
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
  maandag 3 december 2018 @ 09:55:23 #159
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_183509536
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2018 19:28 schreef paulgo het volgende:

[..]

Dus de Franse spoorwegen hebben veel meer betaald. Ik vind dat niet een schijntje.
Dat is zelfs één van de argumenten dat NS nu ook gaat betalen; "we kunnen niet achterblijven".

Ik dacht trouwens, waarom betaalt NS, het was toch een staatsbedrijf? En de Nederlandse staat was bezet, dus het bewind over het bedrijf Duits. Hoe komt dan nu de verantwoordelijkheid bij NS?
Prrrrr
pi_183511027
quote:
1s.gif Op maandag 3 december 2018 09:55 schreef mrspoeZ het volgende:

[..]

Dat is zelfs één van de argumenten dat NS nu ook gaat betalen; "we kunnen niet achterblijven".

Ik dacht trouwens, waarom betaalt NS, het was toch een staatsbedrijf? En de Nederlandse staat was bezet, dus het bewind over het bedrijf Duits. Hoe komt dan nu de verantwoordelijkheid bij NS?
Dit ja ze zullen er voor betaald hebben gekregen denk ik?
Maar het was wel onder dwang van de bezetter? Laat ze het maar vanuit Duitsland betalen dan?

Dit is trouwens meer gecompliceerd als het lijkt. Want er waren natuurlijk weet ik hoeveel bedrijven die gewoon betaald kregen om bv de atlantic wall te bouwen en alle bunkers.

Punt is er zijn wel bedrijven die eraan hebben verdient. Maar NS was toen nog niet geprivatiseerd natuurlijk.

Ik ben van mening dat niet deze generatie ervoor moet opdraaien?
Do what you love, love what you do!
  maandag 3 december 2018 @ 13:08:01 #161
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183512693
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2018 14:50 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:

[..]

Dat is dan jouw probleem.
Nee, hoor. Het is het probleem van de mensheid. Want die zal uiteindelijk ten onder gaan aan zijn eigen hebzucht.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  maandag 3 december 2018 @ 13:10:50 #162
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183512751
quote:
1s.gif Op zondag 2 december 2018 16:29 schreef daNpy het volgende:

T is vrij naïef om te denken dat zonder de NS er geen joden getransporteerd zouden zijn.
Dat zou inderdaad naief zijn. Maar wie denkt dat?

quote:
En er zijn dus vele vele bedrijven die in de oorlog op wat voor manier dan ook de nazi's hebben ondersteund en daar geld aan hebben verdiend.
Als jij als Duitse autofabrikant auto's aan de Duitse strijdkrachten levert, is dat niet zo vreemd. Maar dat jij als Nederlands bedrijf, voor geld, mensen naar deportatiekampen transporteert, is dat wel een nuance anders. Het Nederlandse bedrijf had toch echt een ethische keuze te maken.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_183512753
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 13:08 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Nee, hoor. Het is het probleem van de mensheid. Want die zal uiteindelijk ten onder gaan aan zijn eigen hebzucht.
Ben er wel bang voor ja? Maargoed het is nog niet te laat om het tij te keren?
Do what you love, love what you do!
  maandag 3 december 2018 @ 13:12:33 #164
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183512783
quote:
14s.gif Op maandag 3 december 2018 13:10 schreef kree het volgende:

[..]

Ben er wel bang voor ja? Maargoed het is nog niet te laat om het tij te keren?
Het is nooit te laat om een moreel juiste keuze te maken.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_183512833
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 13:12 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Het is nooit te laat om een moreel juiste keuze te maken.
mwah nou hele oorlog is nog een verhaal apart. En kunnen wij als jongere generatie niet iets aan doen. Het zijn meer de kleine dingen denk die de wereld ietsjes beter maken die we wel kunnen doen.

