abonnement Unibet Coolblue
pi_183399265
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 november 2018 12:42 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Vraag ff na hoe ze dat oplossen met die ballonnen van ze. Vermoedelijk worden ze niet de omgeving in gelanceerd waarna een ander ze weer mag opruimen.
Een ander moet het altijd opruimen. Komt in het milieu terecht.

Rietjes gooien we ook weg in de vuilnisbak, maar mogen ook niet meer omdat het in de afvalverwerking terechtkomt of in de plasticsoep.
Ballonnen vallen daar ook onder.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 27 november 2018 @ 12:51:04 #52
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_183399313
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 12:48 schreef Red_85 het volgende:
Rietjes gooien we ook weg in de vuilnisbak, maar mogen ook niet meer omdat het in de afvalverwerking terechtkomt of in de plasticsoep.
Nee: lang niet iedereen gooit gebruikte rietjes in de vuilnisbak (of in de PMD-zak). Daardoor komen ze in de natuur/de plasticsoep terecht.
pi_183399408
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 12:51 schreef Kopiko het volgende:

[..]

Nee: lang niet iedereen gooit gebruikte rietjes in de vuilnisbak (of in de PMD-zak). Daardoor komen ze in de natuur/de plasticsoep terecht.
Kun je met zekerheid zeggen dat pvdd die ballonnen allemaal werkelijk in de vuilnisbak heeft gedaan en die milieuvriendelijk zijn behandeld?
Nee. Geen enkel bewijs. Ze gebruiken ze wel en nu zijn ze boos op een concurrent die ze in de lucht heeft gelaten.

Gewoon. Voor de bühne.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 27 november 2018 @ 12:58:20 #54
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_183399458
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 12:55 schreef Red_85 het volgende:
Ze gebruiken ze wel
Er is ook geen enkel bewijs dat de betreffende PvdD-ballonnen niet keurig zijn weggegooid na gebruik.
  dinsdag 27 november 2018 @ 13:09:13 #55
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_183399658
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 12:55 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Kun je met zekerheid zeggen dat pvdd die ballonnen allemaal werkelijk in de vuilnisbak heeft gedaan en die milieuvriendelijk zijn behandeld?
Nee. Geen enkel bewijs. Ze gebruiken ze wel en nu zijn ze boos op een concurrent die ze in de lucht heeft gelaten.

Gewoon. Voor de bühne.
Plastic gebruiken is iets anders dan plastic in de natuur dumpen. Mee eens?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_183399796
quote:
8s.gif Op dinsdag 27 november 2018 12:08 schreef Copycat het volgende:
Je druk maken over dier en natuur. Walgelijk.
Dat is ook walgelijk :Y

Nee gekheid, maar de PvdD is een naar clubje.
En 500 ballonnen oplaten, dan ben je natuurlijk gewoon een eikel.
Juin uit Eigen Tuin!
  dinsdag 27 november 2018 @ 13:42:55 #57
224960 highender
Travellin' Light
pi_183400215
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 12:06 schreef Elfletterig het volgende:
Vroeger, nog niet eens zo ontzettend lang geleden, had je in dit land linkse partijen die opkwamen voor het belang van de werkende klasse. Tegenwoordig is de linkse stem verdeeld over allerhande onzinpartijen. Het nieuwsbericht in de OP is een treffend voorbeeld.

Kunnen deze idioten werkelijk niks anders bedenken om zich druk over te maken? Tijdens de Politieke Beschouwingen in september hekelde Marianne Thieme het politieke compromis. Als je als partij geen compromissen met anderen wilt sluiten, wat bereik je dan voor je kiezers? Juist, helemaal niks.

Elke stem op de PvdD is een verloren stem. En ondertussen lachen rechtse partijen als de VVD en het CDA zich de ballen uit de broek over de grote verdeeldheid op links. De PvdA is weggevaagd, de SP loopt weg voor verantwoordelijkheid, GroenLinks durft niet te regeren, DENK is een allochtone splinterpartij, 50PLUS is voor de (grotendeels ten onrechte) verongelijkte ouderen, enzovoort.

In plaats van een machtige partij met 40-50 zetels zitten we opgescheept met crap als Dierenpoes.
De PvdD is praktisch de meest antitheistische partij in NL, dat zou jou toch moeten aanspreken, maar goed, kwestie van prioriteiten uiteraard. De standpunten staan in ieder geval vaak lijnrecht tegenover de christelijke en conservatieve partijen.
  dinsdag 27 november 2018 @ 13:44:31 #58
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_183400251
Vroeger lieten we op de basisschool ook balonnen op. Dat mag dus ook al niet meer?

God wat HAAT ik deze tijd met al die dier en milieu kneuzen. Gelukkig mijn jeugd in de goede tijd gehad.
  Spellchecker dinsdag 27 november 2018 @ 13:49:24 #59
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_183401194
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 november 2018 13:42 schreef highender het volgende:

[..]

De PvdD is praktisch de meest antitheistische partij in NL, dat zou jou toch moeten aanspreken, maar goed, kwestie van prioriteiten uiteraard. De standpunten staan in ieder geval vaak lijnrecht tegenover de christelijke en conservatieve partijen.
Ik kan je melden dat ik nog liever op de ChristenUnie stem dan op Dierenpoes. De ChristenUnie krijgt dingen gedaan en heeft een partijleider die zich nadrukkelijk uitspreekt tegen de wereldwijde vervolging van niet-gelovigen; de meest vervolgde en onderdrukte groep mensen ter wereld.

Marianne Thieme is als lid van de Zevendedagadventisten beslist niet geloofwaardiger op dit punt dan de christen Gert-Jan Segers.

En dan nog blijft overeind dat de PvdD helemaal niks bereikt en ook niet gaat bereiken. Het is gewoon een idealistisch activistenclubje voor mensen die hun stem graag verspillen.
pi_183401369
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 november 2018 13:44 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Vroeger lieten we op de basisschool ook balonnen op. Dat mag dus ook al niet meer?

God wat HAAT ik deze tijd met al die dier en milieu kneuzen. Gelukkig mijn jeugd in de goede tijd gehad.
:')
  dinsdag 27 november 2018 @ 15:18:49 #62
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_183401769
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  dinsdag 27 november 2018 @ 15:19:31 #63
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_183401783
Klaas gaat zo dus balonnetjes rapen
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  dinsdag 27 november 2018 @ 15:29:16 #64
224960 highender
Travellin' Light
pi_183401957
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 14:45 schreef Elfletterig het volgende:
Ik kan je melden dat ik nog liever op de ChristenUnie stem dan op Dierenpoes. De ChristenUnie krijgt dingen gedaan en heeft een partijleider die zich nadrukkelijk uitspreekt tegen de wereldwijde vervolging van niet-gelovigen; de meest vervolgde en onderdrukte groep mensen ter wereld.
Wauw, uitspreken tegen de wereldwijde vervolging van niet-gelovigen, dat is nogal wat.
quote:
Marianne Thieme is als lid van de Zevendedagadventisten beslist niet geloofwaardiger op dit punt dan de christen Gert-Jan Segers.
Ze weet haar geloof uitstekend tot haar prive domein te houden, en geeft daarmee het goede voorbeeld, dit in tegenstelling tot Segers.
quote:
En dan nog blijft overeind dat de PvdD helemaal niks bereikt en ook niet gaat bereiken. Het is gewoon een idealistisch activistenclubje voor mensen die hun stem graag verspillen.
Er is al veel meer aandacht voor dierenwelzijn en milieu, mede dankzij de PvdD. En over het verspillen van stemmen, het is beter gewoon voor jezelf te spreken, prioriteiten zijn persoonlijk.
pi_183402896
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 15:29 schreef highender het volgende:

[..]

Wauw, uitspreken tegen de wereldwijde vervolging van niet-gelovigen, dat is nogal wat.

[..]

Ze weet haar geloof uitstekend tot haar prive domein te houden, en geeft daarmee het goede voorbeeld, dit in tegenstelling tot Segers.

[..]

Er is al veel meer aandacht voor dierenwelzijn en milieu, mede dankzij de PvdD. En over het verspillen van stemmen, het is beter gewoon voor jezelf te spreken, prioriteiten zijn persoonlijk.
Het is inderdaad nogal wat dat Segers zich daar wél over uitspreekt, terwijl types als Asscher en Pechtold (toen nog partijleider) de kaken stijf op elkaar hielden.