En wbt dit. Ik voel me er niet schuldig over en ga het ook niet betalen :)
Do what you love, love what you do!
  maandag 3 december 2018 @ 13:17:00 #166
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183512863
quote:
14s.gif Op maandag 3 december 2018 13:14 schreef kree het volgende:

En wbt dit. Ik voel me er niet schuldig over en ga het ook niet betalen :)
Niemand zegt dat jij je schuldig moet voelen en ook niet dat je het moet betalen. Dat doet de NS. En die zullen echt wel de moreel juiste keuze maken om dat niet aan hun klanten door te berekenen, toch? :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_183512943
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 13:17 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Niemand zegt dat jij je schuldig moet voelen en ook niet dat je het moet betalen. Dat doet de NS. En die zullen echt wel de moreel juiste keuze maken om dat niet aan hun klanten door te berekenen, toch? :)
mwah zo zit het niet want NS maakt gewoon de kaartjes duurder als ze moeten dokken. Dus in feite betaald deze generatie het dan weer.
Do what you love, love what you do!
pi_183514397
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 13:08 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Nee, hoor. Het is het probleem van de mensheid. Want die zal uiteindelijk ten onder gaan aan zijn eigen hebzucht.
Lekker boeiend. :Z
BARUJ SHEM KEVOD MALJUTO LE´OLAM VA´ED
pi_183516264
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 13:17 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

En die zullen echt wel de moreel juiste keuze maken om dat niet aan hun klanten door te berekenen, toch? :)
_O-
  Moderator maandag 3 december 2018 @ 16:39:31 #170
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183516501
waarom zou de NS het niet door mogen berekenen?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 3 december 2018 @ 17:22:16 #171
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_183517250
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 13:10 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Dat zou inderdaad naief zijn. Maar wie denkt dat?

[..]

Als jij als Duitse autofabrikant auto's aan de Duitse strijdkrachten levert, is dat niet zo vreemd. Maar dat jij als Nederlands bedrijf, voor geld, mensen naar deportatiekampen transporteert, is dat wel een nuance anders. Het Nederlandse bedrijf had toch echt een ethische keuze te maken.
Ik vind het nogal makkelijk praten 70 jaar later.
Achteraf weet iederéén het namelijk beter. Maar daar heb je nu niks aan.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_183517894
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 13:21 schreef kree het volgende:

[..]

mwah zo zit het niet want NS maakt gewoon de kaartjes duurder als ze moeten dokken. Dus in feite betaald deze generatie het dan weer.
Onzin, De NS hebben de laatste tien jaar de duurste design stations ( Arnhem, Rotterdam Utrecht CS) gebouwd. Dat is overdreven luxe, die 100 keer meer kost dan een paar uitkeringen aan slachtoffers. Onze treinkaartjes zijn door al die overdreven luxe daarom het dubbele van bijv. de Belgische treinkaartjes. Dus als de klanten het te duur vinden moet de NS daar maar op bezuinigen
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
pi_183517939
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 18:00 schreef paulgo het volgende:

[..]

Onzin, De NS hebben de laatste tien jaar de duurste design stations ( Arnhem, Rotterdam Utrecht CS) gebouwd. Dat is overdreven luxe, die 100 keer meer kost dan een paar uitkeringen aan slachtoffers. Onze treinkaartjes zijn door al die overdreven luxe daarom het dubbele van bijv. de Belgische treinkaartjes. Dus als de klanten het te duur vinden moet de NS daar maar op bezuinigen
Eens ik heb liever simpele stations en goedkope kaartjes. Als prestige projecten enzo. Maar daar kunnen we al helemaal niks aan doen lol.
Do what you love, love what you do!
pi_183517991
Nu wachten op de eis tot financiële bijdragen van 'nieuwe Nederlanders' omdat ze gebukt gaan onder witte machtsstructuren.

Zolang je als blanke maar krom ligt.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_183518004
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 18:05 schreef Oostwoud het volgende:
Nu wachten op de eis tot financiële bijdragen van 'nieuwe Nederlanders' omdat ze gebukt gaan onder witte machtsstructuren.

Zolang je als blanke maar krom ligt.
Wat hebben we het als blanke toch zwaar.
pi_183518059
quote:
9s.gif Op maandag 3 december 2018 18:06 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Wat hebben we het als blanke toch zwaar.
Ik vind het onterecht dat ik moet betalen voor mensen van buiten die niet mee kunnen komen in een complexe, veeleisende maatschappij als de Nederlandse, ja.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_183518209
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 18:09 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Ik vind het onterecht dat ik moet betalen voor mensen van buiten die niet mee kunnen komen in een complexe, veeleisende maatschappij als de Nederlandse, ja.
Ik vind het onterecht dat wij moeten mee betalen aan bijstandsuitkeringen voor aso's( ja inderdaad geregeld van buitenlandse afkomst, maar het merendeel is gewoon wit) die een hele buurt verzieken, alleen maar rottigheid willen uithalen en de hele dag op straat hangen drugs te gebruiken.
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
  maandag 3 december 2018 @ 18:22:14 #178
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_183518260
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 18:18 schreef paulgo het volgende:

[..]

Ik vind het onterecht dat wij moeten mee betalen aan bijstandsuitkeringen voor aso's( ja inderdaad geregeld van buitenlandse afkomst, maar het merendeel is gewoon wit) die een hele buurt verzieken, alleen maar rottigheid willen uithalen en de hele dag op straat hangen drugs te gebruiken.
Ik vind het onterecht dat ik mee moet betalen aan het onderhoud van de A32. Ik kom toch verdorie nooit in Friesland.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_183518306
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 18:09 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Ik vind het onterecht dat ik moet betalen voor mensen van buiten die niet mee kunnen komen in een complexe, veeleisende maatschappij als de Nederlandse, ja.
Dat is dan vervelend voor je.
pi_183518404
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 18:18 schreef paulgo het volgende:

[..]

Ik vind het onterecht dat wij moeten mee betalen aan bijstandsuitkeringen voor aso's( ja inderdaad geregeld van buitenlandse afkomst, maar het merendeel is gewoon wit) die een hele buurt verzieken, alleen maar rottigheid willen uithalen en de hele dag op straat hangen drugs te gebruiken.
Ik gok dat je als je het alternatief ziet je toch liever dit systeem hebt.
pi_183518527
quote:
1s.gif Op maandag 3 december 2018 18:32 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik gok dat je als je het alternatief ziet je toch liever dit systeem hebt.
systeem in NL is ok en ben ook blij dat ik hier woon. Maar af en toe gaat het wel te ver en dat is nog niet eens op dit gebied. Maar andere zaken waar ik maar even niet op in zal gaan.

Maar het slaat kant nog wal dat ik nu moet gaan betalen over iets wat in een oorlog in 1940 is gebeurt natuurlijk.
En echt zo zal het gaan hoor. Pak dan de mensen even die er ook echt aan verdiend hebben. O nee dat doen we niet want veel makkelijker om het van deze generatie te vangen. Directie gaat vrij uit. Neuh totaal niet mee eens.
Do what you love, love what you do!
  Moderator maandag 3 december 2018 @ 19:07:47 #182
236264 crew  capricia
pi_183519075
Ja en natuurlijk stuurt de NS de rekening door naar DL.
Definitely not CIA
pi_183519401
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 18:39 schreef kree het volgende:

[..]

Maar het slaat kant nog wal dat ik nu moet gaan betalen over iets wat in een oorlog in 1940 is gebeurt natuurlijk.
Ik vind het persoonlijk heel logisch en typisch 'Nederlands-waardig'.

Niet alleen de lusten, ook de lasten.

Onze generaties bouwen op en zijn welvarend door de successen die hebben plaatsgevonden in het verleden.
Het is dan wat mij betreft ook wel zo fair om ook de lasten uit het verleden te dragen als blijkt dat zaken niet eerlijk / menswaardig zijn verlopen.

Hetgeen wat Nederland door de eeuwen heen door 'foute' zaken heeft binnengehaald is vele malen hoger dan de schadevergoedingen die we nu betalen.
pi_183519495
quote:
1s.gif Op maandag 3 december 2018 19:24 schreef FYazz het volgende:

[..]

Ik vind het persoonlijk heel logisch en typisch 'Nederlands-waardig'.

Niet alleen de lusten, ook de lasten.

Onze generaties bouwen op en zijn welvarend door de successen die hebben plaatsgevonden in het verleden.
Het is dan wat mij betreft ook wel zo fair om ook de lasten uit het verleden te dragen als blijkt dat zaken niet eerlijk / menswaardig zijn verlopen.

Hetgeen wat Nederland door de eeuwen heen door 'foute' zaken heeft binnengehaald is vele malen hoger dan de schadevergoedingen die we nu betalen.
Ik weet niet of ik het wel helemaal met je eens kan zijn :)
Euhm ik geef je voor een deel gelijk, maar ik ben echt niet verantwoordelijk voor wat in het verleden is gebeurt. Geef liever wat geld aan goede doelen ipv te dokken voor iets waar ik nooit wat mee te maken heb gehad?
Do what you love, love what you do!
pi_183519697
quote:
12s.gif Op maandag 3 december 2018 19:28 schreef kree het volgende:

[..]