Wat het seculiere gehalte van de PvdD betreft: ze stemmen fijn mee met PvdA en D66 *tegen* een motie die basisschoolkinderen vrijstelt van deelname aan religieuze handelingen, zoals bezoeken aan een moskee.



Tot zover het fabeltje van een atheïstische/seculiere PvdD.

Wat stemverspilling betreft: ik heb in 2017 gestemd op een partij die slechts een-vijfde van het benodigde aantal stemmen voor 1 zetel haalde. Jammer, maar helaas. Maar het is geen partij die zich op voorhand tegen het politieke compromis keert.

De PvdD kan eigenlijk in één categorie met de PVV. Die partij is ook politiek geïsoleerd; niemand werkt er nog mee samen. De PVV wordt vooral door anderen uitgesloten, de PvdD sluit zichzelf uit. Leuk wat dingen over dieren, milieu en ballonnen oplaten roepen voor de bühne, maar verder niks bereiken.
  dinsdag 27 november 2018 @ 17:13:22 #66
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_183403966
quote:
Dit dus. Met deze ballonnenactie zegt Klaas eigenlijk dat hij gewoon schijt heeft aan alle gemeentewerkers die afval verzamelen en alle vrijwilligers die de rotzooi van een ander op ruimen in hun vrije tijd.
En 10 jaar geleden had hij deze actie zonder problemen kunnen uitvoeren, maar de maatschappij verandert, en als je politicus niet aanvoelt dat dingen soms niet meer kunnen dan ben je gewoon een waardeloze politicus.
  dinsdag 27 november 2018 @ 17:13:45 #67
224960 highender
Travellin' Light
pi_183403972
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 16:15 schreef Elfletterig het volgende:
Wat het seculiere gehalte van de PvdD betreft: ze stemmen fijn mee met PvdA en D66 *tegen* een motie die basisschoolkinderen vrijstelt van deelname aan religieuze handelingen, zoals bezoeken aan een moskee.

Tot zover het fabeltje van een atheïstische/seculiere PvdD.
Dat is inderdaad betreurenswaardig en zal eens om hun motivatie vragen. Een zwaluw maakt nog geen zomer.
pi_183404850
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 17:13 schreef highender het volgende:

[..]

Dat is inderdaad betreurenswaardig en zal eens om hun motivatie vragen. Een zwaluw maakt nog geen zomer.
De motivatie is vast hetzelfde als bij die andere linkse partijen: de islam kritiekloos in de kont kruipen, zoals altijd.

Nederland mist echt een uitgesproken seculiere, laat staan atheïstische politieke partij, die het niet alleen zégt te zijn, maar er ook echt naar handelt. Dierenpoes is die partij zeker niet. Meer dan de helft van de Nederlandse bevolking behoort niet tot een geloofsgroep.
  dinsdag 27 november 2018 @ 18:06:49 #69
224960 highender
Travellin' Light
pi_183404958
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 17:59 schreef Elfletterig het volgende:
De motivatie is vast hetzelfde als bij die andere linkse partijen: de islam kritiekloos in de kont kruipen, zoals altijd.

Nederland mist echt een uitgesproken seculiere, laat staan atheïstische politieke partij, die het niet alleen zégt te zijn, maar er ook echt naar handelt. Dierenpoes is die partij zeker niet. Meer dan de helft van de Nederlandse bevolking behoort niet tot een geloofsgroep.
Die heb je wel.
http://asp-politiek.nl/
pi_183404999
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 18:06 schreef highender het volgende:

[..]

Die heb je wel.
http://asp-politiek.nl/
Ik weet het, maar vooralsnog heeft die partij geen zetel. Ze komen bij mij zeker in beeld als ik erop kan stemmen.
pi_183405052
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 17:59 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

De motivatie is vast hetzelfde als bij die andere linkse partijen: de islam kritiekloos in de kont kruipen, zoals altijd.

Nederland mist echt een uitgesproken seculiere, laat staan atheïstische politieke partij, die het niet alleen zégt te zijn, maar er ook echt naar handelt. Dierenpoes is die partij zeker niet. Meer dan de helft van de Nederlandse bevolking behoort niet tot een geloofsgroep.
Waarom richt jij geen partij op? Zorg voor voldoende medestanders en jij kan eindelijk laten zien hoe Nederland echt beter kan.

Ik zou overigens zaken als minimumstraffen invoeren niet meenemen in jouw partijprogramma, zelfs in de VS zijn ze er nu achter dat al die Cowboy Billy methodes niet helpen en gaan ze het weer afschaffen.
pi_183405229
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 november 2018 18:12 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Waarom richt jij geen partij op? Zorg voor voldoende medestanders en jij kan eindelijk laten zien hoe Nederland echt beter kan.

Ik zou overigens zaken als minimumstraffen invoeren niet meenemen in jouw partijprogramma, zelfs in de VS zijn ze er nu achter dat al die Cowboy Billy methodes niet helpen en gaan ze het weer afschaffen.
Er is een partij die in mijn behoeften voorziet. Ik zal zien of deze partij of een soortgelijke partij meedoet aan de Provinciale Statenverkiezingen en de eerstvolgende Tweede Kamerverkiezingen.

Ik ga dus ook geen politiek programma schrijven. Maar als ik dat wél zou doen, zou ik vrij weinig opnemen over wat voor strafmaat dan ook. Ik zou eerst een punt maken van politieke rechtspraak: rechters die vanwege een duidelijk politiek motief heel licht (Afghaanse asielzoeker kreeg kortere straf om verblijfsvergunning niet in gevaar te brengen) of heel zwaar (Blokkeerfriezen) straffen. Of rechters die democratisch besloten wetgeving aan hun laars lappen: Rechters komen met weerwoord op taakstraffen

Weg met politieke rechtspraak en met rechters die hun eigen politieke overtuiging niet van het wetboek kunnen scheiden. Straffen conform de wet. Dan gaan we daarna wel eens kijken of sommige straffen zwaarder of lichter moeten worden.

Maar... het drijft een beetje af van het topic. Of het moet zijn dat Dijkhoff een proefballon opliet om in probleemwijken zwaarder te straffen.
pi_183405403
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 16:15 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het is inderdaad nogal wat dat Segers zich daar wél over uitspreekt, terwijl types als Asscher en Pechtold (toen nog partijleider) de kaken stijf op elkaar hielden.

Wat het seculiere gehalte van de PvdD betreft: ze stemmen fijn mee met PvdA en D66 *tegen* een motie die basisschoolkinderen vrijstelt van deelname aan religieuze handelingen, zoals bezoeken aan een moskee.

[ afbeelding ]

Tot zover het fabeltje van een atheïstische/seculiere PvdD.

Wat stemverspilling betreft: ik heb in 2017 gestemd op een partij die slechts een-vijfde van het benodigde aantal stemmen voor 1 zetel haalde. Jammer, maar helaas. Maar het is geen partij die zich op voorhand tegen het politieke compromis keert.

De PvdD kan eigenlijk in één categorie met de PVV. Die partij is ook politiek geïsoleerd; niemand werkt er nog mee samen. De PVV wordt vooral door anderen uitgesloten, de PvdD sluit zichzelf uit. Leuk wat dingen over dieren, milieu en ballonnen oplaten roepen voor de bühne, maar verder niks bereiken.
De PVV sluit zichzelf ook buiten volgens die redenering. Die schoppen overal tegenaan en roepen een hoop maar zijn niet actief op zoek naar samenwerking.
  dinsdag 27 november 2018 @ 18:34:10 #74
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_183405472
PvdD heeft best wel eens aardige punten, maar te weinig om een hele politieke partij aan op te hangen. En dan ga je dus dit soort nonsense-acties bedenken.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_183405594
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 november 2018 18:30 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

De PVV sluit zichzelf ook buiten volgens die redenering. Die schoppen overal tegenaan en roepen een hoop maar zijn niet actief op zoek naar samenwerking.
Niet juist. Na de verkiezingen in 2017 heeft Wilders nadrukkelijk de samenwerking gezocht. Dat andere partijen dat niet zien zitten is evident en logisch. Maar in tegenstelling tot Thieme, die nadrukkelijk het politieke compromis hekelt, zoekt Wilders wél de samenwerking en gaf hij gedoogsteun aan een kabinet. Alleen al dat laatste is meer dan wat GroenLinks, SP en Dierenpoes samen hebben gepresteerd qua invloed.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')