Ik weet niet of ik het wel helemaal met je eens kan zijn :)
Euhm ik geef je voor een deel gelijk, maar ik ben echt niet verantwoordelijk voor wat in het verleden is gebeurt. Geef liever wat geld aan goede doelen ipv te dokken voor iets waar ik nooit wat mee te maken heb gehad?
Jij bent er als individu ook niet verantwoordelijk voor, dat is Nederland, de maatschappij.
Wij dragen dat als geheel, zoals we ook de lusten delen.

Je kunt natuurlijk altijd zelf geld geven aan goede doelen ;)
pi_183519902
quote:
1s.gif Op maandag 3 december 2018 19:36 schreef FYazz het volgende:

[..]

Jij bent er als individu ook niet verantwoordelijk voor, dat is Nederland, de maatschappij.
Wij dragen dat als geheel, zoals we ook de lusten delen.

Je kunt natuurlijk altijd zelf geld geven aan goede doelen ;)
ja maar het vervelende is, toen was het van de staat nog.
En ok nu wordt je geen keuze gelaten als ze moeten dokken.
En het maakt niet uit op welke manier. Maar dit gaat op kaart prijsjes of op andere manier via belasting?

Nouja lekker dan? wij gaan dit dokken en degene die er aan verdiend hebben zijn allang weg
Do what you love, love what you do!
pi_183520065
En afgezien nog dat dit onder dwang was van de bezetter ook?
Do what you love, love what you do!
pi_183520519
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 19:45 schreef kree het volgende:

[..]

ja maar het vervelende is, toen was het van de staat nog.
En ok nu wordt je geen keuze gelaten als ze moeten dokken.
En het maakt niet uit op welke manier. Maar dit gaat op kaart prijsjes of op andere manier via belasting?

Nouja lekker dan? wij gaan dit dokken en degene die er aan verdiend hebben zijn allang weg
Degenen die in het verleden ons land welwarend hebben gemaakt en Nederland faam hebben geven zijn er ook niet meer, toch profiteren wij er nog van.

De prijs van kaartjes zal ongetwijfeld omhoog gaan, maar dat was anders ook wel gebeurd. Het blijft de NS he ;)
pi_183520705
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 19:51 schreef kree het volgende:
En afgezien nog dat dit onder dwang was van de bezetter ook?
Dwang is wat zwaar.
Het was een dringend verzoek, een maatregel en (zoals ook weer uit het verleden blijkt) houdt Nederland zich altijd aan de regels.

In dit geval is er kritiekloos meegewerkt aan het verzoek van de Duitsers. In vele andere landen in Europa is de overheid/het volk wel in opstand gekomen tegenover de bezetter.
Denk bijvoorbeeld aan de Bulgaren die deportaties hebben tegengehouden en waar niet-Joden ook een Jodenster gingen dragen om zo in 'vrede' in opstand te komen.
pi_183520789
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 16:39 schreef sp3c het volgende:
waarom zou de NS het niet door mogen berekenen?
Ze zullen het vast wel mogen. Maar ethisch gezien klopt er natuurlijk geen sars van wanneer je die schadevergoeding rechtstreeks doorberekent aan je klanten. Dan zijn het de facto de klanten die de schade vergoeden, en is de NS niets meer dan een escrow service.

Maar tsja .. of de klant er nou voor betaalt, of de belastingbetaler ...
"Pools are perfect for holding water"
  Moderator maandag 3 december 2018 @ 20:30:25 #191
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183520970
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 20:22 schreef probeer het volgende:

[..]

Ze zullen het vast wel mogen. Maar ethisch gezien klopt er natuurlijk geen sars van wanneer je die schadevergoeding rechtstreeks doorberekent aan je klanten. Dan zijn het de facto de klanten die de schade vergoeden, en is de NS niets meer dan een escrow service.

Maar tsja .. of de klant er nou voor betaalt, of de belastingbetaler ...
ben ik het niet helemaal mee eens hoor

de klant betaald voor een dienst (trein reizen), wat de NS dan met dat geld doet zou er niet toe moeten doen ... als je het kaartje te duur vind dan ga je maar met de bus ofzo
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_183522731
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 20:30 schreef sp3c het volgende:

[..]

ben ik het niet helemaal mee eens hoor

de klant betaald voor een dienst (trein reizen), wat de NS dan met dat geld doet zou er niet toe moeten doen ... als je het kaartje te duur vind dan ga je maar met de bus ofzo
Daar ben ik het dan weer niet mee eens. Ik betaal voor mijn reis. Niet voor iets wat fucking in de jaren 40 weer is gebeurt. Maar zo gaat het wel. helaas?
Do what you love, love what you do!
  maandag 3 december 2018 @ 21:41:30 #193
286575 Roces18
Chef de party
pi_183522787
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 20:30 schreef sp3c het volgende:

[..]

ben ik het niet helemaal mee eens hoor

de klant betaald voor een dienst (trein reizen), wat de NS dan met dat geld doet zou er niet toe moeten doen ... als je het kaartje te duur vind dan ga je maar met de bus ofzo
Natuurlijk niet. NS verzorgt openbaar vervoer dat betekent ook dat het in zijn algemeen betaalbaar dient te zijn.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  Moderator maandag 3 december 2018 @ 21:41:39 #194
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183522792
quote:
12s.gif Op maandag 3 december 2018 21:39 schreef kree het volgende:

[..]

Daar ben ik het dan weer niet mee eens. Ik betaal voor mijn reis. Niet voor iets wat fucking in de jaren 40 weer is gebeurt. Maar zo gaat het wel. helaas?
je krijgt toch ook gewoon je reis?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_183522805
quote:
1s.gif Op maandag 3 december 2018 20:18 schreef FYazz het volgende:

[..]

Dwang is wat zwaar.
Het was een dringend verzoek, een maatregel en (zoals ook weer uit het verleden blijkt) houdt Nederland zich altijd aan de regels.

In dit geval is er kritiekloos meegewerkt aan het verzoek van de Duitsers. In vele andere landen in Europa is de overheid/het volk wel in opstand gekomen tegenover de bezetter.
Denk bijvoorbeeld aan de Bulgaren die deportaties hebben tegengehouden en waar niet-Joden ook een Jodenster gingen dragen om zo in 'vrede' in opstand te komen.
Het is best een lastig punt. hadden ze nee moeten zeggen? Of sowieso was er wel een keus? Denk het niet echt trouwens. Dat ze ervoor betaald kregen nog is dan wel weer een twijfel geval. En wmb mag iedereen die daarover verdiend heeft het weer inleveren?
Do what you love, love what you do!
  Moderator maandag 3 december 2018 @ 21:42:19 #196
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183522808
quote:
1s.gif Op maandag 3 december 2018 21:41 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Natuurlijk niet. NS verzorgt openbaar vervoer dat betekent ook dat het in zijn algemeen betaalbaar dient te zijn.
is het ook
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_183522821
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 21:41 schreef sp3c het volgende:

[..]

je krijgt toch ook gewoon je reis?
Dat klopt en als ze een schadevergoeding moeten dokken dan wordt ie voor mij weer duurder?
Do what you love, love what you do!
  Moderator maandag 3 december 2018 @ 21:44:16 #198
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183522846
quote:
14s.gif Op maandag 3 december 2018 21:43 schreef kree het volgende:

[..]

Dat klopt en als ze een schadevergoeding moeten dokken dan wordt ie voor mij weer duurder?
ze moeten niet dokken, daar kiezen ze voor en dat zullen ze idd doorberekenen in je kaartje want als ze verlies draaien moet de belastingbetaler ook weer bijspringen en die gaan niet allemaal met de trein itt de klanten
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_183522893
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 21:44 schreef sp3c het volgende:

[..]

ze moeten niet dokken, daar kiezen ze voor en dat zullen ze idd doorberekenen in je kaartje want als ze verlies draaien moet de belastingbetaler ook weer bijspringen en die gaan niet allemaal met de trein itt de klanten
Dus of tewel degene die hier uiteindelijk aan hebben verdiend gaan vrijuit?
wij dokken het wel weer terwijl de rest in een luxe villa zit met veel geld?

No fucking way dit. Ik ga de hele NS boycotten desnoods
Do what you love, love what you do!
pi_183522923
Als ik hieraan moet meebetalen wil ik ook een deel van de opbrengst, eerlijk is eerlijk...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')